Syyskuiset 2020

Houkuttais ostaa lennot huhtikuulle lämpöiseen. Joutuisin lentämää kahestaa kolme vuotiaan esikoisen kanssa. Takasin tultaessa miun vanhemmat ois samalla lennolla. Joteki ei vaa viel ainakaa uskalla, tai sit pitäs ottaa peruutusturva. Mut ois ihana päästä lomailemaa auringon alle :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: kaksipluskaksi
@m@mmutti (tägääköhän tämä sinut tähän edes?) siis mulla on aavistuksen myöhäinen ovis ja lyhyt luteaalivaihe niin siksi meen niin "myöhään" että sitten siellä varmasti on jotain näkyvää, jos sellaista on ollakseen. Oon tosiaan aika huolissani siitä, miten oireeton olen, joten saa nähdä, onko siellä kukaan kasvamassa :barefoot:
 
Onpa tänne tullu paljon uusia plussanneita, onneksi olkoon ja tervetuloa mukaan :love:

Täällä oireita löytyy: kokoajan ihan järkky palelu, rinnat turvoksissa ja kipeät, pahoinvointia 24/7, närästys, huimaus, vatsaturvoksissa, ja väsymys. Tätä määrää oireita ei ole aikaisemmissa raskauksissa ollutkaan. Joko ikä tekee tepposet tai oon unohtanu miltä alkuraskaus tuntuikaan :LOL:

Mulla on perjantaina varhaisultra neuvolassa, pääsen tarkistettavaksi kun syyskuussa oli kohdunulkopuolinen raskaus. Kiva päästä kurkkaa miten siellä voidaan!
 
  • Tykkää
Reactions: kaksipluskaksi
Mulla ainoat oireet on palelu, jatkuva kurniva nälkä :cautious: sekä meidän jääkaappi haisee,tai joku haisee siellä pahalle. En vaan löydä mikä se joku on :sneaky:
Ja ,ä imetän edelleen tuota meidän pari vuotiasta ja hän ei huoli niin usein rintaa :cry: en ala jos vieroittaa jo nyt itsensä.o_O

Keskimäisen neuvola olis ens kuun alussa heti, niin jos sais neuvolatädille siihen samaan omat papereiden täytöt ja lähetteet verikokeisiin ja varhaisultra ajan. Olisi helpoin, niin ei tarttis pelätä kiinnijäämistä,kun hengailisi neuvolassa ihan yksin.. :whistle: siellä kun on yksi kaveri töissä :cool:
 
  • Tykkää
Reactions: jokuvakn206
@m@mmutti (tägääköhän tämä sinut tähän edes?) siis mulla on aavistuksen myöhäinen ovis ja lyhyt luteaalivaihe niin siksi meen niin "myöhään" että sitten siellä varmasti on jotain näkyvää, jos sellaista on ollakseen. Oon tosiaan aika huolissani siitä, miten oireeton olen, joten saa nähdä, onko siellä kukaan kasvamassa :barefoot:
Tägäys onnistui hyvin:) Hienoa, että osaavat neuvolassa noin hyvin neuvoa, mitä kannattaa tehdä(y) Itse tosiaan varasin yksityiseltä tuon varhaisultran ja aloin miettiä tuliko aika varattua liian aikaisin, mutta kiva sinne on mennä katsomaan onko tyyppi mukana ja sykkiikö sydän:love: Tää alkuraskaus on kyllä järkyttävän piinaavaa ja päivät tuntuu niiiiiin pitkiltä kun vaan odottaa, että aika kuluisi(n) ja koko ajan on oireiden analysointi käynnissäo_O Olen kuullut paljon oireettomista raskauksista, joten eiköhän siellä kaikki ole hyvin(y)

Onnea kaikille plussanneille:love::love:
 
Hei!
Ilmottautuisin tänne syyskuisiin :)
Heiluin jonku aikaa tolla Elokuisissa mutta tänään tuhruvuodon takia kävin Ultrassa ja siellä viikkoja oli 6+4 la laskettu oli 5.9. 20
Meidän vuosipäivä :love:

Meillä siis ennestään Toukokuussa 5v täyttävä Esikoispoika ja kesällä kkm
Ikää mulla 31 ja miehellä 33
Tays on meidän synnytyssairaala
Mulla on myös työkaveri jonka kanssa ollaan varmaan samoilla viikoilla raskaana:ROFLMAO::love:
Ollaan pienessä työpaikassa niin jännitetään miten täällä otetaan meidän raskaudet kun ollaan myös tosi hyvät ystävätkin :love::ROFLMAO::p
 
Millaisia tuntemuksia ryhmäläisillä on?:) Itsellä ollut pientä kuvotuksen tunnetta hetkittäin ja rinnat aristavat..mutta oikein hyvä ja energinen olo,missä väsymys??:eek::LOL: Tänään soitin neuvolaan,eka neuvola-aika rv 10, 14.2..vkolla 10 ilmeisesti otetaan myös verikoe kromosomipoikkevuus-seurantaa varten?
Itsekin olen ihmetellyt väsymyksen puutetta. Ei ole mitään normaalista poikkeavaa väsymystä. Tahtia olen hiljentänyt kuitenkin kun jotenkin jännittää tämä oma tila niin paljon. Muuten oireita on kyllä eli rinnat aristaa, vatsa turpeana, pissattaa, nälättää hirveästi ja aamupahoinvointia on vaihtelevasti.
 
Viimeksi muokattu:
BJ
Heippa, yks lisää täällä. Tarkkaa laskettua aikaa en tiedä vielä, mutta arviolta 13.9. tai joskus siinä main. KYS synnärinä.
Ultrassa kävin viikko sitten ja menen ensi perjantaina uudestaan, just tuon epäselvän lasketun ajan takia. Oireita ei kamalasti ole, välillä närästää, etoo ja vihlaisuja ja ja ja no rinnat kipeenä, muttei mitenkään tuskaista oo. Viides muksu olisi.

Luen myöhemmin vielä tarkemmin muiden juttuja, nyt vaan kahlailin sieltä täältä läpi.
 
Tägäys onnistui hyvin:) Hienoa, että osaavat neuvolassa noin hyvin neuvoa, mitä kannattaa tehdä(y) Itse tosiaan varasin yksityiseltä tuon varhaisultran ja aloin miettiä tuliko aika varattua liian aikaisin, mutta kiva sinne on mennä katsomaan onko tyyppi mukana ja sykkiikö sydän:love: Tää alkuraskaus on kyllä järkyttävän piinaavaa ja päivät tuntuu niiiiiin pitkiltä kun vaan odottaa, että aika kuluisi(n) ja koko ajan on oireiden analysointi käynnissäo_O Olen kuullut paljon oireettomista raskauksista, joten eiköhän siellä kaikki ole hyvin(y)

Onnea kaikille plussanneille:love::love:
Mulla on aika pitkälti vähä oireinen raskaus oksentanu oon 2 kertaa ja rinnat on arat ja väsyttää välillä mutta samaan tyyliin mennään kun esikoisesta

Jonsku ja papunen 6+4
 
Varovaisesti liityn kans mukaan. Elikkä tein maanantaina positiivisen testin. Tuli melkoisena yllätyksenä. Oon siis synnyttäny mun kakkosen vajaa 4kk sitten enkä todellakaan osannu ajatella että nyt kävi näin. Mulla ennestään siis kaksi ihanaa tyttöä 3/18 ja 9/19

Esikoinen ei meinannu nimittäin tärpätä millään, kakkonen oli jo vähä helpompi ja tää.. tää on ihan seuraus yhestä kerrasta, joulusaunasta. Laskettu aika menis sinne 13.9.20 jos siellä joku tosiaan on. Vajaan parin viikon päästä menen varhaisultraan kun täällä meillä se on tullu uutena ilmaisena juttuna. Sillon pitäis olla viikkoja 7+

Yhteen vetona siis mut voi lisätä listaan
13.9 hoo#, 3.lapsi, KYS
 
  • Tykkää
Reactions: Jonsku88
BJ
Varovaisesti liityn kans mukaan. Elikkä tein maanantaina positiivisen testin. Tuli melkoisena yllätyksenä. Oon siis synnyttäny mun kakkosen vajaa 4kk sitten enkä todellakaan osannu ajatella että nyt kävi näin. Mulla ennestään siis kaksi ihanaa tyttöä 3/18 ja 9/19

Esikoinen ei meinannu nimittäin tärpätä millään, kakkonen oli jo vähä helpompi ja tää.. tää on ihan seuraus yhestä kerrasta, joulusaunasta. Laskettu aika menis sinne 13.9.20 jos siellä joku tosiaan on. Vajaan parin viikon päästä menen varhaisultraan kun täällä meillä se on tullu uutena ilmaisena juttuna. Sillon pitäis olla viikkoja 7+

Yhteen vetona siis mut voi lisätä listaan
13.9 hoo#, 3.lapsi, KYS

Hei ihana, toinen KYSiläinen ja vielä ehkä aika lailla samalla lasketulla ajalla mä en siis vielä tarkkaan tiedä milloin meillä on la, koska kierto oli sekaisin. Mutta arviolta viikon heitolla molempiin suuntiin tuon 13.päivän tienoilla ultran perusteella, ens viikolla vielä katsotaan uudestaan.
 
  • Tykkää
Reactions: hoo#
Tervetuloa kaikki uudet ja tuhannesti onnea kaikille :love::love: sori, on ollut niin kiire viikko, etten ole ehtinyt kun vähän lukemaan kommentteja, mutta nyt päivitetty listalle kaikki uudet (y)

@Kerttu20 oliko siis sinun ensimmäinen lapsi tulossa? :) minäkin KOKSilainen, asutko pohjois- vai etelä Kymenlaaksossa? :p

@Ellinoora38 mikä sinun synnytyssairaalasi on? :)

@NassuRessu menikö mulla vaan ohi, vai mikä sinun laskettuaika olikaan? :LOL::rolleyes:

Mulla edellisten raskauksien tapaan ollut alkuraskaus hyvin vähäoireinen, ainoastaan palelua, ajoittain alavatsalla pieniä tuntemuksia ja väsymys. Ja eilen saunasta vilvotellessa meinasin pyörtyä :censored: pitää ottaa jatkossa vähän kevyempiä löylyjä! :LOL: Varhaisultraan varasin jo ajan, mutta kuitenkin peruin sen, kun meillä töissä ultra ja hyvä doppleri (olen lastenneuvolassa töissä), niin ajattelin vaan niillä saada hyvissä ajoin jotain näkymään/kuulumaan, ettei ihan rv13 ultraan asti tarvii jännittää :p

Tänään 6+5
 
Mää tuun listalle kun on varhaisultra käyty. Pelottaa niin kovin paljon ja en osaa yhtään iloita tästä raskaudesta kun pelkään vaan koko ajan, että tämäkin otetaan pois. Huokaus. Edellisen km:n jälkeen meni niin kauan että tuli tää uusi tärppi, niin sekin sit varjostaa taustalla. Mutta kiva lueskella muiden juttuja sivussa. :)
 
Tervetuloa kaikki uudet ja tuhannesti onnea kaikille :love::love: sori, on ollut niin kiire viikko, etten ole ehtinyt kun vähän lukemaan kommentteja, mutta nyt päivitetty listalle kaikki uudet (y)

@Kerttu20 oliko siis sinun ensimmäinen lapsi tulossa? :) minäkin KOKSilainen, asutko pohjois- vai etelä Kymenlaaksossa? :p

@Ellinoora38 mikä sinun synnytyssairaalasi on? :)

@NassuRessu menikö mulla vaan ohi, vai mikä sinun laskettuaika olikaan? :LOL::rolleyes:

Mulla edellisten raskauksien tapaan ollut alkuraskaus hyvin vähäoireinen, ainoastaan palelua, ajoittain alavatsalla pieniä tuntemuksia ja väsymys. Ja eilen saunasta vilvotellessa meinasin pyörtyä :censored: pitää ottaa jatkossa vähän kevyempiä löylyjä! :LOL: Varhaisultraan varasin jo ajan, mutta kuitenkin peruin sen, kun meillä töissä ultra ja hyvä doppleri (olen lastenneuvolassa töissä), niin ajattelin vaan niillä saada hyvissä ajoin jotain näkymään/kuulumaan, ettei ihan rv13 ultraan asti tarvii jännittää :p

Tänään 6+5

Haaah ;) ei menny ohi, vain jäänyt uupumaan oleellinen. Menkoista laskettuna ja aika varmasti pitää paikkaansa 25.9. :love:

Eli siis normaali ihminen ei tietäisi olevansa edes raskaana, mutta koska tosiaan testejä tehdäön aikaisin niin plussat on tikussa ja digissä nähty ja viivat vain vahvistuu :)

Mutta mä palelen aivan sairaan paljo. Kokoajan kuin jääkalikka:confused: ja väsyttää :sleep:
 
  • Tykkää
Reactions: Babyfever1
Tervetuloa kaikki uudet ja tuhannesti onnea kaikille :love::love: sori, on ollut niin kiire viikko, etten ole ehtinyt kun vähän lukemaan kommentteja, mutta nyt päivitetty listalle kaikki uudet (y)

@Kerttu20 oliko siis sinun ensimmäinen lapsi tulossa? :) minäkin KOKSilainen, asutko pohjois- vai etelä Kymenlaaksossa? :p

@Ellinoora38 mikä sinun synnytyssairaalasi on? :)

@NassuRessu menikö mulla vaan ohi, vai mikä sinun laskettuaika olikaan? :LOL::rolleyes:

Mulla edellisten raskauksien tapaan ollut alkuraskaus hyvin vähäoireinen, ainoastaan palelua, ajoittain alavatsalla pieniä tuntemuksia ja väsymys. Ja eilen saunasta vilvotellessa meinasin pyörtyä :censored: pitää ottaa jatkossa vähän kevyempiä löylyjä! :LOL: Varhaisultraan varasin jo ajan, mutta kuitenkin peruin sen, kun meillä töissä ultra ja hyvä doppleri (olen lastenneuvolassa töissä), niin ajattelin vaan niillä saada hyvissä ajoin jotain näkymään/kuulumaan, ettei ihan rv13 ultraan asti tarvii jännittää :p

Tänään 6+5
@Babyfever1 mulle 3.lapsi:love: ja asun Etelä-Kymenlaaksossa..tosiaan vanhemmat lapset 13- ja 17-v, joten iltatähteä odotellaan:D❤
 
  • Tykkää
Reactions: Babyfever1
Siis tää järkyttävä tirvotus. Tähän ei tepsi mikään... Mä joudun kaivaa pian vanhat mamma vaatteet takas. Näytän oikeesti ku oisin vähhintään 6lla kuulla:ROFLMAO:, tapaan ens viikol kaverin ja se kyllä huomaa muutoksen ja saattaa alka epäillä. Oon nimittäin suht tarkka ettei oma paino pääse tietyn rajan, ja nyt muina naisina menos sinne nii ku muumimammana... Huppari ylle en keksi muuta:LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: jokuvakn206
Heippa kaikki! Liityn kanssa joukkoon varovaisin mielin. Pari päivää sitten tein positiivisen raskaustestin. Taustalla on viime vuonna kaksi keskenmenoa, joten aika varpaillaan tässä vielä ollaan. Mutta totesin, että ei se stressaamisen ainakaan auta tilannetta, joten yritän ”nauttia” tästä raskaudesta niin pitkään, kun annetaan (toivottavasti loppuun asti).

Oireet puskee päälle. Väsymys on jäätävä ja huono-olo valtaa heti, jos ruokailuväli venähtää eli koko ajan saa olla napostelemassa. :D Kahvinjuontia oon koittanut vähentää. Toivottavasti ei jää tästä kiinni töissä, jossa kahvia on tähän asti tullut juotua kiitettävään tahtiin.

Mukava päästä tänne purkamaan ajatuksia!

Eli siis LA 22.9., 3. lapsi, HUS (Jorvi?)
 
Täällä kun on ollut ”himotestaajia”:ROFLMAO:nii pakko oli itsekin mielenkiinnosta pissata ovis-tikkuun kun niitä sattui jäämään useampi kappale jäljelle:LOL: mielenkiintoista oli,että testi-viiva piirtyi heti näkyviin tummana ja jäikin tummemmaksi kun control-viiva,eli ehkä kaikki hyvin:love: ja viikot 6+0 nyt *muoks..eihän noi viikot voi kyllä olla 6+0 jos la 17.9(n)eli onko kuitenkin vasta 5+0?? Oon vähän pihalla miten noi viikot lasketaan..
 

Attachments

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä