Syyskuun söpöläiset 2016

Viljaa, kävin tänään äitipolilla kun se terkkari piti vauvaa pienikokoisena eikä fs-mitta ollu kasvanu ed. mittaukseen. No vauva on ultran mukaan ihan ok kokoinen, mutta lapsivettä oli normaalin alarajalla. Tuokin oli vähän niin, että tuntui että jos oisi halunnu niin oisivat käynnistäny vaikka jo alkuviikosta. Toivosin kuitenkin että normisti lähtisi käyntiin, niin sitten kun sanoivat että tiistaina vaiko torstaina niin sanoin heti että vaikka torstaina, jos siis ei aiemmin synny. Kun ei kerran hätää ollut :)
 
Paljon onnea kaikille pikkunyytin saaneille, perästä tullaan...toivottavasti pian :)

Täälläkin siis vielä kärvistellään yhdessä kasassa :rolleyes:. Viimeksi kun kirjoitin, että minulla on synnytystapa-arvio ja joku kyselikin siitä, niin puhuin ohi suuni. Pih ja pah minulla mitään arvioita ollut. Se oli ihan normaali ultraus vain. Siellä siis kontrolloitiin vauvan kokoa, kun epäilys on isosta vauvasta. Mutta minkäänlaista muuta tutkimusta ei mulle siis tehty. Luulin kyseessä olevan synnytystapa-arvion, kun lääkäri itse siitä niin puhui.

Noh, joka tapauksessa siitä ultrasta on aikaa viikko ja vauvan painoarvio oli silloin 3770g. Lääkäri sanoi, että mulle tulee kutsu parin viikon päähän synnytyssairaalaan taas uuteen koko arvioon ja mahdollisesti käynnistykseen. Noh, kutsu tuli ja se on jo ensi viikon maanantaina eli 19.9. Silloin siis kokoarvioultraus sekä todennäköisesti jään silloin käynnisteltäväksi. iiiikkkk, hui :eek:

Tässä olen nyt koko viikon yrittänyt tehdä vaikka ja mitä, että synnytys lähtisi itsestään käyntiin, mutta katinkontit :LOL:. Välillä on tullutkin muutama kipeä supistus, mutta hyvin lyhyeen aina lopahtaneet. Olisin niin kovasti toivonut luonnollista synnytyksenalkua, mutta ei. No joo, onhan tässä muutama päivä vielä aikaa, mutta alkaa oikeesti jo usko ja toivo loppua!

Huomenna kuitenkin vielä normi neuvola, todennäköisesti viimeinen sellainen. Hui, tuntuupa jännältä ajatella, että viimeinen ennen nyytin tuloa. Vastahan minä sinne eka käynnille menin o_O. Kyllä aika onkin sitten kulunut nopsaan...

adalmiina rv 38+2
 
Viljaa, minulla irtosi iltapäivällä limatulppa ja siitä 11 tunnin kuluttua vauva oli syntynyt. Supistuksia oli jo aamusta, mutta vasta illalla sitten kipeytyi. Oikeastaan muuta ennakoivaa oiretta en osaa sanoa. Supistuksia on ollut pitkin matkaa ja tuolloinkaan en niitä arvannut vielä "oikeiksi" kuin vasta sitten illalla.

Pystyssä olin ja touhusin koko päivän, kävin koiran kanssa pienellä lenkilläkin. Liekö sitten vauhdittanut touhua. Loppu oli tosiaan aika haipakkaa... Lapsivedet tuli vasta kun vauva syntyi. :whistle:
 
Täällä alkaa tämä odottelu kyllästyttää. Ei mitään merkkiä synnytyksestä. Ja kaikki olisi valmiina vauvaa varten. Ei oikein tiedä että mitä tekisi jotta saisi ajan kulumaan. Minnekkään reissuun ei voi oikein lähteä ja nuo loputtomat kotityöt alkaa puuduttaa. Varastoja olen siivoillut mutta jotenkin sekään ei innosta. Leivottua on tullut parin viikon aikana enemmän kun moneen vuoteen. Pakkanen on täynnä ruokaa joten niitäkään ei voi enää tehdä koska ei vain yksinkertaisesti mahdu. Eikä kuitenkaan jaksa vain löhötäkään vaikka toki levättyäkin tulee.

Tänää rv 39+5
 
Täälläkin alkaa tuskastuttaa tämä odottelu. Nyt on kokeiltu tämän viikonlopun nimissä kaikki mahdolliset vippaskonstit, mutta ei. Joten huomenna edessä tod.näk käynnistys. Eilen illalla minulla jo toivonkipinä nousi, kun sain kaiken siivoilun ja saunomisen päälle aikaan kivuliaita supistuksia ja olin jo varma, että nyt mennään, mutta sitten kun ajattelin, että yritänpä nukkua vielä hetken, niin siihen ne sitten loppuivatkin. Ja tänä päivänä ei taas mitään, ei yhtikäs mitään. Mä niin yritin välttää tuota käynnistystä, mutta ei näköjään onnistunut :(

Joten huomenna varmaan sitten kokoarvioultran jälkeen alkaa käynnistely-yritykset ja niitä varmaan sitten riittää... Viis päivää käynnisteltiin edellistä ja kuudentena vasta sitten syntyi. Joten, hohhoijaa, onpa ihanan pitkät päivät edessäpäin :rolleyes:

adalmiina 38+5
 
Meidän nyytin syntymäpäiväksi tuli sitten 17.9. :love: Viikkoja oli tuolloin siis 39+6. Supistukset olivat tyystin erilaiset kuin esikoisesta. Hyvä kun tajuttiin lähteä edes sairaalaan ennenkuin meni tosi kivuliaaksi koko homma. meinasin autossakin että sanon miehelle että käännytään vaan takaisin, siinä autossa istuessa oli niin hyvä olla! :D Mutta kyllä nekin supistukset mitä oli ollut sitten tosia olivat, hyvä kun kävellä pystyi kun autosta nousin ja luulin jotta selkä katkeaa. Mutta niin erilaisia nuo hommat voivat olla! ja supistuksia ei tullut säännöllisesti ennen lähtöä kuin maksimissaan tunnin. Tsemppiä kaikille vielä h-hetkeä odottaville, voi nähtävästi tulla aivan tosi nopsaankin!! En miekään arvannu päivällä enkä illalla että lähtö oikeesti tulee (y)
 
Täälläkin saatiin kuin saatiinkin viimein nyytti kainaloon :love:

Meille syntyi (rv 39+1) keskiviikkona 21.9. klo 15.49 tytön tyllerö. Tyttö ei ollut ihan pienimmästä päästä, sillä painoa tytöllä oli syntyessään huimat 4805g :D
Joten taisin vetäistä pohjat tyttösen koossa :p. Joo, isoa lastahan meille lupailtiin, mutta maanantaina painoarvio oli 4,2 - 4,3kg, joten ihan ei tälläkään kertaa arviot osuneet kohdilleen. Lisäksi kun me emme tienneet sukupuolta etukäteen, oli tämä iloinen ylläri, että tulija olikin tyttö. Olimme nimittäin ihan varmoja pojasta...

Synnytys oli todella pitkä ja rankka, lopulta päädyttiin sektioon. Sitä yritin välttää viimeiseen asti, mutta sitten kun lapsen sydänäänet alkoi nousta liiaksi, oli viimein pakko luovuttaa ja onneksi sitten kaikki päättyi hyvin. Noinkohan olisin ikinä saanutkaan noin isoa pukattua ulos :rolleyes:

Noh joka tapauksessa rakkauspakkaus on mitä ihanin ja kunhan kotiudumme, niin pääsemme mekin vauvantuoksuiseen arkeen kiinni :love:

Tsemppiä vielä loppumetreille, jos jollain on vielä oma nyytti hakematta!
 
  • Tykkää
Reactions: pörtsy
Meille syntyi poika tiistaina 20.9. Klo 22.16. Synnytys oli aika nopea, kun se vihdoin alkoi. Suunnitelmissa oli pärjätä ilman isompia puudutuksia, mutta otin kohdunkaulan ja spinaalipuudutuksen, ja ihan hyvä näin! Kotiuduttiin jo torstaina kun täällä saa uudelleen synnyttäneet lähteä aiemmin ja käydä sitten jälkitarkastuksessa seuraavana päivänä. Hauska huomata kuinka paljon on unohtunut asioita tässä vuosien välissä, mutta kyllä ne sieltä palautuu kun tässä elellään vauva-arkea ❤
 
Täällä onkin keskustelu hiipunut. Nyt kaikilla taitaa jo olla nyytit kainalossa. :love: Meidän pikkuinen syntyi laskettuna aikana 20.9. Olen niin rakastunut tuohon pieneen ihmeeseen.

Miten muilla on lähtenyt sujumaan? Kuinka usein teillä syödään? Meidän neiti nyt siis reilu 3 vkoa ja syö parin tunnin välein. Illalla 1,5 tunninkin välein tankkailee ja sitten alkuyöstä menee yksi pidempi reilun kolmen tunnin unijakso. Ja sitten taas parin tunnin välein loppuyö ja päivä. Täysimetyksellä on. Milloinkohan syöttövälit alkavat pitenemään?
 
Onnea kaikille pienistä rakkauspakkauksista! :love:

Viljaa, nämä pienet ku ne voi syödä kolmesti tunnissa, kolmen tunnin välein tai kolme tuntia kerrallaan ja kaikki on normaalia. Meillä neiti on 5 viikkoa ja jos Luulen että nyt on jotakin rytmin tapaista tullu elämään, niin seuraavana päivänä meneekö jo hommat ihan eri tavalla :) Ja sitte on nämä tiheän imun kaudet yms yms

Onko teillä millon nimiäiset/ristiäiset pienelle? Meillä ois pian, nimi vaan on vielä hakusessa..(n) Mutta eiköhän me jotakin keksitään ;)

Nyt alkaa kuulumaan ähinää ja murinaa neidin suunnalta niin taitaa tulla tälle ruokinta automaatille hommia ;)

Pikkupossu ja neitipossu 5vko:love:
 
Meillekin syntyi pieni poika 25.9.

Kaikki on lähtenyt sujumaan hyvin. Pieni lähellä nukkuu ja syö. Isosisko on vähän mustasukkainen ja kiukuttelee ja se meinaa vähän kiristellä hermoja. Mutta yritän muistaa että hänelle tämä on iso elämänmuutos ja siksi kiukuttelu on ymmärrettävää.

Meillä syödään vaihtelevasti. Välillä saattaa nukkua 3-4 tuntia syönnin välissä ja välillä vain 1-2 tuntia. Yleensä illan tankkailee kello 23-24 asti ja sitten nukkuu sen 3-4 tuntia ja sitten syö. Sitte nukkuu pari tuntia ja syö taas. Ja sitten heräänkin esikoisen kanssa ja vauva jatkaa yleensä vielä pari tuntia unia. Toivon että unet pysyisivät näin hyvinä.

Kuinka paljon teidän vauvat ovat hereillä vuorokaudessa? Meillä jaksaa 2-3 kerras vuorokaudessa olla hereillä pari tuntia kerrallaan.
 
Onnittelut kaikille tasapuolisesti! :love:

Kummasti jäänyt tämäkin palsta, ei ole paljon ehtinyt kirjoittelemaan. :barefoot:
Meillä syödään lähes poikkeuksetta 1-3h välein, pidempiä välejä ei ole. Yöt on nyt mennyt siihen, että valvotaan aamuneljään. Päivällä sit nukuttais kyllä. Eikä mitään toivoa millekään rytmille tämän ikäisenä, joten siihen on vaan sopeuduttava. Vähänhän tässä sosiaalinen elämä kärsii, kun ei jaksa nähdä ketään eikä lähteä ruokakauppaa pidemmälle.
Hereillä meillä ollaan siis usein 18-04 jollain 15min torkuilla ja loput sit toisinpäin, ollaan päivällä pätkiä hereillä. Kyllä sitä hiukan on kateellinen niille, joiden lapset nukahtaa syömisen jälkeen nätisti ja nukkuvat yöt hyvin.
Kerran oon kuuteen viikkoon nukkunut yli 4h :ninja:

Lennis ja neiti 7vk
 
Meillä tulee tytsyllä täyteen 4vkoa, kyllä menee aika nopsaan! Isoveli kokenut siskon nyt vähän ärsyttävänä. Kommentoitunut jotta sitten kun on lapsi eikä vauva niin ei ole enää niin ärsyttävä. Toisaalta käy kyllä silittelemässä hieman yms. Ja toki asiassa vielä se kun on isällään joka toinen viikko. Vaatii sopeutumista. Mutta eiköhän tuo ajastaan.
Neiti tuntuu syövän, syövän, syövän ja nukkuvan. Yöt menneet suht mukavasti vaikka itsestä tuntuu että silloin häntä nälättää eniten. Mutta voihan se olla että tunne on vaan itellä. Nukkuu kuitenkin hyviä pätkiä pääsääntöisesti, ainakin toistaiseksi. Jotenkin veljestään muistelisin että näillä paikkeilla tapahtui joku muutos ja alkoi valvomaan enemmän öisin, jotenkin sillä on pieni varaus tässä että mitenkähän käy nytten... Nukkuu vieressä yleensä loppuyön asioitten helpottamiseksi, joten heräämisiä ei silleen tuu laskettua.
Tsemppiä Lennikselle tuon rytmin kanssa! Jospa se luonnostaan kääntyy kun päivisin enemmän hälinää, ääniä, valoa yms. On varmasti nyt rankka vaihe, kun pitäähän sitä kuitenkin normiasiat hoitaa yms.
 

Yhteistyössä