Syyskuiset 2020

me ollaan aateltu kertoo np ultran jälkeen. Mies alkanut kutsuu tätä "vauva vauva" ksi . Se elää niin huolettomasti tän raskaidenkaa, minä pyörittelen päässä kauhukuvia jos onkin tuulimuna?km...? Mitäs jos np ultras löytyy jotain eikä laps ois terve? Tosin viime päivinä noi ajattelyt vähentynyt... Tietysti välil noussu enempi pintaan esim miten jaksaa taas ton vauva rumban? (kuopuksen kohalla oli rankkaa) Tiedän että tullaan pärjään mut sitä suurentaa välil asiat miettimällä... Toki noiden 5 ja 3v kanssa ko alkanu helpottaa arki :D tää 3mas on se viimeinen vauva, sitten lapsiluku on täysi.

muistan kun puhuttiin miehenkaa lasten hankinnasta viime vuoden puolella, ja painotin että lasten teko hommiin ei ruveta ku parin vuoden päästä(eli vuodelle 2021) sitten se siirty et aikasintan vuoden pääst. Sit tulin raskaaks vähä yllärinä elokuus joka tosiaan oli se kemiallinen. Sit aletiin miettiin että alkaahan tässä molemilla ikääkin olla, minä 32 ja mies täyttää just 43... Itellä Ollu takarajana se 35v lasten hankintaan,ja täytän 33 tänä vuonna kotenihan hyväettä alotettiin aikasemmin.

mulla alkanu oleen äklö olo aamusin. Nytkin semmonen ettei oikeen mikään ees menis alas, makoilen soffal ihan naattina. Smoothie semmonen mitä mieli tekis. Arvatkoo onko aineksia? Eipä niin... Oottelen et herra heräis ni pyyän käymään kaupassa ellen sit ite tokene
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa @Etikkainen ja onnea täällä:love: myös toinen KOKSilainen (y)

@Minouche joo, samaa mieltä @Nannal in kanssa, että kylläpäs siellä pidetään hyvää huolta ja ultraan ajoissa :love: ja vielä kahteen kertaan (y) täällä meilläkin joskus saattaa päästä gyn.pkl:lle kontrolliin, jos vuotaa, mutta neuvolassa ei ole mahdollisuutta ultraan. Ja olen kertonut jo äidille ja siskolle, sekä lähimmälle ystäville. Aiemmin en ole koskaan kertonut näin aikaisin, mutta nyt halusin kertoa ensin äidille ja siskolle, ennen kavereita, kun tiesin että ne tulee kyselemään ihan lähiaikoina onko jo tärpännyt:LOL: kun ne tiesivät että meillä yritystä...enkä halunnut valehdellakaa, kun niistä 4 muutakin raskaana paraikaa ja hekin kertoivat minulle heti:love:

@Ensikertalainen19 no onhan tuossa jo plussan alkua :geek::love: toivotaan että viiva siitä vahvistuisi! Olitko tehnyt tuon aamulla?

@Kirsberry82 vaihdoin lasketun etusivulle :) mutta en kyllä osaa nostaa tuota listaa ylös :censored: jos tiedät miten, niin kerro (y) olis kyllä hyvä, jos olis heti alussa...! Kiva, että energiaa riittää, mulla se taas tällä hetkellä kovin vähissä..:unsure:

@Wintersun Ihanaa, hyvin on vahvistunut molemmat :love: minäkin tein, laitan myös kuvan :geek::D
 
Kai se on uskallettava kans liittyä seuraan. Täällä olis kolmas lapsi tulossa. Useampi vuosi yritystä takana ja muutama km/kemiallinen takana. Mutta jostain syystä nyt on paljon varmempi olo. Testiviivakin niin tumma tällä kertaa ettei jäänyt epäselvyyttä.

Aika monelle olen jo kertonut.

La 14.9, 3.lapsi ja TYKS
 
Moi! Ensikertalaisena missään keskusteluryhmissä:)Jos kaikki menee hyvin, laskettu aika olisi 17.9❤ synnytys Koksissa. Uusperheeseemme kuuluu kaikkiaan viisi poikaa (omat 13- ja 17-v):DMarraskuussa otatin kierukan pois, 26.12 ovulaatio-testi näytti positiivista ja clearblue digital kertoi tuloksen raskaana 1-2 9.1.20:love:
 
Viimeksi muokattu:
Heippa uusi ilmoittautuisi. Tänään tein testin kun menkat ei alkanutkaan ja jos kaikki menee hyvin niin meille olis tulossa syyskuinen.

La 20.9, 6lapsi ja Khks.

Meillä on myös miehen kanssa myös kolme enkelipoikaa joilla meckelin syndrooma ja olemme miehen kanssa molemmat kantajia ja uusiutumis prosentti on 25 joka raskaudessa joten kunnolla ei voi iloita ennen kuin rv16 on täynnä ja saadaan varmuus terveestä vauvasta.
 
Millaisia tuntemuksia ryhmäläisillä on?:) Itsellä ollut pientä kuvotuksen tunnetta hetkittäin ja rinnat aristavat..mutta oikein hyvä ja energinen olo,missä väsymys??:eek::LOL: Tänään soitin neuvolaan,eka neuvola-aika rv 10, 14.2..vkolla 10 ilmeisesti otetaan myös verikoe kromosomipoikkevuus-seurantaa varten?
 
Noh... Tää mun väsymys ei ota loppuakseen ja tuntuu et nälkä koko ajan ja, kuvotus läsnäkoko ajan. Mulla neuvolan aika 4.2 rv 10, mut sitä ennen varhaisultra. Siihen nyt enään 2 viikkoa :) entiiä ootanko kauhul vai innolla ku pelkään jos ei ookkaan kaik hyvin. Esim tuulimuna
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Sannuliini*
Millaisia tuntemuksia ryhmäläisillä on?:) Itsellä ollut pientä kuvotuksen tunnetta hetkittäin ja rinnat aristavat..mutta oikein hyvä ja energinen olo,missä väsymys??:eek::LOL: Tänään soitin neuvolaan,eka neuvola-aika rv 10, 14.2..vkolla 10 ilmeisesti otetaan myös verikoe kromosomipoikkevuus-seurantaa varten?
Täällä ei oikeastaan muita oireita kuin todella kipeät nännit!! Tykkäisin nukkua mahallani, mutta ei se enää tunnu kivalta :ROFLMAO:

Muita oireita ei oikeastaan olekaan ja se ehkä vähän pelottaa :censored:
Täällä nyt siis rv 5+3 eli ehkä (huom. malttamaton EHKÄ) oireiden vähyys ei merkitse mitään... toisaalta pelottaa, onko kaikki hyvin.. Varhaisultrakin on neuvolan suosituksesta johtuen vasta rv 8+1 niin sinne asti saa jännätä.. :unsure:

Miten teillä muilla, ootteko menossa varhaisultraan ja jos niin milloin? :)
 
Mie haluaisin mennä varhaisultraa, mut maksaa liikaa. Toki jos jaksaisin ajaa/mennä junalla lahtee tai helsinkii ni vois varata ajan perhe arteen. Yritän olla positiivisin mielin ja ootan nt-ultraa. Ei oo enää ku 5 viikkoa

Esikoisen alkuraskaus oli aika oireeton. Tää toine on iha jotai muuta! 5+2 alko etomine, ja päivä päivält vaa pahenee. Iha hirvee olo ku oksettaa, väsyttää ja paleltaa melkei koko ajan.
 
@Kerttu20 Mulla selkein raskausoire on ollut paniikinomainen nälkä, jonka iskiessä on pakko saada ruokaa HETI. Esikoisen kohdalla oli sama juttu ja joitain raskausviikkoja eteenpäin se sai aikaan myös järkyttävän kamalan olon. Katsotaan kuinka nyt käy. Täällä vasta menossa rv4+4. Lisäksi on ollut väsymystä, päänsärkyä, palelua, alavatsan ja -selän erilaisia särkyjä sekä mielialanvaihteluja:confused:

@Etikkainen Olen menossa varhaisultraan Lahden Perhe-Arteen rv7+2. Osaatko sanoa, miksi neuvola suositteli just rv8+1 sulle varhaisultraan? Onko se jotenkin kriittinen raja?:)
 
Täällä plussattu muutama päivä sitten hyvin haalealla viivalla. Tosin kuukautisten pitäisi alkaa vasta muutaman päivän kuluttua, joten ehkä se selittää tuon haalean värin. La laskurien mukaan 23.9. Listoille en varmaankaan ihan vielä uskalla tulla.

Joku kyseli oireista. Minulla rinnat arat ja selvästi turvonneet, myös etovaa oloa ollut useana päivänä. Esikoisen kohdalla ei ollut juurikaan mitään oireita koko raskausaikana, vatsasta tiesi olevansa raskaana, joten vahvat oireet jo näin alussa tuntuvat kummalliselta. :D

Onko joku muuten ajatellut matkustaa raskauden aikana ulkomaille tai onko tästä muuten kokemusta? Meillä toiveena tehdä maaliskuussa kaukomatka Aasiaan, mutta moni asia kyllä epäilyttää/mietityttää aurinkorasvan kemikaalikuormasta alkaen :D
 
Onnea kaikille plussanneille! Jännittäviä viikkoja elellään. Rinnat arat, ainoa oire tähän asti. Toki vilu ja väsy, mutta ne on mulla aina muutenkin Iltapäivällä vihlaisi alavatsalla ja kotiin ajaessa olin varma, että vuoto alkoi. Jatkuvasti jännittää käydä vessassa! Hirveästi törmää vauvajuttuihin, kun on ruvennut seuraamaan Tänään otin ihan ajattelematta influenssarokotteen kun 5v neuvolassa tarjottiin äidillekin, olen kyllä muissakin raskauksissa ottanut.

Joku kysyi reissuista. Pääsiäisen jälkeen varattu neljä päivää Budapestissä ystävän kanssa.

Ostin tänään digitestin ja näytti illalla 2-3vko. Haluaisin soittaa neuvolaan ja haluaisin malttaa odottaa. Toisaalta aika parin viikon päähän olisi hyvä jo varata. Meillä neuvolassa ultraavat sisäkautta vko 8, se on mahtava palvelu kunnallisella, eikä maksa.
 
Millaisia tuntemuksia ryhmäläisillä on?:) Itsellä ollut pientä kuvotuksen tunnetta hetkittäin ja rinnat aristavat..mutta oikein hyvä ja energinen olo,missä väsymys??:eek::LOL: Tänään soitin neuvolaan,eka neuvola-aika rv 10, 14.2..vkolla 10 ilmeisesti otetaan myös verikoe kromosomipoikkevuus-seurantaa varten?
Mulla on ollut oireina loputon ja taukoamaton jano, olen koko ajan vesipullo saatavilla, yölläkin. Lisäksi armoton väsymys, palelu ja aavistuksen arat rinnat. Hieman on ajoittaista matkapahoinvoinnin kaltaista oloa ja turvotusta, etenkin illalla. Pahoinvointi on pienempää kuin edellisissä raskauksissani tai sitten tämä ei ole vielä päässyt kunnolla vauhtiin. Minulla on edelleen epäuskoinen olo koko raskauden suhteen, ehkä eniten siksi että tuo pahoinvointi on niin olematonta.

@Handeli83 jiippii, mäntsälä on nyt hyvin edustettuna!(y)

Mä olen kans suunnitellut tuota alkuraskauden ultraa. Olen käynyt niissä aikaisemmistakin, joten tuntuu luonnolliselta käydä nytkin, mutta en ole vielä varannut mitään minnekään. En ole edes ollut neuvolaan yhteydessä. Kun nyt vaan ymmärtäisi itse olevansa raskaana.:love:

Onnea uusille plussaajille.:barefoot:
 
Vasta 4+5 täällä ja mitään erityisiä oireita ei ole. Joitain pieniä tuntemuksia alavatsalla aina silloin tällöin. Palelu ja jano on myös läsnä elämässä. Itse en ole uskaltanut soittaa vielä neuvolaan, mutta tällä viikolla aion sen tehdä. Varhaisultra kiinnostaisi myös sillä en millään malta odottaa siihen ensimmäiseen ultraan.Tsemppiä kaikille! :)
 
Mulla hävis pahoinvointi, nyt ofc alan ressaan ja miettii miks? Eise mukavaa oloa ollut mut antaa jonkun rauhan kun oireita on yllä... Tissit on edelleen toki kipeät ja paleltaa. Mut jotenkin kai tuon etovan/huono olon suurinosa mieltää "kunnon raskaus" oireeks niin sit ku sepuuttuu ni alkaa epäileen pahinta:whistle::ROFLMAO: mikä silleen ihan hullua, pitäs osata nauttii ku ei oo huonoo oloo ym
 
Täältä kirjoittelua uus plussaaja pelittavaa ja jännää. Perheeseen odotellaan nyt siis neljättä lasta.
Voisin ihan listalle uskaltaa tulla eli

Nassuressu/29v/ 4.lapsi/ KaKs

Meillä on varhaisultra ihan kunnan puolesta rv8-10 viikolla, eli varmaan joskus helmikuun puolen välin jälkeen ois se sitten.



Meillä on isommat lapset - 14, - 16 ja - 18 syntyneet.
Tää on joka kerta kyllä yhtä Jännittävää tämä alku.
 
Juuri kun pääsin iloitsemasta että tässä raskaudessa ei taida tulla pahoinvointia niin tämä päivä onkin sitten vietetty sohvalla maaten :ROFLMAO: Mitään ei ole tullut ylös asti mutta öllötystä on eikä oikein tee mieli syödä. Väsymystä on myös. Nukuin huimat 12 tuntia mutta silti vaan väsyttää. Toisaalta tuntuu ihanalta ja mieli rauhoittuu kun alkaa tulla näitä oireita. Onnea kaikille uusille plussanneille! Olenko ainokaisena menossa Hämeenlinnaan synnyttämään? :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: jokuvakn206

Yhteistyössä