Syyskuiset 2018

Innna_ / 30 / 27.9. / 2. Lapsi / KYS

Täällä myös uusi voisi liittyä mukaan! Torstaina kävin ultrassa varmistamassa laskettua aikaa, minkä jälkeen uskalsin tännekin kirjoitella
@Eveliss , laitoin yksityisviestiä fb-ryhmän suhteen
 
Viimeksi muokattu:
Uusimpana oireena turvotus, jota on kyllä ollut vähän koko ajan, mutta nyt kaikki mahaa painava ahdistaa! Se myös pahentaa oksettavaa oloa, ja on inhottavaa olla ihmisten ilmoilla odotellen vaan, että pääsee kotiin vaihtamaan yöhousut jalkaan:ROFLMAO: Sukkahousut, urheilutrikoot, kaikki tuntuu kamalalta.
 
Tänään piti olla ensimmäinen neuvola 10+1 mutta peruuntui kun neuvolatäti kipeänä. Uusi aika torstaina , jos silloinkaan (onko neuvolatäti tullut töihin saikulta) ärsyttää!!
Onneksi kuka soitti tajusi edes sen verran että tällä viikolla on pakko ottaa kromosomilabrat niin viitsi kirjoittaa lähetteen sinne.
Onko muilla ensimmäinen neuvola näin myöhään kun 10+4?
 
Tervetuloa uusille! :)

Onko kukaan vielä ostanut vauvalle mitään? Mitä on hankinta listalla?

Meillä tärkeimmät on sänky ja turvakaukalo. Sänky ostetaan varmaan käytettynä mutta turvakaukalo ehottomasti uutena, pitäs vielä miettiä että minkä merkkinen.
 
Hei kaikille! :)
Tässä 34 v nainen. Yritystä takana kesästä asti. Neljäs lapsi tulossa, LA on 29.09.18 ja hetkellä 7+3. Mulla on kaksi viimeistä mennyt 2 viikolla yli LA niin voi olla että menee lokakuuhun.
Ensimmäinen neuvola on 06.03.18 (rv 10). Mutta silloin ei vissi ultraan pääsekään. Vasta rv 12 kun on lääkärineuvola.
Olo on ollut yllättävän hyvä, yleensä on aika voimakas pahoinvointi.
Nyt olen syönyt B6 vitamiinia ja jotain mahaa rauhoittavaa kapselia. Toivon että tälläkerta pääsen ilman pahoinvointia. Rinnat kipeät mutta sekin on helpottamassa. Mutta väsymystä on kyllä.:sleep:
Kana alkoi eilen ällöttämään, se on nyt pois ruokalistasta.
Mukavaa odotusaikaa kaikille !:love:
 
  • Tykkää
Reactions: EneriK
Tänään piti olla ensimmäinen neuvola 10+1 mutta peruuntui kun neuvolatäti kipeänä. Uusi aika torstaina , jos silloinkaan (onko neuvolatäti tullut töihin saikulta) ärsyttää!!
Onneksi kuka soitti tajusi edes sen verran että tällä viikolla on pakko ottaa kromosomilabrat niin viitsi kirjoittaa lähetteen sinne.
Onko muilla ensimmäinen neuvola näin myöhään kun 10+4?
Mulla oli tänään eka neuvola ja rv10+2 on. Sydänääniä ei saatu kuulumaan mikä hieman ahdistaa. Nyt pari viikko piinailla nt ultraa
 
Moikka pitkästä aikaa! En oo täällä lukenut/kirjoitellukaan sen jälkeen kun faceryhmään liityin ketjun alkupuolella. Jos voi liittyä toiseenkin faceryhmään niin olisin kiinnostunut, siellä puolella kun olen aktiivisempi ☺

Saaramirjam 10+4
 
Paha olo ei ainakaan vielä aio jättää minua. Sykkeet löytyi tänään helposti, ja olen helpottunut. Vähän nuhainen ja lämpöinen olen, ja silti pitäisi viedä eskari kouluun aamulla. Voi että, mitenköhän jaksan?

11+6
 
Ai niin, la on(kin) kuukautisten mukaan 30.8.2018. Varmasti sitten ultrassa tarkennetaan. Toisaalta kuulemma jossakin kunnassa tehdään muutos laskettuun aikaan vasta, jos sikiö näyttää 10 vrk isommalta/pienemmältä, joissakin kunnissa seitsemän päivän kohdalla, ja yhden kerran minulla on tehty 5 päivän kanssa.
 
Ahdistus maksimus. Nyt ollaan niillä kodin, kun viimeksi oli alkio kohtuun nuupahtanut. Vielä olis jokunen viikko odotettava ultraa. Oireita on kyllä etova olo edelleen ja rinnat tosi herkät. Silti ahdistus ja pelko kasvaa kokoajan, kun odottaa ultaa ja mitä sieltä löytyy.
 
@Ravishing tsemppiä piinaaviin päiviin, nuo aiemmat km ja kkm kyllä niin kolkuttelee mieltä aika ajoin.. Toivon kaikkea parasta sinne.:love:

Ja niin @marrrsipaani , mulle voi muuttaa sen la, joka siis nyt: la 16.9.18 nlan tädin mukaan. :) Täällä päivittäin etovaa oloa on ja jos hetkenkin kauemmin miettii, mitä haluaisikaan syödä, niin kohta ei tee mitään oikeen mieli, ja lämmin ruoka on alkanut tökkimään.:sick: Nännit todella herkät ja arat. Valkovuotoa tulee ihan liian hyvin minusta.:D
 
Voimia kaikille surun kohdanneille
Itselläni alkuraskauden ultra vasta tällä viikolla, nyt vk 8. Keskenmno muutama kk sitten tullut luultavasti juuri näillä viikoilla.

Olen pöpökammoinen jo muutenkin ja nyt pelkään influlenssaa ja parvorokkoa ja noroa Lapset ovat onneksi kotihoidossa..mutta muskariin tuodaan aina räkäisiä lapsia, olin vasta 2 viikkoa kestäneessä räkätaudissa ja oli kyl voimat loppu. Viime raskaudessakin joka meni kesken olin kovassa flunssassa, vaikka tuedän ettei kmsiutä johtunut..
 
Moi, hävettää ihan kun en vaan saa tota listaa päivitettyä. Oon superlaiska. :LOL:

@Kiira29 kyseli hankinnoista. Meidän pitää hankkia ihan kaikki, koska esikoinen kyseessä. Oon ostanu vasta pari vaatetta. Aattelin seuraavaksi ostaa pinnasängyn ja vaunuja oon jo kattellut, mutta aattelin ostaa ne vähän myöhemmin. Vaatteita aattelin ostaa, kun sukupuoli mahdollisesti tiedossa. Paljon myös saadaan kaikkea.:)

Ylihuomenna ultra! Tänään 12+3, eli toi keskenmenon riski pienentynyt. <3
 
  • Tykkää
Reactions: Mammuli82
Oon alkanut katsella vaunuja, mutta luultavasti kannattaa jättää viime tippaan, jotta näkee, miten nuo kaksi nykyistä nuorinta jaksaa kävellä silloin. Minä liikun paljon tapahtumissa ym. riennoissa, ja tuplarattaita tarvittiin vielä siime syksy näidenkin kanssa, koska tarvitsivat välillä lepoa ja jopa yöunille menoa, jos ei ehditty seiskaksi kotiin esim. sunnuntaisin.

Meillä keskimmäinen on vähän huono kävelemään, ja seisomalauta saattaisi mennä hänen käyttöönsä vielä syksylläkin, tai sitten hän innostuu vaikka pyöräilemään. Täällä uudessa kaupungissamme on varmaan puolet vuodesta lunta ja jäätä, joten en nytkään ole jaksanut vetää häntä pulkassa, vaan hän on istunut mm. rattaiden kuomulla. Tuplat olisivat siis vieläkin kätevät. Toisaalta kuopus ei viihtynyt vaunuissa ei hetkeäkään edes vastasyntyneenä. Onneksi kannatteli päätään sairaalasta lähtien ja oli muutenkin tosi "valmis" synnyttyään, joten oli kavennetussa kantorepussa alusta alkaen. Siinäpähän imetinkin kantotakin alla, ja veljet olivat sisarusrattaissa.

Sisarusrattaitakaan ei hirveästi ole sellaisia, missä painoraja kestää isommat sisarukset (eli 3-vuotiaat / 15-kiloiset), joten tosiaan pitää suunnitella ostamista vasta, kun näkee näiden nykyisten liikkumisjaksamisen vaikka kesällä. Toki heitä voisi vain huudattaa ja kävelyttää aikansa, niin oppisivat kävelemään ainakin muutaman kilsan päivämatkoja, mutta minä en kestä. Rattaat valjaineen ovat myös hyvät, kun saavat väsymyksestä jotain kiukkukohtauksia (lähempä eri suuntaan kuin äiti ja ylitän autotien keskeltä tietä). Puhumattakaan siitä, että voi vaikka maakuntamatkailla koko päivän ja nostaa bussista väsyneet lapset vain vaunuihin jatkamaan unia.
 
Mulla on monta appia puhelimessa, mutta lasken kuukautisten alkamispäivästä (torstai 23.11.) viikkoja eteenpäin niin, että tämän viikon torstai on 13+0, seuraava torstai 14+0 jne. Appeissa ainakin vau.fi ja Vauva-lehden Odotus pitävät paikkansa (antaen nyt 12+4).
 

Yhteistyössä