Syyskuiset 2019

@Lukka, tosi hurjan kuuloinen synnytys sinulla:cry: Ja @tikkunekku90 ymmärrän jos imetys vähän ahdistaa kun joudut käyttämään rintakumeja ja muuta. Minua myös ahdisti imetys alkuun tosi paljon. Ja edelleen, jos yritän vain imettää enkä anna korviketta, saan imettää lähes koko päivän. En tiedä kuinka pitkään joutuisin imettämään 24/7, että maito riittäisi. Annan korviketta n. 3 kertaa päivässä, erityisesti jos joudun käymään vaikka kaupassa ja haluan välttää huutava vauva ja ostokset -skenaarion.

Imetys olisi helppoa jos vauva pitäisi edes vähän taukoa, mutta hän syö jatkuvasti. Ja mulla on täällä myös kotityöt hoidettavana ja isompi lapsi, joka tosin on kouluikäinen mutta on ollut ihan älyttömän hankala vauvan tulosta saakka. Ilmeisesti purkaa mustasukkaisuuttaan temppuilemalla kaikesta ja ikää on jo kymmenen vuotta, niin itsellä kärsivällisyys on todella koetuksella.

Miehen osallistumisesta: Hän palasi töihin oltuaan 5 päivää isyyslomalla ja tekee kahta työtä. Joten useimpina päivinä on tosi paljon poissa kotoa. Tällä hetkellä tuntuu aika haastavalta juurikin koska esikoinen on käyttäytynyt niin kummallisesti ja kotitöitäkin kasaantuu. Mies kyllä auttaa aina kun on kotona. Ja yöt ovat sujuneet suht hyvin kun pidän vauvaa vieressä ja imetän aina kun hän tahtoo. Ja jos hän ei meinaa rauhoittua, annan korviketta lisäksi.
 
@Miliani mulla sama, että jos mentäis täysimetyksellä niin voisin istua imettämässä 24/7 eikä tarttis mitää muuta tehdä. Nyt on toiminut hyvin osittaisimetys, oon päässy liikkeelle vauvan kanssa ja välissä ilmankin ja sitten illat tissitellään jotta tulee hyvin uni pienelle :) lisäks yöllä pääasiassa imetän, aamuyöstä voi joutua antaa korviketta lisäks kun tuntuu että neidin nälkä kasvaa yön edetessä. Musta tuntuu et hän on paljon tyytyväisempi näin ja raivoitkua vähemmän, lisäks nukutaan paremmin. Siksi en ymmärrä miksi jotkut niin paheksuu tätä toimintamalliao_O
 
  • Tykkää
Reactions: Lukka
@tikkunekku90 sanoppa se! Eipä oo muilta pois mitä kukin vauvalleen tarjoo, pääasia että jotain saa jotta kasvaa. Muutenkin toi sana korvike on jotenki huono, kuulostaa et sillä todellakin korvataan nyt jotain maailman tärkeintä niinku tietty onkin mut kyllähän ne korvikkeet on ihan yhtä hyvää kamaa herranjestas.

Meillä 5vko lääkärineuvola takana. Isopoitsu, 5,7kg ja 57cm ja muutenkin kaikki näytti olevan hyvin. Hormoninäppyä kasvoissa. Katsekontaktia ottaa vähän ja hymyjä tulee. Awwww. Niin vallottava tapaus.
 
@Veeja oi toista :love:

@tikkunekku90 kuulostaa kyllä noin just hyvältä :)

Meillä kävi neuvolasta hoitaja kylässä, vauvalla nyt 2 vk ikää :) Kyselin vauvan navasta ja ihottumasta, napatynkä lähti jo ajat sitten mutta napa yhä erittää vähän, ei auta ku jatkaa puhdistelua, ei siinä mitään erityistä ollut. Pientä ihottumaa pyllyssä, kokeillaan auttaisko öljy. Iho meinaa mennä rikki, ilmeisesti kakka ärsyttää, tällä on lähes joka vaipassa kakka. Lisäksi pulauttelua on, mietin oisko tälläkin jotain allergiaa kuten kahdella ekalla oli, toisella on itse asiassa edelleen... Mut no, aika näyttää onko allergiaa vai jotain muuta. Vauva oli onneks kuitenkin kasvanut hyvin, painoa nyt 4,2 kg. Syntyessään painoi 3,7 kg. Varmaan osa mahavaivoista onkin sitä että vauva on melkoinen ahmatti :D
 
Näinpä, meilläkin vauvan raivoaminen loppuu jos antaa imetyksen päälle välillä lisämaitoa. Useimmiten siis raivoaa nälkäänsä:LOL:

Nyt ei ole öisin tarvinnut antaa korviketta eli kai se oma maitomäärä on hieman lisääntynyt. Kun on saanut nukuttuakin, elämä näyttää melko normaalilta tällä hetkellä :rolleyes: Esikoinenkin totuttelee pikkuhiljaa siihen että perheessä on nyt toinenkin lapsi hänen lisäkseen... parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
 
Varasin ristiäisiä varten papin marraskuun lopulle. Vielä kun tietäisi minkä nimen se tulee kuuluttamaan lapselle :whistle: Huoh :D Kummejakaan ei olla pyydetty vielä :X3: Kolmannen lapsen kohdalla kaikki ns. ilmeiset vaihtoehdot on jo aikalailla käytetty edellisten lasten kummeiksi... On meillä monta hyvää vaihtoehtoa edelleen mut keidät sitte heidän joukosta nostaisi toisten edelle :unsure:
 
@Veeja teillä mahtavan isopoitsu. Meillä pojalla painoa oli neuvolassa kilo vähemmän vaikka saman verran pituutta kuin teillä.

@Lukka meilläkään ei vielä nimeä päätetty ja pappikin on vielä tilaamatta. Tarkoitus kuitenkin ensi kuun aikana kastaa poika ja sopivalla nimellä. :whistle: Kummit on päätetty ja kysytty. Kaksi saa riittää.

Vaunulenkki tehty tälle päivää. Joko annatte nukkua ulkona? Minä en raaski jättää vielä ulos vaan tuon sisälle. Joskus onnistuneesti jatkaa unia vaatteiden vähentämisen jälkeen.

Jälleen uusi korvike kokeilussa vaikka aika hyvin edellinenkin sopi. Vatsantoiminnan ja ilmailun jos saisi vähän joutuisammaksi tällä uudella.

Raskisikohan leikkauttaa kampaajalla hiuksia. Mukavasti raskaus tuuhensi tukkaa ja tykkään kun ei ole ihan liru koko pää. Saas nähdä koska taas ohenee...
 
Mites olette toipuneet synnytyksestä ja kuinka monta viikkoa teillä on jo takana? Ite oon ihan yllättynyt kuinka nopeasti kuitenkin siitäkin rääkistä voi palautua, maanantaina tulee 4 vkoa. Episitomia arpi on tosi siisti ja hyvin parantunut, pinnalla ei tunnu eikä oikein näykään mitään, mieskään ei huomannut koko arpea kun annoin hänen katsoa :ROFLMAO: sisäpuolella vähän jotain tuntuu mutta ei pahasti. Olen öljynnyt nyt pari viikkoa useamman kerran päivässä alakertaa samalla öljyllä millä ennen synnytystä ja tuntuu, että alkaa palautua aika hyvin. Loppuis vaan tuo jälkivuoto, vihaan käyttää siteitä yli kaiken kun ne hiertää ja aiheuttaa mulle jotain pukaman alkuja (n)

Sori jos tmi mutta tämähän oli palsta jossa voi puhua kaikesta eikö :geek: ainii, onko kellää kokemusta estrogeeni voiteesta, auttaako ne? Ostin tuubin ja ajattelin ens viikolla alkaa hölvätä sitä jotta ei pääse paikat Sahara kuntoon.
 
  • Tykkää
Reactions: Lukka
@Nyytti19 ihme kyllä tää ei kuitenkaan oo mikään överipulska, kaula on yhtä kaksoisleukaa mutta noin muuten ei oo michelinrenkaita. Mut on iso kyllä, esikoinen oli viikon vanhempana samaa kokoa mut tytteli oli vasta 3kk tän kokonen, en ees muista kuin mini hän oli.
 
@Veeja varmaan ei mene enää 56cm vaatteet? Täällä ainakin alkaa olla jo suurin osa pieniä... Onneksi nuita vaatteita on hommattuna 62cm ja 68cm... siitä eteenpäin ei juurikaan ole.

@tikkunekku90 hyvin täälläkin toivuttu synnytyksestä. Repeytymiä tmv. ei tullut. Jälkivuoto loppui kolmeen viikkoon. Kävelyillä meinaa lonkat vielä kipeytyä helposti. Selkä on ihmeissään vauvan kanniskelusta ja eri asennosta nyt ei-raskaana. Kiloja on kropassa vielä varmaan yli kymmenen ylimäärästä vaan ei haittaa.
 
@Nyytti19 olen haikeana todennut että kohta siirryttävä 62 kokoon. Meilläkin ihan hyvin paria seuraavaa kokoa valmiina vaan ei 74:sta sitten ookkaan, pitää alkaa metsästään. Aika kuluu niin et kohta ollaan jo siellä.

Mites muilla pikku kynnet? Täällä pakko pitää tumppuja tai kääntöhihoja. Vaikka kuin leikkaan ja kerran viilasinkin ni silti on kohta poski naarmulla. Olis kiva antaa sormien näkyäkin välillä.

D vitsku tauko selkeesti rauhottanut, ei enään sitäkään vähää kränkkäystä. Tilasin sitä d suihketta babylle, neuvolasta ehdottivat myös jekovit tippaa joka vesipohjainen ja paremmin siedetty.

Vielä välillä pulauttaa oikeen kunnolla mutta liittyy selkeesti nyt liikasyömiseen, iltasin varsinkin tankkaa tankkaa tankkaa ja sit lentää. Vaikee olla rintaa tarjoomatta kun sitä selkeesti kaipaa siinä, tuttia edelleen yritän tarjota vaan ei kelpaa.

Edelleen selkeesti simahtaa yöunille siinä 21 maissa, nukkuu ekan pätkän 4-5 tuntia ja siitä 2-3 tunnin unilla aamuun. Kuuden jälkeen selkeesti jo nukkuu huonommin ja vähän väliä murisee mutta nukahtaa itekseen useimmiten, seiskalta sit jo noustaankin koululaisten kanssa ja usein vauvakin vaatii päästä ylös. Mut hyvin nukkuu, itekin tunnen olevani ihan pirtsakka vaikka en oo yhtään aamuihminen, tuntuu aivan järkyttävältä nousta seiskalta mut kahvin jälkeen jo helpottaa. Pidemmät hereillä olohetket sijoittuu onneksi päivään, aamusta muutama tunti ja päivän mittaan vaihdellen mut eilenkin oli hereillä terhakkaana klo 14-16.30, illasta torkkui sitten.

Tämmöstä meillä. :)
 
@Veeja teillä kuulostaa ihanalta vauva-arjelta :) toivottavasti meilläkin mennään tuohon suuntaan, että itkuisuus vähenee ja nyt tuntuukin että mennyt helpommin muutama päivä. Olen myös itse uskaltanut enemmän liikkua vauvan kanssa eri paikkoihin ja hyvin hän kulkee mukana :) aluksi vähän mietin että voi ei jos vauva huutaa vaikka kaupassa mutta lapset huutaa välillä ja eipä sille mitään voi.

Teillä muilla tuntuu olevan vauvat niin paljon isompia. Meillä menee vielä koko 50, 56 on joissain vaatteissa vielä reilu koko. Äitiyspakkauksestakin on ollut käytössä vasta ne kaksi valkoista bodyä kun kaikki muut liian isoja. Mutta kovasti pieni neiti tulee perässä :love:
 
@Nyytti19 mulla lähti viimeksi hirveästi hiuksia, ohimoilta ihan ohueksi, toivon että nyt ei. Mulla on normaalisti paksu tukka joten ei tuokaan pahasti haitannut mutta kestää kauan että kasvaa takas. Jostain luin että raudan puute aiheuttaa hiusten lähtöä, mietinkin oisko se ollut mullakin taustalla siinä et hiusten lähtö meni niin överiksi. Esikoisen synnyttyä sitä ei ees huomannut.

@tikkunekku90 samaa mieltä, kyllä täällä pitää voida jutella mistä vain. Turhaan monista asioista vaietaan... Mulla 2,5 viikkoa synnytyksestä ja alusta asti tuntunut että oon toipunut tällä kolmannella kerralla paremmin ku aiemmin. Uskomatonta koska ikääkin on tullut lisää... Repeämä tikattiin, se on ihan ok, ompeleet on yhä paikallaan ja ne häiritsee, muuten ei. Kovia kipuja ei oo ollutkaan, istua oon voinut suht normaalisti koko ajan. Maha on ihmetyksekseni kutistunut nyt nopeiten, en oo tarvinnut ees äitiysvaatteita synnytyksen jälkeen, siirryin heti löysiin normivaatteisiin. Toivottavasti maha palautuu ilman ryppyjä kuten ennenkin...
 
@Veeja meilläkin kynnet hirmusen terävät, pahimmat kohdat leikkasin just eilen, aiemmin en viitsinyt. Vauvaparka raapii naamaansa niillä... Ja mua, näytän siltä että meillä on huonosti käyttäytyvä kissa :D Huikeat unet teillä muuten! (y) Kannattaa kyllä nukkua itekin mahdollisimman hyvin, sitä jaksaa hyvin levänneenä ihan eri tavalla.

Meillä viime yönä vauva nukkui 4,5 h putkeen mut ei oo ennen nukkunut. Rinnat ei kyllä tykänneet tuosta varsinkin kun myös päivisin on rinnalla oltu harvemmin mut toisaalta huojennus kun ei yhtenään tarvi imettää. Aloitin äidinmaidon luovutuksen ja koetan ylimääräisiä pumpata sinne aina ku jaksan, kerran päivässä aattelin yrittää.

Meillä menee yhä koko 56. Tosin jotkin vaatteet on jäämässä pieneksi. Yhdet sukkikset ei mahdu mahasta ja pari yöpukua on liian lyhyitä joko lahkeista tai hihoista. Mut en oo ees katsonut vielä kokoa 62, se on kyllä valmiina mutta nyt varmaan saisi alkaa katsella sieltä pienimpiä käyttöön. Jännä miten saman perheen sisarukset on niin erimallisia, esikoinen ja tää on pitkäraajaisia, tää erityisesti ja lisäks pullea toisin ku esikoinen joka on siroa kokoa, kakkonen taas oli paitsi pullea niin myös pitkä- ja leveäselkäinen :LOL: Kellekään ei siis täysin istu toisen vaatteet...

@tikkunekku90 mun piti käydä apteekissa koska parin päivän ummetuksen jälkeen paheni pukamavaiva ja halusin siihen niitä samoja suppoja joita sain synnärillä... Pukamavaiva on kyl helpottanut paljon raskausajalta mut vielä tuntuu. Ei siis auttanut kun ottaa vauva mukaan, en halunnut jättää ostoksia tai vauvaa miehen hoidettavaksi. Samalla sit kävin kaupassa ja kirjastossa palauttamassa kirjat. Hyvin meni reissu koska vauva nukkui koko ajan :) Olin varautunut pahempaan, yllätyin sit positiivisesti. Kannattaa lähteä vauvan kans liikkeelle, kotia jos jämähtää niin kyllä alkaa masentaa ennen pitkää :unsure:
 
  • Tykkää
Reactions: Veeja
Mitä te muut muuten syötte? Ja monestiko päivässä? Yritän pitää kiinni ruokailurytmeistä mut ei siitä mitään tuu ja lähes joka ateria on leipää ja jogurttia ja aika usein jälkkäriksi suklaata koska en ehdi laittaa mitään muuta :unsure: Ja kun vauva nukkuu niin silloin on heti syötävä, muuten ei välttämättä ehdi. Lapsille sentään laitan ruoan silloin kun eivät oo päivähoidossa ja yritän sit itsekin ehtiä syödä mut kaikki mitä syön on haaleaa oli se sit alunperin kuumaa tai kylmää niin syödessä se on jo haaleaa :ROFLMAO: No, ainakin lähes aina näin. Kaipa tää tästä joskus, raskauskilot tulee nyt tarpeeseen :D
 
@Lukka yritän pitää ainakin sen yhden järkevän lämpimän ruuan päivässä ohjelmassa, joka on yleensä sitten kun mies tulee töistä neljän jälkeen. Päivällä harvemmin ehdin syödä mitään kunnon ruokaa, aamupalakin venyy monesti aamupäivällä pitkälle. Painoa nyt saman verran kuin ennen raskautta että ei tarttis ihan tällä vauhdilla enää lähteä. Yritän kuitenkin syödä aina jotain terveellistä silloin kun syön mutta väkisin menee välillä suklaa linjalle kun on vaan jo niin nälkä että silmissä sumenee.

Tänään herättiin vasta 10.30 kun yö meni pienellä itkiessä :( ilmeisesti jonkin asteista refluksia hänellä on kun välillä itkee sydäntä särkevää kipuitkua heti ruokailun jälkeen. Viikonloppu meni oikein kivasti mutta eilen illalla vetäs yhden korvike annoksen ilmeisesti liian vauhdilla ja nieli samalla ilmaa. Siitä sitten alkoi itkeskely joka helpotti vasta aamuyöstä :eek: helposti tekee kierteen ilmeisesti niin, että ensin itkee kipua ja yrittää syömällä lisää lievittää poltetta joka taas aiheuttaa lisää kipua. Ajattelin että seuraavan kerran kun näin käy niin pidän reilun tauon ruokailussa ja katson lyhentäisikö se tätä "kipukohtausta". Eilenkin tiesin että lapsi on syönyt riittävästi mutta tarjosin tissiä kun sitä niin vaati ja huuto jatkui heti aina kun laski tissistä irti(n)Huuto on siis sellaista ihan todella voimakasta ja raastavaa eikä meinaa tauota millään. Vai oisko jollai vinkkejä?
 
@Lukka yritän pitää ainakin sen yhden järkevän lämpimän ruuan päivässä ohjelmassa, joka on yleensä sitten kun mies tulee töistä neljän jälkeen. Päivällä harvemmin ehdin syödä mitään kunnon ruokaa, aamupalakin venyy monesti aamupäivällä pitkälle. Painoa nyt saman verran kuin ennen raskautta että ei tarttis ihan tällä vauhdilla enää lähteä. Yritän kuitenkin syödä aina jotain terveellistä silloin kun syön mutta väkisin menee välillä suklaa linjalle kun on vaan jo niin nälkä että silmissä sumenee.

Tänään herättiin vasta 10.30 kun yö meni pienellä itkiessä :( ilmeisesti jonkin asteista refluksia hänellä on kun välillä itkee sydäntä särkevää kipuitkua heti ruokailun jälkeen. Viikonloppu meni oikein kivasti mutta eilen illalla vetäs yhden korvike annoksen ilmeisesti liian vauhdilla ja nieli samalla ilmaa. Siitä sitten alkoi itkeskely joka helpotti vasta aamuyöstä :eek: helposti tekee kierteen ilmeisesti niin, että ensin itkee kipua ja yrittää syömällä lisää lievittää poltetta joka taas aiheuttaa lisää kipua. Ajattelin että seuraavan kerran kun näin käy niin pidän reilun tauon ruokailussa ja katson lyhentäisikö se tätä "kipukohtausta". Eilenkin tiesin että lapsi on syönyt riittävästi mutta tarjosin tissiä kun sitä niin vaati ja huuto jatkui heti aina kun laski tissistä irti(n)Huuto on siis sellaista ihan todella voimakasta ja raastavaa eikä meinaa tauota millään. Vai oisko jollai vinkkejä?
Korvikkeissa on eroja. Meillä Nutrilon omneo poisti lähes täysin maidon takaisinvirtauksen suuhun. Sillä siis mennään vähintään illat ja yöt, jotta unet rauhallisempia. Ja ne unet todellakin ovat rauhallisempia. Tehdään jauheesta, joten hankalampi esim. kodin ulkopuolella.
 
Meilläkin vauva raivoaa välillä siks että on jo täys mut haluais vielä lupsutella tissiä ja hakea unta... Oon nyt oppinut tunnistamaan nää tilanteet jotenkuten ja koetan sit vain nukuttaa syliin tms. Meillä myös jotain refluksia/pulauttelua ja varsinkin jos tyllerö on vetäissyt ittensä ähkyyn ja sit ei uni tuu jos ei saa röyhtäystä tulemaan ja pidä vähän aikaa pystyssä. Tsemppiä @tikkunekku90 , toivottavasti helppaa pian!

Meillä ei vaaka toimi edelleenkään, patteri tyhjänä. Ärsyttää mut eipähän paino stressaa :D
 
@tikkunekku90 turhan aurinkoiselta sain arjen kuulostamaan :unsure: Onhan tää suhteellisen helppoa mutta tuntuu että välillä menee järki kuitenkin.

Tosta pulauttelusta olen nyt stressin saanut itelleni, en enään tiedä mistä johtuu kun ahmii kyllä muttei silti aina tuu ja sit taas pitkähkönkin ajan päästä saattaa pulauttaa. Ja nyt ”pelkään” että ylisyötän ja iltaunille käyminen nyt hankalaa kun haluis vaan just tissille nukahtaa niinkun @Lukka laittoikin myös ja pelkään että sit taas puli lentää. Henkeen vetää maidot about joka syötöllä vaikka kuinka yritän olla takakenossa yms. Kai tähän vaan aika auttaa. Neuvolasta ei tee mieli mitään vinkkejä kysellä kun ne on aina sitä samaa diipadaapaa mitä jo kokeillu miljoonakertaa, röyhtäytä, tauota, takanoja yms yms.

Mä oon kyllä liikkunu vauvan kanssa jo pitkään, ihan ekoista viikoista ”turvallisissa” kyläily paikoissa niinku isovanhemmilla ja just asioita hoitamassa ja kaupassakin, ollu vaan semmonen verho siinä kaukalon suojana ettei nyt ihan kaikki basillit leijaile. Hulluksi tulis jos kotona nökötän vaan.

Mä aika normisti syön, melko usein just toi viilee ruoka lautasella kylläkin. Eipähän pala suu.
 
Nyt pikaisesti ku ehdin niin vain omia kuulumisia ja seuraavaksi kommentoin muidenki juttuja ;)

Meillä ikää tytöllä kohta 8vkoa (!!) ja tuntuu että mukavasti tullu rutiinit päiviin. Nukkumaan keskimäärin 21 aikoihin, vetää normaalisti 1-3 asti putkeen, (joskus jopa 4!) vaihdan vaipan ja syötän ja ylös 8-9, joudun usein herättään :LOL: usein myös herää tuossa aamuyöstä kerran muttei jaksa edes syödä paljoa ku jatkaa äkkiä unia. Esikoinen otti lähes kellontarkasti heräämisajaksi klo 5 jo 1,5kk sitte. Joku sano että tekee tiukkaa klo 7 nousu, ois ihan huippua täällä :ROFLMAO: en muista millon ois 5.30 jälkeen saanu nukkua.. lisäks jos imetys esim klo 4 niin en ehdi nukahtaa uusiks. Kuiteski menee itellä ainaki 22.30-23 enneku sängyssä niin oon vähä silmät ristissä päivät. Sentään esikoinen ei enää yöllä valvota, siihen tuli onneks nopea parannus! Aloin tällä vkolla viedä päikkäriin aamuiksi että on enemmän tekemistä sillä, hyvin menny ekat 2 pv.

Hurjaa ku pian 2kk käynti! Täällä menee enimmäkseen koko 62, lähes kaikki 56cm on jo pieniä. Huomaa kyllä että tyttö on ollu ruoka-aikaan kotona ja vaatekokojen perusteella isompi ku veli tässä iässä. Tai ainaki paksumpi vaikkei mitään makkaroita ole :love:

Jälkitarkastus oli joku aika sitte ja kaikki hyvin. Sain luvan seksiin, en aatellu edes että piti odottaa lupaa :LOL: muutaman kerran perusteella ollu yllätys että tuntuu entistä paremmalta.. Samoin ku eka synnytyksen jälkeen, on se ihme touhua että synnytys voi parantaa seksiä! Vielä ku jaksais useammin ku kerran pari kuussa :whistle::ROFLMAO:
 
Meidän neiti hymyili tänään ekaa kertaa kunnolla, en kestä, sain vielä ikuistettua sen kuvaan :love::love:Yritän laittaa linkillä tähän :)

https://1.bp.blogspot.com/-Z8k_coucY3Q/XaYjAUYAX9I/AAAAAAAAJ9g/SkFBNyesHtYKoydV1cTMcT3pEIZPpMxkACLcBGAsYHQ/s1600/IMG_20191015_144745_01__01__02.jpg

Jösses miten isona kuvana se ois tullut tähän jos ois suoraan laittanu niin olkoon :D:cautious:

Nukutteko te muut päikkäreitä? Oon nyt ite alkanut nukkua silloin ku on mahdollista ja se kyl auttaa jaksamaan kun yöt menee kuitenkin pätkissä. Hyvissä 2-4 h pätkissä mut pätkissä silti.
 
Meillä on niin maraton syömäri tyttö että jos imetän makuulla niin voin ottaa samalla kahdet puolen tunnin unet kun imetän, vaihtaa vaan välissä tissiä :ROFLMAO: vaikka eihän se nyt mitään hyvää unta ole, mutta jotain sentää.

Täällä on menny yöt itkiessä ja päivällä taas tyytyväinen lapsi. En saa häntä nukkumaan kunnolla koska säpsähtelee unissaan ja herää siihen sitten. Tilasin kapalopussin ja toivon, että se auttaisi (n) etenkin auton turvakaukalossa nukkuu vaikka kuinka kauan ja luulen, että syy on siinä ettei pääse kaukalossa säpsymään.

@Lukka hirmusesti hiuksia teillä :love:
 

Yhteistyössä