Syyskuiset 2019

@Lukka Joo oon kyselly läpi allergiajutut ym muttei mulle oo ikinä sanottu muuta ku että ajan kans paranee ja ihan terve lapsi. Ja onhan tässä viime kuukausina ollu muutama hyväki, jopa täys yö, eli ei se mahdotonta ole. Tuntuu vaan että on menty takapakkia nyt taas ku synnytys lähenee. Toisaalta oma vika ku oon antanu lapsen tottua esim siihen että nukahtaa syliin ja mun hiuksia hiplaten niin niitähän metodeja sitte kaivataan yölläki..

Mies on yrittäny varsinki ennen auttaa öisin, mutta ei oo toiminu ja meillä on työnjako ollu se että se tekee töitä ja minä oon kotona.. ja sen työ on tosi stressaavaa ja reissaa välissä paljo, ei ehdi itekään aina hengähtää, niin yritän tehdä sen kotona viettämän ajan mahdollisimman rennoksi enkä odota osallistumista hommiin. Se on aina halunnu mulle ulkopuolista apua just siksi ku ei auta yhtään kotona ja oon joutunu oleen paljo öitäki yksin lapsen kans, jopa vkon pituisia pätkiä pari kertaa. Viime aikoina oon vihdoin huolinu päivisin lapsenhoito- ja vähä muutaki kotiapua ja ihan mieletöntä kyllä ku saanu levätä iteki enemmän, täällä siis ihan normaalia että kotiäidilläki voi olla apua vaikka itestä tuntu nololta ettei muka selviä kaikesta :oops: perhepeti ei toiminu kauaa pojan kans ku oli niin levoton ettei siinä kukaan meistä nukkunu. Vauva tulee pinnikseen meidän viereen siksi aikaa että siirtyy omaan huoneeseen eli varmasti jää kans kainaloon usein kuten pojan kans kävi.
 
Niin arki mua ei yhtään huoleta ku pelkästään yöt, mutta eiköhän se kaikki suju lopulta, hormonit tietty auttaa alkuun kivasti valvomisen kans :rolleyes:

Ja @Ninnu118 lla kuulostaa että kaikki niin hyvin ku voi olla noin aikasen synnytyksen kanssa! Ihanaa että pieniki on ollu jo niin valmis siirtymään tälle puolelle masua :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Lukka
@Ninnu118 hurjan kuuloista, huhhuh... Mut loppu hyvin, kaikki hyvin, onneksi ootte nyt molemmat toipumaan päin kuitenkin ja onneksi vauva ehti ulos ennen kuin istukka olis hyytynyt kokonaan. Katsovatko ne siellä sun rauta-arvot (ferritiini), paljonko sulla on hemppa nyt ollu? Jotenki tuntuis et tuossa tilanteessa pitäis saada jo rautaa tiputuksena tai jotain... Onneksi mulle nyt laitetaan se rauta tiputuksena, mun olemattomilla varastoilla ja hempalla ei tollasesta varmaan selviäis ainakaan ilman punasolutankkausta. Eihän sitä itekään voi ikinä tietää miten sujuu synnytys. Tunsiko muuten synnytyksessä että on ennenaikainen vauva, tuntuiko yhtään helpommalta ku täysaikaiset? Ihana kuulla että pieni on noinkin virkeä ja ponteva jo, voi toista :love::love:
Se oli kyllä hurjaa. Ihmettelin vaan, että miksi se vauva vietiin niin nopeasti pois ja huoneeseen alko lapata ihmisiä ihan hirveesti. Sitten kuulin lorinaa mun vierestä, kun sängyltä valu verta lattialle. Siinä vaiheessa vähän mietin, että mitenhän tässä käy. Mutta saivat kolmella eri lääkkeellä pysähtymään verenvuodon. Huh.
Kyllä näin pienessä vauvassa oli sama työ, kuin isommassakin. Eikä hän nyt loppuen lopuksi näyttänyt niin pieneltä, mä en tiiä mitä mä kuvittelin :D Painoarvio oli 1,6 kg joten tämä 1,9 kg kuullostaa jo tosi hyvältä
 
  • Tykkää
Reactions: Lukka
Niin arki mua ei yhtään huoleta ku pelkästään yöt, mutta eiköhän se kaikki suju lopulta, hormonit tietty auttaa alkuun kivasti valvomisen kans :rolleyes:

Ja @Ninnu118 lla kuulostaa että kaikki niin hyvin ku voi olla noin aikasen synnytyksen kanssa! Ihanaa että pieniki on ollu jo niin valmis siirtymään tälle puolelle masua :love:
Vauva ehti saada viikko sitten tai vähän reilukin niin noi kortisonit, että oisko ne auttanut myös ja magnesiumia sai ennen synnytystä, se suojelee vauvan aivoja.
Keskoselämä on kyllä niin vierasta, en ole koskaan ennen kohdannut tämmöistä tilannetta, mutta mä uskon että näistä selvitään. Ja vauvalla on tietty niitä keskosille ominaisia ongelmia ( ei suuria mitä sanoivat ) mutta luottavaisin mielin tässä mennään
 
  • Tykkää
Reactions: Lukka
Voih, paljon onnea @Ninnu118 ! Niin mukava kuulla, että siellä voidaan noin hyvin.

Meillä on kaikki vielä niin kesken. Hurjasti juttuja ennen syyskuuta hoidettava. Supistelut huolettaa eniten. En enää iltapäivästä / illasta voi tehdä juuri mitään ilman supisteluja. Kuinka te muut nukutte? Minä melko vähän. Saatan valvoa välillä puolet yöstä. Hormoonitkohan ne jo valmistaa vauvan kanssa valvomiseen.
 
@Daisy85 hmm, no siinä tapauksessa yrittäisin ite alkaa opettaa lasta nukahtamaan itekseen suoraan omaan sänkyyn, vaikka niin että istut siinä lähellä ja rauhoittelet uneen pelkällä silittelyllä tai rauhallisella ääntelyllä mutta et ota lasta sängystään pois. Kannattaa olla tosi johdonmukainen siinä miten päättää toimia niin lapsi oppii uuden rutiinin nopeammin. Jos päätätte että lapsi jatkossa nukahtaa omaan sänkyyn niin sitten ei kannata ottaa sängystä enää syliin nukahtamaan, koska lapsi osaa vaatia sitä sitten jatkossakin. Kuitenkin lapsella on omassa sängyssäkin turvallinen olo nukahtaa koska olet lähellä ja rauhoittelet uneen. Varmasti vaatii sinnikkyyttä mutta palkitsee lopuksi. Ja helpottaa hirveästi sun työmäärää ja parantaa unia. Saahan lapsikin sitten ehjemmät yöunet kun oppii nukahtamaan ja nukkumaan rauhassa itekseen ilman että pitää hakea unta sylin kautta. Tsemppiä, mihin sitten päädyttekin!

Kauhea mitä hellettä luvattu jopa tänne vähän pohjoisemmaksi, huoh, toivottavasti ei toteudu mikään kolmenkympin keli. Nytkin heikottaa kun tänään oli 22 astetta ja aurinkoista. No, jospa tiistain rautatankkaus sit auttais pian, varmaan raudanpuute osasyynä siihen miks siedän todella huonosti kuumaa. Näkyi huono kuuman sieto olevan mainittuna raudanpuutteen oireissakin. Tähän asti kesä on ollutkin ihana kun ei ole ollut kuumaa.
 
Meilläkään ei ole vauvalle hommattu mitään. Tai jotain vaatteita, mutta ovat kyllä isoja sitten kun pääsee kotiin. Aikaahan tässä on hommailla vaunuja kaukalo sun muita juttuja. Ja eihän me vielä tiedetä mitä me tarvitaan, kun on keskosesta kyse. Kyllä nekin selviää! Pääsin eilen sairaalasta kotia ja on kyllä kieltämättä outo tunne jättää vauva sinne sairaalaan
 
No huh, onpas täällä ollut äksöniä nyt viikonloppuna!

@Ninnu118 Lämpimät onnittelut pojasta ja ihana kuulla, että voitte molemmat hyvin! Mutta kuulosti kyllä hurjalta toi verenvuotoepisodi, :confused: onneksi onnellinen päätös sillekin. Tosiaan muuten jos se istukka tutkitaan, niin olisi kyllä mielenkiintoista kuulla, mitä siitä sanovat. Ja ihanaa vauva-aikaa molemmille, vaikka nyt sit vähän pidempään jouduttekin kotiinpääsyä varmaan odottelemaan. :love: Tule ihmeessä kyllä kertomaan, miten poitsu kasvaa: tän palstan toivoisi pysyvän aktiivisena pitkälle syyskuulle asti ja olisi tosi kiva kuulla, miten teillä alkutaival lähtee sujumaan. :)

Tosta selällään makoilusta: tajusin vihdoin tällä viikolla neuvolassa, mistä sen välttelyssä on kyse. Sf-mitan ottamisessa meni neuvolan kesäharkkarilla tovi ja jouduin siinä tutkimuspöydällä tai mikä lie aika pitkän tovin makoilemaan. Kunnes en enää yksinkertaisesti voinut: käsivarret puutui, hengästyin, happi loppui, hikoilutti ja lopulta oli pakko nousta istumaan ja vetämään henkeä. Ja sama vielä uudestaan, kun halusi tarkistaa sen sf-mitan. Eli sanoisin, että kyllä sen sitten todella tuntee, jos asento on huono. Mähän oon kylkinukkuja ja selällään löhöilen vaan istualteen tai puolkyljellään tai muuten lyhyitä aikoja, niin ei oo tullu aiemmin huomattua tällasta. Ja istukka mulla takana.

Äippäloman alkuun enää viikko, jess! Vaunut pitäisi saada päätettyä...:X3:
 
@Ninnu118 Paljon onnea pienestä miehestä ja hienoa, että voitte kummatkin kaikesta huolimatta hyvin. ❤

Aloin tänään käymään läpi esikoisen vauva-ajan vaatteita. Luulen, että selvitään melko hyvin niillä ja äitiyspakkauksen vaatteilla.
Toki jotain pientä on tullut ostettua ja vielä aion kotiutumisvaatteet katsoa. Joko teillä on kotiutumisvaatteet päätetty? Turvakaukalokin tuli tilattua viime viikolla, että aika hyvällä mallilla ollaan. Tässä olisi vielä muutto edessä ennen vauvan syntymää, niin saa nähdä, mitä hankintoja se tuo tullessaan. Kehto kyllä houkuttaisi. :D
 
  • Tykkää
Reactions: Lukka
@Lukka mulla kans kauhistuttaa nämä helteet. Olen ennenkin ison vatsan kanssa kärvistellyt helteessä ja siitä on nautinto kaukana. Jäävettä, tuuletin, liikkumattomuus olisivat aika cool. Vaan, kun pitäisi tässä muuttaa ja siivota jne. :whistle:

Onko kokemuksia nykyajan rintapumpuista? Kovin kalliiseen en haluaisi sijoittaa. Käsikäyttöinenkin kävisi. Minulla rinnat pienehköt ja kiinteät. Silläkin varmaan merkitystä. Oma pumppu aikanaan oli kauhean työläs mutta luulen, että ne ovat parantuneet tähän päivään. Haluaisin satsata nyt imetyksen onnistumiseen paljon.
 
@Lukka mulla kans kauhistuttaa nämä helteet. Olen ennenkin ison vatsan kanssa kärvistellyt helteessä ja siitä on nautinto kaukana. Jäävettä, tuuletin, liikkumattomuus olisivat aika cool. Vaan, kun pitäisi tässä muuttaa ja siivota jne. :whistle:

Onko kokemuksia nykyajan rintapumpuista? Kovin kalliiseen en haluaisi sijoittaa. Käsikäyttöinenkin kävisi. Minulla rinnat pienehköt ja kiinteät. Silläkin varmaan merkitystä. Oma pumppu aikanaan oli kauhean työläs mutta luulen, että ne ovat parantuneet tähän päivään. Haluaisin satsata nyt imetyksen onnistumiseen paljon.
Meillä sama tilanne, muutto eessä ens kuun lopulla. Saadaan toki apujoukkoja enkä itse ole esimerkiksi kantamassa mitään mutta hommaa riittää silti ihan kiitettävästi. Toisaalta on niin ihana muuttaa, että se kyllä auttaa jaksamaan. Mut toivon ettei silloin ole enää helteitä. Meen huomenna vihdoin siihen rautatiputukseen, toivottavasti se auttaa nopsaa. et jaksan nää tulevat helteet. Tsemppiä sinnekin! Milloin muutatte, onko pitkä muuttomatka? Meillä onneksi vain vajaat 20 km matkaa.

Ja rintapumpuista... Mulla on sellainen käsikäyttöinen perushyvä pumppu. Pumppasin sillä luovutukseen asti maitoa esikoisen kohdalla, kakkosen kans se jäi käyttämättä kun kakkonen itse oli aivan yhtenään rinnalla. Mä en aio nytkään ostaa tuon kummempaa, tuokin on vain varalle jos maitoa tulvii yli vauvan tarpeen. Mä sanoisin tuohon imetyksen sujumiseen satsaamiseen vinkiksi sen että pyydät heti vauvan synnyttyä, vaikka synnärille, imetystukiäidin tai jonkin vastaavan niin että saat heti alkuun sellaiset vinkit että imetys lähtee sujumaan alusta asti oikein. Esimerkiksi Oulun seudulla toimii yksityisenä kätilö, imetysohjaaja ym. Kristiina Tervonen, joka kävi jo synnärillä auttamassa mua imetyksen alkuun kakkosen synnyttyä. Esikoista imetin kyllä täysimetyksellä mut rintakumin kans ja halusin kakkosen kans pärjätä ilman sitä. Ote ei kuitenkaan heti natsannut eikä kätilöt synnärillä osanneet auttaa tarpeeksi vaikka hyvin auttoivatkin mut tää imetysohjaaja antoi ratkaisevan vinkin ja opastuksen ja kivut hävis ja poika painoi jo kotiutuessaan enemmän ku synnyttyään :D Ja painoi 6-viikkoisena yli 6 kg vaikka oli syntyessään tavallinen 3,5-kiloinen. Olin todella tyytyväinen tuohon saamaani apuun. Siinä ei edes kestänyt kuin alle puoli tuntia ja suuri osa ajasta juteltiin kaikkea muutakin. Ite satsaisin siis tuolla tavalla, hankkimalla ammattilaisen avuksi imetyksen alkuun jotta vauva oppii heti oikean imuotteen. Jos se maksaa vaikka 60 € niin todella äkkiä tienaa sen välttymällä korvikkeiden ostolta. Kannattaa. Ja lisäksi ite maksan tuon summan ihan vaikka jo siksi että vältyn väärän imuotteen aiheuttamilta kivuilta (y)

Jos kiinnostaa niin tän imetysohjaajan nettisivut löytyy täältä:
http://www.kasisydamella.fi/kuka-olen.html#
 
  • Tykkää
Reactions: Nyytti19
@Lukka mulla kans kauhistuttaa nämä helteet. Olen ennenkin ison vatsan kanssa kärvistellyt helteessä ja siitä on nautinto kaukana. Jäävettä, tuuletin, liikkumattomuus olisivat aika cool. Vaan, kun pitäisi tässä muuttaa ja siivota jne. :whistle:

Onko kokemuksia nykyajan rintapumpuista? Kovin kalliiseen en haluaisi sijoittaa. Käsikäyttöinenkin kävisi. Minulla rinnat pienehköt ja kiinteät. Silläkin varmaan merkitystä. Oma pumppu aikanaan oli kauhean työläs mutta luulen, että ne ovat parantuneet tähän päivään. Haluaisin satsata nyt imetyksen onnistumiseen paljon.
Mä vuokrasin sairaalasta pumpun. Ei ole kuin 1.30 € / pv
 
Kävin tänään kasvukontrollissa taas ja meidän pieni oli kasvanut hyvin omalla käyrällään ja painoa hänellä jo 1900 g :love:menee siis sinne alakäyrän ja keskikäyrän väliin näillä viikoilla (32+2). Muutenkin asiat oli kunnossa istukan ym. suhteen ja paikat kiinni vaikka onkin supistellut. Josko nyt taas osaisin vähän nauttia tästä ajasta. :)

Mua ei kyllä nää helteet haittaa ollenkaan, rakastan lämpöä :LOL: tosin mulla oli hemoglobiini 140 ja varastoraudat tosi vahvat joten asia olis varmaa eri jos muutenkin heikko olo.

Pitäs vissiin vaunut tilata ja hankkia kaikkia tarvikkeita, meillä kun ei ole mitään oikein vielä muuten kuin vähän vaatteita ja äitiyspakkauksen sisältö. Mitä kaikkee sitä ees tarvii(n) ihan on aloitettava pesuhommiin liittyvistä tarvikkeista ja yksi mistä en tiedä yhtään mitään on vaipat :ROFLMAO: oisko heittää hyviä ehdotuksia?
 
  • Tykkää
Reactions: Tupuli
@tikkunekku90 hyvät kuulumiset siellä :) On se kun nää alkaa olla jo lähemmäs parikiloisia :love: Ja ehtiihän sitä tavaraa hankkia, vaatteet, vaipat, nukkumapaikka, kaukalo, vaunut ja amme, mitähän sitä muuta, hmm, vanupuikkoja ja -lappuja pesuja varten. Ja jonkinlainen suunnitelma on hyvä olla vauvan ruokailua varten, imettäjille nännivoidetta ja mukavaksi järjestyvä imetyspaikka, imetystyyny kenties. Korvikkeita sit valmiiksi jos ei imetä. Leluja ym. ehtii kyllä sit hankkia myöhemminkin.

Meiltäkin puuttuu vielä vaikka mitä, vaatteet, vaunut ja kaukalo on mut ei paljoa muuta. Just kaikkea hoitotarviketta tarvis ostaa.

Nyt on sitten rautaa tankattu 1000 mg. Toivottavasti alkaa pian auttaa, viikossa pitäis vähän ainakin alkaa helpottaa, kuukauden jälkeen näkee sit kunnolla. Mitään oireita en onneks saanut rautatiputuksesta.

Ennen tiputusta tsekattiin vauvaa. Tyyppi hengas siellä poikittain :unsure: Huoh, pitäis olla jo pää alaspäin... Mut ehtii kuulemma vielä kääntyä. Toivottavasti kääntyy pää alaspäin. Siihen suuntaan vauva enempi oli kallellaan mut saa nyt sitten nähdä miten hän asettuu. Poikittain olevat menee suoraan sektioksi, perätilavauva katotaan tilanteen mukaan. Tällä on kuulemma himpun keskimääräistä isompi pää, mikä ei kannusta kyllä tippaakaan perätilasynnytykseen. Muutenkin vauva oli hieman keskimääräistä isompi, painoarvio nyt 31+0 oli reilut 1,8 kg. Oon lueskellut spinning babies -sivustoa, siellä on vinkkejä miten saada vauva asettumaan optimaaliseen asentoon. Todella toivon et auttais. Ilmeisesti kireät lihakset ja kiinnityssäikeet voi tehä sen että kohdun alaosa on ahtaalla ja vauva ei asetu oikeaan asentoon. Tuolla sivustolla on venyttely- ja asentovinkkejä äidille ja lisäks suositeltu myös asiantuntevaa kiropraktikkoa, jäsenkorjaajaa, osteopaattia tms. Varasin sitten sellaisellekin ajan, mulla kun todellakin on alaselkä ja jalat ihan jumissa :( Epäedullisen asennon lisäks muuten siis kaikki ok vauvalla, hyvä että on hyvin kasvanut vaikka ite oon ollu heikossa hapessa. Ja istukka on suoraan eessä, ylös asti, en käsitä miten liikkeet silti tuntuu todella hyvin, miltä tuntuis jos ois istukka takana :eek::D Mikähän Justiina meille oikein on tulossa :whistle:
 
  • Tykkää
Reactions: Tupuli
@Lukka toivottavasti teidän tyyppi älyää kääntyä poikkitilasta ja mielellään vielä oikein päin. Tää meidän kaveri oli mun tuntemusten mukaan kanssa muutama päivä sitten jonkin aikaa poikittain ja tein itse sellaisia kevyitä venytysliikkeitä niin tuntu kunnon muljahdus ja tadaa taas oikeinpäin (y) näillä viikoilla tuo itsestään kääntymään saaminen on kai vielä ihan mahdollista kun tilaa enempi joten suosittelen kokeilee:)
 
  • Tykkää
Reactions: Lukka
@tikkunekku90 vau, huippua :):love: Tuollaista toivon itekin. Ne spinning babies -harjoituksetkin on just vähän sellaista venyttelyä ja joogaa muistuttavaa hommaa. Etunoja ja taivutus alaspäin olis ilmeisesti hyväksi... Miten sä venyttelit, saako kysyä?
Jumppapalloa vasten nojailin etunojassa kontillaan niin kauan, että kroppa rentoutui ja tunsin siinä samalla kun lapsi ikäänkuin valui sinne vatsaa vasten. Sitten tuon jälkeen kun kävin kyljelleen niin kevyesti pitelin omaa kättä vauvan oletettavan pepun kohdalla joka tuntui aika selkeesti ton jälkeen ja kun tunsin, että lähti kääntymään niin vähän työnsin oikeaan suuntaan avuksi (y) en tiedä oliko siitä työntämisestä mitään hyötyä oikeesti vai auttoiko jo se, että vauva hengaili hetken tuolla ns vatsaa vasten, häntä itsenäisesti kääntymään. Ymmärsin, että tuossa asennossa kun on niin tulisi vähän tilaa lisää asetella itseään uudestaan :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Lukka
@Lukka meilläkin onneksi lyhyt muuttomatka mutta kaikki tavarat ne on silti pakattava ja edellinen asunto siivottava. Jotain apuja onneksi ehtii auttelemaan tulla. Onko tuntunut, että rautalisä olisi auttanut? Mulla ei ole otettu kahteen viime kertaan hemoglobiinia neuvolassa. Onkohan viimeisin 120 arvo sitten niin hyvä, ettei tarvitse... Kiitos imetysvinkeistä!

Minä en uskalla kokeilla nuita vauvan käännöksiä itsekseen. Meillä neuvolassa ultra, jolla ens kerralla katsotaan mitenpäin siellä ollaan. Jos väärinpäin niin en anna edes lääkärin yrittää käännöstä vaan haluan sektion. Liikkeet alkaneet tuntumaan enemmän ja enemmän möyrimiseltä. Koko vatsa heiluu hurjasti ja ihan kipeääkin käy. Kipeitä supistuksia tulee päivittäin joitakin. Kivuttomia ovat pääasiassa kuitenkin.
 
@Nyytti19 en itsekään kovin mielellään sitä lääkärin tekemää ulkokäännöstä haluaisi. Sillä ajattelinkin, että jos vaan itse rentouttamalla kropan ja tekemällä lisää tilaa lapselle saan häntä autettua niin kokeilen. Oli nimittäin se poikkitilasssa oleminen sen tuntuista, että yritti koko ajan kääntyä, mutta ei vaan onnistunut. Riehu siihen malliin, että tuntui että tulee molemmista kyljistä läpi ja ihan pitkin päivää ja yötäkin, joka meillä yleensä on pääasiassa hiljaisempaa. Mutta mihinkään kovin erikoisiin asentovenytyksiin en itsekään ominpäin ryhtyisi (y)
 
Mä en suostuis mihinkään käännösyrityksiin, varsinkaan ku mulla on istukka ihan eessä. Hirvittäis ja ahdistais niin että olisin kaikkea muuta ku rento. Ja mä uskon et vauvalla on jokin syy olla niin ku on. Jos on paikat kireällä eikä vauva mahdu olemaan optimaalisessa asennossa pää alaspäin niin järkevintä on minusta kyllä hoitaa kireydet pois eikä yrittää väkisin vääntää vauvaa oikeinpäin...

Oon ollut hirveän stressaantunut eilisestä asti tuon poikkitilan takia ja tehny spinning babies -harjoituksia asian korjautumiseksi. Eilen ei tapahtunut mitään niin jotenkin ajattelin että ei se nyt käänny mut jatkoin niitä silti tänään, nuo kun joka tapauksessa tekee tilaa lantioon ja auttaa synnytyksessä joka tapauksessa syntyi vauva sitten miten hyvänsä. No, tänään iltapäivällä sitten tein taas tuon liikkeen, siinä asennossa ollaan 30 sekuntia kerrallaan, muutama kerta päivässä. Kokeilin sitten tuon jälkeen vauvan asentoa ja aloitin ylhäältä ja mietin miten jalat tuntuu niin korkealla. Sitte aloin etsiä vauvaa sivuilta mut ei siellä ollu mitään! Alhaalla sitte taas tuntui ihan selvä möykky :love: Oon niin onnellinen että tyyppi käännähti pystyyn noin helposti! Mieluumin perätilakin kuin poikittain. Ja luulen että tää meni jopa pää alaspäin ja se möykky alhaalla on pää, liikkeet tuntuu oikealla ylhäällä eniten ja pitkä pötkylä vasemmalla keskellä pystysuunnassa. Nyt vaan toivon et vauva pysyy noin! Otin tukivyön käyttöön stabiloimaan tilannetta, jostain luin et se saattaa auttaa. Tässä vielä kuva tuosta jumppa-asennosta, jos kiinnostaa.



Ihmetyttää kyllä et miks ihmeessä ammattilaiset Suomessa ei vinkkaa mistään venyttelyistä mitään, vaikka ne vois auttaa moniakin. Kai se nyt on parempi et vauva kääntyy noin helposti parempaan asentoon ku että väkisin yritetään kääntää tai päädytään leikkaamaan...
 
  • Tykkää
Reactions: Tupuli
Mulla muuten helpotti heti vauvan käännyttyä se miltä kroppa ylipäätään tuntuu! Selkä ja koko vatsan alue on paljon kivuttomamman ja kevyemmän tuntuinen. Kai paikat löysäs sen verran että nyt asettui kroppa kohtuineen ja säikeineen paremmin kohdilleen.
 
@Lukka noniin hienoa ja toivotaan, että kääntyi oikeinpäin (y) kyllä minusta jos noin "vähällä" saa käännöksen aikaan sitä kannattaa kokeilla. Sama oli muuten mulla että olotila hirveä kun lapsi oli poikittain. Ja siis vaikka mulla tätä ei ultrattukaan niin oon 99% varma tosta poikkitilasta koska sain dopplerilla sykkeet vasemman kylkiluuni kohdalta (yleensä alhaalta) ja vauva hikkasi suoraan tissien alla (yleensä vasemmalla alhaalla). Ja siis se poikittaisvenytys ja kohtu huuutaa hoosiannaa:unsure: huh. Toivottavasti ei enää kääntyile.
 
  • Tykkää
Reactions: Lukka

Yhteistyössä