Syyskuiset 2020

Henduliinu
Jonsku88: Paljonko sulla on viikkoja kasassa? Palautat housut ja tilaat uusia kokeiluun. :) On kyllä ihan kamala turvotus mahassa. Legginssit on itellä joustanu hyvin tähän mennessä. Pitää itekki kyl jossain vaiheessa ruveta katteleen.
Onko teillä ollu selkäkipuja tai pieniä menkkamaisia jomotuksia? Tänään musta tuntu et oli vaikeuksia istua selkäkivun takia. Lisäksi oon huomenna et hengästyy helpommin.

Ens viikon keskiviikkona ois varhaisultra. Sit sais vihdoinkin itsellekin tarkat tiedot viikoista.(y) Tekis kauheesti mieli jo paljastaa kaikille mut pitää koittaa vielä malttaa sinne vähä varmemmille vesille:whistle:
 
En kestä! Olin varannut varhaisultraan ajan huomioimatta muuttunutta työvuoroani! Täällä meilläpäin on vain yksi yksityinen klinikka, joka tarjoaa varhaisultria ja ajat menee aina kahden viikon päähän. No, eipä sitten mennä. Nyt tuntuu maailmanlopulta, mutta ehkä tästä vielä selviän. :cry: On ihan pyllystä, ettei voi luottaa ja nauttia raskaudesta, kun vasta nt-ultran jälkeen.
 
En kestä! Olin varannut varhaisultraan ajan huomioimatta muuttunutta työvuoroani! Täällä meilläpäin on vain yksi yksityinen klinikka, joka tarjoaa varhaisultria ja ajat menee aina kahden viikon päähän. No, eipä sitten mennä. Nyt tuntuu maailmanlopulta, mutta ehkä tästä vielä selviän. :cry: On ihan pyllystä, ettei voi luottaa ja nauttia raskaudesta, kun vasta nt-ultran jälkeen.

No eikö millään saisi vuoroa vaihdettua jonku kanssa tai otat palkattoman tms?
 
Mulla oli! Oli tosi hämmentävää kun toivottu raskaus, hormooneil syytä adiaan Tommonen on ihan normaalia, ite en oo muis raskauksis kokenu vastaavaa mut tässä oli, koin myös hirveet ahdistusta ja aloin pelkään kaikkee asioita. Tunsin mm syyllisyyttä että vauva vie kaiken ajan sit 2lta muun muult lapselta, ja pohdin kaikenlaista. Huomasin myös sen että noi tunteet oli pahimillaan sillon kun olin tosi väsynyt.

mulla tota ei enään ole mutta kesti n. 2viikkoa,välis oli kyl ns hyviäkin päiviä.
 
No eikö millään saisi vuoroa vaihdettua jonku kanssa tai otat palkattoman tms?
Kumpikaan ei ole mahdollista, palkatonkin pitäisi anoa hyvissä ajoin sijaisjärjestelyjen vuoksi. Vähän meni eilen itkeskellessä, kun katsoin, että nt-ultrakin oli laitettu vasta rv 12+6. Jaksan kyllä odottaa, eihän siihen ole kuin kolme (?) viikkoa, mutta kun pessimistinä maalailen kaikkea, mikä voikaan mennä pieleen...

Vierailija kyseli alakulosta. Mulla oli pahimmillaan joskus rv 7 ja liittyi myös väsymykseen. Ihan hätkähdin, miten näin iloinen ja toivottu asia sai mielen niin matalaksi. Siihen liittyi kaikkea ajatuksia omasta jaksamisesta vauvan kanssa (kun on jo 2 lasta), pelkoa pahoinvoinnista, huolta raskauden etenemistä ja mitä kaikkea. Pahimpina päivinä tuntui, ettei tässä ole mitään järkeä, ettei minusta ole tähän. Mutta onneksi pystyi koko ajan järkeilemään, että nää on pakko olla hormoonallisia muutoksia, koska se olotila oli niin päinvastainen ihan alkuodotuksen fiiliksiin.

Olen kyllä ollut tässä raskaudessa jotenkin herkempi, kuin edellisessä. Esikoisen aikaan muistan myös itkeskelleeni vähän turhiakin huolia. Onneksi ihana mies ymmärtää ja lohduttaa, kun iskee paha mieli :love:
 
Täällä on nyt varhaisultra takana ja syke löytyi! Pahin pelko poistui nyt harteilta. Pikkanen vastasi täysin viikkoja eli nyt meneillään 7+5. Hurjaa, että toisilla on jo kymppi rikki! Mutta perässä tullaan. :D

@seljankukkia Onpa harmi! Tekisi mieli sanoa, että nopeasti se muutama viikko menee, mutta kun ei. Tuntuu, että tässä vaiheessa itsellä ainakin päivät ja viikot matelevat. Tsemppiä odotteluun!

Varsinaisesti alakuloisuutta ei ole ollut, mutta olo niin kurja (pahaolo, väsymys ja palelu), että ihan senkin takia mieli ole ollut viime aikoina kauheen koholla. Aikamoista selviytymistä tämä touhu nyt. Enpä muista, että tämä olis ollut niin rankkaa edellisissä raskauksista! No päivä kerrallaan eteenpäin.
 
Mä olen kans huomannut ton herkkyyden olevan täs raskaudes pahimillaan. Tuntuu et melkeen kaikki ohjelmat tvstä saa herkistyyn, ja todellisuudessa mä en itke minkään leffan vuoks, en edes hachikon :ROFLMAO: oon enempikin niit ihmisii jotka hautajaisissakin istuu kylmän viileesti kun muut itkee ympärillä.
 
Mä olen kans huomannut ton herkkyyden olevan täs raskaudes pahimillaan. Tuntuu et melkeen kaikki ohjelmat tvstä saa herkistyyn, ja todellisuudessa mä en itke minkään leffan vuoks, en edes hachikon :ROFLMAO: oon enempikin niit ihmisii jotka hautajaisissakin istuu kylmän viileesti kun muut itkee ympärillä.
Sama! Joudun töissäni aika usein tilanteisiin, jotka herkistää nyt enemmän, kuin normaalisti. Tosi noloa alkaa vuodattaa kyyneliä jonkun kissanpentu-videon takia, kun teinit kattoo suu pyöreenä, mikä tolle nyt tuli o_O
 
Ilmoittaudun minäkin nyt vihdosta viimein porukkaan :)
Olen himmaillut kun käytiin tiistaina varhaisultrassa - ei mennyt niinkuin Strömsössä...Omien laskujen mukaan oli viikkoja 6+5 mutta mittojen mukaan olikin vasta 6+0 o_O Ja ei, sykettä ei vielä näkynyt, mutta alkio löytyi, joka oli plussaa tietenkin sekin (y) Ärsyttää, kallis käynti yksityisellä eikä tavallaan saatu rahoille vastinetta. Tosin, oma vika, kuka käski varaamaan ajan noin etukenossa :(
Noh, 17.2. mennään kurkkaamaan uusiksi. Tuolloin pitäisi olla 7+6. Naistenklinikan nt-ultra vasta 12.3., en kykene odottamaan sinne saakka :barefoot:
Onko kenellekään tuttu asia, että Suomessa on yksityisiä neuvoloita? Tämä toinen käyntimme on nyt sellaisessa. Sattumalta löytyi kun googlailin halvempaa ultraa. Eipä ollut ikinä tullut itsellä mieleenkään. Varhaisultran hinta puolet siitä, mitä yksityisellä terveysasemalla...Tekijänä kätilö ja samat asiat katsotaan kuin erikoistuneen gynekologin toimestakin kalliimpaan hintaan. Hyvä että selvisi, meillä tämä vauveli varmaan viimeinen :ROFLMAO:
Laskettu aika nyt arviolta 29.9.2020 ja synnytyspaikkana HUS NKL

Joku huhuili 1 tyypin diabeetikoita? Nostaa käden pystyyn hän :geek:

Facebook varmasti myös hyvä paikka jutella, ilmaanun sinne kunhan masuasukin vointi varmistuu (y)
 
Tänään 10+1 ❤
Mulla on ollu jo maltillista painonnousua () edelleen jäätäviä mielialan vaihteluita ja ärsyynnyn ihan pikku jutuista, tuntuu et on aivan räjähdysaltis... Huomenna pitäis soitella nt-ultra-aikaa, ku ei oikein toimi ohjattu ajanvaraus mistä terkkari ohjasi varata ajan. Joka päivä tulee puolison kanssa puhuttua aika paljon vauvajuttua

Muoks// kävimme 31. 1 varhaisultrassa kun oli niin kovat vatsakivut, kaikki oli ok ja vikkelä kaveri siel oli ja sydän sykki ihanasti❤ siellä kätilö oli sitä mieltä että muutamia päiviä olisi raskaus pidemmällä mitä menkoista olen laskenut, mutta neuvolassa tätä ei vielä noteerattu✨✨
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Jonsku88
Mie kävin to äitipolilla ultrassa. Oli kaikki ok mutta sykettä ei vielä täysin varmuudella saanu näkyviin. Välillä näkyi ihan kuin pieni lepatus mutta ei voinu varmuudella sanoa. Uusi aika äitipolille 3 vko päästä. Pääsen kyllä jo ti neuvolaan ultraan kun se oli aiemmin varattu ennenkuin oli tieto äitipolin ultrasta. Täytyy toivoa että siellä jo syke varmuudella näkyisi. Miulla on haastava saada näkyviin varhaisultrassa mitään kun kohtu on jotenkin niin ylhäällä.

Mie huhuilin muita ykköstyyppejä,kiva kun tässä ryhmässä on muitakin dm1 kuin minä.

Tänään on rv.6+5,vointi ihan hyvä ja suht normaali,rinnat on edelleen melko arat ja pientä kuvotusta ajoittain.
 
Miten sitä nyt osaisi olla murehtimatta :unsure:

Käytiin tosiaan siellä ultrassa torstaina ja menkkojen mukaan silloin olisi pitänyt olla viikot 7+0 ja ultraaja sai kooksi 4,1 mm, joka vastaa kokoa 6+1 viikkoa. Sydämen sykekin löytyi. En siinä kohtaa sitten huolestunut sen koommin, mutta nyt viikonloppuna tein laskutoimituksia ja mietin, että kun sain 17.1. selkeästi positiivisen tuloksen raskaustestiin niin voiko olla mahdollista, että silloin olisi ollut vasta dpo 9 (n)

Niin nyt sitten mietin että onko sikiön kehitys ollut liian hidasta. Lääkäri ei ilmaissut mitään huolta, mutta mahtoiko hän sitä ajatella sen pidemmälle, pääasia, kun syke löytyi. Pääsisiköhän sitä neuvolan kautta varhaisraskauden ultraan, jos ilmaisee tämän huolen. Viikon päästä on eka neuvola, jos sitten ottaisi asian puheeksi.

Nuorempana en varmasti olisi osannut murehtia yhtään mitään, mutta kun ikää on jo näin paljon, niin tahtomattaankin murehtii.
 
Voi ei @Angervo76 toivottavasti kaikki on kuitenkin ok ja tuolle kehityksen hitaudelle löytyy joku looginen hyvä selitys :cry:

Mua alkaa tämä väsymys todellakin jo masentamaan, viikonloppuna totesin miehelle, että voisin vaikka nukkua pois, kun en jaksa. Sit on kuitenkin hetkiä, kun kaikki on ok. Kahvi ei enää maistu, joten en tiedä, millä tässä enää pitäisi silmiä auki. 9h unet ei siihen näköjään riitä.. :sleep::confused:
 
Miten sitä nyt osaisi olla murehtimatta :unsure:

Käytiin tosiaan siellä ultrassa torstaina ja menkkojen mukaan silloin olisi pitänyt olla viikot 7+0 ja ultraaja sai kooksi 4,1 mm, joka vastaa kokoa 6+1 viikkoa. Sydämen sykekin löytyi. En siinä kohtaa sitten huolestunut sen koommin, mutta nyt viikonloppuna tein laskutoimituksia ja mietin, että kun sain 17.1. selkeästi positiivisen tuloksen raskaustestiin niin voiko olla mahdollista, että silloin olisi ollut vasta dpo 9 (n)

Niin nyt sitten mietin että onko sikiön kehitys ollut liian hidasta. Lääkäri ei ilmaissut mitään huolta, mutta mahtoiko hän sitä ajatella sen pidemmälle, pääasia, kun syke löytyi. Pääsisiköhän sitä neuvolan kautta varhaisraskauden ultraan, jos ilmaisee tämän huolen. Viikon päästä on eka neuvola, jos sitten ottaisi asian puheeksi.

Nuorempana en varmasti olisi osannut murehtia yhtään mitään, mutta kun ikää on jo näin paljon, niin tahtomattaankin murehtii.
Ymmärrän huolesi. Toivottavasti kuitenkin vain joku mittaheitto tai jos et tiedä ovulaatiota, niin ois sit myöhäisempi ovis.
Sama mulla ettei oikein osaa iloita. Mulla ens ma ultra ja pitäs olla 7+0. Mulla tiedossa ovis tarkasti.
 
Mun kuukautiskierto on ollut viime aikoina ennen plussaa siis 25-28 päivää, joten sikälikin ihmetyttää, jos ovulaatio ollut niin myöhään. Raskausoireita on kyllä, joten sikäli en pelkää että ainakaan vielä olisi raskaus mennyt kesken. Yritän nyt vain uskoa, että kaikki on ok :love:
 
Miten sitä nyt osaisi olla murehtimatta :unsure:

Käytiin tosiaan siellä ultrassa torstaina ja menkkojen mukaan silloin olisi pitänyt olla viikot 7+0 ja ultraaja sai kooksi 4,1 mm, joka vastaa kokoa 6+1 viikkoa. Sydämen sykekin löytyi. En siinä kohtaa sitten huolestunut sen koommin, mutta nyt viikonloppuna tein laskutoimituksia ja mietin, että kun sain 17.1. selkeästi positiivisen tuloksen raskaustestiin niin voiko olla mahdollista, että silloin olisi ollut vasta dpo 9 (n)

Niin nyt sitten mietin että onko sikiön kehitys ollut liian hidasta. Lääkäri ei ilmaissut mitään huolta, mutta mahtoiko hän sitä ajatella sen pidemmälle, pääasia, kun syke löytyi. Pääsisiköhän sitä neuvolan kautta varhaisraskauden ultraan, jos ilmaisee tämän huolen. Viikon päästä on eka neuvola, jos sitten ottaisi asian puheeksi.

Nuorempana en varmasti olisi osannut murehtia yhtään mitään, mutta kun ikää on jo näin paljon, niin tahtomattaankin murehtii.
No nyt kun otit asian puheeksi niin aloin itsekin ressaamaan. o_O mulla nimittäin kans oli varhaisultrassa omien laskujen mukaan 7+2 mut ultraaja sai 6+2. Tiedän tsan tarkkaan että seksiä oli jouluaattona, mut ovishan on voinu olla vähän jälkeenpäin. Kierrosta ei mitään tietoa sillä ei kerenny olla menkkoja edellisen raskauden jälkeen joten.. ei huoh.:cry: 4.3. on vielä niin pitkä aika. Sillon nt ultra.
 
No nyt kun otit asian puheeksi niin aloin itsekin ressaamaan. o_O mulla nimittäin kans oli varhaisultrassa omien laskujen mukaan 7+2 mut ultraaja sai 6+2. Tiedän tsan tarkkaan että seksiä oli jouluaattona, mut ovishan on voinu olla vähän jälkeenpäin. Kierrosta ei mitään tietoa sillä ei kerenny olla menkkoja edellisen raskauden jälkeen joten.. ei huoh.:cry: 4.3. on vielä niin pitkä aika. Sillon nt ultra.
Voi hitsi, en nyt halunnut, että muutkin huolestuu. Varmasti meillä molemmilla on kaikki ihan hyvin. Luin jostain myös, että alkuraskauden ultrassa mittatulos voi heittää. Kyse kuitenkin niin pienistä eroista. Meillä nt-ultra on varmaan vasta joskus 5-6 viikon päästä, joten pitkä on odottavan aika... :unsure:
 
Mä oon kans kuullu et alkuraskaus ultras voi tulla vääriä heittojakin ja mulle yks lekuri joskus et niis on usein 5kin päivän heittoja vaik kaikki ois ok. Mulla esikoinen oli 5pvää vanhempi, mikä hämmentää kyl edelleen koska se ei käyny yhteen ovis laskurin mukaan... Mut raskaus meni hyvin.

mut tiiän kyl ofc tommonen pistää miettiin, mut saattaa et tekevät loppukirin :) mäkin pelkään kauheesti ain sitä nt ultraa jos siel löytyykin jotain hälyttävää...
 

Yhteistyössä