Syyskuiset 2020

Mä en saa noita hymiöitä pysymään, ne aina poistuu kun jatkan kirjoittamista hymiön jälkeen
Miten ihmeessä saatten ne jäämään?

Raskaushormoonit hyrrää, sillä tällä hetkellä maailman isoimmalta kriisiltä tuntuu se, kun ei saa salmiakkia
 
vierailija
Oi, minäkin olen himoinnut salmiakkia ja lakuja. Koko viikon olen himoinnut myös Runebergin torttua, ja nyt kun vielä yhdestä kaupasta sellaisen satuin löytämään, se olikin kostutettu punssilla! Lensi äkkiä roskiin.

Kävin tänään myös verikokeissa. En ollut varma, pitikö pitää paasto, joten menin varuilta sinne syömättä. Oli tosi vaikeaa kun yökötti ja mietinkin tässä, miten selviän muutaman viikon päästä sokerirasituksesta? Mulla on ollut radi molemmissa aiemmissa raskauksissa, niin jotenkin tuntuu turhalta koko rasitus, kun mitä luultavammin joutuu tässäkin raskaudessa niitä sokereita seuraamaan...

Sellainen uusi ”oire” on tullut, ettei enää ole ollut ummetusta eikä koko ajan pissata. Olisiko kohtu noussut sen verran ylemmäs tms.? Äitiyshousuja olen käyttänyt jo useamman viikon, turvotusta ei ole ollut koskaan näin paljon jo tässä vaiheessa. Sormuksetkin, jotka ovat mulle normaalisti isot, jättää sormeen ikävät painaumat.
 
Olipas tänne vaikea löytää päivityksen jälkeen! No ehkä tähän tottuu...

Täällä on ehkä vähän pahaolo helpottanut. Tosin sekin voi johtua vaan siitä, että oon tän viikon lomalla ja on helpompi pitää säännöllisestä ruokarytmistä kiinni.

Aika tosiaan matelee. Ite odotan kovasti, että voisi jo kertoa kaikille asiasta. Sen myötä ei sitten tarvitsisi enää valehdella, miksi sushi tai skumppa ei maistu ja voisi avoimesti vetää mamma-housut päälle.

Maha on turvonnut kovasti. Eipä aiemmissa raskauksissa olisi ihan näin nopeasti maha pompsahtanut esiin.
Maha on turvonnut kovasti. Eipä aiemmissa raskauksissa olisi ihan näin nopeasti maha pompsahtanut esiin.

Jännää, että ensimmäisillä on nt-ultra käsillä! Onko muuten muilla pk-seudulla asuvilla tietoa, sano tuon synnytyssairaalan itse valita vai onko täällä keskitetty esim. suunnitellut sektiot yhteen sairaalaan? Ainakin keskenmenot hoidetaan käsittääkseni keskitetysti NKL:lla.
 
Mä en meinannut kans löytää tätä keskustelua enää. Tässä on ollut niin tasapaksua menoa monta viikkoa pahoinvoinnin ja turvotuksen kanssa, että täytyypä mainita uutena oireena pistosmainen satunnainen kipu alapäässä ja vatsassakin uudenlaisia tuntemuksia mm kävellessä. Onko muilla ollut tuota pistelyä alakerrassa?

@Lillin Mulla ei ole myöskään mitään käsitystä minne kukin täällä menee synnyttämään. Kai mulle sen sitte joku kertoo Mulla eka raskaus ja vatsa onjo kuin jalkapallo.

Nyt alkaa olla 22h nt-ultraan. Lasken täällä tunteja

Tänään 12+0
 
Minäpä tuun kans vihdoin tänne kirjottelemaan. Oon teidän juttuja lueskellu mutta jättänyt itse kirjoittamatta kun vähän epäillyt että onkohan tuolla masussa ketään. Vielä vähäoireisempana mennään näköjään tämän kakkosen kans kuin esikoisen, eikä siinäkään juuri ollut väsymystä kummempaa. Tänään kuultiin kuitenkin pienen syke samalla kun käytiin esikoisen neuvolassa eli joku siellä köllöttelee :love:

Viikot on täys mysteeri, minusta vois olla rv9-10, neuvolan mielestä 12-13. Ens viikolla "nt-ultrassa" selviää varmaan lähinnä viikot kun eivät suostuneet viikkoja ultraamalla tarkistamaan etukäteen. Tuun sitten fb-ryhmään jos siellä vaikuttaa kaikki olevan hyvin :)
 
On juu pistelyitä ja viiltelyitä täälläkin mutta pari viikkoa sitten oli enemmän, ja melkein huolestumiseen saakka. Nyt on vatsan seutu aika rauhallista, ei ihmeellistä turvotustakaan. Mikä on hyvä, koska just nyt en yhtään haluais joutua siitä töissä puhumaan..:censored::censored:
 
Huomenna olis Nt ultra
Äiti lähtee mun mukaan kun miehellä töissä vajausta niin ei pääsekkään mukaan.
Sieltä sitten iltavuoroon töihin matkaa vaan kun ~100 km sama meiltä on synnyttämäänkin matka

Jonsku ja Papunen 11+4
 
Mä en saa noita hymiöitä pysymään, ne aina poistuu kun jatkan kirjoittamista hymiön jälkeen
Miten ihmeessä saatten ne jäämään?

Raskaushormoonit hyrrää, sillä tällä hetkellä maailman isoimmalta kriisiltä tuntuu se, kun ei saa salmiakkia

älä laita väliviivaa hymiön jälkeen. Mullakin meni tovi tajuu tuo ja ain sillon tällön unohankinn
 
Onnea hyvistä NT-ultrakuulumisista!

Minua on tässä muutamana päivänä mietityttänyt, entä jos raskaus onkin pitemmällä, kuin luulen. Minusta on nimittäin näinä muutamana päivänä tuntunut siltä, kuin tuntisin liikkeitä! Mitään sattumanvaraisia tilanteita nämä eivät ole olleet, vaan elohiirimäistä vipellystä on tuntunut hetken aikaa silloin, jos olen syönyt jotain makeampaa ja iltaisin, kun käyn kyljelleni sänkyyn nukkumaan. Viikkoja tänään neuvolan laskujen mukaan 11+0, joten ei kait niitä ole vielä mitenkään mahdollista tuntea?!
 
Onnea hyvistä NT-ultrakuulumisista!

Minua on tässä muutamana päivänä mietityttänyt, entä jos raskaus onkin pitemmällä, kuin luulen. Minusta on nimittäin näinä muutamana päivänä tuntunut siltä, kuin tuntisin liikkeitä! Mitään sattumanvaraisia tilanteita nämä eivät ole olleet, vaan elohiirimäistä vipellystä on tuntunut hetken aikaa silloin, jos olen syönyt jotain makeampaa ja iltaisin, kun käyn kyljelleni sänkyyn nukkumaan. Viikkoja tänään neuvolan laskujen mukaan 11+0, joten ei kait niitä ole vielä mitenkään mahdollista tuntea?!
Mulla sama juttu. Kolmas lapsi ja luulen kyllä erottavani liikkeet mutta.. juurikin iltaisin on elohiirimäinen ja kupliva tunne. Mut ei todellakaan voi olla liikkeitä jos nyt 9+4 - 10+4 viikot. :rolleyes:

Tänään oli myös eka neuvola ja sydänäänet löyty vaikka aluks ei meinannu ees alkaa kuunnella kun eihän noilla viikoilla voi kuulua.. mut kuului. :love:
 
Ootteko jo kertoneet raskaudesta?
Meillä keskenmenon pelossa kerroin Äitille rv 10 ja nyt sit Ultran jälkeen miehen veljien emännille tässä sit pikku hiljaa muillekkin sukulaisille sit :)
Anopille en oo ajatellut kertoa huomatkoon itse jos huomaanähdään siis kun käy mun töissä tankkaamassa ei muuten
ei oo reilu vuoteen häntä kiinnostanu meidän perhe koska löysi 60 v uuden 14v nuoremman juopon rekkakuskin ja meni sen kanssa naimisiin ja unohti omat lapset ja lapsenlapset siinä hötäkässä
 
BJ
Mä kans joskus olevinaan tunnen jotain liikettä, tiedän kyl haamupotkut ja ilmakuplat, mut ei oo samanlaista. Mut en jotenkin usko että vois vielä olla liikkeitä, kun alkoivat jo n. viikko sitten ja nyt on 10+4. Ekoista kahdesta en enää muista milloin tunsin liikkeet, mut kolmas oli 14 viikolla ja neljäs 16 viikolta lähtien, eli eiköhän nuo jotain mitä lie muita hipsutuksia ole vaan.

Me ei olla vielä kerrottu, mies ei halua kertoa kuin vasta "sitten joskus kun on varmempaa kaikki". Varmaan synnytyksen jälkeen siis... :ROFLMAO: Oon mä kyllä kuitenkin kertonut parille kaverille, joiden tiedän osaavan olla hiljaa.

Nt-ultra meillä on kahden viikon päästä, ens viikon alussa pitäs käydä verikokeissa, keskiviikko vika mahdollisuus.

Kans oli keskustelua niistä vihlaisuista jne. niin mulla kans alkoi ne tuossa jokunen päivä sitten. Just nyt ehkä vähän vähemmän taas ollut, mut selkeästi siellä tehdään tilaa.
 
Ihana lukea näistä onnistuneista nt-ultrista... Meillä ensi viikolla ja jännittää niiiin paljon. Eilen sanoin puolisollekkin :"jos mä pidän sen ultran ajan silmiä kiinni niin kerro sie sit tulokset, etten itkis kokoajan." Tänään rv 11+6. Semmosia jänniä vihlasuja on kyl aivastaessa/nauraessa jos om huonossa asennossa. Pahoinvoinnista olen suurimmalta osin välttynyt mutta, jos hengästyn tai kävelen esim. Jyrkkää ylämäkeä tuntuu että laatta lentää minä hetkenä hyvänsä
 
  • Rakkaus
Reactions: Jonsku88
Siis nyt kyllä niin samaistun tuohon tunteeseen, että ihan kuin mukamas olisi liikkeitä! Ei tasan voi olla oikeita liikkeitä, kun viikkoja vasta se 11+0, mutta niin vaan tässä töissä istuessani olen tuntevinani pienen elohiirimäisen tuntemuksen vatsalla
Rakenneultraan ois vielä tasan kaks viikkoa aikaa, mutta kävin jo vakoilemassa virtsanäytteen tuloksia omakannasta, ja ne näyttäis näin maallikon silmin ja Duodecimistä opiskelun pohjalta olevan ehkä jopa ok.. Verikokeiden tuloksia ei vielä näkynytkään.

Eilen illalla vessassa ollessani alkoi ihan hurjan paljon etomaan ja sit meni ekaa kertaa "henkisen kynnyksen" yli ja oli pakko oksentaa
 
Kiva lukea hyviä uutisia nt-ultrista! Omaan vielä yli viikko aikaa, jännittää.

Pahoinvointi alkaa täällä jo helpottaa, mutta yksi outo ällötys on ilmaantunut, nimittäin juusto. Olen aina ollut hirveä juustohiiri, mutta nyt en siedä ollenkaan mitään juustoon liittyvää..
 

Yhteistyössä