Syyskuiset 2019

Onnea kaikille plussista <3

Itse soittelen tänään iltapäivästä varhaisultraa, meilläpäin tais kustantaa jopa 150e :confused: mut aattelin että kun esikoisestakin käytiin, niin haluan nytkin käydä..

Pelottaa myös kaikki mahdolliset oireet mitä tää raskaus tuo tullessaan :D amk olis loppusuoralla ja ois kiva saada suoritettua ennen kun jää taas äitiyslomalle..
 
@Jeppis92 täällä kanssa jännitetään kaikkea ja samalla ootetaan että aika menis nopeemmin.

Tää asia ei oo vielä mitenkää konkretisoitunu miehelle ja tuntu oikeestaan pahalle, kun kerroin hälle varanneeni varhaisultran ja hän totes, että ei tuu mukaan, koska siellä mitään selviä. Ymmärrän kyllä miehen kannan, hän on hyvin realistinen ja odottaa varmaan sinne asti, että syntymä on käsillä, ennenkun asiasta edes puhuu. Plääh.

Varasin myös neuvolaan ensikäynnin (y)
 
Heippa kaikille!
Varovasti tuun kurkkimaan tänne. 31.12.18 tein ekan tosi haalean plussan, tänä aamuna viiva oli jo vahvistunu. <3 Mulla oli alkuraskauden keskenmeno marraskuun lopulla eikä keskenmenon jälkeen ehtinyt menkat alkamaan vaan raskaus alkoi heti. Laskettua aikaa on siis tosi vaikea laskea, mut ovulaation tunnistin limoista ja kivuista ja sen mukaan LA ois 12.9.19 ja tänään rv 3+6 :)

Ajattelin soittaa ensi viikon alussa neuvolaan ja haluan ajan alkuraskauden ultraan ihan jo oman mielenrauhan vuoksi. Marraskuisen keskenmenon lisäksi sain keskenmenon 2008 rv 11. Kaksi kouluikäistä lasta löytyy. <3

Rinnat on arat ja turvoksissa, mahaa nippailee ja turvottaa ja tänään ollu kuvottava olo heti aamusta. Jännää! :rolleyes:
 
@Karvakorvat voi hitto, ymmärrän sun harmituksen täysin! Mulla mies on nimittäin ihan samanlainen! Nyt ehkä näyttäs että ymmärtää tän asian nopeemmin kun esikoisesta (vaikka tosi alussa vielä ollaankin). Esikoisesta ei päässyt mukaan varhaisultraan, eikä np-ultraan niin tuntu että hän tajus asian vasta joskus rakenneultran jälkeen, että joo, kyllä sieltä lapsi vissii tulee. Jotkut miehet tulee vähän jälessä tässä(kin) asiassa :)
 
@Karvakorvat voi hitto, ymmärrän sun harmituksen täysin! Mulla mies on nimittäin ihan samanlainen! Nyt ehkä näyttäs että ymmärtää tän asian nopeemmin kun esikoisesta (vaikka tosi alussa vielä ollaankin). Esikoisesta ei päässyt mukaan varhaisultraan, eikä np-ultraan niin tuntu että hän tajus asian vasta joskus rakenneultran jälkeen, että joo, kyllä sieltä lapsi vissii tulee. Jotkut miehet tulee vähän jälessä tässä(kin) asiassa :)
Hahha, joo no kyllä mä hänelle sen suon. Toisen ku tuntee niin hyvin nii eipä muuta ois voinu olettaakkaan. Sitä vaan itse haluis jo hirveesti puhua aiheesta ja kaikesta ja toinen on vaan "katotaan" asenteella :cautious: Kyselin vähän, että missä vaiheessa kerrotaan molempien perheille, vastaus oli sen tyylinen, että turha ees vielä ajatella kun raskaus voi kuitenki päättyä millon vaan. Huoh.
 
Hei, tulenpa tänne kans ku en voinu vastustaa käydä kurkkimassa muiden tilannetta ;)Plussasin 31.12 haalean viivan, eikä oikeastaan mitään oireita! Oiski vasta vko 4. Keskenmeno takana 2017 niin en uskalla liikaa intoilla näin aikasin.

Meidän esikoinen täyttää ens vkolla vuoden ja luulen että nyt oli eka kierto josta ovuloin, vaikka menkat alko jo 4kk synnytyksestä. Kierto on ollu yli 40pv vaikka ennen aina reilu 30pv ja nyt tuli kunnon limat jo kp 20 eli tais palata normaaliksi. Imetys on edelleen tosi tiheää, viime aikoina alkanu poika roikkua tissillä 1-2h välein yötäpäivää niin en uskonu että oikeasti tärppäis jo. Imettääkö teistä muut tällä hetkellä?
 
Ai niin ja @Karvakorvat kuulostaa tutulta miehen asenne. Mun mies innostu ekaks hirveesti ja sitte päätti että en mä edes ole raskaana ku pitäs olla tasavahva viiva, turha siis edes mainita asiasta enää o_O testistä pari päivää niin ootan ainaki pari lisää että vois olla vahvempi ja seki uskois.
 
Huikeaa miten syyskuun ketju kasvaa :love:
Onnittelut uusille plussasta ja niitä kuuluisia tarratöppösiä aivan kaikille <3

Alkuraskauden ultrailua googlettelin, hinnoissa näemmä paljolti eroa. o_O
Mehiläinen olisi täällä lähin, mutta hinta kalleimmasta päästä. Joten saatan kärvistellä ekaan varsinaiseen ultraan asti, jos ei mitään erikoista tapahdu.
 
@Kunpa tuo perhe-arte on kyllä kiva kun niin edullinen. Harmi kun vaan hki ja lahdessa. Varasin 19.1 päivälle varhaisultran, sillon 6+5. Toivotaa että näkyis jotain :whistle:

Täällä on rinnat kasvanu varmaa kaksinkertasiks. Se oliki varmaa eka oire
 
Moi vaan kaikille!

Täälläkin plussattu ja nyt 4+1 kuukautisista laskettuna. Digi näytti tänään 2-3 viikkoa :) Ensimmäinen raskaus päättyi keskenmenoon marraskuun alussa, tuolloin oli 6+3.

Tuo keskenmeno oli kova paikka, vaikka niin alussa menikin kesken. Nyt sitten jännätään miten tällä kertaa käy.

Onnea matkaan kaikille, kiva saada juttuseuraa (y)
 
Hei vaan kaikki ja onnea muillekin plussanneille. <3

Varovaisesti itsekin uskaltaudun tänne kirjoittaa. Ollaan oltu mieheni lapsettomuushoidoissa, mun pcos:n takia, ja tämä oli toinen kierto, josta nyt sitten tärppäsi ja ensimmäinen lapsi olisi sitten tulossa. 31.12 tein positiivisen testin ja tänään verikokeilla vielä varmistettiin asia. Tämä kierto venähti, kun munasolu ei kehittynytkään halutulla tavalla ja jouduttiin lääkkeillä lisäbuustaamaan. Nyt siis varovainen arvio LA 10.9 nurkille. Varhaisultran sain 24.1 lapsettomuuspolin kautta, niin siellä varmasti asia tarkentuu.

Itsellä ollut jo heti kiinnittymisen jälkeen joka päiväistä pahoinvointia ja rinnat turvoksissa ja aristanut. Pahoinvointi vaan lisääntynyt päivä päivältä. Onko muillakin koko päivän kestävää pahoinvointia eikä vain aamuisin esiintyvää?
 
@Kunpa tuo perhe-arte on kyllä kiva kun niin edullinen. Harmi kun vaan hki ja lahdessa. Varasin 19.1 päivälle varhaisultran, sillon 6+5. Toivotaa että näkyis jotain :whistle:

Täällä on rinnat kasvanu varmaa kaksinkertasiks. Se oliki varmaa eka oire
@Karvakorvat joo se perhe-Arte olis edullisin, mutta jos lähtee sinne ajamaan niin melkein matkakuluineen on sen saman kun täällä Mehiläisessä käynti. o_O

Mulla oli muuten toi tissikipu ihan eka oire ja sit toisena hyvänä helkutinmoinen mielialan heittely :rolleyes:
 
Tervetuloa ja onnea plussista uusille :love:

Oli puhetta miehen suhtautumisesta. Täällä puolestaan on yli-innokas mies, joka silittelee mahaa/puhuu mahalle/toruu, kun aiheuttaa mulle etovaa oloa. :D mutta jokainen tähän suhtautuu niin erilailla, että ymmärrän teidänkin miesten rauhallisen tyylin.

Mulla on huomenna ultra oletettuna 5+6. Neukkutäti halusi varmistaa, ettei ole edellisen kierron vauva, kun olisin varannut ekaa neuvolaa. Epäilen kyllä suuresti, mutta ihan kiva mennä. Mitähän siellä voisi näkyä näillä viikoilla.. Tuskin paljoa mitään :rolleyes:
 
Tervetuloa ja onnea plussista uusille :love:

Oli puhetta miehen suhtautumisesta. Täällä puolestaan on yli-innokas mies, joka silittelee mahaa/puhuu mahalle/toruu, kun aiheuttaa mulle etovaa oloa. :D mutta jokainen tähän suhtautuu niin erilailla, että ymmärrän teidänkin miesten rauhallisen tyylin.

Mulla on huomenna ultra oletettuna 5+6. Neukkutäti halusi varmistaa, ettei ole edellisen kierron vauva, kun olisin varannut ekaa neuvolaa. Epäilen kyllä suuresti, mutta ihan kiva mennä. Mitähän siellä voisi näkyä näillä viikoilla.. Tuskin paljoa mitään :rolleyes:
@Beibihaaveilija tuu sit kertomaan kuulumiset, aika kiva kun pääset nyt jo ultraan. :love:
 
Hei vaan kaikki ja onnea muillekin plussanneille. <3

Varovaisesti itsekin uskaltaudun tänne kirjoittaa. Ollaan oltu mieheni lapsettomuushoidoissa, mun pcos:n takia, ja tämä oli toinen kierto, josta nyt sitten tärppäsi ja ensimmäinen lapsi olisi sitten tulossa. 31.12 tein positiivisen testin ja tänään verikokeilla vielä varmistettiin asia. Tämä kierto venähti, kun munasolu ei kehittynytkään halutulla tavalla ja jouduttiin lääkkeillä lisäbuustaamaan. Nyt siis varovainen arvio LA 10.9 nurkille. Varhaisultran sain 24.1 lapsettomuuspolin kautta, niin siellä varmasti asia tarkentuu.

Itsellä ollut jo heti kiinnittymisen jälkeen joka päiväistä pahoinvointia ja rinnat turvoksissa ja aristanut. Pahoinvointi vaan lisääntynyt päivä päivältä. Onko muillakin koko päivän kestävää pahoinvointia eikä vain aamuisin esiintyvää?
@Dawn00 Kokemuksesta tiedän että mulla ainakin on pahoinvointi ympärivuorokautista. Tässä raskaudessa kuvotusolo on ollut aaltoilevaa, eikä ihan jokapäiväistä. Mutta toisaalta aiemmissa raskauksissa kunnon pahoinvointi on alkanut vasta rv 6 ...eli pelkään sen vaan voimistuvan viikon sisään nyt kun oon rv 5+0:sick:
 
Ihanaa kun on tullut uusia :love:

@Dawn00 Mulla oli ainakin esikoisesta ihan ympärivuorokautista pahoinvointia ja oksentelua (yöllä kuitenkin sain nukuttua kunhan vain sain nukahdettua oksentelun välissä). Nyt on ollut aaltoilevaa pitkin päivää, toisaalta vasta 4+6 ja esikoisesta hurja oksentelu alkoi rv 6 eteenpäin. Mulla on myös lapsettomuushoidoilla alkanut raskaus.

@Beibihaaveilija Pitäisihän siellä näkyä ainakin raskauspussi ja ruskuaispussi. Joillakin näkyy jo alkiokin, mutta se ei liene niin yleistä.

@Kunpa Mulla on sama pelko pahoinvoinnin voimistumisesta. Esikoisesta aloin oksentaa rv 6 aikoihin ja siihen on vielä runsas viikko. Vasta yksi yökkäys on näihin päiviin mahtunut (nyt 4+6) eikä esim. tänään ole niin paha olo kuin eilen aamulla. Esikoisesta oksensin niin, että paino laski kahdessa kuukaudessa 8 kg.

Täällä meillä päin (Jkl) varhaisultra on noin 100 e, olikohan se 103 e toimistomaksulla Kela-korvausten jälkeen. Käyn itse varmaan kahdesti, ensimmäinen on hoitojen takia ns. pakollinen ja toinen sitten vaan mielenrauhaa varten (siis jos toista tulee).

Aika kyllä todella matelee, mulla oli vuosi sitten tuulimunaraskaus (todettiin 2.1.18) ja tietysti saman uusiutuminen tai kk/epänormaali raskaus huolettaa ja pelottaa varsinkin kun raskautuminen on niin älyttömän vaikeaa.
 
.A.
Ihanaa kun on tullut uusia :love:

@Dawn00 Mulla oli ainakin esikoisesta ihan ympärivuorokautista pahoinvointia ja oksentelua (yöllä kuitenkin sain nukuttua kunhan vain sain nukahdettua oksentelun välissä). Nyt on ollut aaltoilevaa pitkin päivää, toisaalta vasta 4+6 ja esikoisesta hurja oksentelu alkoi rv 6 eteenpäin. Mulla on myös lapsettomuushoidoilla alkanut raskaus.

@Beibihaaveilija Pitäisihän siellä näkyä ainakin raskauspussi ja ruskuaispussi. Joillakin näkyy jo alkiokin, mutta se ei liene niin yleistä.

@Kunpa Mulla on sama pelko pahoinvoinnin voimistumisesta. Esikoisesta aloin oksentaa rv 6 aikoihin ja siihen on vielä runsas viikko. Vasta yksi yökkäys on näihin päiviin mahtunut (nyt 4+6) eikä esim. tänään ole niin paha olo kuin eilen aamulla. Esikoisesta oksensin niin, että paino laski kahdessa kuukaudessa 8 kg.

Täällä meillä päin (Jkl) varhaisultra on noin 100 e, olikohan se 103 e toimistomaksulla Kela-korvausten jälkeen. Käyn itse varmaan kahdesti, ensimmäinen on hoitojen takia ns. pakollinen ja toinen sitten vaan mielenrauhaa varten (siis jos toista tulee).

Aika kyllä todella matelee, mulla oli vuosi sitten tuulimunaraskaus (todettiin 2.1.18) ja tietysti saman uusiutuminen tai kk/epänormaali raskaus huolettaa ja pelottaa varsinkin kun raskautuminen on niin älyttömän vaikeaa.
Missä varhaisultra tuhon hintaan jkl ? :)
 
Tervetuloa uusille ja onnea plussista! :love:

Soitin neuvolaan äsken ja varasin ensimmäisen neuvolakäynnin muutaman viikon päähän. Omien laskujen mukaan tänään olis 4+0 (oviksen bongasin), mutta puhelimessa oleva hoitaja laski viikot marraskuun lopulla tapahtuneen keskenmenon ekasta vuotopäivästä, jolloin viikkoja ois 5+jotain ja laskettu syyskuun alussa. Päästään todennäköisesti ennen np-ultraa ultraan, jossa varmistetaan viikot vielä.

Onko teillä muilla ollut mahakipuja? Mahassa tuntuu nippailuja ja välillä menkkamaisia jomotuksia. Ilmeisesti jotain kohdun kasvukipuja ja asiaan kuuluvaa? (n)
 
Mulla kans on mahakipuja varsinki nukkumaan mennessä. Mutta nyt on enemmän epävarma olo ku tein normaalin testin aamulla enkä herkkää ja siinä oli tosi vaalea se viiva, luulin että dpo 12-13 ois jo vahvempi.. tosin eihän tässä pitäs menkat vielä olla alkanu. Esikoisesta tuli vaan aikasin vahvat viivat. Eikä oo tissit hellänä niinku viimeks mutta tuo imetys voi tietty vaikuttaa siihen. Finnejäki tullu mikä on menkkaoire :unsure:
 
Tervetuloa uusille ja onnea plussista! :love:

Soitin neuvolaan äsken ja varasin ensimmäisen neuvolakäynnin muutaman viikon päähän. Omien laskujen mukaan tänään olis 4+0 (oviksen bongasin), mutta puhelimessa oleva hoitaja laski viikot marraskuun lopulla tapahtuneen keskenmenon ekasta vuotopäivästä, jolloin viikkoja ois 5+jotain ja laskettu syyskuun alussa. Päästään todennäköisesti ennen np-ultraa ultraan, jossa varmistetaan viikot vielä.

Onko teillä muilla ollut mahakipuja? Mahassa tuntuu nippailuja ja välillä menkkamaisia jomotuksia. Ilmeisesti jotain kohdun kasvukipuja ja asiaan kuuluvaa? (n)
No mut kiva jos pääsee ultraan! Mulla on ollu koko ajan alavatsakipuja ja nyt vasemmanpuoleisia kipuja ajoittain koviakin. Haluun ajatella et toispuoleinen kipu on keltarauhasen aiheuttamaa ja muuten vaa kasvukipua
 
Täällä aamuinen ultra takana. Näkyi pieni piste kuulemma ja kai jotain pussia? Meni puolet ohi, kun jännitti niin kovin. :D viikkoja kuulemma vast n. 4, eli varhaisessa vaiheessa mennään. Kiva kuitenkin, että varasi uuden ultran 24.1, niin ei tarvi hirveän pitkään odotella. Olin vähän yllättynyt. Luulin, että ei antaisi uutta aikaa noinkin pian. (y)

Täällä huonoa oloa vähän silleen aaltoilevasti, mutta ei lähelläkään oksua. Menkkamaisia jomotuksia ja vihlasuja paljon. Ultrassa sanoivat, että normaalia. :love:
 
  • Tykkää
Reactions: .A. ja Daisy85

Yhteistyössä