Syyskuun söpöläiset 2016

Onpa meidän syyskuun söpöläiset kovin poikavoittoista porukkaa.

Viljaa me ostettiin vakuutus jo viikolla 12 Ifiltä.
Ja tosiaan ei kannata huolehtia siitä, ettei liikkeitä tunnu. Mulla on istukka ihan takana, enkä vieläkään tunne liikkeitä kuin muutaman kerran päivässä. Lisäksi monet on täällä niin eri viikoilla, että liikkeiden tunteminen eri aikaan ihan luonnollista.

Täällä raskaus sujuu edelleen hyvin, ilman suurempia vaivoja. Viime viikolla mulla oli elämäni ensimmäisen kerran närästystä. Kamala tunne! Rintaa ahdisti enkä saanut henkeä kunnolla. Mies oli jo valmis lähtemään päivystykseen, kunnes keksin että närästystä tämä vain on :D Loppui yhdellä Renniellä.

Painoa on tullut joulusta alkaen yhteensä 7kg. Onko tuo paljon? Syön todella paljon sokeria, rasvaa yms. joten kaikki ei johdu pelkästään vauvasta. Kuinka paljon muilla on paino noussut?

Me otetaan äitiyspakkaus, koska meillä ei ole mitään tavaroita valmiina. Vaatteiden väreistä ja kuoseista en ihan pitänyt, mutta kiva muisto pakkauksen vaatteet silti ovat. Ajateltiin pitää laatikkoa alkuun kakkossänkynä. Pinnis laitetaan makuuhuoneeseen. Jos poika on äänekäs, niin nukun yhdessä hänen kanssaan olohuoneessa. Itse sohvalla ja poika laatikossa olohuoneen pöydällä. Kuulostaako ihan hyvältä?

Jennuli_2 , minkä merkkisiä ja mallisia vaunuja olette katselleet? Mitä konkari äidit sanoo, mitä ominaisuuksia vaunuissa pitää olla? Me olemme ajatelleet:

- kääntyvät (lukittavat) etupyörät

- suht kapeat, jotta mahdutaan busseihin

- mahdollisuus säätää työntöaisaa sopivalle korkeudelle

- mahdollisuus saada rattaat kulkemaan lapsen naama menosuuntaan ja työntäjään päin.

Kumpi on parempi ilmakumit vai kennopyörät? Entä vaunukoppa vai kantokassi? Mies haluaa välttämättä jotenkin tunnetun merkin vaunut, itselle kelpaisi mitkä vaan.

Invi+Pökkönen, poika, rv 23+6
 
Invi Minulla ei ole paino noussut vielä lainkaan. Eilen neuvolassa painoin 100 gramman tarkkuudella tismalleen saman verran kuin ensimmäisellä neuvolakäynnillä. :D Tuo pahoinvointi lienee vähän hidastanut painonnousua. Ylimääräistä minulla on melkein kymmenisen kiloa, joten eipä tuo kyllä haittaakaan. Lisäksi tulen sinua jäljessä yli kolme viikkoa, joten tässä ehtii vielä keräillä painoa.

Me emme ole vielä katsoneet vaunuja. Pitäisi oikein perehtyä. Autolla tulee liikuttua paljon paikasta toiseen, joten ainakin niiden pitäisi olla näppärät koota ja laittaa kasaan. Käveltyä tulee lähinnä asvalttiteillä, joten renkailta ei vaadita niin paljon kuin hiekkatiellä tai maastossa kuljettaessa.

20+3
 
Just tällä viikolla kävin ottaa vakuutuksen, lähitapiolasta, koska meillä on kaikki muutki vakuutukset sieltä ja isompien lasten vakuutusten ja korvausten kans on hommat sujunu hyvin (y)

Mulla oli aikoinaan vaunuilla kriteerinä kunnon renkaat joilla kulkee hiekalla ja sohjossa, työntöaisan säätö, se että kopan saa molempiin suuntiin ja metallikori, koska käyn kävelemällä kaupassa ja nää kangaskorit ei kestä niin hyvin painoa pitkässä juoksussa..

Paino on noussu nyt vajaa 3kiloa, jännä sinänsä että viikolla 18 asti oli joka päivä oksentelua ja tässä oon sairastanu mahataudin kahesti viimesen kuukauen aikana mutta kyllä mulle ruokaki maistuu. Ja herkut...:whistle: mutta on mulla iso masuki jo! :D

23+1
 
Sama täällä, painoa tullut 6,5kg tähän mennessä. Tuntuu monella vaihtelevan tuo painonnousu.

Vaunuista, meille en ehdottomasti halunnut kääntyviä pyöriä, vaan tukevat ilmakumirenkailla, jotka kulkee kevyesti koirien kanssa lenkillä, etenkin talvella.
Lisäksi halusin kovan kopan ja siihen lämpöpussin. Kopan piti olla iso, mutta kätevä irroittaa. Päädyttiin emmaljungan duo edge vaunuihin.
Ja siis konkari en ole, vaan omien mieltymysten mukaan hankittu :D

Täällä kärsitään taas päänsärystä. Onneksi kohta lääkäri asian suhteen, sillä tää on välillä todella lamaannuttavaa. Varsin jos lisänä on näköhäiriöt ja oksentelu.

Lennis + Pirkka 23+0
 
Moikka taas. Vähän taaemmas keskusteluissa oli fiilis vauvan sukupuolesta. Mulla oli aika varma poikafiilis, kun raskaus oli ihan erilainen kuin kahden tytön kanssa. Tyttöjen kanssa oksentelin ja voin huonosti, nyt ei ollut kuin pari kertaa huono olo. Sitä pelkäsinkin, kun pahoinvointia kesti kolme kuukautta, että joutuuko taas olemaan pää pöntössä, mutta ei joutunut ;) Muita ihme vatsakipuja oli kyllä mitä ei taas tyttöjen kanssa lainkaan.. Niin ne on erilaisia :)

Me otetaan varmaan OP:lta se kampanja vuoden ilmainen vakuutus, kun muutkin vakuutuksen on sieltä. Siihen ei tarvitse sen enempää sitoutua sen vuoden jälkeen, niin siitä pääsee eroon jos haluaa. Siihen ei kuulu mitään hoitokulu vakuutuksia, mutta olen kokenut asian niin, että aina on saanut kunnalliselta puolelta lääkäriajan lapselle jos on akuutisti tarvittu.

Meillä on vaunut hankittu kavereilta käytettyinä. Ne on Brion Happy kärryt. Ainoa mikä jäi harmittamaan, on se että siinä ei ole heittoaisaa. Aikaisemmissa kärryissä oli heittoaisa ja se oli mielestäni todella hyvä (y) Kun lapsi on isompi ja haluaa nähdä enemmän, niin saa heittämällä vaihdettua aisan puolelta toiselta. On myös hyvin kätevä, kun esim. aurinko paistaa naamaan, niin ei tarvitse koko istuin osaa kääntää. Nyt päädyin "tyytymään" näihin, kun meille ei tämän enempää lapsia tule, niin pärjätään tarvittava aika nyt noilla.

Mä myös käyn aika paljon kävellen kaupassa, niin iso tavaratila ja kunnon renkaat on hyvät. Viime vaunuissa oli karvavuorinen kantokassi joka kävi tietysti kesää kohden liian kuumaksi... :confused: Nyt on paremman kokoinen iso koppa johon saa mahtumaan lämmikettä sitä mukaa kun tarvitsee.

tsn80
 
Aurinkoista äitienpäivää tuleville ja jo oleville äideille! :love:

Melkein kaikki taitavat olla ylittäneet jo puolivälin. Mitä ajatuksia raskaus teissä herättää? Pystyttekö nauttimaan raskaudesta täysin rinnoin vai painaako mieltänne huoli tulevasta?

Minä olen onnistunut olemaan yllättävän rennoin ja iloisin mielin. Synnytys ei itsessään pelota ja koen, että raskaus on edennyt hyvin. Silti minulla on huoli, että vauvalle käy jotain. Pelkään kohtukuolemaa, vaikeita kehityshäiriöitä, että synnytyksessä käy vauvalle jotain, että hän ei olekaan terve. Nämä ovat varmasti normaaleja ajatuksia, eikä ne vaikuta normaaliin elämääni. Välillä tulee ajateltua vain vähän liian synkkiä.

Oletteko muut onnistuneet välttämään nämä ajatukset? Järkihän sanoo, että on turha murehtia etukäteen asioista, joille ei voi tehdä mitään. Mutta ei se ole aina niin helppoa. Kaikki on esikoista odottaessa niin uutta ja ihmeellistä.
 
Viljaa, mullakin tuo pelko hiipii välillä vaikka onkin jo lapsia ennestään. Itsellä tuo pelko johtunee iästä...pakko vaan uskoa/toivoa, että kaikki menee hyvin.
Semmonen tuli mieleen, että mitä rautalisää otatte? Mulla obsidan ollu jo kuukauden ja yhdellä tabulla hb noussu 108 -->112 eli ei kovin häävisti. Neuvola suositteli jotain nestemäistä lisäksi, mutta ne on muistaakseen niin karmeen makusia....
Rattaista/vaunuista mulla on sellanen miete, että mahdollisimman pieneen tilaan menevät. Tämän lapsikatraan kanssa ei varmaan tuu niin lenkkeiltyä sohjossa tms. Luultavasti päädyn baby joggerin rattaisiin ja niihin vaan koppa. Noi menee auton perään niin kätevästi ja mahtuu eteiseenkin säilytettäväksi. Mut katotaan, hommaan ne sit suht lähellä laskettua aikaa.
Onko muita varmasti sektioon menijöitä? Mulla on takana 2 sektiota, joten tämäkin sitten luultavasti leikataan. Outoa vaan, että saa sitten joskus viikon 35 tietämillä leikkauspäivän...jää se loppujännäys vähiin.
 
Aurinkoiset terkut kaikille! :)

Pitkä aika on taas mennyt edellisestä kirjoittelusta, mutta seurannut oon täällä muiden kirjoitteluja! :)

Minun täytyy heti pureutua tuohon että painaako jokin mieltä raskauden tiimoilta, nimittäin itse en jostain syystä ole uskaltanut nauttia raskaudesta kovasti, ja se tuntuu ikävälle.. :( Jostain syystä olen pelännyt alusta lähtien jotain, joka aina sitten muuttuu muuksi asiaksi.. Puhuin asiasta lääkärille neuvolassa ja hän käski hölläämään, ja toivonkin että tämä alituinen pelko kaikesta vielä helpottaisi ja pystyisin nauttimaan tästä ihanasta ja odotetusta raskaudesta! Nyt vaan taas tuntuu että jos selvitään torstaisesta rakenne-ultrasta niin sitten annan itseni alkaa nauttimaan, mutt katsotaan.. Jännittää jotenkin tosi paljon se, nyt pyörii jo päivittäin mielessä.. No toivotaan että omalla rakkaalla aarteellamme olisi kaikki hyvin.

Miten liikkeet, oletteko tunteneet niitä joka päivä? Minusta tuntuu ettei välillä tunnu moneen päivään mitään, ja se huolettaa.. Vaikka istukkakin on takaseinämässä.

Mitään emme ole vielä vauvalle ostaneet, mutta varmasti pikku hiljaa pitäisi alkaa niitä hankkimaan! :D

Muuten täällä voidaan hyvin, nautitaan auringosta ja pikku hiljaa kasvavasta masusta.. <3

Aurinkoista päivää kaikille ja myöhästyneet Äitienpäivä-onnittelut niin äideille kuin tulevillekin äideille!

-Jonskuli 19+4
 
Minä en ole miettinyt koko vakuutusta. Aikoinaan en esikoiselle ottanut ja pärjättiin julkisella puolella, vaikka korvakierrelapsi olikin. En nyt sitten tiedä pitäisikö se ottaa tälle tulokkaalle. Mihinkäs asti niitä edes myönnetään...?

Painoa on tullut jo seitsemisen kiloa, joka on saman verran kuin esikoiselta näillä viikoilla. Ainut vaan, että lähtöpaino oli nyt korkeampi... :rolleyes: Sf-mitta oli eilen 18, joten ihan keskikäyrän tuntumassa vatsa kasvaa, takapuoli on tainnut levitä tällä äipällä enemmän... :D Viime raskaudessa painoa tuli yhteensä 11,5 kiloa, joten en ole vielä huolissani. Jospa tämäkin tästä tasoittuisi...

Minua kiinnostaisi myös tietää hyvä rautalisä, sellainen vatsaystävällinen ja tehokas. Hb oli laskenut aika lailla, mutta onneksi lähtöarvo oli niin hyvä ettei vielä anemian rajoilla. Väsymys painaa kuitenkin. Niin ja ilmeisesti siitepölyä on nyt runsaasti, kurkku on ihan sikakipeä. Ei kait auta kun kärsiä...

Kelan laput on nyt laitettu vetämään, maaginen 22 viikkoa tuli täyteen eilen. :love: Pari kuukautta kun jaksaisi vielä painaa duunia, niin voisi jäädä kesälomille ja siitä suoraan äippälomalle.

Meibijees 22+1
 
Heippa täältäkin hetkestä aikaa!

Rakenneultasta nyt viikko ja siitä asti oon oikeasti nyt osannu olla avoimin mielin ja jo alkaa vähän suunnitella tulevaa. Hankintoja ei tarvitse pahemmin tehdä mutta miettinyt jo oon että mitäs kaikkea sitä alkuun tarvitseekaan olla.

Masua on kiva pitää jo oikein esillä, nyt kun se on alkanut kunnon vauvamasulta näyttää. Alkuun peittelin ja salailin pitkään niin nyt kelpaa esitellä.

Huomenna neuvola Kelan papereita varten. Esikoisen kolme vee synttäreitä suunnitellessa ja kesäisistä päivistä nauttiessa kulunut päivät :)

Vakuutus toistaiseksi ottamatta, täytyykin ottaa keskusteluun miehen kans illalla. Esikoiselle otettiin jo raskausaikana kyllä ja pidetty edelleen.

22+0!!
 
Moi taas pitkästä aikaa!

Täällä raskaus etenee edelleen hitaasti mutta varmasti. Rakenneultrassa käytiin viime viikolla, ja kaikki näytti olevan hyvin vaikka sikiö yrittikin koko ajan tehdä pientä pesää selkärangan tuntumaan. Poika siellä näytti olevan, ihan tunnistettavat vehkeet oli :)

Vakuutusta ollaan mekin mietitty ja varmaan otetaan OP:lta se tarjous, ja samalla siirretään muutkin vakuutukset sinne, pankkiasiat kun on jo siellä. Pitäisi vaan saada aikaan käydä paikan päällä asioista puhumassa, se tuntuu aina niin paljon helpommalta kuin tehdä netissä sopimuksia.

Hankintoja on jo tehty, vaunut ostettiin viime viikolla! Käytiin silloin aiemmin lapsimessuilla vähän katselemassa ja sitten tehtiin paljon nettivertailua, ehdin jo tarkistaa kaikki pk-seudun vaunuliikkeet. Ei kuitenkaan ehditty liikkeissä käymään kun löysin Torilta hyvät käytetyt, lähes uudet Teutoniat. Tän vuoden mallia olin jo käynyt vähän katsomassakin. Mutta älyttömän hyvä tuuri kävi ja halvalla saatiin. (y)

Edelleenkin on olo tosi hyvä ja vaivaton, väsymys ja saamattomuuskin alkaa väistymään. Onneksi on ollut näin kivat ilmat, ehkä sekin on helpottanut!

Niin ja nyt menossa 21+4
 
Täältäkin moikat pitkästä aikaa!

Täällä poksuu tänään puoliväli, poks poks :love:. Minä se vielä joudun viikon odottelemaan rakenneultraa, vasta ens viikon keskiviikkona. Tuntuu, että kaikki muut ovat jo käyneet siellä. Odottavan aika on totisesti pitkä...:whistle:

Hankintoja ei tarvitse tehdä oikeastaan ollenkaan. Kaikkea löytyy niin paljon, että hyvin pärjäisimme näinkin, mutta jotain pientä täytyy toki tällekin tulokkaalle ostaa. Haluan, että myös tällä nasulla on jotain "omaakin" eli lähinnä jotain vaatetta. Äippäpakkaus otetaan tällä kertaa, vaikka kaikki kuosit ei nyt ihan mieleen olekaan.

Vaunuhankinnoissa en nyt hirveästi osaa auttaa, makuja, tyylejä ja malleja on niin moneen lähtöön, että se mikä miellyttää toista ei miellytäkään toista. Itse tiesin aikoinaan tasan tarkkaan, millaiset haluan niiden olevan ja sellaiset sain. Emmaljungan ovat, mutta mallia en kyl muista. Tosi tyytyväinen olen niihin ollut.

Painoa on täälläkin kertynyt jo "ihan liikaa". Liikaa sitä kyl oli jo lähtötilanteessakin. Tähän mennessä on tullut jo 6,5kg, ihan hirvittää mitä se tulee olemaankaan loppuvaiheessa. Tyttöä odottaessa painoa tuli koko aikana yhteensä 8kg, joten kohta ollaan jo tuossa lukemassa. Pojasta tosin tuli muistaakseni 13kg, joten varmaan aika samoissa nytkin mennään.

Liikkeitä tuntuu jo päivittäin. Viikonloppuna myös näin kun maha "heilahti" potkun voimasta. Sellainen pienen pieni heilahdus kävi. Malttamattomana odotellaan koko perhe, että myös tuntisimme ulospäin potkut, mutta vielä ei olla onnistuttu tuntemaan. Kaverilla kun on potkuharjoitukset menossa, laitan kädet vatsan päälle, niin eikö hän sillä sekunnilla lopeta potkuttelun. Taitaa olla aika juonikaveri tulossa :sneaky:

adalmiina 20+0
 
Mua huolestuta tai pelota mikään muu ku se että kuin iso vauva meille tulee. Sf mitta humpsahti viime neuvolassa yläkäyrälle ja on tää maha isompi ku edellisistä. Ja toinen mikä hirvittää, on ajatuski sektiosta. Vauva nimittäin istuu tällä hetkellä :censored: toki aikaa ja tilaa on vielä kääntyä mutta silti tämä minun vilkas mielikuvitukseni aiheuttaa jo mietteitä..:rolleyes:

Mulla maha heiluu ja hytkyy välillä miten sattuu, eilenki näki ihan selvästi että toisella oli hikka mutta jos joku erehtyy laittaan käden mahalla niin sitte ei kyllä takuulla liikuta!:LOL:

Joku kyseli raudasta, ite söin aluksi obsidania, jota pystyin hyvin syömään isompien lasten kohalla mutta nyt se vetäs mahan ihan jumiin. Vaihoin sitte retaferiin, jota voin syyä tupla-annoksella. Oisin ostanu jotain nestemäistä, jotka imeytyy paremmin, mutta niitä pitää juua niin paljo että saa saman määrän mitä yhestä tabletista, saati sitte jos pitää ottaa tuplana annokset niin se ois ollu pullo per viikko ja oiskohan ihan riittänytkää. Ja d- ja c-vitamiinit auttaa rautaa imeytymään, kalsium heikentää imeytymistä.

Mun pitäs kans muistaa laittaa kelalle se todistus menemään, ollaan ilmeisesti päädytty siihen että otetaan rahana. Järki sanoo että se on fiksuinta, toppapukuja ja muita on kaksin kappalein mutta oishan se vaan niin mukava penkoa se laatikko läpi ja ihastella niitä vaatteita. Mutta sitte taas toisaalta, kun ne kaikki kuosit ei silmää miellyttäny niin voinpahan ostaa sillä rahalla vauvalle (mun mielestä) kivempaa vaatetta :LOL:

23+6
 
Nyt vasta Rv 20+6 niin tuntuu noin parissa kohtaa päivää jotain liikehdintää tai hipaisuja yleensä silloin kun liikkumisen jälkee syön ja istun. Ihan normaalia olisi jos ei vieläkään tuntuisi mitään.
Eilen ultrassa. Kaikki hyvin Saimme tiedon että poikaa odotamme ja ei jäänyt lähitarkastelussa epäilyksen varaan. Hieno laite toi ultra. Kävin siis Jorvin ihan perusultrassa. Näyttö oli kyllä aika kaukana itsestäni. Hieno kokemus joka tapauksessa ja huojentunut olo kun sai hyviä arvioita. Pelot että vauva ei synnykään silti elossa, joista moni kirjoittaa, tuttua itsellenikin.
 
Täältä myös moikat!
Rakenne ultra oli 12.5 pikkukaverilla kaikki hyvin. Poikaa odotamme. Ei jäänyt arvailujen varaan sen verran hienosti esitteli
Tuttua tuo jatkuva huoli jos kaikki ei kuitenkaan mene hyvin. Menettämisen pelko. Asiaa ei auta se että vain vuosi sitten silloin 6v ikäinen aiemmin täysin terve koirani sairastui Klaukkalaan ja menetti äkillisesti näön ensin toisesta silmästä ja viime helmikuussa toisessakin joten oli päätettävä hänet ikiunen rauhaan. Ei tämä tietysti pitäisi tarkoittaa että on aina yhtä huono tuuri eikä lapsi eläisi kauemmin kuin minä, mutta tunteille ei kukaan mitään voi. Tsemppiä kaikille odotukseen!
Ninniz Rv 20+6
 
Täältä myös moikat!
Rakenne ultra oli 12.5 pikkukaverilla kaikki hyvin. Poikaa odotamme. Ei jäänyt arvailujen varaan sen verran hienosti esitteli
Tuttua tuo jatkuva huoli jos kaikki ei kuitenkaan mene hyvin. Menettämisen pelko. Asiaa ei auta se että vain vuosi sitten silloin 6v ikäinen aiemmin täysin terve koirani sairastui Klaukkalaan ja menetti äkillisesti näön ensin toisesta silmästä ja viime helmikuussa toisessakin joten oli päätettävä hänet ikiunen rauhaan. Ei tämä tietysti pitäisi tarkoittaa että on aina yhtä huono tuuri eikä lapsi eläisi kauemmin kuin minä, mutta tunteille ei kukaan mitään voi. Tsemppiä kaikille odotukseen!
Ninniz Rv 20+6
Tarkoitin glaukoomaa perinnöllistä silmäsairautta koirallani. Mistäköhän tän ennakoivan tekstinsyötön saa pois Samsung S6.ssa?
 
Moi! Tähän huoli aiheeseen itsekin täytyy todeta, että toisaalta on paljon rennompi kuin ensimmäisissä raskauksissa, mutta toisaalta on enemmän tietoa jota voi hermoilla.. Kaipa se kuuluu asiaan oli kuinka mones raskaus hyvänsä.

Itsellä on pelko siitä, että tämä lapsi syntyisi liian aikaisin :( en tiedä mistä se tulee, mutta ehkä teen itselle paineita tulevasta kesästä, koska olen aina se ihminen ketä istuu varjossa, kun muut ovat auringossa, niin vähän mietityttää miten kesä sujuu viimeisillään raskaana ollessa (n) Parempi kai vaan elää päivä kerrallaan..

Tiistaina kävin neuvolassa ja sain kelan paperit ym. Tuliko teille sellainen Voimavaramittari kysely vanhemmille? Muistaakseni tällaistä ei ollut viimeksi, mutta onhan siitä aikaa tietysti. Ilmeisesti alettu enemmän seurata myös äidin/vanhempien henkistä jaksamista eikä vaan sitä miten vauva on kasvanut. Esikoisemme ei nukkunut yhtään hyvin ensimmäiseen 8kuukauteen, niin sai kyllä ihan hienosti käydä zombina neuvolassa eikä kyselty mitään jaksamisesta o_O
 
Tulipas mieleen että olisko täällä vielä innokkaita jos tekis pienemmän fb-ryhmän vielä meille jotka ei aiemmin sinne haluttu? Liityin vähä aikaa sitten johonkin yleiseen la syyskuun ryhmään mut siellä on satoja ihmisiä niin eipä tuu kyllä kirjoiteltua..
 
Sheldon, mä olin just tulossa kysymään, että olisko täällä vielä halukkaita just pienempään omana ryhmään:D Mulla esikoisestakin semmoinen 15 hengen ryhmä ja se on tosi kiva, kun sen verran "intiimi". Et mä ainakin!

Meillä oli eilen rakenneultra ja varma poika tulossa. Sitä mä vähän epäilinkin, kun tää kaveri on mahassa aaaaivan erilainen kuin siskonsa. Tämä on semmonen vilkas ja liikkuvainen, jo hyvin aikaisessa vaiheessa ollut. Liikkeitähän oon epäillyt tuntevani jo öööm, lähemmäs pari kuukautta ja ihan varmasti jo ehkä puolisentoista kuukautta. Omaan käteen tunsin ekan kerran liikkeen n. puoltoista viikkoa sitten, kun oltiin lomalla ja otin aurinkoa semmosessa puolimakaavassa asennossa:D Provos vissiin hyvin:p Eilen näin itse silmämääräisesti liikkeitä ja heti hoputin miestä et nyt jos koskaan silläkin mahdollisuus tuntea ja yhden liikkeen sai kättään vasten ennen kuin vaaveli sukelsi taas syvyyksiin karkuun:p

Rakenneultrassa kaikki rakenteet oli ok, ei huolia. Painoarvio oli aika iso, 425g. Mitä teillä on ollut? Itselle ainoa huoli on nyt se, että istukka oli toistaiseksi kohdunsuun päällä. Sitä kontrolloidaan sitten myöhemmin. Muilla kokemusta?

Tätä toista ylipäätään en oo ehtinyt murehtia niin paljon kuin esikoisen odotusaikana kaikkea stressasin. Ihan positiivista:) Vakuutusta ei oteta, ei otettu ekallekaan. Eikä oteta myöskään äitiyspakkausta kuten ei otettu ekallekaan. Ne muutamat ihanat jutut mitä sieltä haluan niin metsästän tällekin "käytettyinä".

Esikoiselle ostettiin aikanaan Brion Happyt ja ne oli silloin ihan ylivoimaisesti meistä parhaat kun ravattiin liiketolkulla vaunuja kokeilemassa. Nyt samasa tilanteessa varmaan päätyisin isolla todennäköisyydellä samoihin tai sitten harkitsisin Emmaljungan vikingejä. Ne mua nyt himottais;) En vaan oo niin varma miten ne talvioloissa liikkuu. Briot kun on ihan lyömättömät:D Noitten Happyjen lisäksi meiltä löytyy Easywalkerin minit "matkaratakäytöstä". Todennäköisesti hommataan jotkin tuplat vielä ekaksi talveksi ellei tuo esikoinen jotenkin radikaalisti muuta päiväuni- ja kävelyasioitaan.

Esikoisen odottajille vaunuvinkiksi antaisin sen, että etsikää teille tähän hetkeen hyviä vaunuja! Älkää yrittäkö ennustaa koko "ratasikää" ja löytää siihen koko tarpeeseen hyviä. Melko varmasti ne ekat vaunut ei tule jäämään ainoiksi tai vähintään jossain kohtaa tahdotte vaihtaa. Jos yrittää löytää semmoiset "kaiken kattavat", joutuu yleensä joustamaan aika monesta asiasta:) Käytettyjä rattaita voi hyvin harkita, mutta olkaa tarkkoja homeesta:)

Mitähän kaikkea muuta täällä nyt oli puheissa? Vai riittäisiköhän tämä kilometriviesti jo...

Ai niin, sitä piti kysyä, että joko teillä nimivalinnat sauhuaa?
 
  • Tykkää
Reactions: Sheldon
Mulla oli esikoisen aikana etinen istukka, joka todettiin just rakenneultrassa. Sitä sit kontrolloitiin kahdessa ylimääräisessä ultrassa. Eka kerralla se oli jo melkein noussut pois tieltä ja toisessa ultrassa täysin. Todennäköisesti se kuulemma aina nousee pois :) nytkin sitä hetken epäiltiin, mut kätilö tarkisti alakautta, eikä nyt ollut.

Nimiä ollaan alettu miettiä pikkuhiljaa, mä varsinkin. Kun on kerta ihan varma poika, niin saa jo aika tosissaankin miettiä. Vielä ei oo päätöksiä tullut!

Mulla oli tossa vajaa parin päivän oksennustauti, hyi että kun veti voimattomaksi. Vattakin aivan katosi :D nyt olo jo onneksi normaali.

Meillä odottaa esikon ajalta käytettynä ostetut emmaljungan duo edget, tykkään niistä edelleen ihan kympillä!
 
Nimeä mietittiin jo hyvissä ajoin, kummallekin oli päätetty ennen rakenneultraa. Yllättävää, niin meillä miehen ehdottama nimi miellytti korvaa, vaikka luulin että miun maku on valikoiva. :LOL:

Täällä on alkanut jo maito valua. Tosi kiva kun alkaa näin aikaseen! :confused:
Kävin ostamassa muutamat ihan perusliivit, kun ei enää mahdu edellisiin mitenkään päin. Sellaset joita voi sit töissä käyttää. En uskaltanut vielä imetysliivejä hankkia, kun ei tiiä mihinkä kokoon turvotaan :D

Ja tänään huomasin, kuinka tuo maha onkaan taas paisunut! Pitäs vissii katella useemmin peilistä, ihania muutoksia :love:

Lennis ja Pirkka 24+2
 
Moikka taas!

Mulle on ilmaantunut yllättävä "raskausvaiva". Vauva temmeltää ja meuhkaa öisin niin kovasti, etten meinaa saada nukutuksi. Potkut on niin voimakkaita, että tuntuvat helposti, kun pitää kättä mahan päälle. Onko kellään samaa ongelmaa? Muutenkin sopivan asennon löytämisen kanssa on ongelmia, kun ei voi enää nukkua mahallaan. Mietin myös, että ennustaakohan tämä öinen temmeltäminen sitä, että vauva on myös syntymänsä jälkeen huono nukkumaan...

Vaunuja kattellessa oon kiinnittänyt huomiota erityisesti renkaisiin. Luulen, että aika paljon tulee ulkoiltua vaunujen kanssa, joten hyvin kulkevat ja vahva vaunut on tarpeen. Mielellään ilmakumirenkailla. Brio Happy -yhdistelmiä oon kattellut sillä silmällä ja jos jostain löytyy hyvät käytettynä, niin sellaiset varmaan sit hankitaan.

Pikkupossu, mullakin on sf-mitta ihan yläkantissa, mutta vauveli vastasi silti ultran mukaan kooltaan just viikkoja. Eli ei se sf-mitta ilmeisesti välttis kerro vauvan koosta.

Jennuli 23+4
 
PikkuneMyy, meillä oli sama painoarvio ru:ssa, kun viikkoja oli täynnä 21+1. Mittojen mukaan vaikutti silloin päivää isommalta. Neuvolassa taas sf-mitta meni justiin keskikäyrälle viime viikolla. Millä viikoilla sulla oli rakenneultra?
 
Tämä mamma pysyy uskollisena palstailijana täällä, vaikka sitten yksikseni höpötellen :whistle:. Joten minä en ainakaan ole facebookiin tulossa.

Täällä alkaa jo kova jännitys olemaan ylihuomista rakenneultraa odottaessa. Sitten voin minäkin tulla kertomaan meidän pikkuisen mittoja, missä ollaan menossa. Kyllä sitten odottavan aika on ollutkin pitkä, kun sitä ollaan odoteltu. Parhaimmat lokakuisetkin ovat jo olleet rakenneultrassa, kun me ei vieläkään. Tuntuu, että kaikki muut syyskuiset ovat jo niiiiiiiin pitkällä odotuksessa, meikäläiseen verrattuna. Noh perästä täältä tullaan :).

Esikoisen odottajille vaunuvinkiksi antaisin sen, että etsikää teille tähän hetkeen hyviä vaunuja! Älkää yrittäkö ennustaa koko "ratasikää" ja löytää siihen koko tarpeeseen hyviä. Melko varmasti ne ekat vaunut ei tule jäämään ainoiksi tai vähintään jossain kohtaa tahdotte vaihtaa.
Itse olen ihan eri mieltä. Me aikoinaan etsittiin sellaisia vaunuja, joita ei tarvitse olla heti vaihtamassa ja jotka mahdollisesti palvelevat meitä vielä vuosien päästäkin. Sellaiset löydettiin ja päivääkään en ole katunut. Minusta "pitkän tähtäimen" hankinnat on paljon fiksumpia, kuin että ostetaan ajattelematta vain jotkut nyt vain tähän hetkeen sopivat. Ja sama pätee ostokseen kuin ostokseen. Jos sitten myöhemmin tulee kuitenkin toisiin aatoksiin niin ainahan sitä sitten voi mieltään vaihtaa. Mutta meillekin oli selvää suurinpiirtein, että joskus lapsi numero kaksi on tervetullut, jos on tullakseen, joten kyllä me silloin esikoista odottaessa jo ajattelimme tulevaisuuttakin. Nyt on tulossa jo kolmas pienokainen ja edelleen tyytyväinen ostokseen minkä tein kahdeksan vuotta sitten. Mutta tämä on vain minun mielipide ja niin kuin aiemmin sanoin, jokainen menee tyylillään.

adalmiina 20+6
 
Mulla oli kans sf-mitta yläkäyrillä viime neuvolassa, poika näytti kyllä ultrassakin muutamaa päivää isommalta. Mut uskon et mun sf-mitta paukkuu vaan sen takia et pötsi antaa niin helposti periksi aiempien raskauksien jälkeen. Oma painokin vaan nousee ja nousee vaikken muka mitenkään hurjasti ylimääräistä syö. No toisaalta liikunta on vähentyny aika paljon. Mulla on seuraavana vuorossa sokerirasitus (ikää yli 40v) ja se RH verikoe, kun mulla rh-. Myös isyyden tunnustus tulee jos nyt etukäteen. Tämmöstä ei aiemmin oo ollu. Potkuja tuntuu ja tosiaan paljon öisin. Usein herään niihin ja lisäsk on vielä pissahätä heräämiset... Maitoa tihkuu mullakin, ainakin ajoissa ;)

bounty 24+4
 

Yhteistyössä