Syyskuun suloisuudet 2017 ♡

Ihanaa, mulla ei ole ollut huonoa oloa mutta oksennusrefleksi on ihan omaa luokkaansa. On se ollut herkässä ennenkin mutta nyt hampaiden pesu ja vitamiinien napsiminen ja joskus jopa ihan tavallinen juominen aiheuttaa yökkäyksiä. :sick:

Mulla on ens viikolla "uusi ensimmäinen neuvolakäynti" koska nämä täällä uudella paikkakunnalla ei halua tehdä lähetettä labroihin yms näkemättä mua ensin, huoh :D
 
@Leikkuri, tsemppiä! :cry:

@kantris, kävin esikoisen kanssa akupunktiossa kipujen takia mutta en kyllä koskaan ole kuullut tuommoisesta ehkäisevästä hoidosta! Kuulostaa melko uskomattomalta mun korviini mutta eihän siitä tosiaan mitään haittaa ole kokeilla (y)

Syömisten kanssa olen ollut melko tarkka. Maksamakkaraan on ollut himo muutaman kerran ja sitä menikin joinakin päivinä aika paljon :sick: Kypsentämättömiä lihoja, kaloja tms. en syö ollenkaan ja ostan aina pastöroituja juustoja kaupasta.

Yh mikä aamu ollut tänään! Eilen alkoi päänsärky mikä jatkuu tänäänkin. Fiksuna otin särkylääkkeen tyhjään mahaan ja hetken päästä piti sitten käydä oksentamassa :censored: oon nukkunukin taas hirmu huonosti ja selkä sekä niska on ihan romuna vaikka mies eilen hieroi :(
Ootteko muuten kuullu sellaisesta hoidosta kuin gua sha? Suosittelen lämpimästi ottamaan selvää, sitä voi kotonakin (ja synnytyksen aikana) harjoittaa. Aattelin pistää miehen tänään "guashaamaan" mun alaselkää kun hieronta ei eilen auttanu yhtään - päinvastoin. Tuskallistahan se on mutta auttaa! :)
 
Mmirak mulla on tuo oksenkusrefleksi ihan kauhea ja kauhean herkkä nyt. Varasinaisesti en oo laatannu, mutta se oksetusolo on kyl koko päivän läsnä ja se yökkäily. Se voi tulla jonkun hajuvedestä tai ruokalan hajusta ja onkin tosi vaikee olla nyt "ihmisten ilmoilla" ja selitellä miksi en tule tänäänkään ruokalaan syömään :oops:
 
Eka neuvola check! En nyt tiedä tulinko hullua hurskaammaksi, mutta kiva siellä oli rupatella ja ainakin asiat nyt etenee (y) Hassua kyllä oli siellä puhua vauvasta, kun kukaan ei ole edes todennut mahassa olevan mitään. o_O

Mites muilla nuo lääkärintarkastukset raskauden aikana? Tuli vähän yllärinä, että täällä lääkärille pääseekin vain kerran koko raskausaikana joskus viikoilla 25-30. Mun kaikki puhelimeen lataamani raskausappsit mainostaa että alkuraskauteenkin pitäis kuulua neuvolalääkäri ja samaa kertoivat myös kaikki "viralliset" sivustot. Terkka useaan otteeseen mainosti että täällä on kova lääkäripula, eli tuokin lääkäriaika varataan sitten hyvissä ajoin että pääsen edes sinne. Noh, nää on näitä säästöjä. :whistle:

Täällä varsinainen pahoinvointi on ehkä hiukan vähentynyt, mutta ällötykset on astuneet kuvioihin. Himoitsin tässä monta päivää perunamuussista ja jauhelihakastikkeesta, joten eilen teinkin oikein ison annoksen, että riittää monelle päivälle. Eilen kyllä maistui, mutta nyt kun ajattelen että mun pitäis sitä kohta syödä niin.... :sick: yök. Väsyttää kans vietävästi, neuvolan jälkeen menin onnellisena takasin peiton alle parin tunnin päikkäreille.

Pehmis 8+4
 
Tänä aamuna se sitten tapahtui ekan kerran, oksensin! Saakeli, mun kun piti selvitä ilman. Mulle on aina muutenkin hampaiden pesu vaikeeta yökkäysrefleksin takia, tänä aamuna sai taas kakoa vedet silmissä mut toki tyhjästä mahasta mitään irronnut. Kesken aamupuuron se sit iski ihan puskista, yh! Toivottavasti tää yks kerta riittäis!

@pehmis26 Täällä näkyisi lapun mukaan olevan lääkärikäynnit rv 17 ja 35. Ylipäätään kätilön/terkkarin luona käyntejäkin on supistettu, samoin lääkärikäyntejä. Täällä on ennen ollut kolme lääkärikäyntiä raskauden aikana.

10+4
 
@pehmis26 täällä on lääkäri joskus rv17 ja sitten loppuraskaudessa. Tullut uusi käytäntö että vauvaa ei "tarpeettomasti häiritä" eli sisätutkimusta ei tehdä jollei ole syytä tarkistaa tilannetta. Neuvolassa vähän juteltiinkin etten välttämättä mene ainakaan ekalle lääkärikäynnille kun se on pelkkä keskusteluaika.
 
Joensuun alueella kans yks lääkäri sillon n.26 viikolla.
Tänään oli myös mun eka neuvola, vaikka ei siihen osaa silleen varmuudella suhtautua, kun on vielä monta viikkoa 12 viikon ultraan.
Ruuista oli puhe, siis tosiaan pastöroidut tuorejuustot on kielletty! I'm shocked?! Siis nää hovit ym. En ymmärrä. Murmatin aiinä neuvolassa jo tästä. Tykkään ruisnappien ym ja patongin kanssa tuorejuustoista. Mie haluisin tietää mihin thl sen perustaa, ymmärrän homejuustot jotenkin, mut että noikin. Periaatteessa miks maito tai jogurtit ois sen turvallisempia...
Tsemppiä Vernamaria pahaan oloon, mulla alko kans hammaspesusta aamuisin ja joka aamu täytyy kakoa tyhjän mahan kanssa. Ja sit pitkin päivää.
 
M89
Aion itse syödä pästöroituja juustoja, sekä majoneesia yms. 4-vuotta sitten nämä oli täysin sallittuja kun odotin esikoista. Iso riskihän on myös esim salaatinlehdestä saada listeria, mutta eipä se ole kielletty. Uskon siis, että riski on ihan yhtä suuri näissä pästöroiduissa juustoissa. En ala pelkäämään jokaista suupalaa (toki järki mukana) ja luotan siihen, että kaikki menee hyvin ja jos ei mene niin, niin on sitten tarkoitettu.
 
  • Tykkää
Reactions: FreeZone81
Mie aattelin kans uhmata rajoituksia juustojen osalta. Eihän tässä uskaltaisi juoda maitoakaan enää, ihmetyttää toki, että mihin tutkimukseen/kokemukseen he perustelee nuo rajoitukset..Ja meetwurstikin oli kielletty..Olen luullut, että se on kypsytetty makkaratuote.
 
Kainuussa pääsee lääkärille kolmesti ja neuvolaankin niin monesti, että en jaksanut edes laskea :) oli tosiaan alkuraskauden ultra, sitten on niskaturvokeultra (joka on synnärillä), viikolla 20 rakenneultra jonka tekee taas lääkäri ja muistaakseni viikolla 35 lääkäri, jossa valmistaudutaan sit synnytykseen. Että meillä on palvelut onneksi kunnossa ainakin tämän suhteen.

Kerroin tänään töissä esimiehelle ja tiimin vetäjälle vauvauutiset, vaikka vielä mennään viikolla yhdeksän. Suunnitellaan kuitenkin jo tiiviisti ensi vuoden juttuja, joten tuntui siltä, että on iskettävä kortit pöytään. Onneksi kumpikin onnitteli kovasti, vaikka poissaoloni aiheuttaakin haasteita. Mutta aivan mahtava (miespuolinen) esimieheni sanoi, että näitä asioita ei aikatauluteta, vaan ne tapahtuu silloin, kun tapahtuu ja niistä ollaan iloisia. Tuli tosi hyvä mieli <3
 
On jäänyt vähän lukematta, kun on tullut tämä uusi ketju
On taas tullut paljon uusia mukaan, tervetuloa minun puolestani :)

Täällä pahoinvointi on jo aikalailla takana, ei ole tarvinnut 1,5 viikkoon enää pelätä oksentelua. Ruoka ei vielä maistu entisellä tavalla, olen tosi nirso nyt ja melkein kaikki saisi olla melkein maustamatonta. Selkäkipu on tullut uutena vaivana, epäillen pahasti että olisi liitoskipuja :devil: Ei nyt tarvisi ihan vielä alkaa, onneksi on sentään rauhallinen työ.

Cindra ja masuasukki 11+2
(luulin ensin että 11+3, unohdin että on ensin +0 :LOL:)
 
Hei, meillä on ollut aika jännä viikko: maanantaina kävin uudelleen varhaisultrassa (7+6) ja diagnoosi varmistui eli monoamnioottiset (mo-mo) identtiset kaksoset. Tiistaina pääsimme jo perinatalogin puheille, joka on erikoistunut tälläisiin kaksosiin ja muihin riskiraskauksiin, ja kuten jo olinkin lukenut netistä/tieteellisistä artikkeleista, tämä on todellakin riskialtis, ja viimeistään rv 32-33 (elokuun alussa) tehdään suunniteltu sektio, jos siis sinne asti päästään (voi siis tulla hätäsektio jo aiemmin). Mutta koska mulla siis myös kohtu epänormaalin mallinen, voi kaksosilta loppua tila jo aiemmin, eli periaatteessa koska vaan rv24 jälkeen voi tulla sektio ajankohtaiseksi (mo-mo kaksosia ei voi koskaan synnyttää alateitse, se on liian vaarallista koska ovat samassa sikiöpussissa ja napanuorat ovat aina kiertyneet molempien vauvojen ympärille/toisiinsa).

Meille on nyt varattu seuraava ultra tasan rv12, ja suoraan Naistenklinikan riskiraskaus-osastolle, tuon samaisen perinatalogin suorittamana. Ja jos siellä kaikki ok, sitten aluksi on kahden viikon välein käynnit Naikkarin äitiyspolilla (kuunnellaan sydänäänet, ultraa ei välttämättä oteta joka kerta), ja jossain vaiheessa viikon 20 jälkeen joka viikko, ja sitten myöhemmin/jos jotain häikkää vielä useammin. Usein loppuvaiheessa tälläisissä kaksostapauksissa joutuu käymään joka toinen tai joka päivä ja/tai joutuu osastolle tarkkailuun eli sitten on kiinni monitoreissa suurimman osan päivästä. Eli täällä ei tartte olla siitä huolissaan että ei pääsis tarpeeksi lääkäriin tän raskauden aikana! Jokaisesta poliklinikkakäynnistä kylläkin menee maksu (muutenhan ois ilmaista neuvolan kautta), mutta oikeastaan se on ihan sama meneekö maksukatto umpeen noista polimaksuista vai sitten myöhemmin omista/vauvojen sairaalamaksuista (esikoisenkin kanssa meni umpeen ihan mun omista sairaalamaksuista kun olin yli kaksi viikkoa silloin Kättärillä).

Eipä tämä kauhean ihanaa ole, kauhea huoli tietty on että kaikki ei mene hyvin, ja ollaan päätetty että en enää rv20 jälkeen uskalla minnekään matkustaa, että pääsen tuonne äitiyspolille jos vähänkään rupee tulemaan jotain ongelmaa. Onneksi asutaan Helsingissä, ettei tartte pidempää matkustaa Naistenklinikalle (kaikki tälläiset raskaudet etelä-Suomen alueelta hoidetaan siellä).

Pitäkää meille peukkuja!

Ja muista normaaleimmista asioista: pahoinvointia on vaihtelevasti, maha on kasvanut aika paljon (pitää tosiaan katsoa mitä laittaa päällensä) mutta painoa on tullut lisää max. 1 kg, joka on melko vähän kaksosraskaudelle tässä vaiheessa (mutta mun ei kauheasti tarvitse lisätä painoa, oli jo valmiiksi jonkin verran liikaa). Nukun tosi huonosti, tyyliin 4-6 h per yö (herään aamuyöstä enkä saa unta enää), vaikka normaalisti nukun n. 8 tuntia, eli aikasta väsynyt olen. Ja olen syönyt pehmeitä juustoja jos ne on a) pastöroidusta maidosta tehtyjä, ja b) juuri avattuja (eli kotona/jos olen nähnyt että ne on just tullut jääkaapista, ravintolassa en söisi pitkään vitriinissä seisonutta mozzarellaa). Ja uskon että akupunktiosta voi olla apua pahoinvointiin/moneen vaivaan, mutta sikiön perinnöllisyyttä sillä ei voi muuttaa, kyllä ne geenit on määräytyneet siinä vaiheessa kun sikiö on hedelmöittynyt eikä niitä enää myöhemmin voi muuttaa (no, korkeintaan mutaation kautta, mutta siis ei perinnöllisyyttä/taipuvuutta perinnöllisiin tauteihin).
 
@Lehtoleinikki Hui, kuulostaapa hurjalta! Ihanaa kuitenkin, että raskautta seurataan noin tiiviisti ja olette varmasti hyvässä hoidossa. Pidän teille peukkuja ja kerrohan täällä miten raskaus etenee!

Pitää noihin ruokarajoituksiin kommentoida, että minulle ainakin terkka korosti että ne on SUOSITUKSIA, ainut mihin hän ottaisi nollalinjan on alkoholi. Satunnaisesti jos syö jotain "kiellettyä" niin tuskin on mitään haittaa. En kyllä ajatellut mitään raakaa kalaa alkaa tässä syömään, mutta siis jos jotakin homejuustoa joskus palasen otan ja just siitä suupalasta joku pöpö tulee, niin sitten se on niin tarkoitettu (kuten joku jo totesikin). :) Tällä hetkellä oon saavuttanut rauhan muutenkin koko raskauden suhteen, tulee mitä tulee niin kyllä tästä selviää. :barefoot:

8+5
 
Kyllä mä taas semmoisia itkupotkuraivareita täällä vetelen ettei tosikaan. Mun tytär täyttää ma 7 vuotta ja meillä juhlitaa niitä sunnuntaina. Soitin mun isoäidille äskön ja kysyin koska voisin hänet su noutaa. Sain vastauksen " en ole tulossa, en mä viitsi. Olen antanu isälles neiti x:n kortin" Mua harmittaa todella kovin ja tästä itkusta ei vaan tuu loppua. Mies ei tajua tätä hommaa ja hyvä ettei vaan naura mulle!! Kyllä mä nyt loukkaantusin ja kovin. Eipä paljoo huvita mennä kyläilemään isoäidille. :cry::cry::cry::(:(
 
@Leikkuri voimia <3

@Lehtoleinikki hurja tilannem täällä on varpaat ja sormet pystyssä että kaikki menisi hyvin <3

@kirsimaria no kyllä on röyhkeetä käytöstä, miksi ei muka voi osallistua. Ymmärrän hyvin jos on paha mieli :confused:

Mä noudatan ehkä liian tarkkaan ruokarajoituksia, vahdon syömisiä koko ajan ja vaikka himoitsen metukkaa jätän senkin syömättä jne

viikko enää ultraan, jännittää ja pelottaa :eek:
 
@lehtileinikki Onpa onni, että olette siellä hyvän seurannan ja hoidon lähellä.

Minulla väheni pahoinvointi tällä viikolla niin, että jo ajattelin etten olekaan raskaana. Onneksi nyt kuplii vähän, kun en ole sännännyt juomaan mehua heti herättyäni. Tallessa on toivottavasti :)

Kerrottiin eilen minun vanhemmille ja siskolle. Tulevat isovanhemmat otti uutisen hyvin vastaan. Vintiltä löytyy minun vaunut vielä kuulemma hyvässä kunnossa. Saa nähdä lykitäänkö vauvaa siis äitinsä ja enojensa & tätiensä vaunuissa ensi syksynä :)
 
Moikka kaikille! Täällä pahoinvoinnit alkanut hellittämään mutta jonkinlaista verenvuotoa ollut nyt muutaman päivän....En varsinaisesti vuoda mutta pyyhkimällä näkee, että verta siis jostain tulee. Ei oo kipuja. Vähän huolestuttaa, että mikä tässä on tilanne. Meinasin soitella neuvolaan maanantaina. Jos th kuuntelisi vaikka sydänäänet niin tietäisi onko siellä elämää vai ei. Eka ultra olisi vasta ensi viikon perjantaina. Toivottavasti olisi vaan jotain ohimenevää, alkuraskauden kuuluvaa. Viikot nyt 11+. Kahdesta edellisestä lapsesta ei ollu mitään tälläistä. On tää aika rajua, koskaan ei voi tietää miten tässä käy. Mutta olisihan se ihan hirveä pettymys jos menisi kesken. Vaikka eipä siihen nyt itse pysty vaikuttamaan toivotaan, että masuasukki on vielä mukana☺
 
Moikka kaikille! Täällä pahoinvoinnit alkanut hellittämään mutta jonkinlaista verenvuotoa ollut nyt muutaman päivän....En varsinaisesti vuoda mutta pyyhkimällä näkee, että verta siis jostain tulee. Ei oo kipuja. Vähän huolestuttaa, että mikä tässä on tilanne. Meinasin soitella neuvolaan maanantaina.
Minulla oli myös tuon tyyppinen vuoto, joka meni ohi lääkärin määräämällä antibioottivoiteella. Kannattaa varmasti ottaa yhteys neuvolaan.
 
@Lehtoleinikki Tsemppiä! Kuulostaa hurjalta ja huolta vrmasti riittää, mutta toivotaan että lopputulos olisi hyvä. Pidän teille tosi paljon peukkuja!

Ruoka-asioissa ajattelin käyttää vähän tervettä järkeä, samoin kuin lääkeasioissa (tosin niissä olen vielä tarkempi tokikin). Olen nyt tähän pahoinvointiin joutunut jonkun verran imeskelemään salmiakkipastilleja, että töissä selviän. Määrä on kuitenkin ollut alle 200g/vko minkä luin olevan jonkinlainen riskiraja/millä asiaa oli tutkittu. Toki en halua tyhmentää lastani tai aiheuttaa tarkkaavaisuushäiriöitä, mutta suomalaiset on aika paljon yleensä lakritsia ja salmiakkia käyttäneet, niin en usko että kohtuukäyttö tässä alussa niin paljon häiritsee. Kylmäsavustetun lohen kanssa en ole varma mitä tekisin. Mulla on superhyvä ja nopea yksi lohipastan resepti ja mietin riittääkö sille lohelle kun se kuumenee pastan kanssa, ei siis mitenkään kiehu/paistu.

Onko muilla nenän limakalvot kuivuneet? Mulla on nyt viimeinen viikko ollut ihan mahdoton. Nenä on tosi kipeä tuolta limakalvoiltaan, vuotaa helposti verta ja kertyy kuivunutta karstaa niin että varsinkin yön jäljiltä ei edes pysty hengittämään nenän kautta. :confused: Toki mulla on tätä ongelmaa selkeästi lievempänä ollut ennenkin talviaikaan, mutta tämä on jo ärsyttävää! Ilmankostutin täysillä makuuhuoneessa ei vaikuta mitenkään, apteekin nenäsuihke helpottaa vain ripauksen, pitäisi varmaan kokeilla vielä sitä seesamiöljysuihketta.

Viimeisen viikon ajan on ollut myös ajoittain aivastaessa/yskiessä hetkellistä viiltävää repäisykipua oikealla alhaalla. Keltarauhanenkin mulla on vasemmalla, niin olen tulkinnut että olisiko umpilisäkeleikkauksesta jäänyt sinne jotain kiristäviä kiinnikkeitä.

Sori taas kilometripostaus. :ROFLMAO: Viikot 11+0 tänään. :love:
 
Täällä kanssa selkäkipuja ja muita kummallisia jo välillä ja itsekin mietin että voiko jo olla iskias/liitoskipuja. Muistan miten kolmannesta raskaudesta ne oli ihan kamalia :(
Mä oon myös aina sillon tällön salmiakkia syönyt pieniä määriä, lähinnä irtsareissa joskus kun ostan ni pakko ottaa niitä kalloja vähän :geek:
Täällä tänään 10+4, ultraan vielä 1,5 viikkoa. Menisi jo aika nopeemmin! Masua turvottaa jo niin että joutuu paitoina käyttää löysiä neuleita tai muita telttoja etten jää kiinni :LOL:
Onko muut jo katelleet vauvakamoja vai onko joku jopa jo hankkinut jotain? Itse olen haaveillut ja katsellut, mutta hankin varmaan sitten lähempänä puoliväliä jotakin vasta. Tuplia olen katellu kun ne tarvis joka tapauksessa uusia. Kovin tyyriitä vaan vaikka käytettynä oonkin silmäillyt :unsure:
Meinaako moni ottaa äitiyspakkauksen? Itse otan sen varmaan rahana ennemmin kun kolme kertaa olen jo ottanut ja ikinä niitä vaatteita ei ole tullut sitten kaikkia edes käytettyä ja vauvatkaan ei tykänny nukkua siinä laatikossa ku huitoivat aina niin että ne pahviseinät kolisi ikävästi :ROFLMAO:
 
@Lehtoleinikki, toivottavasti kaikki menee hyvin! ♡

@Mamacita:), en aio ottaa tälläkään kertaa äitiyspakkausta. Esikoiselle otin ja onhan se tietysti tavallaan kiva mutta petyin siihen aikalailla silloin :cautious: Mieluummin ostan itse vastasyntyneelle sopivaa kuin odottelen kuukausikaupalla että äitiyspakkauksen vaatteet sopivat isommalle vauvalle.

Olen yrittänyt nyt tsempata itseni liikkumaan enemmän ulkona väsymyksestä huolimatta. On vetämätön olo koko ajan ja aivan varmasti osasyyllinen on tämä loputon löhöily. Harmi vaan ettei uskalla kävelyllekään lähteä kun on ihan jumalattoman liukasta! Kiva sitten tumput suorana seisoa pihalla (n)

Tänään jo 11+1! Enää päälle viikko ultraan :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Mamacita:)
Jos ei nyt ihan kummallisia yllätyksiä uudessa äitiyspakkauksessa ole, niin otetaan se kyllä. Esikoisen kanssa kuitenkin mukana on perushyödyllistä tavaraa. Vaatteet toki on isoja vastasyntyneelle, mutta saahan ne myöhemmin käyttöön sitten. :)

Vähän olen vilkuillut vauvajuttuihin päin ja Ikeassa pyöriessä katseltiin vähän pinnasänkyjä, hoitopöytiä yms, mutta tokikin ostetaan vasta myöhemmin. Tekisi mieli kyllä eka joku söpö minivaate ostaa, ehkä hillitsen mieleni np-ultraan asti.

@Mamacita:) Laitoin sulle yv:tä. :)
 
Hei kaikille!

Olen odotellut mukaan liittymistä hyvän tovin ja nyt mennään jo viikoilla 9+4. Mun kaksi edellistä raskautta on päätynyt keskenmenoihin ja esikoistani odotan, joten jännitys ja pelkokin raskauden onnistumiseen liittyen on kova. Tällä kertaa kuitenkin nähtiin pari viikkoa sitten syke varhaisultrassa, joten tilanne on parempi kuin aikaisemmin.

Olen siis 28-vuotias ensiodottaja Espoosta ja vieläkin vähän hämmentynyt siitä, että vuosien yrityksen jälkeen asiat näyttää vihdoin siltä että raskaus voi onnistua. Tänään ensimmäinen neuvolakäynti ja viime viikonloppua on varjostanut loputtoman väsyttävä flunssa. Raskauspahoinvointi antaa kyllä flunssalle kivan lisämausteen.. :cry:

@VernaMaria Kylmäsavustetun ja graavatun lohen kanssa kannattaa kaiketi olla oikeasti tarkkana. Olen lueskellut ruokasuosituksia paljon ja koulutukseni pohjalta (elintarvikekemia) ratkonut sitä, mitkä suosituksista on tärkeimpiä noudattaa ja mitkä taas kuulostavat enemmän hätävarjelun liioittelulta. Raakakypsennetyt kalatuotteet etenkin tyhjiöpakattuina ja pidemmän aikaa säilytettyinä ovat oikeasti riskituote eli kannattaisi kypsentää hyvin (ei vain lämmittää pastan joukossa). Sen sijaan pastöroidut juustot, joista tässä ketjussa on ollut paljon puhetta, ovat kaiketi hyvinkin turvallisia, mikäli ne on pakattu erilleen pastöroimattomista (en osta itse mitään pehmeitä juustoja esim juustotiskistä (palvelutiski), missä juustoja leikataan samoilla pinnoilla jne.) Mutta olen syönyt huoletta esim fetaa, mozzarellaa ja leipäjuustoa, jotka on pakattu tehdasoloissa heti valmistuksen jälkeen.

Edit: lisään vielä tämän 22.9. / Alainne / 28 / helsinki / 1. lapsi
 
Viimeksi muokattu:
En ole tänne kerennyt pitkään aikaan mitään kirjoittaa,kun remppa kesken. Meille tuli vähän takapakkia remontissa ja valmistuu vasta ensi viikolla,kun laatottaja pääsee laatottaan seinät :( eka perui 2päivää ennenkun piti tänne tulla....

Ruokajutuissa nehän on vain suosituksia ei kieltoja,niinkun moni kirjoitti :D
Itse en niitä taaskaan noudata, syön kaikkea kohtuudella(paitsi juustoja/kaloja koska.en tykk niistä)!
Mulla on hirveesti allergioita+oon hirveen nirso ruuan suhteen :D

Äitiyspakkauksen otan,mikäli vaatteet mielyttää silmään.

paikkakunnan jätin tarkoituksella pois :)
21.9/haaveilia(ko)/24v/2. Lapsi
 

Yhteistyössä