Syyskuun söpöläiset 2016

PikkuneMyy, meillä oli sama painoarvio ru:ssa, kun viikkoja oli täynnä 21+1. Mittojen mukaan vaikutti silloin päivää isommalta. Neuvolassa taas sf-mitta meni justiin keskikäyrälle viime viikolla. Millä viikoilla sulla oli rakenneultra?
Heh, tietty jäi se viikko itellä kirjoittamatta, mutta ru oli 20+3 meillä. Se kätilö just sano et koko on varmaan jotain 300-350g et kone laskee kunhan hän tän vikan mitan vielä laittaa... Ja sit se oliki 425:p
 
Itse olen ihan eri mieltä. Me aikoinaan etsittiin sellaisia vaunuja, joita ei tarvitse olla heti vaihtamassa ja jotka mahdollisesti palvelevat meitä vielä vuosien päästäkin. Sellaiset löydettiin ja päivääkään en ole katunut. Minusta "pitkän tähtäimen" hankinnat on paljon fiksumpia, kuin että ostetaan ajattelematta vain jotkut nyt vain tähän hetkeen sopivat. Ja sama pätee ostokseen kuin ostokseen. Jos sitten myöhemmin tulee kuitenkin toisiin aatoksiin niin ainahan sitä sitten voi mieltään vaihtaa. Mutta meillekin oli selvää suurinpiirtein, että joskus lapsi numero kaksi on tervetullut, jos on tullakseen, joten kyllä me silloin esikoista odottaessa jo ajattelimme tulevaisuuttakin. Nyt on tulossa jo kolmas pienokainen ja edelleen tyytyväinen ostokseen minkä tein kahdeksan vuotta sitten. Mutta tämä on vain minun mielipide ja niin kuin aiemmin sanoin, jokainen menee tyylillään.

adalmiina 20+6
Jos miettii toista pienellä ikäerolla, joutuu todennäköisesti kuitenkin vaihtamaan rattaansa koska tarvitsee tuplat. Yhdistelmävaunut on taas yleensä jonkinlaisia kompromisseja joku vaunu- ja/ratasominaisuuksiltaan. Itsehän me etsittiin nimenomaan niitä THE yksiä vaunuja alunperin, mutta jo aiaka pian tajusin tämän, mitä aiemmin kirjoitin. Kuitenkin hankittiin ne pienemmät matkarattaatKIN. sitten myytiin ne vuotta myöhemmin pois ja ostettiin paremmat "matkarattaat". Toki ne alkuperäiset on kulkeneet tässä vierellä, MUTTA oon edelleen sitä mieltä, että yksillä vaunuilla/rattailla on vaikea vastata kaikenlaisiin tarpeisiin. Ja niitä omia tarpeitakin on esikoisen kanssa aika vaikea ennustaa oikeasti. Ja osata huomioida siellä kaupoilla ne tarpeet sekä vauvalle, taaperolle että mahdollisesti vielä isommallekkin. Tätä mä ajoin takaa. Melko pienellä budjetilla niitä sitten voi vaihtaa. Mutta tää on toki mun ajatus vain, mutta itse koin tästä aiheesta sen kuuluisan ahaaaaa-elämyksen:)
 
Neuvolassa käyty. Painoa tullut itselle +800g/vko.... Hups. Miten niin karkit maistunut? Liikun samalla tavalla kun aikaisemminkin ja työkin on fyysisesti raskasta, että ihan syytän järjetöntä herkuttelua tästä. Jos nyt yrittäisi hieman himmailla! Sykkeet hyvät ja kaveri möyryää tasaisesti. Ja sf-mitta oli kauniisti keskikäyrällä!

Meille tulee vaunut siskolta joten en ole perehtynyt niin vaunuvalikoimaan. Ainoa mikä ominaisuus joka uupuu on työntöaisan korkeuden säätö. Kahdet renkaat on joka tapauksessa, onneksi. Joka tapauksessa lapsi tulee kulkemaan suurimmaksi osaksi liinassa/manducassa kun koirankin kanssa ollaan liikenteessä. Ei millään rattailla mennä noita metsäpolkuja missä me lenkkeillään ;)

Mä yritän nyt herätellä itsessäni sitä ompelijaa sillä haaveilen babynestistä. Vauva tulee nukkumaan vieressä ja haluaisin kuitenkin jotain omaa "sänkyä" kuitenkin. Joskos joku päivä saisi aikaiseksi käydä kangaskaupoilla ja kaivaa tuon ompelukoneen naftaliinista esille. Samalla voisi surruutella vaikka sitteriin uudet päällisetkin!

Kuukausi enään kolmen viikon kesälomaan. Tuossa juuri työkaverin kanssa mietittiin, että en varmaan kesäloman jälkeen tule takaisin töihin vaan olen sairaslomalla. Ei kerkeä palautumaan nytkään kunnolla töistä niin vielä vähemmän sitten heinäkuussa kun pitäisi töihin palata. Äippälomakin alkaa kuitenkin vasta elokuun puolessa välissä.

22+4
 
Vauva-app kertoo tänään seuraavaa:
"Ne ihanat potkut! Olet ehkä tuntenut ne jo jonkin aikaa, mutta nyt ei enää ole epäilyksen sijaa. Vauva liikkuu – ja useita kertoja päivässä! Pieni vallaton napero, joka elää omaa elämäänsä sinun sisälläsi, antaa jatkuvasti todisteita olemassaolostaan."

Mutta en minä tunne vieläkään mitään. :( Vaikka kuinka tunnustelisin liikkeitä niin ei. Alan olla huolissani. Seuraava neuvola vasta 3.6.

22+1 ja ensimmäistä odottelen istukka etuseinässä (selitykset itselle :ROFLMAO:)
 
voi Viljaa, voin kuvitella tuon epätietoisuuden tunteen :/ Onko sulla mahdollista käydä neuvolassa kuuntelemassa vaikka sydänääniä, helpottaisko? Monestihan ensisynnyttäjät toki tuntee ne liikkeet myöhemmin, eikä noi appsit auta yhtään asiaa :)

Mullakin on yhä sellasia hiljaisempia päiviä, silloin täytyy oikein kuulostella että liikkeet tuntuu. Viime viikolla olin flunssassa ja pojukin oli hieman vaisumpi.
 
Moro,
Kyttäilen teitä kun samoihin osuu la mutta kirjottelen tuola vanhojen kanojen puolella.

Viljaa'lle aattelin vaan kertoa, että kolmatta (huom ei siis edes ekaa) kun odotin ja istukka oli etuseinässä niin liikkeet tuntuivat vasta viikolla 24. Olin todella ihmeissäni, koska kaksi ennen oli tuntunut jo viikoilla 16 ja 18. Ilm tuo istukka vaan vaimentaa niin paljon. Muistan kyllä, että itsekin olin älyttömän huolissani, varsinkin kun oli jo kokenut potkut aikasemmissa raskauksissa. Mutta joka raskaus on eri raskaus. Tällä kertaa taas istukka takana ja potkut tuli aikaisin.

Kyllä ne sieltä tulee!!

tv vanha kana woodoo
 
No niin, nyt se meidänkin kauan odottama rakenneultra on sit käytynä!
Pikkuisella kaikki hyvin, ainut vaan, että olipas hän iso o_O. Ainakin siis äidin mielestä. Kokoarvion mukaan vastasi pari päivää isompaa ja normaalikäyrällä mentiin. Mutta, mutta... painoarviohan oli siis 440g :eek:. Taitaa tulla hiukka isompaa sorttia, kuin sisarukset aikoinaan. Vai oliskohan tällä mitään liitännäistä äidin ehkä liialliseen herkutteluun :rolleyes:. Olen yrittänyt kyllä karsia herkut minimiin, mutta nyt alkaa varmaan nollatoleranssi niiden suhteen.

Juu ja ihania kuvia saatiin iso kasa :love:. Nyt on meidänkin neuvolassa 4D-ultralaite, joten saatiin ihan 4D kuviakin. Sukupuolta ei haluttu tietää, mutta kyllä miehen kanssa tultiin siihen tulokseen, että olisko poika, koska näyttää ihan veljeltään noissa kuvissa. Kaveri ei ollut oikein kyllä tyytyväinen, kun kesken unien häntä yritettiin kuvata ja katsella. Pikkuinen heristi nyrkkiä tiuhaan tahtiin ja suupielet oli kyllä niin mutrussa koko ajan, että kätilökin sanoi olevan melkoinen kiukkupussitapaus kyseessä :LOL:

Viikon päästä neuvola, joten sitä odotellessa sitten...

adalmiina 21+1
 
Heippa!

Haluisin vähän kysellä galluppia vatsojen koosta, sillä oman pienuus ihmetyttää ja välillä huolettaa, kun moni kysynyt että missä sun masu on..
Meillä oli kyllä ultrassa kaikki kunnossa ja lääkäri kun neuvolassa kokeili yms, niin sanoi et ihan normaalin kokoinen kohtu, taaksepäin kenollaan vaan. Kuulemma esimerkiksi paljon liikkuvilla voi näin olla..
Mutta silti huolettaa, ja kun SF-mittaa ei ole vielä mitattu!

-Jonskuli 20+6
 
Viljaa, sun selitykset on oikein päteviä, itellä meni kans tosi pitkään esikoisen kans ennenku tuntu liikkeet. Ja sitten ku ei oikeastaan edes tienny mitä odottaa, että missä ne liikkeet tuntuu ja miltä ne oikeasti tuntuu!

Jonskuli, mulla sillon ku esikoista ootin oli tosi pieni maha! 2 viikkoo ennen laskettua aikaa musta alko huomaamaan, tosin esikoinen on syntynyt helmikuussa. Mutta kun ensimmäistä odottaa niin kohtu ei oo venyny vielä sillon ja vatsalihakset on luonnostaan timmimmät ja se vaikuttaa kun se kohtu on sinne taaksepäin kallellaan. Näin oli kylläkin, tai ainaki mulle sillon monesti niin sanottiin. Nyt mun maha on ihan eri kokoluokkaa mutta tää onki jo kolmas ja nyt mun kohtu on eteenpäin kallellaan. Hieman vaan mietityttää että voiko se kohdun asento noin muka muuttua mutta en oo vaan muistanu sitä neuvolassa kysyä.

En muista onko töstä jo ollu puhetta mutta kysyn silti..;)Onkos teillä muilla missä vaiheessa jo hankinnat? Mehän hävitettiin kaikki kuopuksen jälkeen mutta mä oon saanu jo kaiken hommattua! suurin osa tuli siskolta ja sängyn ja vaunut ostin käytettynä ku tuli niin hyvä tarjous eteen (y)

Huomenna taas viikot poksuu, enää/vielä 15 viikkoa laskettiin!:eek: justhan me plussattiin!!!:love:
 
Kiitos kaikki ihanat tsemppaavista sanoista! :love: Maltan nyt mieleni vielä pariksi viikoksi.

Minullekin on muutama ihmetellyt vatsan pientä kokoa mutta omasta mielestä se on kyllä jo tosi iso. Vaatevalinnat vaikuttaa vielä hirveästi.

Me emme ole vieläkään tehneet mitään hankintoja. Ei edes yhtä pientä vaatetta. Kesälomalla ajattelin hoitaa kerralla kaikki pois alta. Tämä on tätä minun sitten kun kaikki on vielä varmempaa -ajattelumallia, josta pitäisi päästä eroon.

Onko jollakin alkanut jo liitoskivut tai muut "loppuraskauden vaivat"? Minulla pitkien lenkkien jälkeen nivusissa tuntuu kipua. Normaalisti ei mitään.
 
Mulla ei oo oikeestaan mitään vaivoja, jos paljo tekee tai liikkuu tosi reippaasti niin alkaa supistaa mutta nekään ei oo enää niin kipeitä mitä oli joku aika sitte. Eli vois sanoo että mulla on se (melkein) energinen keskiraskaus menossa :D vai joko se on kohta jo viimenen kolmannes?o_O ainut on vaan hemoglobiini, joka ei taho nousta. Mataliin verenpaineisiinki oon jo tottunu. Ja yks lievä ärsytyksen aihe on mun huono itsekuri..:confused: mulla tekee kokoajan mieli jotain herkkuja ja mähän sitte syön! En oo uskaltanu taas vaa'alla käydä (n)
 
Viljaa, onko sulla vatsalihakset millaisessa kunnossa? Mietin vain, että voisiko niissä piillä syy siihen, ettei liikkeet vielä tunnu. Kun kohdussahan ei itsessään ole ilmeisesti tuntoaistia, vaan vatsalihakset (tai niiden välissä menevät tuntohermot) on ne, jotka "tuntee" vauvan liikkeet kohdun seinämän läpi, jos ovat tunteakseen. Eli voisin kuvitella, että jos vatsalihaksia ei kauheasti ole, niin vauvan liikkeitäkään ei kovin hyvin ehkä tunne. Tämä teoria on kylläkin vain mutuilua vailla vedenpitävää faktaa...
Itselläni on suht paljon lihasmassaa, kun on tullut treenailtua varsin ahkerasti (siis ennen raskausaikaa) ja vatsalihaksetkin kait suht hyvässä kunnossa. Oon epäillyt, että tästä syystä vauvan liikkeet tuntuu niin tosi voimakkaina, vaikka istukka etuseinässä.

Me käytiin eilen hankkimassa vauvalle vaatteet sairaalasta kotiutumista varten. Äitiyspakkauksen ulkotamineet on ilmeisesti turhan suurta kokoa vastasyntyneelle, joten ostettiin lastenvaatekirppikseltä valkoinen karvahaalari kokoa 50 cm. Siinä on hurjansöpöt "korvat" ja "hännännypykkä" ja tassukuviot jalkapohjissa ja käpälissä :D. Mukaan tarttui myös minikokoinen potkupuku.
Vielä pitäisi hankkia ainakin turvakaukalo, hoitopöytä ja vaunuyhdistelmät. Kävin eilen taas kokeilemassa vaunuja lastentarvikeliikkeessä ja päädyin siihen, että kyllä ne kääntyvät eturenkaat on oltava ehdottomasti.

Välillä tuntuu pientä kipuilua jossain nivusten seutuvilla ja alavatsallakin, mutta mitään pahempia kipuja ei ole onneksi vielä ollut.

Jennuli 24+0
 
Ei se ihan nuin mee ku jennuli tuossa kirjotti. ne liikkeet välittyy kohdun läpi vatsaseinämän hermoihin ja ne hermot tuntee ja rekisteröi ne liikkeet. Mutta se mikä vaikuttaa ihan tosi paljo liikkeiden tuntemiseen on vauvan asento. Esikoinen oli kokoajan selkäranka mun napaa vasten niin en mä ikinä tuntenu siitä samalla lailla liikkeitä ku kuopuksesta tai tästä. Ja nyt mulla on taas istukka eessä mutta liikkeet tuntu suht aikasi ja tuntuu tosi selvänä. Mutta vauva on nyt eri asennossa, istuupi siis, ja potkut tuntuu ihan alhaalla. Se niin riippuu monesta asiasta miten ne liikkeet tuntee ja kyllähän se lasten erillaisuus näkyy ja tuntuu jo masussa. Esikoinen on aina ollu rauhallinen ja hyvä nukkumaan, kuopus taas on kokoajan liikkeessä eikä tarvi paljo unta ja mahassa ollessaan heillä oli selvä ero aktiivisuudessa! Oisinkohan mä nyt tarpeeksi paasannu aiheesta...?:whistle:
 
Pikkupossu: Juu, toi mun teoria oli ehkä vähän kaukaa haettua ja tosiaan vaan mutuilua... Mut mietin vaan vielä sitä, että eikös se vauva vielä näillä viikoilla pyöri siellä kohdussa ympäriinsä tai ainakin kääntyilee toisinaan? Että ei kai se koko ajan samassa asennossa ole? Mulla ainakin tuntuu liikkeitä eri paikoissa. Välillä ylhäällä, mut useimmiten alhaalla, enemmän yleensä oikealla puolella, mut kyllä toisinaan vasemmallakin.

Millaisia kokemuksia teillä muuten on sittereistä? Kannattaako sellainen hankkia? Ja jos, niin onko välilä millainen?
 
Tilaahan sillä vauvalla on tehä vaikka voltteja! Ja kyllähän ne vielä 10 viikon päästäki mahtuu ympäri pyörähtään.:eek:

Meillä ainaki sitteri oli tosi paljo käytössä! Ja varsinki sillon ku aloteltiin kiinteitä mutta ei vielä istuttu niin siinä oli tosi hyvä alotella! Merkkiä en muista mutta ihan perus marketti sitteri oli meillä, sai selkänojan säädettyä useempaan kaltevuuteen ja loistavasti asiansa ajoi! Sitte isosisko hyppäsi siihen ja se levis, mutta oli ollu jo kahella lapsella kovassa käytössä (y)
 
Moi! Mä taas kuljen vähän jälkijunassa näissä keskusteluissa ;) mutta aiemmin oli puhetta nimestä. Meidän naapurissa oli joskus sen niminen poika ja ajattelin, että jos joskus saisin pojan, niin hänestä tulee sen niminen. Nyt olen oikein iloinen, kun saan sen nimen antaa. On varsin vanhanaikainen eikä kovin yleinen, juuri sellainen mistä tykkään :) Tytölle ei olisikaan ollut valmiina nimeä, kun niitä olen jo miettinyt aikoinaan almanakan läpi. Miehelle vaan sanoin, että mä olen nyt päättänyt nimen ja hänestä oli sopiva nimi. Vaikka vähän "jyräämiseltä" tuntui, mutta ei hänellä ollut oikein omaakaan ideaa :ROFLMAO:

Mulla tuntuu liikkeitä jo vaihdellen. Välillä täytyy miettiä, että onko tänään ollut niin paljon liikkeitä ja joskus taas tulee ihan selväksi, että liikkeellä ollaan. Joskus vauva potkii virstarakkoon joka sattuukin ja tuntuu inhottavalta :(

Mulla on tullut myös ikävä vaiva mitä aiemmin ei ole ollut, eli virtsan karkailu :eek: Onko muilla ilmentynyt? On varsin ärsyttävä vaiva. Olen yrittänyt treenata vatsanpohjalihaksia, mutta jostain syystä siitä tulee huono olo, että alkaa oksettaa oikein. Teen sen ehkä väärin. Täytyykin katsoa jotain ohjetta miten saisi vähemmällä vaivalla sen tehtyä. Ei muutakuin Tenat käytössä ja kiroan, että olenko joku mummo.. (n)

Olen myös yrittänyt olla syömättä herkkuja, mutta joku ilta tuli ihan kauhea irtokarkki himo vaikka en yleensä niinkään syö irtokarkkeja. Oli myös "pakko" ostaa vähän salmiakki- ja lakritsakarkkeja ihan parikin edes, kun teki just mieli niitä vaikka ei niin suositella.. Mulla maha vielä suht pieni. Luulin että tässä kohdassa olisi jo isompi, mutta täytyy nyt yrittää ryhdistäytyä ;)
 
Moikka taas pitkästä aikaan. Lueskelen aina teidän juttuja mut harvemmin itse mitään laitan tänne. Johtusko siitä että VIELÄKIN (21+0) en oikeen usko et tää raskaus saadaan loppuun asti...
Nyt mietin samoja asioita kun Viljaa, kun ne liikkeet ei vaan tunnu. Joskus joku "kupla" jossain mut en osaa sanoa onko liike vai pieru :ROFLMAO::D Ja nekin niin harvoin. RU maanantaina ja oon oottanu jo 2viikkoa, että pääsee näkemään liikkuuko tyyppi enään.. Jos en olis ollu lomalla ja reissussa olisin soittanu neuvolaa et kuuntelis sydänäänet. nyt en enään viitsi kun vaan viikonloppu ja sit jo se RU.

Joko joku on täyttäny noita Kelan hakemuksia? Mulla huolestuttaa et osaanko täyttää ja jääkö joku tekemättä ja mitä kaikkea pitää nyt täyttää. Vanhempainraha hakemus kait täytetään myöhemmin? Pitää kysyä neuvolasta sit tarkemmin, mut vihaan kun pitää ite kaikki tehä, eikä nykyään saa asioida naamatusten ku kaikki pitää täyttää netissä. Toki varmaan sinne Kelaa voi mennä, mut oon saanu ennen kuulla esim.verotoimistossa et nää voit tehä netissä. Mietin et mitä ne tätit sit tekee siellä konttoreissa jos ei asiakkaita palvele...:confused:

Vaunuista sit sen verran et mies haluaa uudet kokonaan. Onko meitä muita ja jos on niin onko löytyny netistä hyviä tarjouksia?? Itse katoin Ruotsin puolelta esim semmosta vaihtoehtoa kun Britax Smile yhdistelmät+turvakaukalo 8895sek (reipas 900e) tai just hokasin kans semmosen ku Carena Lysekil yhdistelmät+maxi cosi tuvakaukalo 5995sek (reipas 600e). Tää on oikeasti viidakko ja meen kyl testaamaan niitä vaunuja miltä tuntuu mut jos jollain on kokemusta noista vaunusta niin kertokaa ihmeessä(y)
Ja onko joku löytäny vaik erikseenkin hyviä tarjouksia niin kertokaa ihmeessä :)

No niin eiköhän tässä tullukki tätä juttua taas, että voipi taas olla kuukauden hiljaa :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:
 
Pitkästä aikaa täällä :whistle: Tuntuu että viikot menee ihan hurjaa vauhtia eteenpäin, esikoisen aikaan ei siltä tuntunut :D Juuri tarkistin ja taas lähti uusi viikko käyntiin!

Meillä on isosiskolta valmiina pinnasänky ja vaunut, mutta turvakaukaloa olen haaveillut uutta. Pitää miehen kanssa vielä keskustella :whistle: Vaatteet kävin läpi ja eihän sieltä jäänyt kuin parit housut ja neulehaalari. Oli niin tyttömäisiä kaikki :LOL: Uusia olen ostanut vain muutaman, joten niitä pitää vielä hankkia..

Nimi meillä on jo valmiina, suvussa ollut ja itse päätin jo vuosia sitten että jos poika joskus tulee niin saa tämän nimen :love:

kerttuliina 25+0
 
Siis mä kävin hakemassa äsken äitiyspakkauksen! Olin ihan ihmeissäni kuinka äkkiä se tuli.. Viime vai edellisviikolla tein hakemuksen. Oletin ihan että se tulee vasta muutaman viikkoa ennen, niinkuin viimeksi (10v sitten ;) ) no nyt niille tavaroille täytyisi miettiä paikka, kun ei nyt ihan ollut vielä kaapit ojennuksessa sitä varten :D
 
Mä täyttelin paperiversiona Kelan hakemukset ihan siitä syystä, että sillon voi hakea samalla paperilla kaikki tuet. Verkossa jos tekee niin pitää hakea kaikkia erikseen. Joten suosittelen! Neuvoisin ainaki tarkistamaan että onko tulot muuttuneet oleellisesti vuodesta 2014. Nimittäin sen vuoden verotuksen mukaan menee ä-raha. Jos on tulot noussut niin voi anoa viim. 6kk mukaan.

Mulla virtsankarkailua myös ollut muutamaan otteeseen äkillisesti aivastaessa tai jos ottanu yhtäkkiä muutaman juoksuaskeleen. Sanoin neuvolasta niin neuvoi oikeasti nyt panostamaan lantionpohjan lihaksiin ja olen tunnollisesti nyt niitä tehnytki. Lähinnä iltaisin tv:tä kattelles ja autoa ajaessa, huippu ku on vakionopeudensäädin :D
 
Mitäs tänne? Joko Viljaa tuntee liikkeet?

PikkuPöllö, minä täytin Kelan laput netissä ja ihan hyvin kait sujui. On kohtuu simppeliä, jos on yksi työnantaja. Pätkätyöläisellä tai yrittäjällä vähän vaativampaa. Auttavat kyllä siellä Kelan puhelinpalvelussa, jos tulee kysymyksiä. Minä täytin kaikki hakemukset kerralla (äitiysavustus, äitiysraha, vanhempainraha ja lapsilisä). Äitiysavustuksesta tuli päätös parissa päivässä ja pakkaus kotiutui reilussa viikossa.

Minulla uutena, ikävänä vaivana on tullut häntäluukipu. Jestas, että on kipee. Istuminen sattuu, kävely on tuskaa. Sas nähdä, et kuinka kauan tästä joutuu kärsimään. Ei kauhean kiva vaiva toimistotyötä tekevälle... o_O Muuten täällä kaikki hyvin. Tähän asti on mennyt aika nopeasti, mut jotenkin tuntuu et viikot kuluu hitaammin. Vajaa pari kuukautta pitäisi vielä töissä porskuttaa ja mielelläni olenkin. Sais vaan tuo kipu helpottaa.

Meibijees 24+2
 
Neuvolassa käyty. Painoa tullut itselle +800g/vko.... Hups. Miten niin karkit maistunut? Liikun samalla tavalla kun aikaisemminkin ja työkin on fyysisesti raskasta, että ihan syytän järjetöntä herkuttelua tästä. Jos nyt yrittäisi hieman himmailla! Sykkeet hyvät ja kaveri möyryää tasaisesti. Ja sf-mitta oli kauniisti keskikäyrällä!

Meille tulee vaunut siskolta joten en ole perehtynyt niin vaunuvalikoimaan. Ainoa mikä ominaisuus joka uupuu on työntöaisan korkeuden säätö. Kahdet renkaat on joka tapauksessa, onneksi. Joka tapauksessa lapsi tulee kulkemaan suurimmaksi osaksi liinassa/manducassa kun koirankin kanssa ollaan liikenteessä. Ei millään rattailla mennä noita metsäpolkuja missä me lenkkeillään ;)

Mä yritän nyt herätellä itsessäni sitä ompelijaa sillä haaveilen babynestistä. Vauva tulee nukkumaan vieressä ja haluaisin kuitenkin jotain omaa "sänkyä" kuitenkin. Joskos joku päivä saisi aikaiseksi käydä kangaskaupoilla ja kaivaa tuon ompelukoneen naftaliinista esille. Samalla voisi surruutella vaikka sitteriin uudet päällisetkin!

Kuukausi enään kolmen viikon kesälomaan. Tuossa juuri työkaverin kanssa mietittiin, että en varmaan kesäloman jälkeen tule takaisin töihin vaan olen sairaslomalla. Ei kerkeä palautumaan nytkään kunnolla töistä niin vielä vähemmän sitten heinäkuussa kun pitäisi töihin palata. Äippälomakin alkaa kuitenkin vasta elokuun puolessa välissä.

22+4
Kuulostaa kovin tutulta. Onneksi sain kesäloman heinäkuu-elokuun 14.8 ja 15.8alk varmennettu äippälomaa. Univelkaa ja kuumuus töissä sisällä ottanut jo nyt koville plus20 ulkona. Mulle myös tullut painoa 1.5kk aikana 6 kiloa Rv 22+4 mä vaan syön liikaa ku ei masu täyty kuten ennen. Liikun jonkin verran päivittäin. Herkut 200-400kcal lähes päivittäin. Itsekuria etsien.
 
Kiitos kaikki ihanat tsemppaavista sanoista! :love: Maltan nyt mieleni vielä pariksi viikoksi.

Minullekin on muutama ihmetellyt vatsan pientä kokoa mutta omasta mielestä se on kyllä jo tosi iso. Vaatevalinnat vaikuttaa vielä hirveästi.

Me emme ole vieläkään tehneet mitään hankintoja. Ei edes yhtä pientä vaatetta. Kesälomalla ajattelin hoitaa kerralla kaikki pois alta. Tämä on tätä minun sitten kun kaikki on vielä varmempaa -ajattelumallia, josta pitäisi päästä eroon.

Onko jollakin alkanut jo liitoskivut tai muut "loppuraskauden vaivat"? Minulla pitkien lenkkien jälkeen nivusissa tuntuu kipua. Normaalisti ei mitään.
Onnea alkanut liitoskivut kävelylenkeistä sohvalla istumisen aikana tai jälkeen noustessa ym satunnaista lyhytaikaista johon auttaa tykistön pitäminen lanteen ympärillä sekä lepo vasemmalla kyljellään sillon ku enemmänkin pistää.
 

Yhteistyössä