Syyskuiset 2020

Siellä hän köllötteli! Meidän perheen pikkuveli. Täysin terveenä. Lääkäri joka ultrasi niin sanoi että sen verran hyvin levittelee, että aika varmaksi voi sanoa että poika tulee. Muutenkin kaikki nt-ultrassa siis mallillaa. Kuukautisista laskettuaika 13.9. ultran mukaan 14.9. joten ei tarvii muutella.
Eli onko mahdollista saada tietää sukupuoli jo nt-ultrassa?:love:
 
Mä oon pitkään viettänyt hiljaiseloa, lukenut teidän viestejä täällä taustalla ja elänyt mukana:love: Mulla on ollut aika huonovointinen ja vaikea alkuraskaus, eikä oikein mitään ole jaksanut:( Nyt viikkoja 11+6 ja alkaa elämä vähitellen voittaa(y) Mulla todettiin jo 7+0 kaksosraskaus ja tänään oli kovasti odotettu nt-ultra. Pikkuisilla oli kaikki hyvin muuten, mutta kokoero oli suuri. Pienempi oli 11+2 ja suurempi 12+2. Kolmen viikon päästä jo uusi ultra ja siellä katsotaan että ovat kasvaneet omilla käyrillä tasaisesti. Kunpa kaikki saisi mennä hyvin:oops: Voisin myös tulla Facebookin puolelle, jos sinne vielä mahtuu:giggle:
 
Onnea kaikille nt-ultrauutisista! Täällä kovasti vielä odotetaan omaa vuoroamme huomenna :)

Mulla tuntuu väsymys ja etova olo nostavan taas päätään, vaikka hetken oli jo helpompaa.. Katkonaista unta ja iltaisin haukotukset saa aikaa kakomisrefleksin.. Töissäkin muutamia kertoja olen joutunut pidättämään, etten oksenna. Mutta no, vastahan mä tänne kirjoittelin, että vähentyneet oireet mietityttää, niin ovat nyt sitten tulleet takaisin. Vähän paremmin mielin siis kohti huomista!
 
No nyt se tapahtu... meinas lähtee lapasesta
Kävin kaupassa pikkumimmin kanssa ja mehän ostettiin tutteja, pikku tuttipullo, pikku niistäjä ja maidonkerääjät. Kirppikseltä löysin pari mieluista bodyä, kolmiohuivi ja metsolan ihana nauhapipo
Miehelle lykkäsin kuvia niin sydämiä vaan sain takaisin❤

noh, kun mitään ei juurikaan ole niin jemmailen hissuksiin
K ja sintti 13+5❤
 
  • Rakkaus
Reactions: Thatshuu
Oi, enpäs oo koskaan tästö kuullu ja meillekin jo kuudes tulossa mutta ihana jos näin.. hän oli villillä tuulella ja tuuletteli paikkoja
Joo siis me ei edes kysytty kun luulin että ei vielä näy. Mutta se lääkäri rupes ite kyselee että kumpia on ennestään ja sanoin sit sille että kaksi tyttöä. Ni se vaan tokas että no nyt taitaa vähän tasapainottua sitten kun aika selväksi pojaksi hän tämän katsoisi.
 
  • Rakkaus
Reactions: Kirsberry82
Mä oon pitkään viettänyt hiljaiseloa, lukenut teidän viestejä täällä taustalla ja elänyt mukana Mulla on ollut aika huonovointinen ja vaikea alkuraskaus, eikä oikein mitään ole jaksanut Nyt viikkoja 11+6 ja alkaa elämä vähitellen voittaa Mulla todettiin jo 7+0 kaksosraskaus ja tänään oli kovasti odotettu nt-ultra. Pikkuisilla oli kaikki hyvin muuten, mutta kokoero oli suuri. Pienempi oli 11+2 ja suurempi 12+2. Kolmen viikon päästä jo uusi ultra ja siellä katsotaan että ovat kasvaneet omilla käyrillä tasaisesti. Kunpa kaikki saisi mennä hyvin Voisin myös tulla Facebookin puolelle, jos sinne vielä mahtuu
Mahtuu mahtuu :giggle:
 
Hei kaikille jo tähän mennessä täällä kirjoitelleille! Olen taustalta vaan stalkkaillut tähän asti keskustelua heti omasta plussaamisesta saakka Mutta nyt kun tänään käytiin ekassa virallisessa ultrassa vauvaa katsomassa niin ajattelin pyytää jos vielä pääsisi mukaan fb-ryhmään ☺ Täytyy sanoa että kyllä aika on madellut tuota ultraa odotellessa... Meille olis siis eka lapsi tulossa ja laskettu aika 14.9. ❤ Tää viestikenttä tuntuu todella kömpelöltä enkä oo nyt yhtään vakuuttunut että esimerkiksi hymiöt tulee mukaan kun lähetä-nappia painan mutta yritetään.
 
Täällä toinen, joka on plussaamisestaan asti seuraillut, mutta vasta nyt uskaltaudun mukaan. Laskettu aika 27.9. Taisi olla jollain muullakin? ☺ Ensimmäinen tulossa ja kovin on ollut jännittävää aikaa tämä alku. Mua kiinnostaa kanssa face-ryhmä, mutta sinne taidan uskaltautua nt-ultran jälkeen. Kaksi viikkoa pitää vielä siihen kärvistellä
 
Kiva että pahoinvointi alkaa helpottaa Nassuressu, toivottavasti muutkin siitä kärsineet alkaa voimaan paremmin. Itse olen sieltä ääripäästä jolla ei ole ollut oikeastaan minkäänlaisia oireita koko aikana, paitsi heti alusta asti "tissikipu". Tosiaan muistan jonkun täällä ehkä sanoneen että jopa liian nopea sängystä ylös nouseminen sai jossain vaiheessa tuntumaan että varustus repeää irti, haha. Tässäkin tosin on nyt viime aikoina tuntunut ehkä ns. pahin menneen ohi Oletteko muuten huomanneet toimiiko esimerkiksi juuri hymiöt paremmin tietokoneella vs. kännykällä kirjoittaessa?
 
BJ
Nt-ultra ohi... Selvästi yhtä kamala luonne ku äidillään; ei paljoo kiinnostanut asennon vaihto niin, että mittoja olis kunnolla/useampaan otteeseen saatu. Puol tuntia yritettiin töniä, mut kun ei niin ei :LOL: yhdessä vaiheessa siellä vilkutteli iloisesti takaisin, kumma kun ei pitkää nenää näyttänyt. :rolleyes: :p Mut 1,6mm oli turvotus, viikon päästä viimeistään ilmoittavat jos jotain häikkää tuloksissa kokonaisuudessaan on.

Taas on huono olo. Ei oo kivaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Kirsberry82
Täällä nyt 11+4 ja ei pahoinvointi edelleenkään ole helpottanut. Jopa pahenemaan päin, olen oksentanut nyt 5vrk putkeen, pahimmillaan usean kerran päivässä ja ainakin kerran päivässä niin, että ihan koko mahan tyhjäksi ruuan päälle. Se vasta kurjaa onkin, kun syöminen niin haasteellista, kaikki ruoka ällöttää ja kun vihdoin saa syötyä niin nekin tulee ulos :( pelottaa että vaikuttaa vauvan vointiin.
Nt-ultra tuloillaan ensi torstaina, vähän jännittää. Kaikki muut labrat tuli näkyviin omahoito - palveluun mutta noita kromosomilabroja ei näy, onkohan niitä jotenkin viivästetty? Taisi olla niin, että ei ollut kaikille muillekaan tullut ne etukäteen näkyviin? Kunhan ultra ohi ja jos tulokset hyviä, niin voisin myös Face-ryhmään liittyä!

Ihanaa kun paljon hyviä ultrakuulumisia ja tsemppiä kaikille raskausoireisille vertaistovereille! :)
 
  • Tykkää
Reactions: NassuRessu
Hei. Tulen mukaan keskusteluun. Meillä la 26.9 ja ensimmäistä odotellaan. Alku sujunut ihan hyvin, tosin pahoinvointia täälläkin ollut viimeiset 5 viikkoa. Nt-ultra puolentoista viikon päästä, varhaisultrassa kävin rv 7. Vielä ei osaa oikein suhtautua mitenkään, kun niin alussa ollaan vasta. Oon kertonut jo useimmille kuitenkin asiasta, itselle on vaikea pitää mitään tämmöistä salassa.
 
  • Tykkää
Reactions: Kirsberry82
Kylläpä oli vaikea saada aikaiseksi tämä käyttäjäprofiilin luominen (siis oman laiskuuden takia). Tammikuun alusta olen jo tätä syyskuisten ketjua seurannut, mutta halusin odotella nt-ultraan saakka ennen esittäytymistä. Nt-ultra oli tällä viikolla ja tällä hetkellä on menossa viikot 13+1 eli laskettu aika on syyskuun 12. päivänä. Valitettavasti tämä Kaksplussan keskustelupalsta on muuttunut sen verran kehnoksi käyttöliittymältä, että voisin kuitenkin haluta Facebookin ryhmään mukaan. Laitan siis NassuRessulle yksityisviestiä tuota pikaa.
 
Tääläpäs ollut hiljasta viime päivinä, ite käyny päibittäin kattomassa mutta ei hirveesti itelläkään oo ollu uutta kerrottavaa:geek:. Mä en malttas oottaa rakenne ultraan ku niin haluisin tietää kumpi tulossa... On ihan poika fiilis:sneaky:
 
  • Tykkää
Reactions: Jonsku88
Tervetuloa uusille! Voimia pahoinvoiville ja vaivaisille! Tuntuu, että pahin pelko on väistynyt ja nyt odottelee, että raskaus alkaa tuntua ja näkyä. Töissä en ole puhunut ja se ahdistaa aika paljon - jään äitiyslomalle ennen määräaikaisuuden päättymistä. En vaan ole halunnut sanoa ennen nt-ultraa mitään. Ultra on tulevalla viikolla ja sen jälkeen ajattelin kertoa.

Nyt huomaan, että ei pysty mahaa vetämään täysin piiloon, löysät vaatteet ja muu pläski kyllä yhdessä suojaavat paljastumiselta :ROFLMAO:

Sydänääniä on ollut kiva kuunnella, silloin kun löytyvät. Joskus kaveri tuntuu olevan jossain piilossa, eikä niitä kuulu.

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!

Kerttulissu ja papana 12+4
 
Heippa kaikille, ja tervetuloa uusille! :)

Mä en saanut aikaiseksi kirjoitella viikonloppuna kun lähdettiin heti nt-ultran jälkeen reissuun. Mutta tosiaan nt-ultrassa käytiin perjantaina rv 13+0, joka sitten kuitenkin päätyi olemaan 12+2, mikä meneekin ihan täysin linjassa varhaisultran kanssa eli meillä siirtyi nyt laskettu aika 16.9. Mutta siellähän se pikkuinen tyytyväisenä köllötteli, näkyi munuainen, peukalot, silmäkuopat ja ulospäin suuntautuva nenänpää <3 Heti perjantaina tuli myös omapostiin sikiöeulonnan tulos, jossa ei ollut mitään poikkeavuutta havaittavissa :) Mietinpähän vaan, että miten ihmeessä tässä jaksaa odottaa rakenneultraa?! :D

Voisin kanssa liittyä fb-ryhmään niin laittelen @NassuRessu yksäriä :) Jatkan kyllä täällä kirjoittelua niin ei ryhmä hiljene täälläkään!
 
  • Tykkää
Reactions: NassuRessu
Hei pitkästä aikaa kaikille! Täällä todella laiska Samppis koittaa aktivoitua, väsymys on todella ollut ennen kokematonta. Lisäksi omaan aimo annoksen yltiörealismia, ja kun tässä välillä tuntui, että kaikki oireet hävisivät kuin tuhka tuuleen, olin melko varma, että minua odottaa eloton kohtu nt-ultrassa.
Minulla tuo ultra käynti oli viime viikon torstaina, ja melko rauhallisin mielin menin sinne. Mielenkiintoista oli kuitenkin huomata, miten vuosien takaiset tapahtumat vyöryivät päälle kun asettauduin laverille. Juuri nt-ultrassa sain silloin tietää odottavani kaksosia, ja tuolloin huomattiin, että tytöt ovat samalla istukalla samassa sikiökalvopussissa. Ja vaikka nyt tiesinkin, että nämä kaksi oli jo nähty omissa yksiöissään omilla istukoilla, muistot nostattivat vedet silmiin.
Näissä tilanteissa onkin sitten todella lystikästä kun on mt-diagnoosi ja lääkitys, niin kyynel silmässä saa aikaan kuulustelun, että onko jotain murheita, mitä murheita ja oletko nyt varma ettei ole jotain murheita? Väitän minä, että ihan "tavallisetkin" ihmiset voivat liikuttua näillä spekseillä, ilman sen enempää ihmettelyä.
Erikoislääkärin turvallisissa hoteissa olo oli kuitenkin tyyni, ja kun lääkäri sanoi, että molemmat sykkeet näkyy, olo oli helpottunut. Siellä bebet köllöttivät vieretysten ja kaikki nyt nähtävissä olevat "osaset" läytyivät paikoiltaan. Verikokeet ja niskaturvotukset (1,1 ja 1,2) ynnättiin taulukoihin, ja tuloksena oli ikään nähden äärimmäisen matalat riskilukemat. Hyvin vastasivat viikkoja ja laskettu aika vahvistettiin päivämäärälle 6.9.
Raskaus ei näy ulospäin, olen sen mallinen, että hyvin pysyy piilossa, toivottavasti vielä tovin. Viikonloppuna juhlittiin toiseksi vanhimman lapseni 18-vuotispäiviä, jotka Äitini halusi järjestää. Oli ihanaa saada kaikki lapset ympärille, ja tietysti koko muukin Suku, ja vaikka vähän jännitti, että kysyykö esim. oma äitini jotain, niin vielä sai huokaista helpotuksesta.
Mutta eihän tässä nyt sitten muuta kuin ollaan ja ihmetellään. Seuraava käynti on n. 3 viikon päästä tuolla samalla lääkärillä. Pitävät kuulemma tarkemmassa syynissä näitä lapsosia ja äiteetä kanssa.
Hankintoja oli täällä mietitty, ja itse en ole uhrannut oikeastaan ajatustakaan, mutta näin äkkiseltään tiedän, että jonkinlaiset tuplakärryt on keksittävä, niin ja toinen kaukalo. Varastosta löytyy sisarusten vaatteita jonkin verran, ja iso pinnasänky, jota voi alkuun käyttää molemmilla. Pakkauksen olen ottanut aiemmin kaikille seitsemälle, mutta täytyy katsoa jahka uusi ilmestyy, mitä sieltä olisi tulossa ja päättää sitten.
Ehkä on syytä nyt armahtaa teidätkin ja kirjoitella myöhemmin lisää.

Shampanjapäärynä + lesBebes 14+1
 

Yhteistyössä