Syyskuiset 2020

Nousta äitiyspäiväraha jutuista, niin itsehän saan edelleen 2013.. Tai 2012 vuoden tulojen mukaan rahat. Eli samat ku 6v sitten esikoisesta. Oon ollu sieltä asti kotona ja aina seuraavan lapsen laskettuaika on ollut ennen kuin edellinen on täyttänyt 3v.
 
Nousta äitiyspäiväraha jutuista, niin itsehän saan edelleen 2013.. Tai 2012 vuoden tulojen mukaan rahat. Eli samat ku 6v sitten esikoisesta. Oon ollu sieltä asti kotona ja aina seuraavan lapsen laskettuaika on ollut ennen kuin edellinen on täyttänyt 3v.
Joo, totta. Tätä en muistanutkaan. Itse aion lasketuttaa määrän uudelleen, vaikka nuorimmainen on olla 3. Tulot ovat sen verran (opiskeluajoista) nousseet, mutta toki toivon, ettei nyt tulisi sairasteluja tms., jotka laskisivat uutta tukea.
 
@Ellinoora38
Mulla myös tuntunut nyt voimakkaampina vatsan ja selän alueella kivut. Etenkin kipua on iltaisin nukkumaan käydessä. Kun ei ole oikein enää muita oireita kuin tarkentunut hajuaisti, sitä vaan ajattelee koko ajan, että nyt tää oli varmaan tässä. :(

Noista sairaslomista vielä. Minusta on niin epäoikeudenmukaista, jos joutuu olemaan vaikka voimakkaan pahoinvoinnin vuoksi poissa työelämästä, niin se laskee heti synnytyksen jälkeen saatavia perhetukia! Mitenköhän paljon ihmiset sitten menevät puolikuntoisina töihin?
Jep, itsellä juuri tämä ongelma. Että paljon poissaoloja nyt keikkatyöstä, joten olen palkatta sairaslomalla kotona ollut jo usean viikon. Vaikuttaa siis moninkertaisesti tuloihin, sillä nyt en saa mitään, eikä myöskään kerrytä siis äitiyspäivärahaa, joka sen vuoksi laskee. Muuten olisin töissä ollut ja tarkoitis oli, joten tosi kurjaa :cry: ja ensimmäinen lapsi, joten muutenkaan en voi tukia laskettaa. En pidä tästä uudesta laskutavasta laisinkaan.
 
BJ
Oon taas täällä taustalla lueskellut juttuja jaksamatta/ehtimättä vastaamaan... Meillä oli reilu viikko sitten taas ultra ja vihdoin siellä jotain oli viikot oli silloin 8+3 mittausten mukaan ja syke näkyi, jännä että ei näkynyt tasan 2vk aiemmin kuin ruskuaispussi. Tosin se käynti silloin oli ohi tyyliin 5minuutissa, eli ei sieltä sen kummemmin jääty etsimäänkään silloin mitään, annettiin vaan uus aika.

Eli aika hyvin mun oma veikkaus lasketusta ajasta piti paikkansa vaikka olikin ihan tosi outo kierto (yli 40 päivää). Päivä siihen tuli muutosta, eli meidän lasketun ajan voi muuttaa 14.9. vaikka eipä tuolla yhdellä päivällä nyt niin merkitystä ole.

Kiva lueskella kuulumisia ja valtavan paljon voimia niille, jotka ovat saaneet huonoja uutisia.

Meillä on eka neuvola ens keskiviikkona, 10+2 silloin. Vapaat pitkät ajat vähän kortilla kun näin myöhään sai tuon varmuuden lasketulle ajalle.
 
Heippa! Voisin liittyä tännekkin mukaan listoille. Olen myös tuolla "alkion siirrosta plussanneet" -ketjussa. :) Kiva olisi myös jutella samassa tahdissa menevien kanssa, kun tätä ketjua seuranneena olen huomannut että on hyvin samanlaisia oireita ja ajatuksia kuin itsellä.
Laskettu aika on 27.9 ja tänään rv 7+6. Keskiviikkona oltiin varhaisultrassa ja siellä oli lääkärin mielestä kaunis raskaus:ROFLMAO: 24pv neuvola ja sieltä varmaan varataan sitten nt ultra.
Oireina kamala ja jatkuva nälkä mihin ei mitkään omenat tms pikku välipalat auta, krapulainen olo pitkin päivää,tissit kipeät, väsy,palelu,kuuma..mitäs viellä :D niin ja tämä on meidän toinen lapsi, esikoinen on jo reilu 3v ja saanut myös alkunsa hedelmöityshoidoista. :love:
 
Huh huh tätä pahoinvointia. En tiedä onko se lisääntynyt vai enkö vaan jaksa sitä enää vastustaa niin saan puklailla vähän väliä. Sais jo kyllä väistyä. Ei jaksa yhtään keskittyä töihin ja on kuitenkin deadlineja ym joten olis pakko. Miten te muut saatte työt hoidettua pahoinvoinnin keskellä?
 
Mulla ei ole juurikaan pahoinvointia edelleenkään. Joskus olisi kiva, jos olisi edes vähän, jotta tietäisi olevansa raskaana. Tänään oli eka neuvola. Hämmästyin, kun ei tullut saarnaa mun ketogeenisesta ruokavaliosta. Päinvastoin, lähinnä kehui, että hyvä homma! Toki syön reilummin ettei tule kalorivajetta nyt ainakaan. Ekassa raskaudessa 14 vuotta sitten oli RD, joten muutaman viikon päästä saa sitten mennä taas sokerirasituskokeeseen. Uskoisin, että tämä ruokavalio suojaa raskausdiabetekseltäkin. Varasin ajan toiseen varshaisraskauden ultraan viikon päästä. Jospa saisi jonkinlaisen mielenrauhan, että raskaus etenee normaalisti :unsure:
 
  • Tykkää
Reactions: Helmiina1978
Mulla ei pahemmin oo vielä pahoinvointia ilmennyt. Lähes joka yö käyn hörppäämässä mehukeittoa ku herään nälkään ja pelkään sitä pahoinvointia mikä esikoisen raskaudessa oli. Nyt rv9+0. Töissä oon jaksanu hyvin. Kyl mua vielä silti hirvittää onko se pahoinvointi edessäpäin kun muistelen et esikoisesta se alko 8. viikolla.
Väkisin tulee välillä mieleen, et miten pieni voi, kun ei oo tuota pahoinvointia. Huomenna onneksi ultra neuvolassa jälleen joten toivottavasti kaikki hyvin pienellä:love:
 
Täälä jännätään keskiviikon niskapoimu-ultraa.. nyt tullut sellainen olo et onkohan siel masus ketään kun ei oo edes sydänääniä vielä kuultu.
Viikonloppu meni väsymyksen kourissa... vapaa päivä ja tämä aurinko piristää niin kummasti

k ja sintti 11+2
 
Mulla ei pahemmin oo vielä pahoinvointia ilmennyt. Lähes joka yö käyn hörppäämässä mehukeittoa ku herään nälkään ja pelkään sitä pahoinvointia mikä esikoisen raskaudessa oli. Nyt rv9+0. Töissä oon jaksanu hyvin. Kyl mua vielä silti hirvittää onko se pahoinvointi edessäpäin kun muistelen et esikoisesta se alko 8. viikolla.
Väkisin tulee välillä mieleen, et miten pieni voi, kun ei oo tuota pahoinvointia. Huomenna onneksi ultra neuvolassa jälleen joten toivottavasti kaikki hyvin pienellä:love:
Ihan samoja mietteitä täällä: töissä jaksan hyvin, mutta kotona on veto pois ja puran kestokrapulaani ja väsymystäni mieheen, mutta valitettavasti myös lapsiin :/ On tosi vaikea selittää tätä oloa miehelle, kun ei varsinaisesti oksentele. Huono olo iskee pahiten silloin, jos on syömättä.

Mulla alkoi esikoisesta kans tosi paha pahoinvointi vasta rv 11+3 ja sitä iloa kesti rv 25 asti, joten vielä en todellakaan ole huokaissut helpotuksesta.

10+4
 
@Wintersun Mietin kans että milloinhan se energia ja hehku saapuu. Sitä innolla odotellessa :D

Uskaltauduin tänään kampaajalle ekan kerran raskauden aikana enkä käynyt hoitojen aikanakaan, joten ehti tulla 4kk tauko. Toivottavasti freshaa myös fiilistä.

Vähän jo torstain ultra jännittelee. Tänään 11+5
 
Mulla väisty pahin väsymystäs muutama pvä sit. Toki. Päivii että väsyttää enempi mut huomannu et toisinaan tulee "virta piikkejä". Tän päivän jännittänyt ja stressanut et mitäs jos ultras ei ookkaan kaikki ok? Meillä keskiviikkona se... Olikos tääl kukaan viel ollu nt ultras?
 
Hep me ei olla vielä käytu NT ultrassa meillä se on nyt Torstaina itekki täällä miettiny samaa että jos ei ookkaan kaikki hyvin kai tää kuuluu asiaan mutta jotenkin kun meidän lasten saanti on ollu niin hankalaa niin pelottaa

Mä lainasin kirjastosta kirjan kun kolmesta tulee neljä kirja toisen lapsen saaville perheille on ollut mielenkiintoinen
 
Täälä pahoinvointi jatkuu, josta syystä en voinut olla äsken kertomatta äidilleni koska paljastuisi huomenna.. huoh.. vastaus oli "oletteko tosissanne, onko tossa mitään järkeä", meillä siis vähän taloudellisia huolia ollut mutta nyt kaikki hyvin.. että tuli pahamieli ja itku kun itselle ja miehelle niin tärkeä ja toivottu asia että hedelmöityshoidoissakin oltu ja hänen äänestä kuului niin selvästi pettymys. :cry: esikoinenkin jo 3v joten ei tässä ole edes hätiköity.. En tiedä onko hormoonit vai mitkä kun sai näin mielen matalaksi..
 
Täällä ois vielä reilu 2 viikkoa nt-ultraan.. on kyllä kanssa samoja fiiliksiä, että onkohan kaikki ok! Kävin omakannasta lukemassa, että neuvolassakin oli kirjattu ylös se, että raskauden eteneminen mietityttää mua. Pakko oli nyt kuitenkin siirtyä jo äitiyshousuihin, meinas eilen illalla tulla itku tavallisissa housuissa! Kävin myös mun äidin kanssa vähän katselemassa vaunuja, kun mies ei ole vielä suostunut viettämään mun kanssa aikaa lastentarvikekaupoilla! Ei tässä kyllä mitään hankintoja tehdä ennen rakenneultraa, sanokaa mun sanoneen!!

10+4 / 9+6
 
Täälä pahoinvointi jatkuu, josta syystä en voinut olla äsken kertomatta äidilleni koska paljastuisi huomenna.. huoh.. vastaus oli "oletteko tosissanne, onko tossa mitään järkeä", meillä siis vähän taloudellisia huolia ollut mutta nyt kaikki hyvin.. että tuli pahamieli ja itku kun itselle ja miehelle niin tärkeä ja toivottu asia että hedelmöityshoidoissakin oltu ja hänen äänestä kuului niin selvästi pettymys. esikoinenkin jo 3v joten ei tässä ole edes hätiköity.. En tiedä onko hormoonit vai mitkä kun sai näin mielen matalaksi..
No olihan tuo aika tökeröä. Eine taloudelliset ongelmat nyt aina kestä loppu elämää. Oisin itekin loukkaantunit
 

Yhteistyössä