Syyskuiset 2019

Onko kellään muulla ollut mitään vuotoja (n):unsure: täällä edelleen jatkuu maitokahvin värinen vuoto hyvin vähissä määrin (noin kynnen verran pikkareissa) mutta kauhistuttaa niiiiin pirusti:devil: :cry: nyt 7+4
Ainakin tuolla facebookin puolella on muutamalla ollu reiluakin kirkasta vuotoa ja kuitenkin ultrassa löytynyt elävät, viikkoja vastaavat alkiot :love:
Tollanen ruskee tuhru lienee aika yleistä, mut tottakai se säikäyttää. Toivotaan, että loppuu kuitenkin, niin varmasti helpompi nauttia raskaudesta.:)
 
@topis voi että, sanattomaksi vetää, ylisurullista ja epäreilua :cry::cry: Ihan hurjasti voimia teille, toivottavasti kaikki järjestyy mahdollisimman helposti. Ja muista et harvemmin keskenmeno tapahtuu enää toistamiseen, yleensä seuraava raskaus sujuu normaalisti. Toipumisia!
 
Tuli mieleen kysellä sellaista, että onko teillä jollain kotidoppleria tai oletteko kokeilleet? :) Millä viikolla olette saaneet sydänäänet kuulumaan? Mietin vain, että tilaisinko sellaista ja jos niin milloin:coffee:
Ei oo yhtään omakohtaista kokemusta mutta jotkut on muistaakseni kuullu ennen ku neuvolassakaan on kuunneltu. Aika vaihtelevasti käsittääkseni ylipäätään kuuluu näillä viikoilla ja riippuu varmaan jo kohdun asennosta ja laitteesta ja ehkä ruumiinrakenteestakin. Toivottavasti joku osaa jakaa omakohtaista kokemusta, ite tässä muistelen mitä oon aiemmin lukenu.

Hyh kun on paha olo taas, jostain luinkin että tällä ja ensi viikolla (joka siis mulla 9. rv) pahoinvointi ja hcg-hormonimäärä tekee piikin ja sitte ehkä helpottaa. Onneks tuo akupunktio on auttanu ja vieny sen pahimman yökötyksen pois mut toivottavasti neljäs kerta toden sanoo ja auttaisi vielä lisää. Mut yritän sit ajatella et kunhan kaikki on hyvin niin kestän tätäkin.
 
Ihania ultrakuulumisia täällä, onnea teille! :love:

Mulla olisi toinen varhaisultra keskiviikkona, onneksi heti aamusta. Silloin viikkoja 9+2. Np-ultra ois 4.3. jolloin viikkoja 13+0. Mietin että mikä se takaraja olikaan noissa viikoissa että niskaturvotuksen voi vielä mitata... Verikokeisiin menen 11. raskausviikolla.

Oli ollut puhetta sukupuolesta... Mulla on ollut ihan tyttöolo koko ajan. En tiiä vaikuttaako tähän se, että näin unta tyttövauvasta ennen plussaa. :whistle:
 
  • Tykkää
Reactions: Lukka ja lillium
@Emmae Mulla löytyy kotidoppler edellisen raskauden jäljiltä. Vielä en oo kylläkään kokeillu kuuluuko. Jotenkin epäilen, kun mulla kuitenkin vasta 7+0. Viime raskaudessa ostettiin aika myöhään (14+), ni silloin kuului jo selkeästi. :)
 
@Helmiina90 päikkärit on kiva, tai ainakin jonkinlainen lepohetki johonkin kohtaan päivää. Kannattaa myös ottaa rautalisää, ainakin välillä, raskausaika voi tyhjentää naisen rautavarastot ja se jos mikä väsyttää eikä rautavaraston tyhjeneminen yleensä korjaannu kovin nopeasti tai ilman rautalisää. Neuvolassahan ne seuraa hemoglobiinia mut se ei kerro rautavarastosta riittävästi. Mulla meni kahden raskauden jälkeen rautavarastot aivan tyhjäksi (ferritiini oli enää 4, hb 115) ja kesti useampi vuosi ennen kuin se tajuttiin ja siitäkin meni puoli vuotta ennen ku varastot oli saatu nipin napin riittäväksi vaikka joka päivä otin rautalisää. Todellakin tunsi olossa, elin ihan uupuneena monta vuotta, aattelin vaan että pienten lasten äidit on väsyneitä. Neuvolassa toi olis pitäny jonkun tajuta koska jälkimmäisessä raskaudessa hb laski sataan eikä millään noussut vaikka söin rautalisää. Nyt syön rautalisää alusta asti, toiste en tollasta halua. Toki väsyttää voi muutenki mut raudan tarve kasvaa tosi paljon raskausaikana ja se kannattaa ottaa huomioon.
 
@Helmiina90 päikkärit on kiva, tai ainakin jonkinlainen lepohetki johonkin kohtaan päivää. Kannattaa myös ottaa rautalisää, ainakin välillä, raskausaika voi tyhjentää naisen rautavarastot ja se jos mikä väsyttää eikä rautavaraston tyhjeneminen yleensä korjaannu kovin nopeasti tai ilman rautalisää. Neuvolassahan ne seuraa hemoglobiinia mut se ei kerro rautavarastosta riittävästi. Mulla meni kahden raskauden jälkeen rautavarastot aivan tyhjäksi (ferritiini oli enää 4, hb 115) ja kesti useampi vuosi ennen kuin se tajuttiin ja siitäkin meni puoli vuotta ennen ku varastot oli saatu nipin napin riittäväksi vaikka joka päivä otin rautalisää. Todellakin tunsi olossa, elin ihan uupuneena monta vuotta, aattelin vaan että pienten lasten äidit on väsyneitä. Neuvolassa toi olis pitäny jonkun tajuta koska jälkimmäisessä raskaudessa hb laski sataan eikä millään noussut vaikka söin rautalisää. Nyt syön rautalisää alusta asti, toiste en tollasta halua. Toki väsyttää voi muutenki mut raudan tarve kasvaa tosi paljon raskausaikana ja se kannattaa ottaa huomioon.
Mää en oo uskaltanut nyt rautalisää syödä kun mulla tosi korkea hemppa+tosi matala verenpaine ja syvälaskimotukos tausta ...
 
@topis Isot pahoittelut, tosi kurjaa. :( Oliko sulla jotain syitä aavistella, ettei kaikki olisi hyvin, kun menit uudestaan varhaisultraan? Joka tapauksessa tsemppiä. Kuten joku täällä jo kirjoittikin, niin seuraavalla kerralla onnistuu varmasti loppuun asti.

Pani tietysti taas miettiväiseksi, että mitenköhän täällä päässä menee, kun ei ole mitään ihmeellisiä oireita. Lähinnä ollut ajoittaista väsymystä ja yöpissalla käymistä. Ruoansulatus on hidastunut, tai ainakin täysi olo tulee aika nopeasti, mutta se voi mulla johtua muustakin syystä. Samalla sitä lievää kuvotusta on ollut tosi harvoin, viimeisen viikon aikana ei varmaan ollenkaan. Nt-ultra on kahden viikon päästä, katsotaan nyt, meneekö odotellessa hermo ja pitääkö päästä sitä ennen uudestaan ultraan kurkkaamaan.

@Olivia_ Mulla oli neuvolasta ohje, että se sikiöseulonnan verikoe pitäisi otattaa rv10-10+6, eli aika tarkan haarukan antoivat. Vähän hämäsi, kun joissain lähteissä annettiin ymmärtää, että sen veriseulan voi otattaa vielä rv12:lla (eli 11+jotain). Kaipa tässä on kyse siitä, millä viikoilla otettu veriseula antaisi tarkimman tuloksen. Nt-ultran aikoihin me ollaankin jo rv12+jotain. Se niskaturvotusultran takaraja oli muistaakseni rv13+6.

Ai niin, yksi ilmiö, jonka laitan kyllä raskauden piikkiin: ikinä ei ole aikuisiällä löytynyt suonta yhtä helposti verikokeessa!:) Mulla on ilmeisesti suonet aika syvällä, ja moni ottaja joutunu niitä hakemaan molemmista kyynärtaipeista, eikä mustelmiltakaan ole usein vältytty. Nyt ihan hämmästyin, että nytkö se jo löysi sen suonen, kun olin just ehtinyt puristaan käden nyrkkiin ja vähän nippas taipeesta ja kuului jo sihinää (mä siis katson aina poispäin verta otettaessa..:rolleyes:). Toki oli kokenut ottajakin, mutta silti: ou jee.(y)
 
  • Tykkää
Reactions: Lukka

Yhteistyössä