Syyskuun söpöläiset 2016

Viikko on ollut aika raskas kun meidän perheeseen iski syysflunssa.. Nyt aletaan jo olla voiton puolella. (y) Maha tuntuu päivän aikana tipahtaneen alaspäin aikalailla tai sitten se on vain toiveajattelua :LOL: Olisin jo niin valmis.. Huomenna on laskettu aika ja jos isosiskoon tulee, mennään vielä yhdeksän päivää :cry: Tai enemmänkin!

Tuli mieleen että mitä otatte vauvalle kotiintulovaatteiksi? Kesävauva oli vielä suht helppo pukea mutta miten näillä ilmoilla puetaan vastasyntynyt :whistle:

kerttuliina 39+6
 
Täällä kans kärvistellään aivan jäätävän kauhean kurkkukivun parissa. Eilen illalla alkoi ja ei oikein uni viime yönä maistunut, kun koski niin vietävästi kurkkuun. Nyt ei kärsi edes puhua, syödä tai juoda mitään kun nieleminenkin sattuu niin kovin. Että tämähän tästä tosiaan vielä puuttui...huoh... :cry:

Tuota ihan mielenkiinnosta kyselen muiden sf-mittoja? Itsellä äsken neuvolassa käydessä käyrä menee jossain ylhäisessä yksinäisyydessään, kun mitta oli jo huimat 39. Ei kai mulla nyt noin isoa vatsaa aikaisemmista ole ollut :eek:

Vielä viikko synnytystapa-arvioon, ihan hirvittää mitä ne siellä sanoo...

adalmiina rv 36+3
 
Pitääpi tulla tännekkin kertomaan, että on tuo tuhiseva tyttö vieressä tällä hetkellä :) Osastolle jouduin toksemia epäilyn takia viime viikolla ja perjantaina tehtiin käynnistyspäätös kun oli viikot 37+0. Sunnuntaina olikin sitten aamusta pallero sylissä! Pitkä oli alku, mutta loppu todella nopea. Pitää kai yrittää kirjoittaa muistiin jonkinnäköistä memoa tapahtumista, ettei aika vaan kultaa muistoja... En nauttinut kyllä yhtään melkein viikostani osastolla. Ja eihän tuo synnytyskään nyt mennyt ihan niin kuin olin suunnittelut. Mutta näillä mennään ja pääasia, että nyytti on kainalossa terveenä tuhisemassa! :love:

Meillä oli alku vähän kettumainen kaikkinen verensokeri seuntantoineen ja sitten tuli vielä keltaisuus; biliarvoja kontrolloitu nyt tänään toivottavasti viimeisen kerran! Kotona on ihanaa ja maitokin nousi samantien kotiinpäästessä, että woosh. Ja sitä valuu kaikkialle :sneaky:Kunhan tämä nyt tästä vain tasaantuisi kohta puolii :) Ja olen ihan yllättynyt kuinka hyvin tuo maha on kadonnut :p Oma kroppa on aika jees näin "pitkästä aikaa"!

Cherrytomato ja flikka 5pv
 
Paljon onnea kaikille nyytin jo saaneille! :love: Siitä se lähtee arki sujumaan painollaan :)
Täällä mennään 37+5. Närästys ajoittain valtaisaa ja rennietä kuluu tappavaan tahtiin. Painon tunnetta ajoittain alamahalla, mutta eipä tällä hetkellä sen kummempia oireita että olis lähtö vielä tulossaan lähiaikoina. No, ei esikoisestakaan kyllä ollu. Samana päivänä alkoi supistella kun sitten yöllä tuli lähtö. Josko menis samaa kaavaa että osais vähän ennakoida tilannetta :) saapi nähä! sitten joskus.... :rolleyes:
ai niin, vauvalle oon pakannut mukaan ihan tavan sisävaatteet, bodyn ja housut, mutta sitten oon ottanu tuohon lähtemään mukaan semmosen paksumman ulkohaalarin, semmosen nallekarhu-tyyppisen. voi kyllä olla liian kuuma pakkaus näillä keleillä....
 
Paljon onnea kaikille, joilla vauva tuhisee jo vieressä! :love:

Adalmiina Minulla viimeksi sf-mitta 36+6 oli 33 cm. Silti on pelko suuresta vauvasta, sitä kun on suvussa. :eek:

Cherrytomato Mitä oireita sinulla oli myrkytyksestä, millä perustein käynnispäätös lopulta tehtiin? Hienoa kuulla, että olette päässeet kotiin ja kaikki on nyt hyvin.

Täällä vain odotellaan malttamattomana. Ei mitään ennakoivia merkkejä tulevasta. Lääkärintarkastuksessa tuolloin 36+6 kohdunsuu oli vielä kiinni ja kaulaa jäljellä sen 3 cm. Ei siis odotettavissa synnytystä vielä pitkään aikaan. :(

Nyt rv 37+4
 
Onnea jo synnyttäneille.

Minulla sf mitta oli tosiaan viimeksI rv 37 vain 27 cm. Tämän takia ensI viikolla aika äitipolille.

Itse hätähousuna olen jo pari viikkoa sitten pakannut sekä sairaalakassin itselleni että kotiutumiskassin vauvalle. Vauvalle ajattelin pukea bodyn, potkarit, sitten sellaisen pörröhaalarin, tumput ja töppöset ja myssyt tietenkin. Autossa kulkee aina fleece peitto mukana joten sen voi vielä heittää päälle jos kylmä tulee. Luulen kyllä että enemmänkin voi tulla kuuma :ROFLMAO:.

Mitään merkkejä ei vielä ole siitä että synnytys olisi lähellä. Kivuliaita supistuksia ei ole ollut. Harjoitussupistuksia kyllä mutta nekään ei mitenkään häiritseviä. Vauva on kyllä laskeutunut, tämä todettiin viimeksi neuvolassakin, ja painaa ikävästi virtsarakkoa. Sekä puskee välillä alas niin että tuntuu että tulee väkisin pihalle :LOL:
 
Onnea cherrytomato!

Mulla oli sf mitta 33 vkolla 37. Se on vähän vaihdellut, kun välillä oli eri mittaaja, niin oli enemmän ja sitten kun oli taas sama mittaaja, niin olikin ihan normi mitta. Jossain kohdassa pelkäsin itsekin synnyttäväni jättiläisen noiden mittojen mukaan, mutta viimeksi näkemys oli sirosta lapsesta.. Ota siitäkin sitten selvää :D

Eilen mä jo ajattelin että synnytys alkaisi, mutta ei mitään, nyt ei ole mitään tuntemuksia..
 
Onnittelut Cherrytomato! :love:

Te jotka vielä odottelette omaa nyyttiä, saattaa se lähtö tulla yllättäenkin! Miten jännittävää aikaa tuo onkaan! ;)

Täällä bebe jo ylihuomenna 2viikkoa! Hitsi kun aika menee äkkiä!
Kotona oloa ollaan opeteltu, yöt nukkuu hyvin. Herää kyllä 2-3h välein syömään, mutta ei huuda ollenkaan. Syö ja jatkaa unia. Muutamana iltana maha vaivannut, mutta oiva jalkojen pumppaus auttanut.

Jotenkin ihan uskomatonta, että sitä on tollaisen pienen nyytin äiti :barefoot:
Ollaan miehen kanssa kumpikin ihan rakastuneita, aivan uudella tavalla :love:

Huomenna mennään vauvakuvaukseen. Odotan innolla niitä kuvia, jää ihana muisto kuinka pieni tuo onkaan joskus ollut.
 
  • Tykkää
Reactions: pörtsy
Onnea nyyteistä! Itsellä 19.9 sektio Naistenklinikalla varattuna perätilan vuoksi. Muuten vointi ollut vielä ihan hyvä myönteisesti yllättynyt. Päivät menee tarvikehankinnoissa ja tv äärellä. Jännitystä ilmassa täälläkin
 
Miulle tuli tuossa eilen mieleen että enpä juuri mitään oo pakannu itelleni mukaan tuonne sairaalakassiin. Kotiutumisvaatteet ja se siinä. Ajatuksissa kun on tulla sieltä mahdollisimman nopeasti takaisin kotiin. Mielellään maksimissaan yhden yön olisin... Esikoisesta olin kaksi yötä. Ne plus synnytysyö mukaan luettuna kolme yötä valvoneena ei ollu mitää herkkua. Esikoinen itki kaiket yöt siellä sairaalassa. Kotiin kun päästiin ja annoin kunnolla lisämaitoa niin nukkui yhden kerran heräten yön läpeensä ja sai itekin sitten vasta nukuttua. Ja muutenkin haluaisi päästä aloittaa arkea sitten. Toivottavasti kaikki siis menee hyvin ja se että eivät siellä turhia pitelisi... Täältä voi löytyä muuten äkäinen akka jolta lisäksi puuttuu mukanta vaikka mitä... :whistle: Viime yönä supisteli jonkin verran. Onneks lakkas, koska tää viikko kun päästäs niin sitten olis mieskin enemmän jo kotona :) No, toivossa on hyvä elää... :LOL:
 
Viimeinen neuvola oli tänään ja varattiin aika yliaikaiskontrolliin maanantaiksi. Toivottavasti vauva tulisi ennen sitä ettei venyisi odotus turhan pitkäksi :unsure: Jalkoja turvottaa ja nilkkoja särkee, ei siis kehuttavaa. Vettä olen juonut paljon ja vessassa saakin sitten ravata entistä enemmän.. Eipä enää kauaa vaikka ei se paljon lohduta näiden kipujen keskellä :cry:

Itse olen varautunut pidemmälle sairaalareissulle, vaikka toivonkin nopeaa kotiutumista. Aina ei kuitenkaan kaikki mene niinkuin toivoo. Esikoisen kanssa oltiin neljä päivää, joten olen pakannut itselle pientä naposteltavaa, omat sukat ja villasukat, oma vesipullo, kuulokkeet puhelimeen ja muutama lehti ja tietty suklaata :p Vauvalle parit ohuet tumput, koska viimeksi oli aina kaikki ne bodit loppu missä on käännettävät hihat ja posket oli raapaleilla.

kerttuliina 40+4
 
Itse olen pakannut sairaalaan mukaan vaikka mitä vaikka toivonkin että sieltä pääsisi mahdollisimman nopeasti kotiin. Esikoisen kanssa meni kuitenkin 11 päivää. Siinä meinasi kyllä pää räjähtää. Muistan että väsyksissäni mietin jopa sitä että olisin vauvan jättänyt sinne ja karannut :ROFLMAO: jäi kuitenkin onneksi toteuttamatta.

Minulla oli tuossa tosiaan lääkärikin joka totesi ultrassa että sikiölle ei ole tullut kahdessa viikossa kasvua kuin vähän tai ei yhtään. Istukka lisäksi kalkkeutunut. Ei kyllä selittänyt mitä se tarkoittaa ja onko vakavaa Ensi viikolla kontrolli ja mahdollisesti käynnistys.

Nyt menossa rv 38 +0
 
Hirmuisesti onnea kaikille nyytin saaneille :love:

Onpas teillä "pieniä" vatsoja meikäläisen pötsiin verrattuna. Minä varmaan sitten synnytän oikeasti sen jättiläisen :eek:.

Joo täällä myöskin todellakin tiedetään mitä se sairaalassa oloaika on. Ihan kateellisena luen teidän toiveitanne ja menneitä synnytyksiä, jossa olette vain "pyörähtäneet" sairaalassa. Meikäläinen oli esikoisesta lähes viikon ja toisesta lähes kaksi viikkoa siellä sairaalassa. Nyt onkin "naurettu", että pitääkö nyt sitten olla jo kolme viikkoa!
Ei vaines, ei naurata oikeasti yhtään, jos taas joudun pitkäksi aikaa "asumaan" sinne sairaalaan (n). Yritän tehdä kaikkeni nyt, että en joutuisi sellaisia aikoja siellä viettämään, kun siellä oikeesti hajoaa pää. Voi kunpa saisikin synnyttää edes kerran elämässään, kuin "normaalit" ihmiset. Vauva syntyisi, pari pakollista päivää ja pois. Niin ne muut tekee...mutta en minä :(.

No turha sitä nyt on etukäteen murehtia, se otetaan vastaan mitä tuleman pitää...

Täällä on kaikennäköistä tuntemusta ollut ilmassa, mutta saas nähdä. Perjantaina synnytystapa-arvio, jos ei ennen sitä synny.

adalmiina 37+0
 
Pörtsy minulla on sellainen käsitys että minunkaan paikkakunnalla ei tehdä rutiinisti synnytystapa-arviota. Vaan jos on jotakin syytä epäillä että vauva olisi tosi iso tai pieni tai jotakin muuta erikoista. Esim esikoista odottaessa pyysin että tarkistetaan lantion tilavuus koska minulla on todella kapea lantio.
 
Oukkei :) No, saattaapa tässä tulla äitipoli käynti kuitenkin sitten jos ei synnytys satu lähipäivinä käynnistymään. Neuvola oli tänään ja täti siellä sitä mieltä että vauva pieni, alle kolme kiloinen (mahan päältä kokeiltuna) eikä fs-mitta ole kasvanut edelliseen mittaukseen, joten teki lähetteen. Sanoi kuitenkin että ei toki ole varma haluavatko miua sinne sitten edes näytille, mutta ihan siltäkin varalta että jos synnytys käynnistyy niin osaavat itse arvella sitten synnärillä että haluavatko lastenlääkärin sitten paikalle, jotta on tiedossa tilanne valmiina :unsure: voihan kökkö.
Niin ja kiinnittynyt on, joten siltä osin valmista kuitenkin.
 
Onnittelut kaikille nyytin saaneille ja tsempit kaikille vielä odottaville! :love::love:

Meille synty mitä ihanin pieni tyttönen keskiviikko aamuna rv 40+6 :love: 52cm ja 3,4kg ja kaunis ku mikä! Synnytys oli nopea ja kivulias mutta hyvin ollaan siitä toivottu ja maitoki on lähtenyt hyvin nousemaan. Nyt vaan opetellaan uutta arkea!
 
Vihdoin täälläkin poju sylissä :love: Poika syntyi viikoilla 41+2, niinkuin isosiskokin. Synnytys oli todella nopea eikä kivunlievityksiä ehditty edes miettimään :whistle: Hyvä fiilis silti jäi (y)

Onnea kaikille muillekin jo synnyttäneille ja tsemppiä lopuille loppurutistukseen! :love:
 
Paljon onnea kaikille pikku nyytin saaneille! :love:

Itsellä alkaa olo olla jo todella malttamaton, eikä synnytyksestä ole vielä mitään merkkejä. Olenkin varma, että se menee roimasti yli lasketun ajan. (n)

Kivuttomia supistuksia tulee harvakseltaan, yhtään kivuliasta en ole tuntenut. Kohdunkaulaa on jäljellä vielä 3 cm, kohdunsuu on pehmeä ja vain ulkosuu sormelle auki. Ei tässä varmasti kannata vielä edes odotella siis mitään tapahtuvaksi..

Millä tavalla teillä synnytykset käynnistyi? Kuinka pitkään oli ennakoivia merkkejä?

Mulla nyt rv 39+0.
 
Täälläkään ei mitään merkkejä synnytyksestä. Onneksi ainakin vielä ollaan käynnistykseltäkin vältytty. Haluaisin niin paljon, että lapsi syntyisi omia aikojaan. Mutta saas nähdä.

Minulla ei ole ollut yhtään kivuliaita supistuksia. Muutamia epämiellyttäviä kyllä. Ja viikko sitten sisätutkumuksessa paikat vain pehmenneet mutta täysin kiinni.

Saisi jo minun puolestani tulla.

Rv 39+0
 
Odottavan aika on pitkä... 39+3 ja tuntuu että kaikki merkit hävinneet :eek: käynnistys 40+4 jos ei siihen mennessä anna merkkejään tulla itestään... Toivon kyllä että normisti lähtisi käyntiin! Ps. ja alkaa vissiin käymään vähä herkäksi nää loppu ajat kun meinaa kyynel tulla silmään jo aku ankan lukemisesta kun veljenpojat kehuu setäänsä :D:rolleyes:
 
Onnea niille joilla on käärö jo vieressä!

Mulla nyt 40+2 jotain tuntemuksia on, mutta aina vaan jotain hetkellisiä. Jos vielä ens maanantaina menen neuvolaan, niin varataan aika ja todennäköisesti torstaina käynnistys.

Eilen pesin ikkunat ja tänään auton ulkopuolelta, mutta sinnikkäästi vaan tuntuu vielä odotuttavan. En tiedä mitä huomenna sitten tekis, kai lähden juoksulenkille ;)
 

Yhteistyössä