Syyskuiset 2020

Mä siis näin siitä mun työkaverista ennen joulua unta että sain viestiä siltä.: kerron sulle nyt yhen salaisuuden Siks en tuonu sulle skumppaa kun oon raskaana laitoin sille siis semmosen meemin että se kaveri joka alkaa kirjaimella niin tarjoo skumpat :ROFLMAO:

No niinhän se sit pari viikkoo sit kerto että on raskaana ja ite olin sit että niin Mäki :love:
Ja meillä nyt suurinpiirtein samat viikot ultran jälkeen selviää hänen viikot :love:
 
Oireina mulla on ollut aamuheräilyt, eli heräilen 03-05 välillä joka yö, ja sitten olen hereillä muutaman tunnin ja hyvällä lykyllä saan vielä hetkeksi unta. Itseasiassa heräilen varmaan joku 4-5 kertaa per yö. Tissit ja nännit todella herkät. Menkkakipua muutaman kerran päivässä sekä yöaikaan. Kuvotusta sekä närästystä, matkapahoinvointia, haistan ihmisten ominaishajut tosi tarkasti, eilen kaikki ympärilläni haisi kalmalle, sellaiselle vanhalle kylmälle ja kuolevalle iholle ja ehkä vähän pissalle YÄK!
Kuulostaa ihan mulle :rolleyes:(y)
 
Varovaisen toiveikkaana ilmoittaudun syyskuisten ketjuun. Toissapäivänä tein positiivisen testin ja nyt vasta viikot 4+3. La 24.9. Erittäin jännittynein tunnelmin täällä olen, sillä olen jo 43 vuotias ja keskenmenon riski on hyvin suuri. Silti haluan uskoa, että kaikki menee hyvin ja syyskuussa meille syntyy erittäin toivottu ja terve vauva. Itselläni on kaksi lasta edellisestä liitosta, he ovat jo 10 ja 13 vuotiaat.
 
Liityn mukaan! Eli torstaina plussasin, esikoinen tulossa ja laskettu aika 23.9. Neuvola-aika on 29. Päivä. Olen raskaana 5. Viikolla eli 4+4. :love:

Täytän pian 20 ja mies on 26. Yk 5 tärppäsi. Toivon sydämeni pohjasta että kaikki sujuu hyvin! En ole koskaan ennen ollut raskaana ja pelkään että menisi kesken tms. Koska olen nyt ihan hurahtanut tähän raskauteen ja uusinut koko vaatekaapinkin äitiysvaatteilla, vaikka vasta ihan alussa mennään!

Ennen kuin tulin raskaaksi, olin stressannut siitä ihan hirveästi ja olin varma että minussa on jotain vikaa ja sen takia joudumme odottamaan vauvaa ikuisuuden. Pelkoni polveutui joskus sairastetusta lantion alueen tulehduksesta. No tässä kuussa päätin työntää vauva-ajatukset taka-alalle ja ottaa ihan rennosti, olla stressaamatta kuten lääkärikin kehotti. Kävin ravintolassa läheisten kanssa ja kotonakin join pari viinilasia ruoan kanssa sekä lisäksi tupakoin stressiini (paha juttu :unsure:). Aloin kuitenkin ihmetellä kun rinnat olivat olleet viikon kipeät ja herkät (ovis oli 3. Päivä) ja se jatkui vaan. Normaalisti pms-oireissani rinnat ovat kipeät 2-3 päivää. Tällä kertaa pms oireita tuntui olevan kovin vähän, joten päätin testata päivää ennen menkkoja, vaikka ajattelin etten kumminkaan ole raskaana.

Hassuinta asiassa se, että juuri ennen testaamista näin unta että testiin piirtyi haalea viiva, ja niin sitten kävikin! Ja myös se, että tulin raskaaksi silloin kun sitä vähiten odotin. (y)
 

Attachments

Ihanaa, uusia plussia:love: tervetuloa!

Mulla oli eka tarkoitus laittaa neuvolaan nyt vkl viestiä ja varata aikaa, mutta se jäi. Jos vaikka ensi viikon aikana sais laitettua kyselyä, voisiko millään olla mahdollista yhdistää keskimäisen lapsen neuvolaan :whistle:
 
Mulla pahin turvotus ohi, mut toki vielä vatsa on turvonneen näkönen. Oon kaikki sallitut ruoka kikat koittanu ja mistään ei oo kunnolla apua... Ja tää hiton piereskely ei ota loppuakseen :ROFLMAO: välil vatsaa vääntää niin helkkaristi, ei ummetusta mut välil tuntuu ettei voi edes p*skoa normaalisti.

Edellisis raskauksis ei oo kyl näin raakasti vatsa oireillu heti alkuunsa. Vettä Juon mut sit saa juosta vieläki enempi vessas, ku muutenkin tuntuu et sielä tulee juostuu:LOL:

Noh vielä Pitäs vko sinnitellä varhaisultraan.
TERVETULOA UUSILLE JÄSENILLE
 
Täällä en olossa paljoa kyllä huomaa olevan raskaana. Ehkä hieman on väsymystä liikkeellä, mutta ei verrattavissa edelliseen raskauteen. Tälläviikolla ajattelin soitella neuvolaan aikaa. Onneksi ultraavat jo ensinmäisellä neuvolakerralla. En malttaisi odottaa, että näen pikkuisen.

Onko kellekkään muulle käynyt muuten niin, että olet päättänyt pysyä hiljaa raskaudesta, mutt et maltakkaan olla hiljaa ja kohta huomaat että useat läheiset jo tietää. Mä en oo malttanut pysyä hiljaa. Oishan se pitäny arvata, ku en esikoisestakaan malttanut pysyä hiljaa
 
Meillä tietää meidän lisäksi mun työkaveri joka on samoilla viikoilla ja hänen miehensä toki Esikoisestakin aika pitkään oltiin hiljaa pitkän lapsettomuuden jälkeen Nt ultran jälkeen varmaan sukulaisille vois uskaltautua kertomaan :love:

Jonsku ja Papunen 7+3:love:
 
Ite en ole vielä uskaltanut kertoa km riskin takia kenellekään (toki mies tietää ). Lisäksi ajattelin, että olisi ennen muita ihana kertoa tuleville sisaruksille. Mutta niille ei voi kertoa ennen kun ollaan turvallisemmalla vesillä, koska sen jälkeen tää ei tuu enää pysyy salaisuutena.

Eniten jännitän töissä kertomista. Meillä pieni tiimi, joten tulee vahvasti vaikuttamaan kaikkien töihin. Ja tiedän, että sinne tulee yllätyksenä tämä juttu. No onneksi kertominen ei ole ihan vielä ajankohtaista. Ehtii kerätä rohkeutta.
 
Meillä silleen, että ekasta plussa testistä kerroin mun tulevalle doulalle :whistle::love: koska oli vaan pakko jollekki sanoa. Ja sit yhdelle kaverille jäin kiinni, kun sössin Facebook ryhmien kanssa ja laitoin hälle jotenki kummallisesti pyynnön liittyiä syyskuisiin. :D
Toki, ollaan todellakin niin alussa vielä, että eipä vielä kummemmin olla ajateltu asiaa. :barefoot:

NassuRessu 4+4
 
Tänään 8+0! Tosin aamulla tein herkän testin, ja testiviiva oli haaleempi kuin kontrolli :l Ja heti rupes ahistamaan, oireetkin laantunu aika reilusti. Alle viikko neuvolaan, ens maanantaina on aika.
 
Mun kavereista tietää melkein kaikki niistä, jotka tiesi myös, että käytiin hoidoissa ja mun vanhemmat ja miehen sisko. Muille kerrotaan tässä tulevina viikkoina ehkä seuraavan ultran jälkeen.

Mulla on pahoinvointi ollut iltapainotteista. Eilenkin illalla jouduin vähän puklaamaan. Eilen oli myös koko päivän menkkakipua mutta tänään taas hyvä olo vatsassa. Melkoisesti päivät ja tuntemukset vaihtelee.

Tänään 7+6 ja to eka neuvola :love:
 
Heips, meillä mies oli heti testiä kurkkimassa mun kans. Sitten samana päivänä meille paukkas kylään anoppi ja miehen sisko, ja olin hieman sekaisin onnesta ja varmaan vähän shokissakin, kun tää alkoi ennen ensimmäisiäkään menkkoja kierukan jälkeen, että tulis siinä sitten heti heille kertoneeksi. Kerroin heti myös siskolleni, joka tiesi toiveestamme, ja muillekin ystäville. Omalle äidilleni ja toiselle siskolleni kerroin viime viikolla. Alkaa tuntua, että kaikkihan tästä jo tietää, mutta omille lapsilleni en ole vielö kertonut. Oon ajatellut että jos ystävänpäivänä jotenkin mukavalla tavalla yllättäisi lapset tällä uutisella. Sitten olisi viikkojan jo enemmän kertynyt. Nyt vasta 6+3.

Oon hehkuttanut, kun pahoinvointia ei ole juurikaan ollut ja edellisissä se on alkanut välittömästi raskauduttuani. Nyt viikonloppuna se kuitenkin alkoi, ja varsinkin aamupäivät on pelkkää kuvotusta ja oksun nielemistä. Vösyttää myös todella paljon. Herään kyllä pirteänä, mutta väsähdän töitä tehdessä totaalisesti. Illat menee sumussa.

En ole myöskään vielä ollut neuvolaan yhteydessä, pitäisi kai varailla hiljalleen aikaa. Raskauden sisäistäminen on kestänyt, mutta kyllä tämä pahoinvointi nyt jatkuvasti asiasta muistuttaa.

Onko muilla jo kutsumanimeä/”työnimeä” vauvalle? tai peräti oikeita nimiä jo pohdinnoissa tai mielessä? Meillä on melko varmasti pojalle nimi, ollut jo jonkin aikaa valmiina, tytön kohdalla on päätetty yksi nimi, joka tulee äidiltäni.

Tulkaapa muutkin rohkeesti syyskuisiin faceen! Kivaa keskustella myös kasvoilla.
 

Yhteistyössä