Syyskuun suloisuudet 2017

millimolli86, mihin ootte lähössä? Ja noista mahakivuista, mullakin ne on ollu hetkellisiä ja aina sillon tällön. Useimmiten illasta. Menkkamaista polttelua.

Me ollaan vähän miehen kaa haaveiltu, että jos tää ratkaus vaan jatkuu normaalisti, lähettäis käymään toukokuussa jossai ulkomailla. Joku lyhyt reissu Eurooppaan. Noin mun raskausviikoilla 20-22. Mutta tosiaan vasta miettimisasteella tässä vaiheessa.

Onnea ja tervetuloa uusille! :)

Pitää vielä lisätä, että ite tulisin hulluks jos en tässä raskauessa pääsis ar-ultraan. Vaikka ei se toki mikään pelastus oo. Mutta kaks raskautta menny kesken rv5-6, joten haluan varmistaa että päästään sen yli, ettei 'turhaan' oota pitempään. Diabeteksen takia mulle kyllä kuuluu tuo ultra kunnalliselta puolelta muutenkin. Jotain hyötyä siitäkin riesasta. :p
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa uusille! :)

Mulla oli noita menkkamaisia tuntemuksia ja alamahan jomotteluita enemmän rv 4-5. Nyt ei ole samaan tapaan tuntunut. Jotain pieniä vihlaisuja tms ajoittain vain.

Jos ulkomaan matkalle on lähdössä, niin kannattaa kyllä tsekata oman matkavakuutuksensa ehdot tarkasti. Lähes kaikki taitaa rajata kaiken raskauteen ja synnytykseen liittyvän ulkopuolelle. Mm. Pohjolassa alkiolla pitää olla heti plussatestistä lähtien oma matkavakuutus, jos haluaa vakuutuksen kattavan mitään raskauteen/synnytykseen liittyvää (siis tietenkin jos matkustaa vaikka rv24 niin riittää että sitä ennen ottaa, mutta siis jos heti alussa on matkustelemassa). Esim. nyt vaikka keskenmeno, josta alkais vuotaa kuin seula ja tarttis sairaalahoitoa.
 
Hei kaikille! Minä liittyisin seuraanne... omien laskujen mukaan la vasta 28.9.. Kuukautiset ollu viimeksi 13.12 (kierronpituus heittelee 32-37), mutta sellanen tunne että oon ovuloinut tosi myöhään ja digikin näytti raskaana 1-2 vasta maanantaina, pe vielä "ei raskaana" ja muutenki viime viikon plussat oli tositosi haaleita... Vähän pelottaakin, että onko kaikki ihan ok. Neuvola 16.2. Tuntuu käsittämättömän pitkältä ajalta odottaa sinne np ultraan...
Tää on meille toinen lapsi, esikoinen kohta kaks vuotta. Hirveesti ollut oireita, mitkä kuitenki vahvasti viittaa että haaleista plussista huolimatta tuolla jotain tapahtuu! ;) Oon päättänytki nauttia jo heti näistä ekoista viikoista raskaana! :)
28.9/Liilja/23/OYS/2.lapsi
 
  • Tykkää
Reactions: Mijau
Onnea cindra, ihana kuulla.:)

Mulla on vielä epäuskoa. Oireita on, mutta muuten on kyllä pelokas olo vielä. Soitin just ar-ultrasta ja siellä vastaaja kertoi näyttävänsä sairaskertomukseni lääkärille, joka tekee päätöksen ar-ultrasta.
Päätin, että jos sitä ei tipu, niin käytävä sitten yksityisellä. En oikein uskalla odottaa sinne 12 viikkoon, melkein kaksi kuukautta vielä, kun ei tiedä kystan tilannettakaan ja että onkos sen olemassaolo jotenkin vaikuttanutkin tähän raskauteen. Pitäisikö huomioida nyt alkuun jotain..toivottavasti pääsisi ja tsekkaisivat, että onko kaikki kunnossa tähän asti. Jotenkin on vielä tekemistä sen kanssa, että oikeasti onkin raskaana, se syksyn lääkäriltä toiselle heittely vielä kummittelee, herkkä luonne kun olen :(.
Toisena hetkenä ajattelen, että alan nauttia joka hetkestä ja selailen vaunuja ja Kela ä-pakkaussivuja, sitten hiipii olalle se pelko..:oops:
 
Hei. Täällä menossa 4+0 eli ei ihan syyskuussa laskettu vielä vaan 4.10 mutta haluaisin vain jakaa tätä muiden kanssa niin haluaisin liittyä teidän joukkoonne jos se vain käy. :) itsellä rintojen arkuus/kauhea väsymys/
mahan nippailua ja menkamaista jomotusta.
 
Tänään oonkin ollut ilman pahoinvointirannekkeita,ja olo ei oo iha niin paha ollu mitä aiemmin,vähän on kuvotusta ja väsymys on kamala..Liekö syynä se vai eilinen ensimmäinen oksennus vai joku muu.. Mutta parempi näin..
 
Mut voi poistaa listalta:( Maanantai iltana alkoi haalea vuoto, joka mielestäni hieman runsastui tiistaina. Oli sellanen olo ettei kaikki oo ok, niin soitin neuvolaan, että voisin käyä ultrattavana ja totesivat, että saa tulla heti kun pääsen. Kävin sitte siellä ja niinhän se oli, ettei mitään enää näkynyt:( Kuulemma hyvin varhaisessa vaiheessa mennyt kesken kun ei tosiaan yhtään mitään näkynyt. Vuosi sitten tänään kokonaan pois. Mutta tarrasukkia muille odottajille:) Me ruvetaan uutta vauvaa parin kk päästä tehtaileen:)
 
Hih! Onpa tullut taas lisää porukkaa!
Onnea kaikille plussasta! Se tunne oli niiiiin uskomaton, että tuliko tuo mulle tuo plussa ja nytkö se tosiaan tapahtuu.

@BlackCat Kiitos! Muistin sut kans haaveilijoista! Kävinkin eilen vähän lukee vanhoja tekstejä. Kivaa, et mennään ihan samoissa! Missä päin maailmaa kasvatat pikkuista? Tsemppiä pahoinvointiin!

Ja kyllä nostan hattua kaikille teille erityisesti kellä on jo aikaisempia lapsia ja sit selvittelee raskauspahoinvointia ja/tai väsyä. Huh!

Mulla oli tänään alavatsa kipeenä. Ei ihan menkkakipua, mut sen tyylistä. Toivottavasti kaikki menis nyt kuitenkin hyvin. Jännittämään alkoi ja googlettelin jo kaiken mahdollisen -hmph, aina fiksuin idea...
Onks muilla ollu mahakipuja? Mulla siis nyt kai 7+4.

Ja mietin itse sitä doppleria, mut toisaalta, tulisin varmasti hulluksi jos en sais sillä ääniä kuuluviin. Ja toisaalta, onpa noita rahanreikiä.

Ollaan lähdössä miehen kans reissuun viikolla mun raskausviikolla 11 ja lennetään. Ootteko kukaan muu reissaamassa? Ulkomailla pitänee olla vielä tarkempi sit ruokajuttujen kans. Oon nimittäin syöny esim. Pehmeitä juustoja, jos ne on ollu pästöroituja.
Ite olen Aasiassa lomailemassa tällä hetkellä.. Sain neuvolasta ohjeet syödä vain kuorittua, hyvin pestyä, keitettyä ja pastoroitua ruokaa. Itse vähän googlettelin vielä lisää ja huomasin, että pastoroidut tuotteet ovat monessakin maassa harvinaisia, joten itse välttelen täälläkin kaikkia maitotuotteita. Ellei ole käynyt uunissa, kuten pizza..

Vakuutus ei ainakaan omien selvitysten mukaan kata mitään jos näillä viikoilla jotain sattuu.
Meilläkin oli iso riski lähteä, mutta kun matka oli jo niin kauan sitten hommattu ja maksettu ja kun ar-ultrasta saatiin hyviä uutisia niin päätin uskaltaa lähteä :cool:
Np ultran jälkeen suurin osa vakuutusyhtiöistä tekee vakuutuksen vauvalle, niissäkin oli kyllä eroja kun niitä selailin...

Niin ja olen Turun seudulta :)
 
Voi ei Tyttönen, parempaa onnea uuteen yritykseen!

Tervetuloa totoro, saa kai sitä jutella muidenkin kuukausien ryhmissä :D

Mites muuten te, jotka olette jo käyneet neuvolassa, oliko teillä mies mukana ekalla käynnillä? Pohdin kuinka yleistä tai välttämätöntä tai tärkeää on, että mies sinne pääsee, kuten ne neuvolassa toivoo :D Meillä mies alottaa työnsä 80 km päässä kotoa, eli sillä menee matkoineen töissä aina vähintään klo 5-17, joten ainakin päiväaikaan sen on mahdotonta poiketa töistä neuvolaan. Ehkä helpompi sitten kun muutetaan lähemmäs sen töitä. :)
 
@Tyttönen93, voimia! :cry: toivottavasti saatte pian plussan joka jaksaa loppuun asti ♡

@Mmirak, mun mies oli esikoista odottaessa ekassa neuvolassa mukana. Mulle ainakin jäi semmonen kuva että hoitaja halusi vain nähdä millainen miekkonen on, aika hiljaa mies siellä istui ihmeissään :ROFLMAO: Ja nytkin vaikka paikkakunta on vaihtunut ja lapsia välissäkin tullut niin ei mies ole ollut yhdelläkään käynnillä mukana - eikä kukaan ole hänen peräänsä kysellytkään.
 
Olis kans kova matkakuume ja toukokuulle oon reissuja katsellut..tietty miettii..et vaikuttaako lentäminen raskauteen, vaikka olen kyllä lukenut et pitäis olla ihan turvallista.
Mä oon kyllä ollut nyt raskauden alettua entistä herkemmin "kiihtyvä" , eilenkin jostain pikkujutusta meinasin pakata miehen laukut ja itku herkässä..tietenkin voi johtua myös reippaasta univajeesta kahden yötyövuoron jälkeen. Ei tullut parissa vuorokaudessa, kuin 6 tuntia unta. Mies ei oikein hyvin sulata näitä mun kohtauksia Mitenkäs muilla?
 
Pahoitteluni @Tyttönen93, ja voimia <3 Minulla epäsäännöllinen kierto ollut joten voi ihan hyvin mennä myös syyskuun puolelle laskettu aika, sen näkee sitten ultrassa. :)

@Mmirak, Minun miesystäväni tulee ekaan neuvolakäynille mukaan kun neuvolasta niin toivottiin mutta en usko että se on pakollista jos miehesi käy kauempana töissä. Minulla ensimmäinen neuvola 15.2.
 
Hei, liityn minäkin tänne joukkoon nyt, vaikka vielä odotellaan varhaisultraa (se on 7.2.). Laskettu aika on siis 27.9. hedelmöittymispäivän mukaan (IVF hoito, joten tämä tiedossa). Voi olla että olen väärän kuun ryhmässä koska ensimmäinen lapsi syntyi keskosena 6.5 viikkoa ennen laskettua aikaa, ja tässäkin raskaudessa samat riskit. Mutta toivotaan että menee syyskuulle saakka kuitenkin!
En vielä tiedä saanko valkata synnytyssairaalaksi Kättärin (jonne haluaisin), vai olenko automaattisesti Naistenklinikalla, kun siellä tarkkailussa kuitenkin raskauden aikana. Mutta jompi kumpi niistä tulee olemaan meidän paikka (tarkennan kun tiedän).

Raskausoireina pahoinvointia, painetta rakossa, välillä kipuja/muljuja alavatsassa, eli näitä normaaleita :)

27.9/Lehtoleinikki/38/Helsinki/2.lapsi
 
  • Tykkää
Reactions: cindra ja Nyyti94
Söin kaksi kiertoa terolut keltarauhashornonia ennekuin plussasin. Ekassa kierossa kp 35 ja toisesta raskaaksi ja bongasin oviksen 5.1 minkä mukaan kiertoni olisi ollut 28 ja laskettu aika silloin 27.9 sittenkin. Nyt jännittää ultra jos tää pitäis paikansa.:) ja siis terolut lääkettä söin jotta kierto tasaantuisi.
 
Minäkin liityn varovasti mukaan. Tein positiivisen raskaustestin 16.1, ja viikkoja viimeisten kuukautisten alkamispäivän mukaan nyt 5+5 kasassa. Viime viikolla oli kuvotusta ja tissien arkuutta ja välissä koviakin alavatsakipuja, tällä viikolla satunnaisia pahan olon aaltoja ja nännien arkuutta. Pelko persiissä tässä mennään koko ajan nimen omaan noiden oireiden vähenemisen vuoksi. En voi olla ajattelematta keskenmenon tai tuulimunan mahdollisuutta. Vauva oli ns. iloinen puolivahinko, eli ei suunniteltu mutta nyt emme voisi olla onnellisempia.

Vauva on minulle ensimmäinen, mutta miehelläni on edellisestä suhteesta 9 vuotias lapsi.

Hysteerisyyteni ja pessimistisen luonteenpiirteeni vuoksi varaan ensi viikon alusta ajan yksityiselle ultraan, minun on saatava tietää onko alkio oikeassa paikassa ja löytyykö sykettä. Ensimmäinen neuvola on vasta helmikuun loppupuolella, jolloin viikkoja on kasassa 9.

Iloisesta perheuutisesta olemme kertoneet muutamalle ystävälle ja vanhemmilleni. Halusin ystävieni tietävän, ja haluan myös keskenmenon sattuessa olla asiasta avoin. Mielestäni keskenmeno ei ole häpeä :)

LA 24.9/vuodenäiti/20/ 1. lapsi
 
  • Tykkää
Reactions: Nyyti94
Heippa! Täällä 21.9./Koo89/27/P-HKS/ 1.lapsi :)

Eilen keskiviikko aamuna tein pitkästä aikaa r.testin ja vahva plussa sieltä pomppas silmille omaksi hämmennyksekseni :p
Puolisen vuotta ilman ehkäisyä melko rennoin mielin alkuressauksen jälkeen mentiin ja ajateltiin että tässä odotellaan pidempikin aika ennen plussaa. Vuodenvaihde Levillä ja revontulet ehkä auttoi.. ;)

Pääsen vasta maanantaina varaamaan ekan neuvolan ja toiv kaikki menis hyvin sinne asti. Nettilaskureiden mukaan olisin 6.viikolla, laskettuaika tarkentuu myöhemmin varmastikin .. Kaikki on todella uutta ja jännää. Alkusyksystä kävin lueskelemassa vauvakuumefoorumeita mutten osallistunut keskusteluihin etten alkaisi liikaa ressailee lisää .. Kaikkia oireita mulla tietty oli kokoajan :LOL:

Osaako joku jeesiä ja auttaa mua liittymään myös syyskuisten faceryhmään?

Kiitos avusta - Koo
 
  • Tykkää
Reactions: Nyyti94
Täällä kiireinen viikko vienyt mennessään, mutta maanantaina ultrassa kaikki oli niinkuin pitää. Sydän sykki, kaveri oli oikeassa paikassa ja vastasi silloin 6+4. Oma laskenta silloin olisi ollu 6+2 ja menkoista 6+5, että siihenhän se sattui jotakuinkin kohdilleen. Oli jännää!

Rusehtavat vuodotkin loppuivat, onneksi. Välillä menkkakipumaisesti vähän kipuilee, mut ei pahasti. Pahoinvoinnin kanssa tasapainoilua lounaan yli asti, sitte melkein on helpottanu. Rinnat on niin kipeät välillä et melkein itkettää. Etenkin jos yhtään saa kylmää.
 

Yhteistyössä