Syyskuiset 2020

Hitsin hienoo miehen veljen vaimo oli sitten kertonut 6 ja 4v meidän pojan serkuille että pojasta tulee isoveli ja nyt sitten joudutaan kertoon 4v pojalle ennen kuin serkut kerkiää
toinon perseest... Tiiän kokemuksest. Kun ootin esikoist ja, kerroin kavereille ja perheelle. Sit sanoin että älkää kukaan laittako facebookkiin mitään, haluun sit itse paljastaa sielä ekana sitten kun tahdon. Noooh... Yks pvä kirjauduin fb, ja huomasin kuinka mun etusivulla mun 2 kaveria ja mun sisko hehkutti mun raskautta !!!  että mua ärsytti...

Ku nimenomaan painotin että ei mitään faceen kommentteja ennenku ite oon julkistanu ensin itse.
 
  • Vau!
Reactions: Helmiina1978
Mulla tuli verikokeiden tulokset omakantaan tosi myöhään eli melkein 2vk verikokeiden jälkeen ja seulontavastaus tuli omapostiin eilen illalla. En osannut odottaa sunnuntaina, joten puski vähän jännitystä kehiin, kun tuli tekstiviesti, että sinulle on omapostissa kirje. Kaikki näyttäisi olevan siltä osin kunnossa.

@Kirsberry82 Kovasti voimia jännittävään odotukseen ja toivotaan, että tulisi hyviä uutisia.

Tämä viikko 13 on ollut kyllä varmaan kaikista raskain henkisesti kun oli se ultra ja kaiken maailman kipuja, jotka haitannu normaalia elämää. Kivut ei ole sellaisia että pitäisi pelätä keskenmenoa mutta kävely, istuminen ja nukkuminen on ollut hankalaa.

Hyviä vointeja kaikille. Mä palailen fb-asiaan lomani jälkeen!!
 
toinon perseest... Tiiän kokemuksest. Kun ootin esikoist ja, kerroin kavereille ja perheelle. Sit sanoin että älkää kukaan laittako facebookkiin mitään, haluun sit itse paljastaa sielä ekana sitten kun tahdon. Noooh... Yks pvä kirjauduin fb, ja huomasin kuinka mun etusivulla mun 2 kaveria ja mun sisko hehkutti mun raskautta !!!  että mua ärsytti...

Ku nimenomaan painotin että ei mitään faceen kommentteja ennenku ite oon julkistanu ensin itse.
tiedän tunteen myös. Meinasin röjähtää kun mun sisko oli ilmoittanu fb:ssä että meillä on syntyny vauva ennenkö ite oon kerinny ilmottaa.

mä oon ootellu nyt et millon tulee eka kysymys vahinkoraskaudesta kun tämä on meille kuudes... tiiättekö mitä, mä varmaan lyön sitä kysyjää! miehelle sanoin jo kun joku oli viimesimmästö kysyny et oliko vahinko.... et tuuppa kysyy multa ni saa kuonoonsa.

yöt on tosi pätkittäisiä. Heräilen vähän väliä ja mietin vauvaa❤ Päätä särkee jatkuva itkeskely ja stressi.

kahvinkeittoon.. lomalla lompsis ollaan!
K ja sintti 12+2
 
Mulla esikoisen kohalla moni oletti vahingoks. Suurinosa aattelinetten oo niit ketkä haluu perheen perustaa :D mut törkein oli ultraaja lääkäri joka lähes painosti aborttiin... Eka kyselinoonko varma että haluun pitää jne sit mun lähties viel huus perään jotain että "vielä kerkee laittaa lähettiin keskeytykseen!" sama lääkäri vastaavia kommentteja heittäny muillekkin, mulle myös myöhemmäs raskaudes ku tuli Km.

Mulla ei vatsa oikeen meinaa toimii, luin netist semmosest ku kun visibline ym. Jotain rakeita mitä voi raskaus aikanakin käyttää. Niin epämukava olo koko aika kun turvottaa, vatsa pullottaa tekis mieli paskalle mut ei saa mitään ulos
 
Mulla esikoisen kohalla moni oletti vahingoks. Suurinosa aattelinetten oo niit ketkä haluu perheen perustaa mut törkein oli ultraaja lääkäri joka lähes painosti aborttiin... Eka kyselinoonko varma että haluun pitää jne sit mun lähties viel huus perään jotain että "vielä kerkee laittaa lähettiin keskeytykseen!" sama lääkäri vastaavia kommentteja heittäny muillekkin, mulle myös myöhemmäs raskaudes ku tuli Km.

Mulla ei vatsa oikeen meinaa toimii, luin netist semmosest ku kun visibline ym. Jotain rakeita mitä voi raskaus aikanakin käyttää. Niin epämukava olo koko aika kun turvottaa, vatsa pullottaa tekis mieli paskalle mut ei saa mitään ulos
vatsan temppuiluihin minä oon juonu valion luumu-rusina soppaa päivittäin.. ja jostain luin vinkin että joka aamu syö kiivin niin vatsa toimii.. visibliniä oon ite joskus yrittäny syödä mut en tykänny
Niin inhottava vaiva
 
Suosittelen maapähkinöitä jos ei meinaa vatsa toimia! Itsellä ainakin todettu hyväksi :)

Mulla on jo silloin tällöin käynyt ajatukset tulevassa äitiysloman ajoittumisessa. Meinaatteko te muut pitää kesällä lomaa vai säästättekö lomia hoitovapaan ajalle?
 
Suosittelen maapähkinöitä jos ei meinaa vatsa toimia! Itsellä ainakin todettu hyväksi

Mulla on jo silloin tällöin käynyt ajatukset tulevassa äitiysloman ajoittumisessa. Meinaatteko te muut pitää kesällä lomaa vai säästättekö lomia hoitovapaan ajalle?
Kelan laskurin mukaan mun äitiysloma alkaisi 29.7. En jaksa odottaa kesälomaa sinne asti, joten otan sitä ennen vähän lomaa. Mulla säästyy lomia tältäkin vuodelta kun en ehdi pitää kaikkia pois. Noin 10pv jää säästöön ja ne pidän sitte aikanaan ennen töihin paluuta.
 
  • Tykkää
Reactions: Etikkainen
Meillä on töissä saanut hamstrata lomapäiviä lomapäiväsaldoihin, koska ei kukaan ole koskaan liiemmin pakottanut niitä pois pitämään. Siksi haluaisin säästää ne sinne, jolloin niistä olisi oikeasti hyötyä eli saisi loma-ajan palkan, vaikka on hoitamassa lasta kotona. Lomarahat kuitenkin maksetaan tiettyinä aikoina, joten senkään takia ei ole pakotettu pitämään vapaita tietyssä rytmissä. Saa nähdä miten käy, pakotetaanko mut lomalle ennen äitiyslomaa :D
 
  • Tykkää
Reactions: Jonsku88
Tänään eka kertaa koitin visiblinii tohon mahan epäkuntoon. Ja se pahin järkky turvotus toistaseks pysyny pois! Voiko oikeesti muka toimii näin hyvin ja nopeeta? Eilen tuskailin turvonneel mahal jo päivästä, vatsa väänti ym. Nyt on kevyempi olla, otin kaikenlisäks vähemmän ku ohjeissa :D
 
Mäkin oon ostanut kiivejä, peräti kahdesti semmosen 500g pakkauksen, mutta vielä en ole yhtäkään saanut syötyä kun ne katoaa mystisesti meillä.. Juustoällötys jatkuu, oon korvannut juuston suolakurkuilla ja nyt en osaa syödä leipää ilman suolakurkkua enää.
 
  • Tykkää
Reactions: Jonsku88
Nyt olis viikko nt-ultraan. Aika usein on ollut sellainen olo, ettei olisi enää edes raskaana, vaikka oireita on. Alavatsalla ei tunnu koventunutta kumpua, entä teillä muilla? Huomaatteko vatsanne kasvaneen?

Muutenkin tosi ”hehkeä” olo. Mulla näköjään tulee tässä raskaudessa 1. raskaudesta tuttua nenän ja silmien ympäryksen hilseilyä, mutta lisäksi 2. raskaudesta tuttua aknea ja tummien karvojen kasvua esim. leukaperiin... Että tosi hehkeä olo. :confused: Onko muille ilmaantunut näitä yhtä ”ihania” oireita?
 
  • Tykkää
Reactions: Etikkainen
sokerirasituksessa istuskelen.
Karmeen makunen litku.
Mulla oli ennen raskautta varsinkin leuassa kauheesti näppyä ja finnejä ja nyt ollu tosi vähän.
olo ei ole hehkeä, vaan väsynyt kun olen nukkunut niin huonosti.

Jännitys on kova huomisesta❤ Mutta jaksan toivoa että meidän sintti voi hyvin❤
ja jos huonoja uutisia saadaan niin se on tarkoitettu sitten niin...

K ja sintti 12+4
 
Minulla on nt-ultra vasta 13+6, joten vielä on pari viikkoa aikaa odotella. Dopplerilla olen sydänääniä kuunnellut, mikä on toki huojentavaa aina. Verikokeissa saa rampata jatkuvasti: seulat, sokerirasitus, kilpirauhasen seuranta neljän viikon välein.

Hehkeä olo on lähinnä jäätävän ummetuksen ja sen myötä turvotuksen kanssa. Kaikki vaatteet puristaa ja kinnaa. Nyt tilasin kasan vaatteita, ettei tarvitse ahtautua enää makkarankuoriksi muuttuneisiin. Osa äitiysvaatteista on vaan niin kauheita, minulla on oma tyyli jotenkin todella kaukana niistä. Päädyin tilaamaan yläosat esim. Papulta ja housut Mamaliciousilta. Treenivaatteet tilasin kanssa, kun ei ole miellyttävää enää normitrikoissa juosta.

@seljankukkia Huomaan kasvaneen kohdun lähinnä jatkuvasta pissahädästä. Täysi rakko on alkanut tuntua kivuliaalta.
 
Verikokeissa käyty. Tulokset saan sopivasti sitten kuulla nt-ultrassa viikon päästä. Ottivat myös ferritiinin. Jotenkin toivon että tulos ois sen verran alhainen että laittaisivat rautaa suoraan suoneen. Helpompi kun syödä koko ajan rautaa.
 
Mulla tuntuu kohtu kyl kasvaneen. Tilasin dopplerin eilen, että sitä ootelessa! Seuraavaan neuvolaan piiitkä aika,niin onhan toi muutenkin hyvä olla mielenraihan vuoksi.

Mulla selkä kivut oli eilen ihan järkyttävät, entiedä miten kestän viel 6kk ilman lääkkeitä. Panadolist ei ole mihinkään... Fyssani ajast ei oo kuulunu. Uskon että joudun soittaakipu tiimiin
 
Verikokeissa käyty. Tulokset saan sopivasti sitten kuulla nt-ultrassa viikon päästä. Ottivat myös ferritiinin. Jotenkin toivon että tulos ois sen verran alhainen että laittaisivat rautaa suoraan suoneen. Helpompi kun syödä koko ajan rautaa.
paljonkohan sen ferritiinin pitää olla että saa suoneen veren? Minulla se viimeksi 17. Oon syöny rautaa nyt et kuukauden päästä katsotaan miten noussu vai onko ees noussu.. :/
 

Yhteistyössä