Synnytyssairaalasi ja pikainen arvio +++ vai ---

  • Viestiketjun aloittaja criss
  • Ensimmäinen viesti
masu-75
TAYS reilu 2 viikkoa sitten: synnytyssali sekä osasto +++++++. miinukseksi voisi mainita: osaston huoneet aika kuumat ja ahtaat, osastolla arkipäivinä remonttimeteliä sekä se, että oltava suht aktiivinen, vaikka kyllä hlökunta kysyi ekana päivänä osastolla moneen kertaan jaksamisesta vauvan hoidon suhteen. varsinkin synnytyssaliin isot plussat sekä synnytyksen aikana että jälkeen; onnellisina, liikuttuneina, kyyneleet silmissä täällä muistellaan rinsrenssamme syntymää , vaikkei se kipu niin kivaa ollutkaan.. :heart: :heart: :heart: :heart:
 
oulaskankaan sairaala

+Pieni,kodikas sairaala
+oma huone synnytyksen jälkeen
+kätilöt aivan mahtavia!!!
+Isä sai vierailla milloin vain vaikkei perhehuonetta ollutkaan
+Vesisynnytys mahdollinen
+sai tutustua vauvaan rauhassa ennen pesua


-ei käytössä kaikkea tekniikkaa ja välineitä ku esim.oys:ssa
-lääkäreitä vaikea tavoittaa
-vesipuurot aamuisin
 
eijaksakirjautua
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.02.2005 klo 22:01 ludde kirjoitti:
Porvoon aluesairaala saa multa joka asiassa ISON plussan ja viel liuta ++++++++++++ perään. Kaikki oli ihan mahtavaa. Kätilöt ehti vaihtua useita kertoja viikon aikana mut kaikki oli ystävällisiä ja ihania. Välillä pitivät liiankin hyvää huolta. Ei mitään pahaa sanottavaa ja odotan innolla jo uutta reissua sinne...

Juu,tätä peesaan mielellään,suosittelen Porvoota rauhallista luomumeininkiä halajaville!
Hyvinkään sairaalan kierrän kolmen synnytyksen kokemuksella kaukaa,joustamatonta meininkiä, mutta osui kaksi mukavaakin kätilöä matkaan onneksi.
PHKS:a sellanen perussairaala,ei erityisiä kehuja,haukkujakin vain yhdestä onnettomasta kätilöstä joka survoi istukkaa irti ja toisteli, "eihän sua voi sattua".
 
Synnytin hyvinkään aluesairaalassa.

Kätilö, joka hoiti synnytykseni oli erittäin mukava ja pätevä tyyppi!!! Osasto pieni, mistä +.
Muuten parasta koko reissussa oli kotiinpääsy!!!
Huonot huonekaverit, tympeitä ihmisiä.
Öyköt tylyjä, ei saanut apua ennenkuin suuttui!
Imetyksestä ei mitään opastusta.
Tuntui, että kuin olisi ollut ihan oman onnensa nojassa.
 
Guineapig
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.03.2005 klo 14:55 minä kirjoitti:
Synnytin hyvinkään aluesairaalassa.

Kätilö, joka hoiti synnytykseni oli erittäin mukava ja pätevä tyyppi!!! Osasto pieni, mistä +.
Muuten parasta koko reissussa oli kotiinpääsy!!!
Huonot huonekaverit, tympeitä ihmisiä.
Öyköt tylyjä, ei saanut apua ennenkuin suuttui!
Imetyksestä ei mitään opastusta.
Tuntui, että kuin olisi ollut ihan oman onnensa nojassa.
No voi per**, mulla oli eilen laskettu aika ja Hyvinkäälle pitäis suunnata :eek: No, jospa tällä kierroksella olis asiat toisin..
 
hennuli harmailee
K-PKS,kaks reissua takana. Jos aattelee sillee että en olis paljo hoitanu lapsia etukäteen ja jos en ite olis hoitoalan ihminen niin aika huonoilla eväillä oisin kotiin lähteny. Tokalla kerralla ei kukaan ehtiny puhua mun kans mitään ku oma kätilö oli vapaalla. No mutta ihan ok paikka. Ruoka hyvää,osasto viihtysä. Kätilöt vaan ei ottanu tosissaan että oon nopee synnyttäjä ja koin olevani aika yksin ja hyvä että joku viitti ja ehti sit tulla ku oikeesti piti synnyttää ja sillonki pitkin hampain. Ei kauheen positiivista siis mutta samapa tuo missä synnyttää.
 
K-M
K-PKS ja ++++++++!!! Kyllä meille vaan opetettiin kylvetykset, vaipanvaihdot, lämmönmittaukset ja muut ihan kädestä pitäen... Osasto on viihtyisä ja ISO ++ siitä et vieraita ei päästetä ollenkaan huoneisiin, vaan tulokkaan töllistelyt hoidetaan käytävällä vierailuaikana. Ruoka ei sairaalassa ole koskaan hyvää, mut ++ vapaasta välipala kaapista!!
Imetysapua sain vuorokauden ympäri kun vain pyysin (ei tyttö osannut ottaa kunnolla rinnasta kiinni)
 
Tipsu85
K-HKS ja pelkkää plussaa +++++ !
Opetettiin vaipanvaihdot, kylvetykset, imetys ja päivittäiset pesut. Ruoka-ajat kohdillaan ja ilman vauvalaa olisin tullut hulluksi, jos en olisi päässyt välillä sairaalasta pois kaupungille :saint:
 
Noppu
Lapin keskussairaala!

+ Ihana oma kätilö! (Vastaan ottava oli todella töykeä, mutta läksikin onneksi kotia melkein samantien! Ajoi miestäni kotiin, eikä tehnyt sisätutkimusta.. synnytin siitä 5 tunnin kuluttua vaikka tämä uhkaili, että tuskin edes vielä illalla, vaikka kello oli 5 aamulla.)
+Ruoka!!
+Mukavia muita äitejä!

- Hyvin kielteinen asenne muuhun kuin makuultaa synnyttämiseen..
(Paljon vanhoja kätilöitä, jotka ei kuulema suostu muuhun!)
-Syöttöpunnitukset!!
-Lisämaidon tyrkytys! (Oma suihkusi yliäyräiden!)
-Tunsin oloni todella tyhmäksi kysymyksieni kassa!
-En nukkunut kahteen yöhön juuri ollenkaan koska huoneessa oli melkonen meininki. Vauvoja vietiin ja tuotiin. Toisena yönä sektioäiti alkoi synnyttää!
-inhottava ilmapiiri lastenhoitohuoneessa, ahisti käydä kysymässä yhtään mitään!!

En suostu synnyttämään enää ikinä Lapin keskussairaalassa, siellä ollaan kun keskiajalla!
 
Tutteliini
TAYS

+ mukavat kätilöt joka käänteessä
+ kivunlievitys
+ hyvä ruoka
+ myös se jääkaappi käytävällä...
+ sai levätä (ei ollut koko ajan joku jotain tenttaamassa)

- kotiinlähtiessä sai odottaa omahoitajaa pitkän tovin ennen kuin tuli calmetoimaan vauvaa, ennakkoon sopimisesta huolimatta
- omahoitajien nimet voisi panna äidille lapulle, jotta muistaisi (juuri rokotusta odotellessa joku hoitajista kysyi omahoitajani nimeä eikä mulla ollut siitä mitään käsitystä...)

VKS:sta olen minäkin kuullut vähemmän hyvää palautetta. Erityisesti tuo suomen kielen osaamattomuus on tullut usein esille. Hassua sinänsä, sillä ko. sairaalassa suomenkielisten hoitajien on osattaVA ruotsia, mutta toisinpäin ei. Kielipolitiikka on ollut VKS:ssa iso ongelma iät ajat. Svenska talande bättre folket pitää kyllä siellä paikkansa!!!
 
juupa
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.03.2005 klo 18:27 Noppu kirjoitti:
Lapin keskussairaala!

+ Ihana oma kätilö! (Vastaan ottava oli todella töykeä, mutta läksikin onneksi kotia melkein samantien! Ajoi miestäni kotiin, eikä tehnyt sisätutkimusta.. synnytin siitä 5 tunnin kuluttua vaikka tämä uhkaili, että tuskin edes vielä illalla, vaikka kello oli 5 aamulla.)
+Ruoka!!
+Mukavia muita äitejä!

- Hyvin kielteinen asenne muuhun kuin makuultaa synnyttämiseen..
(Paljon vanhoja kätilöitä, jotka ei kuulema suostu muuhun!)
-Syöttöpunnitukset!!
-Lisämaidon tyrkytys! (Oma suihkusi yliäyräiden!)
-Tunsin oloni todella tyhmäksi kysymyksieni kassa!
-En nukkunut kahteen yöhön juuri ollenkaan koska huoneessa oli melkonen meininki. Vauvoja vietiin ja tuotiin. Toisena yönä sektioäiti alkoi synnyttää!
-inhottava ilmapiiri lastenhoitohuoneessa, ahisti käydä kysymässä yhtään mitään!!

En suostu synnyttämään enää ikinä Lapin keskussairaalassa, siellä ollaan kun keskiajalla!
mulla taas on vain hyvää sanottavaa. lisämaitoa eivät meinanneet edes antaa, sanoivat että yritä itse ensin ja opastivat "kädestä pitäen" asentoja (yölläkin!!!) ja näyttivät miten tuetaan tyynyillä ym. huonekaverit tosiaan soittelivat sitä kelloa vähän turhankin tiuhaan, meinas mennä hoitajilla hermot kun uudelleensynnyttäjiä ja kysymys oli:"tarviskohan tämä nyt lisämaitoa?" en tiiä mikä on, mutta mua ainakin kohtelivat hyvin!!! ja suurin osa kätilöistä oli nuoria! eikä yhtään kielteistä kommenttia koko synnytyksen aikana niiltä tullut. kannustivat vain!!!! :flower: niille!
 
NaNikki
LKS:

Sektiolla synnytin..
Yleisarvosanaksi: +

+ Leikkaussalin hoitaja oli erittäin mukava
+ Anestesialääkäri myöskin erittäin mukava
+ Osastolla oli pari hoitajaa jotka ihan menettelivät

- Osaston hoitajista suurin osa olivat jotenkin nihkeitä
- Hoitajat eivät jotenkin vaan auttaneet minua kun olin ihan pihalla vauvanhoidosta
- kivunlievitys sektion jälkeen

 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.02.2005 klo 15:44 Liikku kirjoitti:
Tays:issa synnytin,oli ihan ok.

+ kaikki salin kätilöt huippuja!3 ehdin nähdä,ku sopivasti vaihtu aina vuorot.Ja se kannustaminen ja mukanaeläminen.

+ kivunlievitysten tarjonta(vaik en sit halunnu)

+ Ilmapiiri

+ Se jääkaappi siellä käytävällä...

- Töykeä kätilö vastaanotossa ja osastolla

- Ei imetyksen ohjausta minkäänlaista

- Ahtaat ja tunkkaset huoneet
Samoin (tehtiin kyllä sektio), mutta jotkut kätilöt olivat tosiaan aika töykeitä. Mutta onneksi siellä oli myös muutama oikein mukavakin, varsinkin kätilöopiskelijat.

Ja niistä huoneista, se oli ihan karmeeta. Jos halus olla raittiissa ilmassa, piti olla kylmässä, kun ikkuna oli pakko olla auki.
Suihku oli kanssa kamala, siellä oli kylmä ja silikonit homeessa.
 
KPKS
Kaksi tyttöä on meillä siellä syntynyt eikä ole kuin hyviä muistoja, meistä siellä oli aivan upeaa olla. Ystävälliset kätilöt ja lääkärit. Kaikki hoitaminen kyllä opetettiin meille, ja apua sai aina kun sitä pyysi.
Joten pelkkää ++++++++++aa :flower:
 
Adalmina
OYS:issa synnytin, kokonaisuudessaan jäi positiivinen kuva.
Tässä muutamia plussia ja miinuksia:

+ joustavat vierailuajat (ei minulle ainakaan sanottu mitään pahaa vaikka vieraita kävikin muulloin kun vierailuaikoina, kun eivät muulloin päässeet)

+ synnytyksessä olleet kaksi ihanaa kätilöä

+ suurin osa hoitajista oli mukavia =)

- AIIIIVAN ällöttäviä alushousuja ja sukkia :D

- ruoka saa minulta aika huonon arvosanan

- YKSI MAAILMAN INHOTTAVIN HOITAJA, hänen tapansa käsitellä keskospoikaamme (synt. rv 35 + 4) oli mielestäni kamalaa, hän muun muassa haukkui häntä keskeneräiseksi vaikka vauvallamme ei ollut alusta alkaenkaan mitään ongelmaa ennenaikaisuudesta johtuen. Loppua kohden hänkin muuttui hieman mukavammaksi kuitenkin..
 
Ihana kokemus
RAS eli Raahen aluesairaala
Kokemusta alatiesynnytyksestä ja sektiosta kyseisessä sairaalassa. Ja ei voi muuta kuin kehua Raahen pientä sairaalaa..osastolla todella ihanat kätilöt, osasto muutenkin pieni ja kodinomainen. Ensisynnyttäjä sai hyvin opastusta imetykseen ja kylvetykseen..isääkin huomioitiin hyvin. Sektion jälk.kipulääkityshommat pelas hyvin ja apua sai aina kun sitä tarvi. Vauvan sai joko viereen tai lastenhoitohuoneeseen yönajaksi, ihan oman voinnin mukaan. Ja toivat aina syömään kun vauva heräs. Aivan mahtavasti järjestelty. Ruoat tuodaan tarjottimella viereen ja ruoka ihan kohtuullisen hyvää..makuasioita, ei voi kiistellä. Melkeen vois sanoa että täyden kympin synnytysosasto.. :) :flower: :heart:
 
Bettie Page harmaana
PHKS

-osastolla huono intiimisuoja(kun tulivat vatsaa painelemaan ja housuihin kurkkimaan niin verho ei läheskään peittänyt vaan kaikki huonetoverinvierailijat ym.saivat oivan näköyhteyden joka ei minua välttämättä olisi kiinnostanut..)

-kiireellisyyden tuntu kätilöillä

+ salissa kätilöt empaattisia ja mukavia
+ turvallisuuden tuntu synnytyksessä
+ hyviä kannustamaan kätilöt ponnistusvaiheessa

 
Seinäjoen keskussairaala -++/+++
Ekalla kerralla ainoa - johtuu yhdestä töykeästä vierihoidon hoitajasta, joka jopa vieraitteni kuullen tuskaili minulle, kun imettäminen ei meinannut alkaa onnistua, ensikertalainen kun olin! :(
Muuten kaikki muu Plussaa sillä kerralla. :flower:
Toisella kerralla kaikki meni ihan nappiin! :) Johtuen varmaan siitäkin, että toisen lapsen kohdalla itsellä varmempi olo, kun kaikki tuoreessa muistissa parin vuoden takaa! :LOL:
Nuorimmainen nyt kolmen kuukauden ikäinen ja nyt jo tuntuu kuumeilua eli haluaisin pian uudelleen synnyttämään Seinäjoelle! =)
 

Yhteistyössä