Syyskuiset 2020

Voi harmi @Zennuli! Oliko niin, että sinulla oli kuitenkin koko ajan raskausoireita? Miten tästä eteenpäin? Olen todella pahoillani. :(

Vaunuista oli puhetta: meillä on ollut vaunuina Brio Singit, mutta kahden lapsen jälkeen niiden runko on jo hajalla. Muuten oltiin kyllä tosi tyytyväisiä, mutta näitä ei enää valmisteta. Tykättiin siitä, että turvakaukalon sai niin näppärästi runkoon kiinni, oli pyörivät etupyörät, tosi tilava tavarakori, tilava ratasosa ja kulki säällä kuin säällä. Vähän ollaankin kateltu Britaxin vastaavaa, Smile-mallia, mutta se tuntui rungoltaan jotenkin heppoisemmalta, kun meidän vanhat Singit :/ Petite Cherien vaunut on nättejä, mutta vähän on alkanut tuon Sing-rungon hajoamisen jälkeen miettiä tarkempaa, ostaako kertakäyttökamaa vai sellaista, jolla olisi vielä jälleenmyyntiarvoa. Meillä ei enempää lapsia ole suunnitelmissa.

Onko siis kokemusta Britaxin Smilesta tai noista Petite Cheriestä?

8+5
 
Kiitokset kaikille :) joo edelleen voimakkaat oireet ja hormooni mitattiin tänään äitiyspolin päivystyksessä ja sekin 18000... Ultrattiin moneen kertaan kun epäilivät jo kohdunulkoista ( oli kuitenkin kai vaan keltarauhasen) mutta päätyivät nyt seuraamaan yön yli. Huomenna sit joku spesialisti tsekkaa ja Kontrolloivat labrat ja sit varmaan ne lääkkeet et tyhjenee kohtu. Noin viikkoja vastaava tyhjä sikiöpussi löytyy kohdusta mutta ei kaikua sikiöstä.
 
Voi ei @Zennuli olen niin pahoillani! Voimia ❤

Mä säikähdin eilen töissä kun tuli alavatsalle kipuja ja sitten tunne, että housut on märät. Kiltisti istuin palaverin loppuun ja sitten kipitin vessaan, mutta ei ollut verta tullut. Hurjan pelottavaa tämä alkuraskaus!
 
@Zennuli voimia. :(

Täällä tasaista pahoinvointia ja vetämättömyyttä ilmassa. Vielä puoltoista viikkoa varhaisultraan ja jännittää kyllä ihan sikana.

NassuRessu 6+5

Tuo vetämättömyys on täälläkin nyt ihan kamala, voisi nukkua koko vuorokauden tai vähintäänkinekisi mieli torkkua ihan joka välissä. Mies on ollut ihan ihmeissään, kun nukahdan sohvalle heti iltasaunan jälkeen, johon oon sanonut vaan, että vauva vie kaikki mun energiat :LOL:

Mutta koska oon näitä raskausoireita kovasti toivonut niin aion nauttia! Jopa siitä, kun töihin kävellessä yökötyttää ja vatsa on jäätävän turvonnut koko ajan :confused: Onko muita, joilla haukotteleminen saa aikaan oksennusrefleksin? Voin kertoa, että aamut ei oo sen takia helppoja :oops:
 
@Wintersun mulla oli edellises raskaudes koti doppleri angel sounds, mut siinä ei kuulunu kyl vielä näil viikoil äänet. En oo varma, muistanko oikein mut vissiin meni 12viikon jälkeen, mäkin aatellu tilata uuden. liian aikadin tilaamalla saat vaan stressiä josei ääniä heti löydy, ite kyl koin että toi sillon mielen rauhan myöhemillä viikoilla kun äänet löyty helpolla. Edellisen möin ku aattelin ettei tuu varmaan käyttöö toiste :whistle::LOL:. Niin ja raskauskeijulta tilasin!

mä oon nyt parina päivänä huomannut että sillon ku oon virkee ja voin vähemmän huonosti päivästä niin illast tulee kauhee ja yöstä. Tää pvä on menny hyvin ja oon jaksanu jopa siivoilla, mutta tiedän mitä illaksi tiedossa.
 
Musta tuntuu, että mun on parempi olla hankkimatta koti doppleria. Itseni tuntien en varmaan muuta tekisikään, kun kaiket ajat vaan kuuntelisin niitä ääniä :LOL:

Mä olen melko pirteä ollut ilman sen kummempaa väsymystä mitä nyt yleensäkään. Olen uskotellut itselleni, että se johtuu siitä, että olen jättänyt kaikki höttöhiilarit ja hiilari yleensäkin tosi minimiin. Olen siis ketogeenisella ruokavaliolla en laihdutusmielessä vaan yleensä paremman voinnin toivossa. Toki laihdutuskin olisi tarpeen, mutta raskaana se ei tietysti ole suotavaa. On kyllä huomattavasti virkeämpi olo nyt ilman hiilariähkyä. Syön runsaasti vihreitä kasviksia ja kohtuudella proteiineja sekä paljon hyviä rasvoja (voita, neitsytkookosöljyä sekä oliiviöljyä). Toivoa sopii, että ruokavalio on myös sikiölle hyväksi. Miksipä ei olisi... Neuvolasta varmasti tulee pitkä saarna, miten vastuuton olen, kun en syö hiilareita (=sokereita) o_O
 
Henduliinu
Minä kävin tänään ekassa neuvolassa istumassa 1,5 h. Kauhiasti kaikki lippusia ja lappusia sain. :) Ja ison listan, minne kaikkialle pitää varata aikoja ja millo.

Kovasti olen miettinyt varhaisultran varaamista, mutta ajattelin, että ekana ois hyvä käydä neuvolassa. Onneksi kävin, koska hyvin epäsäännöllisestä kierrosta johtuen pääsin lähetteellä varhaisultraan, jossa katsotaan oikeat raskausviikot. Ensi viikolle sain jo ajan, niin pääsee katsomaan mitä vauvalle kuuluu. Pelonsekaisin tunnelmin odotan ensi viikkoa.

Mulla ei edelleenkään ole ällötyksiä ja pahoinvointia. Kahvi saattaa välillä maistua vähän omituiselta, jos oikein jää matkustelemaan, mutta menee silti aivan kivasti alas. Oon miettinyt et onko masussa kaikki hyvin,o kun ei mitään pahoinvointia oo. Onneksi senkin selviää sitten ensi viikolla.

Jollekkin salmiakkien totaalikielto oli kamalaa. Niin myös mulle. :( Kauheeta et saa vasta ens syyskuussa syyä salmiakkia seuraavan kerran. Toisaalta, eipä tuu karkkia ostettua ku mua en oikein hedelmäkarkit viehätä.
 
Aloin katsomaan, kun oudon kuuloisia nimimerkkejä käynyt kommentoimassa julkaisujani, niin olinkin julkaissut väärässä ryhmässä (n)

Mutta siis....poistun ryhmästä. Perjantaina alkanut vuoto, tarkistettiin eilen tiistaina ultralla, kohtu tyhjä. Lähetettä odottelen nyt sitten polille jatkotutkimuksiin.

Onnea teille muille jatkoon ja odotukseen! Toivottavasti saatte pienet syksyllä syliinne :love:
 
Tuossa menikin pari ”oireetonta” viikkoa, mutta pahoinvointi ja väsymys ovat tulleet takaisin! Haukottelu, kumartelu, hampaidenpesu... Mikä tahansa saattaa laukaista yökkäämisrefleksin. Oon yhdistänyt tuon pahoinvoinnin ja väsymyksen toisiinsa: silloin kun väsyttää, on myös huonompi olo. Toinen, mikä aiheuttaa huonoa oloa, on nopeat hiilarit. Mun pitäis mennä tässäkin raskaudessa sokerirasitukseen, mutta näillä aamupahoinvoinneilla ei kyllä pysty. Pakko saada aamulla heti jotain suuhunsa tai lentää laatta. Pelottaa kovasti, mihin tämä olo on menossa, voinko tehdä töitä normaalisti jne. :/


Viisi päivää enää varhaisultraan! Nt-ultraan tuli myös aika, se on heti maaliskuun alussa.

8+6
 
Mullahan oli tosiaan tullu jo 3kiloo lisää. Mä tosiaan lihon herkästi raskauden aikana, johtuen paljon ku väsynyt ja joutuu napostella, ja ne napostelu ruuat on yleensä ei niin terveelisiä (voi leipiä ym) mut ei huonoon mulla toimi esim. Vihannekset. Onneks se pahin olo alkanu helpottaa, en oo oksentanu varmaan 3 päivään, mut yökötyksiä tulee ja etovaa oloa.

sain myös lähetteen fysioterapiaan joten sitä ootellessa
 
Helpotuksen huokaus. Käytiin tänään ultrassa ja pikkuinen sintti löytyi oikeasta paikasta ja sydämen sykekin näkyi ❤ Koko vastasi viikkoja 6+1, ja menkkojen mukaan olisi 7+0. Mun kierto on yleensä 26-28 päivää, joten jännä juttu että niin myöhään olen sitten ilmeisesti ovuloinut Onneksi syke näkyi. Lääkäri sanoi, että eilen ei ehkä olisi vielä näkynyt..
 
  • Tykkää
Reactions: hoo#
Tsemppiä @NassuRessu ja muut pahoinvoivat. Kuulin tänään töissä, miten eräs nuori asiakkaani mutisi selkäni takana mulla olevan ilmeisesti menkat menossa, mutta ehei, teki mieli vastata, että ”ei kun kärsin tässä kahdeksatta viikkoa hemmetinmoisesta krapulasta ja kestopahoinvoinnista, eikä tuo sun tupakanhajuinen Axe-sekoitus ainakaan paranna mun oloa.” :ROFLMAO: Että ilmeisesti normaalia kärttyisempikin olen....

Paino on pysynyt samassa, vaikka syön kyllä paljon enemmän hiilareita ja herkkujakin, kuin normaalisti. Säännöllisellä ateriarytmillä saa kuitenkin hillittyä herkkujen määrää. Liikuntaa harrastin ennen raskautta 5-6 x viikossa, mutta hävettää myöntää, että tällä hetkellä liikunnat jää kerta viikkoon, jos sitäkään. Salille on hirveä kynnys mennä, kun on niin turvonnut, että näyttää vaan lihoneen ja toisekseen väsymyskin on niin jäätävää, että mieluummin valitsen sängyn salin sijaan. :unsure:
 
On. Tuntuu et sydän pysähtyy ja sit joka vessa käynnillä ihan kauhuissaan. Sit ku tuntuu niin kosteita paikat ja välillä sellainen olo et jotain tulisi mut se onkin sit vaan valkovuotoa tms.

Mun kai pitäs tähän tottua, ku se mahdollisuus on et tää jatkuu koko raskauden. Jos se siis johtuu siitä kun kohdunsuuta leikattu niin monta kertaa. Kunhan tietäisi varmasti ni ei tarvis pelätä. Olisipa ultra pian. Reilu 2vkoa vielä odotettava.
Samat fiilikset täällä
20.2 Olis Ultra meillä
Eilen soittelin seulontalabroja niin hoitaja sano että kaikki on ok :)
 
Mäkin kerkesin pari pvää luulla että. Olot helpottunit. Mut hirveet olot tänäänkin ettäsaanu kyl olla pää pöntössä, sit iljettäö hampaiden pesu kun se hammastahna tuntuu niin hirveen hajustetilt ja väkevältä.

Nukun niin huonosti nykyään, siis heräilen jatkuvasti tai sit on hankala olla eikä unest saa kii.
 

Yhteistyössä