Syyskuiset 2019

:LOL:Noniin, synnytystarinan loppuosa:rolleyes:

Eli oksitippa lopetettiin iltapäi ällä ja katottiin jos alkais itsestään supistaa, no supistukset loppuivat kokonaan, parin tunnin päästä laitettiin uudestaan oksitippaa, mutta jokainen supistus teki vauvalle käyrään kovan laskun.

Tippa oli pakko lopettaa koska vauva ei kestänyt supistuksia ja synnytys ei ollut edistynyt monteen tuntiin mihinkään suuntaan. Huone tuli täyteen kätilöitä ja lääkäri jotka kaikki hyöri ympärillä laitettiin nestetippaa ja antibioottia tippumaan otettiin pikalabroja ja laitettiin katetri. Hetken ajan kuluttua lääkäri selitti tilanteen että mennään sektioon koska vauva ei kestä supistuksia, synnytys jo kestänyt kauan eikä edisty enää.

Vähän kyllä tuli tippa linssiin siinä vaiheessa:cry: että hitto tää on jotenkin minun vika:(

Ei siinä sitten kauan mennyt niin siirryttiin leikkaussaliin jossa sain puudutetta epiduraalin katetrin kautta, tuli vaan sellainen ongelma tällä tavoin puuduin vain vasemmalta puolelta:eek: oikea puoli ei puutunut lainkaano_O sain lisää puudutetta ja ruvettiin tekemään viiltoa vatsaan, tässä vaiheessa henkilökunta tajusi että hei oikeasti minä tunnen mitä tehdään:mad: sitten anestesia lääkäri onneksi nukuttikin minut kiireenvilkkaan.

Lopulta heräilin joskus kuudenaikoihin tokkuraisena siihen että mies kutsuu ja vauva itkee:love:

Syy siihen ettei neiti kestänyt supistuksia oli se että napanuora oli kiertynyt kaulan ja hartian ympärille:( lisäksi hän oli väärässä tarjonnassa.

On kyllä ihan törkeän kipeä tuo sektio haava mutta pääasia on että tyttö voi hyvin ja on mitä valoittavin pikku pörröpää:love:

@tikkunekku90 täällä painitaan samanlaisten nännien kanssa kuin sielä ja soitinkin jo katsomaan tuleville josko voisivat sellaiset tuoda:)
 
:LOL:Noniin, synnytystarinan loppuosa:rolleyes:

Eli oksitippa lopetettiin iltapäi ällä ja katottiin jos alkais itsestään supistaa, no supistukset loppuivat kokonaan, parin tunnin päästä laitettiin uudestaan oksitippaa, mutta jokainen supistus teki vauvalle käyrään kovan laskun.

Tippa oli pakko lopettaa koska vauva ei kestänyt supistuksia ja synnytys ei ollut edistynyt monteen tuntiin mihinkään suuntaan. Huone tuli täyteen kätilöitä ja lääkäri jotka kaikki hyöri ympärillä laitettiin nestetippaa ja antibioottia tippumaan otettiin pikalabroja ja laitettiin katetri. Hetken ajan kuluttua lääkäri selitti tilanteen että mennään sektioon koska vauva ei kestä supistuksia, synnytys jo kestänyt kauan eikä edisty enää.

Vähän kyllä tuli tippa linssiin siinä vaiheessa:cry: että hitto tää on jotenkin minun vika:(

Ei siinä sitten kauan mennyt niin siirryttiin leikkaussaliin jossa sain puudutetta epiduraalin katetrin kautta, tuli vaan sellainen ongelma tällä tavoin puuduin vain vasemmalta puolelta:eek: oikea puoli ei puutunut lainkaano_O sain lisää puudutetta ja ruvettiin tekemään viiltoa vatsaan, tässä vaiheessa henkilökunta tajusi että hei oikeasti minä tunnen mitä tehdään:mad: sitten anestesia lääkäri onneksi nukuttikin minut kiireenvilkkaan.

Lopulta heräilin joskus kuudenaikoihin tokkuraisena siihen että mies kutsuu ja vauva itkee:love:

Syy siihen ettei neiti kestänyt supistuksia oli se että napanuora oli kiertynyt kaulan ja hartian ympärille:( lisäksi hän oli väärässä tarjonnassa.

On kyllä ihan törkeän kipeä tuo sektio haava mutta pääasia on että tyttö voi hyvin ja on mitä valoittavin pikku pörröpää:love:

@tikkunekku90 täällä painitaan samanlaisten nännien kanssa kuin sielä ja soitinkin jo katsomaan tuleville josko voisivat sellaiset tuoda:)
Onneksi olkoon!! ❤
 
Mulla kanssa oli aluksi rintakumi ja täynnä karvoja ja kaikkea, kun eläimiä ja oli kyllä niin hankala. Vauvan suu oli niin pieni ja mun rinnanpää niin iso, ettei ois mahtunut suuhun ilman sitä. Asteittain vaihdoin isompaan ja nyt ilman mennään
 
  • Tykkää
Reactions: Lukka
@BIMK hurjasti onnea sinnekin vauvasta :love::love: Mitkä teidän tytön mitat oli lopulta? Huono tuuri että meni sektioksi noin pitkän sinnittelyn jälkeen mutta pääasia että ootte molemmat kunnossa ja toipumassa :)

Syyskuisissa on jo yllättävän monta vauvaa jotka on olleet napanuoran kanssa solmussa tai muuten eivät ole päässeet syntymään alateitse, en muista kyllä aiemmasta vauvaryhmästä et näin monella ois ollut vastaava tilanne... Harmi mut minkäpä tuollaiselle voi, onneks noita tilanteita osataan ja voidaan hoitaa! Mitenhän sitä itelle käy :unsure: Toisaalta lohdullista kuulla että sektiostakin toipuu kyllä suht nopsaan vaikka se iso leikkaus onkin. Jänskättää hirveästi milloin pääsee synnyttämään :barefoot: LA on tiistaina joten ei tässä kauaa voi enää mennä. Hihkaisen kyllä tänne heti kun mahdollista :D
 
Parin kilometrin supistelukärvistelykävely tehty :D Jos typykkä ei nyt vkl mun äidin hoitovastuun aikaan synny niin alkuviikosta pidän kyllä jalat tiukasti yhdessä enkä toivokaan synnytystä pariin päivään vaan löhöilen vain itekseni ma ja ti ku isommat lapset on hoidossa. Sen jälkeen saa sit taas syntyä :ROFLMAO: Vauva ei tosin taida piitata tuon taivaallista siitä milloin mulle sopii :LOL: Ois kiva tietää kohdunsuun tilanne ku pitkin päivää tuntuu semikipeitä supistuksia ja keskiviikkona jo oli sen 2 cm auki. Uudelleensynnyttäjä pääsee kyllä niin paljon helpommalla tässä alkuvaiheessa ainaki, esikoisen kanssa olin ihan tuskissani ekatkin sentit, nää on olleet sellaista melko lieviin menkkakipuihin verrattavaa jomotusta.
 
@Lukka toivottavasti pääset pian tositoimiin (y) siirryn itsekin tuonne syyskuisten syntyneiden puolelle, varmaan kirjoittelu satunnaisempaa kuin tähän asti. Toisaalta imettäessä on hyvä käydä kaikki palstat läpi :LOL:

Ja kiva kuulla, että sait imetyksen onnistuu rintakumin kanssa noin pitkään. Mua peloteltiin siitä, että ei sais käyttää kuin väliaikaisesti, menee imut ja maidontuotot pieleen kuulemma. Mutta entä jos ei vaan pysty ilman :unsure: ajattelin kyllä vielä pyytää imetyksen tuesta apua josko päästäisiin kumista eroon.
 
  • Tykkää
Reactions: Lukka
Hei onnittelut vauvan saaneille ja kiitos synnytyskertomuksista, niitä on ollut ihana lukea! Onneksi hurjankin kuulosista tilanteista on selvitty onnelliseen lopputulokseen. (y)

Imetyskumista sen verran, että se oli mullakin alussa käytössä, kun oli ihan olemattomat nännit meikäläisellä. Mutta jossain vaiheessa se on nyt käytöstä pois jäänyt, en oikein edes osaa enää sanoa, montako viikkoa sitten. Käytinköhän sitä viime viikolla ihan satunnaisesti suojaamaan nännin ihoa imettäessä, kun oli imetysmaratoneista niin arka (meidänkin neiti on melkoinen tissihirmu), mutta nännin olemattomuuden takia en ole sitä enää tarvinnut. Ja en muuten enää nännejänikään entisiksi tunnistaisi, niitä on neiti tässä välissä muotoillut huomattavasti funktionaalisemmiksi. :LOL:

Stimuloituuko nännikumilla rinta sitten vähemmän? Siitä en osaa sanoa. Me ollaan päädytty erinäisten käänteiden myötä osaimetykselle, ainakin tällä hetkellä, mutta en osaa sanoa, oliko rintakumilla tässä mitään osaa, kun itse näen paljon muita syitä sille, miksi nyt osaimetyksellä ollaan.

Mutta joo, meidänkin neidille maistuu rintakumi, pullo ja tutti - ihastuttavaa joustavuutta. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Veeja

Yhteistyössä