Syyskuun söpöläiset 2016

Kerttuliinan kuvaus kuulostaa multa. Oon jo nyt taas niiiiin väsynyt, kun yöt on niin katkonaisia..

Onko kukaan käynyt hierojalla/kiropraktikolla/akupunktiossa/tms?

Vaatemääristä oli aiemmin puhetta. Mä ekasta kerrasta oppineena oon nyt siinä koulukunnassa, että about kymmenen yläosaa sekä alaosaa joka koossa. Nauran epäuskoisena ohjeille, että kolmet riittää: yhdet päällä, yhdet pesussa ja yhdet kuivumassa.. Tietty jos haluut ihan hysteerisenä olla pesemässä pyykkiä... Ja sun vauva ei oo suttaavaa tyyppiä... Mutta esikoisen kohdalla meillä oli aivan liian vähän vaatteita hankittuna alkuun ja ensimmäinen reissu neuvolan lisäksi kodin ulkopuolelle oli ostamaan lisää. Ja meillä oli kyllä alun alkaenkin enemmän kuin ne kolmet... Tietty jos ostaa uutena niin ehkä tarvii harkita enemmän, mutta itse teen hankinnat pääosin kirppareilta niin jos jonkun kympin edestä nyt jää käyttämättä ni ei ole paha menetys... Meillä myös esikoisen kanssa kävi niin, ettei kaikki vaatteet olleet hyviä edes. Vauva oli kuumakalle eikä oikein mitään trikoota kuumempaa voinut olla päällä, vaikka oli talvivauva.. Velour yms, hikihiki. Terälliset housut ei pysyneet yhtään päällä. Eikä kokoyöpuvut tai vetskarilliset....... Pienimmissä koissa kietasumallit oli ykkösiä bodeissa. Kaikki paidat ihan turhaa.

Ja mikään määrä harsoja ei ollut liikaa...... Niitä åitäisi nytkin hankkia lisää, kun huonoimmat oon jo pistänyt pois ja esikoinen leikkii niillä myös ahkerasti..

Jälkimmäiseen fb-ryhmään muuten varmaan vielä muutama mahtuisi, jos joku haluaa liittyä:) Mulle voi laittaa täällä yksityisviestilä nimensä.
 
Mulla ei kyllä hirveemmin oo valitettavaa.. väsyttää koko ajan ja lonkat huutaa hoosiannaa öisin. Niin ja kylkiluut hellänä ku toinen puskee päätä niihin kokoajan..:rolleyes: ainut mikä ärsyttää niin tämä väsy! Hemppa on ok, verenpaineet matalat mutta niin ne on ollu kokoajan..mä nukun 10-12 tuntia plus päikyt ja siltikin väsyttää.(n) joka päivä saa ittesä pakottaa tekemään tekemättömiä asioita eikä todellakaan uskalla istahtaa kesken kaiken. Mutta eipä tätä oo eessä ku ehkä....vuosi..?o_O

Mä aattelin soitella hierojalle että onko ok vielä käydä siellä, ku mulla nuo kupeet lonkat vetää sitte pakarat ja selän jumiin niin jos ois sitte helpompi nukkuakki.

Mä niin haluaisin meille kietasu bodeja lisää ku ne on niin käteviä pienen kanssa mutta uutena en raaski ostaa ja kirppiksillä on äkkiä kaikki neutraalit menny, on vaan selkeästi tyttö tai poika värejä ja kun me ei tiietä kumpi tulee..mutta eiköhän me pärjätä niillä mitä kaapissa on, eli aika paljolla :LOL: ja siellä on vaan neutraalit! :D:whistle:

Pitäs koittaa tässä marjamettäänki linjoilla, ainut vaan että mulla tulee kumartelusta ja kyykkimisestä aika helposti huono olo.. johtuskohan siitä että pikkunen on tosi ylhäällä.. mutta jos meinaan marjoja syödä, niin pakko käydä ainaki kokeilemassa!

Pikkupossu 32+5, varmuudella voi sanoa että alle kymmenen viikon päästä mulla on vauva!!:love::love::love:
 
Heipsis!

Vaivoista... Mulla ehkä ikävin vaiva on tuo toisinaan kyljessä tuntuva pistävä/polttava kipu. En tiedä, johtuuko se potkuista vai onko siellä joku revähtymä tms. Se tuntuu aina hetken aikaa alimman vasemman kylkiluun kohdalla ja menee nopeasti ohi. Kovin epämiellyttävä tunne, mutta ei nyt sinällään vielä mikään paha vaiva. Ja tosiaan hyvin satunnainen ja lyhytkestoinen tunne.

Yöt on hieman katkonaisia, kun pissahätä yllättää ainakin pari kertaa yön aikana, vaikka ei olisi nauttinut mitään nestemäistä koko iltana. Monta kuukautta tuo ärsyttävä vaiva pysyi poissa, mutta näköjään nyt taas loppuraskaudessa pitää siitä kärsiä. Päivisinkin joutuu kyllä varsin tiheästi käymään vessassa. Ilmeisesti kohtu painaa virtsarakkoa jo ihan kunnolla. Välillä myös vauvan liikkeet virtsarakkoa vasten aiheuttaa yllättävän pissihädän.

Yön katkonaisuuteen vaikuttaa myös asennon löytämisen hankaluudet. Sinällään mikään paikka ei ole öisin kipeänä (paitsi välillä kyljessä tuntuu se pieni pistävä kipu), mutta maha on niin ikävästi tiellä, että ei oikein meinaa löytyä hyvää asentoa. (Olen normaalisti tottunut nukkumaan puoliksi mahallaan.) Olen ottanut korkean tyynyn polven alle tukemaan kylkiasentoa ja se tuntuu hyvältä.

Alaselkä kipuilee välillä istuessa ja kävellessä, mutta ei mitenkään ongelmaksi asti. Liikuntaa pystyy onneksi harrastamaan vielä ihan kunnolla, eikä raskaus ole asettanut esteitä sen suhteen.

Kaiken kaikkiaan vaivat on vielä varsin vähäisiä, eikä pahemmin häiritseviä. Saa nähdä miten kuukauden kuluttua...
Kolmen viikon päästä alkaa onneksi jo äippäloma :)
 
Kysyisin, että oletteko käyttäneet tai aiotteko käyttää rintareppua? Aikasemmin mulla ei ole ollut joten tietämys aika vähäinen.. Kun nyt löysin nettikirppikseltä edulisesti Babybjörnin perusmallin, mutta kun aloin tutkimaan vaihtoehtoja, niin niitähän on :D päädyin miettimään Manducan reppua jota pystyisi hyödyntämään pidemmän aikaa. Kulkisimme ensi kesänä varmaan luontoretkillä ja vauva ei vielä kävele silloin joten siihenhän se olisi oikein hyvä vaihtoehto. Jälleenmyynti arvokin näyttää olevan ihan hyvä jos ei kuitenkaan tule käytettyä. Mitä ajatuksia/vinkkejä teillä olisi?
 
Täällä vaivat tosi vähäisiä kans, saa olla kiitollinen. Kävelylenkki aiheuttaa muutaman päivän kivut alapäässä mutta muuten ei oikeastaan mitään! Ihanaa kun voi vielä tehdä puutarhatöitä ja touhata normaalisti kaikkea.

Laittelin tänään pikkusimpia vaatteita valmiiksi odottamaan. Aloin miettiä kotiutumisvaatteita, esikoinen syntyi ihan helteessä ja silti oli ohut aluskerros ja sit velourasu. Nyt varmaan tommosta ja päälle viel ohut haalari? Kun kuitenki sairaalassa puetaan ja neuvottiin kesälläkin sisällä kahdet vaatteet.
 
tsn80 Minä odotan esikoistani, joten rintarepuista ei ole kokemusta. Harrastamme mieheni kanssa vaellusta, joten varmasti sellaisen tulen hankkimaan patikkaretkiä varten. Monen päivän vaellukselle kun emme taida vähään aikaan lähteä. :D

Kysymys nro 1
Milloin uskaltaisitte vielä lähteä jonnekin reissuun, jos olo olisi hyvä?
Meillä on kaksi ystäväpariskuntaa lähdössä patikkaretkelle neljäksi päiväksi kuukausi ennen minun la:ta.
Ovat menossa ystäväni mökille ja siitä on tarkoitus tehdä pieniä retkiä. Itse en tuossa vaiheessa enää metsään lähtisi, korkeintaan laavulle paistamaan makkaraa, mutta mökki on tosi kaunis ja rentouttava paikka järven rannalla. :) Mökiltä on matkaa lähimpään synnytyssairaalaan 2 tuntia. Uskaltaisitteko lähteä?

Kysymys nro 2
Milloin te olette laittaneet / aiotte laittaa vauvan huoneen ja tavarat valmiiksi? Meillä odottaa vaunut autotallissa, mutta pinnasänky, vauvantarvikkeet ja melkein kaikki vaatteetkin puuttuvat vielä. Olen pari kertaa käynyt kaupoilla, mutta kaupoissa on nyt vain lyhythihaisia kesävaatteita. Kaikki valmistelut ovat siis vielä alkupisteessä.

Rv 30+5
 
Mulla oli esikoisen aikaan jonkinlainen kantoreppu kokeilussa ja kumpikaan ei tykätty siitä. Liinailua oon miettinyt mutta mä tarvisin jonkun joka näyttää mulle kädestä pitäen miten se liina solmitaan ja kieputetaan että mä uskaltasin alkaa sitä käytetään ku jotenki mua pelottaa että mä saan vauvan tipahtaa sieltä..o_O

Viljaa, jos sulla on ok olo niin kyllä mä ainaki sun tilassa lähtöisin sinne mökille. Mä oon suunnitellut jo juttuja silleen että mulla ois vajaa kaks viikkoon laskettuun aikaan ku kuitenki pystyn suht hyvin kaikkee tekemään enkä usko että tää vauva hirveen aikasi syntyy. Ja mulla on kaikki valmistelut jo melkein valmiina. Puuttuu vaan vaipat, parit korvikkeet varalta ja pullotutit. Kaverit ja sisko on pitäny huolen siitä että kaapit on täyttynyt hyvin varhaisessa vaiheessa :love: ihania ihmisiä siis mun ympärillä!:love: vaunuverhoa oon himoinnut vähä, jos sen raskis ostaa ku ommella en osaa.

Onko kuin monella tiedossa baby showerit? Mä oon menossa kaverin sellaisiin elokuun puolessa välissä, itelle tuskin sellaisia järkätään ku kuiteski kolmas kierros jo menossa.. mitä kaikkee sinne vois keksii ohjelmaksi ja mikä ois semmosta "vauva aiheista" syötävää ku mä en oo ikinä ollu semmosilla? Ja vauvojen soseiden maistelu on ihan ehdoton nou minun ja yllätettävän hieman herkästi iskevän pahoinvoinnin takia :D

33+3
 
Viljaa. Mä kyllä lähtisin myös reissuun ja varsinkin jos tekee sitten sen minkä jaksaa. Jos on hieno ympäristö, kuten kuvasit, niin varmasti auttaa rentoutumaan viimeisiin viikkoihin sen sijaan kun jäisi harmittelemaan kotiin. Varsinkin eka lapsi tuppaa menemään yli.

Me ollaan tällä viikolla tehty isompia hankintoja. Ensi viikon jälkeen jään lomalle ja sen jälkeen perehdyn vauvan vaateasioihin paremmin. Paria juttua olen vielä miettinyt esim. lelukaari, mutta sen ehtii vielä hankkia syntymän jälkeenkin.

En usko että mulle on vauvakutsuja. Niistä ei ollut tietoakaan aikaisempien lasten kanssa ja nyt mun kavereilla on jo isompia lapsia, niin en usko että kukaan alkaa järkkäämään. Lähipiirissä ei ole ketään ketä odottaisi.

Mulla oli esikoisen kanssa kantoliina joka tuntui olevan 15metriä pitkä :D en päässut sen kanssa mihinkään yhteisymmärrykseen joten käytin varmaan kerran. Sen vuoksi nyt harkitsen tuota reppua.
 
Pakko tulla kirjoittaan jotain ku meidän kuukausi tippuu kohta etusivulta :D
Samalla kysynki onko muut kokenu semmosta viiltävää kipua alapäässä? Yleensä kun kävelee. Kestää sekunnun ja ihan ku joku työntäs teräaseen haarojen väliin. Kauhea tunne. Ei tule kun sillon tällön vaan mut pistää mietityttään että mitäköhän siellä tapahtuu.

Oon jääny kotia nyt ja keittiössä häärään millon mitäkin ajan kuluksi.
Kaikki vauvanvaatteet olen pessy ja laittanu kuntoon. Kuinka moni muuten jaksaa silittää ne? Ja kuinka moni pesee kaupasta ostetut vaatteet ennen käyttöä? Itse pesin mut en silitä. Voi olla että lakanat silitän kun kasaan sängyn ens kuussa.

Lastenvaunut ja kaukalo ostamatta. Ostetaan ens kuussa. Ei kellään oo muuten kokemusta Hauck:in rattaista? Oon katsonu netistä et sais kaukalon ja kaikki 500e mutta en tiedä sit.

Herätkääpä kaikki kirjoittaan(paraski sanoja joka kirjoittaa kerran kahdessa kuussa:ROFLMAO:)

30+5
 
Moikka, uusi vanha (39v) odottaja liittyy mukaan :)
Neljäs lapsi tulossa ja loppu jo pian häämöttää. Onko täällä raskausdiabeetikkoja?

31+1
On ainaki minä (n)
Todella huonosti jaksan ottaa verensokerin. Huomenna pakko ottaa ku tällä viikolla en oo muistanu/jaksanu ottaa kertaakaan. Inskaa ei tartte pistää mut syön kyl välillä mitä sattuu. Sokerit kuitenki mitatessa aina rajan sisäpuolella.
 
PikkuPöllö, kuulostais vähän liitoskivuilta, tai sitten vauva painaa jo siellä jotain hermoa. Itsellä oli yhdessä vaiheessa kamalia "sähköiskuja" tuonne alas, onneksi ne on väistyneet.

Täällä koti jo pinnasängyn lakanoita vaille valmis. Kaikki vaatteet pesty. Oon myös pessyt nuo kaupasta ostetut, mut en sentään siihen silittämisrumbaan ole lähtenyt. Eipä nuo kamalan ruttuisilta ees näytä.

Selkä on alkanut vihoittelemaan, sen verran tuo etureppu alkaa painaa :LOL: Täytyy vaan sit istua, kun ei jaksa kävellä. Kauppareissutkin alkaa tuntua maratonilta :ninja:
Ei tässä enää pitkä aika odotusta ole, ylihuomenna alkaa virallisesti äitiysloma :love:

Lennis ja Pirkka 34+5
 
Musta tuntuu että kaikki on vielä ihan kesken ja ehdinkö mitään tekemään ennen vauvan syntymää (n) Esikoisesta kaikki oli valmiina varmaan puolivuotta ennen :whistle: Vaatteita en ole vielä pessyt, täytyy joku päivä ottaa urakaksi. Sitterin päälliset pesin, uusi kaukalo ja vaunut hommattu. Jotain siis saanut aikaan :LOL: Eilen mulla alkoi äippäloma, kumma kyllä ei tää lomalta tunnu.. :ROFLMAO:

Vauvakutsut mulle pidetään, niinkuin esikoisenkin odotusaikana. Päivän tiedän mutten kellonaikaa enkä muutakaan :D Eipähän pääse yllättään kun kämppä on ylösalaisin ja päällä vaan yöpaita ja mummokalsarit :oops:

Onko ollut puhetta jo sairaalakassista? Kuinka moni on pakannut valmiiksi ja mitä meinaatte ottaa mukaan? (y)

kerttuliina 34+6
 
Mulla myös iskemässä paniikki, että ehtiikö tässä järkätä ja pestä kaikkia vaatteita.. Meinasin tänään alkaa pesemään vauvan vaatteita, mutta pyykkikori oli täynnä joten nekin täytyy saada alta pois. Tänään iski kyllä siivousvimma, kun tuntuu että tavaraa on joka nurkka täynnä ja lisää tulee kohta. Mä en vaan pysty sietämään liikaa tavaraa.. Onneks esikoisella alkaa lelut olemaan aika vähissä.

Miten teillä kenellä on ennestään lapsia, onko teillä omat huoneet kaikilla? Vai ollaanko teillä sovussa yhteishuoneissa? Meillä ei ole omaa huonetta tälle vauvalle joten aikuisten huone tulee olemaan pitkään sänkyjä ja kamppeita täynnä :( no kai se tästä, kun saa tämän siivousvimman taas laantumaan ja katseen pysymään tietyllä korkeudella ettei kaikki romut pistä silmiin :D
 
Hei pitkästä aikaa! :)

Meillä on vauvanhuone edelleen alkutekijöissään. Nyt olen sentään valinnut pinnasängyn, mutta se on vielä hakematta. Myöskin vaunut ja turvakaukalo on varattu, mutta ei vielä ostettu eikä haettu. Minulla on toisaalta kova halu laittaa nopeasti kaikki kuntoon mutta toisaalta tuntuu liian aikaiselta. Tiedän, että jos haen pinnasängyn kotiin, petaan sen myös samantien vauvalle valmiiksi.

Vaatteitakaan en ole vielä pessyt. Kaupassa on vielä vain kesävaatteita, joten niitä puuttuukin vielä melkoisesti. Harsoja ja sen sellaista kävin jo ostelemassa.

Joku kyseli vauvakutsuista. Minä olen autuaan tietämätön kaikista suunnitelmista, mutta tunnen ystäväni sen verran hyvin, että olen todella yllättynyt jos minulle ei järjestetä mitään. :D
 
kerttuliina Sairaalakassista ei ole tainnut olla aiemmin puhetta. Minä en ole vielä tehnyt sen eteen mitään, tuntuu että on vielä kovin aikaista vaikka tietysti aina voi käydä jotain ja lähtö tulla vaikka tänään jo.

Olen miettinyt mitä otan vauvalle mukaan. Syyskuun loppupuolella kun voi olla jo kylmäkin, mutta joku toppahaalari kuitenkin liioittelua. Minulla ei myöskään ole yhtään kokoa 56 pienempää vaatetta (ellei pakkauksessa tullut?) ja olen pohtinut pitäisikö ostaa esim muutama body kokoa 50? Voihan olla että vauva ei mahdu niihin lainkaan.

Minkä kokoisia vaatteita te ennen synnyttäneet olette vauvoille varanneet kotiin ja sairaalaan?

Itselle ajattelin pakata sairaalakassiin mukavat, löysät kotiutumisvaatteet, omat puhdistusaineet, hammasharjat yms, ehkä vähän herkkuja :D ja sitten kun lähtö koittaa niin puhelimen laturin, iPadin..

P.s. Kello on 5.45 ja olen pirteänä hereillä, vaikka on loma. Onko tämä nyt sitä valmistumista vauva-arkeen? :ROFLMAO:
 
Meillä oli ensi alkuun ne 50 senttisetkin isoja vauvan päällä, vaikka vauva oli hyvin keskikokoinen syntyessään (51 cm ja 3640g) että mä suosittelisin niitäkin kyllä muutamat hommaamaan. Makuasioita toki, mutta mä tykkäsin että oli niiksi pariksikin viikoksi edes suunnilleen sopivaa vaatetta päälle... Liian vähän koin siis niitä olleen ja tälle toiselle olen ostanut pieniäkin kokoja enemmän. Toki hankinnat on lähinnä kirppiksiltä niin ei niin kirpaise, vaikka syntyisikin isompi vauveli nyt.

Itseasiassa mulla oli eilen se ylimääräinen ultra istukan paikasta, kun rakenneultrassa se oli kohdunsuulla. Siinä samalla tehtiin kokoarvio, joka oli 1700g (31+2) mikä näyttäisi siltä, että samankokoinen keskikokoinen vauva olisi nytkin tulossa. JA thank god, istukka oli siirtynyt sen verran, ettei se ole este alatiesynnytykselle.

Me on ajateltu vuokrata alkuun sellainen vaavisänky. Millaisia nukkumisjärjestelyitä muut ovat ajatelleet?

Tuplat on vielä ostamatta, samoin jokin sitteri.. Vaatteita jotain tarvitsee lisää ja pyyhkeitä sekä harsoja. Uusi itkuhälytin ajateltiin myös. Miettinyt sitä nabbyä, kun se oisi helppo kanniskella mukana... Turvakaukalo ja yksöisvaunut ja hoitoalusta yms löytyy esikoisen jäljiltä vielä. Mitähän muuta?
 
Viljaa mulla oli esikoiselle pari 50cm bodya ja menivät hyvin ensimmäiset viikot, kun 56cm roikkuivat päällä. Vauva oli kuitenkin aika kookas syntyessään, 54cm ja lähes nelikiloinen.. :whistle: Toivottavasti pikkuveli ei olisi ainakaan paljon isompi.

PikkuneMyy ihana kuulla ettei istukka ole esteenä alatiesynnytykselle. Meillä vauva saa nukkua äitiyspakkauksen kopassa niin kauan kuin viihtyy. En millään jaksaisi kasata pinnasänkyä vielä, kun nykyinen asunto on hieman ahdas ja haaveissa olisi ostaa oma koti vielä tämän vuoden puolella.

Oon pikkuhiljaa koittanut tehdä listaa sairaalakassista ja muista puuttuvista tavaroista. Kauheasti niitä tuntuu olevan.. (n)

kerttuliina 35+0
 
Heippa täältäkin!
Vaatteet ja kaikki tarvikkeet kaivettu esiin 3v esikoisen jäljiltä. Vaunujen kankaat ym pesty odottamaan tulokasta. Anoppi on luvannut tehdä meille sellaisen vauvapesän, mikä kulkee sit pinnikseen ja sohvalle ym mukana :) se on oikeastaan ainoa mikä puuttuu toki tutit ja rintapumppu pitää viel keittää lähempänä ja se pinnasänky pedata. Mut ei olis enää mikään hätä vaikka syntyisi jo.

Toisaalta mulla on vielä puutarhahommat kovassa touhussa ja uutta suunnitelmaa riittää, joten sen puoleen ei toivottavasti pidä kiirettä :D

Liikunta on nyt jäänyt hyötyliikunnan ja kevyen pyöräilyn varaan. Esikoinen pitää kuitenki liikkeessä niin hyvä näin.

Mulla nyt rv 33+4
 
Heipsistä vaan täältäkin!

En edes muista milloin olen viimeksi tänne kirjoitellut, on siitä kyllä useampi viikko aikaa. Kai se edellinen teksti tuolta jostain löytyisi, mutta en kyllä jaksa alkaa sitä nyt etsimään. Kysymyksiä ja tekstiä on teiltä tullut melkoisesti, olisi ihana vastailla kaikkiin kysymyksiin, mutta aika ei todellakaan nyt riitä mihinkään valitusviesti tai sairaalakassikysymyksiin.

Joo elikkä, täällä on ollut elämä aika mullinmallin viimeisen kuukauden ajan. Semmoista haipakkaa, että oksat pois...vois heikompaa ihan hirvittää :eek:.
Eli kaikki alkoi kesäkuun lopulla, kun kävimme uusinta 4d-ultrassa, jossa onneksi vauvalla kaikki hyvin :love:. Lähdettyämme ultrasta ajoimme suoraan vanhainkotiin, jossa minun piti hyvästellä rakas mummoni, joka eli viimeisiä päiviään :cry:. Päivä oli yhtä tunteiden sekamelskaa. Kaksi päivää myöhemmin, mummoni nukkui pois :(.

Seuraavalla viikolla meille oli tulossa useampi asunnonkatsoja, koska asuntomme oli myynnissä. Olimme jo heittäneet kirveen kaivoon, että emme kerkeä muuttamaan täältä pienestä rivarikolmiosta minnekään, ennen uuden tulokkaan syntymää. Kunnes yksi katsojista sanoi, että "minä otan tämän". Olimme juuri aloittamassa miehen kanssa järjestelemään kotia siihen kuosiin, että edes pinnasänky ja joku lipasto saadaan jonnekin nurkkaan sullottua. Noh, ostaja teki tarjouksen, me hyväksyimme sen ja niinpä muuttoprojekti lähti etenemään (y). Meillä on ollut jo uusi koti lähes vuoden kiikarissa, joten kaikki oli enää vain aikatauluista kiinni. Ja tässä kohtaa tämä ei ollutkaan enää niin yksiselittenen juttu, kun kaupat yms. muut pankkijutut kaikki olivat kiinni eri osapuolten kesälomista. Myynti ja kaikki sattui pahimpaan kesäloma-aikaan.

Noh, välissä kävimme mummon hautajaisissa, joka ei todellakaan ollut meikäläiselle mistään helpoimmasta päästä oleva juttu. Heti kun aloin tunteilemaan ja itkemään vähänkään enemmän, minua alkoi supistamaan, joka ei taas tuntunut yhtään kivalta. Joten siinäpä vaiheessa hautajaisissa "yritin kylmettää tunteeni", jotta saisin supistukset loppumaan. Se kyllä onnistui, mutta itselle jäi todella pahamieli, kun ei voinut "rauhassa" surra, kun suru oli ajankohtainen :(.
Kun siitä päivästä oli selvitty, alkoi muuttoaikataulujen ja kaiken hiominen ja yhteensovittaminen. Hommat saatiin lyötyä lukkoon, vaikka tiukkaa tekikin. Teimme virallisesti kaupat nykyisestä kodistamme. Alkoi pakkaaminen.

Kerkesimme muutaman päivän pakata, kunnes tuli meidän kesälomareissun vuoro, jossa olimme kokonaisen viikon. Tämäkään reissu ei todellakaan ollut helpoimmasta päästä kuumuuden ja supistelujen suhteen. Tulimme kotiin, jatkoimme pakkailuja ja teimme viralliset kaupat uudesta kodistamme :).

Nyt on muutto hyvällä mallilla, ensi viikolla pääsemme viemään jo tavaroita uuteen kotiin ja kahden viikon päästä viimeistään asumme jo uudessa kodissa. Kaikista parasta on se, kun muut mammat täällä hätäilee, kerkeääkö pesemään vaatteet yms. hankinnat tekemään, niin minä kun en ole vielä tehnyt yhtään mitään :eek:!!! En siis tarkoita pahalla ketään kohtaa, mutta minua huvittaa, kun tosiaan, itsellä tärkein panikoimisen aihe on ollut viimeisten viikkojen ajan se, että kerkeämmekö varmasti saamaan muuton pois alta, jonka jälkeen vasta pääsen niitä vauvan tavaroita pesemään ja laittelemaan esille. Viime tippaan todellakin jää kaikki, mutta luotetaan siihen että vauva viihtyy syyskuulle asti masussa ja kerkeäisin edes jotain laittamaan sitten valmiiksi.

Että jos joskus elämä on tuntunut kiireiseltä ja hankalalta, niin sitä se meikäläisen kohdalla on totisesti ollut viimeinen kuukausi...

Onneksi meillä on pian paljon tilaa, missä olla ja asustella. Oma koti, piha ja kaikki. Että tämmöistä stressiä tänne suuntaan kuuluu, kaikenmaailman vaivoista puhumattakaan. :whistle:

Aurinkoista kesäpäivää toivotellen

adalmiina 31+5
 
Osanotto adalmiina mummosi puolesta!
Ja on sulla kyllä tekemistä mutta onneksi sulla on vielä aikaa, kunhan vaan muistat ettet rehki liikaa eikä tarvi jäädä vuodelepoon! Ja onnea uudesta kodista!

Mun pitäs vielä jotain pikkujuttuja varmaan hommata, pitäs tehä listaa että mitä mä oikeesti tarvin. Ja pinnasänkyä en saa kuulema vielä koota, sen kuulema ehtii mutta aattelin ens viikolla koota sen ku vauvaki on täysaikainen (y) varmaanhan se saa tyhjillään olla useamman viikon mutta ompahan valmiina ku mä haluan ite koota sen.

Ihana ku on ollu lämmin mutta mä en oo ikinä ollu näin turvoksissa! Kädet ei mee aamuisin nyrkkiin ku on niin paksut sormet! o_O mutta ei se mitään, onneksi sentään pystyy tekemään juttuja pihalla! Kävely on ainut mikä pistää supistaan, mutta on ollu ihana käyä lasten kans pyöräilee

Pikkupossu 35+4, ei enää pitkä aika!:love:
 
Osanotot myös Adalmiinalle. Yleensä silloin kun ei niin välttämättä tarvisi, niin alkaa juuri tapahtua, mutta hyvä kun saitte asunnon myytyä ja uusi jo tiedossa!

Mä sain nyt ekan koneellisen äp vaatteita pesukoneeseen! Jotain pienempiä on pakko vielä ostaa, kun suurin osa on 62 alkaen. Vaikka ne pienen hetken vain meneekin.

Mä olen onnistunut saamaan kesäflunssan itselleni :( muutenkin yöt on niin kuumia ja nyt ei suju nukkuminen senkään vertaa.. Huomenna pitäisi mennä synnytysvalmennukseen. Saa nähdä miten on asiat muuttuneet.

Onko kukaan muuten koittanut tai kuullut siitä TNS kivunlievityksestä? Kuulin että niitä laitteita voisi vuokrata ja joku oli sen kanssa pärjäillyt kotona melkein synnytykseen asti. Saa nähdä kerrotaanko siitä huomenna vai kertovatko vain "omia" kivunlievityksiään.

Niin mullakin taitaa huomenna olla jo vko 35!
 
Mä oon kuullu aika paljo hyvää siitä TENSsistä mutta itelle en aio sitä ainakaan kotiin hommata ku kuopusta lähettiin niin viime tipassa symmyttään että tää sitte syntys kotiin/autoon jos mulla ois joku kipua lievittävä laite kotona!:whistle:

semmonen tuli tossa mieleen että mulle neuvolassa suositeltiin kalevalaista jäsenkorjaajaa/hierojaa ennemmin ku osteopaattia, jota ite eka harkitsin. Mutta itellä nämä olot on alkanu jo vähä helpottaan, ainut on vaan nuo lonkat, mutta yötki saan nykyään nukuttua yhellä tai kahella pissiherätyksellä. Tämähän alkaa käymään siis ihan lepposaksi tämä loppuraskaus!:D
 
Aika alas tippunut meidän ketju :eek:
Hankintoja kaikilla vissiin jo hyvin tehtynä. Ihanaa kun pian alkaa ä-loma. Oon jo ihan valmis jättämään työelämän! No pari viikkoa vielä. Vointi on ihmeen hyvä viikkoihin ja aiempiin odotuksiin sekä ikään verraten. Voikaa hyvin kaikki :)

rv 32+3
 

Yhteistyössä