Synnytyssairaalasi ja pikainen arvio +++ vai ---

  • Viestiketjun aloittaja criss
  • Ensimmäinen viesti
Pupumamma
KYS Kuopiossa ja piiiiiiitkä ++++++++++++


+turvallinen ja mukava ilmapiiri
+osaava henkilökunta nuorimmasta vanhimpaan kätilöön
+lääkärit "ihmisiä"
+vaikka oli aika täyttä ei tullu kiireinen vaikutelma
+iskä huomioitiin tosi hyvin
+kysymyksiin vastaukset
+imetysohjaus ja tuki


en kyllä keksi mitään valitettavaa! :heart: :heart: :heart: :hug:
 
Anska
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.02.2005 klo 12:18 Pupumamma kirjoitti:
KYS Kuopiossa ja piiiiiiitkä ++++++++++++


+turvallinen ja mukava ilmapiiri
+osaava henkilökunta nuorimmasta vanhimpaan kätilöön
+lääkärit "ihmisiä"
+vaikka oli aika täyttä ei tullu kiireinen vaikutelma
+iskä huomioitiin tosi hyvin
+kysymyksiin vastaukset
+imetysohjaus ja tuki


en kyllä keksi mitään valitettavaa! :heart: :heart: :heart: :hug:
Minä synnytin Kys:ssä 3vko sitte ja täytyy sanoa että voisin mennä millonvaan uudestaan! Ainot ikävä muisto on se ku piti olla siellä niin kauan ku ois halunnu jo kotiin, mutta se ei ole niiden vika.
Kätilöt oli ihania! Varsinkii synnytyskätilö ja 6.kerroksen vanhempi kätilö joka jako älyttömän hyviä neuvoja!!! Ilmapiiri oli tosi ihana. Pelkkää plussaa!!!! :heart: :flower:
 
suski-75
Samoin!
Porvoo aivan ihana, tietty en muualla ole synnyttäny, mut ihanat muistot ja ihana henkilökunta!Koko raskauden ajan (jouduin ravaamaan ja olemaan vähän väliä ennen toisen syntymää ja sitä ennen ekanki kans)synnytys sit lopulta aivan mahtava kokemus, kiitos ihanien kätilöiden mm.Maria, Elli, Carola, Päivi jne, jotka olivat hengessä mukana! :flower: :flower: :flower: =)
 
L-Pks
+kivat kätilöt
+osaavat lääkärit
+kohtalaiset ruuat
+perhehuoneita
-imetysohjaus surkeaa
-lisämaidon ylenpalttinen syöttö
mulla on tullu maitoo tosi hyvin ja kun sairaalan sängyllä imetin esikoistani niin lääkäri ja pari hoitajaa pölähti paikalle
-MITÄ!Tuleeko sulla JO maitoa(vauva kolme päivää)?
lisämaitoa oli annettu ilman multa kysymistä ja vauvaa ei saa ensimmäisenä yönä vierihoitoon vaikka olis aamulla synnyttäny.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.02.2005 klo 12:26 Anska kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.02.2005 klo 12:18 Pupumamma kirjoitti:
KYS Kuopiossa ja piiiiiiitkä ++++++++++++


+turvallinen ja mukava ilmapiiri
+osaava henkilökunta nuorimmasta vanhimpaan kätilöön
+lääkärit "ihmisiä"
+vaikka oli aika täyttä ei tullu kiireinen vaikutelma
+iskä huomioitiin tosi hyvin
+kysymyksiin vastaukset
+imetysohjaus ja tuki


en kyllä keksi mitään valitettavaa! :heart: :heart: :heart: :hug:

Minä synnytin Kys:ssä 3vko sitte ja täytyy sanoa että voisin mennä millonvaan uudestaan! Ainot ikävä muisto on se ku piti olla siellä niin kauan ku ois halunnu jo kotiin, mutta se ei ole niiden vika.
Kätilöt oli ihania! Varsinkii synnytyskätilö ja 6.kerroksen vanhempi kätilö joka jako älyttömän hyviä neuvoja!!! Ilmapiiri oli tosi ihana. Pelkkää plussaa!!!! :heart: :flower:
:heart: :heart:

Minä yhdyn näihin 100%! Itse olen KYS:issä ollut 2 kertaa ja ensi viikolla tulee kolmas kerta.
Mitään miinusta en keksi sanottavaksi. Harjoittelija/opiskelijakätilötkin todella ihania ja mieleenpainuvia!
:heart: :flower: :hug:
 
Kävin synnyttämässä Jorvissa viikko sitten ja pelkkää hyvää vaan sanottavana

+ kätilö synnytyssalissa jolla oli aikaa olla kanssani ja ymmärrystä
+ kivun lievitys
+ lastenhoitajat aivan ihania ja auttavaisia
+ kätilöt osastolla mukavia ja asiallisia
+ Oma rauha (olin yksin kahdenhengen huoneessa)
+ Tiedon saanti, asiat selitettiin todella hyvin
+ Ruoka oli ihan syötävää

- Yksi kätilö oli aika kuivan oloinen, muta ei se kokonaiskuvaa haittaa.

Kolmesta synnytyksestä tämä viimeisin paras paikka! (aikaisemmat syntyneet P-HKS:ssä ei hyviä muistoja niistä)
 
Mikkelin KS

Synnytyksestä aikaa kymmenisen kuukautta. Hyvät muistot jäi! Eli pelkkää plussaa.

Olin osastolla aika pitkään, joten kätilöt tulivat tutuiksi. Lastenhoitajat ohjasivat ja neuvoivat hienosti. Ja vaikka minulla on sairaalakammo ja pelkään myös piikkejä, ei jäänyt traumoja. Kätilöt synnytyksessä tosi kannustavia ja mikä parasta heillä oli runsaasti aikaa kun kaikki tapahtui aika nopeasti.

A
 
synnytiin Vas:issa
plussat:
-kätilö,joka oli synnytyksessä oli tosi kiva
-lääkäri myös tosi inhimillinen ja ammattitaitoinen
-ruoka oli hyvää
-muutkin kätilöt o.k.
-lastenhoitajat ihania
-lhenkilökunnalla oli aikaa
-imetykseen sai apua hyvin
miinukset:
yks lastenhoitaja tosi tympeä onneks jäi eläkkeelle!!!!ihmetellä täytyy miten on valinnu ihmisläheisen ammatin :\|
muuta ei nyt tule mieleen

Hyvät kokemukset kaikenkaikkiaan menisin uudelleen jos muuten olis toinen suunnitelmis mut yks piisaa synnytyskammo jäi muista syistä!
 
EKKS

-kolkko ja vanhanaikainen paikka
-jouduin odottamaan kätilöitä käytävässä melkein 1h, kivut oli jo kovat
-imetysohjaus huonoa
-ei perhehuoneita ja liian vähän yksityishuoneita
-paikkoja ja yleisiä käytäntöjä ei esitelty
-vessat karmeassa kunnossa
-yksi todella epämielyttävä ja töykeä lastenhoitaja
-reikätyynyistä, kaurapusseista ja jopa kaalinlehdistä pula
-lääkäri ei tutkinut ollenkaan ja neuvonut vaivojen hoidossa, vaikka kätilöt pyysivät ilmoittamaan eräistä vaivoista ja sanoivat lääkärin tutkivan tarkemmin


+onnistunut epiduraalin laitto
+kaksi erityisen mukavaa hoitsua :flower:
+hyvä ruoka
 
Synnytin loppukesästä 2003 TAYS:ssä
ja mulla ei ole oikestaan mitään hyvää sanottavaa.
Ainoa plussa oli jääkaappi mistä sai syötävää koska vaan käytävällä.
Olit ihan oman onnen nojassa. Kiva varsinkin ensisynnyttäjälle!!!
 
Käpsy
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.02.2005 klo 15:44 Liikku kirjoitti:
Tays:issa synnytin,oli ihan ok.

+ kaikki salin kätilöt huippuja!3 ehdin nähdä,ku sopivasti vaihtu aina vuorot.Ja se kannustaminen ja mukanaeläminen.

+ kivunlievitysten tarjonta(vaik en sit halunnu)

+ Ilmapiiri

+ Se jääkaappi siellä käytävällä...

- Töykeä kätilö vastaanotossa ja osastolla

- Ei imetyksen ohjausta minkäänlaista


- Ahtaat ja tunkkaset huoneet

Kokemukseni Taysista muistutti paljolti em. tekstiä.

- Synnytysvastaanoton kätilöt. Pitivät minua hysteerisenä ensisynnyttäjänä, eivät kai voineet uskoa, että kohdunsuu aukeaisi puolessa tunnissa 3cm:stä 10 cm:iin. Heille pitkä miinus.

- Osastolla jatkuva kiire, hoitajat muistivat valittaa siitä jatkuvasti ääneen. Itse sairaanhoitajana tiedän tappavan työtahdin, mutta juuri synnyttäneenä ja herkässä tilassa olevana ei jaksa vastaanotttaa jatkuvaa valitusta.

Ja sitten plussat;


+ Synnytyssalin kätilö + apukätilö. Aivan ihania ja kannustavia, synnytys sujui mukavasti naturellina, ilman minkäänlaisia puudutuksia (ei ehditty antamaan).

+ Nopea kotiutus

+ Osaston omahoitaja

+ Välipalajääkaappi...
 
Mä synnytin rinsessani -03 Kätilöopistolla.

MIINUKSET:

-ISO MIINUS eräälle kätilölle, josta kirjoitin valituksen osastonhoitajalle!!!! Vieläkin kyyneleet nousee silmiin,kun vaan ajattelen asiaa.. :'(
-ei opetettu juuri mitään vauvan hoidosta
-liian vähän ruokaa (joka sekin pahaa..)
-hoitajat/kätilöt eivät kertoneet selvästi talon tavoista

PLUSSAT:

-maailman ihanin kätilö synnytyksessä!!! :)
-lastenosaston lääkärit ja hoitsut


 
Rhina
TAYS viime syksynä

+ synnytyksessä mukana ollut kätilö ja opiskelija aivan ihania
+ osastolla sain mielestäni tarpeeksi tukea imetykseen, apuna lisämaitoa sopivasti
+ paljon puhuttu välipalajääkaappi (siellä vois oppia yösyöpöksi)
+ osaston huumorintajuinen henkilökunta, ei tietenkään kaikki, mutta meidän kohdalle osui kivat hoitajat
+ kiireestä huolimatta olo tuntui ainutlaatuiselta

- huono ilmanvaihto/veto
- perunaa ruoan kanssa liian usein :\|
 
Friidu
Viikon takainen ensi kokemus TAYS:sta oli pelkästään positiivinen. Itse toiminnasta en löydä mitään kritisoitavaa. Remontin äänet tosin vähän häiritsivät, mutta eivät nekään liikaa. Henkilökunta sekä salissa että osastolla oli todella empaattista, viisasta ja aikaa riitti kiireestä huolimatta. Synnytys eteni rytinällä, joten kivunlievityksenä oli pelkkä ilokaasu, mutta siitäkin selvittiin (tuskaa se silti oli). Oli turvallista synnyttää yliopistosairaalassa, jossa on parhain apu vuorokauden ympäri. Suosittelen.
 
Jorvista

+++ mukava henkilökunta (toki pari tylyä tapausta mahtu mukaan)
+++ ruoka oli hyvää, etenkin aamuvelli ja ruokaa sai riittävästi!
+++ vierailijoita sai käydä vaikka ei ollut varsinainen vierailuaika. Siskonikin oli monta tuntia auttamassa mua, kun meinasi usko loppua.
+++ sain yksin kahden hengen huoneen. Sattui onneksi sellainen viikko, ettei ollut ruuhkaa.

- - - sektiopäätös olisi voitu tehdä nopeammin, kun synnytys ei edennyt niin se ei edennyt. Turhaa vitkuteltiin ja kiusattiin mua.
En tiedä miksi sektiopäätöksen teko on niin vaikeaa... jäi vielä mietityttämään


 
Jorvista

+++ mukava henkilökunta (toki pari tylyä tapausta mahtu mukaan)
+++ ruoka oli hyvää, etenkin aamuvelli ja ruokaa sai riittävästi!
+++ vierailijoita sai käydä vaikka ei ollut varsinainen vierailuaika. Siskonikin oli monta tuntia auttamassa mua, kun meinasi usko loppua.
+++ sain yksin kahden hengen huoneen. Sattui onneksi sellainen viikko, ettei ollut ruuhkaa.

- - - sektiopäätös olisi voitu tehdä nopeammin, kun synnytys ei edennyt niin se ei edennyt. Turhaa vitkuteltiin ja kiusattiin mua.
En tiedä miksi sektiopäätöksen teko on niin vaikeaa... jäi vielä mietityttämään


 
Äiti-04
Jorvin sairaala

+++++kätilöt (ehti olla kolme kätilöä työvuorossa synnytyksen aikana)& muu hlökunta ihanaa
+ruoka
+ilmapiiri

Miinuksia ei ole jaossa, kaikki oli mielestäni täydellisyyttä hipovaa.
 
Minä synnytin oyssissa -04.
+++ Synnytyksen hoitanut kätilö oli älyttömän hyvä... Eli kannustava, ammattitaitoinen, tietyllä tavalla rento... yms.
----Osastolla puolestaan ei voi kaikkia kätilöitä kehua. Osa työntekijöistä oli todella töykeitä, välillä tuntui, että ei niiltä uskalla apua kysyä... Osa sitten oli ihan ok eli auttoi ja opasti tarvittaessa.

Mitähän muuta oyssista... Ruoka oli ihan ok ja tilat osastolla. Sain kolmesta laitoksella olo yöstä nukkua kaksi yötä ihan yksinään, kun muita synnyttäneitä oli silloin niin vähän... Vaikka synnytin maaliskuussa, jolloin yleensä syntyy paljon muitakin vauvoja : :)
 
Synnytin TAYSissa tammikuussa 04. Miinuksia saa

-kätilö, ehdin olla vain yhden kanssa, ja häneltä ei kyllä empatiaa riittänyt. Onneksi synnytys oli nopea.
-vuodeosaston vastavalmistuneiden hoitsujen .."kyllä sen nyt pitäis syödä (vauvasta) kun imetys ei meinannut onnistua. Olivat hermostuneita, ja hermostuttivat ensisynnyttäjän.
-KUUMAT huoneet!!

Ja plussia

+"alakerran" vastaanottavat hoitajat. Äidillisiä ja huolehtivia! Tuli turvallinen olo.
+vanhemmat hoitajat vuodeosastolla. Niin varma ote kaikkeen, ettei ite tarttenu jossitella.
+ruoka (jota sai jatkuvasti) ja se jääkaappi.. :whistle:

Kaiken kaikkiaan positiivinen mieli jäi, vaikka imetyksen aloitus ei ollutkaan helppoa (maito nousi vasta lääkkeillä, 9. päivänä.) Oli vaan totuttava siihen että vieraat naiset käy "nipistelemässä" tissejä.. :p


 
shania
LKS


Kukaan ei ole laittanut vielä palautetta Lks:stä, joten...
---synnytystä loppuun asti hoitanut kätilö, "sai yli puhuttua"että ponnistus hoidetaan makuu asennosta,vaikka tuloselvityksessä kysyttiin toiveita ja se oli ainut toiveeni et sais ponnistaa istualtaan tai sängyssä kontallaan.
---kiireinen ilmapiiri
+++ihan mukaviakin hoitajia löytyi yllättävän paljon!!
+++ruoka oli tosi hyvää
---vain yksi perhehuone ja aina varmasti varattu
---ei pytynyt todellakaan levähtämään kolmen hengen huoneissa jossa vieraita ramppas ja vauvoja vierihoidossa.
 
haikara harmailee
kotiuduin lauantaina kättäriltä. Kokonaisuus ++++++ synnytysosastona oli haikaranpesä, missä oli ihana kätilö (lainassa 5 osastolta). Synnytyshuone oli kiva ja saatiin olla siellä tarpeeks kauan ennen osastolle siirtymistä. Osastollakin oli ihana oma kätilö ja perhe huone oli tosi kiva. Miinusta ohuet peitot ja huono/vähäinen ruoka. Päivystysosasto ei ollut kovinkaan kiva; tiedonkulku oli surkeeta. Kätilöjen vaihtuessa yks sano yhtä ja toinen toista... ensisynnyttäjälle kivaa! Niin joo, labran jotkut tätit oli syvältä. Yks koitti saada ponnistusvaiheessa verikoetta... käski vaan pitää käden paikoillaan. Toinen labra ei hallinnu vauvojen verikokeen ottoa; huudatti tyttöä ihan turhan kauan ja joutu sähläämisen vuoks pistää aina kaks kertaa :(
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.02.2005 klo 15:29 krisse kirjoitti:
Eli kaikki on suhteellista ja kiinni myös omasta itsestään.
tähän kommentoisin vaikka asia ei minulle kuulukaan enkä ole kyseisessä paikassa synnyttänyt...

suurimmaksi osaksi nämä mielipide erot luultavasti johtuvat siitä, että ketä on töissä osastolla juuri silloin. Jo yksikin töykeä tai muuten vaan työhönsä kyllästynyt henkilökunnan jäsen saattaa vaikuttaa herkän synnyttävän tai juuri synnyttäneen äidin mieleen.
 
äippy
Esikko -99 Seinäjoen keskussairaalassa, jolle paljon miinuksia!
----ei annettu lisämaitoa vauvalle, vaikka itseltä ei herunut tippaakaan, sai lapsi huutaa nälkäänsä
----muutama todella tympeä ja moittiva hoitaja osastolla
----todella inhottava/ilkeä kätilö
----ei päästetty kotiin ennenkun maitoa alkoi tulla (=pakko imetys), sai itku kurkussa istua lypsyllä viikon päivät


Toinen -02 Tays
---suunniteltu sektio ison koon takia...lähti tulemaan ennemmin kuitenkin, ei meinattu leikata kun ei viittsitty herättää lääkäriä yms.
----todella tylyä kohtelua "synnytysvastaanotossa"
----ei kovin "isämyönteinen" paikka ollut
++++ hoitajille sielä osastolla synnytyksen jälkeen
++++ lapsen ei tarvinnut nähdä nälkää, lisämaitoa sai kyllä

Nyt vähän jännittää millaista on mennä taas Seinäjoelle kolmatta synnyttämään...toivottavasti on asiat muuttunu parempaan suuntaan!!! Vaikka nyt sitä pärjää jo "omillaan" kun on no kaksi synnyttänyt. Olis silti ihana kun henkilökunta jaksaisi olla vähän "positiivisempaa", synnytys on aina rankka/väsyttävä kokemus :headwall:
 

Yhteistyössä