Syyskuun suloisuudet 2017

Viestiketju alueella 'Odotusaika' , aloittaja Syssynen, 31.12.2016.

1. Syssynen

Syssynen Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    27.12.2016
    Saadut tykkäykset:
    4
    Tiedot muodossa: Laskettu aika / nimimerkki / ikä / synnytyssairaala / monesko lapsi

Päivitettävät tiedot mieluiten värillä korostettuna, jotta listan päivittäjä huomaa ne helpommin. Tekstin väriä saa muutettua pisaran kuvasta painamalla (y)

Odottajat:

1.9.

jenicha/22/TAYS/1.lapsi

3.9.
    Melmola/26/VKS/1.lapsi
    tuulikki81/35/Koks/3.lapsi

4.9.
    Hupsu Haave/43/TAYS/1.lapsi
    Syssynen/30/TAYS/3.lapsi

5.9.
    _Lilja_/28/HYS/2.lapsi

6.9.
    BlackCat /31/ TYKS/1.lapsi
    cindra/35/?/1.lapsi

7.9.
    haaveilija31/32/KOS/3.lapsi
    Miisa34/34/SatKs/3.lapsi

8.9.
    Skurre/34/L-PKS/2.lapsi
    Millimolli85 /31/Helsinki/1.lapsi
    evekin/25/TYKS/1.lapsi

9.9.
    Sofia90/26/PHKS/1.lapsi
    Mijau/27/LS/3.lapsi

10.9.
    VernaMaria/29/?(Länsi-Suomi)/1.lapsi
    Zelmando/30/-/2.lapsi

11.9.

tirpsiskookoo / 34 / KPSHP / 2.lapsi

12.9.

Elssi/23/PHKS/2.lapsi
    Möhönen/23v/TYKS/4. lapsi

13.9
    mamacita:) /26/-/4.lapsi
    vauvaunelmia29/29/-/1.lapsi
    Festivo/35 /-/1.lapsi

14.9.

Vibeke/31/??/2.lapsi
    Yönseutu/33/TYKS/2.lapsi
    ihanata-38/38v/SATKS/2.lapsi

16.9.
    Iida-Karoliina/45+/ kys/5.lapsi
    Pikitsu83/33/TAYS/4.lapsi

17.9.
    odottelen / +30 / 2.lapsi

19.9.
    Norway/26/?/1.lapsi
    Kapsukka/24v/JS /2.lapsi
    Josephina/27/ - /1.lapsi

20.9.
    thalassatar/26/-/1.lapsi

21.9.
    MirriX/38/seks/4.lapsi
    Innih/23/TYKS/1.lapsi
    Koo89/27/P-HKS/1.lapsi

22.9.
    Ellaolivia/36/Pkks/3.lapsi

23.9.
    tipsu91/25/KOKS/1.lapsi
    FreeZone81/35/PKKS/2.lapsi
    Mmirak /24/?/1.lapsi

24.9.
    pehmis26/26/1.lapsi
    Leikkuri/29/JS/1.lapsi/
    vuodenäiti/20/-/1.lapsi

25.9.
    Nyyti94/22/KOKS/1.lapsi
    suselii /24v/K-SKS /1.lapsi

26.9.
    Teyla/37v/L-PKS/2.lapsi

27.9.
    Idina/35v/NKL/4. lapsi
    Lehtoleinikki/38/Helsinki/2.lapsi

28.9.
    Liilja/23/OYS/2.lapsi

E-KKS: Etelä-Karjalan keskussairaala, Lappeenranta
    HYS: Hyvinkään aluesairaala
    JS: Jorvin sairaala, Espoo
    KAKS: Kainuun keskussairaala
    K-HKS: Kanta-Hämeen keskussairaala, HML
    K-PKS: Keski-Pohjanmaan keskussairaala
    KOKS: Kymenlaakson keskussairaala, Kotka
    KOS(/H): Kätilöopisto (/Haikaranpesä), HKI
    K-SKS: Keski-Suomen keskussairaala, Jyväskylä
    KYS: Kuopion yliopistollinen sairaala
    LKS: Lapin keskussairaala
    L-PKS: Länsi-Pohjan keskussairaala
    LS: Lohjan sairaala
    MKS: Mikkelin keskussairaala
    NKL: Naistenklinikka, Helsinki
    OAS: Oulaskankaan sairaala, Oulainen
    OYS: Oulun yliopistollinen sairaala
    P-HKS: Päijät-Hämeen keskussairaala, Lahti
    P-KKS: Pohjois-Karjalan keskussairaala, Joensuu
    PS: Porvoon sairaala
    SATKS: Satakunnan keskussairaala, Pori
    SEKS: Seinäjoen keskussairaala
    SKS: Savonlinnan keskussairaala
    TAYS: Tampereen yliopistollinen sairaala
    TYKS: Turun yliopistollinen keskussairaala
    VKS: Vaasan keskussairaala

Päästäksesi salaiseen Fb-ryhmään laita yksityisviesti henkilölle @Haaveilia(ko) :)

Viimeksi muokattu: 27.01.2017
  2. Syssynen

Syssynen Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    27.12.2016
    Saadut tykkäykset:
    4
    Tervetuloa kaikki syyskuuta 2017 (ja vähän muutakin ;) ) odottavat!

Täällä "kolmannen kierroksen kaksplussalainen", joka lupasi olla a) testaamatta liian monta kertaa ja liian aikaisin, b) pysyä poissa Kaksplussalta ja c) olla hössöttämättä vauvajuttuja liian aikaisin. Kaikki lupaukset petetty jo :whistle: Ihanaa päästä taas höpisemään muiden samassa tilanteessa olevien kanssa näistä jutuista, varsinkin kun näin alkuvaiheessa ei viitsi kovin monille asiasta puhua IRL.

Minulla on aiemmasta liitosta kaksi alle 5v. lasta. Tämä syyskuun suloisuus on nykyiselle miehelleni ensimmäinen lapsi :love: Lapset ovat jo hyvän aikaa "tilanneet" pikkusiskoa, mutta saas nähdä kuinka käy!

Laskettu aika tarkentunee sitten ultrassa, oikeasti se olisi varmaan 4-6 päivää myöhemmin, mutta mennään nyt tällä neuvolan antamalla. Toisaalta lapset ovat tulleet jo ennen laskettua aikaa, joten varmempi sanoa vaan, että laskettu aika on "joskus syyskuun alussa" :LOL:

Viimeksi muokattu: 01.01.2017
  3. Karkki95

Karkki95 Jäsen

Rekisteröitynyt:
    06.05.2016
    Saadut tykkäykset:
    46
    1.9.17
    Karkki95 /21/ TYKS / 1. lapsi

Moikka vaan! Täällä plussattu jouluaattona hieno lahja vuoteen 2017. Meillä plussaa odoteltiin 2015 huhtikuusta lähtien jo, joten on aivan mahtavaa, ettei jouduttu hoitoihin tammikuussa 2017(y)(y).

• Tykkään Tykkään x 2
    • Ihana! Ihana! x 2
    • List
  4. Syssynen

Syssynen Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    27.12.2016
    Saadut tykkäykset:
    4
  5. Karkki95

Karkki95 Jäsen

Rekisteröitynyt:
    06.05.2016
    Saadut tykkäykset:
    46
    Kiitos paljon! Ja onnea sulle myös kolmannesta! :love:

6. haaveilija-31

haaveilija-31 Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    31.01.2016
    Saadut tykkäykset:
    416
    Täällä plussattu myös jouluaattona, jonka jälkeen viivat on ihanasti tummentuneet.
    Meidän vauvan yritys on kestänyt jo 4 vuotta, välissä on ollut yksi kkm ja kaksi kemiallista raskautta.
    Nyt on rv 5+0, aiemmat kemialliset on menneet jo kesken tässä vaiheessa, eli eka etappi saavutettu :love::love:

16.1 on alkuraskauden ultra lapsettomuuspolilla, missä asiakkaita oltiin jo muttei hoitoja vielä saatu mun ylipainon takia ja 19.1 on eka neuvola :love:

haaveilija31/32/KOS/3.lapsi

• Tykkään Tykkään x 2
    • Ihana! Ihana! x 1
    • List
  7. haaveilija-31

Rekisteröitynyt:
    31.01.2016
    Saadut tykkäykset:
    416
    Ai niin unohtui, LA 2.9.2017

8. Syssynen

Syssynen Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    27.12.2016
    Saadut tykkäykset:
    4
    Tervetuloa @haaveilija-31 ja onnea uuden etapin saavuttamisesta! Hienoa, että pääsette noin pian ultraan (y)

Mä en malttanut olla testaamatta aattona, vaikka tiesin sen olevan aivan liian aikaisin ovikseen nähden (tikutin oviksen kp18 vasta). Tuli sellainen haamujen haamu, joten siinäpä se aatto sitten meni kyllä-ei-ehkä-kyllä?! -fiiliksissä :ROFLMAO: Onneksi viiva lähti siitä vahvistumaan hienosti.

9. Sofia90

Sofia90 Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    05.10.2016
    Saadut tykkäykset:
    60
    Moikka kaikille, varovaisesti mut saa lisäillä listaan:) LA.9.9.17/ Sofia90/26/PHKS/1.lapsi

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  10. Syssynen

Syssynen Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    27.12.2016
    Saadut tykkäykset:
    4
    • Tykkään Tykkään x 1
    • List
  11. Mijau

Mijau Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    08.03.2013
    Saadut tykkäykset:
    81
    Onnea kaikille plussista ja @Syssynen kiitokset pinosta! :)

Meille tulossa myös kolmas lapsi, kaksi ekaa nyt vähän vajaa 3v ja 1,5v. Ite kuumeillut jo ties kuinka kauan ja vihdoin marraskuussa mies yhtäkkiä näyttikin vihreää valoa ja plussa tuli yk2 niinkuin kahden aiemmankin kanssa :love: Paras joululahja!

Täällä vaivana väsymys, vilutus, nälätys ja ällötys. Ja tänään kaamee päänsärky ja arvatkaa vaan auttaako parasetamol :confused:

7.9./Mijau/27/LS/3.lapsi

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  12. Syssynen

Syssynen Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    27.12.2016
    Saadut tykkäykset:
    4
    Tervetuloa @Mijau :) Toivottavasti päänsäryt ovat jo helpottaneet. Väsy-nälkä-ällötys on täälläkin tuttu vieras :sick:

Ihanaa uutta vuotta kaikille! :love:

13. Mijau

Mijau Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    08.03.2013
    Saadut tykkäykset:
    81
    Huomenta ja hyvää uutta vuotta kaikille! :love:
    Tulihan valvottua, tänään nukun varmasti päikkärit. Olipa ihanaa eilen, ensimmäistä kertaa lämmitettiin tontilla oleva vanha savusauna ja olipahan löylyt! :LOL:

Nyt sitten väsyttää kahta kauheammin ja etoo vaikken varmasti juonut tippaakaan eilen. Tiedossa onneksi helppo päivä kun miehellä on kaveri täällä uudenvuoden vietossa ja perinteisesti miehet ovat tehneet kaikki ruuat aamupalasta lähtien. Kunhan heräävät :coffee::LOL:

Mijau 4+3

14. Syssynen

Syssynen Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    27.12.2016
    Saadut tykkäykset:
    4
    @Mijau , oi savusauna! Niissä on ihan oma tunnelmansa :) Oletteko vasta muuttaneet, kun ensimmäistä kertaa lämmititte?

Me oltiin miehen ystävän luona käymässä eilen, tultiin kotiin yhden maissa. Väsytti ihan törkeästi! Onneksi sai nukkua pitkään, kun lapset ovat isällään.

Mua vähän jännittää, miten tulen selviytymään pahoinvoinnista, työstä ja kaikesta muusta tällä kertaa. Aiemmin pahoinvointi on alkanut ihan kunnolla rv 6, ja jatkunut viikoille 12-15. Kuvotus oli tosi voimakasta koko päivän ja iltaa kohti vähän paheni. Oksensin keskimäärin kerran päivässä. Toisessa raskaudessa pahoinvointi oli ekaa pahempaa. Tähän kun vielä lisätään vuorotyö, niin voi morjens. Toivottavasti tapahtuu ihme, eikä tulekaan niin huonot olot nyt. Töissä huomataan aivan varmasti, jos käyn halailemassa pönttöä! :censored:

15. Mijau

Mijau Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    08.03.2013
    Saadut tykkäykset:
    81
    @Syssynen, ollaan me jo toista vuotta tässä asuttu mutta nyt vasta nuo miehet tuli ajatelleeksi että voisi savusaunaa testailla :D Se on ollu monta vuotta käyttämättömänä ja miehet lämmittivätkin koko päivän sitä että päästiin löylyihin. Nyt täytyy kyllä alkaa käyttämään sitä, oli niin tunnelmallista istuskella kynttilän valossa satavuotiaassa pikkuisessa saunassa :love:

Minua myös jännittää vähän tuleva pahoinvointi ja väsymys. Mulla alkanut rv 6+ pahoinvointi joka on onneksi loppunu jo ennen ekaa ultraa. Enkä ole kuin kerran-kaksi päivässä oksennellut, saa nähdä miten käy tällä kertaa. Väsymys mietityttää eniten kun lapset ovat vielä niin pieniä ja kaipaavat tolkuttomasti huomiota ja tekemistä. Luulen että meistä tulee viikottaisia vieraita mummolassa että pääsen nukkumaan, anoppi kun on kotosalla kaikki päivät :barefoot:

Toivottavasti säästyt Syssynen pahimmalta pahoinvoinnilta! Minä saan sentään kotona olla, varmasti todella rankkaa kun joudut töissäkin käymään. Reippaasti vaan sairaslomalle jos siltä tuntuu ettet rasitu liikaa! :(

16. Syssynen

Syssynen Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    27.12.2016
    Saadut tykkäykset:
    4
    @Mijau hienoa, että sulla on anoppi apuna tarvittaessa! (y) Mun esikoinen oli vain 9kk ikäinen, kun kuopuksesta iski väsymys ja pahoinvointi. En olisi selvinnyt ilman anoppia ja äitiäni :) Onneksi mulla on nyt myös maailman ihanimmat työkaverit ja esimiehet (y)

Onko muilla kokemusta dopplereista, aiotteko hankkia? Meillä on aiemmin ollut ja sykkeet on saatu kuuluviin tosi aikaisin. Nyt mietin, että tilaisiko uuden vai yrittäisikö vaan sinnitellä ultraan... (n)

17. Melmola

Melmola Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    01.01.2017
    Saadut tykkäykset:
    6
    Hellurei ja ihanaa uutta vuotta kaikille! Täällä myös odotellaan ensimmäistä, la luultavasti syyskuun ekoina päivinä. Vauvahaaveita on ollut jo jonkin aikaa, mutta vasta joulukuussa mieskin näytti vihreää valoa. En vain vieläkään tahdo uskoa, että tulin raskaaksi ensimmäisestä kierrosta, etenkään kun kierto on ollut hirveän pitkä 35-49 päivää.. Huomenna ajattelin käydä ostamassa "viikkotestin" :) onko teillä kokeneemmilla jtn merkkiä, mitä suosittelisitte?

Keskenmenon pelko perseessä mennään. Ei kaikki vaan voi mennä näin helposti :S
    Doppleria en ajatellut hankkia, koska ammattini puolesta pystyn tarvittaessa kuuntelemaan ääniä myös töissä:)
    Pahoinvointia ei onneksi ainakaan vielä ole ollut, mutta flunssa kiusaa senkin edestä :( taitaa alkuviikko mennä saikulla.

3.9/Melmola/26/VKS/1. lapsi (sori, en tällä kännyllä saa tekstiä muutettua.. )

• Tykkään Tykkään x 2
    • List
  18. Mijau

Mijau Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    08.03.2013
    Saadut tykkäykset:
    81
    @Melmola onnea ja tervetuloa! Itse olen käyttänyt vain Clearbluen viikkotestejä ja ne on mielestäni hyviä (y)

@Syssynen, me hankittiin myös doppleri kun esikoista odotettiin. Kaksi ekaa saatiin kuulumaan 8+jotain ja nyt jo polttelee etsiä vaikka ehkä on hieman liian aikaista :LOL: oon kyllä tykänny meidän dopplerista, siinä on kaiutin ettei tarvi minkään kuulokkeiden kanssa sählätä (mutta saa halutessaan) :) kyllä ne sydänäänet ainakin mulle tuo turvaa kun ultraan on niin pitkä aika. Jos siis saa ne kuulumaan aikaisin, toivottavasti ei ole istukka edessä tällä kertaa!

Olen monta kertaa sanonut miehellekin että ollaan tosi onnekkaita kun meillä on niin tiivis tukiverkko lähellä ja lapsilla paljon rakastavia aikuisia elämässään ♡

19. Syssynen

Syssynen Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    27.12.2016
    Saadut tykkäykset:
    4
    Tervetuloa @Melmola! :) Mä oon aiemmin käyttänyt Clearbluen viikkonäytöllistä, ja se on ollut hyvä. Aika mahtavaa, että pääset töissä kuuntelemaan sydänääniä sit (y)

Mä nyt sitten tilasin Raskauskeijulta Angelsoundsin perusdopplerin ilman mitään ylimääräisiä hienouksia. Sellainen meillä oli aiemminkin. Ei ihan niin paljon kuumottele varata aikaa ar-ultraan, jos saa sydänäänet kuuluviin jo kotona ;) Kumma kyllä, mua pelottaa tällä kertaa keskenmeno ja kaikki muut komplikaatiot paljon enemmän, mitä aiemmin...

20. _Lilja_

_Lilja_ Jäsen

Rekisteröitynyt:
    27.04.2013
    Saadut tykkäykset:
    3
    Heiii,

Olenkin odottanut tätä ketjua malttamattomana. Meille toinen tulossa syyskuussa toivottavasti. Eka on nyt reilun vuoden vanha typykkä. Ei ihan näin tiuhaan tahtiin ollut tarkoitus lisääntyä, mutta jätettiin ehkäisy, koska edellisessä meni semmoset vajaa pari vuotta. Tää tulikin sitten ekalla mutta oon sitäkin onnellisempi. En halua palata niihin pohjamutiin missä olin ennen esikoista. Edelleen vähän skeptinen, että olenko oikeasti muka raskaana ja peukut pystyssä, että kaikki sujuu hyvin. Jotain pieniä oireita ollut, mutta ei mitään suurta vielä. Pelottaa se tuleva väsymys tässä alussa. Muistan että se oli tosi jäätävää.

Mulla kanssa dopler odottaa kaapissa. En olis selvinnyt järjissäni ilman sitä esikoista odottaessa.

Ja ne clearbluen digit on kyllä superkivoja. Oon tehny tässä raskaudessa jo kaksi että varmasti näen hcg nousun o_O miten niin vainoharhainen:LOL:

Mutta liityn mielelläni teidän joukkoon. Ihana päästä puhumaan raskaudesta muiden kanssa.

5.9.2017/_Lilja_/28/HYS/2. Lapsi

• Tykkään Tykkään x 2
    • List
  21. _Lilja_

_Lilja_ Jäsen

Rekisteröitynyt:
    27.04.2013
    Saadut tykkäykset:
    3
    Jatkan vielä... Onko joku käyttänyt aiemmin gendermakeria? Mä tein esikoisen kanssa ja se piti paikkansa :D vitsillä tein mut nyt miettii et pitäskö taas kokeilla :love:

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  22. Syssynen

Syssynen Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    27.12.2016
    Saadut tykkäykset:
    4
    Tervetuloa @_Lilja_ ! :) Just doppleria tilatessa kattelin, että sieltä olisi saanut noita sukupuolitestejäkin! Olisi kyllä mielenkiintoista testata ihan huvin vuoksi ja katsoa, pitääkö paikkaansa :D

23. haaveilija-31

Rekisteröitynyt:
    31.01.2016
    Saadut tykkäykset:
    416
    Tervetuloa uudet :love::love:

Mullakin on ikivanha (9v sitten hankittu) dopleri kotona, tarkoitus koittaa vieläkö toimii. Toivottavasti toimii, jos ei niin oman mielenrauhan takia aion kyllä hankkia uuden tarvittaessa. Semmonen stressaaja luonne kun olen, ei tarvitse turhaan hätäillä. Menis vaan nää muutama viikko nopeasti, pääsee ar-ultraan ja voi alkaa kuuntelemaan sydänääniä :love:

Mulla on etovaa oloa koko ajan, ruokaa saa syötyä tosi pieniä määriä kerralla..joka on toisaalta todella hyvä, ylipainoa kun löytyy todella paljon liikaa. Tarkoitus onkin yrittää mielummin saada painoa alas, vaikka edellisissä raskauksissa paino nousi 25kg pelkästä turvotuksesta. Että saapi nähdä miten tässä käy..yritän silti olla stressaamatta painosta liikaa.

24. Melmola

Melmola Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    01.01.2017
    Saadut tykkäykset:
    6
    Gendermarker kuulostaisi kyllä mielenkiintoiselta, mutta silti niin humpuukilta, etten rahojani siihen laita :DD Pakko sinnitellä rakenneultraan!

25. Mijau

Mijau Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    08.03.2013
    Saadut tykkäykset:
    81
    Minuakin huolettaa keskenmeno tällä kertaa. Tuntuu jotenkin uskomattomalta että kolmaskin plussa tulisi syliin asti. Yritän kuitenkin olla liikaa miettimättä, asiat menevät niinkuin menevät.

En ole varma haluanko ollenkaan tietää vauvan sukupuolta. Ekassa otettiin selvää (lähinnä mies halusi tietää) ja toka oli ihana yllätys. En oikein luota muutenkaan varsinkaan tyttölupauksiin kun kuullut että joillakin tyttölupaus onkin ollut poika. Sukupuolella ei todellakaan ole mitään väliä varsinkin kun molempia löytyy jo mutta tavallaan ehkä kuitenkin harmittaisi jos ei tulisikaan sitä mitä on "luvattu" :oops: Olen siis kyllä käynyt jo kiinalaisen kalenterin ennustuksen katsomassa ja muutenkin rakastan kaikkia hömppäarvuutteluja, varsinaista tietoa en ehkä kuitenkaan halua. Mutta onhan tässä vielä monen monta viikkoa aikaa muuttaa mielensä :whistle::D (ehti mieli jo vähän muuttua kun luin kirjoitukseni uudelleen kirjoitusvirheiden varalta :ROFLMAO::ROFLMAO:)

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi