Syyskuiset 2019

Ainiin, ja tosta kääntymisestä, meillä neiti eilen punnersi niin kovasti itseään massulla ollessa ylös että kellahti selälleen. Hirvee huuto kun säikähti että mitä tapahtuu :LOL: tänään sitten on mögertänyt jalkoja pepun alle monta kertaa ja hengailee sellasessa puolikonttaus asennossa :)
 
Kylläpä teillä @tikkunekku90 ollaan liikkuvaisia jo :love:

Meidän herra tais nyt saada jossain muodossa ton mua vaivanneen flunssan. Melko kärttynen ollut ja vähän nuhainen. Saas nähdä miten yön nukkuu, vähän oli hankala nukahtaa äsken kun yöpuulle laittelin. Vaivaakohan hälläkin kurkkukipu kun sillai hassusti välillää yökkää/kakoo. Vaikee näistä mini-ihmisistä ottaa selkoa, että mihin koskee.
 
@Veeja meillä on tota yökkimistä ja kakomista ollu päivittäin jo monta viikkoa, viime yönä viimeeks heräs yökkäilyynsä. Mä yhdistäisin tän meillä ainakin mahdolliseen refluksiin josta oon aika varma et tytöllä on, kaikki oireet täsmää siihen silent refluksiin missä ei pulautella koska sitä meillä ei oo hirveesti sentään. Perus kuvio menee siis näin syömisen jälkeen; irvistellään heti viimesen nielaisun jälkeen hetki josta alkaa raivokas kipu huuto, huuto kestää niin kauan kunnes saan tytön pystyasennossa röyhtäsee, yleensä röyhtäisy tekee sitten hikan joka kestää suht pitkään ja saattaa joskus aiheuttaa pulauttelua. Tän jälkeen neiti on ihan apaattinen, känisee, vääntelehtii, itkeskelee ja nukahtaa. Tätä pahimmillaan parikin kertaa päivässä. Oon ekan kerran soittanu tästä neuvolaan kun neiti oli 4 viikkoa, tänään soitin uudestaan ja nyt luvattiin jo lastenlääkäri lähetettä kontrollikäynnin jälkeen.
 
Viimeksi muokattu:
@tikkunekku90 meillä tää on nyt ilmennyt tän flunssailun myötä niin veikkaisin että on siihen kuuluvaa, lima valuu kurkkuun ym. tiedä sitten. Meillä ei syöminen tee kipeää ja röyhtäsee välillä syönnin lomassakin.

@Lukka en kans ymmärrä miks ovat yksittäinpakattuja. Mut ovat ihan omaa luokkaansa imukyvyn kanssa (y) Noiden ainujen kanssa saan vaihtaa ihan joka syötön jälkeen eikä se silti pitele sitä puolta kuivana mistä en syötä:mad:
 
Oon ihan hämmästynyt meidän neidin kehityksestä tällä viikolla. Viikko sit sai suunnilleen raivarit jos laitoin lattialle ja nyt oli yli 3 minuuttia kyynärnojassa pää napakasti pystyssä ja katteli siinä ympärilleen :) sit laitoin hänet kyljelleen niin yritti äheltää vähän sen oloisena että kääntyis mahalleen. Ei tietenkään vielä onnistu läheskään mutta tekniikka näytti ehkä oikeanlaiselle jatkokehitystä ajatellen.

Mites muute sitä esineisiin tarttumista vois vähän harjoitella? Tyttö avaa nyrkkiä jo kun tarjoan lelua käteen mutta ei osaa vielä ottaa kiinni.
 
Noniin, nyt on mennyt 6 päivää ilman veriulosteita, huutamista ja vesiripulia. Jos sitä nyt oltaisiin myös täällä rotaoireiden kanssa voiton puolella. Kakka vielä vähän löysää ja harjoitellaan päiväunien rytmittämistä, illalla on kiukku jos päivällä ei nukuta. Täytyy vaan juoksennella vaunulenkeillä jos ei muuta kun vaunuissa uni maistuu :)

Pieni huoli tuli kuitenkin neuvolassa tytön painonnoususta. Terkkari oli kuitenkin sitä mieltä että on normaalia, ja voihan tuo löysempi uloste vaikuttaa.. täytyy vaan yrittää olla stressaamatta ja luottaa siihen että tyttö ilmoittaa kun on nälkä :)

Täällä myös löydetty omat nyrkit, niitä syödään nyt :LOL: Ja tarttuu jo innokkaasti kaikenlaiseen, varsinkin mun hiukset on koetuksella jos jätän ne auki..
 
Täällä myös maiskutetaan nyrkkejä ja ne menneet jo etukautta suuhun jokusen aikaa. Aluksi käänsi päätä sivulle jolloin nyrkit löyty. Tuttia poika ei syö, tai se syöminen on mahdotonta katsottavaa. Tutti tippuu suusta. Enkä ole enää edes moneen päivään yrittänyt tarjota. Useampi erilainen on kokeiltu. Onneksi hän ei ole kovin itkeväistä tyyppiä. Iltaisin tosin taitaa täälläkin joskus kiukku olla, kun päivällä ei nukuta kunnolla. Leluihin tarraa kiinni, kovasti yrittää käsillään tähätä ja eihän se kyllä aina onnistu. Suu ammollaan odottaa mitä käsillään saaliiksi saa. Välillä huitoo lelu kädessä ja ihmettelee mikä naaman edessä vilahtelee. Massullaan pieniä hetkiä lattialla. Sylissä ja kanniskellessa massullaan tosi topakasti. Selällään viihtyy useita kertoja päivässä. Omikseenkin touhuilee ja kovasti juttelee sekä leluille että ihmisille. Naurahtelee ja kiljahtelee. Yölläkin, kun syömään nostan sängystä. On nuo pienet vaan niin maailman parasta seuraa.

Meillä ollut ikävä tapahtuma perheessä. Vauvalla ei mitään ikävää kuitenkaan. Hieman verottanut nyt omaa jaksamista.

Kokeilussa nyt sänkyyn omikseen nukahtamiset. Mun selkä vaatii jo illasta lepoa, enkä jaksa kanniskella/keinutella unten maille. Joskus varmistelee, että olen vielä lähistöllä. Käytän olkapäällä ja takaisin sänkyyn. Syö nyrkkejä, puristelee peiton reunaa, juttelee... ja nukahtaa. Saa nähdä alkaako onnistumaan joka ilta tämä.
 
Tsemppiä ja jaksamista @Nyytti19 ikävään tilanteeseen.

@Annemarie90 kauan teillä siis rotaoireet kesti? Ja kuin nopeesti alkoi sen oton jälkeen? Yritin sun aiempia viestejä tulkita et millon otitte sen mut siis oireilitte viikon pari?

Meillä rotarokotteesta nyt kolmas päivä. Uloste aavistuksen löysempää ja eilen ehkä tavanomaista kärttyisämpi ja kaks kertaa huusi hetken semmosta kipuitkua.
Vaikea arvioida kärttyisyyttä kun on muutenkin päiviä et ei nuku kunnon unia ja känkkää enemmän.
Pääsääntöisesti täälläkin perustyytyväinen tapaus, alan uskoa että syyskuiset vaan on vähään tyytyväisiä niinkun jostain jo aikojen alussa luin.

Mun selkä on aivan hajoomispisteessä, alaselkä on ihan tavattoman kipeä, perus buranat ei helpota. En tiedä ees mistä näin äityi. Eilen yritin vähän vähemmän kannella, mies hoiti sitä puolta. Sitteriin tai sänkyyn laskeminen tekee höpöä.
Kirjotit @Nyytti19 tosta teidän nukahtamisesta. Meillä yleensä aina nukahdetaan tissille ja siitä kippaan sänkyyn ja jos herää hetimiten käniseen niin oon ottanut uudelleen nukutukseen kun aiemmin todettu ettei sänkyyn hyssyttely siinä kohtaa auta. Eilen sit aattelin et meen kyl saunaan kun olin jo riisunu kun herra känisi mut yllätykseksi huuto ei liiemmin yltynyt vaan nukahtikin itekseen. Ehkä olenkin liian herkästi ottanut uudelleen syliin. Yölläkin kuulemma vauva oli muutamasti hereillä mutta nukahtaa ilmeisesti itekseen kun minä en herännyt kun pariin syöttöön.
 
  • Tykkää
Reactions: Lukka
Tsemppiä ja jaksamista @Nyytti19 ikävään tilanteeseen.

@Annemarie90 kauan teillä siis rotaoireet kesti? Ja kuin nopeesti alkoi sen oton jälkeen? Yritin sun aiempia viestejä tulkita et millon otitte sen mut siis oireilitte viikon pari?

Meillä rotarokotteesta nyt kolmas päivä. Uloste aavistuksen löysempää ja eilen ehkä tavanomaista kärttyisämpi ja kaks kertaa huusi hetken semmosta kipuitkua.
Vaikea arvioida kärttyisyyttä kun on muutenkin päiviä et ei nuku kunnon unia ja känkkää enemmän.
Pääsääntöisesti täälläkin perustyytyväinen tapaus, alan uskoa että syyskuiset vaan on vähään tyytyväisiä niinkun jostain jo aikojen alussa luin.

Mun selkä on aivan hajoomispisteessä, alaselkä on ihan tavattoman kipeä, perus buranat ei helpota. En tiedä ees mistä näin äityi. Eilen yritin vähän vähemmän kannella, mies hoiti sitä puolta. Sitteriin tai sänkyyn laskeminen tekee höpöä.
Kirjotit @Nyytti19 tosta teidän nukahtamisesta. Meillä yleensä aina nukahdetaan tissille ja siitä kippaan sänkyyn ja jos herää hetimiten käniseen niin oon ottanut uudelleen nukutukseen kun aiemmin todettu ettei sänkyyn hyssyttely siinä kohtaa auta. Eilen sit aattelin et meen kyl saunaan kun olin jo riisunu kun herra känisi mut yllätykseksi huuto ei liiemmin yltynyt vaan nukahtikin itekseen. Ehkä olenkin liian herkästi ottanut uudelleen syliin. Yölläkin kuulemma vauva oli muutamasti hereillä mutta nukahtaa ilmeisesti itekseen kun minä en herännyt kun pariin syöttöön.
Rotarokote saatiin 1.11, ja oireet alkoi kolmen päivän päästä. Oireilua kesti sen melkein kolme viikkoa. Että semmonen vaihe. Voi kun ei menis joulu pilalle kun seuraava annos on niihin aikoihin. o_O Toivottavasti teille ei tule huutoa ja löysiä ulosteita pahempia oireita! Neuvolasta suositeltiin hierontaa ja Gefilus-tippoja pahimpaan oireiluun, meillä auttaa kun hieroo jalkapohjia niin saadaan kakka paremmin ulos.
 
@Annemarie90 minäkin eilen huudon yhteydessä hieroin jalkapohjia ja vatsaa niin helpotti heti ja kohta taas töräyttikin hyvät satsit vaippaan :ROFLMAO: joo elikkäs kolmas päivä meillä nyt vasta alkoi, voi siis helposti yltyä viellä. Kääk. Odotellaan.
Onhan se hyvä että satsit tulee sentään vaippaan ettei kärvistellä turhaan eikä mitään tule ulos :LOL: Tsemppiä teille, eihän se ole mitenkään varmaan että oireet yltyy. Meillä taisi olla pahimmillaan viikko sen jälkeen kun rokote saatiin, jossain siinä 6-7pv kohdalla. Kunhan kuume ei nouse pikkuiselle niin kuulemma on normaalia että on voimakkaita oireita. Mutta tosiaan, mieluummin tää kun se itse tauti..
 
Jos vielä joku kaipaa imetykseen tehostusta niin omakohtaisella kokemuksella suosittelen reipasta hiilareiden syöntiä :D Meillä oli kastejuhla viikonloppuna ja huh, olipa vähän tukalaa ajoittain kun rinnat pukkas täyteen maitoa eikä neiti jaksanut tyhjentää... Oli mulla aiemminkin liikatuotantoa mut paheni potenssiin viis kaiken sen herkuttelun myötä. Yhtenä aamuna pumppasin toisesta rinnasta 1,5 dl, siis mitä järkeä tuollaisissa tuotantomäärissä, ei yksikään vauva tuota määrää kerralla vedä :eek: Ja vauva oli kuitenkin sen edeltävän yön aikana syönytkin, siitä ei ollut kyse.

Ennen juhlia oli mahtavia öitä, sen jälkeen meni ne vähätkin rytmit aivan sekaisin ja on taas heräilty enemmän, toissayönä typsykkä katsoi parhaaksi kukkua hereillä klo 3-5 koska ensin nälkä, sitten maitoöverit ja pulauttelua, sitten jättikakka (lapaluihin asti) ja johan tän kaiken jälkeen oli taas nälkä... Ai että väsytti aamusta. Mut kestän yksittäiset kukkumiset kun moni yö on parempi ja tiedän et tää kaikki on joka tapauksessa vain väliaikaista. Aina tulee uus vaihe oli miten paska vaihe tahansa :D Nytkin on nukahtaminen vaikeutunut, hakee rinnalta unta ja sellaisia 3 h päikkäreitä ei oo enää nähty... Mut onneks yhä nukahtaa myös vaunuihin ja autoon. Öisin ollaan nukuttu jo pari viikkoa omissa sängyissä. Neitin pinnis on ihan kiinni meidän sängyssä mun puolella joten ollaan silti ihan lähellä toisiamme. Yritän nyt saada eriytettyä syömisen ja nukkumisen (ne kun meni neitillä vähän sekaisin silloin kun olin angiinassa eikä muuta tehty ku köllötettiin sängyssä) niin laitan aina öisin syötön jälkeen neitin omaan sänkyynsä jatkamaan unia, en ota viereen lupsuttelemaan tissiä... Jospa ne unet pysyisi vähintään tällä tasolla toistaiseksi ja joskus paranisi taas :) Meilläkin tyllerö joskus nukahtanut itekseen, useammin käy niin et nukutan omaan sänkyyn pyllystä hytkyttämällä, rauhoittuu siihen liikkeeseen sitte samalla unileluja naamaan hamuten. Noin nukahtaa monesti päikkäreillekin, myös jos siirrän unisena rinnalta sänkyyn.

Tänään mennään 2 kk neuvolaan, eilen tuli 2 kk täyteen :barefoot:
 
Viimeksi muokattu:
Eipä erityistä neuvolassa... Th ei oikein innostunut kun sanoin ettei oteta rotarokotetta ja tavallaan kyllä ymmärrän. Ei silti tuntunut kivalta, kun tunnelma kylmeni hetkessä monta pykälää. Oonko nyt sitten niin kamala äiti kun en tuota rokotetta halua ottaa... :( Muuten kaikki kyllä hyvin, typsykkä on jäntevä ja seurallinen, kasvaa hyvin, mitat nyt 60 cm ja 5,8 kg :)
 
@Lukka minäkin lohduttaudun aina sillä et nää kaikki on vaan vaiheita.

Täällä päiväunet pirstaleina, ennen nukkui aamupäivä lenkin jälkeen hyvin tunnin pari vaunuissa mut nyt herää samantien kun kyyti loppuu. Ei sammu enään sitteriin niinku aiemmin vaan vähän jalalla keikutti. Yöt nukkuu hyvin. Se on mun mielenterveyden kannalta parasta.

Joku siitä rotan kakkosannoksesta pähkäili kun on joulun alla otto niin mun ymmärryksen mukaan oireet ei olis ekan annoksen luokkaa. En tiedä mistä tämä mutu mut ei siis tietoa. Me selvittiin kyllä vähällä, kärttyisämpi ehkä vähän ollut mut mene ja tiedä johtuuko rokotteesta.

Oliko teillä @tikkunekku90 jo se kontrollikäynti?

Tää mun selkä on ihan järkyn kipee. Itkee tekis mieli. Venyttelyistä ei mitään apua. Saan tänään lainaan tens laitteen jos se helpottais. Välillä jään sohvalle ”jumiin” kun sattuu niin pirusti.

Herra tissiposkella nyt semmonen ihastuttava vaihe ettei malta kunnolla syödä vaan huitoo käsillä ja nykii ees taas nänniä ja kiukkuaa. Aaaa että! En muistanutkaan miten mukavaa imetys oli kaikkine mutkineen.

Vielä noista rokotteista niin @Lukka on se kyllä kumma et perjaatteessa sä saat itse päättää rokotetaanko vaiko eikö mut sit silti tavallaan niitä vaihtoehtoja on tasan se että otat! Onko sulla mikä syynä ettet halua ottaa? Onkohan tää kusiaispesän sohimista tää kysymys :ROFLMAO::whistle: En siis halua alkaa millään lailla omaa kantaa puolustaan, kukin todellakin tekee niinku parhaaksi näkee mutta olen vaan utelias. :geek:
 
  • Tykkää
Reactions: Lukka
@Veeja omat hyvät unet on kyllä kaiken jaksamisen a ja o. Välillä kuulee hirveitä juttuja siitä miten jotkut valvoo ja nukkuu pätkissä, en ite jaksais millään. Kakkosen kans sitä tuli tehtyä, nyt tuntuu että en millään pärjäis enää niillä unilla kun nytkin väsyttää vaikka meidän neiti on ihan hyvä nukkuja. Toivottavasti teillä löytyy päikkärit pian uudestaan! Meillä onneks nyt jo palasi takas hyvät yöunet, viime yönä taas neiti nukkui klo 20.30-3, aivan luksusta :) Nautin nyt koska tiedän et myös hyvät vaiheet on usein valitettavasti väliaikaisia...

Ja niin, saa kysyä, en pahastu :) Mut tää vain mun ja miehen mielipide, älkää loukkaantuko. Mut siis rotarokotetta ei haluta koska siitä tulee rokotteeksi aika usein aika rajuja oireita, osa vakavia. Lisäksi se on rokotteeksi aika voimakas koska siinä on eläviä taudinaiheuttajia, sellanen vaikuttaa lapsen kehittyvään immuunijärjestelmään paljon eikä siis vain hyvällä tavalla tautia ehkäisten... Ja tää on musta iso juttu varsinkin siks et toi rokote annetaan niin hirmu pienelle lapselle. Immuunijärjestelmän kehitys on kriittisintä kaks ekaa vuotta. Ja koska ite imetän niin uskon myös sen ehkäisevän taudilta joka harvoin näin kehittyneissä maissa kuitenkaan on hyvin vakava. Toki ikävä mut useimmiten täysin hoidettavissa. Iso syy sen rokottamiseen Suomessa on se että rokottaminen vähentää lasten sairastelua vähentämällä myös aikuisten työpoissaoloja. Hyvä asia sekin mut ite en koe rokotetta välttämättömäksi. Se on vieläpä suht uusi niin en vielä luota sen turvallisuuteen. Muihin vanhempiin rokotteisiin en suhtaudu yhtä kielteisesti, viitosrokote ja MPR ollaan ehdottomasti haluttu ottaa lapsille, tosin MPR vasta siellä 2-vuotis-neuvolassa. Toivotaan ettei tuu rotaa. Kahdelle ekalle ei oo tullut, ovat nyt 4 ja 6, eikä heitäkään rotarokotteella rokotettu.
 
  • Tykkää
Reactions: Veeja
@Veeja oli joo, ei siitä ollut oikeestaan paljoa iloa. Vauva itkeskeli koko käynnin ajan vaikka neuvolan aulassa oli hyväntuulisena kun odotettiin aikaa. Saatiin neuvolalääkärin aika parin viikon päähän.

En enää jaksa uskotella itselleni että tää vauva ois ihan normaali. Hän on jo 10,5 viikkoa ja ei vieläkään hymyile läheskään joka päivä. Välissä on ollut hyviä päiviä kun on vastannut hymyyn, sitten menee helposti useita päiviä välissä kun ei mitään vastakaikua. En ymmärrä mistä tällainen vaihtelevuus johtuu. Tänäkin aamuna katseli pitkään silmiin kun lauleskelin, hymyilin ja juttelin hänelle. Vastausta hymyyn ei kuitenkaan tullut.

Oon niin surun murtama tästä että itken joka päivä tätä asiaa. Kukaan ei ymmärrä mun huolta, mutta muut eivät olekaan tän lapsen kanssa 24/7 ja katsele hänen välttelyä ym. Lisäksi säpsyy ja heijasteet todella voimakkaat, nukkuminen vaikeeta kun säpsyy hereille ym.
 
Eipä erityistä neuvolassa... Th ei oikein innostunut kun sanoin ettei oteta rotarokotetta ja tavallaan kyllä ymmärrän. Ei silti tuntunut kivalta, kun tunnelma kylmeni hetkessä monta pykälää. Oonko nyt sitten niin kamala äiti kun en tuota rokotetta halua ottaa... :( Muuten kaikki kyllä hyvin, typsykkä on jäntevä ja seurallinen, kasvaa hyvin, mitat nyt 60 cm ja 5,8 kg :)
Ei mekään otettu ja kysyivät sitä tosi monta kertaa. Kuin eivät olisi halunneet sitä vastausta
 
Voi ei @tikkunekku90 :( tosi harmi kuulla ettei siitä ollut apua. Niinkun itekkin sanoit, ettei kukaan ymmärrä niin välittyy tännekkin päin että teidän pieni on varsin normaalisti kehittyvä vauveli. Mutta eipä me olla häntä tavattukkaan saati olla alati tekemisissä. Mitä mieltä sun mies on asiasta? Mikä ihme siinä on, että se lääkäriaikakin meni niin pitkälle.. raastavaa odottaa ja pystyykö hänkään sanomaan juuta tai jaata. Tsemppiä täältä vaan toivotan kun en muuta voi. Ja tiedän kyllä ettei paljoa sekään lohduta. Tunnen tuskasi ja muistan tunteen kun itse tuntee sisimmässään ettei kaikki oo niinku pitää ja lääkärikään ei sitä nää. :unsure:
 
  • Tykkää
Reactions: Lukka
@Veeja mun mies ei halua uskoa, että lapsessa olisi mitään vikaa. Uskoo hänen kehittyvän omaa tahtiaan jne. Ja kun vauva on kuitenkin hymyillyt monesti, on hän sitä mieltä että ei huolta ja kehittyy asiassa pikkuhiljaa. Nii kovasti haluaisin itse uskoa tähän myös mutta vaisto sanoo että tuo lapsi ei ole normaali. Joku siinä käytöksessä vaan on "outoa". Ihan kuin hön olisi jotenkin taas unohtanut kokonaan kaiken vuorovaikutuksen ja oppimansa. Että jos pari päivää on hyvää niin sitten menee monta päivää ilman hymyn hymyä ja muutenkin tosi vaisu. Ei myöskään juurikaan juttele enää, ei ole osoittanut mitään merkkejä tarttumisesta esineisiin ym. Minusta hän on siis kokonaisvaltaisesti jäljessä monessakin asiassa. Lisäksi tuo säpsyminen on vaan lisääntynyt, ihan kuin heijasteet vahvistuisi sammumisen sijaan jne. Lääkäri aika oli joku peruutus aika, muuten ois menny ties mihin saakka.
 
@Ninnu118 höh, kurja kuulla et muillakin samaa kohtelua :( Saako kysyä mistä syistä se jäi teillä ottamatta?

@Veeja hyvin sanottu (y) @tikkunekku90 samaa mieltä Veejan kanssa... Toivottavasti saat jonkun asiantuntijan ottamaan kantaa tuohon niin saat asiaan selvyyden. Epätietoisuus on kaikista pahinta :unsure: Ootko vilkaissut temperamenttipiirteitä? Mietin tunnistaisitko sieltä teidän vauvaa ja löytyiskö niistä selitystä? Toki voi olla jostain muustakin kyse, tosi vaikeaa täältä ruudun toiselta puolelta sanoa... Kunhan tuli toikin mieleen. Meidän neiti muuten myös säpsyy aika paljon. Varsinkin se refleksi jossa kädet ja jalat menee sivuille ku reppana säikähtää tulee edelleen usein. Eikä meidän neiti hymyillyt yhtään kun th käsitteli sitä. Sitten kylläkin ku th meni kauemmaksi :D Mut siis tarkoitan tällä sitä ettei kukaan vauva aina hymyile. Mut niin, jos nopsaan haluat ajan niin yksityiselle pääsee lastenlääkärille nopeasti jos vaan sit raskii maksaa siitä. Ootteko sitä miettinyt?
 
@Lukka meillä lähin yksityinen lastenlääkäri on noin 1,5h ajomatkan päässä, tässä kaupungissa ei siis ole yksityisiä lastenlääkäreitä. Muuten ois menty jo ajat sitten. Täytyy alkaa katsomaan aikoja muista kaupungeista jos tähän ei nyt mitään selvyyttä saada.

Voiko se olla niin, että kun neiti on kuitenkin selkeesti hymyillyt ja ottanut kontaktia useasti niin hänellä olisi se taito olemassa ja kaikki sinällään kunnossa mutta nyt vaan muut asiat (esim. vatsavaivat tai väsymys) vie energian muualle. Käytiin tänään vyöhyketerapiassa, saa nähdä auttaako yhtään vatsaan (n) kiitos teille tsempeistä, aika valitusvirttä tämä keskustelu ollut mun osalta viime aikoina, pahoittelut!
 
@Ninnu118 höh, kurja kuulla et muillakin samaa kohtelua :( Saako kysyä mistä syistä se jäi teillä ottamatta?

@Veeja hyvin sanottu (y) @tikkunekku90 samaa mieltä Veejan kanssa... Toivottavasti saat jonkun asiantuntijan ottamaan kantaa tuohon niin saat asiaan selvyyden. Epätietoisuus on kaikista pahinta :unsure: Ootko vilkaissut temperamenttipiirteitä? Mietin tunnistaisitko sieltä teidän vauvaa ja löytyiskö niistä selitystä? Toki voi olla jostain muustakin kyse, tosi vaikeaa täältä ruudun toiselta puolelta sanoa... Kunhan tuli toikin mieleen. Meidän neiti muuten myös säpsyy aika paljon. Varsinkin se refleksi jossa kädet ja jalat menee sivuille ku reppana säikähtää tulee edelleen usein. Eikä meidän neiti hymyillyt yhtään kun th käsitteli sitä. Sitten kylläkin ku th meni kauemmaksi :D Mut siis tarkoitan tällä sitä ettei kukaan vauva aina hymyile. Mut niin, jos nopsaan haluat ajan niin yksityiselle pääsee lastenlääkärille nopeasti jos vaan sit raskii maksaa siitä. Ootteko sitä miettinyt?
@Lukka Samasta syystä kuin tekin. Neljännelle otettiin se eka annos ja virhe oli. Ei syönyt viikkoon, tuli kauheat ihottumat ja huusi koko viikon. En luota siihen rokotteeseen yhtään eikä ole turvallinen . En voi suositella sillä kokemuksella mikä meillä on.
 

Yhteistyössä