Syyskuiset 2020

Henduliinu
Babyfever1 tunnen sun tuskasi. Täällä on nyt itketty jo toista päivää. Kävin eilen ultrassa ja kohtu oli tyhjä eli tuulimunaraskaus. Melko paha kokemus jäi ensimmäisestä ultrasta. Saapa nähä miten sinne uskaltaa mennä ikinä uudestaan, jos joskus tuun uudestaan raskaaksi.:unsure:

Kävin lisäksi verikokeessa ultran jälkeen. Arvot oli vielä yli 4000. Tässä ootellaan et tulisi kaikki ulos. Ei oo ollu ku pientä vuotelua. Huomenna uusi verikoe, jossa näkee onko arvot lähtenyt laskuun.

Loppuyhteenvetona vois todeta, että tunne siitä että raskaus on liian vähäoireinen enteili mulla tätä.

Toivon teille kaikille kuitenkin turvallista matkaa ja hyvää odotusaikaa. ❤
 
Voimia huonoja uutisia kohdanneille! Itsellä oli ennen esikoista yksi kohdunulkoinen ja yksi kemiallinen.. Vaikealta sillä hetkellä tuntui, mutta kyllä siitä selvisi.

Me käytiin tänään ultrassa ja kaikki oli hyvin. Sydän sykki ja koko vastasi 8+1 eli pari päivää isompaa kuin omat laskut. Laskettu aika ois siis 23.9.
 
Kävin eilen sikiöseulonta labroissa, ja eihän tulokset näy ku ei ole ultraakaan, mutta yhden labran eli S -hCGBV/D tulos mietityttää... Eiks tää oo raskaushormoni? Ja paljonkohan tän pitäis olla,oma tulokseni vaikutti hirmu matalalta... AHISTAA
 
Pahoittelut minultakin Henduliinulle ja tsemppiä ihan kaikille vaiheisiinne.

Joka päivä on erilainen. Eilen jäätävä päänsärky ja tänään taas ollut oksupoksupäivä. Jouduin töissäkin laatoittamaan aamulla. Edellinen tällainen päivä taisi olla lauantaina. Tasan viikko NT-ultraan. Joudun menemään sinne yksin. Mies ei pääse mukaan. Onneksi aika on iltapäivällä ja voin mennä sieltä suoraan kotiin. Vähän rupee jo jännittämään. Jos siellä kaikki hyvin niin voisin sen jälkeen kans tulla kurkkimaan FB-ryhmään. Tuntuu jotenkin täysin absurdilta, että ihan just on eka kolmannes täynnä vaikka päivä kerrallaan otan ja aika matelee.

11+1
 
  • Tykkää
Reactions: Etikkainen
Kävin eilen sikiöseulonta labroissa, ja eihän tulokset näy ku ei ole ultraakaan, mutta yhden labran eli S -hCGBV/D tulos mietityttää... Eiks tää oo raskaushormoni? Ja paljonkohan tän pitäis olla,oma tulokseni vaikutti hirmu matalalta... AHISTAA
Eikö tuo just pidäkin olla matala jos luin tätä ohjetta oikein. Toimiikohan linkki.

Mulla ei näy mitään tuloksia omakannassa. Se ärsyttää.

https://huslab.fi/ohjekirja/4548.html
 
Kävin eilen sikiöseulonta labroissa, ja eihän tulokset näy ku ei ole ultraakaan, mutta yhden labran eli S -hCGBV/D tulos mietityttää... Eiks tää oo raskaushormoni? Ja paljonkohan tän pitäis olla,oma tulokseni vaikutti hirmu matalalta... AHISTAA

Mulla kans oli omasta mielestä matala mutta hoitaja sanoi että se on ihan ok kun panikoin ja soitin sinne uudestaan
 
Kävin eilen sikiöseulonta labroissa, ja eihän tulokset näy ku ei ole ultraakaan, mutta yhden labran eli S -hCGBV/D tulos mietityttää... Eiks tää oo raskaushormoni? Ja paljonkohan tän pitäis olla,oma tulokseni vaikutti hirmu matalalta... AHISTAA
Vau.fi:n sivuilla on tällaiset viitearvot. Kuten huomaat haitari on suuri. Millainen arvo sulla oli?

HCG-hormonin määrät raskauden aikana:
Ei raskaana olevilla:
alle 5 mIU/ml

Raskaana olevilla:
Raskausviikolla 3: 5 – 50 mIU/ml
Raskausviikolla 4: 5 – 426 mIU/ml
Raskausviikolla 5: 18 – 7 340 mIU/ml
Raskausviikolla 6: 1 080 – 56 500 mIU/ml
Raskausviikoilla 7–8: 7 650 – 229 000 mIU/ml
Raskausviikoilla 9–12: 25 700 – 288 000 mIU/ml
Raskausviikoilla 13–16: 13 300 – 254,000 mIU/ml
Raskausviikoilla 17–24: 4 060 – 165 400 mIU/ml
Raskausviikoilla 25–40: 3 640 – 117 000 mIU/ml
 
Mä en usko että tää on sama arvo koska sen terkka sano että ei pidä olla tuhansia mitä ite ajattelin
Mä en usko että tää on sama arvo koska sen terkka sano että ei pidä olla tuhansia mitä ite ajattelin
Joo ei voi olla sama. Mullaki oli tuo hcg jo 470 muutama päivä plussauksesta. Ja täällä kesken menneilläkin arvot olleet tuhansia.
 
@Takkutukkainen ja @Jonsku88 Minkälaisia lukemia teillä sitten oli? Just tajusin, että eipä tuosta ohjeesta voi sinänsä mitään päätellä kun ei siinä ole viitearvoja mainittuna :D
Mulla oli 15.4 ug/L ja S-PAPPA 1044.0 mU/L. Tää on tosi hankalia, itekki luullu et ton hcg pitäis olla tosi korkea,mut joo. Selviää sitten parin vko päästä ku on nt-ultra.


Muoks vielä; mitkään muut seulan tulokset siis eivät näy. Vaan nuo ja peruslabrat
 
  • Tykkää
Reactions: Jonsku88
Onko muilla alkanu noin viikoilla 10+ tulemaan vihlaisuja ja uusia ”olotiloja” masuun? Luin että kuuluu näille viikoille kun tulee kasvuspurtti. Pitkään ei vatsassa ollu oikein mitään muuta kuin turvotusta, niin tämä kaikki tuntuu jotenkin oudolta ja vähän pelottavalta. Jotenkin tulee mieleen, että kestäähän paikat masussa varmasti. Niin ja rinnat taas superpainavat ja kipeätkin kun oli vähän vähemmän turpeat jonkin aikaa. Ja nännit kipeytyneet uudestaan. Tämmöisiä pohdiskelen ennen nukkumaan menoa.
 
Onko muilla alkanu noin viikoilla 10+ tulemaan vihlaisuja ja uusia ”olotiloja” masuun? Luin että kuuluu näille viikoille kun tulee kasvuspurtti. Pitkään ei vatsassa ollu oikein mitään muuta kuin turvotusta, niin tämä kaikki tuntuu jotenkin oudolta ja vähän pelottavalta. Jotenkin tulee mieleen, että kestäähän paikat masussa varmasti. Niin ja rinnat taas superpainavat ja kipeätkin kun oli vähän vähemmän turpeat jonkin aikaa. Ja nännit kipeytyneet uudestaan. Tämmöisiä pohdiskelen ennen nukkumaan menoa.
Minulla on nyt 9+1 ja rinnat niin kipeät ja turvonneet, että melkeen itkettää ottaa rintaliivit pois! Ja ai sitä kauhun tunnetta, kun jompikumpi lapsista hyppää syöiin ja koskee niihin vahingossa:confused:

Minulla kilpirauhaskontrollissa tsh oli melkein 6 ja lääkitystä nostettiin jo toisen kerran. En muista, että näin rajusti olisi jouduttu heti nostamaan lääkitystä edellisessä raskaudessa!
 
@Ellinoora38
Mulla myös tuntunut nyt voimakkaampina vatsan ja selän alueella kivut. Etenkin kipua on iltaisin nukkumaan käydessä. Kun ei ole oikein enää muita oireita kuin tarkentunut hajuaisti, sitä vaan ajattelee koko ajan, että nyt tää oli varmaan tässä. :(

Noista sairaslomista vielä. Minusta on niin epäoikeudenmukaista, jos joutuu olemaan vaikka voimakkaan pahoinvoinnin vuoksi poissa työelämästä, niin se laskee heti synnytyksen jälkeen saatavia perhetukia! Mitenköhän paljon ihmiset sitten menevät puolikuntoisina töihin?
 
vierailija
@Ellinoora38
Mulla myös tuntunut nyt voimakkaampina vatsan ja selän alueella kivut. Etenkin kipua on iltaisin nukkumaan käydessä. Kun ei ole oikein enää muita oireita kuin tarkentunut hajuaisti, sitä vaan ajattelee koko ajan, että nyt tää oli varmaan tässä. :(

Noista sairaslomista vielä. Minusta on niin epäoikeudenmukaista, jos joutuu olemaan vaikka voimakkaan pahoinvoinnin vuoksi poissa työelämästä, niin se laskee heti synnytyksen jälkeen saatavia perhetukia! Mitenköhän paljon ihmiset sitten menevät puolikuntoisina töihin?

Miksi laskee tai mitä tarkoitat?
 

Yhteistyössä