Synnytyssairaalasi ja pikainen arvio +++ vai ---

  • Viestiketjun aloittaja criss
  • Ensimmäinen viesti
Sain tytön Hyvinkäällä vajaa 2 viikkoa sitten ja pelkkää plussaa ko. laitokselle!!

Kätilö oli loistava, ilman häntä olisi tullut parku moneen otteeseen. Lastenhoitajat olivat mukavia ja niin muukin henkilökunta. Sairaalan ruoassa ei ollut valittamista, ihmiset voisivat muistaa/tajuta suolaprosentinkin olevan lakisääteinen homma =) Samaan laitokseen palaan riemumielin, jos vielä pikkukakkosen teen. Kukkia Hyvinkään aluesairaalalle!! :flower: :flower:
 
EKKS
Esikoinen syntyi -95, silloin sattui mukavat kätilöt ja homma sujui ihan hyvin. Jäi hyyvä mieli.
Sitten -98 ja -99 ja ihan pelkkää miinusta ihan koko hoidosta! Luvattua kivunlievitystä en kummallakaan kerralla saanut. Kätilön asenne erittäin töykeä ja ylimielinen (sattui sama ihminen kummallakin kerralla), kyllähän kätilö tietää ja osaa.. Osasto aivan täynnä. Puhtaat vaatteet ja lakanat koko ajan lopussa ja niitä odoteltiin. Yksi lastenhoitaja todella törkeä ja töykeä. Odotin vaan kotiin pääsyä kummallakin kerralla!
Nyt odotan meidän neljättä ja jo etukäteen pelkään synnytystä. Luulen sen sujuvan ihan hyvin, kunhan vaan tuo yksi tietty kätilö ei tule synnytystäni hoitamaan.
 
KÄTILÖOPISTO

+synnytyshuoneet viihtyisiä
+kätilöt maailman ihanempia

-päivystyspoliklinikka (olin siellä muutaman tunnin ennen siirtymistä synnytysosastolle)
-vuodeosastolla hoitajat
-ei annettu lisämaitoa pyynnöstä (lopulta lääkäri määräsi, kun vauvan paino laski alle sallitun)
-ruoka
 
Kättärin haikaranpesä. Niin ihana paikka etten muualla suostuis synnyttämäänkään! Ainoo miinus jo mainituista ohuista peitoista. Plussaa henkilökunnasta, synnytyshuoneesta, perhehuoneesta, imetysavusta, omasta rauhasta ym.
 
äiti jo kerran
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.03.2005 klo 19:00 Guineapig kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.03.2005 klo 14:55 minä kirjoitti:
Synnytin hyvinkään aluesairaalassa.

Kätilö, joka hoiti synnytykseni oli erittäin mukava ja pätevä tyyppi!!! Osasto pieni, mistä +.
Muuten parasta koko reissussa oli kotiinpääsy!!!
Huonot huonekaverit, tympeitä ihmisiä.
Öyköt tylyjä, ei saanut apua ennenkuin suuttui!
Imetyksestä ei mitään opastusta.
Tuntui, että kuin olisi ollut ihan oman onnensa nojassa.
No voi per**, mulla oli eilen laskettu aika ja Hyvinkäälle pitäis suunnata :eek: No, jospa tällä kierroksella olis asiat toisin..

Ite olin synnyttämässä Hyvinkäällä ja mun mielestä se sairaala oli taas melkein pelkkäää plussaa..kokemukset voi olla näin päinki..
ainut miinus tulee lääkärille joka oli kyl aika töykee..Mut mitään muuta pahaa sanottavaa ei oo..Ja meen sinne ihan iloisin mielin tätä toistaki tekemään..
 
profiili
TAYS 11/2002

- Vastaanoton töykeä kätilö.Vanha akka, joka oli kyllästyny elämäänsä onneks ei tarvinu olla alhaalla kauaa.Toivottavasti on jääny eläkkeelle kun meen toukokuussa.
- perhehuoneen puuttuminen vaikka olikin ihan kiva huonekaveri.
-Ikkunasta kyllä veti kivasti, kun ulkona oli yli -20*c
-Kiire hoitajilla
-Äidistä ei paljoo huolehdittu.Paitsi kipulääkettä tyrkytettiin.
-Vierashuoneita vain yksi, joka oli aina varattu

+Isän vierailulle ei rajotuksia
+synnytyssalin mukavat ja osaavat kätilöt
+Omahoitaja osastolla 3a kaivoi vauvallekin jostain ihanat vaatteet jottei tarvinnu pelkkiä keltasia potkareita käyttää koko sairaalaolo aikaa.
+no se JÄÄKAAPPI, tosin keksin sen vasta viimesenä päivänä

Kyllä mulle posiitiviset asiat jäi mieleen ja menen mielellään toukokuussa uudestaan.
 
jonna from vantaa
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.04.2005 klo 16:43 jenni87 kirjoitti:
KÄTILÖOPISTO

+synnytyshuoneet viihtyisiä
+kätilöt maailman ihanempia

-päivystyspoliklinikka (olin siellä muutaman tunnin ennen siirtymistä synnytysosastolle)
-vuodeosastolla hoitajat
-ei annettu lisämaitoa pyynnöstä (lopulta lääkäri määräsi, kun vauvan paino laski alle sallitun)
-ruoka
mä oon synnyttäny kaikki 3 lasta 98,02 ja 04 kättärillä eikä mulla oo mitään miinuksia sieltä.. siis kertakaikkiaan mahtava koko sairaala,kätilöt yms..
no okei.. PARKKIPAIKKOJA LISÄÄ.
 
Sidney
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.02.2005 klo 18:12 Käpsy kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.02.2005 klo 15:44 Liikku kirjoitti:
Tays:issa synnytin,oli ihan ok.

+ kaikki salin kätilöt huippuja!3 ehdin nähdä,ku sopivasti vaihtu aina vuorot.Ja se kannustaminen ja mukanaeläminen.

+ kivunlievitysten tarjonta(vaik en sit halunnu)

+ Ilmapiiri

+ Se jääkaappi siellä käytävällä...

- Töykeä kätilö vastaanotossa ja osastolla

- Ei imetyksen ohjausta minkäänlaista


- Ahtaat ja tunkkaset huoneet

Kokemukseni Taysista muistutti paljolti em. tekstiä.

- Synnytysvastaanoton kätilöt. Pitivät minua hysteerisenä ensisynnyttäjänä, eivät kai voineet uskoa, että kohdunsuu aukeaisi puolessa tunnissa 3cm:stä 10 cm:iin. Heille pitkä miinus.

- Osastolla jatkuva kiire, hoitajat muistivat valittaa siitä jatkuvasti ääneen. Itse sairaanhoitajana tiedän tappavan työtahdin, mutta juuri synnyttäneenä ja herkässä tilassa olevana ei jaksa vastaanotttaa jatkuvaa valitusta.

Ja sitten plussat;


+ Synnytyssalin kätilö + apukätilö. Aivan ihania ja kannustavia, synnytys sujui mukavasti naturellina, ilman minkäänlaisia puudutuksia (ei ehditty antamaan).

+ Nopea kotiutus

+ Osaston omahoitaja

+ Välipalajääkaappi...
Mä peesailen kyllä näitä molempia, eli Tayssissa olen mäkin synnyttänyt esikoiseni ja tämä seuraava juniorikin tulee syntymään Tayssissa
Plussissa ja miinuksissa ei mulla mitään lisättävää tällähetkellä ainakaan...
 
Kättäri
Miinukset:
-huono ruoka ja pienet annokset (isi ei pärjänny niillä eväillä...)
-osa kätilöistä ja lastenhoitajista (jos ei kemiat pelaa niin ei pelaa!)
-lisämaidon hakemisesta tuli tosi syyllinen olo, kerran täyty pitää poikaa 2 tuntia tississä kiinni ennen ku suostuivat antamaan sitä - luulivat että mä en yritä tarpeeks!
-ai mikä omahoitaja? Ois meillä sellanen pitäny olla, mut se sairastu ekana päivänä eikä saatu ketään tilalle
-perhehuoneessa ei radiota eikä telkkua

plussat:
-anestesialääkäri oli todella mukava
-osa kätilöistä ja kätilöopiskelijoista aivan ihania
-saatiin perhehuone
-viihtyisä synnytyssali

Seuraava syntyy Hyvinkäällä, en välttämättä kättärille uudestaan lähtis vaikka asuttais pk-seudulla.
 
Yhtäkkiä en keksi yhtään miinusta.
+Molemmilla kerroilla sain oman huoneen (tämä tietty riippuu turista, eli siitä onko tilaa, kun lähdin, huoneeseni tuli 4 ihmistä! Jo synnyttänet saivat jäädä yksin huoneisiinsa ja synnyttämättömät kerättiin siihen yhteen huoneeseen odottamaan synnytystä ja vapautuvia huoneita.)
+ Henkilökunta osaa lukea asiakasta, eli ne jotka tahtoivat saivat apua ja neuvoja, ne jotka kaipasivat rauhaa saivat olla vauvan kanssa kahden.


Ensimmäisen synnytyksen kätilölle voisin siitä anta miinuksen, etten saanut ponnista pystyasennossa, muta se menköön kätilön kokemattomuuden piikkin.
 
PHKS 1/05

Plussan annan.
Synnytyssalikätilö (-t) hoitivat hienosti hommat, samoin osaston kätilöt. Oma synnytyt sattui loistavaan aikaan, ei ollut ruuhkaa osastolla. Toisin olisi ollut pari päivää ennen synnytystä ja pari päivää kotiutumisen jälkeen! Kaikilla oli aikaa perehtyä juuri minuun ja minun kysymyksiin. Ei kuitenkaan tuputettu liikaa neuvoja, vaan just ne olennaiset. Ainoa ärsyttävä tekijä oli osaston ylilääkärin kierros, josta ei ollut minulle mitään hyötyä, hyvä kun ehdin tervehtiä kun jo lähtivät pois edes silmiin katsomatta. Jotenkin ylimielistä sakkia siinä ryhmässä... Kotiuttava lääkäri oli todella mukava.
 
TYKS

Kokonaisuus oli hyvä. Kätilöt ja hoitsut ihan ok. Yksi kovakourainen lastenhoitaja osui kohdalle.
Ruoka oli niin hirveetä että mies joutui tuomaan mulle ruokaa muualta. vihanneksia tai hedelmiä ei juuri lainkaan ja lämpimät ruuatkin todella masentavia. kun olin ollut sokerin takia ruokavaliolla odotusajan niin siitä sairaalaruokaan siirtymien todella ällötti. joutui syömään makkaroita ja mautonta vaaleeta leipää. kannattaa pakata hyvät eväät. kahvia sentään sai riittävästi.
 
shadowbeach
TAYS

Kokemuksia 4
Hyvää ja huonoa. :) :(

-synnytysvastaanotto 1.--- 2.- 3.+ 4.++
-synnytyssali 1.--- 2.+ 3.++ 4.++
-osasto 1.+ 2.+ 3.+ 4.---

Kohtelu on kiinni "onnesta"
Pääsääntöisesti liian kiireinen ja välinpitämätön tunnelma.

Yleisarvosana 7- :/
 
aima
Taysissa synnytin. Aika paljon miinuksia...Mutta onneksi jotain hyvääkin!

+ ihana, osaava ja kannustava kätilö
+ kivunlievitystä oli tarjolla
+ herkkujääkaappi käytävällä osastolla
+ osaston hoitajat ystävällisiä

- imetysohjaus puutteellista
- hoitajat tosi kiireisiä
- osastolla ihan liian paljon vieraita vierailuaikoina
- pienet huoneet
 

Yhteistyössä