Syyskuiset 2019

Kesän aleista tuli mieleen, kiva jos kesästä tulee kauheen kuuma, varsinkin loppukesästä. Voi olla loppuvaiheessa vähän tukalaa :D

@Olivia_ , mulla kanssa ollu koko päivän semmonen olo että vuoto alkais. Kuume on hellittänyt, mutta ruoka ei maistu ollenkaan. En tiedä johtuuko olleesta taudsista vai raskaudesta.

Onko tähän mennessä plussanneet kaikki ns. yrittämällä yrittänyt, vai tuliko kellekkään jonkinmoisena yllärinä? Tai varmaan se plussa aina vähän yllättää :love:

Meillä ei tosiaan ollut virallisesti yritys edes alkanut. Kierukan poistatin 1.5 vuotta sitten, kovasti vauvakuumeillut. Mies ei ole niin lämmennyt ja sanonutkin aina, että toki joskus lapsia haluaa, mutta mieluiten siten että niitä tulee jos on tullakseen. Raskautta ollaan vältelty. Nyt sain juuri valkipaikan ja samalla kävi kierrossa
 
@Rimaleli tervetuloa ketjuun ja onnittelut plussasta :love:

@Olivia_ täällä myös juilii niin kovin masua, että en pystynyt kunnolla nukkumaan yöllä. Myös huimaus on läsnä, äkkinäiset liikkeet on todella pahoja o_O öklötysolo nostaa voimakkaammin päätään sieltä se jatkuva olo hiipii taas, toivottavasti ei tälläkertaa ihan koko raskautta kestäisi :sick:
 
Kesän aleista tuli mieleen, kiva jos kesästä tulee kauheen kuuma, varsinkin loppukesästä. Voi olla loppuvaiheessa vähän tukalaa :D

@Olivia_ , mulla kanssa ollu koko päivän semmonen olo että vuoto alkais. Kuume on hellittänyt, mutta ruoka ei maistu ollenkaan. En tiedä johtuuko olleesta taudsista vai raskaudesta.

Onko tähän mennessä plussanneet kaikki ns. yrittämällä yrittänyt, vai tuliko kellekkään jonkinmoisena yllärinä? Tai varmaan se plussa aina vähän yllättää :love:

Meillä ei tosiaan ollut virallisesti yritys edes alkanut. Kierukan poistatin 1.5 vuotta sitten, kovasti vauvakuumeillut. Mies ei ole niin lämmennyt ja sanonutkin aina, että toki joskus lapsia haluaa, mutta mieluiten siten että niitä tulee jos on tullakseen. Raskautta ollaan vältelty. Nyt sain juuri valkipaikan ja samalla kävi kierrossa

Voiko tuliskin yllärinä raskaaksi :LOL: 2,5 vuotta ollaan yritetty ja kerta raskaaksi tultu, mutta km viikko 10. Nyt sitten ku letrot, gonal f piikit ja pregnyl käytössä niin tärppäs. Nyt jännittämään pysyykö kyytiläinen muka:barefoot:
Vaatteita tai mitään en osta ennen kuin viikko 25, jolloin sikiö voi selvitä vaikka sattui jotain. Liikaa viime kerralla sykkeitten näkymisen jälkeen aloin maalailemaan pilvilinnoja, pettymys oli valtaisa. Nyt rauhallisesti liikkeelle(y)
 
@Kunpa Mulla on kaksi lasta ja molempien raskausaika meni alusta loppuun asti pönttöä halatessa. :LOL:

@Karvakorvat Meillä oli edellinen raskaus ylläri, söin pillereitä ja pettivät. Oltiin raskaudesta kuitenkin tosi onnellisia ja keskenmenon jälkeen puhuttiinkin, että vauva saa tulla jos on tullakseen ja pillerit jää pois. Tää on siis meidän ensimmäinen yhteinen lapsi, mulla on kaksi kouluikäistä ja miehellä yksi. :)
 
@Kunpa Mulla on kaksi lasta ja molempien raskausaika meni alusta loppuun asti pönttöä halatessa. :LOL:

@Karvakorvat Meillä oli edellinen raskaus ylläri, söin pillereitä ja pettivät. Oltiin raskaudesta kuitenkin tosi onnellisia ja keskenmenon jälkeen puhuttiinkin, että vauva saa tulla jos on tullakseen ja pillerit jää pois. Tää on siis meidän ensimmäinen yhteinen lapsi, mulla on kaksi kouluikäistä ja miehellä yksi. :)
@Olivia_ mulla viisi raskautta joissa ykä lensi hyvinkin tasaisesti loppuun asti, ensimmäinen oli ehkä pahin (olin silloin toooosi nuori 18.vee) liekö elimistölle raskaus ”järkytys” mutta oksensin niin että verisuonet poksahteli kasvoista :sick: Viimeisestä raskaudesta on nyt kahdeksan vuotta, Jännästi aika kultaa muistot...nyt palasi hyvinkin mieleen nää olot kun iski, että taas mennään tätä tää olio_O
 
Kesän aleista tuli mieleen, kiva jos kesästä tulee kauheen kuuma, varsinkin loppukesästä. Voi olla loppuvaiheessa vähän tukalaa :D

@Olivia_ , mulla kanssa ollu koko päivän semmonen olo että vuoto alkais. Kuume on hellittänyt, mutta ruoka ei maistu ollenkaan. En tiedä johtuuko olleesta taudsista vai raskaudesta.

Onko tähän mennessä plussanneet kaikki ns. yrittämällä yrittänyt, vai tuliko kellekkään jonkinmoisena yllärinä? Tai varmaan se plussa aina vähän yllättää :love:

Meillä ei tosiaan ollut virallisesti yritys edes alkanut. Kierukan poistatin 1.5 vuotta sitten, kovasti vauvakuumeillut. Mies ei ole niin lämmennyt ja sanonutkin aina, että toki joskus lapsia haluaa, mutta mieluiten siten että niitä tulee jos on tullakseen. Raskautta ollaan vältelty. Nyt sain juuri valkipaikan ja samalla kävi kierrossa

Täällä oltiin jo sitä mieltä että ollaan kiitollisia suurperheestämme, että lapsiluku on tässä.
Meille tämä tulokas on ensimmäinen yhteinen. Uusperheessämme on 7 lasta joista neljä nuorinta on 6-8 vuotiaita. Vauvavaiheet siis takana. Itseäni oma ikäkin jo tressasi. Työkuviot haasteelliset (molemmat yrittäjiä)
Perheen teinit koetteli voimavaroja jne.

Syksyn aikana kuitenkin kuume nosti päätään...nyt jos joskus vielä, nyt on viimeiset hetket. Äidilläni on vaihdevuodet alkaneet tosi aikaisin vain 42 vuotiaana, joten jos samaa rataa menen niin aika käy vähiin. Taisi olla neljäs kierto lopulta kun plussa pärähti..joka oli yllätys kun olin varautunut paljon pidempään tärpin ”metsästykseen”
 
@Laima @Rimaleli ja kaikki muut uudet, jotka mahd olen missannut, tervetuloa mukaan!

@Olivia_ Taitaa ultra olla mulla rv6+5. Just kattelin, että suosittelevat jollain sivustolla sen lykkäämistä viikolla parilla myöhemmäksi mutku mutku tääkin odottelu on jo ihan liian pitkä aika. (Ja sit jos siltä tuntuu, että joka viikko pitää mielenrauhan takia yksityiselle ultraan päästä, niin sit siellä ravataan - en olisi ensimmäinen.) Neuvolaa en ole vielä uskaltanut varata, teen se sitten, jos varhaisultrassa näyttää lupaavalta.

Ihanaa, kun olette noita 2-3/3+ digitestituloksia saaneet, kuulostaa vahvalta meiningiltä.(y)

Kun kavereilla oli vauvoja, niin kaikkien pikkuvaatteiden ostelu oli ihan parasta. Mut nyt just mä en kestä aatellakaan mitään söpöä ja pumpulista, vaan tuijotan vaan kaiken maailman alkio- ja alienkuvia ja yritän kuvitella, miltä toi kahvipapu tuolla nyt näyttää. o_O Kaipa se on itsesuojelua, siis se söpöilyn välttely tällä hetkellä.

Vetäsin sit tässä kirjoitellessani samalla pizzan naamaan...:p Että se niistä oireista. :cautious:
 
Mulle kanssa yllärinä raskautuminen on melkein yhtä utopistinen ajatus kuin lentävä yksisarvinen :D:D Sen verran pitkää taivalta talsittu tässä lisääntymisessä.

Mua ei ole tänään kovasti kuvottanut, muistelisin että esikoisessa en tässä vaiheessa voinut vielä edes pahoin, mutta kyllä pelottaa silti kovasti kaikki epätoivotut asiat. Tosin tunneittain on todella kovia alavatsakipuja mitkä ovat tuttuja esikoisen alkuraskaudesta ja ehkä se hiukan rauhoittaa mieltäni.
 
@Laima @Rimaleli ja kaikki muut uudet, jotka mahd olen missannut, tervetuloa mukaan!

@Olivia_ Taitaa ultra olla mulla rv6+5. Just kattelin, että suosittelevat jollain sivustolla sen lykkäämistä viikolla parilla myöhemmäksi mutku mutku tääkin odottelu on jo ihan liian pitkä aika. (Ja sit jos siltä tuntuu, että joka viikko pitää mielenrauhan takia yksityiselle ultraan päästä, niin sit siellä ravataan - en olisi ensimmäinen.) Neuvolaa en ole vielä uskaltanut varata, teen se sitten, jos varhaisultrassa näyttää lupaavalta.

Ihanaa, kun olette noita 2-3/3+ digitestituloksia saaneet, kuulostaa vahvalta meiningiltä.(y)

Kun kavereilla oli vauvoja, niin kaikkien pikkuvaatteiden ostelu oli ihan parasta. Mut nyt just mä en kestä aatellakaan mitään söpöä ja pumpulista, vaan tuijotan vaan kaiken maailman alkio- ja alienkuvia ja yritän kuvitella, miltä toi kahvipapu tuolla nyt näyttää. o_O Kaipa se on itsesuojelua, siis se söpöilyn välttely tällä hetkellä.

Vetäsin sit tässä kirjoitellessani samalla pizzan naamaan...:p Että se niistä oireista. :cautious:

Meillä pk seudulla neuvola tykkää vähän liiankin sikasin soitetuista ajanvarauksista, välillä niitä aikoja on aika niukasti :ROFLMAO:
 
Me ei olla käytetty ehkäisyä koko aikana ekan syntymän jälkeen, siitä on nyt vuosi. Mutta ei kyllä olla yritettykään ja on jääny usein petipuuhat tosi vähille syystä tai toisesta, ekan kohdalla oli päivittäistä :p tiheä imetys on pitäny kierrot pitkinä ja vuodon vähänä eli en usko että edes ovuloin, mutta nyt ku tuli ovisoireet ekaa kertaa viime raskauden jälkeen niin piti vietellä (asiasta tietämätön) mies just sinä iltana :whistle: eli tavallaan tärppäs ekasta ”yrityksestä”..

Täällä ei ole samanlaista neuvolasysteemiä vaan käynnit on kätilön luona (erillinen paikka eikä terveyskeskus), vastaavia asioita siellä tosin tehdään. Sitte verikokeet on terveyskeskuksessa ja ultrat sairaalassa. Eli sain mennä kolmen paikan väliä, ei kyllä haitannu ku kaikki 10min kävelyn päässä. Taitavat antaa ton ”neuvolan” vkolle 8-10 niin en oo ihan heti ottamassa yhteyttä. Viimeks kävin ultrassa paljo koska sain yhen km takia ultran heti ekan kätilökäynnin jälkeen, sitte np-ultrassa epäilivät jotain häikkää sydämessä niin lisää käyntejä, ja niiden jälkeen mulla todettiin yhellä käynnillä korkea verenpaine = raskausmyrkytysriski ja taas ultra joka kuukausi. Ei haitannu käydä seuraamassa pienen kasvua ku kaikki oli hyvin :rolleyes:
 
Varovaisesti huhuilen tänne vaikka olo on vielä toooosi epävarma. Tänään on menkat 1 päivän myöhässä, dpo 14 ja rv 4+0 ja haamu oli vahvistunut ja digiinkin sain 1-2 viikkoa.

Lueskelin ketjun läpi, puhuitte tuolla oliko plussa "tekemällä tehty" ja täällä kyllä kans oli, yk 5 tärppäs. Olin jo siinä dpo9-10 ihan satavarma ettei tärpännyt ja odottelin jo uutta kiertoa, kunnes dpo11 testasin haalean haamun ja nippailut mahassa alkoi. Edelleenkään ei oikeen muuta oiretta. Musta tuntuu että mun haamu vahvistui tosi hitaasti ja myöhään, joten en varmastikaan osaa iloita ennen varhaisultraa ja sitä että kuulen sykkeet.

Ikää mulla on 25 ja miehellä 27. :)
 
Mulle kanssa yllärinä raskautuminen on melkein yhtä utopistinen ajatus kuin lentävä yksisarvinen :D:D Sen verran pitkää taivalta talsittu tässä lisääntymisessä.

Mua ei ole tänään kovasti kuvottanut, muistelisin että esikoisessa en tässä vaiheessa voinut vielä edes pahoin, mutta kyllä pelottaa silti kovasti kaikki epätoivotut asiat. Tosin tunneittain on todella kovia alavatsakipuja mitkä ovat tuttuja esikoisen alkuraskaudesta ja ehkä se hiukan rauhoittaa mieltäni.
Joo, mä oon tota yksisarvisjengiä. Usko oman kropan raskautumiseen ilman alkionsiirtoa meni viimeistään tossa viime alkukesästä, kun vuosi oltiin yrittämällä yritetty. Onneksi ollaan nyt edes tähän asti päästy. :)
 
Miepäs ilmottaudun myös mukaan! Toista lapsosta odotellaan, eka on 1v8kk. La on ehkä 31.8. Taustalla on myös yksi raskauden keskeytys rv 18:lla. Tänä aamuna tein vielä viikkodigin joka näytti sen minkä pitääkin ja ensi vkolla pitäisi nlaan soitella varmaan.. Ympärivuorokautinen kuvotus iski viikko sitten ja mie toivon että olo ei yhtään pahene tästä kun arjesta on pakko selviytyä. Syömisen jälkeen on vähän aikaa lähes normaali olo. Rv 4+0-4+6 oli lievää jomottelua, muita oireita ei vielä. Kivaa (?) kun on tää foorumi missä käydä voivottelemassa ja avautumassa, tsemppiä kaikille! forester/40v/toista odotellaan/la 31.8.
 
  • Tykkää
Reactions: Tupuli ja topis
Mäkin voisin tänne mukaan tulla ainakin hetkeksi. Usko on meinaan aika lailla koetuksella tai lähinnä kai tässä nyt on epäusko suurimpana...
Eli testailin perjantaina perusviivat liuskoihin ja ajattelin sen digin sitten kanssa tänään aamulla kokeilla niin siihenhän pärähti saman tien ”Raskaana 3+”. Siis tänään kp 29/29 ja ihan normimenkat alkoi 8.12.

Kuvat alla.
 

Attachments

  • Tykkää
Reactions: Tupuli ja Zuviih

Yhteistyössä