Syyskuun suloisuudet 2017

Dopplerin saatan ehkä minäkin ostaa:) Tuosta gendermakerista en oo koskaan kuullutkaano_O Olishan se mahtavaa saada tietää sukupuoli jo ennen rakenneultraa,täytyy pistää mietintään:)
Kävin tänään ostamassa cb:n digitestin, en oo ikinä sellasta tehnyt ja aattelin huomenna aamulla sen tehdä. Ehkä sitten kun näkee tekstin "raskaana..." niin tää kaikki alkaa tuntumaan todellisemmalta:X3:

Tänään on siis rv4+1 ja cb plussatesti näytti tänään tältä:
 

Attachments

  • Tykkää
Reactions: MirriX ja Syssynen
Mites @haaveilija-31 pääseekö lapsettomuuspolille automaattisesti varhaisultraan, jos siellä asiakkaana on ollut? Meillä ei hoitoihin ehditty kylläkään..

Doplerin ajattelin myös hankkia, voi sitten varmistella, että tää on todellakin totta:).

Miten olette voineet?

Mulla oli jo n. viikko ennen plussaa ruokahaluttomuutta. Nyt 5+3 ja oikeastaan plussan jälkeen tullut hirveät "nälkäkohtaukset", mutta mitään ei tee mieli syödä, mikään ei maistu.
Aamuisin myös etomista jonkun verran, vielä ei ole tarvinnut yökkäilä kuitenkaan.
Mutta ajatukset ruuasta tai jostain hajusta saa oksetuksen pintaan:D. Närästys on myös ollut mukana.
 
Mites @haaveilija-31 pääseekö lapsettomuuspolille automaattisesti varhaisultraan, jos siellä asiakkaana on ollut? Meillä ei hoitoihin ehditty kylläkään..

Doplerin ajattelin myös hankkia, voi sitten varmistella, että tää on todellakin totta:).

Miten olette voineet?

Mulla oli jo n. viikko ennen plussaa ruokahaluttomuutta. Nyt 5+3 ja oikeastaan plussan jälkeen tullut hirveät "nälkäkohtaukset", mutta mitään ei tee mieli syödä, mikään ei maistu.
Aamuisin myös etomista jonkun verran, vielä ei ole tarvinnut yökkäilä kuitenkaan.
Mutta ajatukset ruuasta tai jostain hajusta saa oksetuksen pintaan:D. Närästys on myös ollut mukana.
Mulla ei vieläkään ole mitään muita oireita kuin rintojen arkuus. Rinnat tuntuu muutenkin kasvaneen ja nännipihat laajentuneen. Kerrankin on mukavaa omistaa rinnat ;) Mullakin noita outoja nälkäkohtauksia on ollut. Mikään ei vielä oksetuta. Tätä odotan kyllä kauhulla, koska olen muuten tosi herkkä hajuille.

Tänään tein viikkonäytöllisen cb:n ja se näytti raskaana 2-3vko. Eli jos tänään olisi tasan 5+0, niin ei kovin paljoa ainakaan voi tuo heittää. Tosin tein testin vasta nyt, en aamuvirtsasta :D

Mites muiden viikko on alkanut? Täällä ollaan räkätaudin vuoksi saikulla ainakin muutama päivä...

Melmola 5+0
 
Karkki en usko että automaattisesti pääsee, jos on syytä tutkia alkuraskaudessa niin silloin ainakin pääsee. Itse pääsen keskenmenojen takia, ettei vaan toistuis enää.

Funparkiin ollaan matkalla, saa nähdä miten jaksaa olla siellä. Oksettaa, turvottaa ja väsyttää koko ajan :love::love:poistuuko tää turvotus piankin?? :giggle:

haaveilija + papu 5+2
 
Hei!
Olenkin odotellut syyskuun pinoa, kiitos @Syssynen

Olen 31 vuotias ja sain ensimmäisen ICSI:n tuoresiirrosta elämäni ensimmäisen plussan viime maanantaina :love:

Nyt mennään viikoilla 4+5 ja lasketun ajan olen netin laskureilla saanut 6.9.2017.

Meillä ainakin TYKS:issä on alkuraskauden ultra automaattisesti hoitojen yhteydessä..

Täällä oireina ettei kahvi enää maistu, rinnat ihan älyttömän kipeät ja närästys sekä aamuisin "krapulaoloa", niin ja tolkuton väsymys :sleep:

Onpa kiva päästä jakamaan fiiliksiä kanssanne :)

6.9. / BlackCat / 31 / TYKS/ 1.
 
Onnea @BlackCat plussasta ja tervetuloa mukaan! :love:

Täällä vointi on muuten hyvä mutta väsyttää. Aamut jaksaa vielä touhuta mutta iltapäivällä alkaa "sumu" :sleep: lisäksi paha olo iskee jo ennen nälkää ja nälkä on melkein koko ajan :ROFLMAO:
Viikko on alkanu väsyneissä tunnelmissa, olispa jo viikonloppu! Onneks lapset meni päikkäreille niin pääsen itekin lepäämään :barefoot:

Alkuraskauden ultraan en ajatellu mennä, täytyy jaksaa odottaa np-ultraa.

Mijau&♡ 4+4
 
Moikka! Varovaisesti tulen mukaan, tänään aamulla tehty erittäin haalea plussa. Omien laskujen mukaan la olisi 14.9., eli todella alussa ollaan. Ja toista odotellaan :)

Mulle voi päivittää listaan

14.9./ Vibeke / 31 / ?? / 2.
 
Soitin tänää neuvolaan ja sain ensimmäisen ajan terveydenhoitajalle 30.1. eli rv 8+2:love:
En tiiä miten jaksan odottaa noin pitkään! Tekis mieli varata aika
ar-ultraan,mutta kun se on aika kallista :(

Miten olette voineet?
Oireita ei juurikaan ole,vähän väsyttää ja pissattaa,muuten yllättävän hyvä olo, tein tänään dc:n digitestin ja se näytti raskaana 2-3 eli laskujeni mukaan ihan oikein kun nyt on rv 4+2:rolleyes:
 
Täälläkin yksi joka ehkä nyt uskaltaa tulla tälle puolelle, vaikka tuntuu että haluaisin ensin käydä ultrassa (26.1) katsomassa, onko siellä kukaan edes. Sen verran kauan odotin tuota plussaa että vielä kolmannenkin testin jälkeen tuntuu hyvin epätodelliselta ja yritän olla iloitsematta liikoja. :unsure:

Olo oli huonohko jo ennen ensimmäistä testiä 3+6, sama on jatkunut. Aamulla oksettavan olon lisäksi tuntuu kuin olisi krapula, hirvittävä väsy puoleen päivään asti, sydämessä asti tuntuu tuo väsymys. Nälkäkohtauksia, johon liittyy oksettavaa oloa ja olen kiukkuinen kuin ampiainen :( Jippii, kohta alkaa neljän yön työputki, saa nähdä miten käy. :eek: Olen ollut viikon vapaalla nyt.

5.9. / cindra / 35 / ?/ 1.
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa uusille :) oon ihan super onnellinen teidän puolesta, jotka ovat lapsensa saaneet alkuun pitkän ajan yrityksen jälkeen. Itsellä muutama hoito taustalla vaikka molemmat lapset saaneet luomusti alkunsa. Te niin ansaitsette tämän raskaden:love:

Mun oireet on aika Mitättömiä. Ei mitään kummallista. Kylmä, mut mul on aina. Odotan kauhulla mitä tuleman pitää. Ekasta oli kuvottavaa oloa jonkun verran. Kaiken kaikkiaan eka raskaus oli aika helppo. Toivon et tää toistuu.

Millasia synnytys odotuksia teillä on? Onko liian kaukainen vai jännittääkö jo?

Mä en oikeen tiedä. Eka synnytys käynnistettiin liian vähäisen lapsiveden takia ja en haluisi todella tätä toista käynnistää. Muistan et se oli ihan tuskaa eli en tiiä miten oon hommannu itseni taas tähän tilanteeseen että kohta synnytetään :LOL: haluan ehdottomasti miehen mukaan synnytykseen mutta en ole ihan varma mihin esikoinen menee siksi aikaa. No onneksi on aikaa miettiä. Mä oon ihan kauhee stressaaja kanssa ja suunnittelen usein asioita etukäteen. Nytkin huomaan miettiväni miljoonaa asiaa. Mm. Pitääkö ostaa tuplarattaat (n) kaikkea tyhmää tuleekin mietittyä vaikka todisteita elävästä elämästä ei ole.
Ainiin mäkin varasin ultran 7+0 viikoille. Pakko päästä varmistamaan.
 
Minä odotan synnytystä innolla, oon salaa haaveillut luomusta vesisynnytyksestä. Aiemmat synnytykset on olleet todella positiivisia kokemuksia vaikka erilaisia olivatkin. Ekan kanssa avautuminen oli todella hidasta, 17 tunnin säännöllisten supistusten jälkeen suostuin ottamaan epiduraalin joka sitten vauhdittikin hommaa kivasti. Toka tuli aika vauhdilla, ei ehditty saliin asti kun pieni oli maailmassa. Onneksi olin vuokrannut tens-laitteen, sitä voin kyllä suositella muillekin! (y) Jännittäähän se tottakai ja tietää että tulee sattumaan ihan p*rkeleesti mutta on se sen arvoista :love: ja synnyttäminen on ihanaa! ♡♡♡

@Mamacita:) hinta riippuu aika paljon lääkärin palkkiostakin mutta 150-200€ suunnilleen.
 
  • Tykkää
Reactions: Mamacita:)
Tervetuloa @BlackCat, @Vibeke, @Mamacita:) ja @cindra! :love: Ihanaa saada lisää porukkaa mukaan! Ja toivottavasti @Mun&sun pääset tänne myös (y)

Mulla ei oikein ole mitään kummoisempia oireita. Vatsa on tosi turvoksissa ja pissalla saa juosta koko ajan, vatsaa vähän jomottelee. Ruoka ei maistu, mutta oon ollut koko joulukuun flunssassa, joten se nyt voi johtua siitäkin. Oikeastaan vähän ahdistaa, kun on näin oireeton olo. Väsymyskin voi mennä muun arkihärdellin piikkiin :ROFLMAO: Odottelen, että rv6 nasahtaa mittariin, jolloin se pahoinvointi on yleensä alkanut. Sitten taas kiroan, että miksi edes kaipasin jotain oireita!

@cindra aiotko sitkeästi tehdä öitä vai hakea niistä vapautusta? Olen ymmärtänyt, että työterveyden kautta voi saada vapautuksen yövuoroista raskaana ollessa.

Ensimmäinen synnytys oli aivan hirveä ja traumaattinen 21 tunnin puserrus lääkkeillä doupattuna, jonka päätteeksi lapsi joutui teholle ja muuta ikävää. Toiseen synnytykseen valmistauduin hartaudella ja huolella, kävin pelkopolilla, laadin synnytystoivelistan ja vuokrasin tensin. Käytin myös homeopatiaa. Tämä olikin sitten aivan ihana semi-luomusynnytys (ilokaasua käytin) 6h30min, jossa ehdin olla sairaalassa vain muutaman tunnin ja senkin lähinnä ammeessa :love: Jäi niin hyvät fiilikset tästä synnytyksestä. Aion tähän tulevaankin valmistautua vuokraamalla tens-laitteen ja sillä ajatuksella, että kotona ollaan niin pitkään kuin suinkin kykenee. Meiltä ajaa noin 5min sairaalaan :) Synnyttäminen ON ihanaa, oon niin samaa mieltä sun kanssa @Mijau (y) Vesisynnytyksestä haaveilen myös, mutta täällä se ei ole mahdollista. Oon vitsaillut miehelle, että saa sit ajaa mut Turkuun vesisynnyttämään :D

Facebookryhmästä mietin, että olisiko hyvä perustaa se vasta sitten, kun on enemmän porukkaa tullut listalla ja päästy vähän pidemmälle? Mitä mieltä olette? Siten suurin osa pääsisi mukaan yhtä aikaa. Ryhmästä tulee suljettu, joten siihen liittymistä tai sinne kirjoitettuja asioita ei näe kukaan muu :geek:
 
Viimeksi muokattu:
Kuinka paljon nuo alkuraskauden ultrat kustantaa? Aikaisemmissa olen sinnitellyt aina sinne nt-ultraan. Jos vaan raaskisi niin voisi harkita :whistle:
Mä olen menossa kätilölle niin hinta on vaan 70e. Riittää kun syke löytyisi. Perhe Artea voin suositella. Löytyy Lahdesta ja Helsingistä vissiin jos joku niiltä suunnilta. Kävin siellä myös 3d vai 4d mikä lie ultrassa ja se oli hauskaa.
 
Synnytys on välillä käynyt mielessä, mutta ei ole kamalasti uskaltanut sinne asti vielä ajatella. Nytkin ajattelee jo kaikkea miten jaksaa kesällä ison mahan kanssa jne..ja voi sitä surua mikä tulee jos ultrassa taas selvii ettei kaikki ole hyvin.
Uskaltaako tässä oikeasti ajatella vaan että kaikki on hyvin, mua pelottaa ajatella niin..:oops: mutta haluaisin ajatella vaan positiviisesti, tää raskaus on niin toivottu ja yritetty. Miten jaksaa jos taas menee kesken..ei neljättä km enää, pliis. Tätä pientä rakastetaan jo niin paljon, vaikka hän on vielä hyvin hyvin pieni. Mutta meille jo niin rakas :love::love:

Väsymys painaa kovasti, ja vatsassa nipistelee/jomottelee/paineentunnetta..ja etoo vähänväliä, rinnat on kipeet. Siinä ne selkeimmät oireet..

Mä haluan teille vielä esitellä miten ihanan plussan sain tänään, joo kyllä mä testasin vielä tänäänkin :LOL: tää testi on vaan niin ihana. Oikeesti, itku tuli..:love:

http://aijaa.com/0FxrsQ

+ papu 5+2
 
Syssynen: En vielä tiedä näistä öistä, katsotaan miten nämä 4 menee. Yleensä minulla on vaan 2+2. Periaatteessa tykkään öistä ja jaksan niitä hyvin, vaikka meillä ne on 11h, koska minulla ei ole fyysisesti millään tavalla raskas työ. Ei tarvi hakea mitään työterveyden kautta, kyllä minun kolleegat jopa ilostuvat, jos jätän enemmän yövuoroja heille :LOL: Ne on ne aamuvuorot jotka sitten tulisi tilalle, jotka minua huolestuttavat. :sleep: Toisaalta jos vointi tästä paljon pahenee, on paljon parempi ettei ole yövuorossa, koska silloin muille tulee vähemmän järkkäilyä, jos joudun jäämään kotiin.

Vaikka äsken luettelin kauhean listan ikävistä oireista, en ajattele että minulla on asiat huonosti. Tätä on niin kauan haluttu, että nautin joka päivästä, kun saan kokea mitä on olla raskaana :love:
 
@Syssynen, mä voisin päivitellä myös mutta sitten lista ei enää pysy pinon "kantena" :unsure:
Facebook-ryhmäkin on varmaan kivempi tosiaan perustaa vasta myöhemmin että kaikki halukkaat pääsisivät samoihin aikoihin liittymään. Itse vielä vähän puntaroin haluanko pitää naamani salassa vai en, en ole koskaan ollut tämmöisissä faceryhmissä :ninja::LOL:

Tervetuloa kaikki uudet! :love:
 
@Mijau enpäs tajunnut tuota asiaa päivittämisessä! Siinä tapauksessa mä päivitän niin usein kuin ehdin ja toivon kaikilta kärsivällisyyttä (y)

Mulla on kahden edellisen odotuksen osalta hirmuisen hyvät kokemukset Facebookin suljetusta odotusryhmästä, jotka ovat täältä lähtöisin. Toisen ryhmän kanssa tehtiin jopa laivareissu yhdessä, meitä oli mukana parikymmentä äitiä :love: Kannattaa antaa sille mahdollisuus :)

@cindra kuulostaa samanlaisilta yövuoroilta, mitä meillä :) 11h, eikä fyysisesti raskasta. Mä tykkäsin tehdä öitä 4-5 putkeen(y) Mutta nyt siirryin muista syistä kaksivuoroon. Tuleehan se näkymään palkassa sitten, plaah...
 
Mä voin @Syssynen ottaa päivitykset vaikka ensi kuulle jos haluat :)

Soitin neuvolaan tänään ja terkka kyseli tietysti edelliset menkat ja kierron pituuden. Kun kerroin että vaihtelee 25-29 päivää niin vastaus oli: "Ai niin paljon? Haluatko varhaisultraan?" Ei mun mielestä edes ole iso heitto enkä todellakaan ajatellut että pääsisin yhtään aiemmin kurkkimaan tulokasta! :eek: Meen siis huomenna jo neuvolaan, ottavat raskaustestin verestä ja sovitaan ar-ultrasta. Terkka kuittas ton ultrauksen vaan sillä että kun seulaverikokeet otetaan viikolla 10 niin on hyvä tietää viikot tarkalleen. Onpa tosiaan tarkkaa kun on päivistä kiinni :ROFLMAO:
 
Moikka! Täällä mentiin uudenvuoden päivänä toivottamaan miehelle ihanaa tulevaa uutta vuotta vahvalla plussalla :) LA näyttää nyt 16.9 mutta katsotaan! Ja TYKSiin menossa :)
Kotona viipeltää kaksi pientä ja yksi rakas lähti taivaaseen tapaturmaisen keskenmenon vuoksi syyskuussa <3
Kauheesti pelottaa mut hyvillä mielillä kuitenkin ja toivo siitä että nyt saadaan pieni syliin on korkeella :)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä