Syyskuiset 2019

Tsemppiä kaikille omiin tilanteisiin. Tässähän alkaa ihan itsekkin miettiä varhaisultraa. Kuinka ikävää olisi myöhemmässä vaiheessa kuulla ettei mitään olekkaan mukana. Olishan se nyttenkin kamalaa, en pysty kertomaan kuinka pahoillani olen teidän puolesta:cry:
 
Raskaus on mun mielestä muuten ihanaa aikaa mut ai että on rasittavaa kun kunto heikkenee ja kertyy kiloja liikaa :( Ekassa raskaudessa painoakin kertyi 20 kg, joista 17 kg lähti itekseen alle puolessa vuodessa. Loput sit vähitellen. Tokassa raskaudessa painoa tuli "vain" 14 kg ja ekat 8 kg lähti melko helposti mut kesti iät ja ajat että sain loputkin lähtemään. Juuri pääsin omiin mittoihini kolme vuotta kuopuksen synnyttyä niin kippaskappas taas sama urakka kohtapuoliin edessä o_O:D Enkä kuitenkaan halua et joka laps jättää sen 5 kg elopainoa mulle vaikken nyt ylipainoinen ookaan niin tehtävähän se on... Mut voi plääh. Onneks ei oo maailman mittaluokassa vakava ongelma kuitenkaan, risoo vaan itteä. Yritän tsempata etten sorru herkkuihin mut mut :rolleyes: Tsemppiä siis todellakin muillekin vastaavan asian kans painiville!
 
Isot halit kaikille, jotka ovat saaneet ikäviä uutisia :cry:

Minulla on ensi viikolla tarkistusultra, ja jännitän kyllä sitä.
Väsymys ja huimaus, sekä jäätävä kipu rinnoissa ovat nyt mulla ne pääasialliset oireet.
 
Moi! Mä voisin myös tulla mukaan :) LA pitäis olla 28.9. Viime viikolla plussasin. Oli vaan niin kumma olo, tunnistin oireet aiemmasta raskaudesta, josta on jo n. kymmenen vuotta.

Olen kyllä epäileväinen ja menossa varhaisultraan helmikuun puolivälissä katsomaan, onko siellä ketään. Jotenkin niin vaikea uskoa. Oireet kyllä muistuttavat plussasta, väsymys on tänään ollut aivan kamala ja mielialanvaihtelut myös. Ja selkäkipuakin on.

Voimia kaikille odottajille ja niille jotka aikovat yrittää uudelleen keskenmenon jälkeen
 
Hei. Olen ihan uusi täällä, lukenut nyt muutaman päivän teidän keskusteluja. La olisi 12.9, kolmas lapsi tulossa. Kuten muitakin niin itseä kovasti jännittää onhan kaikki hyvin, taustalla kolme varhaista keskenmenoa muutamia vuosia takaperin. Varhaisultra varattuna ja kovasti tässä sitä odotellaan :) oireina vain pieni arkuus rinnoissa joka vaihtelee päivästä ja hetkestä toiseen, välillä tuntuu enemmän, välillä ei juuri ollenkaan. Aiemmat raskaudet olleet myös vähäoireisia joten oireettomuutta en juurikaan pidä huonona merkkinä :)
 
Kohta aikaa 6. rv ja yhä aika oireetonta, vitsit kun en ihan tarkkaan muista milloin aiemmista oon alkanu kärsiä pahoinvoinnista. Onneks tissit on ihan kummalliset niin tietää jotain olevan meneillään, tuntuu että niihin on kertyny nestettä ja ne on ainakin kuppikoon jo isommat, ihan kiva :D

Ehdin ajatuksissani jo äitiyspakkaukseen asti ja vielä näkyy olevan jaossa vuoden 2018 pakkaus. Toivottavasti ja luultavasti se ehtii vielä hyvinkin vaihtua ennen ku ite saan sen :) Tää laps on tosiaan mun kolmas ja aiemmillekin oon ottanut äitiyspakkauksen ja aion tällekin ehdottomasti. Toivottavasti tän vuoden pakkaus on enempi omaan makuun mut ihana niitä on katella joka tapauksessa :love:
 
@Lukka Mulla alkoi pahoinvointi viimeksi tasan 6+0, joten yritän tässä henkisesti valmistautua ensi sunnuntaihin, jolloin viikot ois taas niin paljon :LOL::LOL::censored:

Tänään heti sängystä noustuani alkoi viiltävä aaltoileva toispuoleinen alavatsakipu, toivottavasti kasvukipuja tai suolistoperäistä.
 
Tervetuloa uusille! :) Moni teistä onkin laittanut viestiä fb-ryhmään liittyen, mukaan mahtuu vieläkin! Meitä taitaa olla siellä nyt noin 30.

Tänään ois 6+4 ja eilen oli ihan kamalan huono olo. :sick: Ennen kuin lähdin aamuvuoroon niin oksensin kaksi kertaa, töissä vielä kerran ja oli lähdettävä kesken päivän kotiin. Kotona en kyennyt tekemään muuta kuin makaamaan sohvalla/sängyssä, en saanut suusta alas muuta kuin mehukeittoa, vettä ja banaania. Tänään onneks on jo paljon parempi olo vaikka etookin.

Kolme yötä täytyis vielä odotella varhaisultraan. :love:
 
Täällä pahaolo on läsnä melkein joka hetkessä. Oi että kun olisikin vaan sitä kuuluisaa aamupahoinvointia mutta kyllä tää mukana on pitkin päivää. Alavatsaa repii nopeat liikkeet jne.

Huomenna eka neuvolakäynti ehkä sitten uskallan miettiä millon laskettuaika olis kun tuntuu että kaikki laskurit laskee eri viikot.
 
Tervetuloa uusille ja paljon onnea! :):love:

Mä vielä odottelen suurempia oireita, tällä hetkellä turvotus ja iltaväsymys sekä lievä tissien arkuus. Edelleen testailen jotta näkee viivojen vahvistumista ja luo siten uskoa :giggle: Toistaiseksi olen rauhallisin mielin, alkaa lähestyä leffaviivoja :barefoot:

Miina- & Pätkis 4+3
 
  • Tykkää
Reactions: Kunpa ja Lukka
Pahoittelut myös teille @Karvakorvat :(

Meitähän on nyt paljo täällä! Toivottavasti ei enää tulisi huonoja uutisia kellekään..

Mulla iski viikko sitte pahoinvointi kovana ja hiipu sitte pois viikon mittaan, eilen oli jo täysin normaali olo ja muutki tuntemukset hävinny (n) Ehin jo sanoa että älkää te huolestuko liikaa oireettomuudesta, mutta kappas ku tulee omalle kohdalle tällanen oireiden häviäminen niin huoli kyllä iskee heti. Viimeksi ei ollu juuri mitään koko aikana niin se ei huolestuttais, mutta tää että ne tulee ja häviää noin äkkiä ihmetyttää.

Ens vkolla ois se ”neuvola”, siellähän pitäs helposti jo sydänäänet kuulua jos kaikki on kunnossa ku ois vkot 8+2. Aion pyytää aikasta ultraa mielenrauhan takia, toivottavasti antaisivat vaikka epäilen. Täällä menee niin että sieltä saa vasta lähetteen verikokeisiin, niitäkään en voi siis saada ennen.

Mä toivon tavallaan tyttöä että pääsis osteleen ihania vaatteita, mutta ihan sama oikeasti :LOL: on aika lailla kaikki tallessa tuon 1v pojan jäljiltä niin pojan kans pääsis helpolla vaatteiden hankinnassa. Mieli vaan tekee tietysti osteleen ihania vastasyntyneen juttuja niinku joku täällä mainitsi jo.

Nyt ku tässä istuskelen niin ihanku nippailis taas mahaa, tai sitte toiveajattelua :rolleyes: ainoa selvä merkki raskaudesta on sellanen ainaki sentin mittainen musta paksu karva (oon blondi) navan alapuolella :D niitä tuli viimeksi useita ja musta se oli hauskaa niin esittelin miehelleki mutta se ei ollu kauhean vaikuttunu :whistle:
 
  • Tykkää
Reactions: forester
Tsemppejä teille pahoinvoiville!

Mä kävin hakemassa apteekista Seaband-pahoinvointirannekkeet, toivottavasti niistä ois apua. (y) Tajusin vaan, että töissä täytyy pitää pitkähihaista, herättää muuten epäilyksiä työkavereissa. :LOL:
 
Varovaisesti pomppaa myös mukaan. La 10.9 ja tänään 6+6 ja torstaina ois varhaisultra neuvolassa kun riskiraskaus. Voin valoitella tilannetta vielä enempi myöhemmin. La tulee kyl muuttuu, kierukka poistettiin 4.12 ja plussasin viime maanantaina, oudosta olosta osasin epäilla. 4 lapsi olisi tämä meille ❤ eli ei ihan ole selvää millon on alkunsa saanut kun yksiäkää menkkoja ei ole kerennyt tulla
 
Hei!
Minäkin varovaisesti liityn mukaan, olen jo jonkin aikaa lueskellut ketjua..

Plussasin siis vajaa pari viikkoa sitten ja esikoinen kyseessä. Neuvola arvioi puhelimessa lasketun ajan 15.9, mutta tarkentunee sitten ultrassa. Ensi viikolla eka neuvolakäynti ja varhaisultra 1.2. Jännittää kyllä kovasti
Oireita alkuun oli väsymys ja palelu mutta tällä hetkellä ei sitten oireita melkeinpä ollenkaan...
 
Hei!
Minäkin varovaisesti liityn mukaan, olen jo jonkin aikaa lueskellut ketjua..

Plussasin siis vajaa pari viikkoa sitten ja esikoinen kyseessä. Neuvola arvioi puhelimessa lasketun ajan 15.9, mutta tarkentunee sitten ultrassa. Ensi viikolla eka neuvolakäynti ja varhaisultra 1.2. Jännittää kyllä kovasti
Oireita alkuun oli väsymys ja palelu mutta tällä hetkellä ei sitten oireita melkeinpä ollenkaan...
Rose25, itellä kans la neuvolan mukaan 15.9. Tää tuli meille aika yllärinä, ei oo vielä kerenny ihan pää mukaan. Vaikee uskoo todeksi, vielä kun ei noita oireitakaan oo. Aiempi kkm selvis vasta rv12 ultrassa. Olin käyny rv7 varhaisultrassa ja siellä sykki sydän. Et oli aikamoine järkytys. Nyt en sen takia ees aio mennä.
 
Moikka, jos mäkin nyt uskaltaisin mukaan... oon ihan alussa ja olin elokuisissa mutta sain keskenmenon ja tulin heti uudestaan raskaaksi... aika lailla pelottaa mutta kiinnostais se FB ryhmä ku olin viimeks kans ja oli kyl kiva (y) että miten siihen pääsis:ROFLMAO:
 
Moikka, jos mäkin nyt uskaltaisin mukaan... oon ihan alussa ja olin elokuisissa mutta sain keskenmenon ja tulin heti uudestaan raskaaksi... aika lailla pelottaa mutta kiinnostais se FB ryhmä ku olin viimeks kans ja oli kyl kiva (y)
Mulle vaan yv:llä nimi ja jotain infoa sun profiilista niin osaan lisäillä oikean ihmisen (ensin pitää laittaa kaveripyyntö, sitten voin kutsua sut ryhmään ja ylläpitäjä hyväksyy kutsun). :)

Tervetuloa mukaan uusille!
 
  • Tykkää
Reactions: Lukka
Monta uutta tyyppiä, kivaa! :)

Hei tuli nyt mieleen kysyä, kun joku puhui sydänäänien kuuntelusta neuvolassa, pystyisikö kokeneemmat selventämään: siis kuunnellaanko (minkään paikkakunnan neuvolassa) alkion/sikiön sydänääniä sillä ensimmäisellä neuvolakerralla? Oon luullut, että ekalla kerralla vaan jutellaan ja teetetään sukupuolitautitestit, veriryhmän määritykset ja sen sellaiset. Jos edes sydänääniä pääsisi kuuntelemaan, niin olishan se mahtavaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Lukka
Monta uutta tyyppiä, kivaa! :)

Hei tuli nyt mieleen kysyä, kun joku puhui sydänäänien kuuntelusta neuvolassa, pystyisikö kokeneemmat selventämään: siis kuunnellaanko (minkään paikkakunnan neuvolassa) alkion/sikiön sydänääniä sillä ensimmäisellä neuvolakerralla? Oon luullut, että ekalla kerralla vaan jutellaan ja teetetään sukupuolitautitestit, veriryhmän määritykset ja sen sellaiset. Jos edes sydänääniä pääsisi kuuntelemaan, niin olishan se mahtavaa.
Oon miettiny samaa, muakin kiinnostaa. Mulla itellä on se mielikuva ja käsitys, että ekalla kerralla ei yritetä kuunnella koska aina ne ei todellakaan tässä vaiheessa vielä kuulu ja se aiheuttais äideille turhaa stressiä. Mulla on kyl kaks lasta mut en millään muista kuunneltiinko niitä ekalla kertaa vai ei, veikkaisin et ei... Toki käytännöt voi vaihdella eri paikoissakin.
 
Monta uutta tyyppiä, kivaa! :)

Hei tuli nyt mieleen kysyä, kun joku puhui sydänäänien kuuntelusta neuvolassa, pystyisikö kokeneemmat selventämään: siis kuunnellaanko (minkään paikkakunnan neuvolassa) alkion/sikiön sydänääniä sillä ensimmäisellä neuvolakerralla? Oon luullut, että ekalla kerralla vaan jutellaan ja teetetään sukupuolitautitestit, veriryhmän määritykset ja sen sellaiset. Jos edes sydänääniä pääsisi kuuntelemaan, niin olishan se mahtavaa.
Meillä ei ainakaan kuunnella ekalla käynnillä mutta meillä on raskauden aikana 3 lääkärineuvolakäyntiä ja niissä ultrataan. Neuvolan kautta siis ekan konkreettisen merkin täällä saa rv10 :)
 
  • Tykkää
Reactions: Tupuli ja Lukka
@Tupuli Mä ainaki sanoin sydänäänien kuuntelusta, mutten asu Suomessa niin täällä käytännöt on vielä enemmän vaihtelevat. Nyt ku sanoit niin en kyllä muista yhtään kuunneltiinko niitä edes ihan eka käynnillä, saattoi tietty olla että ei täälläkään.. saa nähdä. Voisin pyytää sitä jos se on mahdollista tehdä :unsure: ja jos ei niin pyydän kyllä ultran jollain verukkeella. En kestä oottaa enää nt ultraan jos ei oireita tuu uusiks.
 
  • Tykkää
Reactions: Tupuli

Yhteistyössä