Syyskuiset 2018

@Toiveinen Se jos mikä on lupaava merkki että nyt on erilaiset oireet kun aiemmissa km raskauksissa :) Tee ihmeessä digi, se tuo mielenrauhaa :)
Täällä rinnat arat ja vatsakipuilua, ultrassa totesi keltarauhasen joka mulla vas.puolella aiheuttavan kipua nyt alkuun. Sitten on tää jäätävä pahoinvointi, makaan vaan sängyssä ja oksennan.. alan kohta olemaan kuiva, en tiiä miten selviin huomenna töihin tän pvän jälkeen. Ja tästä johtuen oon yrittänyt juua ja syödä kaikkea sokeripitosta ni sain vaivakseni hiivan, äh sekin vielä hain siihen maitohappokuurin mitä yritän pidätellä sisälläni parhaani mukaan :D mut oon onnellinen ku on oireita ni tiiän etet jotain siellä tapahtuu ja enemmin huolettaa oireiden katoaminen.. Km pelkoja täällä kuitenkin edelleen, etenkin iltaisin hiipii mieleen ku sillon yleensä enemmän koskee mahaan :( ei auta ku toivoa että pieni pysyy matkassa :)
 
@Ilona90 tsemppii odotukseen, itteeki jännittää mitä masussa on, vai onko mitään ja että pysyykö matkadsa, ku ois mahd. eka ultra 1,5-2vkon päästä vasta! Voihan, mut itellä aika rauhallinen olo kuitenki, vaikka jännittää.. Ainaki toistaiseksi. :confused:

@Kiira29 oijoi, toivottavasti sun olo helpottuis et saisit syötyy ja juotuu kunnolla, ettei iha nestehukkaan mee :oops: Illat on kyl pahoja, sillo itekki miettii noita aiempii kkm ja km, mut jotenki sit kuitenki samal järki pysyy jotenki kasassa. Et jos menisi kesken ni en vaa voi sille mitään. Mut nyt positiivisuus kunniaan! :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Ilona90
Vähän huojentuneempi olo, kun digiin tuli tänään 3+, vaikkei se tässä vaiheessa mitään takaakkaan, mut kumminkin. :love: Voi kun ois kohta keskiviikko, voi soittaa nlaan ja saada ultraan ajan.. On tää odotus tylsää. :D
 
Alkuraskauden ultrassa käyty. Kaikki mallillaan ja sykkeen ääniäkin saatiin kuunnella <3 kaksi mittaa otti kätilö, josta keskiarvojen perusteella saatiin La.ksi 5.9. Oli kyllä huojentavaa kuulla, kun kätilö sanoi että keskenmenon riski menee jyrkästi alaspäin kun syke kuuluu noin hyvin ja kaikki näyttäis olevan ok. Ehkä uskallan liityä fb ryhmäänkin, jos vielä tilaa!

Mimpsu93/24v/la 5.9/esikoinen/synnytyssairaala vielä ??
 
  • Tykkää
Reactions: Ilona90 ja Coolmama
Moikka! Vieläkö tähän porukkaan mahtuu mukaan? Meidän La on ilmeisesti syyskuun lopulla, olen aika varma hedelmöittymisen ajankohdasta, jonka mukaan nyt olisi viikot 4+5. Edellinen raskaus päättyi marraskuun alussa keskeytyneeseen keskenmenon joka selvisi nt-ultrassa, joten aika iso pelko kulkee edelleen mukana. Toivotaan kuitenkin että kaikki menee hyvin
 
@Lallastiina olen pahoillani :cry: tsemppiä!
@Eentpy tervetuloa :). @Mimpsu93 oi oispa iteki ihana päästä piakoin. Täälä perähikiällä ei varmasti pääse tai jos pääsee niin laitteista ei näe mitään:LOL:
Mun viikot 5+2, oireina edelleen vain tissikipu. Cb digi (en ees tiiä miks tein) antoi tänä aamuna tuloksen 2-3 vkoa, en tiiä mitä siitä pitäis ajatella... en kuitenkaa oo vielä soittanu ees neuvolaan. Jos oottelis nyt vaa miten etenee:love:
 
@Mininen85 mulla näytti digi myös vähemmän, mitä olis pitänyt. Ihan en siihen täysin luottaisi. Ultrassa ainakin näkyi viikkoja vastaava alku.

Nyt on sitten kuvotus alkanut kunnolla. Jatkuvasti pitäis olla syömässä. Viime yönäkin heräsin ja jouduin vetään jugurttia. Sitten taas pystyi nukkuun.

Fiona86 6+3
 
Tosi monet käy ar-ultrassa! Kiva lueskella ultrakuulumisia! Tsemppiä myös kaikille huonoja uutisia saaneille Olin ajatellut, etten menisi mut alkaa mieli muuttua...olo on niin malttamaton! Onko joku käynyt omakustanteisesti? Mitä maksoi?

Täällä siis nyt 6+0 ja olo on tosi hyvä! (Tästäkin tietty päänvaivaa, et miks on näin hyvä olo?!? ) Tissit turvoksissa (mikä vain positiivista, kun ekan raskauden ja imetyksen jäljiltä vähätkin oli kadonnut ) ja maha turvoksissa. Välillä alamaha kipuilee. Täällä ei ainakaan vielä pahoinvointia ja toiv pysyykin poissa!

Tsemppiä kaikille ❤ Kiva jännittää yhdessä!
 
Heippa kaikille! En vielä ilmoittaudu mukaan koska testit näyttää negaa vaikka useampi viikko ollut ihan selkeitä raskausoireita ja ihmeltiin ukonkin kanssa kun testi näyttää negatiivistä. Tämä olisi 4 raskaus ja 3 lapsi. Mulla oireet tulleet aina tosi aikaisin ja nyt sitten ihmellään että mitäköhän ihmettä??? Samoin olen tullut heti raskaaksi ekasta kierrosta pillereiden lopettamisesta. Alavatsa ihan pömpöllään, oksennus herkässä, paino tippunut 2 kiloa ja nää tunnemyrskyt raivosta itkuun. Ja flunssakin tuli. Ensi viikolla työterveystarkastus ihan muussa asiassa ja labrat otettu ja rt virtsasta otetaan samalla eikä verestä ja luulen että sekin näyttää negaa. Kuukautiset tuli alkuvuodesta mutta kesti päivän ja oli sellaista ruskeahtavaa. Mä oon jo selannut netistä kaikki keskustelut ja nyt pelkään kaikkea syövästä tuulimunaan... Aiemmat lapset toukokuussa 3 ja 7 v
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Pinxi
@Toiveinen onnea digin tuloksesta! :) joko soitit neuvolaan? toivottavasti pääset nopeesti ultraan :)

@Lallastiina voimia jaksamiseen, toivottavasti uusi plussa tulisi jo heti putkeen :)

@nanuska onpas kumma tilanne, mut jos tuo alkuvuoden päivän tiputtelu oli kuukautiset niin sillon varmaan plussan ei vielä pitäis näkyäkkään? :) milloin lopetit pillerit? Toivottavaan parasta että ensi viikolla kokeissa näkyisi jo plussa :)
 
Hei!
DaryanaQu/ 29.9./ 1. lapsi
Itse sain selvän plussan pari päivää sitten ja menkoista laskettu aika 29.9. Eli nyt 4+1
Kauhean innoissaan ja kuitenkin sekaavin tunnein olen vielä. Tämä oli toivottu raskaus ja onnistui kuukauden yrityksen jälkeen :)
Mulla on hyviä tuntemuksia tästä, vaikka neuvola aika +ultra vasta kuukauden päästä. Haluan myös fb ryhmään, pistän viestiä Coolmamalle kohta.

Rinnat on ihan kauhean arat ja kipeät, myös etova olo tulee heti syötyään, ja pyörryttää aina välillä.. en tiedä miten töissä pitäisi pärjätä, kun on ravintola-alalla ja täytyy kokoajan kantaa jotain ja olla skarppina..
 
@Toiveinen onnea digin tuloksesta! :) joko soitit neuvolaan? toivottavasti pääset nopeesti ultraan :)

@Lallastiina voimia jaksamiseen, toivottavasti uusi plussa tulisi jo heti putkeen :)

@nanuska onpas kumma tilanne, mut jos tuo alkuvuoden päivän tiputtelu oli kuukautiset niin sillon varmaan plussan ei vielä pitäis näkyäkkään? :) milloin lopetit pillerit? Toivottavaan parasta että ensi viikolla kokeissa näkyisi jo plussa :)
Siis oireethan alkoivat jo ennen tuota tammikuun alkua ja maha kasvanut 4 cm Ja tiedän päivänkin milloin äksöni oli... Mutta ehkä sitä vaan kroppa reagoi näin kun aiemminkin lapset tulleet ekasta yhdynnästä pillereiden lopettamisesta
 
  • Tykkää
Reactions: DaryanaQu
damsku/28/25.9./1. lapsi/E-KKS

Moikka kaikki! Laitoin Coolmama sinulle yksäriä facebookryhmästä. Toivottavasti mahtuisin vielä mukaan! :)

Täällä olisi viikkoja vasta 4+5. Alavatsaa nippailee ja tissit hieman herkät. Toivottavasti pieni matkustaja on pysynyt matkassa mukana!
Tsemppiä kaikille alkuraskauteen.
 
  • Tykkää
Reactions: Coolmama
Täällä yksi odottaja ilmoittautuu myös mukaan. Raskaus ihan todella suuri yllätys ja myllertänyt tunteita moneen suuntaan ja vaihtoehtoja punnittiin tarkkaan... Kondomin hajoamisen ja jälkiehkäsytabletin jälkeen raskaustesti näytti positiivista. Vauva tulee olemaan perheemme kahdeksas lapsi. Seitsemännen jälkeen olimme vakaasti sitä mieltä että perheemme on nyt kasassa, mutta joku päätti toisin. Nyt olemme toki iloisia asiasta ja malttamattomina jo odotamme, mutta alkuun se oli aikamoinen shokki. Ite oli käynyt jo prosessin siitä edellisen kohdalla, kuinka kaikki oli viimeistä... raskaus, imetys ym. Mutta nyt saakin kokea ne vielä kerran. Edellisen kohdalla seurailin palstaa aktiivisesti, mutten ite saanut aikaseksi kirjotella mitään. Nyt yritän kirjotella ja ehkäpä yritän vielä faceryhmäänkin päästä, jos enää mahtuu.
Mulla tosiaan laskettu aika osuu syyskuun puoliväliin. Jos vanhat merkit pitää paikkansa, niin syyskuun lopulla odotellaan syntyväksi. Päijät-Hämeessä asustellaan, eli PHKS tulee olemaan synnytyspaikka. Ikää mulla on 35, lapset on välillä 1-16.
 
Ihanaa, että uusia tulee, Heippa ja onnea! :love:

@Kiira29 soitan ti nlaan ja sit kai jonkun ajan saan.. Tänään ehkä 5+5..Hui:giggle:. Kovasti jännittää, et pääsenkö nlaan asti ku nyt parina päivänä ollu jotenki tosi pelokas olo tän raskauden suhteen, kumpa nyt tää kestäisi tämä raskaus. :unsure: Oisps jo tiistai!
 
  • Tykkää
Reactions: Kiira29
Millon aattelitte kertoa raskaudesta läheisille? Onko joku jo kertonut? :)

Ite haluan oottaa ainakin sen ekan ultran yli, sen jälkeen voisi kertoo läheisille ja sitten muille kertois ku tulis puheeks :) toivottavasti pysyisi salassa sinne saakka. Meillä töissä luultavasti tuun kärähtämään nopeasti kun yhtä asiaa en saa tehdä harkitsen kertovani jollekin joka vois sit jeesiä salailussa :D
 
@unelmavauvasta Kävin myös Perhe-artella Helsingin yksikössä ja oli kyllä ihana kätilö siellä :)

@Kiira29 Ajateltiin odottaa ainakin siihen ekaan kunnalliseen ultraan. Ois kiva keksiä jokin omaperäinen tapa kertoa, kuin vain sanomalla. :) Voipi kylläkin olla, että joudun työkaverille kertomaan ennen sitä, sillä oon alkanut joinakin päivinä oksentelemaan ja itseasiassa työkaveri jo ehdottikin tällä viikolla, että oonkohan raskaana kun valittelin pahaa oloa. Helpottais töissä oloa kun hän edes tietäis.
 
  • Tykkää
Reactions: unelmavauvasta
@Kiira29 mulla pari hyvää ystävää tietävät ja sisarelle kerroin. Muutoin perheelle ja muille ajateltiin kertoa vasta sitten, kun nt- ultra takana, jos ja kun sinne asti päästään ja kaikki on hyvin. Taustalla kun kkm, joka juuri nt -ultrassa 11+0 todettu, niin silloin ei onneksi oltu muille, kuin ihan parhaille ystäville kerrottu, niin ei tarvinnut monelle kertoa, että miten :poop: nyt tuntuu.:unsure: Elikkä nt- ultraa odotellessa, että saisi vanhemmille kertoa.:love: Vielä onneksi ollut vain kuvottavaa oloa silloin tällöin, ei suurta pahoinvointia, ja toivottavasti ei tulisikaan, niin pysyisi ehkä hieman helpommin homma salassa.:ROFLMAO:
 

Yhteistyössä