Syy vai ei?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
En kaipaa nyt sitten mitään moraalisaarnoja tai miehen arvosteluja, mutta haluaisin vaan vastauksen kysymykseeni :) Menin siis ihastumaan enemmän kuin kehenkään yhteen mieheen joka soittaa rokkibändissä on todella hyvän näköinen ja mukava. Tapasin hänet eka kerran vuosi sitten kun olin eronnut kuukaudeksi avoliitostani ja kun olin juhlimassa. Käyn ehkä 2 kertaa vuodessa juhlimassa ja ehkä näin hyvä :) No, me menimme sänkyyn. Jätin miehen ja lähdin pois aamulla koska hän oli 15 vuotta nuorempi kuin minä. Kirjoitin vuosi sitten hänelle 2 viestiä facebookin kautta joihin en saanut vastausta. En ymmärrä miksi en saanut häntä mielestäni koko vuoden aikana vaikka juuri ikäero, hän kertoi käyttäneensä mm. kannabista ja anfetamiinia silloin vuosi sitten. Lisäksi selvisi että hänellä oli n. 8 vuoden avoliitto ja nainen joka on avopuoliso soitteli kuulemma hänen peräänsä ja hän oli omilla teillään jopa öitä pois kuten tuolloin kun tavattiin vuosi sitten. Meni tasan vuosi siis ja törmäsin häneen sattumalta vaikka käyn harvoin missään. Hän sanoi olevansa ihastunut muhun ja todisti sen sillä että oli katsellut facebook-sivujani viime aikoina vaikka ei oltu millään tavalla yhteydessä vuoteen. Kysyin että miksi ei sitten ollut vastannut kahteen viestiini jotka lähetin vuosi sitten. Ei vastannut mitään. No, lähdin paikasta pois koska olin siellä avomieheni kanssa. En saanut häntä millään mielestäni taaskaan, en ollut ikinä kokenut vastaavaa. En tiedä mikä miehessä vetää puoleensa. Ei ole mitään erotiikkaan liittyvää, sen tiedän. Olen taantunut ihan lapsen tasolle vaikka olen elämää nähnyt ja itseäni järkevänä pitänyt nainen. No, lähetin miehelle tyhmänä pari viestiä taas kun olin ottanut alkoholia. Mies vastasi että hänellä on tunteita mua kohtaan, en tiedä millaisia ja että voidaan viettää iltaa yhdessä jos mulle ok. No, sen jälkeen laitoin taas viestin jossa kysyin että unohdanko hänet ja hän vastasi että oli koko viime vuoden ihan deekiksellä ja ei toimertunut edes kouluun ja työhön. On eronnut ilmeisesti päihteiden takia n. 2 kk sitten avovaimostaan. Lisäksi sanoi että ei pysty nyt hoitamaan muita asioita kuin työn ja opiskelun ja niistä on ihan järjetön stressi ja että jos alkaa mun kanssa viestittelemään niin siitä seuraa ehkä romahdus ja retkahtaminen ja sitten kaikki työt ja koulut taas jää. Eli ei pysty tällä hetkellä hoitamaan kuin työn ja opiskelun ettei taas sorru. Oli aidon oloinen eli käytti voimasanoja kun kertoi asiaa. Lisäksi kertoi ettei voi tarjota mulle mitä luultavasti haluan. Voiko joku mies olla päihdekoukussa (erilaiset päihteet) eronsa jälkeen ja ei enää uskalla tai pysty alkamaan suhteeseen vai onkohan tuo tekosyy? Tiesin että hänellä on pahoja ongelmia päihteiden mm. huumeiden kanssa, mutta jotenkin kielsin asian itseltäni. Voiko joku ihminen vastata ystävällisesti ilman että haukkuu mua tyhmäksi :) Tiedän sen itsekin, mutta haluan vaan tietää että voiko päihteiden käyttö tai huumevieroitus estää naisasiat eli aiheuttaa ehkä sitoutumiskammoa kun ajattelee ettei pysty tai kelpaa koska hänet jätetään tai hän tuottaa surua, hän kuitekin tiedostaa ongelmakäyttönsä? Mulla on ruusunpunaiset lasit ja siksi kysyn täällä tätä asiaa. Kaipaan kuitenkin asiallisia vastauksia. Kiitos vastauksesta jo etukäteen:)
 
vierailija
Minä jättäisin miehen rauhaan. Varsinkin jos hän sitä itse toivoo, kuten tuosta voi rivien välistä lukea.
Jos hän haluaa toipua rauhassa ja keskittyä työhönsä ja opiskeluihin, niin antaisin hänen tehdä niin.

Toki hänellä voi olla sua kohtaan ihastumisen tunteita, mutta parempi vaan että hän saa itsensä kuntoon ilman että siinä on joku uusi tuttavuus roikkumassa puntissa.
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
Ei vittu.
Ihan sama, mitä sekaisessa päässään miettii sinusta, keskity sinä miettimään, mikä olisi parasta sinulle.

Ja joo, tuskin on joku sekakäyttäjä, jonka tarkoitusperiä joudut arvailemaan.
 
vierailija
tuollaiset osaa puhua ja panna naisen pyörryksiin mutta ei se halua olla sun kanssa koska se haluaa itselleen samanlaisen kusipään kuin itse on(jonka kanssa voi vetää kamaa)
 
vierailija
Ihmisellä on tietty kynnys minkä verran asioita hän pystyy arjessaan handlaamaan.

Hän kertoi sinulle sairastavansa, olevansa päihderiippuvainen, on nyt ilm päässyt päihteistä eroon, mutta tietää itsekin ettei kykene arjessaan miettimään nyt muuta kuin työn ja opiskelun tai muuten tulee liikaa handlattavaa -> mistä seuraa päihteitä "rentoutumista" hyvässä tai pahassa.

Ihmisen selviämisen kannalta melkeinpä tärkeimmät on ammatti ja työ. Muuten ihminen on todella heikoilla elämässään. Opiskelu ja työ pitää ihmisen myös pois päihdeporukoista.
Joten. Tee niin kuin hän pyysi. Tue hänen elämäänsä, ja jätä hänet rauhaan jotta hän voi saada elämän.
Ja...Ja pyydä anteeksi avomieheltäsi!
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
vierailija
Kiitos kaikille vastauksista. Pahoin pelkään että nyt käyttää päihteitä kaksin käsin kun ilmeisesti erosi sen takia avoliitostaan. Pelkään että haluaa rauhaa ihmisiltä että voi käyttää huumeita rauhassa. Kun näin hänet kuukausi sitten niin pyöri sellaisessa porukassa ja oli aika juovuksissa. Olen huolissani hänestä....
 
vierailija
Ei ole päässyt päihteistä eroon vaan käyttää ainakin alkoholia edelleen aika paljon. Tuttuni ovat nähneet hänet kylillä baareissa....Ilmeisesti haluaa olla rauhassa ja oli poistanut tällä viikolla entisen avovaimonsakin kavereistaan facebookissa. Pelkään pahoin että erosi koska haluaa ettei kukaan rajoita häntä kun ollut vuosia avoliitossa nuoresta asti saman naisen kanssa. Olen huolissäni hänestä.... Mitä tehdä?
 
Ei ole päässyt päihteistä eroon vaan käyttää ainakin alkoholia edelleen aika paljon. Tuttuni ovat nähneet hänet kylillä baareissa....Ilmeisesti haluaa olla rauhassa ja oli poistanut tällä viikolla entisen avovaimonsakin kavereistaan facebookissa. Pelkään pahoin että erosi koska haluaa ettei kukaan rajoita häntä kun ollut vuosia avoliitossa nuoresta asti saman naisen kanssa. Olen huolissäni hänestä.... Mitä tehdä?
Pidä näppisi ja mielesi erossa tuosta deekusta. Vaikka kuinka haaveilet, et voi häntä pelastaa. Oman elämäsi voit kyllä pilata.
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
vierailija
Kyllä mies voi raitistua jolloin kykenee seurustelemaan ja ehkä pitää sua niin arvossa että ei halua pilata teidän juttuanne jos nyt alkaisitte olemaan vaan ehkä harrastaa nyt juttuja naisten kanssa joiden kanssa ei väliä vaikka moikaisikin jutut :) Eli siis haluaa pitää sut varalla siihen asti että pystyy seurustelemaan taas... Itsellä tälläisestä kokemuksta erään miehen taholta ja nyt ollaan oltu naimisissa jo 5 vuotta. Onko muilla käynyt näin?
 
vierailija
Olen lukenut tätä ketjua ja mietin että voikohan suht paha päihderiippuvainen tiedostaa ongelmansa ja ettei kykene avoliittoon tai vakavaan parisuhteeseen koska edellinen suhde tai edelliset suhteet menneet sen takia katki? Eikä siis halua rikkoa itseään tai toista? Vai tiedostaako päihderiippuvainen tämän?
 

Yhteistyössä