Syyskuiset 2019

Kiitos vinkistä @Lukka olen itsekin kuullut hyvää hyvinkäästä ja noh, hesa on aina hesa ja tietysti toi sulku on mahdollinen ja jopa pelottavan mahdollinen ottaen huomioon et jouluna on jengillä ollut aikaa hyväillä toisiaan :ROFLMAO:

Ehkä tässä täytyy kallistua toiseen ja pitää sitten kuitenkin molemmille vaihtoehdoille mieli avoinna. Helsinki kiinnostaa ihan kokemuksena kun puhuvat että on niin kiire ja äkkiä ulos tyyliin. Hyvinkää varmasti hiljaisempi ja enemmän aikaa, ehkä! Edelliset synnytin pienemmässä sairaalassa myös ja tykkäsin kovasti, sekin monen harmiksi suljettiin.

Kunhan johonki synnärille pääsee ponnistamaan niin se on tavoite!
 
Syyskuiset 2019

LA
Käyttäjä / oma ja miehen ikä / monesko lapsi / vauvan sukupuoli



LA 31.8
forester / 40 / toinen
annimaria93 / minä 25, mies 29 / esikoinen/viides

LA 2.9.
Josephina / toinen
Mandel / minä 37, mies 44 / esikoinen
kadja123 / minä 30, mies 33 / kolmas

LA 3.9.
Zuviih / minä 25, mies 29 / mulle toinen ja miehelle ensimmäinen
Teka / minä 24, mies 30 / esikoinen
sabbe / toinen

LA 4.9.
Kunpa / minä 39, mies 31/ mulla 5 ja miehellä 2, ensimmäinen yhteinen
kerttttu / molemmat 28 / esikoinen
Tupuli / 38, 40 / esikoinen

LA 5.9.
Kindness / minä 22, mies 23 / toinen
.A. / toinen

LA 6.9.
gemmy / minä 34 / toinen
Mindi1 / minä 25v, mies 29v / esikoinen
Kerttuli83 / minä 35, mies 43 / toinen
PalomaP / kolmas
Lion97 / minä 21, mies 23 / esikoinen

LA 7.9.
Veeja / kolmas /
poikalupaus

LA 8.9.
Vala / minä 34, mies 39 / toinen
Papunen5 / minä 33, mies 35 / viides
Laima / minä 30, mies 29 / esikoinen

LA 9.9.
TIpsutii / toinen ja kolmas
Suppinen
Unetonna / minä 30, mies 32 / esikoinen
Waunu / minä 30, mies 39 / esikoinen

LA 10.9.
Dawn00 / minä 24, mies 28 / esikoinen
Daisy85 / minä 33, mies 38 / toinen
pikkupeikko85 / neljäs

LA 11.9.
Emmae / molemmat 25 / esikoinen
Olivia_ / molemmat 29 / kolmas

LA 12.9.
Adii / minä 25, mies 28 / kolmas
Maailmanmatkaaja / kolmas
tintti19 / esikoinen

LA 13.9.
Rimaleli / molemmat 31 / esikoinen
BIMK / molemmat 32 / toinen /
tyttölupaus

LA 15.9.
Rose25 / esikoinen
tikkunekku90 /
tyttölupaus

LA 16.9.
Saippuakupli / minä 29 / toinen

LA 17.9.
Rosmariini86 / neljäs
viskula / kolmas

LA 18.9.
PiKKuiNeN- / minä 30, mies 28 / ensimmäinen yhteinen
Viltti-tossu / molemmat 30 / esikoinen /
tyttölupaus

LA 19.9.
nibsu / minä 31, mies 35 / toinen

LA 21.9.
LeenaT / molemmat 33 / mulle viides, miehelle toinen
Mmirak / minä 26, mies 29 / toinen

LA 22.9.
Reirei85 / minä 33, mies 39 / toinen

LA 23.9.
Lyllis / neljäs
Minniines / minä 28 / esikoinen

LA 24.9.
Lukka / kolmas /
tyttölupaus
lillium / 32, 33 / toinen / tyttölupaus

LA 25.9.
noodeli96 / minä 22, mies 29 / esikoinen
Helmiina90 / minä 28, mies 31 / esikoinen
Miina- / minä 30, mies 35 / kolmas/esikoinen /
poikalupaus

LA 26.9.
Pioni_ / minä 26, mies 32 / kolmas, miehen ensimmäinen

LA 27.9.
Hannaah / toinen

LA 28.9.
Miliani
Emeny / minä 34, mies 35 / neljäs

LA 29.9.
Toiveissa90 / minä 29, mies 40 / kolmas

LA 30.9.
saraheinä / kuudes
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Lukka
@tikkunekku90 ei olla päästy istukkaa tarkistelemaan vielä, erikoislääkärin aika on viikon päästä ja vähän jännittää kun en yhtään tiedä mitä siellä tehdään :confused: navan virtaukset kätilön mukaan ok. Hcg arvoa en muista mutta sen muistan että vastasi viikkoa 13+, otettu 10+1.

@Lukka Meillä lähimpään synnäriin on 15km mutta mennään todennäköisesti TAYSiin jonne sitten onkin 90km :) olihan tuo viimeksi suppareissa aika tuskanen matka mutta kyllä sen kesti.
 
  • Tykkää
Reactions: Lukka
@Miina- tsemppiä lääkärikäynnille ja toivottavasti asia selviää!

Te keillä on jo ennestään raskaus/raskauksia takana niin ootteko huomanneet lapsen liikkumisessa ns. "kausia"? Ite tässä pohdiskelen kun kaikki on uutta, että miten tuohon liikkeiden tuntemiseen tai tuntemattomuuteen pitäisi missäkin vaiheessa reagoida. Olen tuntenut liikkeet alkaen rv 15 vaikka olen ensisynnyttäjä, takana oleva istukka oletettavasti auttaa asiassa. Rv 20-22 liikkeet oli tosi voimakkaita ja tunsin niitä pitkin päivää iltaa kohden voimistuen. Nyt taas rv 24 on ollut pitkiä hiljaisia taukoja etenkin jos itse olen liikkeessä ja sitten illalla kun rauhoittuu paikoilleen alkaa lapsen möyrintä. Onko nyt ne viikot menossa kun lapsi alkaa selkeemmin kasvaa kokoa ja siksi myös mahdollisesti nukkuu enemmän? Kun kaiketi mun pitäs tuntea liikkeet myös nyt jos oon tuntenut jo niinkin aikasin kuin rv 15. Vai miksi tää tyyppi välillä vaan möllöttää? Täytyy myöntää, että välillä se luo vähän huolta :(
 
@tikkunekku90 ymmärrän et huolettaa, muakin välillä huolettaa tää meidän tyyppi, koska se nukkua possottaa pitkiäkin jaksoja putkeen tai sit muuten vain hengaa niin etten tunne liikkeitä ollenkaan :unsure:

Mut mä ehkä vertaan liikaa aiempiin... Tää raskaus tuntuu varsinkin niin erilaiselta kuin mun eka: esikoistyttö teki sellasta pikkuliikettä jos nyt ei koko ajan niin usein ja paljon! Ihmettelin silloin et mitä hemmetin liikelaskentaa pitäs tehdä :ROFLMAO: No, sit kakkonen, mun poika, oli aivan toisenlainen, nukkui päivät mut veti ihan hillittömän 15 min voimajumpan kun menin illalla pitkälleni, olis varmaan kylkiluu murtunut iteltä jos maha ei olis ollut niin alhaalla :D Opin sit luottamaan et hyvin se siellä jaksaa vaikka päivät nukkuukin. Oli jännä nähä sit ku kakkonen syntyi et se nukku hirmu hyvin sylissä ja kantorepussa ja on yhä rauhallisempi ku esikoinen ja nukkuu syvempää unta. Meidän esikoinen taas on ihan samanlainen hyörijä ku oli masussakin :LOL: Temperamentiltaan on vaan paljon veljeään aktiivisempi. Vaikka ihan vain ruokapöydässä näkee eron: toinen ei pysy pyllyllään sitte millään vaan milloin syö seisaaltaan, milloin istuu polvillaan ja miten päin sattuu, puhuu enemmän ku syö ja heiluttaa haarukassa ruoat pitkin poikin :whistle: Toinen sitte istuu ku tatti ja keskittyy lähinnä syömiseen :D

Oon käsittäny et joka vauva on erilainen ja liikkuu ja on hereillä omalla tavallaan. Näillä viikoilla kaiketi kehittyy entisestään selvemmät uni- ja valverytmit niin sekin jaksottaa liikkumisia taas vähän eri tavalla. Tää meidän kolmonen on taas eri sorttia ku nuo aiemmat ja liikkuu vähiten ennalta-arvattavasti, miten sattuu milloinkin. Eikä pitkiä aikoja kerralla, hetken vaan. Ärsyttävää :unsure: Liikkuu päivällä ja illalla mut menee helposti pitkiä aikoja ilman liikkeitä ja toisaalta ei välttämättä alakaan liikkua vaikka miten menisin pitkälleni tai joisin vettä tai mitä hyvänsä. Liikkuu sitte ku huvittaa, eipä sille mitään voi, näköjään itsepäinen lapsi tulossa :D
 
  • Tykkää
Reactions: tikkunekku90
@Nyytti19 ja @Lukka kiitos vastauksista <3 ehkäpä tosiaan tämän mun lapsen rytmi alkaa jollain tasolla muodostua ja hänkin on ilta ihminen kuten äitinsä :) aamuisin nimittäin on aivan hiljasta ja illalla tullaan vatsasta läpi. Päivässä vaan tuntuu ne hiljaiset tunnit niin kovin pitkiltä välillä. Tänäänkin en saanut mitään vastakaikua päivällä vaikka miten koitin tökkiä tyyppiä liikkeelle kun taas juuri nyt alkoi selkeesti iltajumppa :)
 
joo, sama täälläkin aamuisin useimmiten vähän hiljaisempaa(paitsi tänään oli raasulla hikka):D iltaa kohden yleensä meno yltyy:LOL: Ja sitten tuntuu että täällä pidetään välillä vähän hiljaisempia lepopäiviä eli juurikin illalla tulee potkuja/muljaamista ja sitten taas välillä tippuu iskua pitkin päivää:rolleyes:

Niin ja täällä tuntui ensimmäistä kertaa eilen oikein kunnon potku, niin että näkyi ja tuntui myös ulospäin:love::love::love:

Rv23+5
 
Vähän noloa mutta tuleeko muillakin ihan vetistä valkovuotoa? Yhtäkkiä vaan hulahtaa niin että pöksyt märkänä? Onkohan normaalia...
Mulla alko toi joskus jo viikko 14 ja jatkunut vaihtelevasti ihan tänne viikolle 24 saakka. Alussa olin siitä vähän huolissani, mutta kysyin asiasta lääkäriltä ja hän sanoi, että on normaalia ja johtuu nousseesta estrogeeni tasosta. On kyllä aika ällöä mutta eipä sille kai mitään voi.
 
Mullakin selvästi nyt valkovuoto lisääntynyt, alkuraskaudessa sitä ei oikeastaan paljoa ollutkaan, jotenkin vaivaa vaikka turha sitä häpeillä. Jokin hormonijuttu tosiaan. Mitään infektiotakaan se ei ole, koska mitään hajua tai kutinaa tai kirvelyä ei ole.

Ja huoh, painonnousu stressaa mua taas, näköjään mikään ei ole hyvä, en tiedä miten olenkin nyt näin pöljänä. Maha on kasvanut aivan selvästi ja tuntuu jo niin isolta (vaikkei oo, tästä on vielä matkaa muhkeampiin mittoihin jotka yhä edellisestä loppuraskaudesta elävästi mielessä), kasvotkin pyöristyneet hieman ja paino noussut edelleen, nyt rv 23 ja tullut 5,5 kg. Painoindeksi näyttää itse asiassa edelleen normaalia (23) joten ei tässä nyt oikeasti hätää ole mutta silti jotenkin ahdistaa kun paino vain nousee ja maha kasvaa, halusi tai ei. Jotenkin tämä kontrollin puute vaivaa. Vaikka musta onkin myös ihana että paino nousee normaalisti ja maha kasvaa, tietysti haluan että vauva kasvaa normaalisti ja siitähän tuo vain kertoo. Mut silti hölmönä stressaan tuota painoa ja mietin tuleeko tästäkin tytöstä 20 kg kuten ekasta. Vaikka mitä se nyt sekään sit haittais. Ei, ei tässä ole järjenhäivääkään tässä omassa mietiskelyssä :D(n) Voi huoh... Pitää yrittää relata tän asian kans. Miten te muut kestätte sitä et paino vain nousee?
 
@Lukka painosta stressaaminen loppuu kun ei käy vaa'alla :D no ei vaan kyllä itseenikin välillä mietityttää, että miten paljon sitä loppujen lopuksi onnistuukaan sitten kerryttämään. Toivottavasti ei hirveesti. Nyt tullut 3,4kg (verrattuna ennen raskautta) kun rv 23+5, mutta vähän mietityttää kun ero rv17 ja tämän päivän välillä on vaan +0,6kg lisää. Toisaalta jos lapsi kasvaa normaalisti niin ilmeisesti olen tässä kuiduttanut tehokkaasti loputkin lihakset sitten ja siksi oma paino ei juurikaan nouse.

Eiköhän tässä vielä ehdi kivasti turvota kesän mittaan ja lihakset saa takaisin raskauden jälkeenkin :)
 
Kyllä täälläkin paino mietityttää mut en nyt jaksa miettiä sitä liikaa. Täytyy yrittää nauttiakin tästä ja kesästä :)

Reiluhko valkovuoto ollut riesana koko raskauden. Taisin joskus mainita tosta hajumaailmasta myös tuolla alhana kun tuntuu että toosa tuoksuu nenään kokoajan. Tuntu että vaan paheni tässä ja sit asiaa googlettelin ja heti löyty kohtalotovereita ja joku totesi hajujen tulevan enemmänkin nivusten hikirauhasista kuin itse toosasta. Ja totesin itsekin että herttinen, näinhän se on. :ROFLMAO: Aina oppii uutta (y)
 
@Lukka paino ahdistaa myös tosi paljon, 22+0 oli tullut 7,5 kiloo :( ja tämä lukema aiemmissa raskauksissa tietänyt kokonaislukemaksi lähes 30 kiloo. En edes mätä kaikkea :poop: suuhun vaan marjat ja hedelmät on ollu isossa roolissa, normaalisti saan syödä vaikka joka päivä herkkuja eikä paino nouse yhtään.


Kävin eilen äitipolilla taas kipujen ja suppareiden takia. Paikat edelleen ennallaan ja syytä ei näille kivuille löytynyt. Samalla ultrattiin ja otettiin vauvasta mitat sekä painoarvio. Kasvua oli mutta niukasti: osa mitoista vastasi jälleen viikon vähemmän mutta osa edelleen rv 19+, eli 8 päivän aikana näihin oli tullut max. 4 päivää lisää..jätättää nyt melkein 3 viikkoa. Tiistaina uusi käynti ja olen jo ihan hermoraunio :cry:
 
Täälläkin paino ahdistaa, ensin sitä vaan tuli ja tuli heti alkuunsa ja nyt se on yhtäkkiä lähtenyt vaan laskemaan??!! Ensin ei ole hyvä kun nousee omasta mielestä liian nopeasti, mutta eipä tämäkään että yhtäkkiä alkaa laihtumaan puntarin mukaan.. peilikuva kyllä näyttää jotain muuta :D neuvolassa eivät kuitenkaan ole sanoneet mtn painosta, että kaippa se sitten lienee ihan fine..??!
 
@Miina- hyvä että seuraavat tiheästi, onko mitään syytä tuolle vielä arveltu? Vai oliko se tiistain käynti se erikoislääkärikäynti? Onneksi seuraava aika on jo niin pian, varmasti stressaavaa tollanen. Ja mä syytän hormoneja tästä et paino nousee herkästi, mulla on samantyyppinen olo kuin e-pillereillä, iho on hyvä, hiukset ei rasvoitu, silmäripset harvenee, migreeni vaivaa ym., ja silloinkin paino nousi herkästi. No, kaipa se tarpeeseen nousee.

@Ahmaliini kai se tuokin on normaalia väliaikaisesti jos syöt kuitenki normaalisti ym. Eiköhän se paino kohta lähde nousuun ja jos ei lähde niin varmasti neuvolassa selvittävät sit syytä.
 
Mulla kans on ollu lisääntymään päin koko ajan valkovuoto, viimeks oli koko raskauden ajan tosi paljo ja vetistä ja nyt on sellasta paksumpaa.. :censored::ROFLMAO:

Painoa en juuri seuraa, mutta joku 4-5kg tullu tässä vaiheessa, 24+5 siis nyt. En vertaile nousua viime kertaan (jossa tuli 12kg) ku en muista edes miten nousi, olo oli kyllä tosi paksu loppuajasta. Nyt oli pari kg vähemmän lähtöpaino ja hyötyliikuntaa tulee niin paljo ettei tartte siitä huolehtia. Katoin puhelimesta että keskimäärin jotain 5km päivä kävelyä viimeaikoina ja tänään 11 :LOL: viimeksi en juuri liikkunu raskauden aikana vaikka ahkerasti sitä ennen ja silti lähti kilot reilu viikossa synnytyksestä, niin yritän olla huolehtimatta vaikka maha onki jo melko iso.

@Miina- Onpa varmasti stressaavaa tuollanen, onko ne sanonu mitään mahdollisia syitä sille? Vai voiko olla ettei ole edes mitään selitystä ja kasvaa vaan omaa normista poikkeavaa tahtia?
 
  • Tykkää
Reactions: Lukka
Täällä kun juuri sopivasti on keskusteltu tästä vetisestä valkovuodosta niin eilen sitten säikäytti ihan kunnolla. Normaalisti kotihommia tehdessä kyykistyin alas jolloin holahti oikein kunnolla niin, että tuli alushousuista ja kotihousuista läpi. Säikähdin todella että mitä tapahtuu koska aiemmin ei ole tuo reilu vuoto kuitenkaan tullut vaatteista läpi. Soitin sitten synnärille kuten viikonloppuisin täällä päin kuuluu tehdä ja he pyysivät käymään jotta tarkistetaan tilanne. Lääkäri teki sisätutkimuksen ja ultrasi ja kaikki näytti normaalilta ja lapsivesi testi oli negatiivinen. Ei oikeastaan selvinnyt mitä tuo oli, siitä olen varma ettei ollut pissaa koska tunsin kyllä mistä se holahdus tuli.. Kai sitten valkovuoto voi todella olla noin vetistä, en olisi kyllä uskonut koskaan ja olin ihan varma jo että tämä raskaus oli nyt tässä :( ilmeisesti selvittiin säikähdyksellä siis ja lapsi oli taas viime kerrasta kasvanut hyvin kun samalla tarkisti mittoja :)
 
@tikkunekku90 ihana et kaikki sit kuitenkin hyvin! Huh, varmasti tollanen säikäyttää... On kyllä itteäkin välillä mietityttänyt et onko tää todella normaalia valkovuotoa ku tuntuu välillä siltä että suunnilleen ovulaatiota pukkaa mut ei onneks jatkuvasti oo tuota. Kaipa se on todella normaalia.

Vähän söin makeaa, leivoin unelmatorttua kun tuli vieraitakin, ja heti tuli migreeni. Rautalisäkin piti ottaa taas viikon tauon jälkeen käyttöön kun on alkanu väsyttää ja kasvot muuttuneet kalpeammiksi. Kova raudantarve näköjään, kaipa se on vauvalla kasvuspurtti.
 
@Lukka jep, siis todella toi vuoto on välillä ihan vettä eikä mitään sellasta mun mittapuulla normaalia valkovuotoa, mutta kai se näköjään voi sitten muuttua noinkin paljon raskauden aikana. Lääkäri sanoi että nää kantsii kuitenkin tarkistaa aina jos tollein vaatteiden läpi holahtamalla tulee kun joskus (harvoin) kyse voi kuitenkin olla ns. korkeasta veden menosta. Että sinällään huojentavaa, että nämä otetaan kuitenkin tosissaan ja tutkitaan sen sijaan, että käskettäisiin vaan kotona seurailemaan tilannetta. Etenkin näin ensi kertaa kun on raskaana niin tosi huonosti osaan mitään tilannetta arvioida itse joten parempi kun tarkistavat. Onneks mulla vain muutama kilometri matkaa synnärille, voin kuvitella stressin määrän jos pitäisi pitkä matka matkustaa ja silloin helposti voi jäädä arpomaan että lähdenkö nyt vai en.
 
  • Tykkää
Reactions: Lukka
@Lukka Mä alotin kans uusiks syömään lisärautaa (ekan verikokeen jälkeen sano kätilö ettei ois tarvetta) ku alko tulla verta nenästä useana yönä ja mulla se on lapsesta asti ollu merkki raudanpuutteesta.. ilmeisesti tartten herkästi lisärautaa vaikka sitä on hyvin ruokavaliossaki. Tänään tosi vetämätön olo ja mietin just että unohtu ottaa sekä eilen että tänään niin pitäis tsempata sen suhteen.
 
  • Tykkää
Reactions: Lukka
Vielä valkkarista ku siitä nyt riittää juttua, mulla on monesti tuntunu aivastaessa että ois lirahtanu pissaa ja oon kiirehtiny vessaan niin sitä valkkariahan se aina on ollu o_O ja kotoa lähtiessä käytän kyllä pikkarisuojia ku muuten on vainoharhainen olo että hulahtaa ihan housuista läpi :cautious:
 
Mua ahdistaa painonnousu paljon. Olenkin nyt herkkulakossa, mikä kattaa lähes kaiken makean herkun. Jäätelöä olen luvannut itselleni syödä pari kertaa viikossa, kun on kesäaika.

Alimpien kylkiluiden kohdalla toiselle puolella on kipuilua. Tuntuu kyljellään ollessa, seisten, istuen... selällään maatessa ei tunnu mutta sitä asentoahan ei suositella kovin pitkäksi aikaa olla. Säteilee välillä selkään. En usko, että kohtu vielä niin korkealla, vaan tuntuu kuin kohtu olisi nostanut jonku suolen tai sisäelimen pieneen ahtaaseen tilaan. No, nämä krampit, kivut ja vaivathan kuuluvat raskauteen. Mukava, kun voi teidän kanssa jakaa näitä (y)
 

Yhteistyössä