Syyskuiset 2018 <3 *kevät*

Täällä varhaisultra 30.4., jolloin viikot 20+3. Ei siis kovin montaa päivää enää jäljellä, mutta liikaa kumminkin. :ROFLMAO: Nyt menossa siis 19+1. :barefoot:

Meille myös ekassa ultrassa kerrottiin, että on takaseinämässä istukka. Potkuja alkanut tuntumaan lähes päivittäin, aamuin ja illoin, kun rauhassa makoilen ja odottelen. :love:

Nyt on kiusana kauhee flunssa.. Nokka ihan tukosa ja kurkku kipeä.. :unsure: Toivottavasti lähtis tää pöpö kohta pois! Muuten ollut ihan mukava vointi nyt, masu alkanut kasvaa huimasti ja erottuukin jo tosi kivasti. :giggle:
Mulla samana päivänä ultra! Mut vasta kolmelta.. jännittää :D Onko sulla jotain fiilistä sukupuolesta ?
 
@Jasuuu me käytiin miehen kans tossa 15+ viikolla yksityisellä ultrassa ja saatiin kuulla, että pikkunen poika tuolla masussa kasvaa. :love: Mulla oli ennen ultraa ihan poikaolo, mutta epäiltiin kyllä tyttöä, kun meil molemmilla kasa siskoja. :D Mutta ihana ylläri oli tämä poikauutinen, on serkku syntymässä ennen ja hänkin poika. :)
 
@Jasuuu me käytiin miehen kans tossa 15+ viikolla yksityisellä ultrassa ja saatiin kuulla, että pikkunen poika tuolla masussa kasvaa. :love: Mulla oli ennen ultraa ihan poikaolo, mutta epäiltiin kyllä tyttöä, kun meil molemmilla kasa siskoja. :D Mutta ihana ylläri oli tämä poikauutinen, on serkku syntymässä ennen ja hänkin poika. :)
Oi ihanaa! <3 Mullakin ollu ihan poikaolo ja nään vaan poikaunia mutta silti sellanen olo et sen on pakko olla tyttö kun itellä vaan siskoja ja kun esikoinen on tyttö :D Saa nähdä meneekö se omafiilis ihan metsään.
 
@Jasuuu me käytiin miehen kans tossa 15+ viikolla yksityisellä ultrassa ja saatiin kuulla, että pikkunen poika tuolla masussa kasvaa. :love: Mulla oli ennen ultraa ihan poikaolo, mutta epäiltiin kyllä tyttöä, kun meil molemmilla kasa siskoja. :D Mutta ihana ylläri oli tämä poikauutinen, on serkku syntymässä ennen ja hänkin poika. :)
Mitä muuten oireita sulla on ollu :)?
 
@Jasuuu Mulla oli alkuraskaudessa päivittäin etovaa oloa aamusta ehtooseen oikeestaa, oksentanut en, huhhei! Tosi väsynyt olin kokoajan ja nälkäkin oli kokoajan, vaikka etova olo olikin. :coffee::) Närästystäkin hieman alkoi tulla joskus vkon 10+ jälkeen muistaakseni enemmän.:confused:

Onneksi nyt oikeestaan mitään oireita ei enää oo, mitä alussa oli, nyt vaan pikkunen tuolla potkuttelee ja välillä on hetkiä, kun ei muista edes olevansa raskaana, kun niin oireetonta, ainakin vielä. :)
 
Moikka! Täällä rakenneulultrassa käyty perjantaina! :) Kaikki oli tosi hyvin ja pieni vastas 5 päivää isompaa. Vilkas kaveri. Niin ja hän on poika! :love: Kuten arvelinkin. Oon nähny unia poikavauvasga jo paljon ennen ja oli toooosi kauan poikaolo. :whistle:

21+2
 
Moikka! Täällä rakenneulultrassa käyty perjantaina! :) Kaikki oli tosi hyvin ja pieni vastas 5 päivää isompaa. Vilkas kaveri. Niin ja hän on poika! :love: Kuten arvelinkin. Oon nähny unia poikavauvasga jo paljon ennen ja oli toooosi kauan poikaolo. :whistle:

21+2
Ihanaaa :love: saa nähdä miten mun käy viikon päästä kun poikaolo ja poikaunia nähny ainoastaan :D että meneekö ihan puihin koko fiilis :LOL: ja sit särkee joka ikinen päivä päätä niin siitä kans tullu jotenkin sellanen olo et Oisko poika en tiiä miks :ROFLMAO:
 
Itse asiassa ei tule automaattisesti. Vaan Kela jakaa vuoden 2017 pakettia kunnes se on lopussa. Ne joilla on laskettu aika 1.6. jälkeen, saavat pakkaukseen tänä vuonna lisätyt tuotteet joko 2017 tai 2018 pakettiin. Tämä löytyy Kelan äitiyspakkaus-sivulta.
http://www.kela.fi/aitiyspakkaus
Tätä mää meinasin, et nää 2017 jaetaan loppuun ja jotkut saa ne lisäosat. Ja 2018 aletaan jakamaan sitten, kun noi vanhat kuosit on loppu.

Meillä tänään neuvola. Mulla ei taas mitään tuntemuksia. Vois likka jotain ilmotella ittestään, että mukana hengissä, ettei tarvii hermoheikon alkaa kuvittelemaan omiaan tai kaivaa koti dopleria esille. Hyvähän se on, ettei vaivoja ole, mut saakeli. Ei tää oo mun hommaa. Koirien ja kissojen kasvattaminen on paaaaljon kivempaa, kun ne kantaa sen 9vko. Näkee tuloksia hiukan nopeammassa tahdissa. Onneks ei ole norsu. Nehän taisi kantaa sen 12kk.
 
Onnea kaukille ultra kuulumisista ja tsemppiä tuleviin ultriin :love:

Täällä ultra takana ja pieni siellä vauhdikkaasti potki :) saatiin varauksellinen tyttöveikkaus <3
Kävin ostamassa ekat mammahousut kun omat alko painaa jo sen verran et pari päivää piti kulkea nappi auki :D

Nyt voikin alkaa sitten keskittyä hankintoihin joista turvakaukalo tuottaa eniten päänvaivaa, se on meidän tärkein hankinta ja onpas vaikea päättää kun niin paljon on valikoimaa.. onko kellään ostettu turvakaukaloa? Jos niin mihin te olette päätyneet ja miksi? :)
 
Onnea Kiira29 hyvistä ultrakuulumisista :)
Mullakin eilen reissuvaatteita pakatessa ja sovitellessa tuntu monet vähän pinkeiltä, tosin turvotus aina hellittää aamuksi eikä ole vielä täysin selkeää raskausmahaa. Vaikka nytkin aamulla yksi työkaveri joka tästä tietää niin sanoi et nyt alkaa näkymään :) Ai vitsi miten oonkin oottanut että ei vaan näytä entisestään lihoneelta :D

Mää en oo vielä miettinyt hankintoja milliäkään. Tuntuu kauhean kaukaiselta jotenkin. Rakenneultran jälkeen parin viikon päästä täytyy varmaan tosissaan alkaa perehtymään.

Tänään pääsen sorttaamaan ja hypistelemään mun kaverin vauvojen vanhoja kamoja, se on kantanut niitä mun äidin luo ison kasan ja koska asutaan eri puolilla Suomea niin nyt vasta pääsen niitä katsomaan ja valikoimaan. Osan aion tuoda kotiinkin, loput saa odottaa kesää jos autolla käydään vanhempien luona lomailemassa. Melkein vähän jännittää ne kamat, kun en tiedä niistä yhtään mitään ja että mitä sitä tarvii ja minkä kokoista jne :D
 
Onnea kaukille ultra kuulumisista ja tsemppiä tuleviin ultriin :love:

Täällä ultra takana ja pieni siellä vauhdikkaasti potki :) saatiin varauksellinen tyttöveikkaus <3
Kävin ostamassa ekat mammahousut kun omat alko painaa jo sen verran et pari päivää piti kulkea nappi auki :D

Nyt voikin alkaa sitten keskittyä hankintoihin joista turvakaukalo tuottaa eniten päänvaivaa, se on meidän tärkein hankinta ja onpas vaikea päättää kun niin paljon on valikoimaa.. onko kellään ostettu turvakaukaloa? Jos niin mihin te olette päätyneet ja miksi? :)

Vielä ei ole ostettuna, mutta tein aika hemmetin moisen tutkimuksen eri istuimista läpi tossa joku aika sitten. Maxi Cosi Pebble oli mun löytämien vertailujen paras kaukalo. Mutta hankitaan todennäköisesti Silver Crossin turvakaukalo. Ei sekään ole huonoja arvosanoja saanut ja meille tulee sen merkkiset vaunut.
 
Onnea ultrakuulumisista @Kiira29 ja @marrrsipaani !:love:

Tällä myös eilen käyty rakenneultrassa, pieni poikamme vastas paria päivää eteenpäin lasketusta, eli 20+3 oli eilen. Kovasti liikkui, sormi ja varvas vuoronperään menossa suuhun. :LOL: Kaikki oli pikkusella kunnossa, ja me miehen kanssa toki onnellisina täällä.:love:

Nyt on kyllä tuntunut tosi hassulta, kun tavallaan ei huomaa olevansa raskaana, paitsi et kyllä tuo vatsa vaan on alkanut kovin pullottamaan jo ja vaatteita kun testailee ni tuntuu niin hassulta. :LOL: Pikkuinen päivittäin tosiaan alkanut tuolla pikkuyksiössään potkottaa ja aika useinkin. Ihana tunne!<3

Nyt sitä kai uskaltaisi alkaa ostella isompia hankintoja, vaunuja ja hoitopöytää ym tullut nyt katseltua, mutta tosiaan, valikoima on kyl valtava, että hetki varmaan menee ennen kuin osaa mitään ostaa! :D

Mitäs teille muille kuuluilee? Olettehan voineet hyvin?:)
 
Pitkästä aikaa kirjoittelen tänne. Meillä oli rakenneultra viime viikolla (21+1) ja kaikki oli hyvin, odotusten mukaisesti pientä poikaa odotellaan. Maha se vain kasvaa, ja tyyppi potkii menemään päivittäin niin paljon ettei ole epäilystäkään, että siellä ollaan hengissä. Minun painoni on saavuttanut uuden kymmenluvun, jolla en ole koskaan ennen käynyt! Kunpa ei mentäisi enää seuraavalle... Vointi on muuten vallan hyvä, mutta takalantio vihoittelee jos röhnötän yhtään huonommassa asennossa. Töissä se ei onneksi vaivaa, vaan lähinnä sohvalla... Ostin tukivyönkin, en ole vielä kyllä käyttänyt sitä niin paljon että tietäisin, onko siitä hyötyä. Mitään hankintoja ei olla vieläkään kyllä tehty, paitsi reissusta ostin pienen potkupuvun "tuliaiseksi" :)
 
Anopilla karkaa käsistä. Kaikkea söpöä tyttö hömppä vaatetta jo ostanut aika paljonkin. Nyt hänen pitää vähän rauhoittua, ettei osta pelkästään kesäistä ja 50-60 kokoisia vaatteita :ROFLMAO: Viikon päästä maanantaina vihdoin rakenne ultra TYKSissä. Päästään näkemään onko tytöllä kaikki kunnossa. Maha tekee semmoisia boing yhtäkkiä kasvuja. Tässä saakin hieman miettiä mitä helvataa mä laitan päälleni kesäkuun koiranäyttelyyn :eek: Ihan hyvä olo ollut. Väsyttää lähinnä. Ja tytteli potkii niin mahttomasti välillä alamahaa. EIlen illalla tunsin hentosesti päältäpäinkin ne monotukset.
 
Meillä oli tällä viikolla myös ultra 21+3 ja kaveri voi hyvin ja kasvaa. Kasvaa Todellakin .. Kasvukäyrällä pysytään mutta kolmen viikon päästä ultrassa katsotaan mikä on sitten tilanne.
Vaikuttaako sokerit niin paljon kokoon vai ei selviää varmaan silloin .
Sokerit pysyneet kurissa, ettei ainakaan toistaiseksi tarvitse lääkitystä. Painoon radi vaikuttanut niin että paino pudonnut - 7kg.,kyllähän sitä onkin mutta saa nähdä koska neuvola sanoo tästä laihtumisesta
 
Täällä alkaa pavoinvointi viimein helpottamaan, viikkon oon ollut hyvävointinen (y)

Mulla mitattiin ekaa kertaa neuvolassa sf mitta, oli 17cm, esikoisen kaa oli tässä vaiheessa 3cm enemmin mikä tuntuu oudolta luulis et menis toistepäin (n)

Hemoglobiini oli 121 eli vielä ihan hyvä mut kai sitä vois jo alkaa vähän parsakaalia syömään ennaltaehkäsevästi.
 
Lumikko84: meillä on hoitopöytä, vaipparoskis sen reunalle roikkumaan, kahdessa pienimmässä koossa kestovaipat, ykköskoon kertakäyttövaipat varmaan kaikiksi öiksi kun vielä mahtuvat, 50 cm ja 56 cm sisä- ja ulkovaatteet asusteineen, trikooliina (kantoliina ihan pienelle), pienen vauvan kantoreppu sovittu ostettavaksi, liivinsuojat, maidonkerääjät, nännivoide, rintakumit, tuttipullot varalta ja niille mikrosteriloija, rintapumppu, pehmokirjoja ja leluja, leikkimatto, hoitoalustoja pari, kävelytuoli. Kanille isompi aitaus sisälle, että saa olla vauvalta rauhassa. Isoveljille Xbox, että saavat imetyshetkiksi kivaa tekemistä, eikä tarvitse olla mustasukkainen. Yhdistelmävaunut kovan kantokopan kanssa ja toki kaikkine vermeineen. Kaukalo ja telakka (vaikka tila-autokin on vasta etsinnässä). Kirjat nostettu kirjahyllyssä ylemmäs, ettei kani tai vauva pääse puremaan. Keskimmäisen sänky siirretty isojen poikien huoneeseen, että pinnasängylle tulee tilaa. Amme ja jalat sille, kylpytuki. Pinnasängylle kova ja pehmeä laitapehmuste ja katosverho tankoineen. Yksi tutti varalta, jos vaikka suurperheen äitinä joskus siihen turvautuisin. Muitakin vaatteita on määrällisesti niin paljon, että ensi kevääseen saattaa mennä, ennen kuin tarvitsee tehdä hankintoja. Suurimman osan vaatteista olen ostanut tai saanut käytettynä, eli tätä lasta varten kaikki hommattu. :D VÄHÄN hurahdin. :D No on se aikakin, koska plussatessa ei ollut tunteita puoleen eikä toiseen. Ei ollut sitä kauhunhetkeäkään, vaan ihan tyynesti otin plussan vastaan.

Hankkimatta on pinnasänky, hoitopöytä kylppäriin, enemmän imetysliivejä (nuo kolme ovat ainakin nyt pienehköt), enemmän imetyspaitoija, äitiyspakkaus (on tuloillaan), sitteri. Varalta ostan myös aina korviketta odottamaan.

34+
 
Mulla alussa oli istukkahormoniarvot pielessä, mutta toisaalta kolme plussaa ja niistä kolme lasta entuudestaan, ja rakenneultrassa kasvu oli tosi hyvää, eli luotan tähän raskauteen (satunnaisista supisteluista tai jopa nyt kesäkaudella kaatumisestani huolimatta, talvellakin kaaduin kai viisi kertaa).
 
Moikka! Täällä rakenneulultrassa käyty perjantaina! :) Kaikki oli tosi hyvin ja pieni vastas 5 päivää isompaa. Vilkas kaveri. Niin ja hän on poika! :love: Kuten arvelinkin. Oon nähny unia poikavauvasga jo paljon ennen ja oli toooosi kauan poikaolo. :whistle:

21+2
Tää on niin outo raskaus, kun en nähnyt sukupuolesta unta ennen ultraa, vaikka muista näin. No, kivespussit joka tapauksessa näkyivät, joten poika tulossa.
 
Rakenne ultra TYKSissä syynätty tarkkaakin tarkemmin tänään aamulla. Kait se vaan nyt on uskottava, että musta tulee syyskuussa äiti terveelle tyttövauvalle :love: Anoppi laittoikin vaunut samantien tilaukseen, kun kuuli ultra tulokset olevan hyviä.
 
Hei! Täällä seuraillaan aktiivisesti taustalla, kirjautuminen tuntuu olevan niin vaikeaa. Nyt kun on täällä sokerirasituksessa :)sick:) niin päätinpä kirjoittaa.

Huh, täällä tämä raskaus on ollut todellista taistelua hyperemeesi-diagnoosin kanssa. Oksensin viikot 7-14, jonka jälkeen on onneksi tarvinnut oksentaa vain kerran (plus mahataudin verran). 11 kiloa tippui parissa viikossa, oksentelua oli pahimmassa vaiheessa reilu 20 kertaa päivässä. Kolmesti olin tiputuksessa ja kerran osastolla neljä päivää jolla tämä saatiin kuriin. Pahoinvointilääkityksen turvin ollaan menty, jota nyt oon saanut onneksi purettua, enää menee mahansuojalääke aamuisin. Tämä on erittäin toivottu raskaus, mutta niin ristiriitaisia tunteita ollut koko ajan, haluaisin niin nauttia ja vain tuijottaa kasvavaa vatsaa mutta tämä kokonaisvaltainen ja alati seuraava kuvotuksen ja pahoinvoinnin tunne on niin lamaava. :cry: onneksi joukossa on parempiakin päiviä välillä.

Rakenneultrassa oli kaikki onneksi hyvin ja poikaa odotellaan :love: tämä on toinen lapsi, ensimmäinen on tyttö joten hankintoja piisaa kaiken ollessa pinkkiä tytön jäljiltä. :ROFLMAO:

Tsemppiä kaikille odotukseen :):love:

Rv 23+2
 
@helmijenni huh, eipä oo helppoa ollut sulla! :( Onneksi helpottamaan päin? Toi on vaan niin uskomatonta, että miten eri tavalla ihmisten kehot reagoi raskauteen. Hyvä kumminkin, että ultrassa kaikki hyvin. :love:

@Lumikko84 aattelin, että ostelen sitten rakenneultran jälkeen. Noh, ennen ja jälkeen oon ostanut vaatteita, mutta en kauheesti muuta. Ajateltiin, että heinäkuussa sitten.

@EneriK teilläpä on jo paljon hankittuna. :love:

@Ravishing onnea hyvistä ultrakuulumisista!! :love:

Tänne kuuluu hyvää. Parin viikon päästä sokerirasitus sekä otetaan verikokeita mun veriryhmän takia. Ei enää kauaa töitä, toivottavasti vain kuukausi.

24+5
 

Yhteistyössä