Syyskuiset 2020

@Babyfever1 se on jotenkin hassuaa että ei malta lopettaa yestaamist ennen ku ne laffa viivat saanu, vaik ku edelliset tikut näyttäs positiivist :LOL: mut kyl se mielenrauhaa tuo kun näkee sen räikeen punasena.

mies oisjo potkuhousuja menos ostaa sun muuta, oiskin välil kiva olla noin huoleton... Oon nyt yrit
täny suoda sille ton iloitsemisen, riittänee että olen pari kertaa sanonut jo että on vasta alussa ja voi tapahtuu mitä vain. Mulla aika raakat kipuilut välil oikees munasarjas esim aivastessa, nopeet liikkeet jne... Ei onneks kestä pitkään. Toki oon jo kerinny googlettaa kohdunulkoiset ym , mut tuskinpa tuo sitä on. Vaan normi raskaus juttuja vaan. Huomen saan vihdoin mun hcg arvot tietooni ja soitettuu neuvolaan!
Se on just näin :LOL: nyt olen kyllä yllättäen rauhoittunut ihan täysin ja pe tai la ajattelin vielä digin tehdä, jos sain 3+ tuloksen jo siihen :love: tosi hyvin kyllä sun hcg noussut ja kuin ihanaa että sun mies on noin fiiliksissä (y):love:
 
Hei!

Ilmoittaudun mukaan! Nyt plussattu neljä kertaa, eli uskottava on :love: 30.12 ja 31.12 tuli haaleat viivat ja 4.1 ja 7.1 jo vahvat. Raskaus on erittäin toivottu. Raskaus on toinen, kotoa löytyy tuleva isosisko 2/18. Täällä vaikutti olevan tosi mukava ilmapiiri, joten uskaltauduin mukaan. Mies on myös innoissaan mutta myös "pessimisti ei pety"-asenteella eli iloitsee kunnolla vasta kun raskaus on pidemmällä. Minä sen sijaan en malta innostusta peitellä joten tahdon jakaa innostukseni nyt teidän kanssa! Perheelleni kerron kylläkin vasta ensimmäisen ultran jälkeen. Ensimmäinen neuvolakäynti on varattu ja sieltä ilmoittivat että LA olisi 3.9.:love: Eli onko nyt RV 6+0? Näillä näkymin oltaisiin menossa synnyttämään Hämeenlinnaan, mutta muuttoa suunnitellaan täälläkin, eli varmaksi en osaa vielä sanoa. Raskausoireina on tällä hetkellä arat rinnat ja valtava himo suolakurkkuihin (ja siihen etikkaliemeen) :LOL:. Aika rauhallisilla mielillä olen. Aluksi jännitin tuulimunaa, mutta nyt olen päättänyt olla huolestumatta kun kuitenkaan en itse siihen voi mitenkään vaikuttaa. Mennään vaan päivä kerrallaan ja toivotaan parasta!
 
  • Tykkää
Reactions: zeero
Jos sitä itsekkin uskaltaisi tänne liittyä. Eli uutena vuotena tuli eka haamu ja muutama päivä sitten oli leffaviivat testissä. LA ois kai 11.9, sairaala todennäköisesti sitten TAYS ja toinen lapsi kyseessä. Järkyttävä turvotus, muita oireita ei oo vielä.
 
  • Tykkää
Reactions: zeero
Moikka! Uskaltaudun varovaisesti joukkoon, kun keskiviikkona testasin ensimmäisen plussan ikinä. Ensimmäinen on todellakin paljon toivottu ja meinasi jo aloittelijan usko loppua jossain vaiheessa. La näyttäisi laskujen mukaan olevan 21.9. Viikonloppuna vielä testaan uudelleen ja toivotaan, että hyvään suuntaan oltaisiin menossa. :)
 
Täällä kirjoittelee ensimmäistä raskauttaan ihmettelevä 36-vuotias varsinais-suomalainen. LA 11.9 TYKS ja kaikki tuntuu tapahtuvan vauhdilla. Ehkäisy jätettiin pois lokakuun puolivälissä ajatuksena, että kun tässä kuitenkin menee aikaa (ikä, ylipaino yms.), mutta kait sitä sit vaan on jotenkin super hedelmällinen... :sneaky:
Plussasin kaksi haaleaa viivaa apteekin omilla testeillä 6.1 ja 8.1 ja eilen 9.1 sit tosi selkeän ja vahvan plussan Clearbluella.
Nyt päässä risteilee paljon ajatuksia. Pitääkö tätä vielä jotenkin varmistaa, vai riittääkö tuo yksi vahva? Koska soittaa neuvolaan? Koska kertoa tärkeimmille ihmisille?
 
  • Tykkää
Reactions: zeero
Onneksi olkoon @Kilppari83!:love: Mielestäni tuo yksi vahva tulos riittää(y) Meillä päin neuvotaan olemaan neuvolaan yhteydessä heti, kun tekee positiivisen raskaustestin. Tärkeimmille ihmisille kannattaa kertoa, kun se itsestä parhaalta tuntuu. Ensimmäisessä raskaudessa odotimme viikolle 12 asti ennen kuin kerroimme läheisille. Halusin ensiksi tottua itse ajatukseen ja nähdä, että pienellä oli kaikki hyvin. Nyt toisen kohdalla kerromme varmastikin varhaisultran tai ensimmäisen lääkärintarkastuksen jälkeen viikoilla 7-8:)

Kunhan tämä raskaus kantaa sinne asti. Minulla oli syksyllä kaksi kemiallista raskautta, ja siksi on vaikea luottaa että tämä raskaus kantaisi yhtään pidemmälle:( Odotan vaan, että päivät kuluisivat mahdollisimman nopeasti ja pikkuinen pysyisi matkassa mukana.
 
Moikka kaikille! Palaan kuitenkin tänne palstoille kirjoittelemaan, lähdin nimittäin haaveiluryhmästä keväällä polleasti uraputkeen ylennyksen myötä. Kuitenkin loppuvuoden ajan raskaus olisi voinut olla mahdollinen, koska ei aloitettu ehkäisyä eikä myöskään varottu tärppipäiviäkään. Siitä johtuen sitten alkoi herätä huoli, voinko edes raskautua, kun mitään ei tapahdu.
Joulukuussa menin sitten yksityiselle naistentautien ja synnytysten erikoislääkärille tutkittavaksi vain kuullakseni, että kaikki näyttäisi olevan ok ja muutamien testien jälkeen saataisiin lähete julkiselle puolelle lapsettomuushoitoihin. Hämmentyneenä jäätiin siitä sitten joulun viettoon ja ajatuksissamme satuttiin hyödyntämään ovis jouluaattona :love:
Vuotoa ei sitten ajallaan näkynyt ja rfsu:n digiin tuli sitten 7.1. YES+ ja 8.1. clearblue sanoi 1-2 viikkoa.
Uskalsin siitä sitten eilen varata aikaa neuvolaan ja sieltä sanoivat, että on varsin realistista, että CB antoi vasta noin matalat viikot, koska ovis oli vasta kp18 ja normikiertoni 29.

Eli täällä tosiaan LA neuvolan mukaan 11.9. 1. lapsi ja KOKS :love:

Ensimmäinen neuvola sovittu 28.1. ja sitten varhaisultra Lahdessa Perhe-Artella 1.2. Näppärää, kun sai lauantaille ajan niin ei tarvitse olla pois töistä kahta kertaa saman viikon aikana :)(y)
 
Jes, kirjoittelin viikko sitten mahdollisesta raskaudesta. Pahoinvointi alkoi viime viikolla, ei tosin sellainen että oksettaisi mutta etova olo seuraa. Tänään aamulla tuli taas vähän veristä vuotoa, ja otin yhteyttä varmuuden vuoksi neuvolaan, josta sain vielä samalle päivälle ajan tsekkaamaan että mikä on meininki. Kaikki näytti olevan kunnossa, ultrassa näkyi pieni raskaudenalku ja se määritettiin olevan 5+3 tällä hetkellä. Seuraavan viikon lauantaille tuli uusi aika jolloin jos kaikki on hyvin pitäisi myös syke näkyä.

Eli ehkä sitä uskaltaa itsensä listoille laittaa :) Lasketuksi ajaksi tulisi 8.9.2020 ja synnytyspaikka tullee suurella todennäköisyydellä olemaan Suomen ulkopuolella.

Mielenkiinnosta, milloin ajattelitte kertoa lähipiiriille? Mulla on töiden kannalta vähän hankala tilanne, koska työskentelen osittain sellaisten aineiden kanssa jotka ei ole terveellisiä, eli pitänee hyvin pian käydä ainakin pomon kanssa keskustelu asiasta..
 
Jes, kirjoittelin viikko sitten mahdollisesta raskaudesta. Pahoinvointi alkoi viime viikolla, ei tosin sellainen että oksettaisi mutta etova olo seuraa. Tänään aamulla tuli taas vähän veristä vuotoa, ja otin yhteyttä varmuuden vuoksi neuvolaan, josta sain vielä samalle päivälle ajan tsekkaamaan että mikä on meininki. Kaikki näytti olevan kunnossa, ultrassa näkyi pieni raskaudenalku ja se määritettiin olevan 5+3 tällä hetkellä. Seuraavan viikon lauantaille tuli uusi aika jolloin jos kaikki on hyvin pitäisi myös syke näkyä.

Eli ehkä sitä uskaltaa itsensä listoille laittaa :) Lasketuksi ajaksi tulisi 8.9.2020 ja synnytyspaikka tullee suurella todennäköisyydellä olemaan Suomen ulkopuolella.

Mielenkiinnosta, milloin ajattelitte kertoa lähipiiriille? Mulla on töiden kannalta vähän hankala tilanne, koska työskentelen osittain sellaisten aineiden kanssa jotka ei ole terveellisiä, eli pitänee hyvin pian käydä ainakin pomon kanssa keskustelu asiasta..
Ihana kuulla että suurella todennäköisyydellä vatsassa on kaikki hyvin vuodosta huolimatta ja ihana kun teidän paikkakunnalla pidetään noin hyvää huolta. :) Täällä pohjois-pohjanmaalla ei ole kuulema kaupungilla resursseja käyttää rahaa tämmöiseen "turhuuteen". Itse kuitenkin kovin mielellään näkisi onko kaikki hyvin, ettei tulis sitten ikävää yllätystä np-ultrassa.

Tännehän on löytänyt hyvin lisää plussanneita! Kivaa :)
 
Moikka vaan! Kysyn nyt täältä ryhmästä mahdollista vertaistukea haamutestin kanssa:) menkkojen pitäisi alkaa huomenna, tänään nyt illalla tein rfsu testaa varhain merkkisen raskaustestin ja tulos on mielestäni haalea plussa, vai mitä muut sanotte tähän asiaan? Laskettu aika olisi siis 19.9. Toki iteen vielä varmistustestin parin päivän sisään. Voisikohan tästä jo tehdystä testistä vähän innostua? :)
Sinuna tekisin varmaan uuden testin(y)
 
Ensikertalainen, kyllä se haamua puskee❤ Onnea!
Onnea muillekin plussanneille! Kiva kun porukka kasvaa
Ilmeisesti minun la on sittenkin 6.9. Kun tänään 5+6 neuvolan mukaan. saa vaihtaa kuka osaa/pystyy. Neuvola-ajan sain 24.1.
Meillä mies oli alkuun vähän et o-ou miten taas jaksaa mutta nyt taputtelee mun turvonnutta vatsaa ja toivottaa hyvää yötä beebuselle iltaisin. Itse puhun sintistä.
Onko teillä jo tullut nimiä tulokkaalle?
Jotenki oudon energinen olo ollut.. eilen siivosin ja vaihtelin verhoja ja tein kaikkea muutakin. Todella ollut pitkään veto pois ja alkaa se oma energisyys pikkuhiljaa palailla... ihanaa
Muille kertomisesta.. venytän niin pitkään kun pystyn. tai meen fiiliksen mukaan...
Tosin tällä turvotuksella ja mahan koolla ei paljoo piilotella

hyvää viikonloppua❤ Kuuhullu jatkaa surffailua ja lähtee kohta kahvin keittoon.. aamupalaa ja jos käväsis pienen lenkin ennen kun lapset herää..
 

Yhteistyössä