Syyskuiset 2020

@seljankukkia mä en ymmärrä Miks ois liian aikasta, luin netistäkin niin ihan normi aika. Itekin kyl Hämmästelin alkuun kun sain 11+3 nt ultran, ku edelliset raskaudet ollu ain rv 12...mutta kyllä 11viikoillakin on muiltakin onnistunu niin miksei meiltäkin? Mee vaan sinne ultraan, ja jos sielt jotain tulee ettei muka hyvin näy ym niin uus aika sitten,mut uskon et noi viikot riittää just fine :)
 
  • Tykkää
Reactions: Jonsku88
Meillä neuvolalääkäri laittaa varhaisultran jälkeen tiedot sairaalalle, josta soittaa sitten kätilö nt-aikaa.
Ekasta neuvolasta sillon laittoivat lähetteen verikokeisiin ja varasi ultran.
Mulla on nyt tulevana maanantaina varhaisultra, jolloin viikkoja 8+3. Ja varmaan loppuviikosta sitten jo sairaalalta soittaavat aikaa seuraavaan.

Ja nt-ultrasta antaavat ajan sutten rakenneultraan

NassuRessu 7+4
 
Jännä miten käytännöt vaihtelee. Miulle kätilö sano puhelimessa et nt-ultra tehää just viikolla 11. Tai sit ymmärsin väärin, kuitenkin aika varattuna 11+2 ( torstaina jo :rolleyes:). Ottavat samalla sikiöseulonnan verikokeet.
 
Miten sitä nyt osaisi olla murehtimatta :unsure:

Käytiin tosiaan siellä ultrassa torstaina ja menkkojen mukaan silloin olisi pitänyt olla viikot 7+0 ja ultraaja sai kooksi 4,1 mm, joka vastaa kokoa 6+1 viikkoa. Sydämen sykekin löytyi. En siinä kohtaa sitten huolestunut sen koommin, mutta nyt viikonloppuna tein laskutoimituksia ja mietin, että kun sain 17.1. selkeästi positiivisen tuloksen raskaustestiin niin voiko olla mahdollista, että silloin olisi ollut vasta dpo 9 (n)

Niin nyt sitten mietin että onko sikiön kehitys ollut liian hidasta. Lääkäri ei ilmaissut mitään huolta, mutta mahtoiko hän sitä ajatella sen pidemmälle, pääasia, kun syke löytyi. Pääsisiköhän sitä neuvolan kautta varhaisraskauden ultraan, jos ilmaisee tämän huolen. Viikon päästä on eka neuvola, jos sitten ottaisi asian puheeksi.

Nuorempana en varmasti olisi osannut murehtia yhtään mitään, mutta kun ikää on jo näin paljon, niin tahtomattaankin murehtii.
Hei, mä tuun lokakuisista huutelemaan, mutta minä juuri sunnuntaina sain selkeän plussan dpo 9. Tikutin oviksen, joten olen varma päivistä.
Toki en vielä tiedä onko kaikki hyvin, mutta kyllä selvä plussa noin aikaisin on mahdollista :)
 
Heippa, fb-ryhmäläiset jo tietääkin, mutta siis minut voi poistaa listalta, kun sain keskenmenon :cry: 10+1 alkoi kivut ja vuoto, oli jo 6+3 kuollut, eli 4vk epätietoisena koko asiasta :( ja kävin vielä just 6+3 varhaisultrassa, ja syke näkyi, joten luulin kaiken olevan ok.. :( koko heitti kuitenkin jo silloin 1,5 viikolla, joten oli jo merkkejä ilmassa, että kaikki ei ole kehityksessä kunnossa... mut sit taas parempi nyt, kun vielä myöhemmin...
toivon kaikille teille parempaa onnea ❤
 
Voi ei @Babyfever1 ihan kamalaa!

Täällä oli keskustelua nt-ultran ajasta, niin mulla lukee noissa neuvolan lapuissa, että sinne saa mennä 12+4 - 13+3 ja meen sit näppärästi keskellä tuota aikaikkunaa eli 13+0. Yksityisen varhaisultran perusteella mulla olisi viikot tuollolin vasta 12+2, mutta saa nähdä, miten se pikku tyyppi on siellä kasvanut!

Eli nyt on siis neuvolan laskemana 9+5 ja yksityisen neuvolan varhaisultran perusteella 9+0 :love: Meen niin helposti sekaisin näissä, että haluan vaan tietää sen nt-ultran tuloksen!! Mutta kasvatellaan nyt pikkutyyppiä sinne asti vielä :barefoot:
 
Mä olin viime viikol menos labraan verikokeisiin 9+2, niin labras sanottiin että. Tuu loppu viikost tai ensviikol et yleensä viikoil 9 on vähä niin ja näin, onko testi luotettava. Kyl täs menee pää pyörälle ku tiiä miten hyvä tai ei :ROFLMAO: noh, mä menen ultraan sen 11+3 ja labraan huomenna (10+4).

mä kun kerkesin huokasta helpotuksest et oksentelu loppunu, mut niin vaan aamulla laatta lensi... Oli kauhee nälkä mut kaikki mitä kaapis oli ällötti mua. Jukurrttia yritin juoda mut ylös tuli nyt on hedelmii kaapit täynnä :rolleyes::)
 
Mulla on ollu koko päivän jotenki ällö olo töissä ollessa :)
Autto kun pääs kotiin huilaan :)
Pari työpäivää ja sit alkaa lapsivapaa :love:
Esikoinen 4v menee mun äidille viikonlopuksi mun pikkuveljen 17v kanssa on innoissaan että pääsee mummun ja Enon kanssa touhuaan :love:
Ite saadaan olla tekemättä mitään tai tehdä jtn jos huvittaa :LOL:
 
Kävin eilen ultrassa jolloin 7+0. Kuten arvata saattoi niin ei näkyny mitään(edes koko kohtua) joten ei auta kun ootella sinne loppukuuhun milloin äitipolilla uusi aika. Täytyy toivoa että kaikki on sit kunnossa. Voisin sinne faceryhmään liittyä jossain välissä.
 
Mulla on pahoinvoinnin puolesta ollut nyt helpompia päiviä, kunhan vain muistaa syödä säännöllisesti. Mutta tilalle on tullut paheneva palelu! En muista, että muissa raskauksissa olisi enää näillä viikoilla (tänään 10+0) ollut näin kovaa palelua.

Olen siirtynyt käyttämään mammahousuja, vaikka alun turvotuksenkin suhteen on ollut nyt tilanne parempi. En vain ole löytänyt mistään kivoja mammatreenivaatteita. Yhdet trikoot tilasin, mutta ne on vatsaosastaan vielä liian isot, kun tippuvat haaroista. Kaipailisin myös pitkää treenipaitaa.
 
Tietääkö kukaan pääseekö HUS:n alueella helposti varhaisraskauden ultraan, siis neuvolan lähetteellä? Viikko sitten minulle tehtiin ultra, jossa sikiön pieni koko oletettuihin viikkoihin nähden häiritsee itseäni. Lääkäri siitä nyt ei ollut niin huolissaan, mutta tälläkin palstalla on näitä juttuja, että sikiö ei olekaan kasvanut normaalisti ja sitten on tullut keskenmeno.

@Babyfever1 Otan suuresti osaa menetykseesi vielä tätä kautta. Kohtalosi mietityttää täällä kovasti :(
 
Heips pitkästä aikaa!

Olen itse ollut nyt pitkään taka-alalla, kun vonti ollut aivan kamala. Aluksi oli siis aivan hirveät alavatsakivut, joiden takia en juuri nukkunut ja jouduin sairaslomallekin. Niiden takia ohjauduinkin naistentautien päivystykseen. Tuolla onneksi näkyi laskennallista aikaa vastaava alkio+syke 6+1. Eikä mitään syytä kivuille löytynyt, ilmeisesti olen vain yliherkkä suolen ja kohdun venytyskivulle o_O Kun kivut sitten helpotti,niin nyt kaksi viikkoa kestänyt 24/7 pahoinvointi ja kuvotus, jonka takia olen kertaalleen jo joutunut tiputukseen ja pariin otteeseen koulussa ja töissä pyörtynyt. Ja vaikka kuinka väsyttäisi, niin kunnolla en saa nukuttua, kuin pätkissä muutaman tunnin. Joten ei ole kerta kaikkiaan ollut energiaa täällä käydä. Nyt täällä meneillään 8+2 ja eka neuvolakin jo käyty. Tuolta sai onneksi ihanasti tukea tähän alkuraskauden vaikeuden jaksamiseen. Toivon vaan ettei paino liiaksi putoaisi, kun hoikka olen jo valmiiksi. Toki myös harmittaa taloudellisesti, kun en saa töistä poissaoloista rahaa, kun olen keikkalaisena, niin ei tuet sitten pääse nyt kertymään... mutta josko tämä menisi ohi sinne 12-14 viikoille mennessä (y)

Muistelin aiemmin jo ilmottautuneeni listalle, mutta ainakaan en omaa niemä listalta löytänyt. Jos joku päivittää vielä, niin minut voisi lisätä: hemuliina90, la 22.9, 1lapsi, OYS.

Pahoittelut ja voimia kaikille keskenmenon saaneille ja onnittelut uusille <3

Lisäksi kysyisin, onko muut syöneet raejuustoa? Neuvolassa käskettiin välttää kaikkia pehmeitä, myös pastöroituja juustoja o_O vasta nyt aloin miettimään, että raejuustokin näihin varmaan kuuluu. Onko muut saaneet näin tiukkoja ohjeita? Että käytännössä vain kovaa leivänpäällisjuustoa saisi syödä...
 
@hemuliina90 Tervetuloa! Kuulostaa hurjalta sinun alkuraskaus. Toivottavasti alkaa pian helpottaa. Se on niin ristiriitaista, kun itsellä taas ei ole juuri oireita ollut, niin sekin ahdistaa. En tiedä sitten kumman ottaisin mieluummin, oireet ja varmuuden siitä että raskaus ok, vai oireettomuuden ja tämän epätietoisuuden. No..näillä mennään :unsure:

Toivottavasti raejuustoa voi syödä, koska juuri äsken sitä lounaalla vetelin. Nyt alkoi sekin huolettaa :cautious::LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: hemuliina90
@hemuliina90 Tervetuloa! Kuulostaa hurjalta sinun alkuraskaus. Toivottavasti alkaa pian helpottaa. Se on niin ristiriitaista, kun itsellä taas ei ole juuri oireita ollut, niin sekin ahdistaa. En tiedä sitten kumman ottaisin mieluummin, oireet ja varmuuden siitä että raskaus ok, vai oireettomuuden ja tämän epätietoisuuden. No..näillä mennään :unsure:

Toivottavasti raejuustoa voi syödä, koska juuri äsken sitä lounaalla vetelin. Nyt alkoi sekin huolettaa :cautious::LOL:
Juu, ymmärrän hyvin myös tuon huolen oireettomuudesta. Heti jos on itselläkin vähän helpompi päivä tämän kaiken karmeuden keskellä, niin heti ehtii käydä mielessä, että onkohan pienellä nyt kaikki hyvin o_O vaikka toki samaan aikaan toivon suuresti, että oireet vähän helpottaisi, että pystyisi edes jonkinlaiseen normaaliarkeen.

Ja olen siis itsekin syönyt raejuustoa, viimeksi tänään aamulla, joten en nyt sinuna liikaa siitä huolehtisi :ninja: mutta jäin nyt pohtimaan sitä, että uskallanko ostaa lisää :rolleyes: ikävän epäselviä nämä rajoitukset ja muutoinkin, niitä on liikaa minun makuuni :LOL:
 

Yhteistyössä