Synnytyssairaalasi ja pikainen arvio +++ vai ---

  • Viestiketjun aloittaja criss
  • Ensimmäinen viesti
criss
Elikkäs missä synnytit ja minkälainen paikka oli? Annatko +++ vaiko --?

Itse synntyin vaasan keskussairaalassa ja annan kyllä ison pinon ------------------------------------------------------------!=(

-Huono suomenkielentaito
- "imetyspakko"
-Töykeät kätilöt (paitsi se joka hoiti synnytyksen)
-Stressaava ilmapiiri

+ synntyksen hoitaneet kätilö ja apukätilö
+ Vuodeosastolla olleet kätilöharjottelijat
+ ruoka oli ihan ok..=)


En nyt ihan juoksemalla sinne menis uudestaan...=/ :eek: :x :headwall: :(
 
Tays:issa synnytin,oli ihan ok.

+ kaikki salin kätilöt huippuja!3 ehdin nähdä,ku sopivasti vaihtu aina vuorot.Ja se kannustaminen ja mukanaeläminen.

+ kivunlievitysten tarjonta(vaik en sit halunnu)

+ Ilmapiiri

+ Se jääkaappi siellä käytävällä...

- Töykeä kätilö vastaanotossa ja osastolla

- Ei imetyksen ohjausta minkäänlaista

- Ahtaat ja tunkkaset huoneet
 
merelle
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.02.2005 klo 13:39 criss kirjoitti:
Elikkäs missä synnytit ja minkälainen paikka oli? Annatko +++ vaiko --?

Itse synntyin vaasan keskussairaalassa ja annan kyllä ison pinon ------------------------------------------------------------!=(

-Huono suomenkielentaito
- "imetyspakko"
-Töykeät kätilöt (paitsi se joka hoiti synnytyksen)
-Stressaava ilmapiiri

+ synntyksen hoitaneet kätilö ja apukätilö
+ Vuodeosastolla olleet kätilöharjottelijat
+ ruoka oli ihan ok..=)


En nyt ihan juoksemalla sinne menis uudestaan...=/ :eek: :x :headwall: :(
tyks
----------------------------------------...!!!!
-osaston ilmapiiri ja kätilöt
-ei mitään ohjausta imetyksessä
-tympeä kohtelu
-välinpitämättömyys


+hyvä ruoka
+synnärin ihanat kätilöt :flower:
+suloiset siivoojat jotka olivat enemmän kiinnostuneita voinnistani kuin kätilöt :flower:
 
suurperheellinen
NKL viimeksi sairaalana(seuraavaksi KYS vuorossa),Naikkarilla pelkkää plussaa.
+Ihana henkilökunta
+mukava synnytyssali ja rauhallinen huone
+positiivinen ilmapiiri
+hyvä ruoka
+Anestesia ja kaikki tarvittava pelasi.
 
alannah
OYS +++

+ Hoitajat olivat oikein mukavia ja leikkaava lääkäri
+ Oma huone, oma rauha
+ Vauva koko ajan vieressä ja mies tuli joka aamu sairaalaan

- Ruoka
- Kahvi
- Parkki maksut
 
Tammisaaressa lkahdesti synnyttänyt,viimeisin 3kk sitten.Suurta plussaa oli

-kodinomainen ympäristö
-ihanat kätilöt
-mahtava tietotaito
-kaikki mahdollista vesisynnytyksestä akupunktioon
-apu aina lähellä
-pieni ja ihmisystävällinen
-joustava
-en tarvinnut lääketieteellistä kivunlievitystä

Miinusta on vaikea keksiä.....joitakin saattaisi häiritä ruotsinkieli pääkielenä.Mutta minä sain suomenkielistä palvelua.Kätilöt tosinkeskenään puhuivat ruotsia.
 
Tette
PKKS
ensinnäkin huonot puolet:

-pari kätilöö (toinen nuori nirppanokka-mulkoilija ja toinen vanhempi tiuskija)

-anestesia lääkäri
-sairaalassa olo (tosi paha kammo jäi!!! ei koskaan enää)
ja hyvät puolet:

+jääkaappi
+ruoka
+huonekaverit (niistä monesta vain pari..)
 
odottavainen
SATKS
Ei oo mitään miinuksia oikeestaan.Ruoka oli hyvää ja lastenhoitajat osastolla aivan ihania.Innolla jo ootan seuraavaa kertaa.

Kävi viimeks viä hyvä tuuri ku pääsin kahden hengen huoneeseen ja sain olla siellä yksin kolme päivää enneko kämppis tuli..Tosin hätäsektioon meni synnytys et sen takii sain rauhassa kuulemma toipua.Ja telkkukin huoneessa oli =)
 
Molemmat syntyneet Kätilöopistolla.

Lisää en taida tehdä kun seuraava syntyis Vaasas eikä saanu kovasti kehuja...

Eka synnytys kättärillä oli ihan suht ok. Kätilön kanssa ei oltu samalla aaltopituudella.

Toka synnytys oli ihana vaikka kerettiin olla paikalla vain 2 1/2 tuntia ennenkuin lapsi oli ulkona........Kätilö oli mahtava, sai mut tsemppaan pelkän ilokaasun voimalla. Muuta ei ehditty antaa, oisin kyl ottanu vastaan vaik mitä lievitystä.....

Opiskelijat oli avuliaita, ruoka oli hyvää. En nyt kyl miinusta löydä...tietty parkkipaikkoja vois olla enemmän...
;)
 
ludde
Porvoon aluesairaala saa multa joka asiassa ISON plussan ja viel liuta ++++++++++++ perään. Kaikki oli ihan mahtavaa. Kätilöt ehti vaihtua useita kertoja viikon aikana mut kaikki oli ystävällisiä ja ihania. Välillä pitivät liiankin hyvää huolta. Ei mitään pahaa sanottavaa ja odotan innolla jo uutta reissua sinne...
 
äippä 85
oyks


+kivat lääkärit(ainakin osa)
-huonot kivunlievitykset
-liian myöhään epi(vaikka autto lopus paljonkin)
+ruoka oli namia!
-jotkut hoitajat huonoja selittämään kaikkea
+oma huone
-opiskelija saksasta synnytykses

 
Naistenklinikka

------------------- kätilöstä, oli aivan kamala, ja jouduttiin vaihtamaan, että koko touhusta ois tullut mitään

+ seuraavasta kätilöstä
+ muutenkin synnytyksestä

Vuodeosastolle

- kuten varmaan monissa muissakin paikoissa, musta synnyttäneet pakotetaan liian aikaisin aktiiviseen rooliin ja se on niin VÄÄRIN!

- lastenhoitajat tympeitä ja syyllistäviä

- huonekaverin kanssa ongelmia, ilmapiiri oli tosi tukkoinen. Olin kahden hengen huoneessa, ja huonetoverilla jotain erikoisongelmia ja olisi kulunut yhdenhengen huoneeseen. kärsin tilanteesta. :(

toisella kerralla:

+ koko synnytyksestä, kaikki meni todella hienosti!

vuodeosasto oli tällä kertaa lysy

+++++++++

todella ihanaa henkilökuntaa ja kaikki toimi hienosti, näin uudestisynnyttjällä. lisämaitoa ei tarvinnut "kinuta" niin kuin ekalla kerralla ja hoitajilla oli aikaa istua sängyn reunalla juttelemassa ja kannustaa imetykseen ihan erilailla.

Paljon jouhtuu siis henkilöistä ja osastosta.
 
Kaksi synnytystä JORVIssa jotka molemmat päätyneet pitkän piinan jälkeen sektioon.
+ loistavat synnärin kätilöt ja kätilöopiskelijat
+kätilö ei jännänyt minua, pelkopotilasta yksin, ymmärsi pelkoni
+loistavat anestesialääkärit
+++++++++++näin monta plussaa leikkaussalihenkilökunnalle, tunnelma siellä oli aivan mahtava!!!
+++++++++++synnyttäneiden osaston koko hoitohenkilökunnalle
++++äitipolin kätilöille
++++imetykseen ohjaukselle
++++++++++yöhoitajille, antoivat äidin nukkua rauhassa väsymyksen pois
+++++pienet huoneet (ainakin minulla ollut molemmilla kerroilla 2h huone)

----------------------------------äitipolin lääkärille, mutta vain yhdelle heistä sillä vain hän oli todella töykeä
----------sikapahaa ruokaa

Kyllä ehdottomasti, jos vielä lapsia tulee niin menen Jorviin synnyttämään!!
 
mammi-83
porvoonsairaala..

-ei kivunlievityksiä annettu
-kätilöt välinpitämättömiä omista toiveista sýnnytyksessä
-unohtivat antaa jonkun rokotteen joka lieventää vuotoa ja sitten tulivat sitä myöhemmin vuorotellen antamaan kahdesti,tosin toinen pistos vielä epäonnistu ja lääkeaineet valuivat jalkaa pisin :(
Eipä paljon hyvää sanottavaa kyseisestä sairaalasta,ehkä pitäisi sitä ruotsia osata että siellä kohdeltaisiin paremmin :LOL: :LOL:
Parasta oli ehkä järjestetty perhehuone ja kotiinpääsy =)
Onneksi seuraavaa ei siellä tarvitse synnyttää!
 
Piiku74
Kaksi synnytystä Seinäjoen Keskussairaalassa (Seks) ja ekalla kerralla isoja ------- saivat:
-vastaanottanut kätilö, joka oli aamuvuoroon saakka
paikalla, todella tympeä!!!
- Imetyksen kanssa "hössöttäminen"
Kummallakin kerralla saivat isot plussat:
+ aamuvuoron kätilöt, huomaavaisia, ihania!
+ jääkaappi käytävällä, josta sai "välipalaa".
+ vierihoitoosasatolla ihanat hoitajat, varsinkin prenan
hoitajat, jossa toisella kerralla olin!
+ muutenkin minun kohdalla paljon plus pisteitä, listaa voisi jatkaa vaikka kuinka paljon!
 
PKKS:ssa synnytin. Kokemus oli kamala, en koskaan enää siihen sairaalaan jalallani astu. Kätilö mokaili synnytyksessä ja siitä kärsin minä jälkikäteen. Kaikkea mahdollista sattui ja tapahtui, ihan liikaa yhdelle kerralle.

Kolmosta yritetään, ja jos milloin tärppää, olen kiitollinen, etten enää asu paikkakunnalla, josta joutuu PKKS:aan.
 
Mimmi81
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.02.2005 klo 14:10 pojat02ja04 kirjoitti:
Naistenklinikka!!! Molemmissa, ja saa minulta TÄYDET pisteet!!!! :)
Peesaan =) .Meidän molemmat tytsyt syntyneer NKL:lla ja en voi muuta, kuin kehua sitä paikkaa ja henkilökuntaa. Todella ihana paikka. Toivottavasti viel joskus sinne palaan samoissa merkeissä :heart:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.02.2005 klo 09:39 -mammutti- kirjoitti:
PKKS:ssa synnytin. Kokemus oli kamala, en koskaan enää siihen sairaalaan jalallani astu. Kätilö mokaili synnytyksessä ja siitä kärsin minä jälkikäteen. Kaikkea mahdollista sattui ja tapahtui, ihan liikaa yhdelle kerralle.

Kolmosta yritetään, ja jos milloin tärppää, olen kiitollinen, etten enää asu paikkakunnalla, josta joutuu PKKS:aan.


Hei! Myös minulla on valitettavasti samanlaisia kokemuksia ko. sairaalasta! Järkyttävä paikka, töykeät kätilöt (käyttäytyminen alle arvosteluasteikon) lääkärit ammattitaidottomia, toivottavasti seuraava lapsukaiseni syntyy jossain muualla! :snotty:
 
mammak2
Paikkana EKKS ja +++++++++++++++++!!!
Olimme kuin herran kukkarossa, kätilöt jotka meitä sattuivat hoitamaan, olivat synnytyksessä, ym hoitohenkilökunta, aivan mahtavaa. Imetyksessäkin sain melkein tunnin oppitunnin+muut neuvomishetket päälle.."Jälkipuinti"/synnytyksen läpikäyminen kätilön kanssa pari päivää synnytyksestä, ym..ruoka oli hyvää ja sitä oli riittävästi. Omalla kohdalla osastolla ei ollut ruuhkaa, ja synnärilläkin olimme sillä hetkellä ainoat, joten saimme kaiken huomion.Meillä ei valittamista ole, koska kaikki olivat kannustavia ja mukavia.
Kiitos siis EKKS!!! =) :heart:
 

Yhteistyössä