Syyskuun söpöläiset 2016

bounty Voi kuinka jännää! Mitkä viikot sinulla on perjantaina? Saanko udella miksi suunniteltu sektio? Voi olla että olet sen aikaisemmin kertonutkin, mutta en enää muista.

Itsellä jäljellä laskettuun aikaan vielä tasan viisi viikkoa. Niin paljon mutta kuitenkin niin vähän!

Nyt siis rv 35+0
 
Mulla on leikkauspäivänä tasan 39 viikkoja. Syy sektioon on kaksi aiempaa leikkausta. Harmi, kun kaveri tuntus olevan hyvin lähtökuopissa nyt.... Eka sektio oli kiireellinen tarjontavirheen vuoksi ja toinen suunniteltu perätilan takia.
 
Bounty tsemppiä sektioon. Odotamme kuulumisia sitten miten oliko sulla tai muilla täällä kokemusta äippäpolilla yrityksistä kääntää vauva perätilasta masun päältä päin? Mulla vauva perätilassa vielä joten ens viikolla saan lähetteen äippäpolille. Toivottavasti kääntyy itse tai saadaan käännettyä ja ei enää kääntyisi itse uudestaan. Tuleva täti ollut juurikin tuollainen mestari kieppuja synnytykseen asti ja syntynyt napanuora kaulan ympärillä. Ennen neuvolan ultraa eilen ei voinut pt tilaa aavistaa. Liikehdintää alavatsassa voi tosiaan olla myös rt tilassa kun jalat taipuu lähes päälaen tasolle asti. Turhaa tässä stressata mutta ei osaa olla ihan rauhallisinkaan mielin. Muutoin voidaan hyvin ja kävelylenkitkin onnistuvat kun säätelee vauhdin tuntemustensa mukaan.
Ninniz rv 34+4
 
Hei vaan kaikille! En taas muista milloin olen itse edellisen kerran kirjoittanut mutta näin se elämä vaan heittelee,,, TIlanne on se, että meni miehen kanssa välit poikki ja kattilat jakoon. Tätä ennustelenkin itekseni jo kun positiivisen testin tein, että näinköhän sitä osaa toinen ottaa vastuuta ja kasvaa aikuiseksi, edes sen verran että lapsi saisi rakastavan isän. Kuitenkin hänelle toinen lapsi tulossa. Mutta ei sitä voi toista muuttaa ja näillä mennään loppuaika yksin odotellessa! Surullista. että toisella menee pupu pöksyyn kesken kaiken ja kokee, että elämää ei ole enään kahden lapsen vanhempana.

Mutta mitäs muuta. Hmm. Olo on ollut viimeisen viikon kaksi aivan KARMEA. Tänään oli neuvola (35+5) jossa yllätyksekseni paineet kohonneet 26/23 erotuksella (kun nehän saisivat nousta max sen 30/15 ja yläpaine ei saisi olla yli 90 joka nyt on tilanne). Mutta painokin noussut reippaat 1500g/vko niin ihmekös tuo kun tuntuu turvonneelta ja olo on tukala. Kävellessä oikein tuntuu, kun jalkapöydän turvotus "hölskyy". Käsissä ei pysy mikään ja hyvä kun kengät saa jalkaan. Ja olen jo niin kyllästynyt ananaksen syömiseen kun ei enään edes se tunnu auttavan. En saanut lähetettä äippäpolille vaikka itse olisin itseni sinne laittanut tarkastukseen. Terkkarin mielestä ei syytä huoleen koska puuttuu prot. pissasta ja ei ole näköhäikkää tai päänsärkyä. Mutta sain sentään rr-mittarin kotiin ja näillä mennään. Illan paineet olleet korkeammat kuin neuvolassa ja jos vielä huomenna ovat nousseet niin soittelen uudestaan, että tämä ei muuten käy ettei tutkita, lähete kiitos. Muuten vointi on hyvä, ei ole muita kolotuksia ja nukunkin hyvin. Pre-eklampsia nyt vaan pelottaa tuolla takaraivossa pienoisesti.

Sairaalakassi pakattu suurimmaksi osin ja vauvalle laitettu kaukalo valmiiksi odottamaan kotiutumisvaatteiden kanssa :) Vaatteet pesty ja muutenkin järjestelty kotia vauvaa varten. Että nyt vain oottelua. TENS on odottamassa ja huomenna käyn aamusta akupunktiossa hidastelemassa orastavaa raskausmyrkytystä.
 
cherrytomato Todella ikävä kuulla erostasi! Toivottavasti sinulla on läheisiä ja ystäviä, joista saat tukea vauva-aikana. :love:

Minulla oli tänään rv 35+1 neuvola, jossa terveydenhoitaja arveli vauvan olevan perätilassa/poikkitilassa. Ensi viikolla on lääkärikäynti, jossa asia yritetään varmistaa. Meillä päin ei lääkärillä ole ultraa käytössä, joten sieltä tarvittaessa lähete sitten äpkl:lle.
 
Harmi tilanne teillä cherrytomato :(
Oletteko missään väleissä, että tuleeko mies synnytykseen tai osallistuuko lapsen elämään?
Varmaan rankkaa tuo yksin odotus, mutta varmasti on ystäviä ainakin ympärillä :barefoot:

Täällä tulevasta koitoksesta tiuhaan merkkejä, mutta supistukset aina lopahtaa, vaikka saattavat kestää tuntitolkulla. Todella rasittavaa. Alkaa olemaan melko väsy näihin olotiloihin.
Tänään sentään sain nukutuksi päikkärit, kun sekään ei oo nykyään enää oikeen onnistunut.
Kaikki ajatukset tuntuu olevan tulevassa synnytyksessä ja uskomatonta kuvitella, että kohta on itse äiti :love:
 
Ikävä kuulla cherrytomato erosta :unsure: Tsemppihalit sulle! :love:

Mulla oli tänään neuvola ja siellä se vauva oli jo lähtökuopissa. Kyllä se maha vähän tuntuu laskeneenkin. On tainnut kävelylenkeillä olla jotain vaikutusta asiaan, pitää siis jatkaa niitä (y) Sitten vaan odotellaan koska se sieltä tahtoo pois :p Kaikki olisi jo valmiina pikkuista varten ja isosisko odottelee malttamattomana :love:

kerttuliina 37+6
 
Cherrytomato. Ikävä kuulla erostanne:( jos yhtään helpottaa, niin itse koin eron helpotuksena, kun sain sohvalla makaavan raadon pois elämästäni. Se ei auta jos toinen on näennäisesti arjessa mukana. Kun on yksin niin tietää mitä pitää tehdä eikä tarvitse odottaa tai toivoa että toinen tekisi jotain. Raskasta se tietysti on :( Tsemppiä kovasti!

Olin myös alkuviikolla neuvolassa ja ihan hyvin oli kaikki. Nyt olen pystynyt liikkumaan paremmin ja aktivoitunut käymään kävelemässä aamupäivisin, kun tytöt on koulussa. Jopa tunti sujuu ilman vessassa käyntiä vaikka sinne on sitten kiire :D
 
KolmasKerta3, toivon kaiken menevän hyvin ja onnellista ja ihanaa odotusta sinne! :love:

Tästäkö tää sanonta tulee, että odottavan aika on pitkä? :ninja: Viimeiset viikot tuntuu, ettei tapahdu mitään. Kaikki valmiina, yrität olla ajattelematta että kohta se syntyy. Koko ajan tiedät kuitenkin sen tapahtuvan yllättäen, milloin vaan. Raastavaa! :LOL:

Mahaa jää ikävä, mutta ei jatkuvaa pissahätää, närästystä, kolotuksia, päänsärkyä ja kaikenlaista vaivaa. :cool:
 
  • Tykkää
Reactions: KolmasKerta3
Juu, mahaa kohtaan jää varmaan haikeus, mutta ei tuota pirun närästystä! Kävin yöllä juomassa vettä ja se oli kohtalokas virhe :confused: jos en ihan oo laskuissa sekasin ja silleensä, niin tänään tasan 36+0. Viikko ja maaginen 37.. Sitten tää varmaan vasta odottelua onkin :rolleyes:
 
Moikka moi

Kävin perjantaina neuvolassa ja sain lähetteen lisäultraan koko arvioo kun on tuo radi. Hieman jännittää kun itse oon ollu melkein 5kiloo samoin melkein kaikki suvun lapset reippaasti yli 4kiloa lähemmäs 5...
Onko muilla joilla radi annettu tätä extra käyntiä? En yhtään osaa edes ajatella mitä sen tulis olla viikolla 38 että olis normaali :ROFLMAO: Tosin jos ei oo yli 4kiloa niin meidn suvussa se ei oo normaali :D
Mulla jännittää hieman nuo lapsen liikkeet kun ei oo niin vilkas ku esim viikko sitten. Kyllä se liikkuu mutta erillälailla. Tuun ehkä hulluksi jos alan asiaa puimaan sen enempää. Ku kyllä se liikkuu ja muljuaa:confused: Viikot 34+3 Jos jollain on liikemuutoksiin kommentoitava näillä viikoilla otan tietoa vastaan, te jotka ootte pidemmällä.
Vaunut ostettu ja kaukalo Hauck King Trio. Näillä mennään. 500makso ja jos saa 200-250 takas ku myy joskus niin hyvä homma.
 
Hei. Vieläkö tänne mahtuisi mukaan kirjoittelemaan? Minulla siis laskettuaika 20.9 eli nyt menossa rv 36 + 1. Odotan toista lasta. Olen tätä ketjua seurannut aikalailla alusta asti, mutta jotenkin en ole saanut aikaiseksi itse kirjoittaa.

Miellä raskauteen on liittynyt paljon stressiä ja epävarmuutta. Rv 12 alkoi runsas ja kivulias vuoto ja olin jo varma keskenmenosta. Ihme ja kumma raskaus jatkuikin normaalisti. Ja nyt alkaisi näyttää siltä että hyvin tämä kaikista lääkäreiden ennusteista huolimatta päättyy.

Eilen juuri oli viimeinen äitipoli kontrolli ja nyt sitten loppu menee normaalissa neuvola seurannassa. Ellei sitten taas tule jotain uutta syytä jonka vuoksi lähettävät äitipolille.

Jännitystä lisää se että esikoinen syntyi alle kolmen tunnin joten odotettavissa on että tämäkin tulee vauhdikkaasti. Toivottavasti kuitenkin niin että synnärille keretään.
 
Tervetuloa mukaan pilipali! Mukava kuulla, että odotus on sujunut hyvin alun vastoinkäymisistä huolimatta. :)

Minä en ole vielä ostanut kotiin muuta kuin vauvalle vaunut, turvaistuimen, vaatteet ja muut tekstiilit kuten pyyhkeet, harson ja lakanat. Ajattelin huomenna käydä täydentämässä varastot muita tarvikkeita varten.

Mitä kaikkea te olette hommanneet kotiin valmiiksi?

Vaippoja, tutteja ja varmuudeksi korviketta ainakin. Mutta entäs rintakumit, rintapumppu, maidonkerääjä yms? Tarvitseeko vai kannattaako ostaa vain tarvittaessa? Mitä muuta? (y)
 
Itse olen hyvin vähän hankkinut mitään koska esikoisen jäljiltä on tallessa vaunut, sängyt yms. Mutta tuttipulloihin ostin uudet tuttiosat, tutteja ostin muutaman valmiiksi, vaippoja on tullut hommattua parinpakettia. Samoin korviketta on kolme purkkia kaapissa varalle. Ostin myös halvan rintapumpun valmiiksi sillä esikoisen aikaan sellaisella oli paljon käyttöä. Samoin maidonkerääjä on valmiina. RintakumIt ajattelin hankkia vasta jos näyttää olevan tarvetta. Parit imetysliivit löytyy ja samoin liijinsuojia on pestäviä ja varalla paketti kertakäyttöisiä. Jälkivuodon varalle olen hankkinut muutaman paketin siteitä.
 
Huomenna sitten tärähtää...aamulla sairaalaan, hui. Kassi pitäs pakata, mut mitä sinne lykkäis? Oon ollu tosi ahkerana koko viikon, mut nyt iski totaaliväsy ja ei jaksas ees tota kassia pakata...Jännittää kyllä se sektio. Saa nähdä miten menee tällä kertaa ja mimmonen pikkuinen sieltä syntyy. Toivottavasti unet paranee edes vähän syntymän jälkeen. Nyt ramppaan vessassa ja vetää suonta ja ei saa unta. Eli olen heräilyn osalta kyllä hyvin valmiina vauvaan.
 
  • Tykkää
Reactions: tsn80
Moikkis!

Täällä on muutto saatu vihdoin ja viimein hoidettua pois alta. Huh huh, kylläpäs siinä oli hommaa. Kolmisen viikkoa nyt asusteltu täällä uudessa kodissa ja nyt kai se vasta tuntuukin, että stressitasot on kaakossa, kun pitäisi saada niin paljon tehtyä ennen vauvan syntymää, mutta kun ei minusta ole enää mihinkään :(. En pysty nostelemaan mitään painavaa ja pienestäkin askareesta olen ihan puolkuollu loppupäivän. Mihinkään en taivukkaan enää tuon vatsan kanssa, niin tunnen ihan surkeaksi ja saamattomaksi itseni :cry:.

PikkuPöllö Minä kävin yhdessä ylimääräisessä ultrassa tällä viikolla. Luulin kyllä sinne mennessäni, että tämä on synnytystapa-arvio ja se lääkärikäynti mikä kuuluu suurinpiirtein näille viikoille, mutta ei se ollutkaan se vaan siis joku ylimääräinen juurikin tuosta radista johtuen.
Synnytystapa ultra ja lääkäri on sitten vasta kahden viikon päästä.

Ja onpahan aikamoinen mötkäle vissiin meille tulossa. Painoarvio oli 35+0 3148g. Eli melkoinen jytky siis :whistle:. Vastaa kuulemma pari viikkoa isompaa tuo koko. Neuvolassakin ovat pari viime kertaa juuri päivitelleet tuota minun isoa vatsan kokoa, joka on melko kaukana yläkäyrästä. Sf oli nyt 34+ viikoilla komeat 36. Joten mahalla on kyllä kokoa vaikka muille jakaa. Toisaalta... tyttö oli painoarvion mukaan ihan samoissa lukemissa näillä viikoilla ja syntyessään sitten 3,5kg, joten välttämättä vatsa tai ultrakaan ei kerro sitä koko totuutta. Niin kuin tytön painoarviokin heitti lopulta sen 0,5kg.

Mutta siis minulle on väläytelty jo käynnistyksen mahdollisuutta, mikäli parin viikon päästä vauva on edelleen suuri viikkoihin nähden. Saas nähdä mikä on sitten "tuomio".

bountylle tsemppiä huomiseen! (y) Ihanaa kun alkaa vähitellen näitä vauvauutisia sitten putkahdella tänne :love:

adalmiina rv 35+2
 
Hurja ajatus että bountylla on luultavasti jo vauva sylissä! :love: Toivottavasti hän malttaisi tulla lähipäivinä kertomaan kuinka kaikki sujui.

Tämä odotus on mennyt todella nopeasti! Itsellä tosin voi vielä mennä kuukausikin ennen kuin mitään tapahtuu.
 
Juu, jänniä aikoja aletaan elellä :) hiljalleen niitä nyyttejä alkaa vaan tupsahdella, vaikka jotenkin alkanu tuntua sille että aika matelee. Ehkä johtunee siitä että ajatukset alkaa olla siinä että mitenkä synnytys käynnistyy sitten kun aika on ja se h-hetken läheneminen olkaa tulla enemmän ajatuksiin. Odotusaika on kyllä menny nopsaan, vastahan sitä tikuteltiin :)
 
Hitsi, meinasi ihan tänne jäädä päivittelemättä.
Käytiin viikko sitten synnärillä, kun supisteli ihan kamalasti. Kotiin halusin kuitenkin yöksi.
Yöllä aloin epäillä, tihkuuko lapsivettä. Hyvin niukasti. Seurattiin aamuun ja puolen päivän aikaan soitin taas sairaalaan ja halusivat näytille. Tikkutesti lapsiveden osalta näytti positiivista. Tunti siitä, loputkin vedet menivät paineella elokuvamaiseen tyyliin. Eikä mennyt kauan, kun supistukset kovenivat.
4,5h lapsiveden kunnollisesti menosta, meidän tyttö syntyi :love:
Synnytys oli helppo ensikertalaiselle ja ennenkaikkea nopea. Jäi todella hyvä maku :barefoot:
(Muoks. pieni siis tuli maailmaan rv 38+4).
Nyt kotona ollaan oltu pari päivää, kun tyttö oli infektioepäilyn takia vauvojen tehovalvonnassa yhden vuorokauden, niin kotiin lähtö vähän viivästyi.
Infektiota ei onneksi kuitenkaan ollut.
Opetellaan nyt elämään pienen rakkauspakkauksen kanssa :love:

Lennis ja Pirkka 6 päivää
 
Viimeksi muokattu:
Lennis onnea hurjan paljon! :love::love:

Kumpa täälläkin kohta olisi edes jotain merkkejä tulevasta mutta ei niin mitään. Alusta asti oon kyllä asennoitunut niin ettei se ainakaan aiemmin tule kuin isosisko :whistle::D Olisin kyllä itse niin valmis jo synnyttämään, eikä yhtään helpota että kaikki kyselee koko ajan että joko ja koska synnytät :mad:

Kaikki olisi niin valmiina kuin voi olla. Jotain pientä evästä käyn vielä kassiin ostamassa, viimeksi oli jatkuva nälkä vaikka ruokaa sai kyllä :oops:

kerttuliina 39+4
 
Onnea paljon Lennis!

Itselläni oli tässä normaali neuvola. Nyt yllättäen huomattiin että sf mitta ei ollut kasvanut yhtään. Tämän vuoksi neuvolasta tehtiin lähete taas äitipolille. Varmaan ensi viikoksi tulee aika sinne. Koitan kovastI asennoitua niin, että mitään hätää ei ole, mutta kyllähän sitä kaikenlaisia ajatuksia päähän tulee. Varsinkin kun neuvolasta neuvottiin nyt erityisen tarkkaan tarkkailemaan lapsen liikkeitä ja lähtemään heti synnärille jos liikkeet vähenevät tai loppuvat.

Pelkona on siis, että istukassa on jotain vikaa. Varsinkin kun Alkuraskaudessa istukka vuosi verta ja silloin varoiteltiin että nyt on koko loppuraskauden isompi riski siihen että istukka jossain vaiheessa irtoaa.

Onneksi on tuo esikoinen joka pitää minut liikkeessä niin ei kerkeä liikaa stressata.
 
Paljon onnea Lennis! Hienoa, että synnytyksestä jäi hyvä mieli.

Mä olen tällä viikolla käynyt kolmilla lounastreffeillä kavereiden kanssa, vielä kun helposti pääsee :D huomenna onneksi ei ole mitään sovittua, kun huomaa että vähän väsyttää kyllä ;) no jaksaa sitten olla paremmin kotosalla.
Alkaa olla itselläkin sellainen olo, että voisi tästä mahasta jo haluta eroon. Muuten olo on ollut ihan hyvä, suht pitkiä kävelylenkkejäkin olen saanut tehtyä, kunhan lähimmän vessan sijainti on tiedossa :D
 

Yhteistyössä