Syyskuiset 2019

En minäkään ole huolissani @Ninnu118 mutta silti sitä kovasti odottaa kun tuntuu et pitäis jo tämänkin. Niin hyvin kuitenkin touhuaa muuten molemmin käsin ja jaloin etten usko huoleen olevan aihetta. Vetää molemmilla käsillä molemman jalan varpaita suuhunsa ja ajattelee varmaan tässä teille motoriikka reeniä. Ja tämäkin iso jöllikkä 8,5kg. Luinkin jostain että isommat vähän hitaammin lähtis liikkuun, tiedä sitten. Mut tosiaan esikko konttas jo ihan kunnolla 6kk. Aina sitä vertaa vaikkei pitäis. Oon päättänyt nyt vaan nauttia kun tää on vielä kunnon vaaveli:love:
 
@Veeja oi, onpa hän kasvanut taas :love: Varmasti lähtee omaan tahtiinsa sitten liikkeelle, ei huolta. Mut ymmärrän et sitä oottaa milloin. Meilläkin lähti ihan sit yhtäkkiä kääntymään ja nyt kääntyy sujuvasti jo. Mut ei kyl liiku yhtään minnekään muuten. Keskimmäinen lankutti tässä iässä, tää ei todellakaan :D Köllöttää vaan maha lattiassa ja ulvoo kun lelut on liian kaukana :ROFLMAO:

Meidän unikoulu on edennyt hurjaa vauhtia, toissayönä hän oli jättänyt jo kaikki turhat heräämiset ja itkut pois, heräsi siis vain syömään. Viime yönä hän heräs klo 23 mut simahti samantien pienellä taputtelulla, klo 3 ja klo 5 syötiin ja sit oli levotonta unta ja heräilyä kunnes nappasin viereen jossa nukkui sit melkein kahdeksaan asti. Ja päikkärit on tänään maistuneet, on nukkunut yhteensä 4 h päikkäreitä. Nyt on nukkumassa omassa sängyssä, ei nukahtanut rinnalle mut pienellä taputtelulla onneks sit omaan sänkyyn. Pää oli itellä aivan raskaan tuntuinen tuon ekan paremman yön jälkeen mut on muuten ollut ihanaa nukkua! Ja noita levottomia aamun tunteja lukuunottamatta hän on nukkunut helposti omassa sängyssä :) Kiitos tsempeistä @tikkunekku90, tää kannatti :) Toki sekin on saattanut nyt auttaa asiaa et kaks ekaa hammasta on nyt kunnolla ulkona ikenestä mut unet oli ihan pätkittäisiä jo kauan sitten joten ei se siitä pelkästään ollut. Oli vaan tottunut nukkumaan vieressä ja rinnalla.
 
Viimeksi muokattu:
@Lukka meillä kans välissä aamutunnit (klo 5-7) on semmosta et otan viereen mielummin kun kuuntelen sitä ähinää ja itkeskelyä. Ja onhan tuo pieni aika ihana vieressä tuhisemassa :love: pääasia et suurimman osan yöstä menee omassa sängyssä että saan iteki paremmi nukuttua. Ja tosiaan ainaki nyt oman kokemuksen perusteella sanoisin että heti kun alkaa kauhuyöt niin unikoulua kehiin vaan eikä jää odottelee sitä 6kk ikää tai vanhenpaa.. Saattaa selvitä paljon helpommalla ja jää se huudatus väliin kokonaan kun vauvalla tavat ei oo vielä liian pinttyneitä (y)
 
@tikkunekku90 joo näinpä. Mun tutut just syksyllä yritti unikouluttaa 1- ja 3-vuotiaitaan :sleep::unsure: Se kuulosti ihan kauhealta suoraan sanoen. Ja siis kauhealta niille vanhemmille, lapset vain pompotteli niitä miten sattuu pitkin yötä. Ja meidän keskimmäinen nukkui mun vieressä ekan vuoden ja sen jälkeen sai tulla siihen keskellä yötä, hän oppi sit vasta 3-vuotiaana pysymään omassa sängyssä kun lupasin pienen lelun kunhan on 20 yötä nukkunut vain omassa sängyssä. Huvittavinta oli et lelun perässä hän lopetti sen viereen kömpimisen sit kerrasta :ROFLMAO: Nyt tän meidän kolmosen kans on ollut tosi helppo unikouluttaa siinä mielessä kun vauva on jotenkin vielä niin yksinkertainen hoitaa. Kun hän herää, oon kellosta katsellut et voisko olla nälkä ja sen perusteella sit päättänyt yritänkö nukuttaa vai otanko suoraan rinnalle. Esimerkiksi äsken heräs ja koska nukutin tunti sitten ja sitä ennen just oli rinnalla niin ei kyllä nälkäänsä herännyt niin nukutin sinnikkäästi pari min ja sinne nukahti taas. Mut sit viime yönä klo 3 herätys eikä ollut syönyt klo 20 jälkeen niin turha siinä on ees miettiä mitään nukuttamista, suoraan rinnalle vaan. Puolivuotiaan kans aion kyl yrittää nukuttaa tuossa kohtaa mut en vielä viitti. Ja meidän neitin itkusta kuulee et onko jokin aito tarve herätä vai vain unenhakua. Se pitää sellasta ihme jollotusta tai unikätinää jos herää kesken unien ja jos taas on nälkä niin se on enemmän itkua. Ja sitä itkua ennen se pitää jotain muuta tuhinaa :D Mut nykyään en aina herää siihen kun vauva nukkuu vähän kauempana. Joka tapauksessa ihana ku ei oo tarvinnut tosiaankaan huudattaa tai itkettää. Siihenkin olin osittain valmis et päästäis eroon noista tunnin välein herätyksistä koska ei sitä ois kohta enää ite jaksanut. Mut onneks nyt toistaiseksi näin :)
 
Huih, täällä ulkoasu muuttunut. Vau, kuinka iso vauva @Veeja . Mulla kakkonen oli kans superjöllykkä mutta motoriikka pelasi silti hyvin varhain. Tämä kuopus oli 5kk neuvolassa jo 70 senttiä, painoa kuitenkin vajaat 7,6 kg. Herra oppinut möngertämään. Huom, ei ryömi vaan möngertää :ROFLMAO: sängylle, kun laittaa vaipan vaihtoon, niin kääntyy vauhdilla mahalleen ja lähtee sutimaan karkuun. Onnistuu tässä siis vain ilman housuja ja sukkia. Saa ilmeisesti hyvän pidon jalkoihin ja pääsee pakoon... välillä poski vasten patjaa ja nauraa, kun yritän sanoa, että älä karkaa vaippa pitää laittaa. Ihan kuin ymmärtäisi ja kyllähän vauvat jo jotain tässä iässä ymmärtää.

Hampaita täällä varmasti myös kovasti tehdään. Ikenet kutisee, pikkumies vikisee.

Tsemppiä @Lukka parempiin öihin!
 
  • Tykkää
Reactions: Lukka
Tää ulkoasu on todellakin muuttunut, huh huh.
Tänään meillä maistui paremmin soseet. Olin ihan ihmeissäni että uppos kahteen otteeseen kasvis sose ja vähän omppua päälle.
Mekun ollaan nyt yritetty pitää paljon vatsallaan niin tuntuu et ihan muutamassa päivässä olis tullut edistystä jaksamiseen.
Myös autoiluun on tullut helpotusta, saattaa hyvinkin killitellä hereillä hermostumatta kun aiemmin huusi koko aika jos ei nukuttanut ja välillä tuntu huutavan vaikka olis pitänyt olla uninenkin. Kauheesti nää kasvaa ja kehittyy, kohta puol vuotiaita. Ihan kamalaa. Silti jos miettii et 5kk on aika lyhyt aika elämässä mutta silti tuntuu jotenkin et tää vauva on ollut tässä perheessä jo iät ja ajat.
Ihana seurata miten noi sisarukset jaksaa olla vauvan kanssa ja miten vauva ihan valtavasti nauttii niiden seurasta ja aina hakee niiden katsetta ja sitten nauretaan. Tuntuu kyllä et miehellekkin aina kujeilee. Kai mä oon jo aika nähtyä seuraa kun koko aika saatavilla vaikka sit tärkein syli kuitenkin kun poru koittaa. Ääää mä en kestä et tää on mun vika vauva. Ihan parasta että tää on näin tyytyväinen tapaus, jää niin hyvä muisto vauva ajasta ja samalla hullu fiilis et voishan tälläsen yhen helpon viel tehä. Mut ei. Näistä nautitaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Lukka
Täällä on menossa hampaiden tulo + kiinteistä johtuva ummetus + kurkku tulehdus + rotarokoite vatsavaivat yhdistelmä. Ei tarvii varmaa ees sanoa erikseen et aika raskasta on, nukkuu sentää yöllä kun oon antanu panadolia nukkumaan mennessä. Mut jokseenkin levotonta kun kerran oli jalat tyynyllä nukkumassa ja toisen kerran poikittain jalat pinnasängyn raoista roikkuen kun heräsin neidin touhuja katsomaan. :D
 
@Veeja epäilin korvatulehdusta ja käytin lääkärissä nii korvat oli ok mut kurkku oli ärhäkkä. Meillä kun on neidillä sitä refluksia niin voi sekin ärsyttää, mut on ollu vähä räkäinen ja yskiny niin varmaa joku perus flunssa vaan. Kun ei kuumetta kuitenkaan oo ollu erityisesti.

Miten kauan noita hampaita oikee "tehdään"? Tää neiti on kuolannut hirveesti nyt jo kuukauden mut nyt joku noin 3 päivää jäystänyt huudon kanssa leluja hirveesti ja sormet koko ajan suussa.. Tosiaan rauhoittuu itkemästä vasta kipulääkkeellä. Ja miten monta päivää putkeen tota panadolia voi oikein antaa
 
@tikkunekku90 oijoi, tsemppiä! Oon ite itse asiassa hammaslääkäri mut en silti osaa sanoa... Opinnoissa ei kerrottu tästä kovin käytännönläheisti... Mut tällee kolmen lapsen äitinä sanoisin et ainakin meidän lapsilla toi on vaihdellut. Mut kuulostaa siltä et varmaan parissa päivässä on hammas/hampaat ulkona jos itku siitä johtuu. Voihan sekin olla et itkee ja laittaa sormia suuhun jatkuvasti sen flunssan takia. Meillä meni neitillä sormien ihokin aivan punaiseksi hampaiden tulon aikaan koska aina meni sormet suuhun kun silmä vältti eikä ollut purulelu kädessä. Ehkä sellaiset kolme viikkoa aateltiin et kai ne kohta puhkeaa, se syljen eritys alkoi siis silloin muutama viikko aiemmin ja sit lopuksi viikon verran oli sitä aivan nonstop ikenien kaivelua kunnes yks aamu oli eka hammas puhjennut ja parin päivän päästä myös toinen. Toivottavasti helpottais pian reppanalla!

Meidän vauva muuten kuulostaa samanlaiselta hyrrältä yöaikaan, huoh. Aamuyöt on usein ihan levottomia, oon jo oppinut vähän inhoamaan niitä etukäteen... Viime yönä hän nukku niin et heräs klo 1 ja klo 6 syömään mut sit jäi unisena hyörimään tunniksi kunnes nukahti sit vielä puoleksi tunniksi. Toissayönä heräs klo 1, 3 ja 5 et oli tää nyt parempi kuin se mut toi varhaisen aamun äherrys on ihan sanonko mistä.

Eilen meni sosetta koko purkki, huhhuh! Siis kahdelle aterialle jaettuna yks pikkanen purkki, ei nyt sentään liikaa innostuttu... Tänään tarjosin lounaan väärään aikaan koska upposi vain pari tl. On se tarkkaa. Ja tissiä jos meen tuputtamaan yhtään väärällä kellonlyömällä tai mielialalla niin jösses, neiti loksauttaa leuat yhteen ja kun siellä alaleuassa nököttää sellaiset tuliterät kahden millin hampaanreunat niin käy kuulkaa kipiästi. Viimeksikin kiljahdin niin et toinen säikähti ja alkoi huuli väpättäen itkemään. Nyt saa sitten tissien puolesta peläten ottaa toisen rinnalle kun ei tiedä millä päällä se milloinkin on. Mä luulen et meidän imetystaivalta ei vuosissa mitata varsinkin kun ei hän kauhean sentimentaalisesti suhtaudu niihin aterian päätyttyäkään vaan saattaa silloinkin purra sitte ku ei enää maito kelpaa. Huoh. Ainakin ihmisenalku osaa ilmaista oman mielipiteensä, kai se tärkeä taito on sit tulevaisuudessakin.

@Veeja mulla just sama, niin tekis mieli vielä yksi, en tajua mikä muhun nyt on taas tullut vaikka oisin voinut mennä sterilisaatioon muutama kuukausi sitten vauvan synnyttyä. En ymmärrä miks haluaisin olla taas raskaana, viime raskaus oli kamala vaikka se olikin suhteellisen tavanomainen raskaus, mitä nyt pahoinvointi, raudanpuute ja liitoskivut vaivasi. Ja uus vauva, hyvä kun tämä nykyinen sirkus pysyy esityskunnossa. Välillä toisaalta on hetkiä jolloin tuntuu, että vielä tähän mahtuis helposti uuskin vauva mut sit toisaalta välillä tuntuu, että yksikin on liikaa siihen hetkeen. En tiedä, vaikea asia. Voisin jättää jonkin mua suuremman päätettäväksi. Ja itse asiassa jo jätettiinkin, ekaa kertaa vihdoin edettiin tositoimiin ja ilman minkään valtakunnan ehkäisyä. Mieskin vain tuumas et laitettiin sitten lotto vetämään mikronelosesta. Tervetuloa hän jos on tullakseen. Mielenkiintoinen tapahtumien kehityskulku. Mulle tuli vielä siitä pari päivää myöhemmin kauhea migreeni ja mieliala laski yhtäkkiä aivan syyttä niin mietin et jos oli ovis niin vähänkö oli harkitsematonta. Ei uskoisi itseään järkevinä pitäviltä ihmisiltä... Mut mies ajattelee samoin kuin minä, neljäs ois toisaalta niin ihana ettei osata ehdottomasti kieltääkään. Mut ehkä me nyt kuitenkin jokin ehkäisy otetaan ens kerralla kun se tulee... Mulla on kyllä tähän asti imetys pitänyt oviksen loitolla kahden ekan lapsen kohdalla et en jaksa uskoa et nytkään vielä tärppäis vaikka yrittäiskin.
 
  • Tykkää
Reactions: Veeja
@Veeja kiitti mut en tiiä meneekö taas kuukausia ennen kuin pelataan taas mitään lähellekään riskialtista :ROFLMAO: Ja ehkä saadaan jokin selkeä linjaus asiaan. En tiiä, oonkohan sitten jättänyt alitajuisesti sen portin auki jo ajat sitten koska en oo saanut yhtään myytyä/lahjoitettua tyllerön pieniä vaatteita enkä edes omia raskausajan vaatteita. Tuolla ne on nätisti pakattuna mutta yhä mun vaatekaapissa :sneaky: Ja kierukka on asentamatta, päätin etten laita mokomaa hökötintä. Tulisin aiempaakin luulotautisemmaksi ja laittaisin kaiken mahdollisen oireilun sen piikkiin kuitenkin. Ja ahdistaa ajatus kierukasta ja sen laitosta joten olkoon. Hormonaalista en halua migreeninkään takia. Me varmaan mennään sit varmoja päiviä seuraamalla ja riskiaikoina kondomilla kunnes mies kyllästyy siihen tai lapsilukumäärään :ROFLMAO:
 
Meillä on ehkäisynä kortsu nyt käytössä, aloitan varmaan pillerit jossai vaiheessa kunhan oma kierto ensin tasaantuu. Haluun nähdä, et kroppa toimii ennen kun alkaa työntää taas hormoneja kehoon.. En tykkää yhtään ajatuksesta mut ei oikein oo muutakaan oikeesti toimivaa ehkäisyä. Kierukkaa en halua. Mulle taas ois aika katastrofi jos tulisin nyt raskaaksi uudestaan. En missään nimessä halua nyt toista lasta tähän perään heti vaan ehkä sitten joskus kun eka on 3-4 vuotta. Musta ei oo tähän valvomiseen ja muuhun vuositolkulla putkeen. Toki jos vahinko kävisi niin kyllä lapsi pidettäisiin.
 
  • Tykkää
Reactions: Lukka
Miten teidän kylpyhetket menee? Mä huomasin et amme on melko hankala. Ollaan viimekerrat käyty vaan suihkussa ja eilen ammeessa ja se on niin hankalaa kun tää yrittää vaan istua siellä ja lukee kylpykirjaa eikä saa millään semmoseen rentoon makuuasentoon et sais kunnolla kaulan ja hiuksetkin pestyä. Lisäksi iltakylpy on kyllä liian rankka, menee ihan känkkis väsyksi. Usein onkin aamusta kylvetty. Meillä ei siis joka päivä kylvetä vaan 1-2 kertaa viikkoon. Aamuin illoin toki lavuaaripesut ylä- ja alakertaan.
Joko teillä on tervehdytty @tikkunekku90 ? Mitä oot kokeillu vauvan ummetuksen ehkäisyyn?
 
  • Tykkää
Reactions: Lukka
@Veeja kokeilin eka ihan vaan luumusosetta, päärynäsosetta ja jättää perunan pois. Sitten kokeilin korvikkeen sekaan mallasuutetta. Oli jo niin tukossa et pakko oli kääntyä apteekin puoleen ja annoin 2 päivää levolacia. Lopulta sai kamalan huudon kanssa puserrettua ulos ihan kivikovan ison pökäleen mikä ei ollut siis yhtään sellasta vauvan kakkaa. Sitten helpotti ja teki kolmet kakat vielä perään. Nyt alkaa taas mennä ummetuksen puolelle, varmaan annettava joku pieni annos tota levolacia jonkun aikaa ja toivoa et alkaa tasaantua.. Kiinteitä söis muuten hyvin, puurokin alko maistua mut en tiiä oikee mitä uskallan enää antaa

Meillä kylvetään joka toinen ilta, vauveli haluais vissii vaa uida selkää ammeessa niin aika vaikeeta on höntä nykyisin pestä. Nopeet pesut siis vaan, en jaksa tapella enempää kuin pakko. Tykkäis siis, mut hakkaa päätään ammeen reunoihin.
 
  • Haha
Reactions: Veeja
Ääh, @tikkunekku90 toi on kyllä kurjaa, voi pientä! Toivottavasti alkaa löytyä jokin tasapaino. Meilläkin meinaa vähän olla hankaluutta saada maha toimimaan säännöllisesti mutta tähän asti pärjäilty kuitenkin ilman itkuja tai lääkkeitä. Saa nähdä miten jatkossa...

Tänään aloitin puuron mut se oli kyllä sen verran vetelää et ehkä pitäis puhua ennemmin vellistä. Tyttö ihan tykkäs siitä! Olin sotkenut sekaan banaania ja veikkaan et se teki sen et naama lehahti paikoitellen punaiseksi. Oltiin tänään neuvolassa ja saatiin muutenkin ohjeeksi alkaa laittaa kortisonivoidetta kun tota atooppista ihottumaa on vähän joka puolella. Plääh. No, onneks ton kans pärjää. Hitaanlaisesti kasvaa edelleen mut kasvaa kuitenkin. En vaan millään saa toista syömään enempää. Yöllä imetyksiä 2-3 h välein ja päivällä sama, kiinteitä tarjoan 2-3 kertaa päivässä. Nyt tulee neljäs kerta ku aloitin puurot.

Ja meillä inhotaan kylpyä! Tuo huutaa kuin syötävä jos varsinkaan selälleen koetan laittaa ammeeseen. Viimeksi laitoin istualleen niin se kelpas ilman huutoa mut ei hän nyt varsinaisesti nauttinut. Suihku menettelee myös. Ollaan pesty kerta viikkoon mut nyt kun pitää alkaa kortisonilla rasvaamaan niin pitää myös pestä useammin.
 
Meillä myös välillä ummettaa. Luumusosetta useamman teelusikallisen annan melkein päivittäin niin ei itkuksi mene kakkaaminen.

Kylpemisestä tykätään ja kahdesti viikossa. Polskii niin, että heikompia hirvittäis. Itkuksi menee usein kylvyn jälkeen, kun ei haluais lopettaa. Saa siinä äiti rallatella vaikka mitkä laulut, että herra pysyy rasvauksen (välillä kortisonia täälläkin) ajan ja vaatteiden vaihdon tyytyväisenä.

Olen opettanut nyt viime ajat omikseen nukahtamista tosissaan. Vien sänkyyn hereillä, mutta väsyneenä. Joskus tarvii sylityksen vielä hetkeksi ja taas sänkyyn laitan hereillä. Tänään nukahti jo ilman isompia kitinöitä. Tosin poikittain ja päädyssä. Odotin, että nukku vähän sikeämmin ja käänsin oikein nukkumaan, ettei ala aikaisin yöstä päätä jystään pinnoihin unissaan.

Syödään neljästi päivässä kiinteitä, joista yksi puuro. Se puurolautallinen on jo melkoinen annos. On selkeästi lempparia. Muitakin soseita menee melkein se purkki kerralla. Maidot jääneet joinain päivinä melko vähiin, ja onkin sitten yöllä tankannut isompia määriä. Kait se maitokiintiökin on täytettävä. Syömään herää yleensä kahdesti yöunen aikana, kuten vaikka kello 2 ja 5 tai sitten 4 ja 6.30. Eikös ne sano, että puolivuotias ei tarvisi yöllä enää syödä. No, minusta se ei ole ongelma, jos muuten nukkuu ne väliajat. Kop kop kop. Ja tää on mun viimeinen vauva, niin syököön yöllä niin kauan kun äitin syli ja maito maistuu. Lapsenlapsia haluaisin ja monta. Kun vaan itsellä terveys riittää, niitä sitten aikanaan hoitaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Lukka
Minkälaista vuorokausi / ruokailu rytmiä ootte alkaneet vauvalle muodostaa? Laitan tähän meidän keskimääräisen päivän alle ruokineen, ois kiva tietää miten muilla

Herätys n. klo 7.00
Aamumaito, pesut, leikkejä ym.
1. päiväuni n. klo 9.00-9.45
Maito, kasvissose, leikkejä ym.
2. päiväuni n. klo 13-15.30
Maito, lihasose, leikkejä, kyläilyä ym.
3. päiväuni n. klo 18-18.30
Iltatoimet kuten kylpy, halailua, rauhassa kotona touhuamista. Iltapalana puuro+hedelmäsose ja iltamaito
Nukkumaan n. klo 21.00
Herätys kerran syömään yleensä välillä 3.30-5.30, maitoa

Toki välillä menee sekaisin rytmit mut oon huomannu et tällä tyylillä on saatu lähes itkuttomiakin päiviä viettää. Päikkärit jos menee huonosti niin koko päivä yleensä aika raskasta ja nykyisin on taas ollu vähän vaikeeta saada vauveli nukkuu etenkää noita kolmansia päikkäreitä missää muualla kuin mun kainalossa sohvalla tai sitten lähdettävä iltakävelylle vaunujen kanssa.

Mulla ei muuten näy noi hymiöt jostain syystä, mites muilla?
 
  • Tykkää
Reactions: Lukka
Meilläkin rytmit elää jonkin verran, päivät poikkeaa toisistaan jo siksi, että isommat lapset on hoidossa osan arkipäivistä. Mut noh, kutakuinkin näin menee meillä päivät:

*Herää klo 6.30-7.30
*Aamupala klo 8 maissa, syö hedelmäsosetta
*Ekat päikkärit pari tuntia heräämisestä eli noin klo 8.30-9.30 alkaen, kesto vaihtelee mut yleensä 45 min
*Lounas klo 11-12 aikoihin, tarjoan ruokasosetta joka ei vielä yhtään kelpaa neitille ja sit sen jälkeen hedelmäsosetta
*Tokat päikkärit sillee että pari tuntia edellisistä jaksanut valvoa eli noin klo 12 jälkeen simahtaa taas, saattaa nukkua pitempäänkin joskus mut voi olla myös se 45 min
*Välipalaa en vielä oo antanut
*Kolmannet päikkärit alkaa sit taas muutama tunti edellisistä ja saattaa venyä tosi myöhään ja olla sit myös lyhyet jos edelliset on olleet pitkät, muutoin nää vikat on pitkät ja silloin menee yöunille aiemmin, usein nukkuu klo 15.30-17 välillä
*Iltaruoka ja iltapala ei molemmat joka päivään vielä mahdu mut vaihtelevasti rytmien eläessä ne tarjoan, toisen joka tapauksessa, yleensä iltaruoan siten et ruokasosetta maistellaan ja nyrpistellään sille nokkaa ja päristellään se ulos suusta ja sit hedelmäsosetta vedetään kaksin käsin naamaan, kiinteitä menee yhteensä päivässä jotain reilun yhden tai parhaimmillaan parin pienen pilttipurkillisen verran
*Yöunille vaihtelevasti klo 19.30-20.30 välillä
 
Ai niin ja kysymys... Meidän hempukka ei tosiaan syö ruokasosetta! Huoh. Mitä keksis? Hedelmäsosetta vetää tosiaan parhaimmillaan vajaan pikkupurkin aterialla. Puuroa on keritty maistella vasta kerran, ollaan aina liian myöhään liikkeellä sen kans illasta... Mut sitä meni vähän ja siihenkin olin sekoittanut sosetta. Söi mut ei kauheasti. Parhaiten ehdottomasti siis syö hedelmä-/marjasosetta. Missäköhän vaiheessa pitää muuttaa mun toimintamallia? Meidän aiemmat on tykänneet ruokasoseista niin tää on nyt vähän uutta mulle tällanen...
 
Meilläkin päivät vaihtelee vähän mut joku runko siellä pohjalla on. Aamusta hereille n. 7-8, vähän sitten riippuen tuosta heräämisestä saattaa torkahtaa pikku unille rinnalle siinä ysin pintaan. (Max30min) Sit lähdetään ulos koiran kanssa 10-11.30. Tänään varmaan lähetään just vasta klo 11 maissa liikkeelle kun herättiin ajoissa ja nyt herra tissitorkuilla. (Nyt siis kello 8.45) Siinä ulkoillessa .s nukkuu sitten vaihdellen 1-3h. Yleensä pari tuntia. Aamupäivästä yleensä siivoilen vähän, laitan tiskejä ja pyykkejä ja samalla herran kanssa leikitään ja seurustellaan. Iltapäiväunien jälkeen isommat tulee koulusta ja sitten niiden kanssa vauva seurustelee. Saattaa nukkua taas tissitorkut johki väliin ja klo 16 maissa väsy jo painaa jolloin nukkuu tunnin verran. Hirveesti riippuu kyllä miten mikäkin päivä kuljetaan et sillon nukkuu autossa iltaunia. Nukkumaan sammuu melko tarkasti edelleen siinä 20 maissa. Nyt syö eka kerran puolen yön aikaan ja jossain vaiheesa (3-7) toisen kerran. Kiinteet menee niin huonosti et odotan että niiden menekki paranee niin voi sitten yrittää noita yösyöntejä vähentää. Nyt ei viitsi niihin kajota kun nukkuu kuitenkin tosi hyvin, syö ahnaasti kun herää ja sammuu laakista uudelleen unille. On varmaan nälkä tosiaan kun on niin iso jässikkä ja pelkällä rintamaidolla käytännössä mennään. Ihan pari hassua kertaa on maistunut paremmin soseet. Meillä ei selkeesti mene paremmin hedelmä- marja-liha tai puurokaan. Yleensä päristelee niin et on oma naamakin ruoassa. Ehkä ihan ihan ihan vähän paremmin uppoo toi pelkkä kasvis, olisko siinä porkkana, peruna, kurpitsa. Mut heti ku joku liha seassa niin ei! Puuro on maittanut juurikin hedelmällä tai marjalla höystettynä, siis se pari tl mitä uppoo hyvinä hetkinä. Nyt en oo ite jaksanut noita soseita tehdä kun uppoo niin surkeesti et mul menis tunteisiin viskoo aina niitä roskiin kun vaivalla tehnyt. Onneks koira vetää kyllä jämät ettei nyt ihan hukkaan mee.
 
  • Tykkää
Reactions: Lukka
vierailija
Täällä ilmeisesti ainakin joku syöttää korviketta/pulloruokailee? Kyselisin, milloin olette lopettaneet pullojen jatkuvan keittämisen/steriloinnin ja siirtyneet pelkkään normaaliin pesuun?
 

Yhteistyössä