Syyskuun suloisuudet 2017 ♡

@Haaveilia(ko) Ikävästi teillä käynyt laatottajan kanssa, toivottavasti ensi viikolla sitten onnistuu! Se on inhottavaa odotella, kun mitään ei voi itse tehdä.. :(

Mulla pahoinvointi pahenee... Oksentelen melko paljon.. Aluksi oli vain huono olo koko ajan ja satunnaisia oksennuksia, mutta nyt tulee useamman kerran päivässä ja aamupalan saa syödä 2-3 kertaa.. Ja yöllinen oksentelukin vaivaa, kumpa tämä nyt nopeasti menisi ohi. Helpottavaa kuitenkin, kun tietää, että pienellä kaikki hyvin siellä kun oireetkin jatkuu. Eilen illalla saatiin sydänäänetkin dopplerilla kuulumaan ekaa kertaa, ihanaa. :love:

Huomenna taas neuvolan tarjoamaan ultraan, saa nähdä onko pieni kuinka paljon kasvanut viikossa.

Tsemppiä kaikille oireiden kanssa eläjille! <3

T. Kindness ja mini 8+2
 
Moikka! Onkin mennyt jonkin aikaa kun oon saanut aikaiseksi kirjottaa... Syynä pahoinvointi ja väsymys, oksentelen edelleen päivittäin ja olen aivan tolkuttoman väsynyt :sleep:

Aion myös ehdottomasti ottaa äitiyspakkauksen, ellei ne nyt jotain ihan hirveetä siihen keksi :D Tykkään aika paljon tuosta 2016 pakkauksesta, suurin osa kuoseista ja väreistä sopii omaan silmään, toivottavasti 2017 pakkaus olis kans sellainen.

Olen samaa mieltä että omaa järkeä käyttäen ne suositukset. Toki esim. lemppariherkustani graavikalasta aion pidättäytyä, listeria ei kuitenkaan ole mikään leikin asia ja sitä löytyy aika paljon graavikaloista.

Tsempit oksenteluun @Kindness On se vaan niin hirveää :sick:

Tänään oli nt-ultra ja siellä oli kaikki hyvin. Tyyppi viuhtoi ihan hirveesti koko ajan :love:
Ehkä nyt uskaltaa jo hieman hengittää vapaammin :love:

BlackCat ja tyyppi 11+5
 
Eilen oli eka päivä viikkoihin ettei ollut ollenkaan paha olo!!! Mutta tänään se tietty tuli taas takaisin. Pitäis varmaan syödä joka päivä aamiauseksi kunnon brunssi, kukahan sen mulle kokkais :LOL: No, kaipa tämä tästä jossain vaiheessa loppuu...

Täällä nyt yritetään vaan suhtautua tähän raskauteen ihan 'normaalisti' mutta on vähän vaikeaa kun johtuen ilmeisesti kaksosista, jotka kohdun yläosassa ja että raskaus on toinen, mulla on jo ihan kunnon maha ja vasta rv9 täynnä. En haluaisi kertoa kenellekään vielä pitkään aikaan kun tässä on niin paljon riskejä, mutta alkaa olla vaikeaa piilottaa vaatteilla. No, ehkä onnistun vielä 2 viikkoa, np-ultra on tasan rv11, eli kahden viikon kuluttua. Mutta pelottaa silti se, että jos ruvetaan kertomaan/ihmiset huomaa, ja sitten jotain käykin kun joudutaan taas kertomaan kaikille huonot uutiset... Mutta eipä sille kait mitään voi, pitää vaan toivoa että kaikki menee hyvin.

Ainiin, ja äitiyspakkauksista: Kun saa kaksoset, saa kolme äitiysavustusta! Meilla on vielä kaikki tallella ekasta pakkauksesta, joten ajateltiin ottaa yksi pakkaus ja sitten kaksi rahana.
 
Lehtoleinikki tsemppiä kovasti ja onneksi on noin paljon seurantaa teillä!

Meillä neuvolatäti nimenomaan painotti että ei niitäkään esim. Viola tm pastöroituja tuorejuustoja saa syödä, kun ihan takerruin ihmettelemään sitä. Söin tosin eilen Arnoldsin bagelin ja mistähän lie sekin tuorejuusto peräisin..

Muuten pahoinvointi lisääntynyt, täytynyt olla opiskeluista pois, onneksi jäin työelämästä downshiftaamaan, ei ois töistä tullut mitään. Päivät menee siinä olossa hetki ennen yrjöä eli todella hutera ja heiluva öklö olo.

Ostettiin nyt sitten se doppler, en osaa käyttää. En nyt oletakkaan kuulevani aikoihin vielä mitään 9+2 siis mennään. Mutta en hoksi että pitääkö sitä yrittää painaa vai liutella tuossa ihon päällä niin että on sitä geeliä sellainen reilu kerros, kun se herkästi häviää siitä anturin päältä..ja sitten onkin paljas anturi vain..ja kohtaakaan en täysin tiedä, kun osalla voi olla hyvin alhaalla tai jo ylempänä. Omat sydänäänet on hyvin kuulunut:p
 
Ostettiin nyt sitten se doppler, en osaa käyttää. En nyt oletakkaan kuulevani aikoihin vielä mitään 9+2 siis mennään. Mutta en hoksi että pitääkö sitä yrittää painaa vai liutella tuossa ihon päällä niin että on sitä geeliä sellainen reilu kerros, kun se herkästi häviää siitä anturin päältä..ja sitten onkin paljas anturi vain..ja kohtaakaan en täysin tiedä, kun osalla voi olla hyvin alhaalla tai jo ylempänä. Omat sydänäänet on hyvin kuulunut:p
Dopplerista: Harvoin kuuluu vielä rv9, vaikka kaipa se joskus on mahdollista. Mä ostin ekassa raskaudessa rv13 tai 14 AngelSound dopplerin, ja sain kyllä heti silloin kuuluviin sen 'laukkaavan' sikiön sydänäänen. Käytin aina vaan kosteusvoidetta, enkä mitenkään kauheita määriä, eli kunhan iho oli vähän kostea, se toimi. Aluksi kannattaa yrittää kuuntelua alempana (ns. bikini line), ja vasta myöhempinä viikkoina siellä navan seutuvilla (koska aluksi kohtu alempana). Mutta ehkä kannattaa vielä odottaa pari viikkoa, ja sitten kokeilla uudestaan. Yritän itsekin jaksaa odottaa...
 
Heippa kaikille, vähän hiljaiseloa täällä, missä kaikki ja mitä kaikille kuuluu?? :)

Täällä ultrassa käyty tänään ja pieni vastasi viikkoja päivälleen jälleen (8+3), sydän hakkasi kovasti ja oli viikossa kasvanut hurjan paljon! Todella jännittävää, ihana nähdä pienen kasvua. :love:
Nyt odotellaan np-ultraa, joka on 13.3, vajaa kolme viikkoa siis sinne.. :)

Tänään ei ole ollut ollenkaan huono olo, uskomaton fiilis!! :love:
 
Tänään tuli nt-ultra kutsu ja 16.3 eli viikoilla 12+5. Sitä odotellessa, huono olo ei ota tälläkään kertaa helpottuakseen. Kurjaa tästä tekee sen, että kaikki esim. Jotkut opettajat eivät tunnu ymmärtävän, miten kokonaisvaltainen ja lamauttava olo on. Tai sitten eivät usko..
Tämä olo vaikuttaa siihen, että ei oikein pojan kavereitakaan voi kutsua, koska kykenen vaan makaamaan ja satunnaisesti yökkimään. Samoin eskarissakin tätit vähän katsovat, kun näytän suoraan sanottuna krapulaiselta. Voi kun on noin kauan vielä tuohonkin ultraan, eikä voi oikein tai ei uskalla ennen sitä julistaa tätä. Itku välillä herkässä, kun on tottunut olemaan tunnollinen ja sosiaalinen ym ja nyt täytyy pakosta vähän vältellä ihmisiä, ettei paljastu:(.
 
Heippa hei! :)
Mulla on ollut kamala olo viime aikoina, joutunu eilen ja tänään oksentamaankin :sick: Kuvittelin että tää alkais jo helpottaa, lauantaina kuitenkin tulee 12 viikkoa täyteen. En todellakaan jaksaisi mitään ylimääräistä tehdä.. Lapsetkin päätti suureksi riemukseni herätä tänään puoli viideltä!! Kiitooos, en oliskaan halunnu nukkua :sleep:
Tänään olis lentopallotreenit ja haluaisin kyllä mennä varsinkin kun ei muuten tule oikein liikuttua mutta katsotaan jaksanko. Vois ainakin kokeilla ja tulla sit kotiin jollei onnistu :X3:

Täältä sympatiat @FreeZone81 sulle, mulla on aikalailla sama olo tällä hetkellä :poop:

Ootko @Kindness käyny yksityisellä vai onko sua kunnallisella ultrattu noin usein? Anteeksi kun utelen, alkoi vaan mietityttää kun olet jo kaksi kertaa päässyt :giggle:

Meillä nt-ultra on ensi viikon keskiviikkona, jännää! :love: Täytyykin yrittää tänään etsiä pienen sykkeitä taas, olen lukenut niin paljon keskenmenoista nyt että alkanut vähän pelottaa.

Mijau & Pentu 11+3
 
Meille ehdottomasti tulee äitiyspakkaus! :) Varmasti sisältää kaikkea tarpeellista kun esikoinen tulossa, eikä valmiina löydy mitään. Milloinkohan pakkaus julkaistaan että pääsis tutkailemaan sen antia..?

Mulla olot vaihtelee kovastikin, välillä on päiviä jolloin olo on niin normaali etten vois kuvitellakaan olevani raskaana. Eilen illalla iski sitten taas vähän kovempi pahoinvointi, luulin jo joutuvani oksentamaan. Kokonaisuudessaan olen kyllä mielestäni aika helpolla selvinnyt, mitä nyt työpäivät menee vähän sumussa ja illalla oon ihan naatti. Mahassa alkanut tuntumaan kaikkea erikoisia vihlontoja ja nippailuja, haluan uskoa että siellä asukki tekee asumustaan mukavaksi :love:

Odotan malttamattomana aikaa np-ultraan, mulla on pomon kanssa kehityskeskustelu viikoilla 12+3 ja toivon syvästi että se ultra olis ennen sitä!! Silloin vois tulla kaapista ulos asian kanssa eikä tarttis höpöttää mitään liibalaabaa työmotivaatiosta yms. varsinkin kun sitä ei tällä hetkellä juuri ole :LOL: Olen kyllä kade teille joilla on sekin ultra jo lähellä/ohi!

T. Pehmis 9+2
 
@FreeZone81 Minäkin olen normaalisti todella tunnollinen ja sosiaalinen, mutta nyt viimeiset kolme viikkoa olen vältellyt ihmisiä ja koulussakaan en ole ollut juuri ollenkaan.. Ihmetyksiä on tullut vähän joka puolelta. Mutta muistetaan se, ettei tämä ikuisuuksia kestä, tsemppiä!:love:

@Mijau Saa udella. :) Kunnallisella minut on ultrattu nyt 2 kertaa. Eka neuvola käynnillä (6+5) th varasi 7+3 lääkärille käynnin, että tsekataan kaikki paikat yms. Ja samalla sain vielä 8+3 päivälle ultran.. En osaa sanoa, miten näin tiheään pääsin. (n)
Sulla ihan pian nt-ultra, jännää todellakin :love:

@pehmis26 Jossain luki, että nyt keväällä julkaistaisiin uusi äitiyspakkaus, sitä odotellessa :)
Ei sullakaan enää kauaa sinne np-ultraan ole! Eiköhän se ole ennen kehityskeskustelua ;) Lääkärin mukaan pyritään kaikille viikolla 11+0-11+6 tarjoamaan np-ultra, harvemmin päälle 12 viikon :love:
 
Mulla on taas vahan epauskoinen olo, kun vahatki oireet on nyt havinny kokonaan ja olo on aivan kuin en ois ees raskaana. 9+2 menossa, muutama viikko sitte oli jatkuva nalka, kohta ei tehny mieli syoda paljon mitaan ja nyt on yli viikon ollu ihan normaali ruokahalu. Rintojen herkkyys on ollu mukana alusta asti, mutta sekin on vain lieventynyt. En ala turhaan stressaan keskenmenosta kun jo nain lahella 12 vkon rajaa eika ole siihen viittaavia oireita, mutta kylla tama ihmetyttaa ku lukee muiden pitkaaikaisista pahoinvoinneista! Toivottavasti teillakin menee pian ohi. Pitais olla vain onnellinen etten karsi, mutta kaipaisin silti jotain kunnon merkkia raskaudesta kun ultraanki viela 3 vkoa (n) Aiti aikoi ostaa mulle aitiyspakkauksen ja lahettaa, mutta luulen ettei ole sen arvoista, koska ilmasto eri, jaisi varmasti paljon kayttamatta. Oletteko muuten jo panostaneet vauvantarvikkeisiin? Mulla ois kamala hinku shoppaileen kaikkea ja laittaan huonetta, kun just muutettiin, mutta ajattelin malttaa viela muutaman viikon ennenkuin aloitan :D
 
Me saatiin myös aika ensimmäiseen ultraan (13.3) ja toki tässä vaiheessa tuntuu että on niin kaukana. Ei myöskään lähdetä julkistamaan raskautta ennen kuin ollaan nähty ultrassa elämää. Täällä ultra on välillä 11+0-13+6. Verikokeisiin kehottivat menemään mahdollisimman tarkasti kun on 10+0, joten ajattelin yrittää torstaina mennä.

Mulla on etova olo alkanut jo väistyä, mutta väsymys ei ota loppuakseen :( Millä sais lisää virtaa? Ensimmäisen kohdalla väsymys ei ollut näin kamalaa tai sitten se vaan tunuu siltä, kun silloin ei tarvinnut lapsesta huolehtia vaan pysty nukkuun vaikka viikonlopun läpi.
 
Väsymys vaivaa täälläkin. Liekkö tämä sitten valmistautumista yövalvomiseen... äklöolokin jatkuu, jos unohtuu syödä tms.

Mulla on tällä viikolla verikokeet nt:tä varten ja ultra viikolla 12. Olisko 12+5 tai jotain sen kaltaista. Kiva päästä katsomaan miten kaverilla menee.
 
Mulla on ehkä ihan PIENEN ripauksen verran väsymys helpottanut. Ei joka päivä tarvitse enää nukkua 10h yöunia + 2-3h päikkäreitä.

En tiedä tosiaan onko noissa seulonnoissa sitten paikkakuntakohtaisia eroja. Täällä sanottiin että luotettavinta käydä verikokeessa 10+ ja ultrassa 12+, vaikka haarukkaa vähän laajemmin onkin. Mulla oli verikoe 10+0 (mahdollisesti oikeasti muutama päivä vähemmän) ja ultra tulee olemaan 12+3. @Mijau Meillä onkin ultrat samana päivänä. Jännää!
 
Täällä myös oireet jo vähän helpottanut, kivaa :)
Mulla ois kans hinku jo ostella jotakin, ehkä ultran jälkeen voisi jonkun kivan vaatesetin ostaa. Pyrin siihen että enempi ostelen sitten rakenneultran jälkeen. Pitää miettiä tätä kotiakin vähän että mitä tänne mahtuu. Ajattelin etten hoitopöytääkään osta vaan pesukoneen päälle hoitoalustan ja jotain hyllyä siihen viereen mihin saa sit niitä hoitojutskia. Mun huoneesta pitäis hävittää mun ihana vitriinikaappi johonkin, (se ei mahu mihinkään muualle :cry:) jotta saa tilaa pinnasängylle. Sit onki huone taas pelkkää sänkyä, haha.
Mä kävin verikokeissa 10+0 ja ultra ens viikon tiistaina jolloin on 11+6. Jännittävää, alle viikko! :rolleyes:
 
Heippa!

Auttakaas tietämätöntä (n)

Elikkäs. Tammikuussa 20. Päivä sain voimakkaita vatsakipuja- kohdun alueella. Kävin lääkärissä 23.pvä jolloin otettiin veri- ja pissakoe. Verikoe näytti alle 5 ja toiset negaa. Lääkäri totesi varhaiseksi keskenmenoksi.

Ennen tuota 20.1 oli miehen kanssa yritystä jokainen päivä, kun kivut alkoivat, ei tehty mitään. Lääkäri oli saanut päähänsä, että olin kipupäivänä vuotanut verta, vaikka selkeästi sanoin että näin ei ole. Emme ole tähän päivään mennessä kertaakaan tehty mitään. Nk. Keskenmenosta kulunut nyt 5 vko.

Kuitenkin sunnuntaina 19.2 tein positiivisen kotiliuskan. Mutta mistä se johtuu? Tiöanne luokiteltu keskenmenoksi mutta tikku näyttää tosi vahvaa plussaa (n)(n)

Mitrn otan asian esille, kun menen nyt 23.2 (eli huomenna) neuvolaan? (n)
 
N93
Neuvolassa käyty eilen. Mullahan tosiaan varhaisultrassa tuli takapakkia kaks viikkoa viikoissa, eilen neuvolaan mentäessä ois niiden neuvolan laskujen mukaan olla 9+5. Sano että niiden laitteilla on noilla viikoilla aikaisintaan saatu kuulumaan sydänääniä, että sillä ehdolla voi kokeilla jos en ala sitten panikoimaan vaikka ei kuuluis. Sai pari kertaa jotain tosi pientä kuulumaan, mutta ei kunnolla. ja kohtu oli kuulemma jo noussut tuolta jonkin verran. Helpotti kyllä mieltä! ja vahvisti omiakin epäilyjä ettei voi olla niin alussa mitä väitettiin varhaisultrassa. Vaan saapa nähdä, maanantaina ultra vielä ennen reissua. Mietityttää kyllä jonkun verran, että mitä uskaltaa syödä. Dubaihin ollaan siis menossa!
 
Moikka!
Ultra on ihan pian...vähän jännittää. Kirjoitin taannoin niistä verenvuodoista. Hyvä asia on se ettei mitään kipuja ole, eikä vuoto ole runsasta. Ihan kamalaa kun ei tiedä onko siellä mitään vai ei. Vähän on alkanut mietityttää että olenko edes raskaana enää(n) En uskalla enää iloita koko asiasta, en ennenkuin kuulen ne sydänäänet. Onneksi on kaksi ilopilleriä täällä pitämässä huolen siitä, että joutuu pakostakin ajatella jotain muuta:) Viikot nyt 12+3. Toivon todella, että mun huoli on turha, en tiiä miten sen sitte ottaa jos todetaan kohdun olevan tyhjä- olisi se hurja tilanne:cry:
 
Moikka kaikille

Ollut hieman hiljaista oman kirjoittelun suhteen. Huonovointisuutta oli runsaasti, se on nyt onneksi helpottanut. Kävin yksityisellä eilen ultrassa tarkistuttamassa tilanteen, tuli pientä vaaleanpunaista vuotoa pari kertaa pyyhittäessä, ei housuihin saakka onneksi ja alavatsa oli hieman kipeä samoihin aikoihin. Olin silloin töissä iltavuorossa, työ fyysisesti raskasta. Ultrassa onneksi kaikki hyvin, vilkas kaveri siellä vilkutteli ja syke hyvä. Koko vastasi viikkoja ja laskettu aika pysyy samana. Sain paljon kuvia kotiin kaikki oli kunnossa eikä löytynyt syytä mistä pieni vuoto tuli. Ihana oli nähdä pikkuinen, nyt konkretisoitui kunnolla tämä odotus. Viikot nyt 10+3 eilen kävin myös nt verikokeissa. Neuvolan ultra on meillä viikolla 12 + parin viikon päästä.
Ei olla vielä ihan varmoja otetaanko äitiyspakkausta, esikoisesta kaikki vielä tallessa.
Ruokarajoitusten suhteen menen maalaisjärjellä. Jokohan sitä uskaltaisi liittyä kohta faceryhmään. Täällä pinnistelen taas yövuorossa hereillä pysymisen kanssa
 
M89
Oon ollu maailman kiukkuisin viime aikoina. Hermostun nollasta sataan sekunnissa tällä hetkellä. Mikä taas ärsyttää itseänikin. Esimerkiksi tänään mieheni vanhemmat ilmoitti, ettei pääse esikoisen synttäreille oikeana päivänä vaan tulevat seuraavana päivänä ja tämä sopii oikein hyvin. Tämän jälkeen ilmoitti, että raahaa samalla puolet heidän suvustaan seuraavana päivänä kun itse tulevat (eikä muut tule myöskään kutsuttuna päivänä). Oon niin raivona, että he oikeasti luulee, että alan kestitsemään kahtena päivänä ison joukon vieraita. Muutenkin rankka viikonloppu silloin. En nyt siis pääse tästä ollenkaan yli ja olen ihan raivona ollut koko päivän. Musta tuntuu, että mun kiukkuisuuden takia hoidan avioeron tän raskauden aikana meille :D Esikoisen odotusaikana en ollut yhtään kiukkuinen ja siks tää ihmetyttää, että tunnen näin!
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä