Syyskuiset 2018

Mulla oireet loistaa poissaolollaan. Edellistä lasta tosiaan imetän aika paljon vielä ja huomaan, että maito on vähän tiukemmassa kuin aiemmin :) Jotain sekunnin huonovointisuuksia sillon tällön, mutta toooooosi vähäistä. Ruoka, kahvi ja kaikki maistuu kuten ennenkin... Alun palelukin on helpottanu... Eilen jouduin mennä istumaan parvekkeelle puolalasti, kun tuntui, että happi loppuu just sillä sekunnilla.
 
Bluebubblegum/31/2.lapsi la 1.9.

Mulla kans noita happi loppuu -hetkiä aina välillä. Nälkä iskee yllättäen ja tosi kovaa. Jos ei syö ajoissa, alkaa kädet vapista ja heikottaa. Alavatsassa nipistelee välillä, veikkaan, et tyyppi lymyilee oikealla puolella :)
 
Ssasa /29/luultavimmin 2.9/ 1
Jännittävän epätodelliset fiilikset täälläkin. Varovaisen onnellinen olen, sillä joululahjaksi aattoaamun testi näytti haalean vaaleanpunaista viivaa! Odotettuhan tätä on muttei varsinaisesti yritetty, ihana jouluyllätys. Tänään testi jo selkeämpi. Ehkäisy on jätetty pois syksyllä enkä ole vielä soitellut neuvolaankaan, koska tosiaan niin epäuskoinen olo.. hedelmöitysajankohdan mukaan la saattaisi olla myös elokuun loppupuolella mutta uskon enemmän kierronmukaiseen laskentatapaan ja sattuupa siihenkin sopiva tärppipäivä.. En odottanut raskautuvani juuri tällä kierrolla sillä keho on ollut suht.sekaisin, mutta tulipa vaan sellainen erikoinen tunne siitä, että nyt olen raskaana..olen esim. nukkunut levottomasti, palellut, rupsutellut sekä ollut hyvin himokas Hahahaa selvispä syy! Kiva tietää että tällä retkellä on muitakin
 
Ilopitkästäitkusta/25v/menkkojen mukaan 5.9./ 1.lapsi
Mulla oireina leukaan ilmestyneet hormonifinnit, aristavat rinnat, vatsan turpoaminen ja erityisesti tänään ilmaantunut alavatsan jomotus!! Onko muilla ollu tällaista jomotusta, ja mistä mahtaa johtua? Ei tää nyt kauheen kivuliasta ole, mutta tuntuu kummalle ja maha on pingottuneen oloinen...
 
Ilopitkästäitkusta/25v/menkkojen mukaan 5.9./ 1.lapsi
Mulla oireina leukaan ilmestyneet hormonifinnit, aristavat rinnat, vatsan turpoaminen ja erityisesti tänään ilmaantunut alavatsan jomotus!! Onko muilla ollu tällaista jomotusta, ja mistä mahtaa johtua? Ei tää nyt kauheen kivuliasta ole, mutta tuntuu kummalle ja maha on pingottuneen oloinen...
Mun naamani on kukkinut pillereiden poisjättämisestä saakka mut pirun kipeitä näppyjä on tullut nyt kaulalle ja hiusrajaan niskaan. Masussa on kokoajan sellainen pingottunut tunne joo! Ei kipeä mutta tiedostaa vatsansa jatkuvasti. Olen siis joko viikolla 4 tai 5.
 
Mullakin noita vatsatuntemuksia aika paljon, muttei koko aikaa. Välillä kivuliaampia. :) Ja välillä tuntuu, kun oisi kiviä niellyt ja turvottaa tavallista enemmän. @Bluebubblegum hyvä kuulla, vaikka olo onkin tällä hetkellä luottavainen ja seesteinen, mutta luen tuon kommenttisi, kun saan taas jonkun pelkotilan päälle. :)
 
Mä kurkistelen tänne varovaisesti...
Tein tapaninpäivänä plussatestin (digi, joka näytti 2-3 viikkoa); silloin oli tasan kaksi viikkoa inseminaatiosta. Se oli vähän yllätys, en yhtään ollut ajatellut että voisin kolmannesta inssistä raskautua, kun ne kaksi edellistä eivät tuottaneet tulosta ja pidin koko juttua pakollisena pahana ennen ivf:aan siirtymistä.
Meillä on taustalla keskeytynyt keskenmeno luomuraskaudesta 10/16 ja siitä jouduin kaavintaankin, ja kropalla (lähinnä limakalvoilla kai) kesti pitkään siitä toipua. Ikä huomioiden (yli 35...) ei haluttu kauaa odotella uutta luomutärppiä ja päädyttiin alkuun näihin kevyempiin hoitoihin. En uskalla nyt vielä taustani vuoksi kyllä iloita tästä, mutta vähän orientoidun tunnelmaan täällä :)
 
Hei! Täällä kanssa syyskuinen tulossa :) pikkukakkonen. Oon ollut aktiivinen enemmä kaksplussas esikoista yrittäessä. Sit perustettii fb ryhmä, johon sit huomio keskittyi. Olisin siis kiinnostunut kanssa facebookryhmästä. Tulee sinne varmasti enemmän kirjoiteltua. Laskettuaika olisi 9.9 :)
 
Uusille tervetuloa ❤

Facebookin ryhmä toki kiinnostaa, mutta itse haluaisin ensin nähdä onko vatsassa elämää. ❤

Ajatukset seilaa edes takaisin. Toki onnellisena odotetaan, mutta välillä hiipii mieleen, mihin ihmeeseen sitä on itsensä taas laittamassa :D Joka tapauksessa on 99,9% varmaa, että tämän viidennen jälkeen meidän lapsiluku on täynnä. Ja sekin tuo oman haikeutensa tähän kaikkeen.... Tämä saattaa olla vika kerta, kun käyn läpi tän kaiken. Siksi aion nauttia raskausajasta sydämeni kyllyydestä ❤ Se on niin äkkiä ohi.
 
Täällä ilmoittautuu myös yksi mahdollinen syyskuinen! Muutama testi tuli tehtyä joulupäivänä ja tapanina, jossa tuloksena haalea viiva. Pakko oli sitten tapaniniltana käydä ostamassa digitesti, joka sitten varmisti asian eli raskaana ollaan. Digitesti näytti 1-2vk. Menkkojen alkupäivästä antaisi lasketuksi 30-31.8, mutta en aivan usko tohon, mulla kun muutenkin epäsäännöllinen kierto. Varhaisultra varattu 18.1 ja eka neuvola sitten 22.1. Oireita ei kyllä ole mitään muuta kuin tietysti menkkojen poissaolo sekä menkkamaiset kivut alavatsalla. Tänään myös alavatsa "kuplinut". Niin ja esikoista odotellaan :)
 
Ihanaa, tervetuloa uusille! :love:

Voi @suan nauti nyt täysillä! ;)

Jee @Mimpsu93 tulitkin tänne nopsaan, kiva! :)

Täällä myös mielessä risteilee vaikka mitä. Oon onnellinen ja kauhuissani, pelottaa, mutta silti olo on luottavainen raskauteen ja tulevaisuuteen muutenkin. Tänään taas vähän itkuisempi päivä selkeesti, koska tässä ennen töitä kuuntelen yhtä laulua ja alko itkettää, koska siitä tulee ihan mun mies mieleen. Luin myös Estoniasta (en tiedä miten aiheeseen päädyin edes...) niin meinasi itku tulla siitäkin. :D Tänään ollut vähän etova olo, en oo vielä pystynyt mitään syömään, kun kaikki ällöttää.
 
Heippa, täällä liittyy mukaan yksi mahdollinen syyskuinen. Vielä ei ole raskauden kestosta virallista tietoa.
Edellisen raskauden jälkeen ei ole kuukautisia tullut ja lokakuussa siis lopetin pillerit. Ennen joulua oltiin ostoksilla, näin siellä pienen ihanan nyytin ja tuli jotenkin sellainen olo, että on tehtävä raskaustesti ja plussaahan se näytti yllättäen Ajattelin että mahdollisuudet raskautua pillereiden lopettamisen jälkeen heti olisi aika pieni, varsinkin kun imetänkin vielä edellistä

Neuvolaan päästiin välipäivinä katsomaan miten pitkällä tämä kirppu olisi mutta siellä ei ultralla näkynyt mitään. Vähän tuli epäileväinen olo, että mites nyt..tein digitestin ja se näytti plussaa 2-3 viikkoa eli taitaa olla vielä niin mini ettei mitään vielä näy ☺ pari viestiä olen tuonne elokuisiin kirjoittanut mutta luulempa, että meidän la asettuu enemmän syyskyyn alkuun :)

Fb ryhmästä olen myös kiinnostunut kunhan saa varmistuksen onko salamatkustajaa kyydissä :)
 
Tänään on ollut hiukan etovaa oloa. Yöllä ekan kerran ja tänään päivällä pariin otteeseen. Toivottavasti ei tästä pahene, aiemmillakin kerroilla vältyin oksentamiselta.

Ajattelin ens viikon lopulla soittaa neuvolaan ja kysyä josko pääsisi alkuraskauden ultraan. :) Jännittää soittaa sinne, se on aina jotenkin sellanen "eka askel" :D

Jotenkin epäuskoinen olo koko raskauden suhteen, mutta täytyy vaan luottaa kaiken menevän niinkuin on tarkoitettu. :)


Tervetuloa uusille ❤

suan 4+6(?)
 
Varovasti mukaan. Laskurin mukaan la olis 8.9 tänään tuli vahva plussa. Lokakuussa oli kkm rv12+3 ja maaliskuussa tuulimuna josko nyt vihdoin kaikki menis hyvin? Tays ois sit synnäri ja 7lapsi kyseessä :) jo FB ryhmä perustettu?
 
Täällä myös yksi syyskuinen :love: 4 päivää vielä menkkoihin mutta tänään tuli digiin jo raskaana 1-2 ❤ Todella huono olo ollut jo pari päivää ja rinnat todella kipeät niin siksi aloin testiä tekemään. Kuudetta odottelen ja La 15.9 ❤
 
Ihan supervarovasti liityn mukaan keskusteluun. Syyskuussa oli kkm, siitä pari kk myöhemmin km ja joulukuun alussa kemiallinen. Nyt lauantaina tehty plussa, joka tänään jo niin vahva, että uskallan ajatella, että kyseessä ei ole kemiallinen ja yritän jaksaa uskoa siihen, että vihdoin olisi meidän vuoro. Kaksi lasta entuudestaan ja ikää minulla 27v. Laskettu aika menkoista laskettuna 10.9. :love:
 
Tervetuloa uusille ja onnea plussasta! Toivottavasti saadaan tänä vuonna pienet syliin asti <3
Varasin tuossa jo varhaisultrankin. Neuvolaan meinasin soitella huomenna. En tiiä olinko nyt liian hätäinen, mutta saahan tuon peruttua, jos käykin huonosti.. Joko te olette olleet neuvolaan yhteydessä? Millehän viikolle ensimmäinen neuvolakäynti yleensä sijoittuu?

Tänään 4+5
 
Tervetuloa uusille!

Miten uusi vuosi meni? Me katsoimme alkuillasta lasten raketit taloyhtiön pihalla ja sitten mies lähti kiertämään kavereita, enkä oikein osannut nukkua yksin.

Haistan asunnon toisesta päästä, jos joku syö kylmää nakkia. Aikamoinen hajuaisti.

5+0 neuvolan hyväksymän arvion mukaan. Tänään voisi yrittää tehdä "3+"-testin, mutta juuri nyt en sellaista pääse ostelemaan.
 
@ilopitkästäitkusta meinasin soittaa huomenna neuvolaan ja polille ultraan, vaikka nyt 4+0. Saahan sinne ekan käynnin vaikka aikaisemmin, jos siltä tuntuu, ei siellä oikein muuta kai voi tehdä kuin keskustella. Kkmstä ehdin käymään neuvolassa kerran jaa lääkärillä kahdesti pahoinvoinnin takia.


Viiva vahvistuu ihan hurjaa vauhtia :love: olo on niin järjettömän toiveikas, vaikka harvinaisen hyvin tiedän, että tässä voi käydä hyvinkin huonosti. Jospa tämä vuosi toisi sen kaivatun kolmannen lapsen meidän perheeseen..

Niin ja jos joku viitsii minutkin lisätä listaan

pamsku/27v/3.lapsi/EKKS
 

Yhteistyössä