Syyskuiset 2018

Vau.fi ja kaksplus netissä antavat mulle saman 12+4 nyt laskettuna viimeisten kuukautisten ensimmäisest vuotopäivästä ja kuukautiskierrolla 28 pv. (mikä ei oikeasti pidä paikkansa, mutta huomisessa ultrassa sitten mulle tarkentuu, ja todennäköisesti olen oikeastikin syyskuinen). Kaksplus ja kaikki muut laskevat 28 päivän mukaan, ehkä heitto on tullut siitä, että vau.fi antaa valita kiertopäivät.
 
Onko kellään pahoinvointiranneke tai muu kikka kolmonen käytössä? Onko auttanut? Mulla ollut etova olo oikeastaan siitä asti, kun kuukautiset jäi pois. Posliinia ei ole onneksi tarvinnut pussata, kuin eilen vasta migreenissä.

Josa pääsenkin toiseen kysymykseen. Kenellä on migreeni? Käytättekö jotain kohtauslääkettä? Itsellä ollut 5. luokasta asti migge. Eli ei kovin tuntematon asia. Mutta lähinnä tämä raskaus ja migreeni mietityttää, mitä muut ovat saaneet ohjeeksi lääkäreiltä kohtauksien kohdalle.
 
Tervetuloa! :)

Nimimerkki / ikä / LA / monesko / synnytyssairaala(jos haluaa)

Syyskuisten lista:

EtanaLillli / 34 / 3.lapsi / ei hajua la/ NKL
Jenskuli- / 27 / 2. / EKKS
Sonjuli95 / 22 / ei varmuutta / 2 / KYS
Viii / 26 / 4. lapsi / VKS

31.8.
marrrsipaani / 20 / 1. lapsi / TYKS

1.9.
suan / 29 / 5.lapsi
Bluebubblegum/ 31 / 2.lapsi


2.9.
Alsuma/ 25 / 1. lapsi
Ssasa / 29 / 1. lapsi
hannibal / 2. lapsi/ TAYS


3.9.
(??) EneriK / 34 / 4. lapsi / OYS


4.9.

5.9.
Ilopitkästäitkusta / 25v / 1.lapsi
Mimpsu93 /24v /l1. lapsi / synnytyssairaala vielä ??

6.9.

7.9.
Unelmavauvasta / 27 / 3.lapsi / KOKS
Karkki3 / 34 / 3.lapsi / KYS
Omppunen1 /24 /2.lapsi

8.9.
Lomaloma / 35 / 3. lapsi
hp83 /34 / 7. lapsi / TAYS
Pomppadiuu / 37 / 3.lapsi / TYKS
Saaramirjam/ 25v / 1.lapsi / MKS?


9.9.
Kiira29 / 29v / 2.lapsi
mmamitar / 25 / 2.lapsi / K-SKS
PinskuPinsku/ 25v / 3. lapsi / TYKS
BeHappy-17 / 27 / 1.lapsi/ Oys

10.9.
akkeli / 29v / 5.lapsi / KAKS
johnutuhnu / 24v / 1. lapsi
11.9.
Coolmama / 27v / 3. lapsi/ nkl
Fiona86 / 31/ 3. lapsi / VKS
pikkumyy26 / 26v / 1. lapsi

12.9.

13.9.
Rozaa / 21v. / 1.lapsi

14.9.
Mindes / 30 / 2.lapsi

15.9.
PIKKUMAMI85 / 32 / 6. lapsi / VKS
tiunti /32 / 3. lapsi / LS

16.9.
Tinkamaria /28v / 3. lapsi / TAYS

17.9.
Arell_/ 31 /3. lapsi

18.9.
Toiveinen / 24 / 18.9.? (12/17 km, joten ei varmuutta la) / 1. lapsi / TYKS

19.9.
Mininen85 / 32v / 2. lapsi

20.9.
Vaimomatsku / 26v / 3.lapsi
Leksa83 /34v / 5.lapsi / TAYS
Syksynlapset / 27v / 3.lapsi

21.9.

22.9.
Leona82 /35 / 4. lapsi / nkl



23.9.
Dottis / 26v / 2. lapsi / Nkl

24.9.

25.9.
damsku / 28 /1. lapsi / E-KKS
Sorrowless / 33v. / 2. lapsi / SATKS

26.9.

27.9.

28.9.

29.9.
DaryanaQu / 1. lapsi

30.9.
succubus / 29v / 3. lapsi / KSKS
hayley82 / 35v / 4. lapsi / OYS


Synnytyssairaalat:
E-KKS: Etelä-Karjalan keskussairaala, Lappeenranta
HYS: Hyvinkään aluesairaala
JS: Jorvin sairaala, Espoo
KAKS: Kainuun keskussairaala
K-HKS: Kanta-Hämeen keskussairaala, HML
K-PKS: Keski-Pohjanmaan keskussairaala
KOKS: Kymenlaakson keskussairaala, Kotka
KOS(/H): Kätilöopisto (/Haikaranpesä), HKI
K-SKS: Keski-Suomen keskussairaala, Jyväskylä
KYS: Kuopion yliopistollinen sairaala
LKS: Lapin keskussairaala
L-PKS: Länsi-Pohjan keskussairaala
.LS: Lohjan sairaala
MKS: Mikkelin keskussairaala
NKL: Naistenklinikka, Helsinki
OAS: Oulaskankaan sairaala, Oulainen
OYS: Oulun yliopistollinen sairaala
P-HKS: Päijät-Hämeen keskussairaala, Lahti
P-KKS: Pohjois-Karjalan keskussairaala, Joensuu
PS: Porvoon sairaala
SATKS: Satakunnan keskussairaala, Pori
SEKS: Seinäjoen keskussairaala
SKS: Savonlinnan keskussairaala
TAYS: Tampereen yliopistollinen sairaala
TYKS: Turun yliopistollinen keskussairaala
VKS: Vaasan keskussairaala

*****

Joko täällä on joitakin? :whistle: Hätähousuna joka tapauksessa loin tämän ketjun. Voi kertoa monesko lapsi ja mistä päin jne. jos tykkää. :)


Meille 1. lapsi ja LA oisi elo-syyskuun vaihteessa, ajattelin kumminkin liittyä mielummin syyskuisiin. :)
 
Breggielady/33/16.9/1.lapsi/NKL

Terve, homma näyttää etenevän suunnitelmien mukaisesti, joten nyt haluaisin liittyä mukaan syyskuisten ryhmään ja yksityiseen faceryhmään. Vertaistuki kelpaisi ja varsinkin omat työtehtävät herättävät tällä hetkellä kysymysmerkkejä ja vastaavanlaiset kokemukset kiinnostaa kovasti.
 
Päivitystä mun tilanteeseen: tänään oli jo nt-ultra koska täyttä varmuutta lasketusta ei ollut. No, se aikuistui kahdella päivällä eli nyt la 9.9! Nt oli 0,8, eli normaali. Helpotti!

Mä oon saanu pussailla pönttöä oikein huolella, reilu 10 kertaa päivässä. Oonki ihan vaan nestemäisellä ruokavaliolla, mikään ei pysy sisällä ja sitä on helpoin oksentaa. Pahoinvointirannekkeista ei apua. Tipassa oon ollut kerran. Nyt saikulla töistä, heikko olo. Päivä kerrallaan eteenpäin.

Helpotusta tilanteeseen tuo tuoreet ultrakuvat ♡ tsemppiä kaikille!

11+2
 
Huh, tänään oli vihdoin ultra ja kaikki oli hyvin:love::love: Pieni vastasi viikkoja 8+5 eli kolme päivää vähemmän kuin aluksi oltiin neuvolatädin kanssa puhelimessa laskettu, mutta mä en ollutkaan menkkojen alkamispäivästä varma. Siellä se heilui ja sydän löi, ja oltiin miehen kanssa ihan hölmistyneitä:ROFLMAO::love:
 
11+3 ja tänään oli jo neljäs ultra. Hematooma siellä edelleee oli 2*3cm mikä vuotaa verta mutta lääkäri oli positiivinen raskauden suhteen. Samalla kävin kilpirauhasen verikokeissa, saa nähdä mitä sieltä löytyy.
Jotta elämä ei olisi liian helppoa soitti sisätautien lääkäri (sairastan coltis ulcerosa) että verikokeissa oli ollut tulehdusarvot koholla ja joitain verenkuvassa häikkää.nyt odotellaankin muita tuloksia ja jännitetään onko akuuttia alkamassa.
Saikkua viikon verran lisää, että voisihan tämä raskaus helpompikin olla mutta tän takia mitä vain
 
Täällä alku-ultra takana ja ikävälle näyttää. Tklääkäri ei löytänyt sydänääniä ja vk vastasi 6+1, kun minun laskujen mukaan 8+5. Antoi uuden ajan ensi viikolle ja hoki vain älä huoli liian aikaiset viikot huonolla suomella. Mistään en voinut kysellä tai keskustella, kun kommunikaatio oli mitä oli. Varasin yksityisen ensi viikolle. Tiedän ettei viikot voi heittää noin paljon ja km takana:/ mutta haluan vastauksia...lääkäri ei herättänyt luottamusta, mutta voiko laitetta käyttää väärin...
 
6.3. päästää 12vko ultraan. Jos pienokainen olis jaksanut tälläkertaa sinneasti hengissä pysyä, niin saisin mielenrauhaa. Neuvolasta sain pahoinvointirannekkeen lainaan ja tuntuu hieman helpottavan huonoa oloa. Väsymys on ihan mahdottoman suuri edelleen.
 
Heips! Täälläkin huutelee uusi jäsen!
LA olis 9.9, näillä näkymin toinen ja kolmas lapsi tulossa, maanantaina selviää onko molemmat vielä kyydissä :)
Laitoin Eveliss viestiä fb-ryhmään pääsystä :)
 
Vitsit että jännittää, kun nyt keskiviikkona nt-ultra! :X3: Kumpa kaikki olis hyvin! Km:n pelko on jo jonkin verran haihtunut, takaraivossa tokikin muistuttaa aika-ajoin. Viimeksi eilen taas miehen kanssa kotidopplerilla kuunneltu Pipunan sydäntä, on se ihana kuulla ja ihanaa nähdä miten onnelliseksi myös miehen tekee. :love:
Alavatsalla on kumpua alkanut nousta, jaiksis! :giggle: Mahdollisesti ensiviinonloppuna kerrotaan vanhemmillemme pikkuihmeestä. :love:

Miten teillä muilla kanssakamuilla menee? Millasta fiiliksiä, vointeja? :) kai tänne kaksplussaan muutama jää kirjoittelemaan? :oops:

Toiveinen ja Pipuna 11+0
 
Viimeksi muokattu:
Mä oon täällä aktiivisesti käynyt kurkkimassa ja iloinnut kun uusia tulee mukaan, tervetuloa kaikki :)

Meillä on jo nt ultra takana ja oli ihana nähdä pienokainen vauhdikkaana touhuissaan. Ekoille ollaan jo kerrottu vauvauutisista ja tässä pikkuhiljaa kerrotaan kun nähdään niin muillekin :)

Oksentelu jatkuu edelleen, helpotusta ei näkyvissä, jotenkin toivoin että tää 12+ viikko toisi helpotuksen mutta ei.

Toiveiselle tsemppiä nt-ultraan, tuuhan sitten kertomaan kuulumiset. Kiva kun km pelot on helpottaneet. Täällä vielä ajoittain kauhukuvat vilisee silmissä mutta koitan luottaa että nyt on kaikki hyvin :)

@Arell_ mitä kuuluu? Joko siellä on nt ultra käyty? :)
 
Perjantaina oli nt-ultra, kaikki oli kunnossa:love: Pahoinvointi jatkuu edelleen, toivoisin että alkaisi jo helpottaa, että pääsisi nauttimaan raskaudesta. Muutamille läheisille ollaan jo kerrottu, pikkuhiljaa sitten muillekkin.
Ollaan mietitty miten ja koska kerrotaan esikoiselle tulevasta pikkusisaruksesta. Milloin te muut olette kertoneet? Vinkkejä?:)
 
Mie jään ainankin tänne kirjoittamaan kun facelakkoni on kestänyt jo yli neljä kuukautta.
Jännä oire on nyt piinaannut minua jo pari viikkoa eli ruoka ei maistu ja kun syö olen monta tuntia aivan täynnä ja tuntuu jopa tuskaiselta.
Huomenna on viimeinen saikkupäivä todella toivon että kestän töissä ilman vuotoa ja kipua
 
Heippa,

En ole aiemmin käyttänyt tätä forumia, toivottavasti kirjoitukseni tulee viestien jatkoksi, niin kuin tarkoitukseni on.

Husky Rescue/ 35 v./ la 18.9./ 2.lapsi/ seks

Liittyisin mielelläni Facebook ryhmään, jos sellainen on olemassa
 

Yhteistyössä