Syyskuiset 2019

Ohhoh @Daisy85 nyt jo ihan vauvan syke? Mä sain tosi himmeästi kuuluviin istukan huminoiden seasta esikoisen raskaudesta 8+6, mikä oli myös hirmu aikaista. Nyt en vielä aio kokeilla.

Mulla huomenna neuvolan tarjoama varhaisultra. Toivon mukaan tulis hyviä uutisia. Jos tulee, niin liittyisin mielellään faceen mukaan :)
 
  • Tykkää
Reactions: Lukka ja Kunpa
Kaivelin tänään kaapista dopplerin minkä hankin viime kerralla ja jäi vähälle käytölle, oli yllätys että kuulu tosi selkeästi sydänäänet jo nyt :love:
Eikös sulla oo tänään 5+6?
Ootko ihan varma, että oli alkion syke? En todellakaan halua lannistaa, ihanaahan se on jos kuului! Kun utrassakaan sitä ei välttis vielä näkis, yleensä dopplerilla kuulee 7+ ihan aikaisintaan jos hyvä laite. Ootko varma, että ei ois oma syke? Ja tosiaan, sikiöhän vielä on tuolla häpyluun takana.
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa uudet mukaan! :)

@noodeli96 Mä oon saanut kaksi keskenmenoa eikä oo seurattu niiden jälkeisiä raskauksia mitenkään erityisemmin. Luulis että ehkä sitten jos keskenmenoja olisi useampi niin sitten?

@Tupuli Ihania uutisia! :love::love: ❤

@Daisy85 Oi että sydänäänet! :love: Mä haluun hommata dopplerin, mutta ehkä vasta vähän myöhemmin. Tiiän että stressaisin vaan, kun mitään ei kuulu näin aikaisilla viikoilla. (n)
 
Yhyy en kyllä ehkä sittenkään raaski mennä varhaisultraan :( tai pitää miettiä vielä (n)
Jos siellä todetaan ettei oo kohdussa mitään elämää, niin pitääkö sittenkin vaan odotella vuotoa vai voiko tkssa jo jotenkin auttaa asiaa? Siis jos pitää vaan ootella niin sitten tavallaan ihan sama vaikka meen vasta np ultraan ja se todettais siellä, mutta jos se pahin todettais heti ja vois avittaa vuodon alkuun niin sitten mielellään tietäisin heti (n) äh en tiiä hoksitteko mun pointtia :ROFLMAO: mietin vaan et laittaisko sitä rahaa tuohon vai ei ku muutakin menoreikää ois :whistle: ja siis tietty toivon ja odotan ultrassa sykkeen ja pikku papusen näkeväni :love:

Mitäs te jotka tiiätte oviksen ajan, niin lasketteko siitä arvioidun hedelmöitymis ajankohdan mukaan RV:t vai edellisistä menkoista? :confused:
 
Yhyy en kyllä ehkä sittenkään raaski mennä varhaisultraan :( tai pitää miettiä vielä (n)
Jos siellä todetaan ettei oo kohdussa mitään elämää, niin pitääkö sittenkin vaan odotella vuotoa vai voiko tkssa jo jotenkin auttaa asiaa? Siis jos pitää vaan ootella niin sitten tavallaan ihan sama vaikka meen vasta np ultraan ja se todettais siellä, mutta jos se pahin todettais heti ja vois avittaa vuodon alkuun niin sitten mielellään tietäisin heti (n) äh en tiiä hoksitteko mun pointtia :ROFLMAO: mietin vaan et laittaisko sitä rahaa tuohon vai ei ku muutakin menoreikää ois :whistle: ja siis tietty toivon ja odotan ultrassa sykkeen ja pikku papusen näkeväni :love:

Mitäs te jotka tiiätte oviksen ajan, niin lasketteko siitä arvioidun hedelmöitymis ajankohdan mukaan RV:t vai edellisistä menkoista? :confused:

Ainakin mun kokemuksesta jos ultrassa huonoja uutisia, tarkistuskäynnille esim viikon päästä ja sen jälkeen saa tyhjennyslääkkeet ja keskeyttää raskauden kotona jos edelleenkään ei näy elämää. Ei tarvi oottaa viikkokaupalla kohdun tyhjentymistä. Mutta toivotaan ettei kenenkään meistä tarvis tällaseen tilanteeseen joutua tai näitä enempää miettiä!

Ja mä lasken oviksesta, ne on ne ”oikeat” viikot, neuvolahan laskee menkoista 28 päivän mukaan. Eli neuvolan mukaan esim mulla ois elokuinen vaikka tiedän 100 varmasti ettei ole..
 
  • Tykkää
Reactions: Rosmariini86
@Karvakorvat Joo oli pitkät kierrot viimeiseen kiertoon asti, siinä tuliki eka kertaa selkeä ovulaatio jo joskus kp17 paikkeilla, luulen etten ole ehkä edes ovuloinu sitä ennen kierroissa imetyksen aikana (n) viimenen kierto alko 3.12. eli ois 6+0 tänään! Eikö se niin lasketa? :whistle: Ja ei oo mahiksia että ois pidemmällä..

Viimeks muistan että oli vaikeaa löytää sitä sydämen sykettä vaikka kokeilin doppleria isommilla viikoilla, kesti aina jonkun aikaa. Siis kyllä se mun mielestä oli nyt ihan samankuulosta ku sillon, mies oli samaa mieltä ku käskin senki kuunnella.. onko muilla ollu käytössä doppleria ja millon on löytyny syke? Tuntuu kans että hirveän aikaista mutta eikai se mahdotonta ole? Vai tietääkö joku millon voi aikasintaan kuulla? Löyty ihan alhaalta vähä oikealta puolelta eikä kyllä omakaan syke ollu.

Ja tympeetä ku koko päivän ollu pahoinvointi ja kauhea väsymys, tuntu ihan loputtomalta koko päivä. Nyt vaan sormet ristissä että tuolla 1vllä ei ois ihan hirveä yö :oops:
 
  • Tykkää
Reactions: forester
Heippa! Uskaltaudun varovasti jo siirtyä tälle puolelle. Nyt on menossa vasta rv 3+5. Ekan plussan sain jo sunnuntaina ja tänään viivat olikin jo tasapaksut:)

Oon itse 26v ja mies 32v. Mulla on edellisestä suhteesta 2 lasta ja miehellä ei yhtään. La olis laskurien mukaan 26.9:love:
 
Mä en aio kerto kenellekkään ennenkuin ollaan käyty np Ultra jos sittenkään heti. Viimeksi kerrottiin rv 20. Ja huhtikuisesta kkm kun menin np ultraan niin vauva olikin kuollut rv 14. Niin eipä sit kerrottu kenellekkään paitsi mun äidille. Ja sitten elokuussa oli tm ja se selvis rv 10.. et ehkä me nyt vaan ootellaan.Nyt mä oon toiveikkain mielin ja aion pitää hyvää tuulta yllä. Olla kiitollinen ihan kaikesta. Mä en antaudu epäröinnille vaan keskittyä kaikkeen muuhun nyt ennen ultraa. Meillä sen saa ekalla neuvola käynnillä. Aattelin senkin tilata vasta vähän myöhemmin.
 
@Rosmariini86 Mä ainakin sain lähetteen julkiselle puolelle, keskussairaalaan, kun varhaisultrassa ei ollut mitään elämää. Sinne menin sitten parin päivän päästä ja sieltä sain ohjeet ja lääkkeet tyhjennykseen. Lasken edellisistä menkoista, vaikka hedelmöityshoitoalkuinen, menee kuitenkin tarpeeksi yksiin. Samat viikot sanoi klinikkakin.

@Unetonna Varmaan niin myöhään kuin mahdollista :ROFLMAO: En oikein tiedä, pelottaa niin kovasti että asiat menee pyllylleen niin ei jaksa tuottaa muille huolta sen puolesta. Mutta kyllä varmaan omalle perheelle tulee kerrottua joskus np-ultran jälkeen, mikäli sinne asti päästään.

Mulla oli eilen pahoinvoinnin kanssa parempi päivä tosiaan ja heti hirveä huoli kun "oireet loppui" eli oksensinkin vain paristi. En mä tiedä, illallakin oli niin kauhean hyvä olo ja ruoka pysyi sisällä. Heti huolettaa, että onko nyt kuitenkin jokin asia ihan hullusti. Tänä aamunakaan ei tarvinut pönttöä halailla yhtään, vai olinko vaan nukkunut paremmin ja keholla sen myötä parempi olo. Tiedä näitä, mutta kyllä jännittää perjantai varhaisultra taas yhden asteen enemmän.

Doppleria en hankkinut esikoisen raskaudessa enkä varmaan tässäkään. MUlla on kovasti taaksepäin kallistunut kohtu ja se miten vaikeaa niitä sydänääniä oli neuvolankin aina löytää, hiki hatussa 20 min etsiskeltiin, niin luulen dopplerin aiheuttavan mulle vain ylimääräisiä paniikkeja.
 
Tervetuloa mukaan uudet. Ja onnea plussista. :love:

Tää huoli vauvasta on ihan hullua. Päivä päivältää tuntuu, että oireet vaan vähenee. Vuotoja ei onneksi ole tullut, mutta nyt tissien arkuuskin tuntuu hävinneen melkein kokonaan. Mulla ei siis ole mitään oireita. Eilen vihlaisi muutamasti kohdun alueelta ja välillä jomotteli alamahaa ja selkää. Siinä se. Nyt kuitenkin jo 6+1. Ei kaikki voi olla hyvin.. :unsure:
 
Voi @Beibihaaveilija :( älä menetä toivoa! Mulla oli nuorimman aikaan tissikivut ja huonot olot mutta just joku rv6-7 ne hävisi... pahoinvointi tuli parin viikon päästä takaisin rajuna heikotuksena ja huimauksena.. Monella mun tutulla on ollut myös alkuraskauden vuoteluita, parilla tosi rajuakin ja saattanut vuotaa 10 viikkoakin ja vauvat voineet kokoajan hyvin masussa, että ei peli ole menetetty vielä (y) soita ja pyydä ultra aika? Vuotelun takia saat varmasti helposti (y) toivotaan että kaikki on hyvin :love:
 
Me ei olla kerrottu kelleen vielä enkä tiiä koska kerrotaan ...ehkä läheisimmille np ultran jälkeen (n) ite saatan mun tosi hyvälle ystävälle kertoa ens viikolla jos saan digiin 3+ eli jos todistettavasti hormonit nousussa :rolleyes: jos jotain kävis niin hänen kanssa ehkä haluaisin sitten purkaa tilannetta :unsure:
 
Kiitos @Rosmariini86 <3 mulla on 24.1 varhaisultra julkisella, niin eivät aikaistaneet sitä soitosta huolimatta. Sanoi, että ruskea vuoto on niin yleistä, ettei siitä voi vielä mitään sanoa. Eli ei auta kuin odotella.. Voihan tässä vielä kaikki olla hyvin, mutta kun oma olo on sellainen, ettei kaikki ole hyvin.. :cry:
 
@Beibihaaveilija toivottavasti on jotain harmitonta.

Me ei myöskään meinata ainakaan ennen nt-ultraa kertoa kenellekkään. Tuntuu, et on niin epävarmaa siihen saakka. Vaikka on toki sen jälkeenkin, mut ehkä vähemmän kuitenkin. No kyllä mä siskolleni kerroin heti plussatestin jälkeen, mut hänen kanssa jaetaankin kaikki. :giggle:
 

Yhteistyössä