Syyskuun suloisuudet 2017 ♡

Sokerirasitus meni hyvin! Paastoarvo: 4,7 (viite 5,3), 1h: 4,3 (10,0) ja 2h: 4,2 (8,6). Terkkari sanoi että parin tunnin välein olisi hyvä syödä että verensokeri pysyu tasaisena eikä kuulemma ole pahitteeksi vaikka yölläkin heräisin syömään kun sokerit on noin alhaiset :D En kyllä ajatellut viimeisintä neuvoa noudattaa, paisun vaan jos ympäri vuorokauden käyn jääkaapilla :ROFLMAO:
Mun olisi kuulunut mennä rasitukseen vasta viikolla 24 (tai jotain sinnepäin) mutta halusin hoitaa sen pois alta eikä kuulemma haitannu käydä aikaisemmin.

@Miisa34, luulisin että mulla on ollut supistuksia mutta ihan varma en ole. (Vasta kolmas raskaus menossa :whistle:) Välillä mahassa tuntuu epämukavalta, ei se kipeä ole mutta sellainen kummallinen. Meinaan kysyä asiasta kun käyn yhdessä kontrollissa naistenpolilla 12. päivä, mulla on vähän erikoista vuotoakin ollut :unsure:

@pehmis26: mulla ainakin pompsahti kohtu ihan yhtäkkiä ylös! Muutamaa päivää aiemmin ei vielä tuntunut kädelle kuin vain aamulla yön makoilun jälkeen mutta nyt tuntuu selvä kumpu navan alla aina kun olen selälläni :love:

Tänään 15+4
 
Uh, täällä pahoinvointi vaan jatkuu. Hassua kun se helpottui tuossa rv11-12 tienoilla, mutta sitten taas paheni, nyt on viimeisen viikon ollut taas monta huonoa päivää, nyt rv13+3. Tänään on myöskin yököttävä olo mutta onnistuin just saamaan koti-doplerilla ekaa kertaa sydänäänet kuuluviin!! En kyllä ole varma löysinkö molemmat vauvat, mutta luulen niin koska pari kertaa löysin todella selkeän 'kloppoti' äänen, ja pari kertaa puolestaan hieman vaimeamman 'jumputuksen', molemmat kuitenkin siis selkeesti sikiö, ei mun pulssilla. Molemmathan on siis oikealla puolella, mutta ultrien mukaan melko samalla korkeudella, hieman viistosti toinen toisen takana (eli kun ultraa, pitää katsoa etummaisen 'taakse' että näkee toisen kunnolla) :)
 
Moikka kaikille, mäkin voisin liittyä mukaan keskusteluihin :) esikoista täällä odotellaan siis kovasti saapuvaksi. Plussasin jo aikaisin jouluaattona ja kovin epäuskoisissa fiiliksissä on edetty. Alkuraskaus meni pahoinvoinnin jyllätessä, mutta nyt vihdoin 17. viikolla pahoinvointi on ehkä vähän alkanut helpottamaan. Äitiyspakkauksesta olitte kanssa jutellut niin luulen että mekin se otetaan, vaikka kaikki jutut ei omaa silmää miellytäkään. Meillä ei ole mitään vauvajuttuja valmiina niin onhan siinä kuitenkin ihan tarpeellisiakin välineitä.

Faceryhmä kiinnostaa joten laitan sulle @Haaveilia(ko) viestiä! Ja listalle mut voisi lisätä näillä tiedoilla:
5.9./herukkainen/26/TAYS/1. lapsi
 
Tervehdys kaikille :wave:
35-vuotias kolmen lapsen äiti täällä neljättä odottaa. Ensimmäisten viikkojen öllötyksistä on selvitty ja mukavissa keskiraskauden fiiliksissä mennään :) Jos joku tuota listaa päivittelee, liityn mukaan näillä spekseillä:
LA 20.9/35/HYS/4. lapsi
 
Hei vain uusille!

Käytiin tänään tokassa neuvolassa ja kaikki oli ok! Mulla verenpaine on laskenu aika paljon, mutta se on vaan hyvä koska yleensä se varsinkin lääkärissä mitattaessa on ihan pilvissä. Nyt täysin normaali. Hemoglobiinikin on laskenut, mutta sekin on selkeesti normaaleissa rajoissa vielä, koska tavallinen arvo mulla on tosi korkea :D

Kuunneltiin kans sydänäänet ja mahassa oli menossa kunnon jumppatunti. Pienen sydän jumputti tosi selkeesti ja syke huiteli jossain 150-160 välillä. Kovia potkuja kuului myös kun toinen siellä riehui. Kivaa, että sattui nyt tuollainen aktiivisempi hetki, kun ultrassa se vain nukkui ja vähän koukisteli jalkoja tökittäessä sitä hereille :D Tänään 14+4 menossa :)
 
Tervetuloa uusille! :)
Täällä tuntuu vaiva vaihtuvan toiseen koko ajan, kun yhdestä selviää niin tulee toinen tilalle :( Lannerangan kivut on alkaneet jo ja tällä viikolla minut löysi flunssa. Pääsiskö kohta jo nauttimaan tästä odotuksesta?
Nyt olen varmasti tuntenut liikkeitä jo toista viikkoa, kovin on potkut voimistuneet :love:

Tänään jo 17+0!
 
Raskaus ja parvorokko.
Onko jollain kokemusta parvorokosta raskauden aikana? Mulla on tällä hetkellä tosi kurja tilanne, kun meillä töissä on nyt parvorokkoa ja mä en ole sitä ikinä sairastanut. Riski saada se on kyllä pieni ja vielä pienempi riski sikiön saada se, mutta olen silti ollut siitä tosi huolissani. Parvo voi aiheuttaa sikiölle näillä viikoilla (mulla nyt rv15+1) anemiaa ja pahaksi mennessään täytyy sikiölle antaa ilmeisesti napasuonen kautta lisää punasoluja. Epämuodostumisen tai keskenmenon riskiä ei ole. Mutta olen nyt seurannassa ja kahden viikon välein käyn verikokeella, josta katsotaan nouseeko vasta-aineet. Jos saan taudin ja vasta-aineet alkavat nousta, tutkitaan asiaa äitiyspolilla ja seurantaan kuuluu ultrassa käynti usein. Lääkäri yritti mua puhelimessa rauhoitella ja eristämisen, työyksikön vaihdon tai sairasloman tarvetta ei kuulemma ole, koska riski sairastua on kuitenkin niin pieni. Mutta olen ollut kyllä tosi huolissani ja miettinyt asiaa tosi paljon.
Olisikin ihana kuulla teidän kokemuksia tai ajatuksia tästä parvorokosta, jos teillä tai tutuillanne on ollut se raskausaikana tai ollut riski sairastua siihen.
 
Täällä vissiin monella seesteinen keskiraskaus kun niin hiljaista on ;) Pitääpä itsekin kirjoitella pitkästä aikaa kuulumisia..

Mulla tänään 16+0, huisia! Epämääräisiä kiputiloja välillä selässä ja jossain tuolla häpyluun tienoilla, mutta näistä oon vaan lähinnä huojentunut, kun tietää että todnäk kroppa siellä vaan antaa tilaa vauvelille :love: Liikkeitä en oo kai vielä tuntenut.. pari kertaa joku pieni muljahdus tuntunut, mutta en kyllä voi mennä vannomaan että se oli vauvan liikkeitä. Viimesimmän viikon aikana raskaudesta tietämättömät ovat alkaneet kysellä onko meille vauva tulossa ja tästä oon hieman järkyttynyt, että sen muka nyt jo huomaa, varsinkin kun olen esim.töissä käyttänyt mielestäni melko löysiä paitoja :eek:Mutta kuulemma raskauden myös silmistä näkee, tiedä sitten mitä meedioita lähipiirissä :alien:

Oletteko vielä tehneet vauvalle mitään hankintoja? Me ei olla ostettu yhtään mitään, varmaan rakenneultraan asti odotellaan ja sitten kesällä alkaa armoton shoppaus :LOL: Meillä ei ole lähipiirissä pieniä lapsia juuri ollenkaan ja kavereistakin ollaan ensimmäiset lisääntymään alkaneet, joten alusta alkaen pitää kaikki ostaa. En edes tiedä mistä alottais..:coffee:
 
heip..
täällä vkot 18+0 tänään.. Pieniä liikkeitä tuntuu jo jota epäilen vauvan aikaansaannoksiksi kipuja selässä ja nivusissa joten tukivyö jo käytössä miltein joka valveilla olo hetki.. Himot nousseet esiin jo, lievinä
lähinnä nyt kovasti askarruttaa ionisaatio ja sen tuomat ongelmat ja kumpi sieltä tulee. Vielä hetki pitäisi malttaa, rakenneultra 25.4
 
Haaveilia(ko), laitoin sulle yv:n kun voisin viimein liittyä sinne facebook ryhmään myös. Tällä viikolla oli siis lapsivesipunktio, ja saatiin hyviä uutisia :) Ei myöskään edelleenkään ultrassa näy mitään muita ongelmia (mutta siis tiheätä ultrausta jatketaan vähintään 2 viikon välein koska se TTTS syndrooma voi ilmestyä milloin vain), ja molemmat vauvelit ovat jopa isoja ikäisikseen (ja todella identtisiä, saman kokoisia, ja viime ultrassa olivat jopa täysin samassa asennossa).

Hauskaa viikonloppua kaikille!
 
Heips kaikille!

Näin myöhäisheränneenä ajattelin minäkin liittyä tähän joukkoon. Olen 29- vuotias ja odotan esikoista. Huomenna raskausviikkoja kasassa 16+0.

Mut voi lisätä seuraavilla tiedoilla: 24.9./jennielisa88/29/TAYS/1.lapsi

Kiinnostaa myöskin se fb-ryhmä,joten laitan viestiä.
 
Terve kaikille !
Täällä mennään jo viikoilla 18+0 ja tuntuu selvästi jo liikkeitä etenkin iltaisin. Pahoinvointi tullut takaisin joinakin aamuina mikä on hieman ikävää.
Kävin torstaina neuvolassa ja päästiin pikaseen kurkkaamaan pikkusen vointi ,hyvältä näytti kaikki
Sukupuolta lääkäri yritti katsoa mutta äsh asento oli pienellä tosi huono silloin :D
Toivottavasti RU ssa näkyisi vaikka ei nyt maailmanloppu ole jos pitää yllätyksenä;)
Tuntuuko teillä liikkeitä ? Onko pahoinvoinnit poistuneet vai tulleet takaisin?
Ihanaa kun kesä on tulossa ja piristää jo mieltäkin niin paljon tuo valon määrä:)
Ainiin , huomasin viimeviikolla rinnoista tulevan nestettä,ilmeisesti jonkinsortin maitoa? Nukkuessa tulee ja satuin vauvahjelma katsomaan missä oli vastasyntyneitä niin oli ruvennut vähän vuotamaan. Normaalia? Hormonien tuotosta? Kaikki on niin uutta ja ihmeellistä ensimmäistä kun odotan:p
Hyvää palmusunnuntaita !
 
Hei kaikille! Vieläkö mahtuis yksi matti myöhänen mukaan? Täällä odotellaan kuudetta lasta. Tytöt syntyneet -01, -04, -08, -11 ja -13. Kaikki ovat siis tyttöjä, enkä usko että poikkeusta tekee tämä uusi tulokaskaan :D

La 26.9/ 33v / MKS / 6.lapsi
 
Enemmistö on päättänyt, että perustamani facebook ryhmän jäsenmäärä olisi max 60,joka täyttyi eilen. Vauva2017 ryhmästä löytyy linkkejä vielä syyskuisten ryhmään(ainakin 4eri ryhmää on)!

Täälä viikkoja 17 jo! Aika menee hirmu nopeesti. Rakenneultra olis vasta 15.5 -.-

Beiben liikkeitä oon tuntenut jo muutaman päivän ja sydänäänet löytyy vaan helpommin koko ajan.
 
Heipat kaikille ja tervetuloa mattimyöhäsille! :LOL:

Täällä liikkeet tuntuu myös jo päivittäin :love: pahoinvointia ja väsymystä on edelleen iltapäivisin, ajattelin koittaa tänään syödä useammin keskipäivän tienoolla jos se vaikka auttaisi. Sokeriarvot oli rasituksessa niin matalat että terkka ohjeisti syömään usein ettei sokerit laske huonovointisuuden puolelle :censored:

@AnaEmilia, kyllähän joillain odottajilla alkaa rinnat vuotamaan jo raskausaikana! :)

Huomenna olis ylimääräinen ultra, saataispa tietää jo kumpaa ootellaan! En tiedä mitä teen jollei rakenneultrassakaan selviä ensi viikolla, jaksankohan odottaa syyskuulle :D

Tänään 18+3 ♡
 
Heippa, mulla viikot 19+4. Liikkeet tuntuu päivittäin, ja isä ja vauvan sisko ovat jo tunteneet kädellään ne :love: niinkuin itsekin. Liikkeitä alkoi tuntumaan jo viikolla 13, tietyssä asennossa (kolmas raskaus). Rakenneultra ensi viikolla. Hyvällä jännityksellä odotellaan:)
 
Täällä liikkeitä tuntunut jo reilun viikon ajan, enää en epäröi ollenkaan etteikö olis vauva! Hauskaa muljuamista ja potkuja tuntuu jo mahan päältäkin jos hyvä tuuri käy. Olin varautunut pidempäänkin liikkeitä odottamaan näin ensimmäisen lapsen kohdalla, mutta ihanaa kun asukki onkin nyt jo ruvennut ilmoittelemaan itsestään monta kertaa päivässä :love: Mulla istukka takana, niin varmaan edesauttaa liikkeiden tuntumista.

Toinen neuvola viikon päästä ja rakenneultraan vielä 3viikkoa, ihan hyvillä mielin odottelen, vaikka tietenkin kammottaa ajatus että joku onkin pielessä ja joudutaan keskeyttämään tms :confused: Varsinkin kun olen nyt vasta liikkeiden myötä todella tajunnut että mahassa joku majailee.

T. Pehmis 17+5

Niin ja tervetuloa uusille syyskuisten odottajille!
 
Näköjään toisesta liikkeet alkoivat tuntua aiemmin, tänään 18+6 ja selkeää liikehdintää ollut reippaan viikon verran. Esikoisesta taisi tuntua ekat liikkeet vasta lähempänä rv20, tosin silloin oli istukka edessä (nyt takaseinässä). Pari viikkoa pitäisi vielä jaksaa odottaa rakenneultraa!

Mulla on edelleen välillä pahoinvointia, lähinnä jos ruokailuvälit venyvät liian pitkiksi. Kiva oravanpyörä, kun on liian nälkä -> tulee paha olo -> ei tee mieli syödä yhtään mitään. :oops: Kiloja on tähän mennessä kertynyt about kolme, hivenen epäterveelliset vissiin nuo mun syömiset vaikken paljoa olekaan syönyt... Karkit ym. sokeri ei onneksi pahemmin maistu vieläkään, mutta rasvainen ruoka kyllä. Liikuntaa pitäisi saada lisättyä, mutta saas nähdä tuleeko työmatkapyöräilystäkään mitään ellen vaihda fillaria johonkin pystyasentoisempaan.
 
Heippa pitkästä aikaa!

En ole oikein ehtinyt tänne ku töissä on ollut niin älyttömän hektistä koko ajan..

Meillä oli jo rakenneultra ja kaikki oli hyvin, vauva vastasi täysin viikkoja ja saimme poikalupauksen :love:
Liikkeitä on tuntunut tämän kuun alusta asti, mikä on ollut aivan ihanaa... Oma murhe ja huoli on ollut paljon pienempää kun pikkunen on möyrinyt masussa :)
Harkkasupparit ja liitoskivut on vaivannut pari viikkoa. Ne on aika kurjia, varsinkin kun väkisin tulee mietittyä että mahtaako supparit pehmittää jo paikkoja o_O

Mäkin vaan päätin olla ajattelematta mitään pahoja asioita ennen ru:ta.. @pehmis26
Jotenkin ajattelin et jos annan pelolle ja ajatuksille vallan tuun hulluks... Eikä se murehtimalla miksikään muutu niin kannattaa nauttia liikkeistä ja ottaa huonot uutiset vasta sitten vastaan jos niitä tulee..

Mites @Mijau Saitteko sukupuolen selville?

Mulla pahat olot onneks jäi sinne 14 viikolle @Yönseutu :sick: Nyt on ruokahalu taas kohdallaan ja paino noussutkin melkein 4 kiloo 5 viikossa :eek:

BlackCat ja poikanen 20+6
 
Poikalupaus täälläkin ja kaikki hyvin :) Siellä se pieni raapi päätä ja haukotteli ja välillä piti sellaista jumppatuntia ettei ultraaja meinannut perässä pysyä. Kiltisti näytti sukupuolensakin. :D Hirveesti en oo ehtinyt kirjoittelemaan kun oon koko ajan töissä (nytkin).
 
Nostellaanpa tätä vähäsen. Täälläkin vihdoin ru takana ja kaikki oikein mainiosti, poju kovasti tutkaili varpaitaan :love: On hän kyllä niin ihana :love: Poikafiilis mulla on ollut koko ajan ja paikkansa piti.

Oon ollut minäkin tosi paljon töissä ja väsymys ollut sen mukaista. Nyt onneksi viikko lomaa. Mikäli oikein olen tulkinnut niin harkkasupistuksiakin alkanut tulemaan, viimesimmän työvuoron jälkeen oli maha ihan kivikova ja pinkeä, onneksi levolla meni ohi. Joudun töissä kävelemään tosi paljon, onneks nyt tosiaan vähän huilitaukoa.

T. Pehmis ja poitsu 20+6
 

Yhteistyössä