Syövätkö teidän koiranne raakaa jauhelihaa?

  • Viestiketjun aloittaja "hiphei"
  • Ensimmäinen viesti
collie
ja naudan jauheliha on siihen parasta. itse annan paistinjauhelihaa ennenkuin teen ihmisille ruokaa... koiran jauheliha on niin paskaa että en anna (sisältää sikaa, jota ei saisi antaa raakana)
 
"vieras"
Se koiran jauhelihahan on ihan läpipakastettua.

Eviran sivuilta:

"Pakastusta keinona estää trikiinitartuntaa saa käyttää vaan sianlihalle (asetus 2075/2005/EU). Tällöinkin pakastusaika-lämpötilayhdistelmiä on useita ja ne ovat riippuvaisia pakastettavan lihan paksuudesta.
Muiden eläinten lihan osalta pakastusta keinona estää trikiinitartuntoja ei pidetä mahdollisena,
koska esimerkiksi suomalaisissa riistaeläimissä (karhu, villisika) voi esiintyä pakkasta kestäviä trikiinilajeja."
 
Eip
Ei syö. Ei huoli. Paistan aina joko paistijauhelihaa tai naudan jauhelihaa, milloin laitan keitettyä riisiä sekaan ja välillä pelkästään. Kananpojanjauhelihaa annan myös. Tai maustamattomia kanan suikaleita tai fileistä paloja. Paistan välillä myös riistaa tai poronjauhelihaa. Pikkukoira kyseessä, ikää 14.5v
 
syötin aiemmin
Annoin aiemmin raakana pakastettua sika-nautaa, mutta nyt kun luen tuosta trikiini vaarasta niin en taida enää uskaltaa antaa.. Voiko naudan jauhelihaa antaa huoletta raakana?
 
syötin aiemmin
Ja voihan itku ja kauhistus!!! Koira on laihtunut puoli kiloa siitä kun aloitin jauhelihan syöttämisen :( :( Viittaisikohan se tuohon tartuntaan? Miten olenkaan ollut niin tyhmä :(
 
"pila"
Alkuperäinen kirjoittaja syötin aiemmin;25995858:
Ja voihan itku ja kauhistus!!! Koira on laihtunut puoli kiloa siitä kun aloitin jauhelihan syöttämisen :( :( Viittaisikohan se tuohon tartuntaan? Miten olenkaan ollut niin tyhmä :(
paras aprillipila
 
koiramus
No ne joilla on varaa koiraan on varaa ruokkia myös perheensä. Se on harmi ettei kaikilla ole varaa kunnon ruokaan mutta minä hoidan lemmikkini kunnolla kun kerran olen ne ottanutkin.
Niin :) Ja mä käy töissä, olen raha-asiani hoitanut hyvin ja bailaan ehkä 1-2x vuodessa.. rahaa riittää koirien ruokintaan. Myös meillä ei koskaan ole pakkanen ja jääkaappi tyhjä, siellä on aina ruokaa ja ruoka-aineita.
 
sintt1
Koirille voi kyllä antaa huoletta ihan kaikkia lihoja raakana. Pakastimen kautta tietysti turvallisinta. Meillä on koirien pakkasessa tällä hetkellä sikanautaa, kalkkunaa, broileria, heppaa, lohta ja naudan maksaa. Kaikki jauhettuna. Näiden lisäksi koirat syövät luita, nappulaa, öljyjä, kananmunia (raakana) ja ihmisten tähteitä. Näillä on menty jo vuosikausia ja hyvin ovat koirat voineet.
 

Yhteistyössä