Syyskuun söpöläiset 2016

Heissan!
Täällä perus puurtamista. Maha kasvaa, ja kiloja on tullut. En enää nykyisin jaksa ressata kiloista tai kropan koosta. Kokemus on opettanut että kilot lähtee sitten kun lopetan imettämisen ei yhtään ennen sitä. :cool: Oon ihan normaali painoinen normaalisti kuitenkin kaikilta on tullut melkein 20kg mutta kaikki lähtee sitten ku elimistö lähtee käyntiin imettämisen jälkeen. Mulla siis ei menkatkaan ala niin kauan ku imetän.(n)
RU meilläkin on 3.5 ja halutaan kyllä tietää kumpi on tulossa jos se vain näkyy.
Liikkeet tuntuu jo joka päivä useasti vaikka istukka on edessä. Vaivoja ei oo vielä muita kuin närästys, selkä vaivat alkaa luultavasti joidenkin viikkojen päästä. Mutta närästys on inhottavaa. Eka kerran närästi jo ennenku olin edes testiä tehnyt ja sitä jatkuu ihan loppuun asti. Ihan kaikki ruoka ja juoma närästää, jopa vesi :confused: Onneksi rennien kuitenkin auttaa. Mulla onkin ollu aina kaikilla vauvoilla mustat paksut hiukset :D (sanonta sanoo että jos äitiä närästää raskaus aikana niin vauvalla on hiuksia päässä) minä oon itse lisännyt että mitä enempi närästää sen vankempi tukka:ROFLMAO:
Joku kysy hiusten värjäyksestä. Värjäsin itse itseltäni viime viikolla ja varmaan vielä kerran värjään/värjäytän ennen laskettua-aikaa.
Jaarma 19+5
 
Kontrolliultra takana ja edelleen toinen aivokammio oli vähän iso, mutta rajoissa. Lääkärin mukaan ei tarvi seurantaa, huh. Tarkasti myös rakenteet vielä uusiks ja kaikki näytti olevan ok. Kooltaan poju vaikutti muutamia päiviä isommalta kun viikot antaa ymmärtää. Nyt sit kun vaan odotellaan neuvolaa ens viikolla. Oon ollu jotenkin ihan puhki. Tuntuu et energistä keskiraskautta ei tuu ollenkaan. Pelkkkä portaiden kävely saa jalat hapoille ja koko ajan vaan väsyttää. Esikoisesta jaksoin urheilla loppuun asti, nyt tuntuu et tahti hyytyy jo nyt. Kilojakin on jo vähän yli 5...Syön lisärautaa, mutta silti tuntuu kun hb olis liian alhainen. Saa nähdä mitä lukemat ens vkolla näyttää. Muidenkin rakenneultra kuulumisia ois kiva kuulla.
 
Eilen oltiin rakenneultrassa ja kaikki näytti hyvältä. Poika näytti olevan tulossa Ihan hauska päästä tutustumaan myös poikien maailmaan.

Mulla on myös liikkuminen ollut vaikeaa. Alavatsaa vihloo, kun vähänkin kävelee nopeempaa.. Vielä muutama viikko sitten hölkkäsin. Toivon todellakin että tämä on vain joku vaihe, tulee muuten pitkä aika olla liikkumatta. Olen myös ottanut rautaa nestemäisenä tabletien lisäksi, kun alkoi väsyttää jossain kohtaa kokoajan. Yks ilta nukahdin seitsemältä ja heräsin ysiltä
Täytyykin näyttää tytöille eiliset ultrakuvat. Tiedän että ainakin yhdestä kuvasta repee riemu, kun näyttää siltä että vauva näyttää keskisormea ja kaikki tällaset asiat on nyt niin hauskoja tällä hetkellä
 
Onpas meillä hiljaista täällä! Hyvää vappua kuitenkin kaikille syyskuun söpöläistä odottaville :)

Maanantaina vihdoin odotettu rakenneultra! Enpä oo aikoihin odottanut maanantaita näin kovaa ;)

Sheldon 20+4
 
Eipä tosiaan ole täällä tullut kirjoiteltua, listan päivityskin käynyt vähän hitaanlaisesti :confused: Nyt pitäisi kuitenkin olla kaikki ajan tasalla :giggle:

Sheldon, muistan tuon ru:n odottamisen. Jännitti edellisestä päivästä lähtien niin kauheesti, että hyvä jos housuissaan pysyi :p Onko se teillä vika ultra? Meillä ei enää sen jälkeen tuu kontrolleja, kun kaikki oli kunnossa.

Viljaa, joko liikkeet tuntuu? Istukka voi häiritä pahastikin ja varsin ensimmäisen odottajat ei heti tajua mikä kaikki kuplinta onkaan liikettä :rolleyes: Kaveri kun odotti ensimmäistä, niin ekat liikkeet tunsi vasta 20+ viikoilla. Ei siis huolta!

Täällä suhteellisen tasaista odotusta, mitä nyt ei lasketa mukaan satunnaista oksentamista ja lähes päivittäistä närästämistä! Onneksi olen selvinnyt vielä ilman mitään selkäkipuja tai liitoskipuja. :)

Lennis ja Pirkka 22+2
 


SYYSKUUN SÖPÖLÄISET 2016

1.9

Venlaana/22v./1.lapsi
Joy9/25v./3.lapsi/TAYS
Trady/24v./1.lapsi/TAYS
Juliaana82/33v/4.lapsi/Seks
JeniJRiver/28v./2. lapsi/TAYS
Pikkupossu/32v./3.lapsi
Vilperiinapertti/37v./2.lapsi/KOKS

2.9
Emböy/23v./2.lapsi
Lennis/31v./1.lapsi
Bounty/40v./3.lapsi/TAYS
Kerttuliina/24v./2.lapsi/SatKS

3.9
Chevy/3.9./25v/1.lapsi/SeKS

4.9
star_of_life/ 31v/tuplat:3. ja 4. Lapsi /TYKS.

5.9
Trianna/26v./1.lapsi
AnnikkiMaria/26v./1.lapsi/EKKS
MJMJ/3.lapsi

6.9
Eea/28v./5.lapsi/PKKS
Pinki32/3.lapsi
Nvi/28v./1.lapsi/KOS

7.9
Äiti ja Lotta/35v./3.lapsi/KOS
Hipetin/26v./1.lapsi/KOKS

8.9
Jemina24/27v./2.lapsi/EKKS
Jennuli/29v./1.lapsi/TAYS

9.9
Petitea/26v./1.lapsi
Turkinpippurinen/26v./1.lapsi

10.9
Helmut/28v./3.lapsi/OAS
Jebujee/31v/3.lapsi/NKL

11.9
Helma89/26v./2.lapsi/K-SKS
M.Aili/29v./1.lapsi/HYS
Chocomoro/27v./1.lapsi/TYKS

12.9
Carna/27v./2.lapsi/KOKS
Meibijees/37v./2.lapsi
Tsn80/36v./3.lapsi/SatKS

13.9
Ouboy/24v./2.lapsi/KYS
Meici/28v./1.lapsi/OYS
Sheldon/28v./ 2.lapsi/SEKS
Jaarma/31v./6.lapsi/OYS

14.9
Thirtythree/2.lapsi/KOS
Lyyli/31v./4.lapsi/TYKS
Vimpuska/31v./1.lapsi

15.9
Mminttu/23v./1.lapsi/OYS
Punainenomena/29v./1.lapsi

16.9
Violett/21v./1.lapsi/K-SKS
Ninas_/24v./2.lapsi/HYS
Cherrytomato/24v./1.lapsi/K-SKS
Lumihiutale87/1.lapsi/LKS

17.9
Marily/30v./1.lapsi/JS
Maanu/34v./3.lapsi/LS
Lillifee/25v./2.lapsi

18.9
Eka<3/21v./2.lapsi/K-SKS
Meksiko/33v./1.lapsi/OYS

20.9
*Unis*/34v./4.lapsi
Viljaa/28v./1.lapsi

21.9
Angel_86/29v./2.lapsi/TYKS

22.9
Pohjina /25V./1. lapsi/JS?
Umnina/31v./1.lapsi

25.9
Gygnet/33v/1.lapsi

26.9
Memmuli84/31v./3.lapsi/HYS

27.9
Sannahan/26v./4.lapsi/TYKS
Panikoija87/? Adalmiina/31v./3.lapsi/KYS

28.9
Kaisuliilii/27v./2.lapsi

29.9
Haavelapsi/22v./1.lapsi/K-SKS
Jonskuli/30v./2.lapsi/HYS



Menetyksen kohdanneet:
Tiuhti83, Arabitar,Sissiko, KolmaKerta3

Synnytyssairaalat:
JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala


Päivityspyynnöt punaisella, kiitos.


SYYSKUUN SÖPÖLÄISET 2016

1.9

Venlaana/22v./1.lapsi
Joy9/25v./3.lapsi/TAYS
Trady/24v./1.lapsi/TAYS
Juliaana82/33v/4.lapsi/Seks
JeniJRiver/28v./2. lapsi/TAYS
Pikkupossu/32v./3.lapsi
Vilperiinapertti/37v./2.lapsi/KOKS

2.9
Emböy/23v./2.lapsi
Lennis/31v./1.lapsi
Bounty/40v./3.lapsi/TAYS
Kerttuliina/24v./2.lapsi/SatKS

3.9
Chevy/3.9./25v/1.lapsi/SeKS

4.9
star_of_life/ 31v/tuplat:3. ja 4. Lapsi /TYKS.

5.9
Trianna/26v./1.lapsi
AnnikkiMaria/26v./1.lapsi/EKKS
MJMJ/3.lapsi

6.9
Eea/28v./5.lapsi/PKKS
Pinki32/3.lapsi
Nvi/28v./1.lapsi/KOS

7.9
Äiti ja Lotta/35v./3.lapsi/KOS
Hipetin/26v./1.lapsi/KOKS

8.9
Jemina24/27v./2.lapsi/EKKS
Jennuli/29v./1.lapsi/TAYS

9.9
Petitea/26v./1.lapsi
Turkinpippurinen/26v./1.lapsi

10.9
Helmut/28v./3.lapsi/OAS
Jebujee/31v/3.lapsi/NKL

11.9
Helma89/26v./2.lapsi/K-SKS
M.Aili/29v./1.lapsi/HYS
Chocomoro/27v./1.lapsi/TYKS

12.9
Carna/27v./2.lapsi/KOKS
Meibijees/37v./2.lapsi
Tsn80/36v./3.lapsi/SatKS

13.9
Ouboy/24v./2.lapsi/KYS
Meici/28v./1.lapsi/OYS
Sheldon/28v./ 2.lapsi/SEKS
Jaarma/31v./6.lapsi/OYS

14.9
Thirtythree/2.lapsi/KOS
Lyyli/31v./4.lapsi/TYKS
Vimpuska/31v./1.lapsi

15.9
Mminttu/23v./1.lapsi/OYS
Punainenomena/29v./1.lapsi

16.9
Violett/21v./1.lapsi/K-SKS
Ninas_/24v./2.lapsi/HYS
Cherrytomato/24v./1.lapsi/K-SKS
Lumihiutale87/1.lapsi/LKS

17.9
Marily/30v./1.lapsi/JS
Maanu/34v./3.lapsi/LS
Lillifee/25v./2.lapsi

18.9
Eka<3/21v./2.lapsi/K-SKS
Meksiko/33v./1.lapsi/OYS

20.9
*Unis*/34v./4.lapsi
Viljaa/28v./1.lapsi

21.9
Angel_86/29v./2.lapsi/TYKS

22.9
Pohjina /25V./1. lapsi/JS?
Umnina/31v./1.lapsi

25.9
Gygnet/33v/1.lapsi

26.9
Memmuli84/31v./3.lapsi/HYS

27.9
Sannahan/26v./4.lapsi/TYKS
Panikoija87/? Adalmiina/31v./3.lapsi/KYS

28.9
Kaisuliilii/27v./2.lapsi

29.9
Haavelapsi/22v./1.lapsi/K-SKS
Jonskuli/30v./2.lapsi/HYS



Menetyksen kohdanneet:
Tiuhti83, Arabitar,Sissiko, KolmaKerta3

Synnytyssairaalat:
JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala


Päivityspyynnöt punaisella, kiitos.
25.9 Ninniz/33v./1.lapsi/JS?
 
Ei ole tullut kauheasti kirjoiteltua kun tuntuu että kiirettä pitää koko ajan. Taas yksi läheinen joutui sairaalaan niin ajatukset ihan muualla kuin raskaudessa ja omassa hyvinvoinnissa.

Huomenna täälläkin ultra, odotettu kuin kuuta nousevaa! Poikaolo vaivaa vieläkin, haluan vahvistuksen tälle :D muuten olo vieläkin tajuttoman väsynyt ja mitään ei jaksaisi tehdä. Energiatasot matalalla vaikka hempparitkin hyvät. Koiran kanssa jaksaa vaihtelevasti tehdä lenkkiä! Toissapäivänä 2h lenkki, tänään 15min tuntui olevan aamulla liikaa :D

20+2
 
Ei ole tullut kauheasti kirjoiteltua kun tuntuu että kiirettä pitää koko ajan. Taas yksi läheinen joutui sairaalaan niin ajatukset ihan muualla kuin raskaudessa ja omassa hyvinvoinnissa.

Huomenna täälläkin ultra, odotettu kuin kuuta nousevaa! Poikaolo vaivaa vieläkin, haluan vahvistuksen tälle :D muuten olo vieläkin tajuttoman väsynyt ja mitään ei jaksaisi tehdä. Energiatasot matalalla vaikka hempparitkin hyvät. Koiran kanssa jaksaa vaihtelevasti tehdä lenkkiä! Toissapäivänä 2h lenkki, tänään 15min tuntui olevan aamulla liikaa :D

20+2
Ihan ymmärrettävää, että ei kaikkea jaksa. Mistä muuten tulee tunne, että odottaa tyttöä tai poikaa? Mulla ei oikein ole mitään aavistusta sukupuolesta. :)
 
En tiedä mikä sen poikaolon aiheuttaa, mutta vahva fiilis on kyllä :D Silmissä siintä pieni James Dean. Tänäänhän sen näkee... JAIKS! Kunhan vaan näyttää haarovälinsä. Jos vanheempinsa tulee niin ei näytä edes kiusallaan. :whistle:
 
Mullakin oli tosi vahva poikafiilis, mutta perjantain ultrassa osoittautuikin, että pieni tytöntylleröhän siellä majailee :love:. Rakenteet näytti olevan kunnossa, luojan kiitos. Painoa 388g ja vastasi hyvin viikkoja.
Nykyään tuntuu liikkeitä tosi usein ja varsin voimakkaitakin, vaikka istukka on etuseinässä.

Jennuli 21+4
 
Hittolainen, sinne meni mun poikaolot romukoppaan tämän ultran jälkeen. Kyllä se kätilö tyttöä meille povas :eek: Vaikka tiukasti piti jalkoja ristissä, mutta sen verran päästiin kurkistamaan ettei ulokkeita näkyny ainakaan tällä käynnillä.

Meillä kasvetaan pienempänä kuin viikot antavat ymmärtää, 6pv pienempi kuin np-ultran antamat viikot, mutta kuulemma ei vielä oo mitään hätää vaikka "alakäyrillä" mennään koska rakenteet kunnossa. Neuvolassa sitten seuraillaan kasvua ja tarvittaessa käydään uudestaan mittailemassa ultrassa. Mutta ei vanhemmatkaan mitään jättejä ole joten en aio ottaa stressiä.

20+3
 
Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista!!:love: oisko kiva jos tohon la listaan merkattais myös se että kumpi tulossa koska ite on ainaki niin lahopää ettei muista mitä kellekki on lupailtu. :)

Meillä on tässä ollu mahatautia niin on jääny tää kirjottelu vähemmälle. Itellä alko tänään jo toinen kierros ko. taudista :sick:..

Mutta tänään on taas vauveli ollu villinä, kuopuski naureskeli ku maha hytky ja näky niin selvästi liikkeet :):love: ja ite naureskellu ton mahan muodolle, huomaa kyllä että pikkunen istuu vasemmalla puolella :LOL:

Mulla on tullu tosi vahvana tyttöfiilis mutta se ehtii vielä vaihtua varmaan viis kertaa ennen syntymää, olin jo niin varma pojasta muutama viikko sitte...:whistle:

Cherrytomato, mulla kans veto pois kokoajan, tosin tämä sairasteluki tekee sen, mutta mä löysin sentään ennen mahatautia rautalääkkeen, jota voi vetää tupla annoksen ja maha kestää sen!!(y) että luulis ettei hempasta tämä ainainen väsy johtus mutta ylihuomenna nla niin tietääpähän ainaki hempan sitte.

22+4
 
Onnea muillekin hyvistä ultrakuulumisista. Meillä myös ru takana ja kaikki hyvin. Poikaa lupailivat myös tänne :rolleyes: Minulla istukka etuseinässä, liikkeet ovat tuntuneet pari viikkoa päivittäin. Nyt näkyy ja tuntuu jo vatsan päältäkin. Ensi viikolla olisi sitten taasen neuvola ja saa sen todistuksen työnantajalle ja Kelaa varten.

Mites vaivat? Onko mitään? Täällä vointi muuten ok, mutta vatsa ei oikein toimi ja voin kertoa, että on välillä tukala olo. :poop:

Meibijees 21+1
 
  • Tykkää
Reactions: adalmiina
Mulla kans ensi ke neuvola, josta saa paperit Kelaan jne. Sitten tuleeko taas ties miten pitkä tauko, kun on neuvoloita harvennettu niin jos ei ole ensisynnyttäjä.

Vaivat loistaa poissaolollaan! Enintään reipas kävelylenkki aiheuttaa pariksi päiväksi alapään liitoskipuja, mutta ei mitään sen kummempaa :)

21+0!!
 
Olenko ainoa, joka ei vieläkään tunne mitään liikkeitä? (n) Voiko edessä oleva istukka haitata niin voimakkaasti?

Rv 18+5
Ei tunnu muillakaan vielä liikkeitä. Kyllä voi ja oli neuvolassa vaikeampi paikantaa arveli syyksi edessä olevan istukan vuoksi mutta istukan sijainnin saan selville vasta 20 viikon kohdalla ultrassa. Lähiviikkoina ne liikkeeseen alkaa varmaan tuntumaan, ei hätäillä Rv 19+2
 
Onnea muillekin hyvistä ultrakuulumisista. Meillä myös ru takana ja kaikki hyvin. Poikaa lupailivat myös tänne :rolleyes: Minulla istukka etuseinässä, liikkeet ovat tuntuneet pari viikkoa päivittäin. Nyt näkyy ja tuntuu jo vatsan päältäkin. Ensi viikolla olisi sitten taasen neuvola ja saa sen todistuksen työnantajalle ja Kelaa varten.

Mites vaivat? Onko mitään? Täällä vointi muuten ok, mutta vatsa ei oikein toimi ja voin kertoa, että on välillä tukala olo. :poop:

Meibijees 21+1
Tuttua nuo raskauden aikaiset vatsavaivat. Kovaa ulostetta on pehmitkenyt hieman neuvolan lääkäriltä saatu vinkki laittaa illalla lasiin kaksi kuivattua luomua ja peittää ne vedellä sit lasissa yöksi jääkaappiin ja aamulla koko yökötys juodaan ja syödään luumut lasista. Tarvittaessa sano et ota Lacsoperon. Microlax peräpuikot kans vaarattomia käyttää. Ultraa ja liikkeiden tuntumista malttamattomana odottelen. Aamuyöt menee valvoen.. univelkaa Rv 19+2
 
Mulla onneksi meni nuo vattavaivat pois ku vaihto rautalääkityksen, nyt syön sen vieläpä tuplana. Mutta siltiki hemppa oli tänään 105 ku neuvolassa kävin!:eek: ei ihme että väsyttää vaan kokoajan :sleep: ja painoki on alkanu nousemaan, reilu 600g/viikko tullu :whistle: paljokohan ois tullukkaa jos ei ois ollu kahta vattatautia kuukauen sisään? Ja sf mitta pompsahti yläkäyrälle..

En nyt muista onko ollu aiemmin puhetta mutta meinaatteko ottaa äippäpaketin vai otatteko rahana? Mulla on kova mietintä, se on nyt paljo kivempi ku muitten aikaan mutta sitä tavaraa jo on..toisaalta, oispahan sitte tällekki tulokkaalle oma laatikko ja makuupussi yms. tallessa, niinku isommillekki.. pitänee vähä miettiä..

Pikkupossu 22+6
 
Hmm, mitä noihin liikkeisiin tulee niin kysäisin jo np-ultrassa että missä istukka menee ja edessähän se. Mutta olen jo tuntenut liikkeitä jo 16+ lähtien. En tietenkään päivittäin, mutta esim. kyykyssä ollessa selkeästi kyllä tuntui ettei tuo mikään pieru ole joka kiertää vaan pakkohan sen on mukula olla :D Nyt varmaan kaksi viikkoa liikkeet tuntuneet aika säännöllisesti, viikon verran joka päivä jonkunnäköistä möyrintää on. Ja alkaneet myös tuntumaan ja näkymään jo ulkopuolellekin jos oikein kovat jamit menossa. Että itsellä ainakaan tuo istukka ei ole liikkeiden tunnistusta estänyt, sen verta menee ylös kuitenkin kohdussa.

Kyllä meille ainakin pakkaus kotiutuu. On se kuitenkin niin mukava muisto sitten loppujen lopuksi ja arvostan sitä eleenä. Toki kaikki kuosit ei ole niitä mille syttyy, mutta suurin osa kuitenkin tulee käyttöön jossain vaiheessa. Tuskin ne käyttämättä jää ainakaan meillä :D

20+5
 
Juu meillekin kotiutuu äitiyspakkaus todellakin. Ennestään kun ei ole mitään vauvakamoja olemassa. Pakkauksen voikin näköjään laittaa jo huomenna tilaukseen, kun silloin mittarissa 154 päivää. Sain jo etukäteen neuvolasta sen raskaustodistuksen joskus pari vkoa sitten.

Olen silmäillyt viime päivinä vaunuyhdistelmävaihtoehtoja ja hoitopöytiä netissä ja kaupoissa. Pitänee pikkuhiljaa alkaa tehdä hankintoja... Kunpa vaan tietäis, millaiset kannattais ostaa :confused:

Vaivoja ei ole onneksi vielä ilmaantunut nimeksikään. Alaselkä vähän toisinaan oikuttelee, mutta ei vielä häiritsevästi. Eilen piti lähteä shoppailemaan uusia vaatteita, kun masu alkaa olla liian suuri vanhoihin. Alkaa olla jo jokseenkin mahdotonta pitää sitä piilossa :eek:

Jennuli 21+6
 

Yhteistyössä