Syyskuiset 2018

Siis oireethan alkoivat jo ennen tuota tammikuun alkua ja maha kasvanut 4 cm Ja tiedän päivänkin milloin äksöni oli... Mutta ehkä sitä vaan kroppa reagoi näin kun aiemminkin lapset tulleet ekasta yhdynnästä pillereiden lopettamisesta


Heippa kaikille ja onnea odottaville! Tulin kertomaan meidän tilanteen. Eli 29.1 alkoi kuukautiset ja siihen loppuivat aikalailla kaikki oireet. Lääkäri sanoi että voi olla siellä jotain oli tai sitten olin vain valeraskaana No eilen tein testin ja se olikin plussa! Oikeastaan nyt ei ollut edes kovasti oireita muuta kuin rinnat tosi kipeät. Mahaa juilinut jo viikon ja luulin että kyllä ne menkat pian alkaa muttei alkanutkaan Joten hyvää jatkoa kaikille ja Mä siirryn marraskuisiin

Tosi outoa saada syyslapsi kun molemmat aiemmat syntyneet toukokuussa
 
Päivää! Oon luovuttanut listan päivityksen kanssa. Toki jos jollain intoa on, niin saa laittaa ajantasalle ja voin sitten kopioida alkuun... mutta ei kai sillä niin superväliä? :)

Tänne kuuluu hyvää. Ultrassa käyty viikko sitten ja kaikki oli hyvin! :love:

Olen tässä vähän miettinyt, että Turun seudulla asuvia jos joitain kiinnostaisi fb tai wappiryhmä? Pelkään jääväni yksinäiseksi, kun vauva syntyy ja nytkin tuntuu, ettei kaverit oikein jaksa kuunnella. Olen siis ensimmäinen kavereistani, kenelle tulossa lapsi ja ikää 21v. (n):)

13+5
 
Näin aamutuimaan on hyvä kirjoitella, ku tulee herättyä, niin uni ei sit enää ookkaan tullakseen.. :cautious: No mutta, eilen oli nt-ultra, ja kaikki näytti hyvältä! Siellä se pikku kamu heilu ja ojenteli raajojaan. :love: Oli ihanaa nähdä erilaisia kehonosia jo noin pienellä ja etenkin, kun kaikki näytti olevan juur niinku pitää. (y) Aivan mieletön fiilis, mieskin niin sanattomana, kertoi aluksi vain, miten huojentunut olo on, nyt on tosi onnellinen fiilis. :X3:

Raskausoireet pitää kivasti pintansa, vaikkakin tää etova olo vois siirtyä. :sick: Huomasin eilen, että vasempaan rintaan oli ilmestynyt pari ihan pientä arpea, jaiksis! Kroppa muuttuu kyllä niin äkkiä tässä.  :coffee: :ROFLMAO:

@marrrsipaani toisaalta joku ryhmä juttu olis kiva, täällä myös ensimmäistä tosiaan odotetaan, ihan Turussa en asu mutta melko lähellä mielestäni. :D Toki nyt pitäs pikkuhiljaa uskaltautua ehkä facebook-ryhmäänkin, vaikkakin täälläkin haluan yhä pyöriä. :rolleyes:

Toiveinen ja Pipuna 11+5
 
Heippa! Täällä yksi uusi jäsen, LA 23.9. Olen laittanut yksityisviestiä Eveliss faceryhmään pääsystä. Jotenkin vasta nyt uskaltaa alkaa iloita ja miettiä että se vauva ihan oikeasti on tulossa, kun pelko keskenmenosta on ollut jotenkin tosi kova, vaikken sitä koskaan ole kokenutkaan. Onhan tässä tietysti vielä sen mahdollisuus kun nyt 10+4, mutta ainakin toivoisin että vauva pysyy edelleen matkassa mukana :)
 
Heippa vaan kaikille!

Täällä myös ensikertalainen niin foorumilla kuin raskaudenkin suhteen. La 27.9. ainakin näillä näkymin, odotellaan vielä ultran päätöstä ajankohdasta :)

Minä myös mieluusti liityn mukaan ryhmään!
 
Moi. Haluaisin ehdottomasti johonkin faceryhmään myöhemmin mukaan, mikäli näyttää siltä että tästä raskaudesta tulisi vauva. Esikoinen on 4v. Ja takana kolme keskenmenoa. Yksi alkuraskaudessa ja kaksi myöhemmin (RV 14 ja 16). Nyt on sitten viides raskaus menossa, viikkoja tasan 11. Viikon päästä on ultra, mutta itselle se ei ole mikään "turva" taustan vuoksi. Liittyisin siis vasta myöhemmässä vaiheessa mukaan jos jossakin ryhmässä on tilaa

T:Lintu88
 
Hei Lintu88. Saanko kysyä löytyikö km syytä vai oliko sattumaa? Todella harmillista, mutta hienoa että viikkoja nyt jo hyvin kasassa.
Itselläni nyt 2 peräkkäistä keskenmenoa, hyvimn alussa, tämä viimeisin nyt. Kehitys pysähtynyt 6+1, nyt siis rv 10. Kaksoisraskaus, missä toisessa pieni sikiökaiku. Menen ensi viikolla lääkkeeliseen. Minulla on kaksi lasta jo onneksi ja olen heistä kiitollinen. Mutta kyllä nämä km mietityttää, miksi nyt. Lääkäri ei voi sanoa tässä vaiheessa kun sattumaksi /
 
Mammuli82, Kaikki mahdollinen tutkittiin ja olin aivan varma, että syy löytyy. Sikiöissä kun ei ole ollut vikaa, ovat ihan syntymään asti olleet elossa :( Pettymys oli suuri kun mitään ei selvinnyt. Ajattelen kuitenkin nyt jo niin, että hyvä ettei mitään löytynyt. Yksi onnistuminen valaa uskoa siihen, että on se ainakin kerran onnellisesti päättynyt :)

Lintu88
 
Kiitos vastauksesta Lintu88. Niin on se toisaalta helpompi ajatella, että oli vain sattumaa. Itse mietin sitä, että jos minulla on joku piilevä sairaus, joka olisi hyvä hoitaa muutoinkin. Kamalaa tuo, että elossa(kyynel) Mietteissä myös tuo, että entä jos seuraavalla kerralla kohtukuolema. Mutta jossittelu ei auta. Varmaan alkuun pitäisi päästä peloista, jos sellainen on edes mahdollista...
 
Meillä oisko ollut toisen tai kolmannen lapsen kuukausiryhmässä oli joka kuukaudelle uusi ketju. Liekö siihen jotain estettä olisi nykyään, mutta ainakin helpottaisi listan päivittäjää, kun ei tarvitsisi kauaa yhden ihmisen päivittää.
 
Ipperoki/kohta 28/ensimmäinen/ilmeisesti19.9.

Meillä ensimmäinen vauva tulossa, hieman oli yllätys kun ei ole koskaan ennen tärpännyt ja tarkkaa tietoa ei viikoista ole
Eli neuvolan arviolla mennään rv11+4 tulevana torstaina eka ultra että näkee onko arvio edes sinnepäin. Olo onneksi on nyt tasoittunut mutta vieläkään ei oikein ruoka mene alas

Laitoin parille nimimerkille viestiä fb ryhmän liittymisestä..
 
Täällä on seurailtu palstaa tammikuun alusta asti, mutta josko nyt voisi kirjoitella itsekin. LA on syyskuun puolivälissä ja vaikka koko ajan riskit pienenee, km pelottaa edelleen ja siksi niin varovasti kirjoittaa yhtikäs mitään. Ikävä on ollut lukea muiden kurjista kohtaloista. Tämä lapsi olisi minulle ensimmäinen, miehelle toinen.

Olisin fb-ryhmästä enemmän kiinnostunut, alan etsimään keneen olla yhteydessä :’)

Eveliss laitoin sinulle viestiä :)
 
Viimeksi muokattu:
Tänään oli sokerirasituskoe, mikä ei ollut yhtään niin paha mitä on varoiteltu. Helppo homma nyt vaan odotellaan tuloksia. Huomenna 13+2 on virallinen ensimmäinen ultra, jännittää todella paljon.
Ihmettelin kyllä kun sokerikoe otettiin ennen ultraa, kai ne ovat niin luottavaisia raskauden suhteen..
 
Muutaman viikon sisällä varmaan selviää poistunko tästä ketjusta. NP ultra takana ja olishan sen pitänyt arvata, ettei sieltä voi iloisin uutisin pois lähteä. Niskaturvotusta reipas 5mm ja turvotusta yleisesti. Vittu jee odotetaan, että Tyksistä soitetaan ja varataan aika istukka näytteen ottoon. Mies on paljon positiivisempi ja sanoi, että voihan se kromosomi testi tulla vielä ihan hyvänä. Niin... ei mun kohdalla semmosta satu. Ihan muuten kiva.
 
Vitsit eilen särki päätä aika paljon illasta ihan puoleenyöhön asti.. Ei oo aiemmin tällästä särkyä ollut ja nyt tietty pelottaa ihan kauheasti et enteilikö jotain.. Onko teillä muilla ollut päänsärkyjä? :oops:

Oon nyt pari päivää ollut kyllä taas ihan hermoheikko ja stressannu, kun km pelot yht'äkkiä taas ilmesty ajatuksiin. :unsure: Johtuneeko pään särky sitten siitä, tiedäppä sitä. :coffee:

Kerrottiin mun vanhemmille viikonloppuna tulokkaasta, olivat niin onnellisia meidän puolesta. :love: Oli tosi helpottavaa kertoa asiasta, kun pitkään nyt salaillut tätä ja aiempia kkm ja km. Kumpa pikkuinen vaan jaksaisi matkassa pysyä. <3

Toiveinen ja Pipuna 12+4
 

Yhteistyössä