Syyskuiset 2018

Tervetuloa! :)

Nimimerkki / ikä / LA / monesko / synnytyssairaala(jos haluaa)

Syyskuisten lista:

EtanaLillli / 34 / 3.lapsi / ei hajua la/ NKL
Jenskuli- / 27 / 2. / EKKS
Sonjuli95 / 22 / ei varmuutta / 2 / KYS
Viii / 26 / 4. lapsi / VKS

31.8.
marrrsipaani / 20 / 1. lapsi / TYKS

1.9.
suan / 29 / 5.lapsi
Bluebubblegum/ 31 / 2.lapsi


2.9.
Alsuma/ 25 / 1. lapsi
Ssasa / 29 / 1. lapsi
hannibal / 2. lapsi/ TAYS


3.9.
(??) EneriK / 34 / 4. lapsi / OYS


4.9.

5.9.
Ilopitkästäitkusta / 25v / 1.lapsi
Mimpsu93 /24v /l1. lapsi / synnytyssairaala vielä ??

6.9.

7.9.
Unelmavauvasta / 27 / 3.lapsi / KOKS
Karkki3 / 34 / 3.lapsi / KYS
Omppunen1 /24 /2.lapsi

8.9.
Lomaloma / 35 / 3. lapsi
hp83 /34 / 7. lapsi / TAYS
Pomppadiuu / 37 / 3.lapsi / TYKS
Saaramirjam/ 25v / 1.lapsi / MKS?


9.9.
Kiira29 / 29v / 2.lapsi
mmamitar / 25 / 2.lapsi / K-SKS
PinskuPinsku/ 25v / 3. lapsi / TYKS
BeHappy-17 / 27 / 1.lapsi/ Oys

10.9.
akkeli / 29v / 5.lapsi / KAKS
johnutuhnu / 24v / 1. lapsi
11.9.
Coolmama / 27v / 3. lapsi/ nkl
Fiona86 / 31/ 3. lapsi / VKS
pikkumyy26 / 26v / 1. lapsi

12.9.

13.9.
Rozaa / 21v. / 1.lapsi

14.9.
Mindes / 30 / 2.lapsi

15.9.
PIKKUMAMI85 / 32 / 6. lapsi / VKS
tiunti /32 / 3. lapsi / LS

16.9.
Tinkamaria /28v / 3. lapsi / TAYS

17.9.
Arell_/ 31 /3. lapsi

18.9.
Toiveinen / 24 / 18.9.? (12/17 km, joten ei varmuutta la) / 1. lapsi / TYKS

19.9.
Mininen85 / 32v / 2. lapsi

20.9.
Vaimomatsku / 26v / 3.lapsi
Leksa83 /34v / 5.lapsi / TAYS
Syksynlapset / 27v / 3.lapsi

21.9.

22.9.
Leona82 /35 / 4. lapsi / nkl



23.9.
Dottis / 26v / 2. lapsi / Nkl

24.9.

25.9.
damsku / 28 /1. lapsi / E-KKS
Sorrowless / 33v. / 2. lapsi / SATKS

26.9.

27.9.

28.9.

29.9.
DaryanaQu / 1. lapsi

30.9.
succubus / 29v / 3. lapsi / KSKS
hayley82 / 35v / 4. lapsi / OYS


Synnytyssairaalat:
E-KKS: Etelä-Karjalan keskussairaala, Lappeenranta
HYS: Hyvinkään aluesairaala
JS: Jorvin sairaala, Espoo
KAKS: Kainuun keskussairaala
K-HKS: Kanta-Hämeen keskussairaala, HML
K-PKS: Keski-Pohjanmaan keskussairaala
KOKS: Kymenlaakson keskussairaala, Kotka
KOS(/H): Kätilöopisto (/Haikaranpesä), HKI
K-SKS: Keski-Suomen keskussairaala, Jyväskylä
KYS: Kuopion yliopistollinen sairaala
LKS: Lapin keskussairaala
L-PKS: Länsi-Pohjan keskussairaala
.LS: Lohjan sairaala
MKS: Mikkelin keskussairaala
NKL: Naistenklinikka, Helsinki
OAS: Oulaskankaan sairaala, Oulainen
OYS: Oulun yliopistollinen sairaala
P-HKS: Päijät-Hämeen keskussairaala, Lahti
P-KKS: Pohjois-Karjalan keskussairaala, Joensuu
PS: Porvoon sairaala
SATKS: Satakunnan keskussairaala, Pori
SEKS: Seinäjoen keskussairaala
SKS: Savonlinnan keskussairaala
TAYS: Tampereen yliopistollinen sairaala
TYKS: Turun yliopistollinen keskussairaala
VKS: Vaasan keskussairaala

*****

Joko täällä on joitakin? :whistle: Hätähousuna joka tapauksessa loin tämän ketjun. Voi kertoa monesko lapsi ja mistä päin jne. jos tykkää. :)


Meille 1. lapsi ja LA oisi elo-syyskuun vaihteessa, ajattelin kumminkin liittyä mielummin syyskuisiin. :)
 
Viimeksi muokattu:
Mä tein kans aloituksen pari pvä sitten ja poistin sen, kun meilläkin la menee sittenkin elokuun puolelle... Vaikka kokemuksesta tiedänkin, että syyskuulle menee niin, että paukkuu :D Ovulaatiosta laskettuna menisi sinne 1.9. mutta kuukautisista 29.8. ja taidan neuvolaan ilmottaa kuukautiset siten, että la määräytyy ton oviksen mukaan niin on tarkemmin paikkansa pitävä ;) Mieluusti siis täällä kirjottelisin, koska kaikki aiemmat lapset menneet yli lasketun.

Mä plussasin ekan plussan maanantaina, jolloin oli dpo8. Nyt jo hyvinkin selkeät viivat eiliseltä sain ja digitesti odottaa kaapissa jouluaattoa ❤

Niin ja meillä odotetaan viidettä lasta syntyväksi

suan (oletettavasti 3+6 tänään)
 
Ooo ihanaa, tulihan tänne jo muutama. :)

Mulla pitäisi alkaa menkat huomenna ja testin tein ekan kerran dpo8. Luulin, että ovulaatio oli 11.-12. päivä, mutta tässä kierrossa se ei kyllä voi mitenkään pitää paikkaansa, koska jo tiistaina, kun testasin ekan kerran, sain tasavahvat viivat tikkuun. Keskiviikkona tein digin, johon ilmestyi 2-3. :D Mulla on 12.1. varhaisultra ja 24.1. neuvola, niin saa sitten tietää, että millähän viikoilla ollaan menossa.

Itse osasin epäillä, kun rinnat kipeytyivät jo tosiaan oletettuna ovulaationa ja ovat olleet nyt kipeät melkein 2 viikkoa. Ja mulla ei oo rinnat ikinä kipeät missään kierron vaiheessa. :D Muuten mulla on just sellaisia menkkajomotuksia ja hieman viiltäviä vatsakipuja aina välillä. Ja se paineen tunne tulee ja menee päivän mittaan. Myös hieman pientä ällötystä välillä ja nälkä tulee nopeasti, mutta ei vielä kauheasti mitään muuta suurta, paitsi tämä tissikipu.

Itse olen kauhuissani välillä ja jäätävä keskenmenon pelko valtaa mut, mutta seuraavassa hetkessä oon taas superonnellinen. Kiva, että @suan illa on enemmän kokemusta, kun meillä ensikertalaisilla on niin paljon ihmeteltävää. :whistle:

Itse olen kavereista ainoa, joka on tässä elämäntilanteessa, niin on kiva jutella täällä. :)
 
Imetän vielä edellistä lasta joten suurempia tuntemuksia ei ole rinnoissa ollut. Paitsi että toisesta rinnasta imettäminen on sattunut nyt muutaman päivän...

Eilen särki alaselkää aivan älyttömän paljon ja alavatsa oli pinkeä ja järjettömän turvoksissa. Nivusissa tuikkii ajottain ja kuljen vaatekerrokset toisensa päällä, kun paleltaa välillä. Ja etenkin öisin tuntuu, että jäädyn.

Huonovointisuutta ei ole ainakaan vielä ollut ja aiemmillakin kerroilla olen siltä lähes välttynyt pientä etovaa oloa lukuunottamatta, joten toivon, että pysyy kunto hyvänä siltä osin.

Tänään pitäisi menkkojen alkaa, mutta ei näy ei kuulu. Huomiselle digitesti kaapissa odottelee ❤

Ihanaa joulua kaikille! Ehkäpä moni jättää plussatestin teon huomiselle ja saadaan sen jälkeen lisää porukkaa joukkoon :)

suan (4+0?)
 
Täällä myös yksi odottaja! Tein testin kolme päivää sitten, ja ovulaatiopäivän mukaan sain lasketuksi ajaksi 1.9. :)

Toinen lapsi on tulossa, esikoinen on nyt 1v. 7kk. Toivottu raskaus on, tosin ei kunnolla päästy edes yrityksen makuun, kun jo tärppäsi :)

Kai perustetaan sitten jossain vaiheessa Facebook-ryhmä, niin saa privaatimmin kirjoitella kuulumisia?

Mukavaa joulua kaikille!

Bluebubblegum 4+1
 
  • Tykkää
Reactions: tiunti
Mäkin olen tehnyt nyt viisi testiä tän raskauden aikana :)

Bluebubblegum, meillä lieneekin sit sama la :)

Facebookin ryhmää kannatan mäkin, mutta itse haluisin odotella sen kanssa, että raskaus pääsee varmemmille viikoille :)
 
Suan, niinpä taitaa olla. Katotaan kumpi ehtii eka! :D

Joko ootte soitelleet neuvolaan? Mä ajattelin tuossa välipäivinä soittaa ja pyytää varhaisultraa. Viime kuukautisista on joku 100 päivää (imetän välillä vielä esikoista, ja menkkoja ei oo näkynyt kuin pari kertaa hänen syntymänsä jälkeen), joten enköhän sen aika helposti saa. Viime raskaudessa pääsin ultraan pitkän kierron takia viikolla 8. Vastasi kyllä täsmälleen mun laskelmia, kun ovulaatiot on mulla aika selkeitä. Mut se varhaisultra oli tosi kiva, kun se toi varmuuden et tuolla elämää on :) Dopplerillakin kuulin viikolla 8 viimeksi sydämensykkeet, sekin oli kivaa!

Mä oon kans tehnyt useammam testin, kun kaks lasta on meille riittävä, niin nää on mun elämäni vikat tilaisuudet tehdä plussatestejä Siitä tulee niin hyvälle tuulelle, kun viiva vahvistuu ja asia konkretisoituu. Digitestin teen sit kun sen pitäis näyttää "yli 3 viikkoa" (= 5+). Siitä näkee et hormonia erittyy tarpeeksi viikkoihin nähden.
 
En ole soitellut neuvolaan vielä, soittelen varmaan parin viikon päästä. Sama tilanne, että imetän edellistä lasta vielä paljon ja kierrot on hakeneet vähän paikkaansa vielä. Nyt olen toki varma oviksesta ja menkoistakin laskettuna olisi ihan vaan muutaman päivän heitto ovikseen verraten. Varhaisultraa olen miettinyt, mutta en tiedä... Neuvolaan varmaan pääsisin tässä tilanteessa, mutta mutta... Täytyy nyt miettiä. Voi olla että odotan suosiolla sinne np-ultraan vaan :) Katsotaan...

Bluebubblegum, sä varmaan ehdit ensin, koska mun lapset ei todella pidä kiirettä syntymän kanssa ;)

suan 4+2?
 
@suan oon kans tehny monta testiä. Aattelin vielä yhen digin tehdä, jos sitten pikkuhiljaa uskoisi. :LOL:

Joo, soitin neuvolaan. Varhaisultra 12.1. ja se neuvola 24.1. Ihan vaan lähinnä siksi, kun ärsyttää, kun en tiedä tota LA. Menkoista laskettuna la osuisi 1.9. ja siitä oonkin nyt seurannut. Mutta nyt epäilyttää todella, koska suan teki 1-2 viikkoa ja itse tein 2-3 jo viikko sitten. No jokatapauksessa aattelin pysyä täällä, kun ovat elokuisissa jo niin paljon edellä. :D Ja faceryhmä kiiinnostaa muakin, kuka tahansa innokas saa sitten ottaa sen vastuulleen. :)
Siellä olisi myöhemmin sitten kiva turista, koska pelkään jääväni hieman yksinäiseksi (ehkä turhaan). (n)

Mites teillä on joulu mennyt? Oletteko välttyneet kyselyiltä? Itsellä ei ollut väliä, koska kerroimme jo heti tosi monelle... :ROFLMAO:

Töihinkin kerroin jo työn fyysisyyden takia. Pääsen sitten kevyempiin tehtäviin.
 
@suan oon kans tehny monta testiä. Aattelin vielä yhen digin tehdä, jos sitten pikkuhiljaa uskoisi. :LOL:

Joo, soitin neuvolaan. Varhaisultra 12.1. ja se neuvola 24.1. Ihan vaan lähinnä siksi, kun ärsyttää, kun en tiedä tota LA. Menkoista laskettuna la osuisi 1.9. ja siitä oonkin nyt seurannut. Mutta nyt epäilyttää todella, koska suan teki 1-2 viikkoa ja itse tein 2-3 jo viikko sitten. No jokatapauksessa aattelin pysyä täällä, kun ovat elokuisissa jo niin paljon edellä. :D Ja faceryhmä kiiinnostaa muakin, kuka tahansa innokas saa sitten ottaa sen vastuulleen. :)
Siellä olisi myöhemmin sitten kiva turista, koska pelkään jääväni hieman yksinäiseksi (ehkä turhaan). (n)

Mites teillä on joulu mennyt? Oletteko välttyneet kyselyiltä? Itsellä ei ollut väliä, koska kerroimme jo heti tosi monelle... :ROFLMAO:

Töihinkin kerroin jo työn fyysisyyden takia. Pääsen sitten kevyempiin tehtäviin.

Hcg nousee yksilöllisesti. Mulla toi digi näytti kolmannessa raskaudessakin 1-2vko sillon kun oli jo jotain 4+ ja olisi kuvitellut sen näyttävän 2-3 :) Siksi nytkin varmaan näyttää vain ton 1-2. :) mutta hyvä että menet varhaisultraan... ties vaikka siellä olis kaksoset ;) Mulla tosiaan myös toi ensimmäinen haamu ilmestyi dpo8-9, joten hcg:tä on sillon jo viivan verran ilmestynyt.

Voi olla, että itsekin päädyn siihen, että soitan parin viikon päästä neuvolaan, jos saisin varhaisultraan ajan. On nimittäin itsellä sellanen fiilis, etten halua lasketun ajan olevan menkoista laskettuna, koska silloin viikkoja olisi enemmän kuin oviksesta. Ja sinänsähän sillä ei muuta väliä ole kuin se, että lasketunajan ylittyessä aletaan käynnistystä miettiä viimeistään 42+2 enkä halua, että lapsen häätöhommiin aletaan yhtään sen aikaisemmin kuin on pakko :) (joo, hiukan pitkälle eteenpäin mietin asioita :D )
 
Ei kaikkea kannatakaan ajatella :D Mun lapset vaan jokainen on mennyt edellistä pidemmälle eikä yksikään ole tullut ennen laskettua aikaa. Siksi mietin kaikki mahdolliset skenaariot mielessäni, ettei tarvitsisi käynnistykseen alkaa. Onneksi kaikki synnytykset ovat kuitenkin itse käynnistyneet vaikka ovatkin odotuttaneet itseään tovin. :)

Kieltämättä hiukan hassua olla tässä taas :) me ollaan puhuttu viidennestä lapsesta tosi kauan, mutta nyt annettiin lupa tulla ja ei ehditty edes yrittämällä yrittämään, kun oviksen jälkeen mielen valtasi tuttu tunne... Oon kaikista aavistanut aina raskauden alkaneen, jotenkin vaan sellanen vahva raskautumisen tunne. Vaikkei edes oviksen aikoihin ollut mitään äksöniä :D niin siellä vaan joku jemmaili hollilla odottelemassa munasolua pidemmän aikaa... liekö sit tyttö tulossa :D (tyttösiittiöt kun ilmeisimmin säilyy pidempään odottelemassa)
 
Suan, esikoinen syntyi 8 min ennen laskettua aikaa (eli klo 23.52), joten voi hyvin olla et tämäkin on melko täsmällinen :) Ja kiva kuulla, että joku antaa vauvan rauhassa kypsyä syntymiseen. Mua ärsyttää se vikojen viikkojen "häätäminen", mitä monet harrastaa. Jotkut jopa toivoo synnytystä jo kuukautta ennen laskettua. Eiköhän se sieltä tule, kun on siihen valmis...

Mulla oli viime raskauden alussa vähän poikaolo, mut joskus viikolla 15 tuli erittäin vahva fiilis, että siellä on tyttö, ja tyttö sit tulikin. Uskon kyllä, että sen voi vaistota.

Oon kertonut vasta parhaalle ystävälleni, jonka kanssa yleensä jaan kaiken tällaisen heti. Muiden kans haluan odottaa varhaisultraan, että on varmasti vauva tulossa, eikä mikään tuulimuna. Kaverilla kävi näin, ja sit oli melko rankkaa myös kertoa niitä toisia uutisia monille...

Alsuma, sehän on hyvä et osaat ottaa rennosti. Mulla oli kans ekassa raskaudessa tosi varma ja rauhallinen olo, jotenkin vain tiesi et kaikki on hyvin. Siellä vauvaryhmässä oli välillä jopa stressaavaa seurata joitain, jotka panikoi jokaista mozzarellapalan syömistä ja nipistystä.
 
Me ollaan kerrottu vain mun muutamalle ystävälle. Ei tosin ajateltukaan asiaa sen ihmeemmin mainostaa, ne näkee varmasti tilanteen jossain kohtaa, kenen kanssa tekemisissäkin ollaan :D

Ja niin... sukupuolta ei haluta selvittää nyt raskauden aikana, jätetään se ylläriksi. :) (ellei nyt sitten rakenneultrassa läväytä haaruksia suoraan ruudulle niin ettei voi välttyä näkemästä) :)


Mä uskon siihen, että vauva syntyy kun aika on. Ajattelin kyllä, että sanon lasketuksi ajaksi vaan "syyskuu" jos joku kyselee :D Ei tarvii sitten vastailla "jokojoko" kysymyksiin....
 
Pakko oli tehdä vielä toinen digi pois kaapista. Nyt tuloksena 2-3 vkoa, kun aattona vielä näytti 1-2 :) Arvelin, että aattona oli vielä siinä rajalla kumpi tulos tulee. Nyt kuitenkin taas askeleen varmempaa kaikki kun tuloskin vahvistuu :)
 
Ihan varovasti tänne nyt vielä kirjottelen, mutta pakko päästä heti jonnekin vähän avautumaan ja hehkuttamaan :D

Tänään siis tehty elämäni ensimmäinen positiivinen testi!! Kolme päivää sitten tuloksena oli ihan puhdas nega, mutta tänään sitten jo näkyi väriä ihan tihrustamattakin! Hui kun on jännää!! Nettilaskurin mukaan la 5.9. ja tänään viikot 3+6 :)
 
Ihan varovasti tänne nyt vielä kirjottelen, mutta pakko päästä heti jonnekin vähän avautumaan ja hehkuttamaan :D

Tänään siis tehty elämäni ensimmäinen positiivinen testi!! Kolme päivää sitten tuloksena oli ihan puhdas nega, mutta tänään sitten jo näkyi väriä ihan tihrustamattakin! Hui kun on jännää!! Nettilaskurin mukaan la 5.9. ja tänään viikot 3+6 :)
Tervetuloa joukkoon ja onnea plussasta! Ootteko pitkään yrittänyt saada lasta? Mietin vain tuota nimimerkkiäsi
 
Ihan varovasti tänne nyt vielä kirjottelen, mutta pakko päästä heti jonnekin vähän avautumaan ja hehkuttamaan :D

Tänään siis tehty elämäni ensimmäinen positiivinen testi!! Kolme päivää sitten tuloksena oli ihan puhdas nega, mutta tänään sitten jo näkyi väriä ihan tihrustamattakin! Hui kun on jännää!! Nettilaskurin mukaan la 5.9. ja tänään viikot 3+6 :)
Onpa ihanaa, tervetuloa vaan joukkoon minunkin puolesta! :)
 

Yhteistyössä