Syyskuiset 2019

Mä tilasin niitä seabandejä kiinasta 1 € kpl muistaakseni. Otin kivan värisiä :) Kannattaa kokeilla! Mulla laatikossa odottamassa jos kovin paha olo iskee, mut mä huomasin, aiemmin kun niitä käytin ettei kannata ottaa kesken pois. Tulee muuten niin järkky olo. Mä muistan, että suihkut piti tehä sika nopeeta, että selvisi jälkimainingeista. Saa niitä Suomestakin, ovat vaan ihan törky hintasi.
Kyllä muakin ne autto kyllä , mutta kyllähän yrjötauti tietty eri kuin perus pahoinvointi. @Olivia_ kiitti kommentista!
 
Ootteko kokeillu seabandejä pahoinvointiin? Tuli vain mieleen te joilla ihan jäätävää se? Itellä kkm raskaudessa pidin niitä, mutta kun yrjötauti iski niin eipä siihe auttanut :confused: vai oliko silmänlumetta?
Niiden vaikutus perustuu samaan ku akupunktio niin oon testannut, pidän niitä päivittäin ja välillä nukunkin ne kädessä mut hyöty on sen verran vähäinen etten osaa edes sanoa auttaako ne vai ei. Kunhan pidän niitä kaiken mahdollisen avun saamiseksi... Eilisen akupunktion tehokaan ei näytä olevan sen isompi ku ennenkään toki en tiedä miten pahaksi tää olis menny ilman sitä, kyllä se siis auttaa mut tosi paljon pahoinvointia tässä vielä jääkin, rajoittaa elämää tosi paljon. Liikunta jää ihan täysin, hyvä kun kotona saa edes vähän kotitöitä tehtyä välillä. Nyt on iskenyt myös uupumus ja huimaus, olo on ihan voimaton. Lääkäri poissulki sen että oon pahemmin kuivunu mut käski tulla uudestaan heti jos vointi heikkenee. Toivottavasti tää menis pian ohi... Pitää yrittää ajatella että oon sentään hengissä, oon ollu koko päivän ihan järkyttynyt kun Olli Lindholm kuoli viime yönä :cry:
 
Onpa hurjaa lukea millaista pahoinvointia teillä täällä on, tutuilla ei ole kellään ollu niin en oo älynny että on näinki yleistä! Voin vain kuvitella miten rankkaa varsinki pienten lasten kans :eek:

@Olivia_ vautsi miten hyvin kuuluu ja noin aikaisilla viikoilla! Sulla on kyllä varmasti myös parempi doppleri, mulla on se ihan halvin angelsounds (n) pitäs tosin kokeilla taas jos löytyis ku on kuiteski vko11 alkanu. Ens viikon pe ois ultra, ihana ajatella että ”ensi vkolla” niin tuntuu että pian :D

Tällaista turhamaista asiaa verrattuna muiden pahoinvointeihin ym. mutta käytättekö/aiotteko käyttää jotain raskausarpien ehkäisyä? Mä käytin viimeks aamua iltaa Mustela-merkkistä rasvaa(en tiiä onko Suomessa) ja selvisin ilman että jäi yhtään jälkeä raskaudesta vartaloon, saatto olla myös tuuria mutta aloin taas lätkiä sitä ku viimeksi oli jo aika iso maha niin tästä varmaan tulee valtava o_O:ROFLMAO:
 
@fiuh Tsemppiä kurjaan oloon. Toivottavasti helpottaa pikaisesti. ❤

@Daisy85 Mä käytin viime raskauden ajan ihan perus Aqualan L-voidetta, Liberon vauvaöljyä ja join paljon vettä. Taidan mennä samoilla nytkin. Olin sikäli onnekas, että arpia ei tullut. Toivottavasti onni jatkuu. :)

Tänään oli aamusta parempi olo ja pääsin jopa lapsen kanssa ulkoilemaan hetkeksi. Siihen se riemu sitten loppuikin ja loppuilta mennyt yökkiessä. Jesss! :sick: Vihlooko kellään muulla yökkiminen/yskiminen alavatsaa? Välillä sattuu oikein kunnolla. :confused:
 
@fiuh tykkäykset sille että lääkäri ottanu todesta miten kuormittavaa toi on ja että huolehdittu nesteytys jos jatkuu vielä. Toivottavasti alkais kuitenki jo helpottaa! Onneks sulla on jo viikkojen puolesta todennäköisesti helpotusta pian tulossa. Hurjasti tsemppiä ja lepäilet vaan.

Onneksi en oo nyt joutunut oksentamaan, oon suosiolla painunut pehkuihin aiemmin illasta niin se pahin olo ei oo päässy oksenteluksi asti. Mulla on kyllä aamuisinkin paha olo, ylipäätään on koko ajan, mut kaikista pahin olo alkaa joskus myöhään iltapäivällä ja pahenee yötä kohti. Silloin auttaa ku saa olla pitkällään ja pimeässä. Tää on jotain migreeninsekaista oireilua, mulla siis on muutenki migreeniä. Ja matkapahoinvointia. Ja pahoinvointia esim. ehkäisypillereistä. Kaikki nuo oli mainittu lisäävän riskiä vaikeampaan raskauspahoinvointiin... En pysty edes käyttämään (raskauden ulkopuolella siis tietysti) yhtään alkoholia kun siitä tulee mulle vaan heti paha olo. Joten sinänsä ei mikään ylläri että kärsin raskauspahoinvoinnistakin sitte kunnolla...

Onko teillä muilla paino vielä muuttunut? Itellä on korkeintaan laskenut mutta ei puolta kiloa enempää kuitenkaan... Viime raskaudessakin paino alkoi nousta vasta joskus rv 14 jälkeen mut silti vähän huolettaa kun ei kohtu juuri tunnu eikä näy eikä paino ole muuttunut. Ilman turvotusta en huomaisi paljon mitään mut aina turvotuksen iskiessä saa miettiä miten voi pukeutuu.

Tsemppiä kaikille, pitää yrittää pitää meidän syyskuiset palkinnot mielessä :love:
 
@Lukka Mullakin olot pahenee iltaa kohti. :confused: Painoa on lähtenyt n. kilo, ei mitään merkittävää siis. Viime raskaudessakin paino putosi alussa useamman kilon ennen kuin lähti nousuun. Kyllä ne painot sieltä nytkin varmasti nousuun lähtee, kunhan saa ruokahalun takaisin. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Lukka
@lillium Mulla on Unbornheart. :) Tosi näppärä, liitetään puhelimeen ja voi tosiaan nauhottaa niitä ääniä.

Me käytiin ultrassa just, tänään piti olla 9+2. Ensin ultrattiin mahan päältä ja saman tien näkyi yksi sykkeellinen aktiivisesti liikkuva vauva. <3 Laskettu muuttui aiemmaksi, nyt olisi 11.9. ja viikkoja onkin 10+0, kätilö sanoi että kun viimeksi ultrattiin niin vauvat oli niin pieniä ja tosi vaikeeta saada tarkkaa mittaa. Kätilö ei löytänyt mahan päältä toista, joten halusi ultrata vielä alakautta. Toinen vauvoista oli kuihtunut pois. Kätilö sanoi että mieluummin näin, myöhemmillä viikoilla jos olisi mennyt kesken niin olisi saattanut viedä toisen mukanaan. Oon tosi onnellinen, että tällä yhdellä on kaikki hyvin. <3 :love: Pituutta oli kolmisen senttiä ja saatiin puhelimella videokuvaakin vauvan ihanista liikkeistä.

Nyt kun viikkoja onkin enemmän niin viikon sisällä pitää mennä verikokeisiin. Viikkoja ois np-ultran aikoihin 12+5 eli sitä ei tartte kuitenkaan aikaistaa. Oon vaan niin onnellinen! :love:
 
@Olivia_ oi, ihana kuulla että vaikka toinen jääny surullisesti matkasta pois niin toisella kaikki hyvin, onnea :love::love:

@lillium onko sulla entuudestaan tyttö vai poika? Ootko huomannut onko tää raskaus ollu hankalampi? Mulla siis sekä tyttö että poika ja tää raskaus muistuttaa enemmän mun tytön raskausaikaa, pahoinvointia on nyt kyllä sitä enempi mut muuten samanlaista oireilua ja pahoinvointi sijoittuu taas eniten iltaan. Pojastakin oli pahoinvointia et voi tää poikakin olla :D Jostain vain luin että tyttösikiöön liittyy korkeammat hormonimäärät ja sitä kautta pahempi pahoinvointi ja mietin et voisko olla tosiaan tyttö :)
 
@Lukka Poika on entuudestaan. ❤ Tää alkuraskaus on ollut tosi samanlainen verrattuna edelliseen, että jos siltä pohjalta pitäisi sukupuolta veikata, niin poika. :D Oon kuullut ton saman väittämän tyttöraskauksista. Siitä en tiedä, miten paikkansa pitävä on. :) Nähtäväksi jää. Tää on niin jännää. :D
 
Syyskuiset 2019

LA
Käyttäjä / oma ja miehen ikä / monesko lapsi



LA 31.8
forester / 40v / toinen

LA 2.9.
Josephina / toinen
Mandel / minä 37, mies 44 / esikoinen
kadja123 / minä 30, mies 33 / kolmas

LA 3.9.
Zuviih / minä 25, mies 29 / mulle toinen ja miehelle ensimmäinen
Teka / minä 24, mies 30 / esikoinen
sabbe / toinen

LA 4.9.
Kunpa / minä 39, mies 31/ mulla 5 ja miehellä 2, ensimmäinen yhteinen
kerttttu / molemmat 28 / esikoinen
Tupuli / 38, 40 / esikoinen

LA 5.9.
Kindness / minä 22, mies 23 / toinen
.A. / toinen

LA 6.9.
gemmy / minä 34 / toinen
Mindi1 / minä 25v, mies 29v / esikoinen
Kerttuli83 / minä 35, mies 43 / toinen
PalomaP / kolmas
Lion97 / minä 21, mies 23 / esikoinen

LA 8.9.
Vala / minä 34, mies 39 / toinen
Papunen5 / minä 33, mies 35 / viides
Laima / minä 30, mies 29 / esikoinen


LA 9.9.
TIpsutii / toinen ja kolmas
Suppinen
Unetonna / minä 30, mies 32 / esikoinen
Waunu / minä 30, mies 39 / esikoinen

LA 10.9.
Dawn00 / minä 24, mies 28 / esikoinen
Daisy85 / minä 33, mies 38 / toinen

pikkupeikko85 / neljäs

LA 11.9.
Emmae / molemmat 25 / esikoinen

LA 12.9.
Olivia_ / minä 29, mies 29 / kolmas
Adii / minä 25, mies 28 / kolmas
Maailmanmatkaaja / kolmas
tintti19 / esikoinen

LA 13.9.
Rimaleli / molemmat 31 / esikoinen

LA 15.9.
Rose25 / esikoinen

LA 16.9.
Saippuakupli / minä 29 / toinen

LA 17.9.
Rosmariini86 / neljäs
viskula / kolmas

LA 18.9.
PiKKuiNeN- / minä 30, mies 28 / ensimmäinen yhteinen

LA 19.9.
nibsu / minä 31, mies 35 / toinen

LA 21.9.
LeenaT / molemmat 33 / mulle viides, miehelle toinen
Mmirak / minä 26, mies 29 / toinen

LA 22.9.
Reirei85 / minä 33, mies 39 / toinen

LA 23.9.
Lyllis / neljäs

LA 24.9.
Lukka / kolmas

LA 25.9.
noodeli96 / minä 22, mies 29 / esikoinen
Viltti-tossu / molemmat 30 / esikoinen
Helmiina90 / minä 28, mies 31 / esikoinen

LA 26.9.
Pioni_ / minä 26, mies 32 / kolmas, miehen ensimmäinen

LA 27.9.
Miina- / minä 30, mies 35 / kolmas/esikoinen
Hannaah / toinen

LA 28.9.
Miliani
Emeny / minä 34, mies 35 / neljäs

LA 29.9.
lillium / 32v. / toinen
Toiveissa90 / minä 29, mies 40 / kolmas
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Olivia_
Kävin nyt kaivamassa (parikymmentä sivua taaksepäin:D) tuon meidän listan tarkoituksenani tehdä päivityksiä. Jäi kyllä fiilis, että muistinkohan kaikki tapahtumat.(n) Tehkääpä päivityksiä, musta tuntuu, että ainakin joillakuilla on noi la:t vähän eläneet.

@Olivia_ Ihanaa, että pikkuisella kaikki hyvin! Ja aika vakuuttava doppler teillä, alkoi ehkä tehdä vähän itsekin mieli sellaista. Toistaiseksi oon onnistunut olemaan niin epätyypillisen zen tämän kaiken kanssa, etten ole sillä dopplerilla halunnut aiheuttaa lisästressiä.:coffee: Varsinkin kun mulla toi kuuluvuus monesta syystä ei varmaankaan ole se parhain.

Ihmisillä alkaa olla nt-ultrat edessä, tosi jännää.:) Itseäkin kyllä vähän jo jännittää. Ei voi kuin toivoa, että ensinnäkin tuolla vielä hengataan mukana ja että saataisiin seuloista hyviä uutisia.:barefoot: Olen vahtinut mun labratuloksia jo Omakannasta, ja toistaiseksi ei mitään.:cautious:
 
Syyskuiset 2019
LA
Käyttäjä / oma ja miehen ikä / monesko lapsi​

LA 31.8
forester / 40v / toinen

LA 2.9.
Josephina / toinen
Mandel / minä 37, mies 44 / esikoinen
kadja123 / minä 30, mies 33 / kolmas

LA 3.9.
Zuviih / minä 25, mies 29 / mulle toinen ja miehelle ensimmäinen
Teka / minä 24, mies 30 / esikoinen
sabbe / toinen

LA 4.9.
Kunpa / minä 39, mies 31/ mulla 5 ja miehellä 2, ensimmäinen yhteinen
kerttttu / molemmat 28 / esikoinen
Tupuli / 38, 40 / esikoinen

LA 5.9.
Kindness / minä 22, mies 23 / toinen
.A. / toinen

LA 6.9.
gemmy / minä 34 / toinen
Mindi1 / minä 25v, mies 29v / esikoinen
Kerttuli83 / minä 35, mies 43 / toinen
PalomaP / kolmas
Lion97 / minä 21, mies 23 / esikoinen

LA 8.9.
Vala / minä 34, mies 39 / toinen
Papunen5 / minä 33, mies 35 / viides
Laima / minä 30, mies 29 / esikoinen


LA 9.9.
TIpsutii / toinen ja kolmas
Suppinen
Unetonna / minä 30, mies 32 / esikoinen
Waunu / minä 30, mies 39 / esikoinen​
LA 10.9.
Dawn00 / minä 24, mies 28 / esikoinen
Daisy85 / minä 33, mies 38 / toinen
pikkupeikko85 / neljäs

LA 11.9.
Emmae / molemmat 25 / esikoinen
Olivia_ / molemmat 29 / kolmas​
LA 12.9.
Adii / minä 25, mies 28 / kolmas
Maailmanmatkaaja / kolmas
tintti19 / esikoinen

LA 13.9.
Rimaleli / molemmat 31 / esikoinen

LA 15.9.
Rose25 / esikoinen

LA 16.9.
Saippuakupli / minä 29 / toinen

LA 17.9.
Rosmariini86 / neljäs
viskula / kolmas

LA 18.9.
PiKKuiNeN- / minä 30, mies 28 / ensimmäinen yhteinen

LA 19.9.
nibsu / minä 31, mies 35 / toinen

LA 21.9.
LeenaT / molemmat 33 / mulle viides, miehelle toinen
Mmirak / minä 26, mies 29 / toinen

LA 22.9.
Reirei85 / minä 33, mies 39 / toinen

LA 23.9.
Lyllis / neljäs

LA 24.9.
Lukka / kolmas

LA 25.9.
noodeli96 / minä 22, mies 29 / esikoinen
Viltti-tossu / molemmat 30 / esikoinen
Helmiina90 / minä 28, mies 31 / esikoinen

LA 26.9.
Pioni_ / minä 26, mies 32 / kolmas, miehen ensimmäinen

LA 27.9.
Miina- / minä 30, mies 35 / kolmas/esikoinen
Hannaah / toinen

LA 28.9.
Miliani
Emeny / minä 34, mies 35 / neljäs

LA 29.9.
lillium / 32v. / toinen
Toiveissa90 / minä 29, mies 40 / kolmas
Vaihdoin oman lasketun 11.9. :)
 
Syyskuiset 2019
LA
Käyttäjä / oma ja miehen ikä / monesko lapsi


LA 31.8
forester / 40v / toinen

LA 2.9.
Josephina / toinen
Mandel / minä 37, mies 44 / esikoinen
kadja123 / minä 30, mies 33 / kolmas

LA 3.9.
Zuviih / minä 25, mies 29 / mulle toinen ja miehelle ensimmäinen
Teka / minä 24, mies 30 / esikoinen
sabbe / toinen

LA 4.9.
Kunpa / minä 39, mies 31/ mulla 5 ja miehellä 2, ensimmäinen yhteinen
kerttttu / molemmat 28 / esikoinen
Tupuli / 38, 40 / esikoinen

LA 5.9.
Kindness / minä 22, mies 23 / toinen
.A. / toinen

LA 6.9.
gemmy / minä 34 / toinen
Mindi1 / minä 25v, mies 29v / esikoinen
Kerttuli83 / minä 35, mies 43 / toinen
PalomaP / kolmas
Lion97 / minä 21, mies 23 / esikoinen

LA 8.9.
Vala / minä 34, mies 39 / toinen
Papunen5 / minä 33, mies 35 / viides
Laima / minä 30, mies 29 / esikoinen


LA 9.9.
TIpsutii / toinen ja kolmas
Suppinen
Unetonna / minä 30, mies 32 / esikoinen
Waunu / minä 30, mies 39 / esikoinen

LA 10.9.
Dawn00 / minä 24, mies 28 / esikoinen
Daisy85 / minä 33, mies 38 / toinen
pikkupeikko85 / neljäs

LA 11.9.
Emmae / molemmat 25 / esikoinen
Olivia_ / molemmat 29 / kolmas

LA 12.9.
Adii / minä 25, mies 28 / kolmas
Maailmanmatkaaja / kolmas
tintti19 / esikoinen

LA 13.9.
Rimaleli / molemmat 31 / esikoinen

LA 15.9.
Rose25 / esikoinen

LA 16.9.
Saippuakupli / minä 29 / toinen

LA 17.9.
Rosmariini86 / neljäs
viskula / kolmas

LA 18.9.
PiKKuiNeN- / minä 30, mies 28 / ensimmäinen yhteinen

LA 19.9.
nibsu / minä 31, mies 35 / toinen

LA 21.9.
LeenaT / molemmat 33 / mulle viides, miehelle toinen
Mmirak / minä 26, mies 29 / toinen

LA 22.9.
Reirei85 / minä 33, mies 39 / toinen

LA 23.9.
Lyllis / neljäs

LA 24.9.
Lukka / kolmas

LA 25.9.
noodeli96 / minä 22, mies 29 / esikoinen
Viltti-tossu / molemmat 30 / esikoinen
Helmiina90 / minä 28, mies 31 / esikoinen

LA 26.9.
Pioni_ / minä 26, mies 32 / kolmas, miehen ensimmäinen

LA 27.9.
Miina- / minä 30, mies 35 / kolmas/esikoinen
Hannaah / toinen

LA 28.9.
Miliani
Emeny / minä 34, mies 35 / neljäs

LA 29.9.
lillium / 32v. / toinen
Toiveissa90 / minä 29, mies 40 / kolmas

LA 30.9.
saraheinä/kuudes
 
Tsemppiä muille pahoinvoiville! Toivottavasti jossain vaiheessa helpottaa :)

Täällä myös ällötys näyttää lisääntyvän, oksentanut olen vaan pari kertaa päivässä mikä on vielä ihmeen lievää. jos menee samaa kaavaa kuin muut raskaudet (en epäile etteikö menisi jos kaikki on vaan hyvin) pahenee kokoajan. Ja mulla tää ei ainakaan lopu ennen synnytystä. Alku on kyllä vaikeaa mutta jossain vaiheessa siihen vaan on pakko tottua...

Tytöistä olen kyllä oksentanut niin että joka usein maha tyhjeni kokonaan ja kramppasi hirveästi ja yökötytti vaikka ei enää ollut mitä oksentaa, syömisten kanssa oli hirveän tarkkaa. Oksensin johonkin aikaan myös öisin. Pojista olen myös oksentanut päivittäin paljon mutta sen verran vähän että maha ei ole tyhjentynyt kokonaan eikä krampannut. Pahoinvointia kaikissa 24/7.

Neutraali näkkäri on ollut mun lempiruokaa :D

Mutta tosiaan nyt on niin lievää että onkohan mahassa ketään?? Vaikka vielähän tää ehtii tästä pahentua...

saraheinä 7+2
 
Täällä tosiaan 10+0 ja pahoinvointi on vaivannu iltapäivästä asti. :unsure: Ruoka ei maistu, koitan jotain pientä syödä. Pahoinvointirannekkeet ei oo vielä ainakaan auttanut, laitoin ne iltapäivällä. Hetken aikaa tää pahoinvointi oli tosi vähäistä ja nyt tuli ihan ryminällä takas.
 
@Olivia_ voi surku kun toinen oli kuihtunut pois :( onneksi sitten nyt ettei vie toistakin mukanaan ja toisella oli kaikki hyvin :love:

Dopleria ei varmaan tosiaan kannata hankkia jos tuntuu, että voi mennä pasmat vaan sekaisin, mutta jos hermoja on, niin ite oon tykännyt kun mulla oman painon takia + istukka aina ollut edessä, niin tuntuu liikkeet tosi myöhään... Alussa siis mun hermoja auttaa kuulla pienen sydämen syke :love: ja sit lopussa kans jos on hiljaisempi liikkeiden suhteen... Toki se ei sitä tarkoita, että kaikki on hyvin vaikka sykkeen kuulee ja menisin näytille tietysti jos ei normaalisti vauva ala liikkua vaikka syke kuuluiskin :confused: sitä on vaan siis kiva kuunnella :love:
ja se paras.... Viime raskaudessa oli ihan super ihanaa kuunnella vauvan sykettä silloin ku minä tunsin liikkeet, mutta päälle vielä ei ja isommat lapset (6 ja 7v.) tiesi vauvasta :love: lasten kanssa siis kuunneltiin ja he oli aivan pähkinöinä ja monesti piti kuunnella vauvaa :love::love: ja ne nauraa räkätti ihan litkana jos vauva potkasi tai töni sitä dopleria :ROFLMAO:

Tänne on rantautunut armoton väsymys :sleep: ja heikotus ja huonoa oloa on kans tullu vähän.. paino tippu vähän, mutta nyt on jo lähtölukemissa :eek: ei kai se nyt ala jo nousta :eek: ei tarvis kyllä :cautious:
Perjantaina terveystalolla ultra :love::love: siellä kätilö ultraa 69e hintaan ja mainosti ainakin hyvää uutta ultra laitetta joten päätettiin, että käydään kattomassa pikkusta ennen np ultraa :barefoot: hurahdettiin ku viimeinen vauva meille :love:
 
Heippa täältä hiljaisuudesta! Joka kerta kun tänne näpytän, että pahoinvointi taitaa olla helpottanut niin jostain puskista se taas tulee ja rankasti. Koko ajan saa olla syömässä jotain. Viikonloppuna myös eka kerran oksensin mutta epäilen enemmänkin ruokamyrkytystä kun oli vähän erilaista pahaa oloa, tiedä sitten(n)

Housut alkaa kiristää. Nyt mennään 10+5
Ja nää tissit, ai hitsi, veikkaan että vielä räjähtää.

Vielä reilu viikko ja päästään ultraan kurkkimaan mekin. Ja kertomaan tuleville isosisaruksille.... en niin malta odottaa niitä ilmeitä ja kommentteja.

Tsemppiä jokaisella oloihin. (y)
 
Hei, etsin joku päivä tuolta sivujn joukosta jonkun osoitteen johon sai laittaa pyyntöä face-ryhmään. Mutta kävikin ilmi, että hänellä itsellään oli mennyt kesken ja harmillisesti häntä sitten vaivasin tällä. Onko joku muu sähköposti johon voi laittaa liittymispyyntöä? <3 Haluaisin kovasti johonkin pienempään faceryhmään eikä vaan noihin avoimiin jättiryhmiin...
 

Yhteistyössä